no1uknow | woensdag 25 maart 2009 @ 23:33 |
![]() | |
no1uknow | woensdag 25 maart 2009 @ 23:34 |
Waar zijn de ouwe vaste klanten? | |
Dimitri_ | woensdag 25 maart 2009 @ 23:34 |
Slotje. | |
no1uknow | woensdag 25 maart 2009 @ 23:35 |
Neen! | |
no1uknow | woensdag 25 maart 2009 @ 23:37 |
Post nog is een foto van je kutDerbi, Dimi. | |
RenRen- | woensdag 25 maart 2009 @ 23:42 |
Patat! | |
#ANONIEM | woensdag 25 maart 2009 @ 23:43 |
PATAT! | |
Hyman | woensdag 25 maart 2009 @ 23:43 |
HET IS PATAT! | |
MarkM | woensdag 25 maart 2009 @ 23:44 |
Alles naar de kloteeeeeeeeeeeeeeeh. | |
Desunoto | woensdag 25 maart 2009 @ 23:44 |
Goed topic. | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:01 |
Rot op kutkinderen het ging om de mayonaise en die grap snappen jullie niet opgekankert! | |
#ANONIEM | donderdag 26 maart 2009 @ 00:03 |
quote:Lief blijven doen Negert. | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:05 |
Ja gaat is ff naar bed kut. | |
Bravebart | donderdag 26 maart 2009 @ 00:11 |
Friettopic. | |
Dimitri_ | donderdag 26 maart 2009 @ 00:11 |
Wtf doen die mensen hier. ![]() | |
Bravebart | donderdag 26 maart 2009 @ 00:12 |
quote:Ja ik vraag het me ook af ![]() ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:13 |
![]() Goeie ouwe tijd. | |
GasTurbine | donderdag 26 maart 2009 @ 00:16 |
Gilera Runner FTW ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:17 |
FS180 wanneer gaan we nou weer is een pitje doen? Zit je nog steeds in LatenStaan? | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:19 |
http://www.brommerforum.nl/profile/voertuig/7150![]() Heb alleen geen foto's meer ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:20 |
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/28363 Kope ![]() | |
Bravebart | donderdag 26 maart 2009 @ 00:23 |
quote:Leuk broertje heb je trouwens. ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:23 |
quote:Oh god loopt ie nog steeds rond in die kutSC? | |
Bravebart | donderdag 26 maart 2009 @ 00:27 |
quote:Denk het ![]() ![]() | |
UnderTheWingsOfLove | donderdag 26 maart 2009 @ 00:28 |
friet ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:28 |
quote:En dan meldt 'ie zeker ook dat ik z'n broer ben ![]() Ach, hij is een downer, kan 'ie ook niks aan doen. | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:29 |
Maarre, laten we het maar weer over brommers hebben voordat Saaw uit de dood opstaat en gaat lopen bitchen zoals vroeger ![]() | |
Dimitri_ | donderdag 26 maart 2009 @ 00:32 |
80cc mhr. | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 00:33 |
Malossi stickers die je 20 km/u harder laten gaan ![]() | |
Bravebart | donderdag 26 maart 2009 @ 00:35 |
quote:Leeft die nog? ![]() quote:En ja ![]() | |
robber57 | donderdag 26 maart 2009 @ 00:53 |
quote:Is dat niet de wielerbaan in Berghem? | |
Dimitri_ | donderdag 26 maart 2009 @ 01:03 |
quote:Hmm nee wielerbaan in Valkenswaard.. ![]() Dat ben ik overigens, voor de duidelijkheid. ![]() | |
robber57 | donderdag 26 maart 2009 @ 01:41 |
Oh ja, kan ook, het kwam me al bekend voor.... Ik heb een foto van mezelf (ergens) op een kreidler tijdens een brommerrace , alleen ik reed de andere kant op?.... Jij hebt het over 'de goede oude tijd", lol , mijn foto is ik gok uit 1991.... | |
Dimitri_ | donderdag 26 maart 2009 @ 01:46 |
quote:Ja zou kunnen, er zijn daar idd nog altijd SOBW races.. Maargoed, heb jij vroeger brommerraces gedaan daar dan? Als ik het goed begrijp? | |
robber57 | donderdag 26 maart 2009 @ 01:50 |
Yep, voor de lol. Na 10 jaar 80CC en daarna 250 CC heb ik 1 jaartje een aantal races in de SOBW gedaan op een oude afgetrapte kreidler om de eigenaar te laten zien dat zijn wortelenbak toch echt snel genoeg was om voorraan mee te rijden( ik had hem getuned). Het jaar daarna kwam de YamahaTZ cup in de expyklasse en heb ik voor hem een tz50 getuned als onderdeel van Docshop team. Dat is helaas op een drama uitgelopen omdat de rijder een licht criminele inslag had, zijn eigen glazen ingooide, zijn sponsor kwijt raakte, gerredschap van mij ontvreemde enz enz. Erg jammer allemaal want als hij reed zat ie bij de eerste 3... | |
robber57 | donderdag 26 maart 2009 @ 02:16 |
Kijk maar de bocht waar jij uitkomt, duik ik in, de andere kant op: ![]() Vanuit de binnenbocht gezien: ![]() Tijdens de 4 uurs race op zantvoort,gastoptreden ook op iemand anders zijn fiets, na 3 uur 50 minuten NO4 te hebben gelegen ging de koppeling stuk ![]() ![]() En dan nog wat andere: Op mijn Yamaha TZ250 in assen ![]() Op de TZ250 in Hengelo, vol 6 tussen de bomen door op het rechte end en dan vol in ankers(of door een hek crashen): ![]() Op de TZ (na een crash) in Assen: ![]() Sorry voor de slechte kwaliteit van de pic's, het is een digifoto van een fotoafdrukje op 10x15 [ Bericht 30% gewijzigd door robber57 op 26-03-2009 02:31:47 ] | |
fs180 | donderdag 26 maart 2009 @ 11:34 |
meer van die tz! ![]() MAAAAAYOOOOOO | |
Dimitri_ | donderdag 26 maart 2009 @ 12:52 |
Gave foto's!![]() ![]() ![]() En buiten het circuit: ![]() Was met een meeting.. Ben meerdere keren daar geweest, erg leuk baantje! | |
Geqxon | donderdag 26 maart 2009 @ 19:46 |
quote:Inderdaad, gore noobs. Sanders mayo is tof. | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 19:52 |
quote:Geq ![]() FS nog anaal vernederd laatste tijd? | |
fs180 | donderdag 26 maart 2009 @ 19:55 |
eind van de zomer een brommertopic meet? ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 19:56 |
Ja! In Zoetermeer? ![]() Of bij Dimi thuis. | |
Geqxon | donderdag 26 maart 2009 @ 19:57 |
quote:Nee zijn zusje. | |
fs180 | donderdag 26 maart 2009 @ 19:58 |
zusjes geq, je zag dan we dubbel, maar het waren er toch echt twee dimis werk? beetje quad toeren? ![]() | |
no1uknow | donderdag 26 maart 2009 @ 20:00 |
Beetje op't boer'n land daarzo ![]() | |
Geqxon | donderdag 26 maart 2009 @ 20:14 |
quote:Jezus, dat verklaart een hoop. | |
Dimitri_ | vrijdag 27 maart 2009 @ 00:13 |
quote:Denk zo dat ik de hele vakantie in het buitenland zit. ![]() | |
fs180 | vrijdag 27 maart 2009 @ 01:19 |
Ik pm je mn adres wel, kun je de sleutels opsturen 14.gif | |
Dimitri_ | vrijdag 27 maart 2009 @ 01:33 |
quote:Kheb je PM nog niet binnen. ![]() | |
Quizz | vrijdag 27 maart 2009 @ 18:27 |
Over afgetrapte brommers gesproken![]() | |
fs180 | vrijdag 27 maart 2009 @ 20:15 |
PF? | |
no1uknow | zaterdag 28 maart 2009 @ 03:47 |
bier fokking veel bier | |
Dimitri_ | zaterdag 28 maart 2009 @ 11:23 |
brak fokking veel brak | |
Dimitri_ | zaterdag 28 maart 2009 @ 11:24 |
achja, het is nog altijd beter dan braak. | |
no1uknow | zaterdag 28 maart 2009 @ 14:02 |
Kan me niet herinneren dat ik ooit zowel 's nachts bij thuiskomst moest braken als 's ochtends toen ik wakker werd. | |
no1uknow | zaterdag 28 maart 2009 @ 14:02 |
Maar neem dit van mij aan, het is geen pretje. De shoarma daarin tegen wel, toen het naar binnen ging, niet naar buiten. | |
Geqxon | zaterdag 28 maart 2009 @ 21:09 |
quote: quote:En toen werd je wakker met een condoom in je reet ![]() | |
no1uknow | zondag 29 maart 2009 @ 00:37 |
Heb 'm er nog niet uitgekregen. | |
Dimitri_ | zondag 29 maart 2009 @ 01:36 |
quote:Vroeger.. Toen ik 14 was ofzo, en toen ik nog niet zo goed mijn grenzen kende ben ik wel eens wakker geworden in mijn eigen kots.. In bed.. Leuke ervaringen, doen het altijd goed op verjaardagen. | |
no1uknow | zondag 29 maart 2009 @ 09:39 |
dat heb ik gelukkig nooit mee mogen maken, ik was dan ook heel braaf toen ik 14 was. | |
no1uknow | zondag 29 maart 2009 @ 12:20 |
En nu ben ik 15 en een wildebras! | |
Geqxon | zondag 29 maart 2009 @ 20:46 |
quote:Vuistdiep zeker. | |
no1uknow | zondag 29 maart 2009 @ 23:09 |
![]() | |
Antony1989 | woensdag 1 april 2009 @ 13:25 |
Zal dadelijk eens een foto van mijn afgestampte kut derbi laten zien. Rij er nu vooral op omdat het mooi weer is ![]() | |
Antony1989 | woensdag 1 april 2009 @ 13:43 |
Een Derbi sm50 limited DRD racing, uit 2005. Setup voor de geïnteresseerden: Airsal 80 ( licht home getuned ) Dell'orto 19mm carburateur Yasuni Cross HM uitlaat TWV: 14-52 Loopt wel erg lekker, alleen moet te vaak tanken... Wil hem deze zomer helemaal gaan opknappen, goede kappen erop, alles spuiten, alles wat beetje roest weg, overal nieuwe boutjes e.d. ![]() ![]() ![]() Let bij deze vooral op het NL ![]() ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 1 april 2009 @ 14:06 |
Imo het mooiste model limited, alleen hij is ietwat gaar. ![]() Ik zou je frame ook nog in de afbijt zetten als ik jou was btw. ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 1 april 2009 @ 14:07 |
Ik ga overigens een snorfiets kopen ofzo, of een oude zundapp.. Pothelm op, en dan mooi voor in de zomer rond te toeren.. ![]() ![]() Motorrbw is me toch nog te duur. ![]() | |
Antony1989 | woensdag 1 april 2009 @ 14:08 |
quote:Ja alleen deze kant is beetje groenig omdat ik daar nog wel eens wat benzine over heen drupt. Had het inderdaad ook gelezen, dat als je m in de afbijt zet dat die extra laag eraf gaat, blanke lak?, en dat je dan het echte chroom krijgt. Van de zomer word het mijn tijd, en word ie helemaal perfect ![]() | |
fs180 | woensdag 1 april 2009 @ 17:48 |
quote:scooter verkocht? | |
Dimitri_ | woensdag 1 april 2009 @ 18:27 |
quote:Ja klopt.. moet je maar eens op www.derbi-club.net kijken, bij how to staat dat wel ergens.. @FS: Ja, allang. ![]() | |
oshiro | woensdag 1 april 2009 @ 19:21 |
quote:Ga voor die zundapp, ik scheur ook af en toe rond op zo'n ding. Geniaal, ga je er mee naar het strand, word je door alle gangsta's aangestaart van wat voor vet ding dat wel niet is ![]() ![]() | |
Dimitri_ | woensdag 1 april 2009 @ 19:27 |
Ja, of een solex. Dat is ook wel ruig.. Alleen duuuuuur.. ![]() | |
fs180 | woensdag 1 april 2009 @ 19:43 |
Kon eens zon ding krijgen voor paar tientjes, had ik moeten doen | |
fs180 | woensdag 1 april 2009 @ 19:59 |
puch te koop gezet voor 250, kijken of iemand hem wilt, anders opknappen met mooi weer | |
Antony1989 | woensdag 1 april 2009 @ 20:03 |
quote:Ben ik al lang geregistreerd ![]() | |
oshiro | woensdag 1 april 2009 @ 20:24 |
quote:Zundapp ook, vooral die bouwprojectjes... Hier zijn we nu mee bezig: ![]() ![]() | |
Geqxon | woensdag 1 april 2009 @ 22:16 |
quote:Brommer van 2005 die je nu al moet opknappen omdat er roest op zit? Wat een kwaliteit zeg, het lijkt wel chinees | |
fs180 | woensdag 1 april 2009 @ 22:17 |
italianen he ![]() | |
no1uknow | woensdag 1 april 2009 @ 22:42 |
quote:ik | |
no1uknow | woensdag 1 april 2009 @ 22:45 |
kan je een 'oud' brommerrijbewijs nog inleveren voor zo'n pasje? | |
zwartemarktplaats | woensdag 1 april 2009 @ 22:56 |
Fred motoren is een kut zaak emt alleen maar negerts. ![]() | |
Liv3 | woensdag 1 april 2009 @ 22:58 |
Ja kan nog | |
fs180 | woensdag 1 april 2009 @ 23:16 |
quote:ja, dacht het wel, had je aantal jaar de tijd voor. heb jij geld? ![]() | |
no1uknow | woensdag 1 april 2009 @ 23:45 |
Heb je nog 20 dagen? Misschien kan ik eerder aan wat geld komen, beetje klussen. | |
fs180 | donderdag 2 april 2009 @ 10:30 |
Als iemand eerder is is ie waarschijnlijk weg, geld nodig ![]() ![]() | |
no1uknow | donderdag 2 april 2009 @ 11:18 |
Niet dus. | |
fs180 | donderdag 2 april 2009 @ 11:44 |
koevoet baksteen? | |
no1uknow | donderdag 2 april 2009 @ 19:19 |
nee. | |
no1uknow | donderdag 2 april 2009 @ 19:30 |
spamm http://link.marktplaats.nl/241855297 | |
fs180 | donderdag 2 april 2009 @ 20:45 |
owja vergeten, een wrakpuch koop je voor 250 ![]() maar als sander mij zo 250 geeft mag hij hem meenemen, inc alle kankah onderdelen uit de schuur ![]() | |
Geqxon | donderdag 2 april 2009 @ 21:37 |
De tering, ik had vroegah een rijdbare puch voor 150 euro. | |
fs180 | donderdag 2 april 2009 @ 21:56 |
150, dan zat ie vol chroom en liep ie 120 2 jaar terug kon je ze voor 1/3e kopen van wat het nu opbrengt dankzij dat kenteken, ach ik hoef dr geen dus ik ben dr wel blij mee ![]() | |
Linosaurus | donderdag 2 april 2009 @ 22:23 |
maand geleden puch maxi 50cc gekocht voor 100euro (met kenteken uiteraard). loopt 70, verlichting doet het en de kilometer doet het. alleen het zadel was kapot en niet echt de mooiste brommer meer. ik kreeg er ook nog een dik brommerslot bij die ws al rond de 100e nieuw ligt. goeie deal toch? | |
no1uknow | donderdag 2 april 2009 @ 23:06 |
bij je moeder? | |
fs180 | donderdag 2 april 2009 @ 23:52 |
ja, alleen motorspul ligt bij mn pa | |
moby92 | vrijdag 3 april 2009 @ 00:26 |
Woepie morgen verder sleutelen aan m'n Vespa. | |
Armoed | vrijdag 3 april 2009 @ 01:31 |
Jullie zijn echt kleine jongemannetjes. | |
no1uknow | vrijdag 3 april 2009 @ 10:01 |
Hoi, Ik wil graag de stervelg met de buitenband, maar ik zit een beetje krap bij kas. Is het niet mogelijk dat ik langskom, we een biertje drinken, we het een beetje gezellig maken, je mij in mijn kontje neukt en ik de stervelg meekrijg? Groeten, Bob. Deze reactie is afkomstig van; Naam: Bob E-mailadres: geqxon@hotmail.com Plaats nog een advertentie op Marktplaats Als u deze e-mail als spam (ongewenste reclame) wilt melden, stuur dit bericht dan door naar spam@marktplaats.nl. Belangrijke tips van Marktplaats.nl voor veilig handelen! Kopen en verkopen via internet is handig, voordelig en heel erg leuk. Het is echter wel belangrijk om veilig te handelen. Lees hier alle tips van Marktplaats.nl Handel in persoon: u weet precies met wie u zaken doet! Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo! Wees voorzichtig als een (ver)koper woonachtig is in het buitenland, niet in persoon wil handelen en wil betalen met bijvoorbeeld Western Union Bank, MoneyGram of cheques. Wij raden u af artikelen op te sturen naar het buitenland of grote bedragen over te maken naar iemand die u niet kent! | |
Armoed | vrijdag 3 april 2009 @ 11:59 |
quote: ![]() | |
fs180 | vrijdag 3 april 2009 @ 15:49 |
Doen! Koopje! | |
Geqxon | zaterdag 4 april 2009 @ 11:28 |
Kijkend naar dat je niet gereageerd hebt neem ik aan dat je een hoger bod hebt ontvangen? Was het hogere bod van Dimi? Omdat die ook PZC, A2M en DP doet? | |
no1uknow | zaterdag 4 april 2009 @ 12:46 |
![]() ![]() | |
Dimitri_ | zaterdag 4 april 2009 @ 14:32 |
quote:Wat is PZC? | |
denkjedat | zondag 5 april 2009 @ 11:07 |
zoek eigenlijk in noord holland nog een knappe tomos 25 km/h kan alleen niet vinden.. | |
robert-dirksen | zondag 5 april 2009 @ 18:37 |
quote:houdt je poten eens op de stepjes man ![]() | |
Dimitri_ | zondag 5 april 2009 @ 18:53 |
quote:Dit kwam daarna: ![]() | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 20:27 |
sander puch kopen? krijg je nog 2 blokken, veren, en carb ofzo erbij, owja en paar wielen | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 21:58 |
Ja de 24ste.. | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 22:21 |
Mooi, want ik heb besloten die groene dit jaar rijdend te maken dus moet er wat geld in steken ![]() Blok paste er bijna onder zag ik net, dus ff ketting kopen en kijken hoever mn naaf aan moet worden gepast ![]() | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 22:27 |
Moet ik alleen even m'n plastieken RBW omgaan ruilen voor een pasje. En je zei dat het een oldtimer was, moet ik daar dan niet nog een brommer voor hebben? | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 22:29 |
Ik heb bij anwb gewoon twee oldtimers staan, motor staat bij knmv dus het kan gewoon. | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 22:30 |
Mooi. Maar service/beunhaas/beurten zijn bij die 250 euro inbegrepen he... | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 22:44 |
Mwah, als het blok naar de kankah loopt, wat ik betwijfel, zelf in elkaar gezet, en opmaat gemaakt voor de cillinder + koppeling mhr getjoent (ff andere uitlaat erop en afstellen en dan moet het boven de 75 lopen) moet je maar emo komen doen, krijg je nieuwe ![]() licht kun je zelf wel aansluiten en remmen/lagers onderhouden is vies werk dus dat doet ik niet ![]() owja, en ik heb het ding verdomme nog volgetankt ook he! das heul duur! ![]() ![]() | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 22:59 |
quote: | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 22:59 |
quote:Licht en remmen zijn onnodig. | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 23:03 |
vreemd genoeg heb ik nooit remmen nodig gehad op dit ding, wen je ook wel aan, goed de situatie inschatten ![]() ow, neem je wel auto mee voor al die tering zooi? moet je ook scootahschijf gebeuren hebben? | |
no1uknow | zondag 5 april 2009 @ 23:42 |
Kan je niet nog ff paar mooie foto's maken van het geval en een overzichts foto van de troep die ik erbij krijg, kan ik dat ff goed inschatten. Scootahschijf wil ik er ook wel bij joh. | |
fs180 | zondag 5 april 2009 @ 23:58 |
1 compleet blok (volgens mij lopend onder de brom gehaald, met ori 50cc) 1 blok los, los in elkaar gezet 1 carb huis 12mm (nieuw) 1 voorwiel ster 1 achterwiel ster 1 voorkapje origineel, moeilijk aan te komen 1/2 tandwielen verder vast nog wat hier en daar. | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 18:25 |
![]() | |
no1uknow | maandag 6 april 2009 @ 18:47 |
En nou eentje met goede belichting en een goede camera. | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 18:55 |
ja die heb ik niet en ga ik niet maken ook, fiets maar langs | |
robber57 | maandag 6 april 2009 @ 19:55 |
Ff topic opleuken, ik kwam nog wat tegen in de oude doos uit mijn vorige leven:![]() Ex Hans Spaan, ik heb er 2 jaartjes op gereden maar dan wel in 80 CC uitvoering, dat is met een krukas met verlengde slag van 44 en een Hummel cilinder boring 48, carb was een 36 mm Mikuni. Ik had de 80 CC gekocht als een compleet blok van Bert Smit uit stadskanaal, die had er 1 of 2 wereld records mee gezet , ik dacht 247 Km/u. Dat heb ik er nooit mee gehaald, ik ben te zwaar en de kvv had niet zo'n beste stroomlijn maar een 210 op het rechte stuk in Hengelo heb ik er wel mee gehaald. De foto's zijn een laatste aandenken voordat ik hem verkocht(ik had geld nodig voor een Honda RS250) Het motortje in originele 50 cc staat: ![]() In 50 CC staat deed hij ongeveer 170 Km/u met mij erop, met een kennis (dwerg) erop 185 a 190 Km/u. Met het 80 CC blok heb ik daarna nog een tijdje de buurt onveilig gemaakt nadat ik hem onder een gewoon RMCs frame had gebouwd, wel de blok ophanging moeten verzwaren maar voor de rest ging het prima, nog een aantal keren een kratje bier mee gewonnen met wedstrijdjes regen allehande motorfietsen; toppertje was een Honda Bold'or 900 cc, in die tijd op de CBX zescilinder na zo ongeveer het bruutste wat er te koop was ![]() ![]() Leverde 4 kratjes Grolsch op en een eigenaar die geheel ontgoogelt bijna in tranen uitbarste ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door robber57 op 06-04-2009 20:04:46 ] | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 20:07 |
verkocht!? ![]() | |
robber57 | maandag 6 april 2009 @ 21:19 |
Ja, wijze les: als je iets moet verkopen omdat je het geld nodig hebt krijg je daar a l ti j d spijt van..... Mijn TZ250 en TZ50 staan dus ook nog alletwee lekker in m'n werkplaats, appeltje voor de oude dag ![]() Voor de kvv ving ik overigens geen verkeerd bedrag: 12.500 gulden , ik kon er zo mijn RS250 mee kopen. | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 21:40 |
Mwah, geen verkeerd bedrag natuurlijk, maar zeker ook niet veel geld, dit soort geschiedenis is natuurlijk onbetaaldbaar, en een rs250 kost tegen de 3000? | |
robber57 | maandag 6 april 2009 @ 22:15 |
Ik heb het over, ff denken.... , 1988. Een RS250 , dat is dus een honda productie racer en geen straatmotor koste toen iets van 45.000 a 50.000 gulden nieuw. Die 12.500 gulden die ik er voor betaalde was een motor van 2 race seizoenen oud, dat lijkt een enorme waarde daling en dat is het ook, een racer is hooguit twee seizoenen competatief daarna kun je er alleen maar achteraan/middenveld mee rijden, als je een erg begaafd tuner en technicus bent is dat wellicht wat op te rekken maar top posities zijn echt uitgesloten en dat vind je terug in de tweedehands prijs. Bovendien komt een nieuwe racer doorgaans met een complete kit slijt delen waarmee je op nationaal niveau zeker 1.5 a 2 jaar kunt rijden, daarna is die kit dus "op" en moet je nieuwe delen gaan kopen en die delen zijn duur. krukasje 5000, zuigertje 350(x2),bougietje 50(x2),krukaslagers 350 per stuk enz enz Een olifant kopen is geen probleem, maar hem te vreten geven...... Een productie racer tegenwoordig kost, ik gok , zo'n 20.000 a 30.000 eu(honda/yamaha, voor een aprillia kun je dat waarschijnlijk wel verdrie/vier voudigen. | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 22:32 |
Ah! ik dacht dat je het over de straatversie had ja.. Maareh, waar rij jij normaal wel niet dan en hoelang al? | |
robber57 | maandag 6 april 2009 @ 22:47 |
Ik had het over "de oude doos uit een vorig leven". ik race niet meer al jaren niet meer, helaas moet ik zeggen want het is toch wel zo'n beetje het mooiste wat ik ooit heb gedaan. Om de verwarring compleet te maken: ik heb geeneens een motorrijbewijs, vroegah kon je racen zonder rijbewijs (met wat list en bedrog) en men tilde daar ook niet zo zwaar aan, racen is immers iets heel anders dan gewoon motorrijden en daarom moet je ook een startlicentie halen; dat is een theoretische cursus met daaraan gekoppelt een praktische: leren racen op een circuit onder begeleiding van een oud-coureur. Ik heb verder nooit echt de behoefte gehad om gewoon motor te rijden; knetterhard rijden is erg leuk en mooi en echt niet zo heel gevaarlijk maar dan alleen op een circuit. De gedachte alleen al om met 120 p/u naast een vangrail en draaiende vrachtwagenwielen te rijden is voor mij voldoende om niet te beginnen aan een motorrijbewijs. Bovendien ken ik mezelf, dat zou waarschijnlijk uitdraaien op een begrafenis met gesloten kist...... Ik houd het dus bij een Derbi GP1 die netjes 100 loopt en that's it. | |
fs180 | maandag 6 april 2009 @ 22:56 |
quote:Vaak heb ik die opmerking gehoord, vaak, maar nog nooit van een ex-circuitrijder. Bij mijn weten kun je nog steeds zonder rijbewijs het circuit op, na het behalen van de benodigde licenties uiteraard. Maar om nou op straat rijden gevaarlijk te vinden en dan maar 100 op een fragiel brommertje te rijden, dat moet je mij eens uitleggen. | |
robber57 | maandag 6 april 2009 @ 23:33 |
De eerste vereiste voor een licentie is een geldig motor rijbewijs, alleen 16-17 jarigen kunnen hierop een uitzondering krijgen maar je krijgt dan wel een beperking in startrecht, gangbaar was dat je dan alleen de lichtste klasse mag rijden , 125cc of een lichte straatklasse en dat zal nu waarschijnlijk nog steeds zo zijn. Dat vereiste rijbewijs is overigens ook een kwestie van verzekeren; je bent verplicht een wa verzekering af te sluiten (stel; je rijd de tribune in en rijd een paar man dood? of een marshall? of een tijdwaarnemingpost/camera a 50.000 eu?) en die verzekering is alleen geldig icm met een geldig motorrijbewijs. Ik heb mijn startbewijs gekregen op mijn moeders autorijbewijs ![]() En toen ze er na 4 jaar achter kwamen kreeg ik dispensatie ![]() Dat rijden op de weg gevaarlijk is , ook op een scooter/brommer, is een open deur, imho overigens veeeel gevaarlijker dan met 260+ op een circuit rijden. Op een circuit kom je geen vangrails en vrachtwagens/tegenliggers tegen, vangrails/palen en tegenliggers zijn hoofdzakelijk de gevaren waarop motorrijders zich doodrijden. Met 80 a 90( op een buitenweg) is dat allemaal nog te overzien en de acceleratie van een scooter is aardig mellow, ik val er bijna bij in slaap. Het gevaar van een motorfiets zit hem niet in de snelheid, het is de enorme acceleratie; op een scooter wegrijden bij het stoplicht; je geeft een paar seconden gas, de auto voor je stopt in ene zomaar, je gaat net aan 40 remt, nix aan de hand. Op een middelmatige 600 cc: je rijd weg bij het stoplicht, geeft 3 seconden gas, dus een-twee-drie(eerste versnelling), de auto voor je gaat in ene stil staan, je gaat inmiddels (4 seconden) 140, probeert nog te remmen; helaas.... Een beetje motor gaat vanuit stilstand naar de andere kant van een gewone kruizing al 80, met gemak. Daar zit het gevaar. En ik ken mezelf maar al te goed.... Voor de volledigheid: ik houd me doorgaans op mijn scooter redelijk netjes aan de snelheidsregel voor auto's, dus niet harder dan 50 in het dorp en 80 op de b-wegen, die 100 km/u is het kleine beetje wat ik "over" heb om redelijk vlot voorbij een auto te kunnen acceleren die 65 sukkelt op een b-weg. Mijn scooter verkeerd altijd in uitstekende conditie en gezien mijn verleden denk ik dat ik wel de uitspraak kan doen dat het apparaat capabel genoeg is om veilig 80 a 90 er mee te kunnen rijden. het remvermogen is meer dan voldoende, en de wegligging is , na enige tweaks mijnerzijds, ook uitstekend, ik heb specifiek deze scooter gekocht vanwege de 13 inch wielen en het goede stuurgedrag op wat hogere snelheden. Je leest het wel eens in de krant: "wegpiraat op motor met 190 Km/u" , 190 km/u is op een moderne motor echt helemaal nix, 3x schakelen en je zit er , in 6 a 7 seconden. Het probleem daarbij is dat ons wegenstelsel niet voor dergelijke snelheden is ontworpen en specifiek motorrijders er doorgaans bekaaid afkomen wat betreft de plaatsing van vangrails-palen-stoepen-witte strepen enz enz. Ik heb het dan nog geneens over snelwegen want dat zijn echte dead-traps voor motorrijders; een motor ongeval op een snelweg overleven is een zeldzaamheid, als je niet gevierendeeld word door de vangrail/steunpalen is de kans vrij groot dat je daarna word overreden door een trukkerbillie.... Maar das mine 50 ct [ Bericht 11% gewijzigd door robber57 op 06-04-2009 23:42:17 ] | |
S2KMADDOG | dinsdag 7 april 2009 @ 13:10 |
rij op een aerox 2008 model. Motorisch: Cilinder Roze Top performances 70 cc Uitlaat Yasuni C30 Krukas Rito race Carburateur Dell Ortho 21 mm Luchtfilter Orignele filter Vario Malossi MHR Multivar Koppeling Malossi MHR Delta Clutch Carters Minarelli Horizontaal V-snaar Athena Lagers SKF allemaal bij karsemeijer en XSH laten fixen;-) is dus ook tuned. loopt very nice! komt misschien toch een 50 snel onder, buurt, ouders enzo lopen te zeiken van het geluid. ach ja, blaast wel als een motherfocker | |
Afhaalchinees | dinsdag 7 april 2009 @ 14:16 |
ik rij op de vespa van mij moeder ![]() | |
fs180 | dinsdag 7 april 2009 @ 19:53 |
Mayo Kick! Vandaag aanschouwde ik welgeteld 1 druppel olie die aan de onderkant van het kreidlerblok hing, niet slecht, 1 druppel olieverlies op 1 jaar tijd ![]() | |
no1uknow | dinsdag 7 april 2009 @ 21:13 |
quote:Wij houden niet van scooters. | |
fs180 | dinsdag 7 april 2009 @ 21:23 |
Hier aankomen met een scooter staat gelijk aan het beginnen over je relatieproblemen terwijl je met je maten een lokaal sletje aan het ontmaagden bent. | |
Dimitri_ | dinsdag 7 april 2009 @ 22:36 |
Ik zou best een aerox met 70TP willen hebben om rond te boeken hoor! ![]() | |
zwartemarktplaats | woensdag 8 april 2009 @ 00:12 |
quote:En jij bent soort van onderdeel van de stoere fok kliek die dit allemaal bepaald. Donder toch lekker op ![]() | |
no1uknow | woensdag 8 april 2009 @ 00:14 |
quote:Dood. | |
Geqxon | woensdag 8 april 2009 @ 00:55 |
108cc besteld trouwens. | |
Dimitri_ | woensdag 8 april 2009 @ 01:04 |
90 91 92, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen. 108cc motherfucker! | |
Geqxon | woensdag 8 april 2009 @ 01:17 |
quote:Haha, nee geen typefout van 180cc. Wel een Chinees blokje, maar dit ding schijnt prima 30.000 kilometer aan te kunnen. Kan niet wachten. | |
fs180 | woensdag 8 april 2009 @ 07:26 |
neem ori 120 blok, stukkje duurder, maar STUKKEN betrouwbaarder, is de snelweg ook geen probleem meer! ![]() | |
fs180 | woensdag 8 april 2009 @ 07:26 |
quote:Ja. Jij bent nieuw he? | |
Geqxon | woensdag 8 april 2009 @ 12:46 |
quote:Ori 120? Je hebt de Honda Nice 108cc, maar die kost je nieuw rond de 1500 euro. Dit kost nieuw rond de 300 euro. ![]() | |
fs180 | woensdag 8 april 2009 @ 13:50 |
ja, vriend had een ss met ori 120, 125, of iets in die richting, volgens mij geen 150, blok eronder dat was van 'ff ritje snelweg' waren toch alleen verzekeringplaatjes ![]() | |
Geqxon | woensdag 8 april 2009 @ 18:37 |
Een SS met zwaar blok is godse geil. Ik heb eens op een SS50 met 125cc Ducar gereden, op een geeikte fietsteller ging dat ding minstens 110. Wel op zondag natuurlijk. ![]() | |
fs180 | woensdag 8 april 2009 @ 19:00 |
Met cafe in zicht moet dat wel stukje harder gaan ![]() wellicht dat ooit in een gekke bui ook zo'n blok ga scoren ![]() | |
no1uknow | donderdag 9 april 2009 @ 09:35 |
hihi | |
fs180 | vrijdag 10 april 2009 @ 18:32 |
scooters ![]() scooters op straat ![]() scooters ![]() ![]() | |
jortkeldert | vrijdag 10 april 2009 @ 23:16 |
Een plaatje voor de dorst: http://94.100.113.228/526(...)26116699_6_XwfM.jpeg Rijdt net wat leuker dat mn andere 50cc mtx`jes en derbi`s ![]() Helemaal origineel is ie nog ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 april 2009 @ 00:39 |
houden zo! | |
Dimitri_ | zaterdag 11 april 2009 @ 02:35 |
quote:Leuk ding! Oja, kom net terug van een date.. Hehe.. ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 april 2009 @ 02:55 |
Is het uit? | |
Dimitri_ | zaterdag 11 april 2009 @ 03:08 |
quote:Ja joh al 3 maanden ofzo.. ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 april 2009 @ 15:26 |
Mèn, ik dacht dat je ermee zou trouwen ![]() | |
Dimitri_ | zaterdag 11 april 2009 @ 18:14 |
Neeeeee joh. ![]() | |
fs180 | zaterdag 11 april 2009 @ 18:21 |
Nou vertel! Hoe was je date met Geq? | |
Geqxon | zondag 12 april 2009 @ 00:06 |
Fufufufufufu. Vandaag de 108cc eronder gehangen, gelijk even achterbrug en tandwielen vervangen (dik korte vertanding, ongeveer 65km/h top), blijken de voor en achter tandwielen niet uit te lijnen. Na Pasen even met spacers aanklooien. Hij trok wel snoeihard, tot de ketting eraf viel. ![]() | |
Dimitri_ | zondag 12 april 2009 @ 03:32 |
quote:Met Geq heb ik (nog) niet gedate.. Wel met een leuke chick.. Kom ik bij haar thuis, blijkt ze fucking rijk te zijn. :| Ik had al meteen zoiets van "Niet weeeer!" Maargoed.. Shit happens.. Maja ze is wel liev. ![]() | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 04:03 |
midnight posts ![]() shit happens, ik kan begrijpen dat het best vervelend is om een rijke vriendin te hebben, zwaar leven heb jij ![]() | |
zwartemarktplaats | zondag 12 april 2009 @ 15:47 |
quote:Niet bang voor rollendebanken? | |
Boy_Snakeye | zondag 12 april 2009 @ 16:21 |
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een el cheapo scooterke ![]() [TK] Honda SFX 50 sport (scooter Op zit ik nou in hele verkeerde topic? ![]() Ow btw, weet iemand hoe het gaat als ik dit kreng verkoop? Welke papieren moet je meenemen naar het postkantoor. Weet bij God niet hoe dit in z' n werk gaat.... Welke papieren wil mijn verzekering zien. Hij is nu namelijk geschorst. Thnx | |
jortkeldert | zondag 12 april 2009 @ 18:01 |
quote:Nou het eerste is al verneukt. Papa heeft met zn hoofd mn spiegel gemold ![]() ![]() | |
Geqxon | zondag 12 april 2009 @ 18:28 |
quote:Er is hoop! Ik ben trouwens straatarm. | |
Dimitri_ | zondag 12 april 2009 @ 21:54 |
quote:Ja ach.. Heeft voor- en nadelen.. @degene met die goedkope scooter: Overschrijvingsbewijs meenemen naar postkantoor, en legitimatie enzo.. En dan wat geld en het legitimatie van de nieuwe koper.. ![]() Werkt exact hetzelfde als met een auto.. | |
fs180 | zondag 12 april 2009 @ 22:09 |
Voordelen kan ik wel bedenken.. maar nadelen komen er bij mij niet in | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 03:55 |
quote:Strenge schoonouders, chique feestjes waar je meemoet, vaak op vakantie waardoor je elkaar in vakanties minder ziet, er wordt verwacht dat je etiquette toepast.. enz. | |
no1uknow | maandag 13 april 2009 @ 12:07 |
Ach zielepiet. | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 12:10 |
Liever dat dan één keer Sjaak en Hennie, de ouders van Priscilla te ontmoeten ![]() | |
no1uknow | maandag 13 april 2009 @ 12:23 |
quote: ![]() | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 13:13 |
quote:Oke. ![]() | |
Geqxon | maandag 13 april 2009 @ 17:50 |
Ik ben verliefd ![]() Die 108cc is lekker zeg, niet normaal. Ik ben hem nog aan het inrijden, dus even rustig aan, maar in 4 seconden ben ik alweer door alle versnellingen en zit ik op de 50, terwijl ik onder de +/- 4000 a 5000 toeren blijf en het gas een haartje opendraai. Nog even 910 kilometer inhouden en dan gaan met die banaan. ![]() | |
Geqxon | maandag 13 april 2009 @ 20:04 |
Alleen wel kut dat mijn verbruik 1 op 30 is. Met een gare 2 liter tank. Inrijden gaat me 33 liter benzine kosten zo. ![]() | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 20:04 |
SOW HEEY 1 OP 30 HET IS NIET MEER NORMAAL! | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 20:17 |
als je nou normale vertanding neemt doet ie 50km op een liter | |
Geqxon | maandag 13 april 2009 @ 20:21 |
quote:Heeft meer met de sproeier te maken, die is veul te groot. En met een normale vertanding zou dit blok 90 lopen, op de rollerbank mag ik hem dan inleveren. | |
Geqxon | maandag 13 april 2009 @ 20:21 |
quote:Op 2-takt is 1 op 30 rijden een kunst. ![]() | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 20:31 |
1 op 70 ! Pure Oostrijkse krachtpatsers! over de honda wil ik nieteens beginnen ![]() | |
Antony1989 | maandag 13 april 2009 @ 20:36 |
quote:Ik moet mijn best doen om 1 op 20 te halen ![]() | |
denkjedat | maandag 13 april 2009 @ 21:58 |
[list]Welke model tomos heb je? tomos quadro Uit welk jaar komt de tomos ? geen idee sorry Is het een snor of een brommer? snor Wanneer ontstond het probleem? vanmiddag Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? geprobeert hem rustiger stationair laten lopen Wat is het probleem?[/list] ten eerste : mijn achterlicht doet het soms op mijn snor brommer. dwz dat hij soms aangaat als ik het licht aan doet maar ook zomaar weer uit is . geen idee hoe dat komt? ten tweede : mijn tomos doet er nogal lang over om in zn 1 naar zn 2 te gaan iemand een oplossing of is dat normaal? ten slotte mijn gas hendel is gebroken hoe duur kost een nieuwe en hoe moet je die erop zetten? bij voorbaat dank | |
cvboer | maandag 13 april 2009 @ 22:30 |
mijn gas hendel is gebroken hoe duur kost een nieuwe en hoe moet je die erop zetten? Het is: hoeveel kost een nieuwe.. Niet hoe duur kost.. ![]() | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 22:32 |
kortsluiting/slechte massa afstellen (motor zelf), koppeling versleten (af te stellen?) of vekeerde olie 5euro ofzo, boutje/schroef los en trek je zo eraf | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 22:33 |
quote:rijd tomos... ![]() | |
Geqxon | maandag 13 april 2009 @ 23:02 |
Ik heb trouwens tijdens het kicken mijn knie tegen het stuur gestoten. Wil iemand er een kusje op doen? ![]() | |
denkjedat | maandag 13 april 2009 @ 23:05 |
als je antwoord op mijn vraag graag even quoten anders weet ik niet tegen wie jullie praten | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 23:07 |
quote:Nee, sorry. | |
denkjedat | maandag 13 april 2009 @ 23:16 |
hoe gaat dat in zijn werk met kenteken overschrijven e.d. ? want ik word niet wijzer van dit http://www.postkantoor.nl(...)212_2_15900000000005 | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 23:20 |
quote:Lijkt mij vrij duidelijk? | |
denkjedat | maandag 13 april 2009 @ 23:22 |
nee want ik snap niet hoe ik ooit aan een handtekening kom van iemand uit edam zegmaar ik heb gewoon betaald en weg gereden met het 4 delige kenteken papier | |
BrokenBond | maandag 13 april 2009 @ 23:29 |
Tomos rijders ![]() Staat nu zo'n 2200 op de mijne.. ik rijd er wel heel weinig op. Jammer dat ie ook niet harder dan 60 gaat tenzij ik compleet ander blok er onder zet maar dat gaat heel wat moeite kosten. Gewoon andere uitlaat + aanpassinkjes = simpel. | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 23:37 |
quote:L E Z EN dat is niet voor jou van toepassing ![]() | |
fs180 | maandag 13 april 2009 @ 23:37 |
quote:hoelang je hem? een week? bij aankoop van mijn brommer stond er al meer dan 40k op ![]() | |
Dimitri_ | maandag 13 april 2009 @ 23:44 |
Ik ben moe! | |
denkjedat | maandag 13 april 2009 @ 23:53 |
quote:ik snap het ![]() | |
Geqxon | dinsdag 14 april 2009 @ 15:09 |
Ik zag zojuist op mijn oude middelbare school een stuk of 20 Vespa achtige scooters. ![]() En de concierge wou mij van mijn brommer aftrappen, schijnbaar mag je sinds kort niet meer op het schoolplein wheelies maken. ![]() | |
BrokenBond | dinsdag 14 april 2009 @ 18:00 |
quote:Een jaartje ongeveer. Ik rijd er echt heel weinig op maarja ik vind het wel geweldig Mijne was vers uit de fabriek. Stond zo'n 0.5 kilometer op ![]() | |
fs180 | dinsdag 14 april 2009 @ 19:30 |
quote:moet je daar dan? | |
denkjedat | dinsdag 14 april 2009 @ 19:40 |
en hij doet het goed licht enzo alleen een probleem met het achter licht dat is ewl jammer | |
Quizz | dinsdag 14 april 2009 @ 21:11 |
Zooo morgen hopelijk mijn 70cc cilinder binnen, kan ik weer lekker aan mn puch beunen | |
no1uknow | dinsdag 14 april 2009 @ 23:03 |
FS ik weet nog niet of ik je Puch ga kopen hoor, als ik het in 2 delen mag betalen wel ![]() | |
Dimitri_ | dinsdag 14 april 2009 @ 23:48 |
Haha. ![]() | |
Geqxon | woensdag 15 april 2009 @ 08:18 |
quote:Jonge meisjes duh jeweets. | |
Geqxon | woensdag 15 april 2009 @ 08:45 |
![]() Ik weet die meisjes wel te playen yo. | |
fs180 | woensdag 15 april 2009 @ 12:46 |
sander, buurtkamper ![]() hoeveel zit er in je spaarvarken ![]() | |
denkjedat | woensdag 15 april 2009 @ 15:37 |
en de tomos is binnen | |
denkjedat | woensdag 15 april 2009 @ 15:38 |
![]() mooi ding toch? | |
fs180 | woensdag 15 april 2009 @ 16:26 |
nee | |
BrokenBond | woensdag 15 april 2009 @ 16:37 |
tomos haters hier ![]() Maar eigenlijk had je een streetmate moeten nemen. | |
fs180 | woensdag 15 april 2009 @ 16:43 |
dat had het niet veel beter gemaakt ![]() | |
Geqxon | woensdag 15 april 2009 @ 17:28 |
Tomos voor homos. Ik ben trouwens vlak langs een rollerbank gereden zojuist, er reed mij zelfs een motoragent tegemoet. Ik scheet alle kleuren van de regenboog, al helemaal toen ik in mijn spiegel zag dat hij zijn knipperlicht naar links aan deed. ![]() | |
BrokenBond | woensdag 15 april 2009 @ 17:40 |
quote:Heb je er wel eens 1 zien rondrijden? Nogal zeldzaam hier. quote: ![]() | |
fs180 | woensdag 15 april 2009 @ 17:47 |
quote:HELD ![]() | |
fs180 | woensdag 15 april 2009 @ 17:48 |
quote:zovaak, buurjong heeft dr een ook | |
no1uknow | woensdag 15 april 2009 @ 21:36 |
quote:Niks ik hou niet van sparen ![]() | |
MASD | woensdag 15 april 2009 @ 21:51 |
Open. [ Bericht 44% gewijzigd door MASD op 16-04-2009 13:28:17 ] | |
no1uknow | donderdag 16 april 2009 @ 19:17 |
Maar FS, ik ga dat aankomende maand nog niet redden, 250 euro. Heb het nodig voor andere dingen. | |
fs180 | zaterdag 18 april 2009 @ 19:33 |
geld lenen bij ouders? ![]() | |
no1uknow | zaterdag 18 april 2009 @ 20:26 |
Nee, heb ze nog wat af te betalen ![]() Fuck maar op met je brommer, ik ga sparen voor m'n rbw ![]() | |
fs180 | zaterdag 18 april 2009 @ 20:46 |
je bent toch allang 18 of wat? | |
fs180 | zaterdag 18 april 2009 @ 22:59 |
waor den nueck is ivo? | |
no1uknow | zondag 19 april 2009 @ 02:08 |
Bijna 19 | |
denkjedat | dinsdag 28 april 2009 @ 21:40 |
kickje plus vraag : [list]Welke model tomos heb je? tomos a5 Uit welk jaar komt de tomos ? ' ? Is het een snor of een brommer? snor Wanneer ontstond het probleem? bij aankoop Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nee niks Wat is het probleem?[/list] ik zou graag tips willen voor verbetering van mijn tomos ik vind hem er nl beetje saai uit zien foto's: ![]() ![]() plus nog een vraag: de vering van mijn voorvork zit vast hoe is dit makkelijk op te lossen? groeten djd p.s. waar het beste originele tomos stickers te halen? | |
fs180 | dinsdag 28 april 2009 @ 21:46 |
leg hem op zn zij, maak tank open, ga bbq-en. na afloop is hij mooier ![]() maak je voorwiel los, druk je veren in en maak hem weer vast | |
Geqxon | woensdag 29 april 2009 @ 03:27 |
quote:Hang er een Hayabusa GSX-R 1300 motorblok onder. Waarschijnlijk trekt je achterbrug dat niet, dus vervang de achterbrug door een busa brug. Daarna moet je waarschijnlijk ook je complete voorvork vervangen door een busa vork. En aangezien je frame het allemaal niet gaat houden ook gelijk je frame veranderen naar een busa frame. En zo ziet het er dan uit: ![]() | |
Geqxon | woensdag 29 april 2009 @ 03:27 |
quote: Mmmm tieners ![]() | |
fs180 | woensdag 29 april 2009 @ 04:19 |
Geq ![]() ![]() | |
dikkekaas | woensdag 29 april 2009 @ 05:03 |
YES. Over een weekje weer naar Nederland en dan voor het eerst sinds een halfjaar weer op mjn Puchje en Tomos rijden ![]() | |
fs180 | woensdag 29 april 2009 @ 18:45 |
geq waar ligt probleem als tomos niet schakeld en niet lekker doortrekt? | |
denkjedat | woensdag 29 april 2009 @ 18:52 |
waar ligt het probleem als de voorvork van de tomos helemaal naar beneden staat? ofwel ingedingest dus helemaal omhoog | |
denkjedat | woensdag 29 april 2009 @ 18:53 |
helemaal ingedrukt dat bedoelde ik | |
fs180 | woensdag 29 april 2009 @ 19:12 |
veert niet terug dus? olie geveerd? | |
Geqxon | woensdag 29 april 2009 @ 19:47 |
quote:Dat heeft 'em met de bestickering te maken. Als je er Puch stickers op plakt zou hij het weer moeten doen. | |
denkjedat | woensdag 29 april 2009 @ 19:57 |
quote:jep voorvering van tomos a5 | |
fs180 | woensdag 29 april 2009 @ 20:12 |
quote:vraagteken veertje ofzo heeft er niets mee te maken? | |
Geqxon | woensdag 29 april 2009 @ 20:15 |
quote:Het vraagteken veertje is om van de eerste naar de tweede versnelling soepeltjes te gaan. Kun je vervangen, maar dat hoeft het probleem niet te zijn. http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=1047 | |
denkjedat | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:45 |
ik heb verdorie alle kanten op lopen draain met die schroef bij carborateur maar hij loopt maar niet snel genoeg stationair.. heel irritant als hij nog koud is en je hem ff stil wilt laten staan. | |
Geqxon | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:54 |
quote:Is het wel je stationairschroef? Niet dat je b.v. nu je vlotterbakje leeg heb gemaakt. ![]() | |
denkjedat | vrijdag 1 mei 2009 @ 22:56 |
quote:ja sorry dat bedoel ik mn stationair schroef ik kan linksom draaien en rechtsom maar hij blijft langzaam | |
Geqxon | vrijdag 1 mei 2009 @ 23:18 |
quote:Vreemd. Misschien is er iets anders aan de hand waardoor hij niet lekker stationair draait. | |
Antony1989 | zaterdag 2 mei 2009 @ 00:05 |
quote:xD Haal je filter er eens af. En kijk of die schuif in je carburateur, omhoog gaat als je die schroef in draait. | |
fs180 | zaterdag 2 mei 2009 @ 15:22 |
als ie koud is is dat logisch | |
denkjedat | zaterdag 2 mei 2009 @ 17:17 |
quote:leg dat eens uit? | |
Antony1989 | zaterdag 2 mei 2009 @ 19:17 |
quote:Nou, er zit toch een luchfilter op je carb? Haal die eraf en dan kun je erin kijken toch. Zie je zon schuif zitten. Die gaat een stukje omhoog als je die schroef indraait, de stationairsschroef. Anders draai je aan een andere schroef ![]() | |
denkjedat | zaterdag 2 mei 2009 @ 20:24 |
quote:okee bedankt;) ik heb nu samenmet broeders wat spulletjes besteld waardoor mn snor weer wat harder loopt ![]() | |
Geqxon | zaterdag 2 mei 2009 @ 21:52 |
quote:Scheerapparaat? | |
denkjedat | zaterdag 2 mei 2009 @ 22:59 |
quote:haha | |
Geqxon | zaterdag 2 mei 2009 @ 23:08 |
quote:Kun je je snor wegscheren wehehehe. ![]() | |
Dimitri_ | zondag 3 mei 2009 @ 04:30 |
wehehehe | |
mstr | zondag 3 mei 2009 @ 13:05 |
Ik heb mijn scooter verkocht! En rij nu auto ![]() | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 13:14 |
quote:en het bevalt? | |
mstr | zondag 3 mei 2009 @ 13:15 |
quote:Nogal ja ![]() | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 13:20 |
quote:gefeliciteerd dan ik ga morgen mn theorie proberen te halen vor brommert dus vandaag heul goed leren. iemand nog tips? | |
mstr | zondag 3 mei 2009 @ 13:26 |
quote:Banaan eten tegen de stress ![]() | |
Geqxon | zondag 3 mei 2009 @ 13:44 |
Doe mij maar een brommer, autorijden is saai. | |
Geqxon | zondag 3 mei 2009 @ 13:46 |
Met een brommer kun je tenminste rebels doen. ![]() Wheelies met 80+ over de stadsrings. ![]() | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 17:13 |
mijn km teller van mn tomos is gister overleden .. als ik ff friemel aan de kabel gaat die meter wel omhoog maar 2 sec later valt hij weer weg. wat kan ik hieraan doen? | |
Geqxon | zondag 3 mei 2009 @ 17:20 |
quote:Test hem eens met een boormachine op de kabel. Wat doet hij dan? | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 17:27 |
quote:hoort de kabel rond te draaien want ik dacht eigenlijk dathi j ingedrukt moest worden mocht dat zo zijn ga ik zsm naar garage en testen | |
Geqxon | zondag 3 mei 2009 @ 17:28 |
quote:Die van mij werkt volgens mij op ronddraaien, maar pin me er niet op vast. | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 17:42 |
quote:ik weet natuurlijk niet watvor tomos jij heb? | |
fs180 | zondag 3 mei 2009 @ 17:48 |
who cares, elke systeem werkt hetzelfde | |
denkjedat | zondag 3 mei 2009 @ 18:01 |
boor erop gezet en hij geeft geen kick wel als ik weer ff friemel iemand enig idee wat de kosten zijn van zo'n nieuwe kabel? | |
Geqxon | zondag 3 mei 2009 @ 18:11 |
quote:Een compleet tellersetje was in mijn tijd 40 euro. | |
fs180 | zondag 3 mei 2009 @ 18:56 |
haal kabel bij wiel los, duw metalen pin zo ver mogelijk naar binnen (naar de teller zelf dus) draai beide kanten op (hard draaien). niets? haal dan bovenkant ook los en kijk of de bovenkant draait, anders gebroken kabel anders is zit je kabel waarschijnlijk verkeerd (los) of je teller zelf stuk (gebeurd niet snel) | |
denkjedat | maandag 4 mei 2009 @ 10:54 |
lach hier mij uit omdat ik eerste keer ben gezakt voor brommer examen godsamme wat een klote vragen allemaal ![]() | |
Treces | maandag 4 mei 2009 @ 11:41 |
quote:Hoeveel fouten? | |
denkjedat | maandag 4 mei 2009 @ 11:46 |
quote:7 | |
Treces | maandag 4 mei 2009 @ 11:48 |
quote:Dat is balen.. | |
Geqxon | maandag 4 mei 2009 @ 15:27 |
Had je het boek niet doorgelezen? | |
Geqxon | maandag 4 mei 2009 @ 15:27 |
Of ben je zo'n Dimi falert die theorieles nodig heeft. ![]() | |
denkjedat | maandag 4 mei 2009 @ 22:16 |
quote:misschien maar ik was vet zenuwachtig enzo.. bij de eerste 3 vragen ging ik de mist al in want het was echt een klote toets.. | |
Geqxon | maandag 4 mei 2009 @ 22:37 |
Mja, ik heb al vier keer theorie gedaan. ![]() | |
Treces | maandag 4 mei 2009 @ 22:39 |
quote:Ik maar 1x, meteen geslaagd, 3 fouten ![]() | |
electronique | maandag 4 mei 2009 @ 22:40 |
ik wil ook mn brommerrijbewijs dan kan ik op mn vader zn oldschool brommertjes rijden | |
Geqxon | maandag 4 mei 2009 @ 23:36 |
quote:Van die vier keer theorie ben ik echter wel drie keer geslaagd. ![]() | |
Treces | maandag 4 mei 2009 @ 23:58 |
quote:Ooh ![]() | |
Geqxon | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:00 |
quote:Maar dan ben je alsnog beter dan ik ben, want ik ben de eerste keer voor mijn bromfiets met 11 fouten gezakt. ![]() | |
Dimitri_ | dinsdag 5 mei 2009 @ 00:44 |
Leven jullie nog allemaal? ![]() Ik kom echt vrijwel nooit meer op Fok! joh. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:00 |
quote: | |
Dimitri_ | dinsdag 5 mei 2009 @ 01:02 |
Heb ik gelezen ja.. Moet ik happen? Ik bedoel, ik weet wie het zegt. ![]() | |
denkjedat | dinsdag 5 mei 2009 @ 11:09 |
quote:ik leef gelukkig nog , ben nog beetje aan het balen van mnexamen | |
denkjedat | dinsdag 5 mei 2009 @ 11:11 |
quote:okee ik geef toe ik had ook 11 fouten ik stond gewoon verstelt van al die domme vragen van hun maarja. al zou ik 11 fouten zeggen wordje nogal vaak aangekeken van: ![]() | |
zwartemarktplaats | dinsdag 5 mei 2009 @ 12:29 |
psstt scootertje kopen? [TK] aprilia sr 50 r (da's een scooter) | |
denkjedat | dinsdag 5 mei 2009 @ 13:04 |
quote:ben al een troste bezitter van een. ![]() | |
Geqxon | dinsdag 5 mei 2009 @ 14:01 |
quote:Ik had echter wel een reden, want het was om 11:00 in de ochtend en om 05:00 in de avond zat ik nog aan het bier. Met mayo. ![]() | |
fs180 | dinsdag 5 mei 2009 @ 16:12 |
Een zak patat graag... MET MAYO! | |
Geqxon | dinsdag 5 mei 2009 @ 16:42 |
![]() | |
denkjedat | dinsdag 5 mei 2009 @ 21:10 |
quote:zaanse mayo is beter | |
Geqxon | dinsdag 5 mei 2009 @ 21:43 |
quote:De mayo van Dimi is nog wel het fijnst. | |
denkjedat | woensdag 6 mei 2009 @ 14:33 |
quote:en jou brommert doet het wel goed? | |
Geqxon | woensdag 6 mei 2009 @ 16:05 |
quote:Als een baas. | |
denkjedat | woensdag 6 mei 2009 @ 17:12 |
quote:dat is wel master.. ik baal een beetje omdat ik nog steeds niet weet hoe het komt dat mn snorrie zo sloom is jaa ik weet 25 km/u maar ik heb hem vergeleken met andere snor brommers | |
Geqxon | woensdag 6 mei 2009 @ 17:22 |
quote:Wat voor uitlaat heb je? | |
denkjedat | donderdag 7 mei 2009 @ 17:46 |
quote:een snelle uitlaat zegmaar. niet eentje van snor maar een brom uitlaat misschien zie je het op de bovenstaande plaatjes? tomos stickers zijn trouwens binnen ![]() moet nu alleen wel weten of ik ze er gelijk op kan plakken of nog allemaal goedjes erop moet smeren | |
Treces | donderdag 7 mei 2009 @ 17:54 |
quote:Je moet altijd de ondergrond goed schoonmaken natuurlijk ![]() | |
denkjedat | donderdag 7 mei 2009 @ 18:00 |
quote:ofcourse helemaal stof vrij maar hoorde laatst dat je er ook een goedje overheen kon doen ofzo | |
Geqxon | donderdag 7 mei 2009 @ 18:30 |
quote:Heeft hij na de cilinder gelijk een s-bocht? Dan heb je er eentje die zeker 10km/h in top scheelt. Dat ding knijpt hem helemaal af. S-Bocht: ![]() Gangster snelle bocht: ![]() Alleen op de rollerbank zien ze het meteen. ![]() Zie ook: http://forum.tomosforum.nl/viewtopic.php?t=1053 quote:Ook vetvrij, waarschijnlijk heeft je moeder daar wel een mooi schoonmaakspulletje voor. De mijne wel iig. ![]() | |
denkjedat | donderdag 7 mei 2009 @ 18:39 |
het is zo'n snelle die is toch niet illegaal? ik heb trouwens nog een vraag. ik ga met mn broer de ontsteking eerder afstellen zegmaar zodat hij eerder ploft is dat schadelijk voor het blok omdat hij warmte niet goed kwijt kan enzo? | |
fs180 | donderdag 7 mei 2009 @ 19:44 |
ja dat is erg slecht ja | |
denkjedat | donderdag 7 mei 2009 @ 19:49 |
quote:verklaar je nader | |
Geqxon | donderdag 7 mei 2009 @ 23:01 |
Andere cilinder + kop en carburateur is de snelste manier om hard te gaan. |