abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 22:15:53 #126
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67776598
Ik heb het over, ff denken.... , 1988.
Een RS250 , dat is dus een honda productie racer en geen straatmotor koste toen iets van 45.000 a 50.000 gulden nieuw.
Die 12.500 gulden die ik er voor betaalde was een motor van 2 race seizoenen oud, dat lijkt een enorme waarde daling en dat is het ook, een racer is hooguit twee seizoenen competatief daarna kun je er alleen maar achteraan/middenveld mee rijden, als je een erg begaafd tuner en technicus bent is dat wellicht wat op te rekken maar top posities zijn echt uitgesloten en dat vind je terug in de tweedehands prijs.
Bovendien komt een nieuwe racer doorgaans met een complete kit slijt delen waarmee je op nationaal niveau zeker 1.5 a 2 jaar kunt rijden, daarna is die kit dus "op" en moet je nieuwe delen gaan kopen en die delen zijn duur.
krukasje 5000, zuigertje 350(x2),bougietje 50(x2),krukaslagers 350 per stuk enz enz
Een olifant kopen is geen probleem, maar hem te vreten geven......

Een productie racer tegenwoordig kost, ik gok , zo'n 20.000 a 30.000 eu(honda/yamaha, voor een aprillia kun je dat waarschijnlijk wel verdrie/vier voudigen.
  maandag 6 april 2009 @ 22:32:52 #127
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67777326
Ah! ik dacht dat je het over de straatversie had ja..

Maareh, waar rij jij normaal wel niet dan en hoelang al?
  maandag 6 april 2009 @ 22:47:13 #128
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67777971
Ik had het over "de oude doos uit een vorig leven".
ik race niet meer al jaren niet meer, helaas moet ik zeggen want het is toch wel zo'n beetje het mooiste wat ik ooit heb gedaan.

Om de verwarring compleet te maken: ik heb geeneens een motorrijbewijs, vroegah kon je racen zonder rijbewijs (met wat list en bedrog) en men tilde daar ook niet zo zwaar aan, racen is immers iets heel anders dan gewoon motorrijden en daarom moet je ook een startlicentie halen; dat is een theoretische cursus met daaraan gekoppelt een praktische: leren racen op een circuit onder begeleiding van een oud-coureur.
Ik heb verder nooit echt de behoefte gehad om gewoon motor te rijden; knetterhard rijden is erg leuk en mooi en echt niet zo heel gevaarlijk maar dan alleen op een circuit.
De gedachte alleen al om met 120 p/u naast een vangrail en draaiende vrachtwagenwielen te rijden is voor mij voldoende om niet te beginnen aan een motorrijbewijs.
Bovendien ken ik mezelf, dat zou waarschijnlijk uitdraaien op een begrafenis met gesloten kist......


Ik houd het dus bij een Derbi GP1 die netjes 100 loopt en that's it.
  maandag 6 april 2009 @ 22:56:04 #129
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67778384
quote:
Op maandag 6 april 2009 22:47 schreef robber57 het volgende:
Ik had het over "de oude doos uit een vorig leven".
ik race niet meer al jaren niet meer, helaas moet ik zeggen want het is toch wel zo'n beetje het mooiste wat ik ooit heb gedaan.

Om de verwarring compleet te maken: ik heb geeneens een motorrijbewijs, vroegah kon je racen zonder rijbewijs (met wat list en bedrog) en men tilde daar ook niet zo zwaar aan, racen is immers iets heel anders dan gewoon motorrijden en daarom moet je ook een startlicentie halen; dat is een theoretische cursus met daaraan gekoppelt een praktische: leren racen op een circuit onder begeleiding van een oud-coureur.
Ik heb verder nooit echt de behoefte gehad om gewoon motor te rijden; knetterhard rijden is erg leuk en mooi en echt niet zo heel gevaarlijk maar dan alleen op een circuit.
De gedachte alleen al om met 120 p/u naast een vangrail en draaiende vrachtwagenwielen te rijden is voor mij voldoende om niet te beginnen aan een motorrijbewijs.
Bovendien ken ik mezelf, dat zou waarschijnlijk uitdraaien op een begrafenis met gesloten kist......


Ik houd het dus bij een Derbi GP1 die netjes 100 loopt en that's it.
Vaak heb ik die opmerking gehoord, vaak, maar nog nooit van een ex-circuitrijder. Bij mijn weten kun je nog steeds zonder rijbewijs het circuit op, na het behalen van de benodigde licenties uiteraard.
Maar om nou op straat rijden gevaarlijk te vinden en dan maar 100 op een fragiel brommertje te rijden, dat moet je mij eens uitleggen.
  maandag 6 april 2009 @ 23:33:04 #130
89287 robber57
Lets go Brandon!
pi_67779679
De eerste vereiste voor een licentie is een geldig motor rijbewijs, alleen 16-17 jarigen kunnen hierop een uitzondering krijgen maar je krijgt dan wel een beperking in startrecht, gangbaar was dat je dan alleen de lichtste klasse mag rijden , 125cc of een lichte straatklasse en dat zal nu waarschijnlijk nog steeds zo zijn.
Dat vereiste rijbewijs is overigens ook een kwestie van verzekeren; je bent verplicht een wa verzekering af te sluiten (stel; je rijd de tribune in en rijd een paar man dood? of een marshall? of een tijdwaarnemingpost/camera a 50.000 eu?) en die verzekering is alleen geldig icm met een geldig motorrijbewijs.

Ik heb mijn startbewijs gekregen op mijn moeders autorijbewijs
En toen ze er na 4 jaar achter kwamen kreeg ik dispensatie

Dat rijden op de weg gevaarlijk is , ook op een scooter/brommer, is een open deur, imho overigens veeeel gevaarlijker dan met 260+ op een circuit rijden.
Op een circuit kom je geen vangrails en vrachtwagens/tegenliggers tegen, vangrails/palen en tegenliggers zijn hoofdzakelijk de gevaren waarop motorrijders zich doodrijden.
Met 80 a 90( op een buitenweg) is dat allemaal nog te overzien en de acceleratie van een scooter is aardig mellow, ik val er bijna bij in slaap.
Het gevaar van een motorfiets zit hem niet in de snelheid, het is de enorme acceleratie; op een scooter wegrijden bij het stoplicht; je geeft een paar seconden gas, de auto voor je stopt in ene zomaar, je gaat net aan 40 remt, nix aan de hand.
Op een middelmatige 600 cc: je rijd weg bij het stoplicht, geeft 3 seconden gas, dus een-twee-drie(eerste versnelling), de auto voor je gaat in ene stil staan, je gaat inmiddels (4 seconden) 140, probeert nog te remmen; helaas....
Een beetje motor gaat vanuit stilstand naar de andere kant van een gewone kruizing al 80, met gemak.
Daar zit het gevaar.
En ik ken mezelf maar al te goed....

Voor de volledigheid: ik houd me doorgaans op mijn scooter redelijk netjes aan de snelheidsregel voor auto's, dus niet harder dan 50 in het dorp en 80 op de b-wegen, die 100 km/u is het kleine beetje wat ik "over" heb om redelijk vlot voorbij een auto te kunnen acceleren die 65 sukkelt op een b-weg.
Mijn scooter verkeerd altijd in uitstekende conditie en gezien mijn verleden denk ik dat ik wel de uitspraak kan doen dat het apparaat capabel genoeg is om veilig 80 a 90 er mee te kunnen rijden.
het remvermogen is meer dan voldoende, en de wegligging is , na enige tweaks mijnerzijds, ook uitstekend, ik heb specifiek deze scooter gekocht vanwege de 13 inch wielen en het goede stuurgedrag op wat hogere snelheden.

Je leest het wel eens in de krant: "wegpiraat op motor met 190 Km/u" , 190 km/u is op een moderne motor echt helemaal nix, 3x schakelen en je zit er , in 6 a 7 seconden.
Het probleem daarbij is dat ons wegenstelsel niet voor dergelijke snelheden is ontworpen en specifiek motorrijders er doorgaans bekaaid afkomen wat betreft de plaatsing van vangrails-palen-stoepen-witte strepen enz enz.
Ik heb het dan nog geneens over snelwegen want dat zijn echte dead-traps voor motorrijders; een motor ongeval op een snelweg overleven is een zeldzaamheid, als je niet gevierendeeld word door de vangrail/steunpalen is de kans vrij groot dat je daarna word overreden door een trukkerbillie....
Maar das mine 50 ct

[ Bericht 11% gewijzigd door robber57 op 06-04-2009 23:42:17 ]
pi_67791118
rij op een aerox 2008 model.
Motorisch:
Cilinder Roze Top performances 70 cc
Uitlaat Yasuni C30
Krukas Rito race
Carburateur Dell Ortho 21 mm
Luchtfilter Orignele filter
Vario Malossi MHR Multivar
Koppeling Malossi MHR Delta Clutch
Carters Minarelli Horizontaal
V-snaar Athena
Lagers SKF

allemaal bij karsemeijer en XSH laten fixen;-) is dus ook tuned.
loopt very nice!

komt misschien toch een 50 snel onder, buurt, ouders enzo lopen te zeiken van het geluid.
ach ja, blaast wel als een motherfocker
aii aii
pi_67793457
ik rij op de vespa van mij moeder
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:53:24 #133
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67805241
Mayo Kick!

Vandaag aanschouwde ik welgeteld 1 druppel olie die aan de onderkant van het kreidlerblok hing, niet slecht, 1 druppel olieverlies op 1 jaar tijd
pi_67807928
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 13:10 schreef S2KMADDOG het volgende:
rij op een aerox 2008 model.
Motorisch:
Cilinder Roze Top performances 70 cc
Uitlaat Yasuni C30
Krukas Rito race
Carburateur Dell Ortho 21 mm
Luchtfilter Orignele filter
Vario Malossi MHR Multivar
Koppeling Malossi MHR Delta Clutch
Carters Minarelli Horizontaal
V-snaar Athena
Lagers SKF

allemaal bij karsemeijer en XSH laten fixen;-) is dus ook tuned.
loopt very nice!

komt misschien toch een 50 snel onder, buurt, ouders enzo lopen te zeiken van het geluid.
ach ja, blaast wel als een motherfocker
Wij houden niet van scooters.
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:23:03 #135
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67808252
Hier aankomen met een scooter staat gelijk aan het beginnen over je relatieproblemen terwijl je met je maten een lokaal sletje aan het ontmaagden bent.
pi_67811351
Ik zou best een aerox met 70TP willen hebben om rond te boeken hoor!
Nee.
  woensdag 8 april 2009 @ 00:12:22 #137
199318 zwartemarktplaats
met zonder bonnetje
pi_67814980
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 21:23 schreef fs180 het volgende:
Hier aankomen met een scooter staat gelijk aan het beginnen over je relatieproblemen terwijl je met je maten een lokaal sletje aan het ontmaagden bent.
En jij bent soort van onderdeel van de stoere fok kliek die dit allemaal bepaald.

Donder toch lekker op
pi_67815060
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:12 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

En jij bent soort van onderdeel van de stoere fok kliek die dit allemaal bepaald.

Donder toch lekker op
Dood.
pi_67815858
108cc besteld trouwens.
pi_67815955
90 91 92, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.

108cc motherfucker!
Nee.
pi_67816105
quote:
Op woensdag 8 april 2009 01:04 schreef Dimitri_ het volgende:
90 91 92, geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.

108cc motherfucker!
Haha, nee geen typefout van 180cc. Wel een Chinees blokje, maar dit ding schijnt prima 30.000 kilometer aan te kunnen. Kan niet wachten.
  woensdag 8 april 2009 @ 07:26:02 #142
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67817141
neem ori 120 blok, stukkje duurder, maar STUKKEN betrouwbaarder, is de snelweg ook geen probleem meer!
  woensdag 8 april 2009 @ 07:26:35 #143
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67817147
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:12 schreef zwartemarktplaats het volgende:

[..]

En jij bent soort van onderdeel van de stoere fok kliek die dit allemaal bepaald.

Donder toch lekker op
Ja. Jij bent nieuw he?
pi_67825429
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:26 schreef fs180 het volgende:
neem ori 120 blok, stukkje duurder, maar STUKKEN betrouwbaarder, is de snelweg ook geen probleem meer!
Ori 120? Je hebt de Honda Nice 108cc, maar die kost je nieuw rond de 1500 euro. Dit kost nieuw rond de 300 euro.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:50:21 #145
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67827474
ja, vriend had een ss met ori 120, 125, of iets in die richting, volgens mij geen 150, blok eronder
dat was van 'ff ritje snelweg' waren toch alleen verzekeringplaatjes
pi_67837283
Een SS met zwaar blok is godse geil. Ik heb eens op een SS50 met 125cc Ducar gereden, op een geeikte fietsteller ging dat ding minstens 110.

Wel op zondag natuurlijk.
  woensdag 8 april 2009 @ 19:00:14 #147
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67837980
Met cafe in zicht moet dat wel stukje harder gaan
wellicht dat ooit in een gekke bui ook zo'n blok ga scoren
pi_67854093
hihi
  vrijdag 10 april 2009 @ 18:32:03 #149
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67902762
scooters

scooters op straat

scooters
  vrijdag 10 april 2009 @ 23:16:01 #150
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_67912983
Een plaatje voor de dorst:
http://94.100.113.228/526(...)26116699_6_XwfM.jpeg

Rijdt net wat leuker dat mn andere 50cc mtx`jes en derbi`s
Helemaal origineel is ie nog
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')