abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:01:50 #151
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67424689
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:59 schreef rompompom het volgende:
http://www.nu.nl/column/1938867/wilders-zwijgt.html

En dat is geschreven voordat-ie wegliep!
quote:
Maar vandaag en gisteren had ik Wilders wel willen zien en horen. Ik ben benieuwd wat hij vindt van iets waar hij de buitenlanders niet automatisch de schuld van kan geven. Wat hij vindt van een crisis die nu eens is ontsproten uit de schoot van het vrije westen.
En dan lees je de tekst op de site van de PVV en gaat het de helft van de tijd over allochtonen en immigratie
pi_67424698
quote:
onbeperkt geld voor subsidie-kunstenaars die schilderijen maken die je je ergste vijand nog niet toewenst.
Ik moest lachen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:03:24 #153
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67424744
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik moest lachen.
Ja, heeft hij Theo Maassen als testschrijver aangetrokken ofzo? Er zitten best leuke stukjes in zijn toespraak.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:03:31 #154
3185 Adelante
To let it go now
pi_67424747
quote:
Draai nou gewoon dit telefoonnummer. (Schrijft u maar even mee.) Heeft u een pen? 00-58 (212) 806 31.11. Nog een keer: 00-58 (212) 806 31.11. Heeft u dat? Dat is het telefoonnummer van het paleis van president Chavez in Venezuela. Hij wil de Antillen graag hebben en wij willen er graag van af. Ik zou zeggen: maak een goeie deal met hem. Strik er om heen en weg er mee.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:03:42 #155
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67424757
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef Dunckie het volgende:
Wilders kan nu lekker op z'n site zijn eigen visie uiteenzetten en hij heeft wederom de andere partijen de mogelijkheid ontnomen om daarover met hem in discussie te gaan. Halsema had wel gelijk, weglopen is geen optie in een democratisch debat, je kunt blijven staan en kwaad worden, maar weglopen is een diskwalificatie van jezelf.
Onzin. Het heeft geen enkele zin waar ze mee bezig zijn, dat is zo duidelijk als wat. Dan kun je pro forma wel blijen zitten en doorgaan, maar dan blijft dualisme een utopie.
pi_67424781
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:53 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Ja dat is het gekke, die site heb ik open staan maar ik zie geen video
Iemand?
Ik weet het ook niet
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:05:17 #157
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67424794
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Onzin. Het heeft geen enkele zin waar ze mee bezig zijn, dat is zo duidelijk als wat. Dan kun je pro forma wel blijen zitten en doorgaan, maar dan blijft dualisme een utopie.
Dat is niet waar. Als je middels argumenten de ministers in hun hemd kan zetten heeft dat wel degelijk nut.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:05:27 #158
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_67424803
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:49 schreef Hordo het volgende:

[..]

Laten we eerst maar eens kijken naar wat zijn bijdrage geweest _zou_ zijn. Dat gaat hij op de website plaatsen. Normaal gesproken heeft hij altijd wel een goede inbreng.
Nou:
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:55 schreef Morendo het volgende:
Geert Wilders: Wij doen niet mee aan dit schijndebat

De PVV-fractie heeft vandaag in protest het debat over de maatregelen ter bestrijding van de economische crisis verlaten. De fractie besloot hiertoe nadat CDA-fractievoorzitter Van Geel verklaarde dat er geen ruimte was voor wijzigingen in het coalitieakkoord. Daarmee zette de CDA'er de kamer volledig buiten spel. "Geen enkele motie zal worden aangenomen omdat u als CDA-fractieleider het parlement buiten spel heeft gezet", zei Wilders tegen Van Geel. "En dat pikken we niet."

Hieronder de tekst die Geert Wilders had willen uitspreken.
[..]
Dezelfde flauwekulpraat als altijd dus. Niets over de concrete inhoud, maar gewoon een klaagzang waar niemand werkelijk iets mee kan. Ik kan zelfs de tonatie aangeven:
Ik zou zeggen: Stòp met de Vogelaarwijken en de kunst- en milieusubsidies. Stòp...
met de klimaat-waanzin en de gratis inburgeringcursussen. Stop met de massa-immigratie en voer het rekeningrijden niet in. Stòp...
met de missie in Afghanistan en het binnenlaten van honderdduizenden Polen, Bulgaren en Roemenen.

'Stop' met een geklemde 'o' en vervolgens iets noemen wat als links kan worden opgevat.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Elke bijdrage van de oppositie heeft geen enkele invloed op de positie van de coalitiepartijen, dus elke ingediende motie van de oppositie zal geen meerderheid behalen.
Ergo, dit debat is er voor de bühne.
Dit is niet waar. Er wordt een beleid gepresenteerd, die bekritiseerd kan worden. Dit kan de coalitiepartijen schaden en de coalitiepartijen hebben de mogelijkheid zich te verdedigen. Het gaat om de uiteindelijke tendens die over het beleid zal heersen. Daarbij is er al meermaals aangeven dat er wel degelijk een marge voor verandering is, zij het een kleine.
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 11:53 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Ik verwacht dat Wilders wel een inzicht heeft in zijn eigen kwaliteiten. Marketing-technisch is hij vrij sterk en daarmee trekt hij wij een deel stemmers naar zich toe.
Wilders weet zelf inderdaad dat zijn kwaliteiten beperkt zijn. Dè reden dat hij niet deelnam in het debat, en dè reden dat hij bijvoorbeeld niet in gesprek treedt met media waar hij gewoon kritische vragen kan krijgen en waar hij concreet zijn plannen moet verdedigen en niet gewoon zijn riedeltje kan herhalen. Marketingtechnisch vind ik het niet per definitie goed. Maar hij weet wel wat een deel van het volk aanspreekt. Of het nu terecht is of niet. En zijn gelijk in dit laatste, blijkt wel uit de peilingen.

[ Bericht 43% gewijzigd door Xaobotnik op 26-03-2009 12:11:54 ]
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:06:01 #159
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67424815
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:05 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Als je middels argumenten de ministers in hun hemd kan zetten heeft dat wel degelijk nut.
En hoe zou dat moeten gebeuren, als de coalitiepartijen op de stoel van de ministers gaan zitten?
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:07:24 #160
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67424846
Van Geel houdt zich heel behoorlijk staande trouwens. Best knap, eens kijken of Hamer en Slob het er ook zo goed vanaf brengen...
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:07:36 #161
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67424853
Wat een diarree van woorden door Van Geel. Kost moeite om me aandacht erbij te houden. Volgens mij bazelt hij maar wat. Is in de leer gegaan bij Lubbers. Was ook al zo wollig. Een echte katholiek.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67424856
Wat de neuk helpt 400e de man nou weer :S

Mooie klaagzang over het immigratiebeleid trouwens, one-issue partij tot en met.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:08:25 #163
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_67424879
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:04 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Iemand?
Ik in Opera ook niet. Directe link naar stream:
mms://tempo05.omroep.nl/nos_politiek24-bb
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:08:57 #164
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67424891
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:07 schreef Hephaistos. het volgende:
Van Geel houdt zich heel behoorlijk staande trouwens. Best knap, eens kijken of Hamer en Slob het er ook zo goed vanaf brengen...
Van Geel loopt gewoon te draaien en liegen. Dat je dat niet ziet. Weet heel simpele tabellen volstrekt onnodig tot hogere wiskunde te bombarderen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_67424903
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:07 schreef Hephaistos. het volgende:
klopt. Hij is wat wollig maar ondergewaardeerd politicus. Zie hem liever dan Maxime Verhagen om een voorbeeld te noemen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:09:36 #166
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67424907
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:06 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

En hoe zou dat moeten gebeuren, als de coalitiepartijen op de stoel van de ministers gaan zitten?
De coalitiepartijen aanpakken? Duh.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_67424915
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:05 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dezelfde flauwekulpraat als altijd dus. Niets over de concrete inhoud, maar gewoon een klaagzang waar niemand werkelijk iets mee kan. Ik kan zelfs de tonatie aangeven:
Ik zou zeggen: Stòp met de Vogelaarwijken en de kunst- en milieusubsidies. Stòp...
met de klimaat-waanzin en de gratis inburgeringcursussen. Stop met de massa-immigratie en voer het rekeningrijden niet in. Stòp...
met de missie in Afghanistan en het binnenlaten van honderdduizenden Polen, Bulgaren en Roemenen.

'Stop' met een geklemde 'o' en vervolgens iets noemen wat als links kan worden opgevat.
Doe dit dan eens op dezelfde wijze analyseren als je zojuist hebt gedaan:
quote:
Wat nu gebeurt is ernstig. Er is niet alleen sprake van snel oplopende werkloosheid, maar ook van zeer zware vraaguitval. We geven te weinig uit. Mensen moeten weer meer geld in de portemonnee krijgen zodat ze meer gaan uitgeven. Onze economie op apengapen schreeuwt om die nieuwe zuurstof. Dat kan: door de belastingen te verlagen en flink ook. Hard ingrijpen in de uitgaven van de staat betekent dat burgers meer kunnen besteden. Maar dat vraagt wel om de harde keuzes die nu nodig zijn. Niet uitstellen, niet wachten tot 2011 (zoals dit kabinet wil), maar nu verantwoordelijkheid nemen.

Daarom: nu snijden. Er kan makkelijk 20 miljard worden bespaard. Niet door het weg te halen bij ouderen of zieken, maar uit het linkse hobby-hok. De PVV wil miljarden onmiddellijk teruggeven aan de burger. Dat is pas goed voor de koopkracht en dus voor de economie. Maar de Partij voor de Vrijheid neemt ook zijn verantwoordelijkheid voor later. In tegenstelling tot het kabinet dat de rekening pas op zijn vroegst in 2011 wil betalen, zeggen wij: nu kiezen, nu handelen. Daarom laat de PVV besteden wij de helft van de besparingen aan het terugdringen van het tekort.

Daarnaast kiest de PVV voor 2009 voor een eenmalige impuls. Snel een krachtsinjectie voor onze economie. Een cheque van 400 euro voor elke Nederlander, betaald uit het beëindigen van de missie in Afghanistan, het uitstellen van het bestellen van nieuwe vliegtuigen en het niet saneren van de schulden van de pina-colada-maffia op de Antillen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67424931
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van Geel loopt gewoon te draaien en liegen. Dat je dat niet ziet. Weet heel simpele tabellen volstrekt onnodig tot hogere wiskunde te bombarderen.
Politiek op zijn best. Het is erg, maar een goede politicus kan liegen alsof het gedrukt staat, zonder dat anderen dat door hebben.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:10:19 #169
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_67424933
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zolang oppositie daar niet doorheen prikt houdt ie zich toch goed staande? Het enige doel van vandaag is uiteraard om zo ongeschonden mogelijk het debat door te komen...
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:10:27 #170
194304 Hordo
Sjoerd actie!
pi_67424940
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:01 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Inderdaad...
En jij denkt dat de rest van de fractievoorzitters hun text 100% zelf schrijft? Dacht het niet.

Mooi text weer trouwens. Wat nou one issue, hij zegt dit inderdaad al een tijdje maar dat maakt het niet minder waar. Al die "linkse hobbies" kunnen we in deze periode gewoon niet gebruiken. Daarin snijden kan zoveel miljarden opleveren dat al die andere oplossingen niet meer hoeven.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:10:58 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67424961
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:03 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Wilders is er alleen maar op uit om het democratisch stelsel op te blazen. Wilders is dan wel geen dictator maar hij speelt met vuur.

Ironisch ook dat een man die zichzelf met het conservatisme afficheert er alles aan doet om alle gebruiken, gewoontes en verhoudingen omver te schoppen. Hij kan zich beter reactionair noemen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67424975
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:08 schreef Ooster het volgende:

[..]

Ik in Opera ook niet. Directe link naar stream:
mms://tempo05.omroep.nl/nos_politiek24-bb
Bedankt!
Ik weet het ook niet
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:31 #173
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67425011
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:10 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Zolang oppositie daar niet doorheen prikt houdt ie zich toch goed staande? Het enige doel van vandaag is uiteraard om zo ongeschonden mogelijk het debat door te komen...
Daar heb je gelijk in. Alleen Halsema weet Van Geel een beetje in de problemen te brengen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:40 #174
198365 Morendo
The Real Deal
pi_67425014
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:06 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Het probleem is dat de partijleiders van de coalitiepartijen in het kabinet zitten in plaats van in de kamer. Laten we eerlijk zijn: van Geel, Slob en Hamer zijn geen types die valstrikken leggen, ze zijn slechts secondanten in hun partij. Iemand als Bolkestein, die gewoon in de kamer plaats nam, kon de regering stevig aanpakken, want hij was dé man bij de tweede coalitiepartij.
Die Lebenslust bringt dich um.
  donderdag 26 maart 2009 @ 12:12:43 #175
101811 Nicky_Rincon
ilharaka baraka
pi_67425015
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 12:10 schreef Hordo het volgende:

[..]

En jij denkt dat de rest van de fractievoorzitters hun text 100% zelf schrijft? Dacht het niet.

Mooi text weer trouwens. Wat nou one issue, hij zegt dit inderdaad al een tijdje maar dat maakt het niet minder waar. Al die "linkse hobbies" kunnen we in deze periode gewoon niet gebruiken. Daarin snijden kan zoveel miljarden opleveren dat al die andere oplossingen niet meer hoeven.
Dat snijden is mijns inziens oke, maar ik geef dat geld wat dan vrijkomt niet graag aan de PVV
la taqta il-amal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')