abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67510893
quote:
Op zaterdag 28 maart 2009 20:43 schreef Kahlen het volgende:

[..]

De kaas die ik eet is voor 800 gram ongeveer 15 euro. En daarnaast voorverpakte plakken belegen kaas als ik naar het werk ga. Kaas is helaas best duur, vooral als je net als ik van hele oude brokkelkaas houdt en die kan je niet eens bij een supermarkt kopen (maar daar hebben we de kaasboeren voor).

Vandaag maar even bijgehouden wat ik uitgaf aan boodschappen. 150 Euro voor een week eten (al is het dit keer wel luxe met kalfsvlees e.d.), normaal wat goedkoper. En voor de huisdieren was ik 65 euro kwijt (katten en konijnen), maar daar doe ik ook wel langer mee. Als ik wat meer bestel wil die verkoper het altijd bij mij langsbrengen na sluitingstijd (met een busje) en aangezien ik nog met mijn rijbewijs bezig ben is dat wel zo fijn

Maar nu moet de hand op de knip, moet nog een paar hotelovernachtingen voor het werk voorschieten voor de komende weken en ook nog eens 375 aan rijlessen betalen en straks examen doen wat ook alweer 250 kost. Dan gaat het wel snel.
You are talking!
Ja zo normaal behoor je te eten en te drinken en te leven!
Ik kan echt niet begrijpen hoe men met 2 personen van 4.50 per dag kan leven!
De hele week pannekoeken en bruine bonen en leven op water..en thee?
Zonder suiker en een koekje?
Hm nou sorry maar als je normaal wilt leven zou ik niet trots zijn op rondkomen van 25 euri pp per week!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_67510955
Vandaag weer voor 75 euro weekboodschappen gehaald..
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 01:49:26 #153
236264 crew  capricia
pi_67510966
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:48 schreef Sport_Life het volgende:
Vandaag weer voor 75 euro weekboodschappen gehaald..
1 of 2 personen?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67510977
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:49 schreef capricia het volgende:

[..]

dat zal lekker smaken
en we hebben niet eens kinderen

/edit: euh daar stond net iets heel anders

Maargoed, 2 personen waarvan 1 dame dus dan weet je het wel (geurtjes, chocolade, deo, alldays met vleugeltjes oid, chocolade, Psychologie magazine, chocolade... )
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 01:51:12 #155
236264 crew  capricia
pi_67510987
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:50 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

en we hebben niet eens kinderen
2 personen 75 euro? Dat zal dan wel lekker eten bij jullie zijn..
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 maart 2009 @ 01:53:02 #156
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67511009
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.

Wonen = huur + gemeentelijke belastingen
Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Utilities = water, electra, telefoon, internet en TV-licence
Eten = dagelijkse boodschappen (exclusief vakanties)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Kleding = spreekt voor zich
Premies = sociale verzekering (bijna niks)
Duurzaam = duurzame dingen zoals meubels, TV, koelkast, etc
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_67511019
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:51 schreef capricia het volgende:

[..]

2 personen 75 euro? Dat zal dan wel lekker eten bij jullie zijn..
Ik vind het nogal wat eigenlijk hoor, 75 euro!! Over het algemeen maakt het ook geen donder uit of je voor 1 of 2 personen kookt, we zijn niet zulke grote eters.
pi_67511047
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef SeLang het volgende:
Ik hou mijn uitgaven tot op de cent nauwkeurig bij in excel. Dat lijkt veel werk, maar kost niet meer dan 2 minuten per maand, aangezien je de meeste betalingen toch electronisch doet (pinnen in winkels, benzinepomp e.d.). Bij veel banken kun je de mutaties op je rekening gewoon in excel downloaden. Het enige dat ik één keer per maand hoef te doen is bij elke mutatie markeren in welke catagorie de uitgave thuishoort. Excel maakt vervolgens automatisch een plaatje. Echt niet meer dan 2 minuten werk per maand! En elke cent is verantwoord omdat die uiteindelijk toch van je bankrekening afkomt.

[ afbeelding ]

Auto = Verzekering + wegenbelasting + afschrijving (ik schrijf hem lineair in 10 jaar af naar nul)
Benzine = alle variable autokosten (ook onderhoud), maar exclusief vakantie ritten
Gezondheid = gezondheids gerelateerde dingen (hier vooral contactlenzen, bril etc)
Overig = ATM cash opnames. Het valt niet na te gaan waar dit precies aan is uitgegeven. Dit geld kan dus ook zijn uitgegeven aan één van voorgaande catagorieen
Hobbies = Hobby gerelateerde dingen zoals foto apparatuur, kampeer spullen, racefiets, etc
Vakantie = alle vakantieuitgaven, vliegtickets, hotels, maar ook eten en ATM cash opnames tijdens vakanties
Zo te zien heb je in maart een racefiets gekocht?

Kan je mij die excel file opsturen btw? ben wel benieuwd..
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 01:55:47 #159
236264 crew  capricia
pi_67511051
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:53 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik vind het nogal wat eigenlijk hoor, 75 euro!! Over het algemeen maakt het ook geen donder uit of je voor 1 of 2 personen kookt, we zijn niet zulke grote eters.
Dat blijkt...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67511120
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:55 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat blijkt...
niks te doen ofzo?
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 03:01:09 #161
236264 crew  capricia
pi_67511140
quote:
Op zondag 29 maart 2009 03:00 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

niks te doen ofzo?
Dat sws!
Wij geven hier al minstens 50 euro per week uit aan wijn, nootjes, buitenlandse kaas, tijdschriften en rookwaren...eigenlijk...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_67511189
quote:
Op zondag 29 maart 2009 03:01 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat sws!
Wij geven hier al minstens 50 euro per week uit aan wijn, nootjes, buitenlandse kaas, tijdschriften en rookwaren...eigenlijk...
foto?
pi_67511776
25 pp das un mega pauper achtig leven! Hahahaha nou zij liever dan ik!

So sad..!
MY GOD!
25 per week?
per dag dan leef je pas...pp
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_67513476
quote:
Op zondag 29 maart 2009 01:44 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

You are talking!
Ja zo normaal behoor je te eten en te drinken en te leven!
Ik kan echt niet begrijpen hoe men met 2 personen van 4.50 per dag kan leven!
De hele week pannekoeken en bruine bonen en leven op water..en thee?
Zonder suiker en een koekje?
Hm nou sorry maar als je normaal wilt leven zou ik niet trots zijn op rondkomen van 25 euri pp per week!
Goed, ons weekmenu met boodschappen van 64,- (er zaten deze keer vrij veel dingen bij als wasmiddel e.d., normaal zitten we dus iets lager):

1 x mihoen met paddestoelen en wokvlees
1 x mie met een groentepakket en wokvlees
1 x pasta met porcinisaus en gehakt, geraspte kaas en pesto
1 x pasta met toscanasaus en gehakt, geraspte kaas en pesto
1 x aardappeltjes met bimi (soort broccoli, keniaans) en een biefstukje
1 x aardappeltjes met ijsbergsalade en een visschnitzel
1 x kip siam (zo'n wereldgerecht)

Verder hebben we gewoon drinken (deze keer drie flessen cola, twee keer spa&fruit en een fles rode huiswijn), ontbijtproducten (drie broden, paté, filet américain, vanilleyoghurt (ik eet als ontbijt special K met vanilleyoghurt, beleg lijkt niet zoveel maar er was nog behoorlijk wat op voorraad) en snacks (een zak chips, een doosje sultanarepen en een doosje popcorn voor in de magnetron - meer niet, ik doe aan de lijn en door de week snacken we niet).

Daarnaast ook nog wat voor de kat (snoepjes en kattenmelk), wasverzachter en afwasmiddel.

Dit noem ik toch een lekker en gevarieerd weekmenu, voor een heel redelijke prijs.
  zondag 29 maart 2009 @ 10:50:54 #165
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67513582
quote:

[ afbeelding ]
Februari vastenmaand of zaten de kosten van het eten bij de vakantie in?

Ik houd m'n inkomsten en uitgaven ook bij in een Excelsheet. Iets minder posten, maar overzichtelijk genoeg. Aangezien ik ook veel cash betaal, en ook kleinere bedragen in de gaten wil houden (vele kleine bedragen kunnen toch wel een aanzienlijk bedrag vormen) doe ik het allemaal handmatig. Aan het einde van de dag, of twee dagen vul ik even een regeltje in met de totalen per post per dag in.

Momenteel zit ik in een hele nieuwe situatie waardoor ik nog niet echt zicht heb op m'n maandlasten. Huurlasten zijn verdubbed, maar daar tegenover staat dat ik nu ook een inkomen heb. Warm eten doe ik 's middags op kantoor en 's ochtends en 's avonds eet ik brood.

Aan boodschappen (inclusief huishoudelijke dingen, ex eten op 't werk) gaat voorlopig zo'n 150 euro per maand op. Eten op 't werk zal iets van 70 euro per maand zij nog.
pi_67513589
Bij mijn moeder in de straat woont een meisje dat voor 15 euro in de week eten koopt. Echt niet gezond. Dan mis je toch heel wat benodigde vitaminen e.d.? Voor 2 euro per dag per persoon, dat is in mijn ogen onmogelijk. Maar ze eet ook gewoon macaroni 3 dagen achter elkaar met alleen saus (zal wel zo'n potje van 30 cent zijn met wat water erbij).

Ze is ook best dik terwijl ze maar 2 euro per dag aan eten uitgeeft. Je krijgt dan gewoon de verkeerde stoffen binnen. Echt niet gezond.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67513609
Oh, ik vergat nog de witte druiven en appels.
pi_67513647
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh, ik vergat nog de witte druiven en appels.
nou moet je ophouden, krijg gewoon honger van jouw berichten
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_67514351
quote:

[ afbeelding ]

Wow,

zou ik een kopie van die sheet kunnen krijgen, zou voor mij echt een uitkomst zijn.!

Mijn pm box is open
[b]Op zaterdag 3 juni 2006 18:14 schreef Dirktator het volgende:[/b]
Zelden zoeen hendig sjieke OP meegemaakt! :D
[quote][b]Op woensdag 14 juni 2006 20:41 schreef Jeff1981 het volgende:[/b]
En met 2 handen heb je al een trio :P
pi_67514483
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:55 schreef Kahlen het volgende:

[..]

nou moet je ophouden, krijg gewoon honger van jouw berichten
Haha, dat is iig een goed teken toch .
pi_67515825
Hypotheek 617 (bruto)
inboedel en aanspr verz 8
VVE 88
Gas 28
kranten ca 35
elektra 17
water 22
aflossing IBG schuld 100
internet 20
telefoon 19
zorg 88
contributies etc 15
OZB/rioolrechten etc 40/m ofzo
totaal ca 1097

Om m'n boodschappen en sparen uit te rekenen enzo heb ik geen zin in. Had overigens niet gedacht dat ik met m'n maandlasten toch al boven de 1000 euro zou zitten
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_67515918
Ik heb deze week voor 11 euro boodschappen gehaald!

Maar dan moet ik er wel bij melden dat we een zogenaamde vriezerweek hebben en frisdrank ook niet nodig was. Van de 11 euro is de helft kaas overigens

Normaal zitten we met 2 personen tussen de 25 en 50 euro per week aan normale boodschappen overigens.
  Moderator zondag 29 maart 2009 @ 13:59:14 #173
236264 crew  capricia
pi_67517210
quote:
Op zondag 29 maart 2009 03:03 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

foto?
Van de rekening? Of van de koelkast?
Nou moet ik zeggen dat de helft gisteravond al op gegaan is...kan je een foto laten zien van aangegeten franse kaasjes en lege flessen wijn hier...maar of dat zo smakelijk is?
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 29 maart 2009 @ 14:03:23 #174
223876 TheSilverSpoon
ork, ork, ork
pi_67517307
quote:
Op zondag 29 maart 2009 10:51 schreef Kahlen het volgende:
Bij mijn moeder in de straat woont een meisje dat voor 15 euro in de week eten koopt. Echt niet gezond. Dan mis je toch heel wat benodigde vitaminen e.d.? Voor 2 euro per dag per persoon, dat is in mijn ogen onmogelijk. Maar ze eet ook gewoon macaroni 3 dagen achter elkaar met alleen saus (zal wel zo'n potje van 30 cent zijn met wat water erbij).

Ze is ook best dik terwijl ze maar 2 euro per dag aan eten uitgeeft. Je krijgt dan gewoon de verkeerde stoffen binnen. Echt niet gezond.
Je moeder is kassierster in de locale supermarkt en houdt in de gaten wat mensen in de straat eten? Laat me raden, je moeder woont in een dorp?
pi_67517435
Woning - 577 euro
Gas - 100 euro
Water - 12 euro
Electra - nog 25, wordt 50
Mobiel - 30 euro
Internet - 20 euro, betaald de werkgever
Internet Telefonie - 10 euro
Verzekering - ong. 50 euro
Zorgverzekering - 83 euro
Gem. Belastingen - 60 euro
Zorg toeslag terug te betalen - 44 per maand

totaal: 1016 euro.

Verder heb ik auto vd zaak, dus wel bijtelling (ong. 230 euro).
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')