Ok, leg mij dan eens uit waar je het aan uitgeeft? Ben daar serieus nu benieuwd naar, aangezien wij ook alleen naar AH gaan en nooit boven 70,- komen.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Wij gaan eens per week (2 pers) naar de AH om de weekboodschappen te doen. Das ongeveer 120 euro hier. En de rest geven we wel los uit, qua boodschappen. Ik vind het niet zo'n vreemd bedrag...
Dan vind ik 200 euro per week nog weinig als je het zo stelt.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je wil de kast met whiskey flessen hier niet zien...Of juist wel!!!
Goede wijn voor een speciaal diner reken ik wel bij de boodschappen, omdat ik daar speciaal boodschappen voor doe!
Tijdschriften reken ik ook tot de boodschappen, sigaren en andere rookwaren ook.
Volgens mij gaat het nibud uit van minimaal 40 euro per persoon per week. Dus als je ruim in je budget zit, en je geeft het dubbele uit, is dat niet echt extreem hoor.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
50,- per week is heel gemiddeld voor twee mensen hoor. En wij hebben vrijwel elke dag verse groenten en fruit en eten heel gevarieerd. Ook is dat inclusief wasmiddelen e.d. - alleen reken ik cosmetica er niet bij (daar valt voor mij ook shampoo onder, omdat ik kerastase/john frieda gebruik).
Ik vind 200,- per week idd een belachelijk hoog bedrag - prima hoor als anderen dat er aan uitgeven (als ze het geld hebben, moet je uiteraard zelf weten wat je er mee doet), maar er zijn gezinnen met 6 kinderen die van minder boodschappen doen. In dat opzicht vind ik dat dus idd erg hoog en zeer onnodig. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik begrijp gewoon niet hoe je er aan komt..
Dan moet ik het bonnetje eens bewaren en hier intypen...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ok, leg mij dan eens uit waar je het aan uitgeeft? Ben daar serieus nu benieuwd naar, aangezien wij ook alleen naar AH gaan en nooit boven 70,- komen.
Ok maar wat wil je er nu mee bereiken dat je dit belachelijk vindt?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
50,- per week is heel gemiddeld voor twee mensen hoor. En wij hebben vrijwel elke dag verse groenten en fruit en eten heel gevarieerd. Ook is dat inclusief wasmiddelen e.d. - alleen reken ik cosmetica er niet bij (daar valt voor mij ook shampoo onder, omdat ik kerastase/john frieda gebruik).
Ik vind 200,- per week idd een belachelijk hoog bedrag - prima hoor als anderen dat er aan uitgeven (als ze het geld hebben, moet je uiteraard zelf weten wat je er mee doet), maar er zijn gezinnen met 6 kinderen die van minder boodschappen doen. In dat opzicht vind ik dat dus idd erg hoog en zeer onnodig. Natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik begrijp gewoon niet hoe je er aan komt..
Ik wil graag weten hoe jullie voor zo weinig geld normaal kunnen eten en leven!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:07 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ok, leg mij dan eens uit waar je het aan uitgeeft? Ben daar serieus nu benieuwd naar, aangezien wij ook alleen naar AH gaan en nooit boven 70,- komen.
Mogen mensen geen mening meer hebben ofzo? En volgens mij wordt hier niemand aangevallen. De enige die aanvallend reageert bent jij...quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ok maar wat wil je er nu mee bereiken dat je dit belachelijk vindt?![]()
Ik begrijp je standpunt gewoonweg niet. Het lijkt op een vorm van indoctrinatie, dus omdat jij dat zo geleerd hebt, moet iedereen dat zo doen.
Zo werkt dat toch niet?
Als je het omkeert kan men jou bv aanvallen op je pauperachtige manier van boodschappen doen?
Bv hé? Moet jij weten als je tevreden bent met 50 euri per week voor je eten maar alsnog..
Stel dat men dit bij jou doet!
En het topic ging over vaste lasten!
Hoe meer je hebt hoe ruimer je gaat leven, tenminste diegenen die van het leven willen genieten wel toch?
Dat zie je verkeerd ik val niemand aan hoor!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Mogen mensen geen mening meer hebben ofzo? En volgens mij wordt hier niemand aangevallen. De enige die aanvallend reageert bent jij...
Je hoeft me niet zo aan te vallen. Natuurlijk moet je genieten van het leven. Ik bedoel alleen dat ik absoluut niet beknot op boodschappen en dan dus nog steeds aan slechts 50/60 euro per week kom. Ik doe helemaal niet op een pauperachtige manier boodschappen (overigens, wat zou daar mis mee zijn?) - ik vind het bijna een prestatie als je er 200,- per week aan uit kunt geven. Als ik gewoon zonder na te denken boodschappen doe (zoals ik meestal doe), kom ik nog steeds niet aan meer dan 70,-, dus vandaar dat ik niet begrijp hoe je er zoveel aan uit kunt geven.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:09 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ok maar wat wil je er nu mee bereiken dat je dit belachelijk vindt?![]()
Ik begrijp je standpunt gewoonweg niet. Het lijkt op een vorm van indoctrinatie, dus omdat jij dat zo geleerd hebt, moet iedereen dat zo doen.
Zo werkt dat toch niet?
Als je het omkeert kan men jou bv aanvallen op je pauperachtige manier van boodschappen doen?
Bv hé? Moet jij weten als je tevreden bent met 50 euri per week voor je eten maar alsnog..
Stel dat men dit bij jou doet!
En het topic ging over vaste lasten!
Hoe meer je hebt hoe ruimer je gaat leven, tenminste diegenen die van het leven willen genieten wel toch?
Waar val ik jou aan dan?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:13 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Je hoeft me niet zo aan te vallen. Natuurlijk moet je genieten van het leven. Ik bedoel alleen dat ik absoluut niet beknot op boodschappen en dan dus nog steeds aan slechts 50/60 euro per week kom. Ik doe helemaal niet op een pauperachtige manier boodschappen (overigens, wat zou daar mis mee zijn?) - ik vind het bijna een prestatie als je er 200,- per week aan uit kunt geven. Als ik gewoon zonder na te denken boodschappen doe (zoals ik meestal doe), kom ik nog steeds niet aan meer dan 70,-, dus vandaar dat ik niet begrijp hoe je er zoveel aan uit kunt geven.
Overigens gaat dit verder erg off-topic, was ook helemaal niet mijn bedoeling om hier zo op in te gaan - wilde alleen aangeven dat 200,- per week voor boodschappen veel is vergeleken met de eerder genoemde bedragen hier.
Zo weinig geld? We gaan alleen naar de AH en kopen echt niet alles van de euroshopper hoor. We leven heel normaal en eten zeer gevarieerd: we eten aardappeltjes, rijst, pasta, mie, couscous, soep en ga zo maar door. Meestal doen we één keer weekboodschappen voor zo'n 50,-, en dan ga ik nog een keertje voor bijv. vers brood en wat extra vleeswaren oid, dat komt dan op zo'n 10,- nog eens.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:11 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik wil graag weten hoe jullie voor zo weinig geld normaal kunnen eten en leven!
Kun je dit ook vertellen aub?
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgtquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Zo weinig geld? We gaan alleen naar de AH en kopen echt niet alles van de euroshopper hoor. We leven heel normaal en eten zeer gevarieerd: we eten aardappeltjes, rijst, pasta, mie, couscous, soep en ga zo maar door. Meestal doen we één keer weekboodschappen voor zo'n 50,-, en dan ga ik nog een keertje voor bijv. vers brood en wat extra vleeswaren oid, dat komt dan op zo'n 10,- nog eens.
Hier hebben we het andere uiterste denk ik, 100 euro per maand voor boodschappen vind ik op zijn minst erg knap.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef Flashwin het volgende:
Huur 435
Creditcard 50
Tel abo 50
Sportclub 16
Boodschappen 100
Ziekenfonds 100
750 totaal. Gemiddeld voor een student lijkt me...
Zoals zij het vreemd te begrijpen vind dat iemand 200 euro per maand kwijt is?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt
echt niet
ik vind het niet belachelijk dat scheelt weerquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:17 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Zoals zij het vreemd te begrijpen vind dat iemand 200 euro per maand kwijt is?
Dan kom je idd wat duurder uit. Maar dan begrijp ik dus ook dat die 200,- niet volledig opgaat aan puur benodigd eten en drinken.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef capricia het volgende:
Helaas geen fototoestel bij de hand, maar hier de whiskeys die korter dan 8 maanden geleden gekocht zijn:
Lagavulin (16 jaar), Glenfiddich (15 jaar), Jura superstition, Bowmore (12 jaar), Caol ila (12 jaar), Dalwhinnie (15 jaar), Ardbeg (10 jaar), Lowland Signatory, Yamazaki .
Das gemiddeld 1 fles per maand dus...en ja, bij het boodschappen doen gekocht. Dus reken ik dat wel tot de boodschappen...
Nouja, reken eens uit:quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:16 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ik snap niet hoe je dat voor elkaar krijgt
echt niet
Wat zijn 'nodige' zaken? Ik kan eten bij de Aldi halen voor 3 euro per persoon per dag. Maar zo leef ik niet. Ik ben dol op lekker vlees, ben dol op de visboer, en hij op mijquote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dan kom je idd wat duurder uit. Maar dan begrijp ik dus ook dat die 200,- niet volledig opgaat aan puur benodigd eten en drinken.Nu snap ik ook dat je meer besteedt - als je dit soort uitgaven niet bij je boodschappen rekent, kom je natuurlijk op een lager bedrag. Welk bedrag denk je dat je ongeveer uitgeeft aan de 'nodige' zaken zeg maar, dus eten/drinken, en dan dus uitgezonderd de dure alcoholische dranken?
Slaap lekker!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik reageer morgen verder, ga nu lekker naar bed.
Ten eerste: 60,- per week. 50,- grote boodschappen, nog ongeveer 10,- tussendoor. Daarnaast: het is echt prima te doen van 60,- - dan is het niet zo dat je elk dubbeltje om moet draaien hoor ! Er zijn hele gezinnen die rond komen van 30,- per week.. (goed, dan eet je wel alleen gekookte aardappelsquote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:22 schreef oinkoink12 het volgende:
Als je een beetje normaal leeft is 50 euro per week met 2 man niet te doen.
Ja misschien als je 1 dag bapao's eet en 1 dag noodles ofzo.
Ik leef geloof ik toch redelijk normaal en haal m'n gemiddelde boodschappen toch ook voor dat bedrag.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:22 schreef oinkoink12 het volgende:
Mja jij kunt dat veel vinden, ik wil graag thuis komen in een huis dat vooral niets weg heeft van een kantoorpand en waar ik echt "thuis" kan zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:22 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel vrij veel (lees: zonde van het geld).
Wel student geen collegegeld of boeken? Of betaalt paps dat?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 00:15 schreef Flashwin het volgende:
Huur 435
Creditcard 50
Tel abo 50
Sportclub 16
Boodschappen 100
Ziekenfonds 100
750 totaal. Gemiddeld voor een student lijkt me...
Hmm ik denk dat het makkelijk te doen is. Sterker nog ik heb een aantal jaren met 2 op die manier geleefdquote:Op zaterdag 28 maart 2009 02:22 schreef oinkoink12 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Koop veel in de reclame's en heb regelmatig een stuk oude kaas of 6 flessen wijn maar over het algemeen komen we rond van 50 euro bij de AH per week max. 15 euro bij groentenboer ong. en dan zo nu en dan een tripje naar de slager als ik tijd over heb en regelmatig voor 5 euro bloempjes
1x in de maand aldi voor hondenvoer (mini hier wil niet anders..) en vleeswaar (lang houdbaar en vriendlief zegt geen verschil te proeven).Zodra de keuken hier wat gegroeid is ga ik over op regelmatiger zelf brood bakken en pasta maken..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Alles met betrekking tot school betaalt paps iddquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:38 schreef BertusG het volgende:
[..]
Wel student geen collegegeld of boeken? Of betaalt paps dat?
Overigens, credit card tot je vaste lasten rekenen? Heb je een grote schuld af te betalen of zo? Anders is je credit card gebruik gewoon variabel en niet vast.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 10:45 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Alles met betrekking tot school betaalt paps idd
Als wij met 30 euro per week genoeg zouden hebben aan eten, dan had ik elke maand 280 euro extra zakgeldquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:18 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
het is echt prima te doen van 60,- - dan is het niet zo dat je elk dubbeltje om moet draaien hoor ! Er zijn hele gezinnen die rond komen van 30,- per week.. (goed, dan eet je wel alleen gekookte aardappels).
Idd, maar wel een creditcard van 50 euro/maandquote:Op zaterdag 28 maart 2009 09:38 schreef BertusG het volgende:
[..]
Wel student geen collegegeld of boeken? Of betaalt paps dat?
serieus?quote:Op zaterdag 28 maart 2009 16:01 schreef Sport_Life het volgende:
6 euro voor een kaas?? Ik betaal 2 euro nogwat voor 20 plakkies ofzo.
Heb een limiet van 1000 en staat constant "gemaxxed". Elke maand wordt er zo rond de 50 euro van afgeschreven.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 11:54 schreef HiZ het volgende:
[..]
Overigens, credit card tot je vaste lasten rekenen? Heb je een grote schuld af te betalen of zo? Anders is je credit card gebruik gewoon variabel en niet vast.
awwquote:Op zaterdag 28 maart 2009 15:08 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Idd, maar wel een creditcard van 50 euro/maand
Bodemloze put, waarschijnlijk betaal je vrijwel alleen rente, zonde man!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:39 schreef Flashwin het volgende:
[..]
Heb een limiet van 1000 en staat constant "gemaxxed". Elke maand wordt er zo rond de 50 euro van afgeschreven.
Geld moet rollenquote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Bodemloze put, waarschijnlijk betaal je vrijwel alleen rente, zonde man!
De kaas die ik eet is voor 800 gram ongeveer 15 euro. En daarnaast voorverpakte plakken belegen kaas als ik naar het werk ga. Kaas is helaas best duur, vooral als je net als ik van hele oude brokkelkaas houdt en die kan je niet eens bij een supermarkt kopen (maar daar hebben we de kaasboeren voor).quote:Op zaterdag 28 maart 2009 17:38 schreef oinkoink12 het volgende:
ja meestal i sdat 6 euro voor 800 gram ofzo gewoon AH jong belegen, zo'n homp
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |