Das handig dat zoek ik ookquote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.
[ afbeelding ]
Wonen = huur + gemeentelijke belastingen
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Utilities = water, electra, telefoon, internet en TV-licence
Eten = dagelijkse boodschappen (exclusief vakanties)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Kleding = spreekt voor zich
Premies = sociale verzekering (bijna niks)
Duurzaam = duurzame dingen zoals meubels, TV, koelkast, etc
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
Kijk dat is nog eens handig! Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou ik misschien een kopie mogen van je excelletje?quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.
[ afbeelding ]
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
Haha dat ken ik, wie moet het kreng schoonmaken?quote:Op zondag 29 maart 2009 13:05 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb deze week voor 11 euro boodschappen gehaald!
Maar dan moet ik er wel bij melden dat we een zogenaamde vriezerweek hebben en frisdrank ook niet nodig was. Van de 11 euro is de helft kaas overigens
Normaal zitten we met 2 personen tussen de 25 en 50 euro per week aan normale boodschappen overigens.
Zou je hem mij ook willen PM'en? Thnx!quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel...
Niemand, maar op 1 mei gaan we verhuizen, op 2 mei wordt deze koelkast/vriezer combi opgehaald en op 4 mei komt er een nieuwe vriezer (koelkast zit inbouw in keuken). Dus hij moet sowieso leeg omdat het anders bederftquote:Op zondag 29 maart 2009 16:49 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Haha dat ken ik, wie moet het kreng schoonmaken?
Mag ik vragen hoe jij als student aan een hypotheek komtquote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:50 schreef Enterre het volgende:
Student, 22 jaar.
Vaste lasten:
¤ 780,- Hypotheek (Bruto)
¤ 280,- Nutsbedrijven
¤ 130,- Collegegeld
¤ 60,- Telefoonabonnement
¤ 50,- UPC
¤ 50,- Gemeentelijke belastingen
¤ 15,- Verzekeringen
¤ 1365,- Totaal vaste lasten
Overige uitgaven
¤ 250,- Boodschappen
¤ 200,- Uigaan/concerten
¤ 200,- Sparen/vakantie
¤ 100,- Overig
¤ 750,- Totaal overige uitgaven
quote:Op zondag 29 maart 2009 17:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Niemand, maar op 1 mei gaan we verhuizen, op 2 mei wordt deze koelkast/vriezer combi opgehaald en op 4 mei komt er een nieuwe vriezer (koelkast zit inbouw in keuken). Dus hij moet sowieso leeg omdat het anders bederftOp 2 mei verhuist het ding 1 etage omlaag hier (exact onder ons komt ie) dus schoonmaken doet de nieuwe eigenaresse maar zelf
Gaddakkes, waar betaal je zo weinig aan huur in Londen?quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Ik woon dan ook niet in Londen maar ergens bij de zuidkust.quote:Op maandag 30 maart 2009 09:58 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Gaddakkes, waar betaal je zo weinig aan huur in Londen?
Slimquote:Op maandag 30 maart 2009 13:46 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik woon dan ook niet in Londen maar ergens bij de zuidkust.
Creditcards zijn bij mij simpel: daar doe ik eigenlijk niet aan. Sowieso heb ik maar £1000 creditlimit vanwege het ontbreken van een creditrecord in de UK en het ontbreken van een vast inkomen. Officieel ben ik een arme sloeber.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Slim![]()
Ik doe iets soortgelijks, hoewel ik het niet zo netjes grafisch heb vormgegeven. Mijn doel is voornamelijk om de balans op al mijn rekeningen bij te houden, met verschillende credit cards, offshore en onshore UK rekeningen en Nederlandse rekeningen is het al snel onoverzichtelijk en lastig om bij te houden of je wel uitkomt elke maand. Zonder zo'n overzicht kom ik daar ook wel achter, alleen dan pas na een paar maanden, als ik al mijn kaarten geleegd heb
Mijn credit cards zijn enkel de twee die ik gratis kan krijgen van de bank, wel zo makkelijk voor online aankopen en dergelijke. Kan natuurlijk ook met meastro e.d., maar goed, macht der gewoonte.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Creditcards zijn bij mij simpel: daar doe ik eigenlijk niet aan. Sowieso heb ik maar £1000 creditlimit vanwege het ontbreken van een creditrecord in de UK en het ontbreken van een vast inkomen. Officieel ben ik een arme sloeber.
De eerder geposte excelsheet is mijn uitgaven kant. Daarnaast heb ik nog een andere excelsheet om de vermogens- en inkomsten kant bij te houden.
[ afbeelding ]
Als je samen eet ben je niet 2x zoveel geld kwijt. Mijn vriendin eet tegenwoordig regelmatig mee en ik ben écht niet veel meer geld kwijt dan voorheen. Een stukje vlees extra , wat extra aardappels schillen en wat minder kliekjes. Laat het eens anderhalf keer zoveel zijn maar zeker geen 2x. Dus als 40 euro gemiddeld is voor 1 persoon dan zou 60 euro voor 2 personen heel reeel zijn. We hebben het hier over 200 (!) euro per maandquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het nibud uit van minimaal 40 euro per persoon per week. Dus als je ruim in je budget zit, en je geeft het dubbele uit, is dat niet echt extreem hoor.
Die post bewijst dat jij dat kunt. Ik zou het niet lekker en gevarieerd vinden, maar dat komt omdat ik een verwend kutjong ben.quote:Op maandag 30 maart 2009 14:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Lees overigens mijn vorige post eens, capricia/zhe-devill, die bewijst dat je met een budget van zo'n 60 euro per week heel lekker en gevarieerd kunt eten.
Wat is er niet lekker en gevarieerd aan? Lust je niets wat er staat ?quote:Op maandag 30 maart 2009 15:08 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Die post bewijst dat jij dat kunt. Ik zou het niet lekker en gevarieerd vinden, maar dat komt omdat ik een verwend kutjong ben.
Da's jouw goed recht natuurlijk, denk dat we daar niet over moeten gaan discussieren.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:10 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wat is er niet lekker en gevarieerd aan? Lust je niets wat er staat ?
Ik noem het afwisselen van pasta, oosterse gerechten en nederlandse gerechten toch echt gevarieerd..
Ik vind dit er prima uitzien hoor.quote:Op zondag 29 maart 2009 10:41 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Goed, ons weekmenu met boodschappen van 64,- (er zaten deze keer vrij veel dingen bij als wasmiddel e.d., normaal zitten we dus iets lager):
1 x mihoen met paddestoelen en wokvlees
1 x mie met een groentepakket en wokvlees
1 x pasta met porcinisaus en gehakt, geraspte kaas en pesto
1 x pasta met toscanasaus en gehakt, geraspte kaas en pesto
1 x aardappeltjes met bimi (soort broccoli, keniaans) en een biefstukje
1 x aardappeltjes met ijsbergsalade en een visschnitzel
1 x kip siam (zo'n wereldgerecht)
Verder hebben we gewoon drinken (deze keer drie flessen cola, twee keer spa&fruit en een fles rode huiswijn), ontbijtproducten (drie broden, paté, filet américain, vanilleyoghurt (ik eet als ontbijt special K met vanilleyoghurt, beleg lijkt niet zoveel maar er was nog behoorlijk wat op voorraad) en snacks (een zak chips, een doosje sultanarepen en een doosje popcorn voor in de magnetron - meer niet, ik doe aan de lijn en door de week snacken we niet).
Daarnaast ook nog wat voor de kat (snoepjes en kattenmelk), wasverzachter en afwasmiddel.
Dit noem ik toch een lekker en gevarieerd weekmenu, voor een heel redelijke prijs.
Daarom, iedereen is daar anders in. Er is ook echt niks mis mee, wilde alleen aangeven dat je niet kunt stellen dat een bepaald "dieet" de norm zou zijn. Maar goed, stiekem eet ik veel te vaak buiten de deur vanwege werk, dus ik ben stiekem jaloers op alles wat thuis klaargemaakt wordt.quote:Op maandag 30 maart 2009 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vind dit er prima uitzien hoor.
Zelf eet ik doorgaans niet zo lekker als dit (luiheid)
Oh, maar zo bedoelde ik het ook niet hoor. Ik ging puur in op het feit dat zhe-devill dacht dat je met zo'n budget als het onze alleen maar bonen en pannenkoeken kunt eten..quote:Op maandag 30 maart 2009 15:28 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Daarom, iedereen is daar anders in. Er is ook echt niks mis mee, wilde alleen aangeven dat je niet kunt stellen dat een bepaald "dieet" de norm zou zijn. Maar goed, stiekem eet ik veel te vaak buiten de deur vanwege werk, dus ik ben stiekem jaloers op alles wat thuis klaargemaakt wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |