Waarom zou dat een verplichting moeten zijn van huiseigenaren, dat er meer huizen bij moeten komen?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En terecht, de tegenprestatie zou zijn dat er explosief bijgebouwd zou gaan worden (waar dan?). Dat gebeurt ook niet, ik vertrouw de overheid voor geen meter jij wel? Je moet eerst het aanbod verhogen en daarna de prijzen vrij laten anders kun je namelijk niet spreken van een markt met volop keuze. Dat was namelijk de hele doelstelling, het aanbod vergroten zodat mensen naar inkomen kunnen gaan wonen, dat is nu dus gewoon een farce.
Daar is een redelijke overeenstemming over hoor, dat de prijzen dalen - alleen dat dat 50% in 2 jaar zou zijn, daar is minder eensgezindheid over. Hoe realitisch vind jij een daling van 50% in 2 jaar? Denk jij dat de kans groter is dan een half dat dat gebeurd?quote:Op maandag 30 maart 2009 20:53 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De kosten voor huisvesting zijn de laatste jaren meer gestegen dan alle overige kosten, nu gaan we een correctie krijgen. Dalende prijzen![]()
![]()
![]()
Het ging om de huizen van de corporaties die nog niet geliberaliseerd waren, als tegenprestatie voor het vrijgeven van de huren zouden de corporaties massaal gaan bouwen. Zo stak de deal in elkaar.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:00 schreef Doc het volgende:
Waarom zou dat een verplichting moeten zijn van huiseigenaren, dat er meer huizen bij moeten komen?
Nee 50% in twee jaar acht ik niet reëel maar een daling van 25% acht ik heel goed mogelijkquote:Daar is een redelijke overeenstemming over hoor, dat de prijzen dalen - alleen dat dat 50% in 2 jaar zou zijn, daar is minder eensgezindheid over. Hoe realitisch vind jij een daling van 50% in 2 jaar? Denk jij dat de kans groter is dan een half dat dat gebeurd?
Waarom niet gewoon een vrije markt met vrije huren? Waarom vind jj een regulering door de regering daar wel billijk?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het ging om de huizen van de corporaties die nog niet geliberaliseerd waren, als tegenprestatie voor het vrijgeven van de huren zouden de corporaties massaal gaan bouwen. Zo stak de deal in elkaar.
Mijn insteek zou zijn, eerst bouwen dan de huren pas vrijgeven. Mooie kans toch in crisistijd? Huurders blij, aannemers blij. Ooh ja... huizenbezitters niet blij![]()
Dat is al aanzienlijk waarschijnlijker dan dat het 50% daalt. Maar bedenk dan ook dat Neil Young Dinosaur_Sr op de daling van 50% reageerde als zijnde niet realistisch.quote:Op maandag 30 maart 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:
Nee 50% in twee jaar acht ik niet reëel maar een daling van 25% acht ik heel goed mogelijk
Omdat de huizenmarkt geen vrije markt is, een vrije markt zou namelijk betekenen dat ik na het gemeentehuis kan gaan en daar een bouwkavel kan aanvragen. De ambtenaar zou dan een kaart tevoorschijn moeten trekken en mij vragen waar ik een kavel zou willen kopen. Mij vervolgens snel door het proces van een bouwvergunning heen leiden waarna ik bij een aannemer een offerte kan aanvragen voor het bouwen van mijn woning. Echter in Nederland bestaat zoiets dus niet. Vroeger in de DDR moest je ook jaren wachten om zo'n plastic autootje te kunnen kopen, de wrakken die je op de vrije markt kon kopen waren vaak nog duurder dan een nieuwe. Zie je al enige overeenkomsten tussen de automarkt in de DDR en de Nederlandse huizenmarktquote:Op maandag 30 maart 2009 21:27 schreef Doc het volgende:
Waarom niet gewoon een vrije markt met vrije huren? Waarom vind jj een regulering door de regering daar wel billijk?
Ik zie die huizenbezitters al massaal hun prijzen in de uitverkoop doen, nee de pijn willen ze nog niet nemen, geef het tijd.quote:(en ik heb al duidelijk gemaakt dat er vele huizenbezitters zijn die geen enkele moeite met dalingen hebben vanwege hun dubbelrol als verkoper/koper; en telkens kom je er op terug dat "de huizenbezitters" niet van dalingen houden - dat is gewoon onzin)
[..]
Dat is al aanzienlijk waarschijnlijker dan dat het 50% daalt. Maar bedenk dan ook dat Neil Young Dinosaur_Sr op de daling van 50% reageerde als zijnde niet realistisch.
Goed dat je eerst informatie gaat inwinnen. Mijn advies, ga lekker huren. Instappen vlak na de top van de huizenmarkt, geen goed idee lijkt mij. Stel je hebt nu een huis op het oog van 200k en zo'n soortgelijke of dezelfde woning is over twee jaar voor 150k te koop, snel verdient toch, kun je jaren voor huren en nog een hele leuke auto erbij kopen ook.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef FJD het volgende:
Even een tvp voor t meelezen hoor
Wil toch wel snel iets voor mezelf kopen maar weet nog niet echt of het wijsheid is
Als je hte na 2 jaar verkoopt en dus 50.000 verlies zou maken wel. Als je er gewoon jaren gaat wonen heb je nergens last van namelijk...quote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed dat je eerst informatie gaat inwinnen. Mijn advies, ga lekker huren. Instappen vlak na de top van de huizenmarkt, geen goed idee lijkt mij. Stel je hebt nu een huis op het oog van 200k en zo'n soortgelijke of dezelfde woning is over twee jaar voor 150k te koop, snel verdient toch, kun je jaren voor huren en nog een hele leuke auto erbij kopen ook.
Een vrije markt is volgens jou een markt waarin alle sop jou manier gaat? Je kan nu toch ook een kavel kopen? Wat is er nu niet vrij aan? Dat het niet op d eplek ligt die jij wil? Jij wil een soort anarchitische markt?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de huizenmarkt geen vrije markt is, een vrije markt zou namelijk betekenen dat ik na het gemeentehuis kan gaan en daar een bouwkavel kan aanvragen. De ambtenaar zou dan een kaart tevoorschijn moeten trekken en mij vragen waar ik een kavel zou willen kopen. Mij vervolgens snel door het proces van een bouwvergunning heen leiden waarna ik bij een aannemer een offerte kan aanvragen voor het bouwen van mijn woning. Echter in Nederland bestaat zoiets dus niet. Vroeger in de DDR moest je ook jaren wachten om zo'n plastic autootje te kunnen kopen, de wrakken die je op de vrije markt kon kopen waren vaak nog duurder dan een nieuwe. Zie je al enige overeenkomsten tussen de automarkt in de DDR en de Nederlandse huizenmarkt![]()
[..]
Ik zie die huizenbezitters al massaal hun prijzen in de uitverkoop doen, nee de pijn willen ze nog niet nemen, geef het tijd.
Nee, je moet niet verkopen als je net een woning op de top hebt gekocht, dat is niet handig. Maar de vraag was of je nu een woning moet kopen, mijn advies daarin luid negatief. Dus wacht een paar jaartjes en spaar zo de nodige centen uit.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:10 schreef Sjabba het volgende:
Als je hte na 2 jaar verkoopt en dus 50.000 verlies zou maken wel. Als je er gewoon jaren gaat wonen heb je nergens last van namelijk...
Die 50.000 verlies zou je pas maken als je in het dal verkoopt, dat is stommer dan op een eventuele top kopen.
Goed voorstel...wacht gewoon nog een paar jaartjes...een stuk of 50 of zo...quote:Op maandag 30 maart 2009 23:13 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, je moet niet verkopen als je net een woning op de top hebt gekocht, dat is niet handig. Maar de vraag was of je nu een woning moet kopen, mijn advies daarin luid negatief. Dus wacht een paar jaartjes en spaar zo de nodige centen uit.
Nee een vrije markt is een markt waar je keuze hebt in overvloed. Ga eens een auto kopen, zat keuze. Loop de supermarkt in, genoeg keuze in frisdrank dacht ik zo. Ga eens naar je gemeente toe en vraag om een bouwkavel, succes...quote:Op maandag 30 maart 2009 23:12 schreef Sjabba het volgende:
Een vrije markt is volgens jou een markt waarin alle sop jou manier gaat? Je kan nu toch ook een kavel kopen? Wat is er nu niet vrij aan? Dat het niet op d eplek ligt die jij wil? Jij wil een soort anarchitische markt?
Over 50 jaar ben ik denk ik al lang wegquote:Op maandag 30 maart 2009 23:17 schreef capricia het volgende:
Goed voorstel...wacht gewoon nog een paar jaartjes...een stuk of 50 of zo...
Maar dat zou je toch graag zien - dat dat wel vrij is? Waarom wil je dat dan niet voor de huurmarkt?quote:Op maandag 30 maart 2009 21:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Omdat de huizenmarkt geen vrije markt is, een vrije markt zou namelijk betekenen dat ik na het gemeentehuis kan gaan en daar een bouwkavel kan aanvragen. De ambtenaar zou dan een kaart tevoorschijn moeten trekken en mij vragen waar ik een kavel zou willen kopen. Mij vervolgens snel door het proces van een bouwvergunning heen leiden waarna ik bij een aannemer een offerte kan aanvragen voor het bouwen van mijn woning. Echter in Nederland bestaat zoiets dus niet. Vroeger in de DDR moest je ook jaren wachten om zo'n plastic autootje te kunnen kopen, de wrakken die je op de vrije markt kon kopen waren vaak nog duurder dan een nieuwe. Zie je al enige overeenkomsten tussen de automarkt in de DDR en de Nederlandse huizenmarkt![]()
En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...quote:Op maandag 30 maart 2009 21:41 schreef xenobinol het volgende:
Ik zie die huizenbezitters al massaal hun prijzen in de uitverkoop doen, nee de pijn willen ze nog niet nemen, geef het tijd.
niemand durft aan de woningmarkt te komenquote:Op maandag 30 maart 2009 23:35 schreef Doc het volgende:
[..]
Maar dat zou je toch graag zien - dat dat wel vrij is? Waarom wil je dat dan niet voor de huurmarkt?
[..]
En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...
tenzij er nog wat bedrijven failliet gaan en de eersten met het hele gezin de bijstand in glijden, de WW stelt niet veel meer voor tegenwoordigquote:Op maandag 30 maart 2009 23:35 schreef Doc het volgende:
[..]En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...
En wanneer het huis wat hij op het oog heeft niet daalt, kan hij bij jou het verschil komen ophalen? Houdt toch eens op met een mening te verkondigen alsof het een vaststaand feit is. Het hangt er helemaal vanaf waar de vraagsteller een huis wil kopen en in welk segment. Daarnaast zijn er nog veel meer afwegingen die meespelen.quote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Goed dat je eerst informatie gaat inwinnen. Mijn advies, ga lekker huren. Instappen vlak na de top van de huizenmarkt, geen goed idee lijkt mij. Stel je hebt nu een huis op het oog van 200k en zo'n soortgelijke of dezelfde woning is over twee jaar voor 150k te koop, snel verdient toch, kun je jaren voor huren en nog een hele leuke auto erbij kopen ook.
Nee maar volgens sommige fokkers moeten we nog even geduld hebbenquote:Op dinsdag 31 maart 2009 07:42 schreef Scorpie het volgende:
En, is de totale meltdown er al? Die was toch voorspeld rond deze tijd? Massale uitverkopen, hysterische mensen, paniekverkopen, kapitale villa`s te koop voor 1.5 ton, dat soort zaken?
Ik geloof wel dat er in de huizenmarkt een vertraging zit. De echte lakmoesproef zal pas rond de zomer of net erna zijn.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:22 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Nee maar volgens sommige fokkers moeten we nog even geduld hebben
tsjah zou het echt?quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er in de huizenmarkt een vertraging zit. De echte lakmoesproef zal pas rond de zomer of net erna zijn.
Check topic nummer 6, dat is van meer dan een half jaar geleden. Toen werd al gezegd dat het echt niet lang meer kon duren! En nu? We zijn een half jaar verder, de schade valt allemaal wel mee.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat er in de huizenmarkt een vertraging zit. De echte lakmoesproef zal pas rond de zomer of net erna zijn.
Een andere mogelijkheid is nog altijd dat die woning van 200k over 2 jaar 210k is!quote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:
[..]
1 voorbeeld is meteen toonaangevendquote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:53 schreef RvLaak het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een ton dalen in de prijs is toch tekenend...
Helemaal in een relatief goedkoop gebied als Deventer.
Alsof je dan meteen 50k in je zak steekt . Dude jij snapt echt niet waarover je praatquote:Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |