You are talking!quote:Op zaterdag 28 maart 2009 20:43 schreef Kahlen het volgende:
[..]
De kaas die ik eet is voor 800 gram ongeveer 15 euro. En daarnaast voorverpakte plakken belegen kaas als ik naar het werk ga. Kaas is helaas best duur, vooral als je net als ik van hele oude brokkelkaas houdt en die kan je niet eens bij een supermarkt kopen (maar daar hebben we de kaasboeren voor).
Vandaag maar even bijgehouden wat ik uitgaf aan boodschappen. 150 Euro voor een week eten (al is het dit keer wel luxe met kalfsvlees e.d.), normaal wat goedkoper. En voor de huisdieren was ik 65 euro kwijt (katten en konijnen), maar daar doe ik ook wel langer mee. Als ik wat meer bestel wil die verkoper het altijd bij mij langsbrengen na sluitingstijd (met een busje) en aangezien ik nog met mijn rijbewijs bezig ben is dat wel zo fijn
Maar nu moet de hand op de knip, moet nog een paar hotelovernachtingen voor het werk voorschieten voor de komende weken en ook nog eens 375 aan rijlessen betalen en straks examen doen wat ook alweer 250 kost. Dan gaat het wel snel.
1 of 2 personen?quote:Op zondag 29 maart 2009 01:48 schreef Sport_Life het volgende:
Vandaag weer voor 75 euro weekboodschappen gehaald..
en we hebben niet eens kinderenquote:
2 personen 75 euro? Dat zal dan wel lekker eten bij jullie zijn..quote:
Ik vind het nogal wat eigenlijk hoor, 75 euro!! Over het algemeen maakt het ook geen donder uit of je voor 1 of 2 personen kookt, we zijn niet zulke grote eters.quote:Op zondag 29 maart 2009 01:51 schreef capricia het volgende:
[..]
2 personen 75 euro? Dat zal dan wel lekker eten bij jullie zijn..
Zo te zien heb je in maart een racefiets gekocht?quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.
[ afbeelding ]
Wonen = huur + gemeentelijke belastingen
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Utilities = water, electra, telefoon, internet en TV-licence
Eten = dagelijkse boodschappen (exclusief vakanties)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Kleding = spreekt voor zich
Premies = sociale verzekering (bijna niks)
Duurzaam = duurzame dingen zoals meubels, TV, koelkast, etc
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
Dat blijkt...quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat eigenlijk hoor, 75 euro!! Over het algemeen maakt het ook geen donder uit of je voor 1 of 2 personen kookt, we zijn niet zulke grote eters.
Dat sws!quote:
foto?quote:Op zondag 29 maart 2009 03:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat sws!![]()
Wij geven hier al minstens 50 euro per week uit aan wijn, nootjes, buitenlandse kaas, tijdschriften en rookwaren...eigenlijk...
Goed, ons weekmenu met boodschappen van 64,- (er zaten deze keer vrij veel dingen bij als wasmiddel e.d., normaal zitten we dus iets lager):quote:Op zondag 29 maart 2009 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
You are talking!
Ja zo normaal behoor je te eten en te drinken en te leven!
Ik kan echt niet begrijpen hoe men met 2 personen van 4.50 per dag kan leven!
De hele week pannekoeken en bruine bonen en leven op water..en thee?
Zonder suiker en een koekje?
Hm nou sorry maar als je normaal wilt leven zou ik niet trots zijn op rondkomen van 25 euri pp per week!
Februari vastenmaand of zaten de kosten van het eten bij de vakantie in?quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.
[ afbeelding ]
nou moet je ophouden, krijg gewoon honger van jouw berichtenquote:Op zondag 29 maart 2009 10:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, ik vergat nog de witte druiven en appels.
Wow,quote:Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Wonen = huur + gemeentelijke belastingen
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Utilities = water, electra, telefoon, internet en TV-licence
Eten = dagelijkse boodschappen (exclusief vakanties)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Kleding = spreekt voor zich
Premies = sociale verzekering (bijna niks)
Duurzaam = duurzame dingen zoals meubels, TV, koelkast, etc
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
Haha, dat is iig een goed teken tochquote:Op zondag 29 maart 2009 10:55 schreef Kahlen het volgende:
[..]
nou moet je ophouden, krijg gewoon honger van jouw berichten
Van de rekening? Of van de koelkast?quote:
Je moeder is kassierster in de locale supermarkt en houdt in de gaten wat mensen in de straat eten? Laat me raden, je moeder woont in een dorp?quote:Op zondag 29 maart 2009 10:51 schreef Kahlen het volgende:
Bij mijn moeder in de straat woont een meisje dat voor 15 euro in de week eten koopt. Echt niet gezond. Dan mis je toch heel wat benodigde vitaminen e.d.? Voor 2 euro per dag per persoon, dat is in mijn ogen onmogelijk. Maar ze eet ook gewoon macaroni 3 dagen achter elkaar met alleen saus (zal wel zo'n potje van 30 cent zijn met wat water erbij).
Ze is ook best dik terwijl ze maar 2 euro per dag aan eten uitgeeft. Je krijgt dan gewoon de verkeerde stoffen binnen. Echt niet gezond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |