abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67483031
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]

Wij gaan eens per week (2 pers) naar de AH om de weekboodschappen te doen. Das ongeveer 120 euro hier. En de rest geven we wel los uit, qua boodschappen. Ik vind het niet zo'n vreemd bedrag...
Ok, leg mij dan eens uit waar je het aan uitgeeft? Ben daar serieus nu benieuwd naar, aangezien wij ook alleen naar AH gaan en nooit boven 70,- komen.
pi_67483039
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:06 schreef capricia het volgende:

[..]

Je wil de kast met whiskey flessen hier niet zien...Of juist wel!!!
Goede wijn voor een speciaal diner reken ik wel bij de boodschappen, omdat ik daar speciaal boodschappen voor doe!
Tijdschriften reken ik ook tot de boodschappen, sigaren en andere rookwaren ook.
Dan vind ik 200 euro per week nog weinig als je het zo stelt.
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 00:07:57 #103
236264 crew  capricia
pi_67483049
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

50,- per week is heel gemiddeld voor twee mensen hoor. En wij hebben vrijwel elke dag verse groenten en fruit en eten heel gevarieerd. Ook is dat inclusief wasmiddelen e.d. - alleen reken ik cosmetica er niet bij (daar valt voor mij ook shampoo onder, omdat ik kerastase/john frieda gebruik).

Ik vind 200,- per week idd een belachelijk hoog bedrag - prima hoor als anderen dat er aan uitgeven (als ze het geld hebben, moet je uiteraard zelf weten wat je er mee doet), maar er zijn gezinnen met 6 kinderen die van minder boodschappen doen. In dat opzicht vind ik dat dus idd erg hoog en zeer onnodig. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik begrijp gewoon niet hoe je er aan komt..
Volgens mij gaat het nibud uit van minimaal 40 euro per persoon per week. Dus als je ruim in je budget zit, en je geeft het dubbele uit, is dat niet echt extreem hoor.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 00:09:42 #104
236264 crew  capricia
pi_67483105
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ok, leg mij dan eens uit waar je het aan uitgeeft? Ben daar serieus nu benieuwd naar, aangezien wij ook alleen naar AH gaan en nooit boven 70,- komen.
Dan moet ik het bonnetje eens bewaren en hier intypen...
Ovenbroodjes, notenbrood, lekkere verse nootjes, oude kaas, buitenlandse kaas, wijn...ja ik kom wel op dat bedrag...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67483113
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

50,- per week is heel gemiddeld voor twee mensen hoor. En wij hebben vrijwel elke dag verse groenten en fruit en eten heel gevarieerd. Ook is dat inclusief wasmiddelen e.d. - alleen reken ik cosmetica er niet bij (daar valt voor mij ook shampoo onder, omdat ik kerastase/john frieda gebruik).

Ik vind 200,- per week idd een belachelijk hoog bedrag - prima hoor als anderen dat er aan uitgeven (als ze het geld hebben, moet je uiteraard zelf weten wat je er mee doet), maar er zijn gezinnen met 6 kinderen die van minder boodschappen doen. In dat opzicht vind ik dat dus idd erg hoog en zeer onnodig. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik begrijp gewoon niet hoe je er aan komt..
Ok maar wat wil je er nu mee bereiken dat je dit belachelijk vindt?
Ik begrijp je standpunt gewoonweg niet. Het lijkt op een vorm van indoctrinatie, dus omdat jij dat zo geleerd hebt, moet iedereen dat zo doen.
Zo werkt dat toch niet?

Als je het omkeert kan men jou bv aanvallen op je pauperachtige manier van boodschappen doen?
Bv hé? Moet jij weten als je tevreden bent met 50 euri per week voor je eten maar alsnog..
Stel dat men dit bij jou doet!
En het topic ging over vaste lasten!
Hoe meer je hebt hoe ruimer je gaat leven, tenminste diegenen die van het leven willen genieten wel toch?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_67483135
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ik wil graag weten hoe jullie voor zo weinig geld normaal kunnen eten en leven!

Kun je dit ook vertellen aub?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_67483141
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik begrijp je standpunt gewoonweg niet. Het lijkt op een vorm van indoctrinatie, dus omdat jij dat zo geleerd hebt, moet iedereen dat zo doen.
Zo werkt dat toch niet?

Als je het omkeert kan men jou bv aanvallen op je pauperachtige manier van boodschappen doen?
Bv hé? Moet jij weten als je tevreden bent met 50 euri per week voor je eten maar alsnog..
Hoe meer je hebt hoe ruimer je gaat leven, tenminste diegenen die van het leven willen genieten wel toch?
Mogen mensen geen mening meer hebben ofzo? En volgens mij wordt hier niemand aangevallen. De enige die aanvallend reageert bent jij...
pi_67483174
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:11 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Mogen mensen geen mening meer hebben ofzo? En volgens mij wordt hier niemand aangevallen. De enige die aanvallend reageert bent jij...
Dat zie je verkeerd ik val niemand aan hoor!
Ik verduidelijk iets nml.
pi_67483186
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Zo werkt dat toch niet?

Je hoeft me niet zo aan te vallen. Natuurlijk moet je genieten van het leven. Ik bedoel alleen dat ik absoluut niet beknot op boodschappen en dan dus nog steeds aan slechts 50/60 euro per week kom. Ik doe helemaal niet op een pauperachtige manier boodschappen (overigens, wat zou daar mis mee zijn?) - ik vind het bijna een prestatie als je er 200,- per week aan uit kunt geven. Als ik gewoon zonder na te denken boodschappen doe (zoals ik meestal doe), kom ik nog steeds niet aan meer dan 70,-, dus vandaar dat ik niet begrijp hoe je er zoveel aan uit kunt geven.

Overigens gaat dit verder erg off-topic, was ook helemaal niet mijn bedoeling om hier zo op in te gaan - wilde alleen aangeven dat 200,- per week voor boodschappen veel is vergeleken met de eerder genoemde bedragen hier.
pi_67483200
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Je hoeft me niet zo aan te vallen. Natuurlijk moet je genieten van het leven. Ik bedoel alleen dat ik absoluut niet beknot op boodschappen en dan dus nog steeds aan slechts 50/60 euro per week kom. Ik doe helemaal niet op een pauperachtige manier boodschappen (overigens, wat zou daar mis mee zijn?) - ik vind het bijna een prestatie als je er 200,- per week aan uit kunt geven. Als ik gewoon zonder na te denken boodschappen doe (zoals ik meestal doe), kom ik nog steeds niet aan meer dan 70,-, dus vandaar dat ik niet begrijp hoe je er zoveel aan uit kunt geven.

Overigens gaat dit verder erg off-topic, was ook helemaal niet mijn bedoeling om hier zo op in te gaan - wilde alleen aangeven dat 200,- per week voor boodschappen veel is vergeleken met de eerder genoemde bedragen hier.
Waar val ik jou aan dan?
pi_67483238
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Ik wil graag weten hoe jullie voor zo weinig geld normaal kunnen eten en leven!

Kun je dit ook vertellen aub?
Zo weinig geld? We gaan alleen naar de AH en kopen echt niet alles van de euroshopper hoor. We leven heel normaal en eten zeer gevarieerd: we eten aardappeltjes, rijst, pasta, mie, couscous, soep en ga zo maar door. Meestal doen we één keer weekboodschappen voor zo'n 50,-, en dan ga ik nog een keertje voor bijv. vers brood en wat extra vleeswaren oid, dat komt dan op zo'n 10,- nog eens.
pi_67483242
Huur 435
Creditcard 50
Tel abo 50
Sportclub 16
Boodschappen 100
Ziekenfonds 100

750 totaal. Gemiddeld voor een student lijkt me...
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 00:15:48 #113
236264 crew  capricia
pi_67483243
Helaas geen fototoestel bij de hand, maar hier de whiskeys die korter dan 8 maanden geleden gekocht zijn:

Lagavulin (16 jaar), Glenfiddich (15 jaar), Jura superstition, Bowmore (12 jaar), Caol ila (12 jaar), Dalwhinnie (15 jaar), Ardbeg (10 jaar), Lowland Signatory, Yamazaki .

Das gemiddeld 1 fles per maand dus...en ja, bij het boodschappen doen gekocht. Dus reken ik dat wel tot de boodschappen...
En daar hoort natuurlijk ook een goede sigaar bij voor mijnheer!!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67483264
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Zo weinig geld? We gaan alleen naar de AH en kopen echt niet alles van de euroshopper hoor. We leven heel normaal en eten zeer gevarieerd: we eten aardappeltjes, rijst, pasta, mie, couscous, soep en ga zo maar door. Meestal doen we één keer weekboodschappen voor zo'n 50,-, en dan ga ik nog een keertje voor bijv. vers brood en wat extra vleeswaren oid, dat komt dan op zo'n 10,- nog eens.
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt
echt niet
pi_67483267
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef Flashwin het volgende:
Huur 435
Creditcard 50
Tel abo 50
Sportclub 16
Boodschappen 100
Ziekenfonds 100

Hier hebben we het andere uiterste denk ik, 100 euro per maand voor boodschappen vind ik op zijn minst erg knap.
pi_67483282
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

echt niet
Zoals zij het vreemd te begrijpen vind dat iemand 200 euro per maand kwijt is?
pi_67483293
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals zij het vreemd te begrijpen vind dat iemand 200 euro per maand kwijt is?
ik vind het niet belachelijk dat scheelt weer
pi_67483307
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef capricia het volgende:
Helaas geen fototoestel bij de hand, maar hier de whiskeys die korter dan 8 maanden geleden gekocht zijn:

Lagavulin (16 jaar), Glenfiddich (15 jaar), Jura superstition, Bowmore (12 jaar), Caol ila (12 jaar), Dalwhinnie (15 jaar), Ardbeg (10 jaar), Lowland Signatory, Yamazaki .

Das gemiddeld 1 fles per maand dus...en ja, bij het boodschappen doen gekocht. Dus reken ik dat wel tot de boodschappen...
Dan kom je idd wat duurder uit. Maar dan begrijp ik dus ook dat die 200,- niet volledig opgaat aan puur benodigd eten en drinken. Nu snap ik ook dat je meer besteedt - als je dit soort uitgaven niet bij je boodschappen rekent, kom je natuurlijk op een lager bedrag. Welk bedrag denk je dat je ongeveer uitgeeft aan de 'nodige' zaken zeg maar, dus eten/drinken, en dan dus uitgezonderd de dure alcoholische dranken?
pi_67483452
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

echt niet
Nouja, reken eens uit:

Een gemiddelde avondmaaltijd kost:
+/- 3,- voor vlees/vis
+/- 0,50 voor aardappeltjes/rijst/pasta (en dan reken ik nog ruim: een pak rijst is 80 cent, en daar kun je tweemaal van eten..)
+/- 2,- voor verse groenten

Dat is dus 5,50 p/d voor de avondmaaltijd, totaal 7 x 5,50 = 37,50. Ik gaf aan zo'n 60,- per week te besteden aan boodschappen, dus hou je 22,50,- over. Daarvan gaat 12,- naar brood&beleg, en het overige naar drinken. Enige kanttekening die ik hier wel kan plaatsen is dat ik alleen water drink (bronwater van AH, dat vind ik simpelweg het lekkerst, is slechts 80 cent per drie liter) en dat mijn vriend de cola van de euroshopper het lekkerst vindt - op dat gebied zijn wij dus erg weinig kwijt. Dan wekelijks een flesje huiswijn van 3,- en maandelijks een kratje bier - komen we gemiddeld op zo'n 60 per week. Uiteraard varieert het wat, soms hebben we een goedkope week van 45,-, soms een wat duurdere week van 70,-.
pi_67483462
Ik reageer morgen verder, ga nu lekker naar bed.
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 00:27:17 #121
236264 crew  capricia
pi_67483511
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Dan kom je idd wat duurder uit. Maar dan begrijp ik dus ook dat die 200,- niet volledig opgaat aan puur benodigd eten en drinken. Nu snap ik ook dat je meer besteedt - als je dit soort uitgaven niet bij je boodschappen rekent, kom je natuurlijk op een lager bedrag. Welk bedrag denk je dat je ongeveer uitgeeft aan de 'nodige' zaken zeg maar, dus eten/drinken, en dan dus uitgezonderd de dure alcoholische dranken?
Wat zijn 'nodige' zaken? Ik kan eten bij de Aldi halen voor 3 euro per persoon per dag. Maar zo leef ik niet. Ik ben dol op lekker vlees, ben dol op de visboer, en hij op mij ... (en dat is al snel 6 euro per persoon 2X per week alleen aan verse vis) en hou van een goed glas wijn... Nootjes haal ik het liefst vers gebrand bij de notenbar, en qua kaas (ben een kaasliefhebber) heb ik het liefst oude kaas van de kaasboer en niet van de supermarkt. Ik weet heel goed dat de supermarkt goedkoper is qua kaas dan de kaasboer, maar ik vind het lekker!
Daar geven wij veel geld aan uit...dat weet ik...maar ik vind dat bijv. belangrijker dan uitgaan en stappen enzo. Verders komen er hier regelmatig mensen over de vloer om mee te eten...ik geniet daar van! Eigenlijk tel ik dat nog niet eens echt mee qua boodschappen. En straks begint de zomer, nou, dan gaat de BBQ aan...en dat is vaak meer vis dan vlees wat er op ligt!
Het is m.i. niet zozeer of je veel geld aan boodschappen uitgeeft, maar meer je stijl van leven. Koken is mijn hobby.

Nou gaan wij binnenkort naar Afrika op vakantie, en dan doen we ook zuid afrika aan. Nou, dat staat bekend om zijn wijn. En reken maar dat ik een kistje naar huis ga sturen vanaf daar.
Ik ben nu al uit aan het zoeken welke wijnhuizen ik graag aan wil doen...
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zaterdag 28 maart 2009 @ 00:28:19 #122
236264 crew  capricia
pi_67483531
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik reageer morgen verder, ga nu lekker naar bed.
Slaap lekker!
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67484911
Rijst
1.30
Vlees voor 2 personen = 5 euro
groenten voor bv rijst of macaroni te koop voor
1.30

= al 7.60

drinken
bv sap
1.00
bv brood
1.80
melk
1.00
toetje
0.80
Frisdrank?
1,40
Fruit
2 stuks of 4
is 2.00
Ok dan komt de rest
soms heb je suiker nodig
soms thee
soms koffiemelk en koffie
soms
afwasmiddel
soms een lampje
soms waspoeder
soms
whatever?
Hoe komen jullie aan een bedrag van 50 euro voor 2 personen?
Ik ben als ik normaal wil leven en dan lekker relaxt en normaal ruim zoals in de guldentijd kon
20 euro kwijt per dag
2 personen!

30x20
600 euro
klaar?
Dus hoe redden mensen dit van maar 50 per week?
pi_67485616
Als je een beetje normaal leeft is 50 euro per week met 2 man niet te doen.
Ja misschien als je 1 dag bapao's eet en 1 dag noodles ofzo.
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_67487269
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 02:22 schreef oinkoink12 het volgende:
Ten eerste: 60,- per week. 50,- grote boodschappen, nog ongeveer 10,- tussendoor. Daarnaast: het is echt prima te doen van 60,- - dan is het niet zo dat je elk dubbeltje om moet draaien hoor ! Er zijn hele gezinnen die rond komen van 30,- per week.. (goed, dan eet je wel alleen gekookte aardappels ).

@ Capricia:
Ik begrijp iig hoe je aan die 200,- komt nu, aangezien je naar de speciaalzaken gaat . Voor mij is dat een uitzondering: over het algemeen haal ik alles bij AH, met zo af en toe eens lekker kaas van de kaasboer (ben het met je eens dat dat lekkerder is ) en regelmatig verse vis van de visboer.

Maar als je het kunt betalen, begrijp ik dat wel hoor.. je eten/drinken is idd van hogere kwaliteit van een speciaalzaak. Alleen zou ik er wel van schrikken als ik 200,- per week aan boodschappen zou uitgeven . Maar goed, misschien schrik jij er van dat ik rustig 300 per maand uitgeef aan kleding..
  zaterdag 28 maart 2009 @ 09:26:03 #126
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_67487329
quote:
Ik leef geloof ik toch redelijk normaal en haal m'n gemiddelde boodschappen toch ook voor dat bedrag.
Op de markt haal ik de verse zaken, stuk goedkoper en geregeld nog smakelijker ook.
Verder ga ik naar 2 supermarkten, AH voor m'n normale voer en naar de goedkope variant alá Aldi voor de drank en wat andere dingen die daar echt goedkoop zijn.

Daarnaast gewoon voordeelverpakkingen scoren van zaken die lang te bewaren zijn en de aanbiedingen in de gaten houden natuurlijk, bij spotgoedkoop vlees haal ik gelijk een berg en vries ik dat in.
Tuurlijk, ik heb ook van die dagen dat ik enkel voor een speciale avond al 50 euro kwijt ben, maar dat zijn uitzonderingen en ook die avonden kun je gewoon heerlijk budget doorkomen met vrienden zonder dat ze op een stokkie hoeven te knagen.

Aardappelen kosten geen hol, rijst/nasi/bami ook niet en in het weekend doen we altijd makkelijk met wat tosties of gebakken eitje omdat we dan toch de hele dag bezig zijn geweest over het algemeen en ik geen zin meer heb om dan nog te koken.
En natuurlijk op de huismerken letten, dat loopt echt in de vele euro's terwijl ik maar bij een enkel product écht verschil proef.
pi_67487424
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 17:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat vind ik wel vrij veel (lees: zonde van het geld).
Mja jij kunt dat veel vinden, ik wil graag thuis komen in een huis dat vooral niets weg heeft van een kantoorpand en waar ik echt "thuis" kan zijn.
Realiseer me dan ook dat je het grootste deel van je tijd thuis of op het werk doorbrengt dan is het wel fijn als dat aangename plaatsen zijn en je niet op visite gaat omdat bij jou in de tuin zitten niet kan oid
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67487454
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef Flashwin het volgende:
Huur 435
Creditcard 50
Tel abo 50
Sportclub 16
Boodschappen 100
Ziekenfonds 100

Wel student geen collegegeld of boeken? Of betaalt paps dat?
pi_67487487
quote:
Hmm ik denk dat het makkelijk te doen is. Sterker nog ik heb een aantal jaren met 2 op die manier geleefd
Profiel opgeheven.
pi_67487873
Tsja laten we het eens anders doen
Heb woensdag boodschappen gedaan;
- donderdag pasta-pesto
- vrijdag mex. bonensalade met tortilla chips, s'avonds nootjes en chipje , flesje wijn en bar le ducje
- zaterdag broodje avocado salade en s'avonds Thais (eens in de zoveel tijd is de inspiratie op 1x p 2 maanden)
- zondag croissants, chicken tonight (geen culi hoogstandjes op zondag, meneer kookt chicken of knorr)
- maandag prei met zalm (stukje zalm uit vries (was vers) en prei met ansjovis plus laagje rijst)
- dinsdag Beef stroganof (beter bieflap, creme fraiche, kruiden, paprika en champi's)
- woensdag vriezer (maak 1x in zoveel tijd soep en nasi/bami oid voor in vriezer op woensdag is het haasten en kook ik niet).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koop veel in de reclame's en heb regelmatig een stuk oude kaas of 6 flessen wijn maar over het algemeen komen we rond van 50 euro bij de AH per week max. 15 euro bij groentenboer ong. en dan zo nu en dan een tripje naar de slager als ik tijd over heb en regelmatig voor 5 euro bloempjes
1x in de maand aldi voor hondenvoer (mini hier wil niet anders..) en vleeswaar (lang houdbaar en vriendlief zegt geen verschil te proeven ).Zodra de keuken hier wat gegroeid is ga ik over op regelmatiger zelf brood bakken en pasta maken..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_67488420
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:38 schreef BertusG het volgende:

[..]

Alles met betrekking tot school betaalt paps idd
pi_67489694
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 10:45 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Alles met betrekking tot school betaalt paps idd
Overigens, credit card tot je vaste lasten rekenen? Heb je een grote schuld af te betalen of zo? Anders is je credit card gebruik gewoon variabel en niet vast.
pi_67490151
OK onze financiele situatie:

vaste lasten:
hypo (netto) 1050
elec/gas 205
water 33
telefoon 20
verzekering 67
belasting 83
kabel 16
studieschuld 67
auto 175
eten 350
loterij 15
internet 20

totaal 2101

2 personen (35 en 36jr), totaal inkomen +/- 4600, rest wordt besteed aan:

onvoorzien 100
leuke stuff 900
sparen 1500
pi_67490419
wij zitten over de 2000 aan vaste maandlasten (zonder sparen, dat reken ik even niet mee). Maar heb het allemaal niet zo uitgewerkt, rekeningen betaal ik gewoon en ik hoef er gelukkig niet zo over na te denken. Eten is ongeveer 100 euro per week (wat ik dan in de supermarkt haal), dat weet ik dan weer wel omdat ik net boodschappen heb gehaald voor de komende week
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
het is echt prima te doen van 60,- - dan is het niet zo dat je elk dubbeltje om moet draaien hoor ! Er zijn hele gezinnen die rond komen van 30,- per week.. (goed, dan eet je wel alleen gekookte aardappels ).
Als wij met 30 euro per week genoeg zouden hebben aan eten, dan had ik elke maand 280 euro extra zakgeld

Maar ik kom nooit uit op minder dan 90 euro... maar ben ook te lui om 20 winkels af te gaan en haal alles bij AH.

[ Bericht 51% gewijzigd door Kahlen op 28-03-2009 12:37:23 ]
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67493909
Student:

Huur: -
Boodschappen: -
Zorgverzekering: -
Collegegeld: -
Boeken: -
Bier: 93,-
Graag op anoniem
  zaterdag 28 maart 2009 @ 15:08:04 #136
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_67494153
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 09:38 schreef BertusG het volgende:

[..]

Idd, maar wel een creditcard van 50 euro/maand
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_67494367
samenwonend met vriendin, dus alles door 2 gedaan:
Huur: 260 eur
GWE: 75 eur
eten: 200/300 eur oid
telefoon: 10 eur
auto: 75 eur
brandstof: 200 eur waarvan ik 130 terug krijg van mn werkgever
uitgaan en leuke dingen iets van 300 euro

beide student-af, dus we hebben een mooi spaarpotje voor vakantie e.d.
pi_67494455
Tja, waar ik vooral tegenopliep toen ik een tijdje voor 2 man boodschappen moest doen (ouders waren een maand op vakantie).

Zijn de kosten van:

Vlees (voor minder dan 2,50 heb je meestal geen 2 stukjes vlees)
Kaas ( kost iets van 6 euro per pak (bij de appie en doen we met zijn tweeen ongeveer een week mee)
Brood (voor een beetje degelijk brood ben je minimaal 1,80 kwijt)

Tevens betekent 60 euro per week dat je ongeveer 4,50 pp pd uitgeeft. wat voor mij echt een bizarre opgave is.

(wat niet voor mij betekend dat ik het niet geloof, maar meer dat ik het knap vind dat t mogelijk is)
pi_67495480
6 euro voor een kaas?? Ik betaal 2 euro nogwat voor 20 plakkies ofzo.
pi_67496265
Ik studeer en woon op kamers.

Mijn maandelijkse uitgaven:
* Huur (kamer 18m² incl. GWL, tv, internet ) ¤258
* Collegeld ¤130
* Schoolboeken (ik doe twee keer zoveel vakken als normale studenten) ¤60
* Boodschappen ¤90
* Kleding ¤40
* Verenigingen ¤10
* Goede doelen ¤10
* Telefoon ¤13
* Uitgaan ¤60
* Diversen ¤50

Toelichting:
Ik woon in het oosten van het land, vandaar de relatief lage huurprijs. Ik volg meer vakken dan 'normale' studente, vandaar het hoge bedrag voor boeken. Ik geef weinig geld uit aan kleding, ben met goedkope kleding tevreden en geef niet zoveel om hoe ik er uit zie. Telefoon was een goedkoop model, kostte 10 euro, heb nu een abo erop voor 300 minuten en 150 sms per maand, dus ben heel goedkoop uit. Grootste kostenpost bij uitgaan is het uit eten met m'n vriend. Denk dat we eens in de twee weken ergens gaan eten, en de ene keer betaalt hij, de andere keer ik. Verder krijg ik in kroegen en disco's enzo veel gratis drank (het is een voordeel om als meisje aan een technische universiteit te studeren ;-))

Ik geef ook niet zoveel uit aan boodschappen. Ik woon praktisch tussen de Lidl en de Aldi in. Ik ga ongeveer twee weekenden per maand naar m'n ouders. Ik kook 4 keer per maand, voor gemiddeld ¤10 (we eten met z'n 5en). Een brood kost bij de Lidl ¤0,80, een fles cola light ¤0,40 en een fles limonadesiroop ¤1. Meestal drink ik water, thee, koffie, cola light of limonade, dus drinken kost me weinig. Verder koop ik niet zoveel aan snacks ofzo.
Mijn pappie betaalt de verzekering.
pi_67498063
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 16:01 schreef Sport_Life het volgende:
6 euro voor een kaas?? Ik betaal 2 euro nogwat voor 20 plakkies ofzo.
serieus?
ja meestal i sdat 6 euro voor 800 gram ofzo gewoon AH jong belegen, zo'n homp
pi_67498113
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 11:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Overigens, credit card tot je vaste lasten rekenen? Heb je een grote schuld af te betalen of zo? Anders is je credit card gebruik gewoon variabel en niet vast.
Heb een limiet van 1000 en staat constant "gemaxxed". Elke maand wordt er zo rond de 50 euro van afgeschreven.
pi_67498123
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 15:08 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Idd, maar wel een creditcard van 50 euro/maand
aww
pi_67498242
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:39 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Heb een limiet van 1000 en staat constant "gemaxxed". Elke maand wordt er zo rond de 50 euro van afgeschreven.
Bodemloze put, waarschijnlijk betaal je vrijwel alleen rente, zonde man!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_67498435
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:45 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Bodemloze put, waarschijnlijk betaal je vrijwel alleen rente, zonde man!
Geld moet rollen

Maar ik gebruik mn CC voor aankopen via sites waar het niet mogelijk is met een NL rekening te betalen, zodoende En die rente..ach ja...om geld maak ik me sowieso niet druk.
pi_67503025
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 17:38 schreef oinkoink12 het volgende:
ja meestal i sdat 6 euro voor 800 gram ofzo gewoon AH jong belegen, zo'n homp
De kaas die ik eet is voor 800 gram ongeveer 15 euro. En daarnaast voorverpakte plakken belegen kaas als ik naar het werk ga. Kaas is helaas best duur, vooral als je net als ik van hele oude brokkelkaas houdt en die kan je niet eens bij een supermarkt kopen (maar daar hebben we de kaasboeren voor).

Vandaag maar even bijgehouden wat ik uitgaf aan boodschappen. 150 Euro voor een week eten (al is het dit keer wel luxe met kalfsvlees e.d.), normaal wat goedkoper. En voor de huisdieren was ik 65 euro kwijt (katten en konijnen), maar daar doe ik ook wel langer mee. Als ik wat meer bestel wil die verkoper het altijd bij mij langsbrengen na sluitingstijd (met een busje) en aangezien ik nog met mijn rijbewijs bezig ben is dat wel zo fijn

Maar nu moet de hand op de knip, moet nog een paar hotelovernachtingen voor het werk voorschieten voor de komende weken en ook nog eens 375 aan rijlessen betalen en straks examen doen wat ook alweer 250 kost. Dan gaat het wel snel.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67509631
Semi-student:

Huur :200
GWL: 125
Inboedelverzekering: 14
Verzekering Auto: 74
Wegenbelasting auto: 75
Diesel: 120
internet: 20
Digitenne: 7,50
Totaal: 635,-
Ik moet mijn Diesel auto eruit gooien
Bram! Boterham!
  zondag 29 maart 2009 @ 00:38:42 #148
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67509843
Huur 300 ofzoiets zit huursubsidie bij he
Eten 100 Euro
Internet 20 Euro
Mobiel telefoon 4 Euro
Verzekering 3 Euro
Ziekenfonds 93 Euro
School geld 100 Euro denk ik.
Totaal 520 Euro
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67509860
100 euro per maand?

Dan eet je elke avond bij je ouders of niet ?
  zondag 29 maart 2009 @ 00:48:38 #150
138914 Slappy
ambtenaar
pi_67510009
Nee hoor
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')