abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2009 @ 21:00:07 #201
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67558481
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En terecht, de tegenprestatie zou zijn dat er explosief bijgebouwd zou gaan worden (waar dan?). Dat gebeurt ook niet, ik vertrouw de overheid voor geen meter jij wel? Je moet eerst het aanbod verhogen en daarna de prijzen vrij laten anders kun je namelijk niet spreken van een markt met volop keuze. Dat was namelijk de hele doelstelling, het aanbod vergroten zodat mensen naar inkomen kunnen gaan wonen, dat is nu dus gewoon een farce.
Waarom zou dat een verplichting moeten zijn van huiseigenaren, dat er meer huizen bij moeten komen?
quote:
Op maandag 30 maart 2009 20:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De kosten voor huisvesting zijn de laatste jaren meer gestegen dan alle overige kosten, nu gaan we een correctie krijgen. Dalende prijzen
Daar is een redelijke overeenstemming over hoor, dat de prijzen dalen - alleen dat dat 50% in 2 jaar zou zijn, daar is minder eensgezindheid over. Hoe realitisch vind jij een daling van 50% in 2 jaar? Denk jij dat de kans groter is dan een half dat dat gebeurd?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_67559175
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:00 schreef Doc het volgende:

Waarom zou dat een verplichting moeten zijn van huiseigenaren, dat er meer huizen bij moeten komen?
Het ging om de huizen van de corporaties die nog niet geliberaliseerd waren, als tegenprestatie voor het vrijgeven van de huren zouden de corporaties massaal gaan bouwen. Zo stak de deal in elkaar.
Mijn insteek zou zijn, eerst bouwen dan de huren pas vrijgeven. Mooie kans toch in crisistijd? Huurders blij, aannemers blij. Ooh ja... huizenbezitters niet blij
quote:
Daar is een redelijke overeenstemming over hoor, dat de prijzen dalen - alleen dat dat 50% in 2 jaar zou zijn, daar is minder eensgezindheid over. Hoe realitisch vind jij een daling van 50% in 2 jaar? Denk jij dat de kans groter is dan een half dat dat gebeurd?

Nee 50% in twee jaar acht ik niet reëel maar een daling van 25% acht ik heel goed mogelijk
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2009 @ 21:27:40 #203
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67559492
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het ging om de huizen van de corporaties die nog niet geliberaliseerd waren, als tegenprestatie voor het vrijgeven van de huren zouden de corporaties massaal gaan bouwen. Zo stak de deal in elkaar.
Mijn insteek zou zijn, eerst bouwen dan de huren pas vrijgeven. Mooie kans toch in crisistijd? Huurders blij, aannemers blij. Ooh ja... huizenbezitters niet blij
Waarom niet gewoon een vrije markt met vrije huren? Waarom vind jj een regulering door de regering daar wel billijk?

(en ik heb al duidelijk gemaakt dat er vele huizenbezitters zijn die geen enkele moeite met dalingen hebben vanwege hun dubbelrol als verkoper/koper; en telkens kom je er op terug dat "de huizenbezitters" niet van dalingen houden - dat is gewoon onzin)
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:18 schreef xenobinol het volgende:

Nee 50% in twee jaar acht ik niet reëel maar een daling van 25% acht ik heel goed mogelijk
Dat is al aanzienlijk waarschijnlijker dan dat het 50% daalt. Maar bedenk dan ook dat Neil Young Dinosaur_Sr op de daling van 50% reageerde als zijnde niet realistisch.
pi_67560031
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:27 schreef Doc het volgende:

Waarom niet gewoon een vrije markt met vrije huren? Waarom vind jj een regulering door de regering daar wel billijk?
Omdat de huizenmarkt geen vrije markt is, een vrije markt zou namelijk betekenen dat ik na het gemeentehuis kan gaan en daar een bouwkavel kan aanvragen. De ambtenaar zou dan een kaart tevoorschijn moeten trekken en mij vragen waar ik een kavel zou willen kopen. Mij vervolgens snel door het proces van een bouwvergunning heen leiden waarna ik bij een aannemer een offerte kan aanvragen voor het bouwen van mijn woning. Echter in Nederland bestaat zoiets dus niet. Vroeger in de DDR moest je ook jaren wachten om zo'n plastic autootje te kunnen kopen, de wrakken die je op de vrije markt kon kopen waren vaak nog duurder dan een nieuwe. Zie je al enige overeenkomsten tussen de automarkt in de DDR en de Nederlandse huizenmarkt
quote:
(en ik heb al duidelijk gemaakt dat er vele huizenbezitters zijn die geen enkele moeite met dalingen hebben vanwege hun dubbelrol als verkoper/koper; en telkens kom je er op terug dat "de huizenbezitters" niet van dalingen houden - dat is gewoon onzin)
[..]

Dat is al aanzienlijk waarschijnlijker dan dat het 50% daalt. Maar bedenk dan ook dat Neil Young Dinosaur_Sr op de daling van 50% reageerde als zijnde niet realistisch.
Ik zie die huizenbezitters al massaal hun prijzen in de uitverkoop doen, nee de pijn willen ze nog niet nemen, geef het tijd.
I'll sing you a lullaby.
pi_67560929
Even een tvp voor t meelezen hoor

Wil toch wel snel iets voor mezelf kopen maar weet nog niet echt of het wijsheid is
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_67561119
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:06 schreef FJD het volgende:
Even een tvp voor t meelezen hoor

Wil toch wel snel iets voor mezelf kopen maar weet nog niet echt of het wijsheid is
Goed dat je eerst informatie gaat inwinnen. Mijn advies, ga lekker huren. Instappen vlak na de top van de huizenmarkt, geen goed idee lijkt mij. Stel je hebt nu een huis op het oog van 200k en zo'n soortgelijke of dezelfde woning is over twee jaar voor 150k te koop, snel verdient toch, kun je jaren voor huren en nog een hele leuke auto erbij kopen ook.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 30 maart 2009 @ 23:10:57 #207
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67563339
quote:
Op maandag 30 maart 2009 22:10 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Goed dat je eerst informatie gaat inwinnen. Mijn advies, ga lekker huren. Instappen vlak na de top van de huizenmarkt, geen goed idee lijkt mij. Stel je hebt nu een huis op het oog van 200k en zo'n soortgelijke of dezelfde woning is over twee jaar voor 150k te koop, snel verdient toch, kun je jaren voor huren en nog een hele leuke auto erbij kopen ook.
Als je hte na 2 jaar verkoopt en dus 50.000 verlies zou maken wel. Als je er gewoon jaren gaat wonen heb je nergens last van namelijk...

Die 50.000 verlies zou je pas maken als je in het dal verkoopt, dat is stommer dan op een eventuele top kopen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  maandag 30 maart 2009 @ 23:12:19 #208
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_67563381
quote:
Op maandag 30 maart 2009 21:41 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat de huizenmarkt geen vrije markt is, een vrije markt zou namelijk betekenen dat ik na het gemeentehuis kan gaan en daar een bouwkavel kan aanvragen. De ambtenaar zou dan een kaart tevoorschijn moeten trekken en mij vragen waar ik een kavel zou willen kopen. Mij vervolgens snel door het proces van een bouwvergunning heen leiden waarna ik bij een aannemer een offerte kan aanvragen voor het bouwen van mijn woning. Echter in Nederland bestaat zoiets dus niet. Vroeger in de DDR moest je ook jaren wachten om zo'n plastic autootje te kunnen kopen, de wrakken die je op de vrije markt kon kopen waren vaak nog duurder dan een nieuwe. Zie je al enige overeenkomsten tussen de automarkt in de DDR en de Nederlandse huizenmarkt
[..]

Ik zie die huizenbezitters al massaal hun prijzen in de uitverkoop doen, nee de pijn willen ze nog niet nemen, geef het tijd.
Een vrije markt is volgens jou een markt waarin alle sop jou manier gaat? Je kan nu toch ook een kavel kopen? Wat is er nu niet vrij aan? Dat het niet op d eplek ligt die jij wil? Jij wil een soort anarchitische markt?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_67563414
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:10 schreef Sjabba het volgende:

Als je hte na 2 jaar verkoopt en dus 50.000 verlies zou maken wel. Als je er gewoon jaren gaat wonen heb je nergens last van namelijk...

Die 50.000 verlies zou je pas maken als je in het dal verkoopt, dat is stommer dan op een eventuele top kopen.
Nee, je moet niet verkopen als je net een woning op de top hebt gekocht, dat is niet handig. Maar de vraag was of je nu een woning moet kopen, mijn advies daarin luid negatief. Dus wacht een paar jaartjes en spaar zo de nodige centen uit.
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 30 maart 2009 @ 23:17:04 #210
236264 crew  capricia
pi_67563536
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:13 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, je moet niet verkopen als je net een woning op de top hebt gekocht, dat is niet handig. Maar de vraag was of je nu een woning moet kopen, mijn advies daarin luid negatief. Dus wacht een paar jaartjes en spaar zo de nodige centen uit.
Goed voorstel...wacht gewoon nog een paar jaartjes...een stuk of 50 of zo...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67563588
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:12 schreef Sjabba het volgende:

Een vrije markt is volgens jou een markt waarin alle sop jou manier gaat? Je kan nu toch ook een kavel kopen? Wat is er nu niet vrij aan? Dat het niet op d eplek ligt die jij wil? Jij wil een soort anarchitische markt?
Nee een vrije markt is een markt waar je keuze hebt in overvloed. Ga eens een auto kopen, zat keuze. Loop de supermarkt in, genoeg keuze in frisdrank dacht ik zo. Ga eens naar je gemeente toe en vraag om een bouwkavel, succes...
Momenteel is er gelukkig genoeg keuze op Funda.nl en ik vermoed dat het keuze aanbod nog gaat toenemen, kwestie van tijd en je zal ook keuze zien in prijsdifferentiatie. Als de overheid nu ook nog eens de bouwsector in staat gaat stellen de bouwen door bouwgrond vrij te geven aan iedereen die een kavel wil kopen, dan komen we een eind in de goede richting.
I'll sing you a lullaby.
pi_67563681
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:17 schreef capricia het volgende:

Goed voorstel...wacht gewoon nog een paar jaartjes...een stuk of 50 of zo...
Over 50 jaar ben ik denk ik al lang weg
Maar twee jaartjes wachten houd ik nog wel vol denk ik
I'll sing you a lullaby.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 maart 2009 @ 23:35:03 #213
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_67564028
quote:

[..]

Maar dat zou je toch graag zien - dat dat wel vrij is? Waarom wil je dat dan niet voor de huurmarkt?
quote:

En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...
pi_67564121
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:35 schreef Doc het volgende:

[..]

Maar dat zou je toch graag zien - dat dat wel vrij is? Waarom wil je dat dan niet voor de huurmarkt?
[..]

En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...
niemand durft aan de woningmarkt te komen
pi_67564151
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:35 schreef Doc het volgende:

[..]En ik heb al uitgelegd dat er een heel groot deel dat ook zeker niet als eerst hoeft en zal doen...
tenzij er nog wat bedrijven failliet gaan en de eersten met het hele gezin de bijstand in glijden, de WW stelt niet veel meer voor tegenwoordig
  dinsdag 31 maart 2009 @ 07:35:02 #216
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67567264
quote:

[..]

En wanneer het huis wat hij op het oog heeft niet daalt, kan hij bij jou het verschil komen ophalen? Houdt toch eens op met een mening te verkondigen alsof het een vaststaand feit is. Het hangt er helemaal vanaf waar de vraagsteller een huis wil kopen en in welk segment. Daarnaast zijn er nog veel meer afwegingen die meespelen.

Daarnaast is het dom om te suggereren dat het geld dat je uitspaart door minder hypotheek te nemen voor het kopen van een huis een bedrag is dat je vrij kunt besteden. Als je huis namelijk minder duur is, krijg je echt geen 50k mee van de bank voor een auto.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67567322
En, is de totale meltdown er al? Die was toch voorspeld rond deze tijd? Massale uitverkopen, hysterische mensen, paniekverkopen, kapitale villa`s te koop voor 1.5 ton, dat soort zaken?
pi_67568558
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 07:42 schreef Scorpie het volgende:
En, is de totale meltdown er al? Die was toch voorspeld rond deze tijd? Massale uitverkopen, hysterische mensen, paniekverkopen, kapitale villa`s te koop voor 1.5 ton, dat soort zaken?
Nee maar volgens sommige fokkers moeten we nog even geduld hebben

Ik heb al een mooi vrijstaand huis op het oog die ik voor een appel en een ei kan kopen want dat is hier gezegd
  dinsdag 31 maart 2009 @ 09:24:35 #219
85962 ioko
I Appear Missing
pi_67568595
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:22 schreef Bulletdodger het volgende:

[..]

Nee maar volgens sommige fokkers moeten we nog even geduld hebben
Ik geloof wel dat er in de huizenmarkt een vertraging zit. De echte lakmoesproef zal pas rond de zomer of net erna zijn.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_67568805
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef ioko het volgende:

[..]

Ik geloof wel dat er in de huizenmarkt een vertraging zit. De echte lakmoesproef zal pas rond de zomer of net erna zijn.
tsjah zou het echt?

En als rond de zomer (toch niet echt een periode waarin veel verkocht word) er ook niets gebeurd dan hoor je de verhalen, nee hoor pas in de herft gaat de klap vallen.

Let's face is wij kunnen er gewoon weinig over zeggen en het is gewoon afwachten.
pi_67569429
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een ton dalen in de prijs is toch tekenend...

Helemaal in een relatief goedkoop gebied als Deventer.
pi_67569684
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:24 schreef ioko het volgende:

[..]

Check topic nummer 6, dat is van meer dan een half jaar geleden. Toen werd al gezegd dat het echt niet lang meer kon duren! En nu? We zijn een half jaar verder, de schade valt allemaal wel mee.
pi_67570092
quote:

[..]

Een andere mogelijkheid is nog altijd dat die woning van 200k over 2 jaar 210k is!
Waarom wordt er hier toch zo gemakkelijk uitgegaan van het dalen van de prijzen!? Stel dat de financiele crisis over een jaar voorbij is... wat denk je wat de prijzen dan zullen gaan doen? Die zullen dan vast niet door blijven dalen denk ik. Die zullen dan waarschijnlijk wel weer gaan stijgen.

Alleen in het geval dat de financiele crisis jaren door blijft gaan (dus de beurzen de aankomende jaren blijven zakken) dan zal het inderdaad kunnen dat een woning van 200k misschien nog maar voor 150k verkocht kan gaan worden. Indien de beurzen herstellen, dan verwacht ik echt niet zo'n daling.
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_67570170
quote:
Op dinsdag 31 maart 2009 09:53 schreef RvLaak het volgende:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar een ton dalen in de prijs is toch tekenend...

Helemaal in een relatief goedkoop gebied als Deventer.
1 voorbeeld is meteen toonaangevend
weet jij de specifieke omstandigheden waaronder dit huis verkocht word?

Ik word altijd zo moe van dit soort berichten. Of 1 huis meteen tekenend is voor het totale verval op de woningmarkt.

Toen de markt op zijn top was had je deze gevallen ook. maar nu is het opeens het voorbeeld voor de hypothetische prijzenslag
pi_67570298
quote:

Alsof je dan meteen 50k in je zak steekt . Dude jij snapt echt niet waarover je praat

woningkoper tegen autodealer: ja doe mij maar die auto van 50k ik heb dat geld bespaard op een huis.

Autodealer: ok geef die 50k maar

woningkoper: o dat geld heb ik niet

catch my drift? Praat niet over iets waar je geen verstand van hebt aub
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')