Kogels vang je toch gewoon met je tanden?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Lolque het volgende:
Dan moet die bril minstens kogels terug kunnen koppen, anders is het niks.
das dus ook lastig met dat mondstuk, moet je wel heel goede reflexen hebben om eerst die te verwijderen en dan te happen!quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:38 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Kogels vang je toch gewoon met je tanden?
Scherf/stof bril, moeten ze nu los dragenquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Lolque het volgende:
\quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Supersoep het volgende:
Geweldig ding. Mooie manier ook om later alle kinderen naar defensie te lokken die nu Halo aan het spelen zijn.![]()
Zijn wij trouwens het enige land dat deze upgrade gaat uitvoeren? Zal er nogal apart uit gaan zien in vergelijking met andere krijgsmachten.
Moeten we ons druk maken om het feit dat we met beter materiaal rondlopen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:49 schreef Supersoep het volgende:
Geweldig ding. Mooie manier ook om later alle kinderen naar defensie te lokken die nu Halo aan het spelen zijn.![]()
Zijn wij trouwens het enige land dat deze upgrade gaat uitvoeren? Zal er nogal apart uit gaan zien in vergelijking met andere krijgsmachten.
Kan je huidige bril wel kogels weren dan?quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Lolque het volgende:
.22 lr wellicht vanaf een afstand en hagel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:18 schreef michail8 het volgende:
[..]
Kan je huidige bril wel kogels weren dan?
ja eh lekker realistisch weer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
.22 lr wellicht vanaf een afstand en hagel ja.
zijn ook vizieren die tot 9 mm kogels kunnen weren (zie AT, TITAN IV helm)
De ESS ICE kan .22 weren volgens de MILSPEC waar het aan voldoetquote:Op woensdag 25 maart 2009 23:57 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja eh lekker realistisch weer.
5.56 wordt door geen enkel uitgegeven bril in de KL gestopt, dus je reactie is van geen enkel toevoegende waarde..
ook het CBRN masker is verder van rubber/kunststof dus wat wil je nu zeggen? Bril moet kogelwerend zijn, maar de rest van het masker niet. dat maakt niet uit.. je begint enkel over het glas.
Ik vind die helm geweldig en mooi om te zien, de vraag was dan ook serieus. Ik wil Nederland toch zeker voor een tijdje als enige krijgsmacht met dit soort uitrusting.quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:50 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Moeten we ons druk maken om het feit dat we met beter materiaal rondlopen?
kraag op de vestquote:Op donderdag 26 maart 2009 04:15 schreef Megumi het volgende:
Hals en nek bescherming kan wel wat beter denk ik.
Lijkt me wel kut om zo'n ding voor je mond te hebben...quote:Op woensdag 25 maart 2009 23:18 schreef michail8 het volgende:
[..]
Kan je huidige bril wel kogels weren dan?
[ afbeelding ]
Volgens dit plaatje is de bril iig scherfwerend..
want? lijkt beetje op een motorhelm daarmee en denk dat het ook tegen het stof isquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:10 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
Lijkt me wel kut om zo'n ding voor je mond te hebben...
*Als het niet lekker zit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:52 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
want? lijkt beetje op een motorhelm daarmee en denk dat het ook tegen het stof is
denk eerder scherven, maar goedquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:02 schreef drumstickNL het volgende:
[..]
*Als het niet lekker zit.
Omdat het ook tegen kogels is? denk ik.
de moderne helmen hebben allemaal veel weg van de duitse wo2 helmquote:Op donderdag 26 maart 2009 15:14 schreef ErwinRommel het volgende:
Tja apart model moet ik zeggen. Net zo apart als deze:
[ afbeelding ]
Anyway, het zal vast veel beter zijn dan die oude binnen en buitenhelm die ik nog heb moeten dragen voordat we naar het huidige model overgingen.
[ afbeelding ]
het word in iedergeval tijd voor verandering.quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de moderne helmen hebben allemaal veel weg van de duitse wo2 helm
Misschien omdat die hun tijd ver vooruit waren?quote:Op donderdag 26 maart 2009 19:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de moderne helmen hebben allemaal veel weg van de duitse wo2 helm
Aan zo'n helm moet wel een NBC unit vast te klikken zijn me dunkt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:31 schreef Bob-B het volgende:
Er was ook eerst sprake van dat er een geïntegreerde NBC toepassing in kwam, is dat nu te komen vervallen?
weg met de PRRquote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:48 schreef viezerdt het volgende:
Zolang dat ding normaal op kan met prr [ afbeelding ] lijkt het me een flinke verbetering.
dat zie je nu al, incl met targetting schermpje zoals in ghost reconquote:Op maandag 30 maart 2009 23:37 schreef Northside het volgende:
Futuristisch ding. Als ik dit zo zie lijkt het me niet eens zo heel onrealistisch dat over 15 jaar jan soldaat in een soort kogelvrij harnas rondloopt, zoals in de SF verhalen.
nouja, de meeste dingen weren geen geweerpatronen, wel pistoolpatronen (zoals bovenarmbeschermers, bovenbeennbeschermers, helmen) etc, omdat daar geen keramische plaat in zitquote:Op maandag 30 maart 2009 23:37 schreef Northside het volgende:
Futuristisch ding. Als ik dit zo zie lijkt het me niet eens zo heel onrealistisch dat over 15 jaar jan soldaat in een soort kogelvrij harnas rondloopt, zoals in de SF verhalen.
Nog wel, maar als dat exoskelet een beetje doorzet krijg je een hele andere soort militair. Om de een of andere reden deed deze helm me daaraan denken.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 00:53 schreef Andyy het volgende:
[..]
nouja, de meeste dingen weren geen geweerpatronen, wel pistoolpatronen (zoals bovenarmbeschermers, bovenbeennbeschermers, helmen) etc, omdat daar geen keramische plaat in zit
exoskelet lijkt me nog niet echt wat voor de kom ende jarenquote:Op donderdag 2 april 2009 14:18 schreef Northside het volgende:
[..]
Nog wel, maar als dat exoskelet een beetje doorzet krijg je een hele andere soort militair. Om de een of andere reden deed deze helm me daaraan denken.
Zal wel net als al het andere materiaal langzaam ingefaseerd worden. Belangrijkste eenheden eerst dus. En da's ook logisch. Anders wordt het wel een enorme logistieke hel.quote:Op dinsdag 14 april 2009 00:29 schreef Martinaz het volgende:
is het bevestigd dat deze helm ook in 2011 gebruikt zal gaan worden voor elke soldaat?
bron?quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:36 schreef rontvierkand het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de prijs van dat ding. Het kan dan efficiënt zijn, maar met de huidige economische crisis wordt er nogal wat gesnoeid in het militaire budget.
ben ik de enige die dit grappig vind?quote:De helm bestaat uit afneembare delen en de bedoeling is dat de 'uitgeklede' vorm (1e afbeelding op de tekening) een vriendelijke uitstraling biedt. Tijdens patrouilles komt dat de contacten met de bevolking ten goede.
zonder help checkquote:Op woensdag 22 april 2009 16:38 schreef Rock-shocker het volgende:
Rondlopen zonder helm straalt uit dat je niet daar bent om te vechten (dan zou je jezelf wel beter beschermen namelijk). Net zoals een officier die zonder Diemaco de bevolking tegemoed treedt een wat meer vriendelijke houding uitstraalt. Die gedachtegang is niet zo raar.
Nouja, niet helemaal. Iemand waarvan je het hoofd kan zien, maar wel een wapen draagt, is minder bedreigend dan iemand waarvan je hem niet ziet, en geen wapen draagt. Immers je hebt dan moeite met het "verstaan" van non-verbale communicatie.quote:Op woensdag 22 april 2009 16:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ben ik de enige die dit grappig vind?
en helm op zich is niet eng.. wat me mannen en vrouwen die hem dragen om bekent staan wel
en zet daar een helm bij, en het is nog dreigender...quote:Op woensdag 22 april 2009 16:53 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
zonder help check
zonder diemaco check
maar waar ik op doel:
[ afbeelding ]
maakt niet uit of iemand wel of geen helm op heeft, zolang je een wapen draagt ben je een bedreiging.
Dat is ook niet meer dan een soort van sok om je helm heen dus dat zou ook zo gefixt kunnen worden.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 12:46 schreef Andyy het volgende:
Ze zouden in MOUT voorbeeld moeten nemen aan de Israelische helmen tegen vijandige scherpschutters
je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 20 februari 2010 00:44 schreef Esses het volgende:
[..]
Nouja, niet helemaal. Iemand waarvan je het hoofd kan zien, maar wel een wapen draagt, is minder bedreigend dan iemand waarvan je hem niet ziet, en geen wapen draagt. Immers je hebt dan moeite met het "verstaan" van non-verbale communicatie.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Lolque het volgende:
Als dat de reden is kan je het maar beter niet doenquote:Op donderdag 25 februari 2010 18:48 schreef wuuht het volgende:
Als ik die dan op mag ga ik zeker bij de landmacht
quote:Op maandag 1 maart 2010 18:00 schreef ErwinRommel het volgende:
Ik vid deze toch wel uitstekend voor de NL militairen.
[ afbeelding ]
noes!quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:57 schreef mr_t88 het volgende:
Zal defensie ook op deze nieuwe helm moeten bezuinigen?
Is TNO een onderdeel van defensie dan?quote:Op dinsdag 2 maart 2010 16:57 schreef mr_t88 het volgende:
Zal defensie ook op deze nieuwe helm moeten bezuinigen?
Defensie zal de helm toch moeten aanschaffen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 10:29 schreef Der_Onkel het volgende:
[..]
Is TNO een onderdeel van defensie dan?
Dat klopt. Dus dan kunnen ze gewoon doorgaan met de ontwikkeling. Misschien komt het begrotingstekort van defensie de kwaliteit van de helm alleen maar ten goede.quote:
vosssquote:De nieuwe helm vloeit voort uit het project Verbeterd Operationeel Soldatensysteem (VOSS) en heeft enorme voordelen.
subtielquote:
Kraag op een schietvest is gewoon kut.quote:
Bij de door jou afgebeelde photo gaat het om de Crye Airframe. Dit is geen Duitse ontwikkeling maar een Amerikaanse helm die al sinds een tijdje op de markt is, en ondermeer in Afghanistan word gebruikt. Op de photo word hij gedragen met de afneembare volle "oortjes". Ook zijn er afneembare "halve oortjes" voor deze helm.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 00:39 schreef TMartina het volgende:
Ik zag niet hier dat de duits deze helm ontwikkelen/gebruiken.
Ik heb er zelf totaal geen info over, maar met de duits/nederlandse samenwerking vind ik het enigzins raar dat ze apart en niet samen een intergraalhelm onderzoeken.
Crye Precision AIRFRAME Helmet
http://www.google.nl/imag(...)=wi&biw=1280&bih=890
[ afbeelding ]
Bij defensie zit er altijd tussen roeptoeteren en daadwerkelijk uitvoeren een miljoenmiljard jaar.quote:Op zondag 18 maart 2012 23:57 schreef WatskeZegt het volgende:
Inmiddels 2012 en nog steeds niks. Gelukkig maat, vind de huidige prachtig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |