Even serieus ajbquote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:23 schreef Copycat het volgende:
Ik heb wel eens een rebound van een paar jaar gehad.
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen Copycatquote:
Heeft natuurlijk wel iets met nieuwschierigheid m.b.t. m'n ex te maken, maakt me niet uit dat haar rebound is of niet, want wil haar niet terug, maar vind het gewoon intressant om het er over te hebben (begrijpen doe ik 't toch nooit, maar dat maakt niet uit)quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:26 schreef Ripley het volgende:
Wacht, ik zal het rebound statistiekenboek er even bijhalen
TS, er zijn geen regels wat betreft tijd, dat verschilt per persoon en per situatie. Gut, mijn allereerste vriendje is met zijn "rebound" getrouwd
Want die exacte 2.3 maanden kwam zo echt over?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:27 schreef Chev het volgende:
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen Copycatmisschien kan je er iets over vertellen?
Het lijkt ene beetje of je wil horen dat dit zeker niet serieus is en dat ze over 3 maanden zich weer huilend in je armen stort. Maar ja, zo werkt het niet altijdquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:27 schreef Chev het volgende:
[..]
[..]
Je spreekt jezelf wel een beetje tegen Copycatmisschien kan je er iets over vertellen?
[..]
Heeft natuurlijk wel iets met nieuwschierigheid m.b.t. m'n ex te maken, maakt me niet uit dat haar rebound is of niet, want wil haar niet terug, maar vind het gewoon intressant om het er over te hebben (begrijpen doe ik 't toch nooit, maar dat maakt niet uit)![]()
Nah die hoop heb ik allang opgegeven, zou ook niet goed zijnquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:32 schreef Ripley het volgende:
Het lijkt ene beetje of je wil horen dat dit zeker niet serieus is en dat ze over 3 maanden zich weer huilend in je armen stort. Maar ja, zo werkt het niet altijd
Beetje wel, dus het was een grapje?quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:28 schreef Copycat het volgende:
Want die exacte 2.3 maanden kwam zo echt over?
Ja. Sorry.quote:
Nou ja wat iedereens punt hier een beetje is (en mijne toch ook wel een beetje al had je daar het sarcastische ook niet door):quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:36 schreef Chev het volgende:
[..]
Nah die hoop heb ik allang opgegeven, zou ook niet goed zijnik heb m'n tijd en rust genomen om de dingen in mijn leven opnieuw uit te zoeken en dat lukt goed, heb haar al 9 maanden niet gezien of gesproken en heb haar verders niet meer nodig, maar ben dat laatste beetje nog niet kwijt, dat gaat wel komen Ripley
[..]
Beetje wel, dus het was een grapje?
Ik snap dat er geen logica in zit,en dat sommige dingen niet te begrijpen zijn of er geen reden of (maximale) tijdsduur aan gegeven kan worden, maar ik ben wel nieuwschieirg naar de ervaringen van Fok!-ers hiermee, want ik vind het wel interessant.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:38 schreef Lakai het volgende:
[knip]
Een rebound heeft geen bepaalde logica wat betreft de tijd, het werkt niet volgens een formule (en dus ook niet 10% van je relatie).
Vandaar dat ik zei: Onbepaald...
En nog steeds friends with benefits zeg maar?quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:28 schreef As_33 het volgende:
Toen het met mijn eerste soort van vriendje niet meer werkte zocht ik troost in de armen van een andere man die op dat moment ook net uit een relatie kwam, we hadden ook allebei even helemaal schoon genoeg van relaties, maar wilden wel iemand om leuke avonden mee door te brengen. Mijn soort van exvriendje was heel erg gekwetst dat ik zo snel ging rondscharrelen met een ander, ex van scharrel heeft zelfs laten weten dat ze het heel erg beledigend vond dat hij zo snel en makkelijk met iemand anders seks had. Tja, 5 jaar later zijn we nog wel samen, dus echt een rebound was het niet.
Daar heb ik geen idee van (simpelweg geen ervaring)..quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:35 schreef Pwoekie het volgende:
maar werkt een rebound dan ook echt?
[knip]
Pfew klinkt heftigquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef MarMar het volgende:
1 nacht, hooguit 3 nachten
vanaf mn ehm, 18e tot mn 27e ongeveerik hoop het eigenlijk niet nog es over te hoeven doen
Wat je hierboven schrijft is inderdaad zo, en nee het maakt niet uitquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:53 schreef MarMar het volgende:
Maar wat je ex betreft ts: maakte zij het uit? Vaak is het zo dat voor de partij die de beslissing uiteindelijk neemt, het gevoel al een stuk "verder" is, voor jou begint het op dat punt pas uit te raken, terwijl er bij die ander dan al een heel traject is geweest van losmaken en verwerken etc.
Nee joh, geen rebouncerquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:00 schreef Chev het volgende:
[..]
Pfew klinkt heftig![]()
Een soort re-bouncer dus (aldus een van de eerste reactie van iemand op deze post)
[..]
Wat je hierboven schrijft is inderdaad zo, en nee het maakt niet uitbegrijpen doe ik 't toch niet hehe, heb er al genoeg over nagedacht om dit te weten.
Maar ik heb vandaag gewoon een hoop tijd over op werk, en ben nieuwschierig naar andere ervaringen.
Op de eerste 8-9 maanden na gewoon officieel een relatie natuurlijk, anders zou ik niet zo met zekerheid durven zeggen dat het geen rebound isquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:49 schreef Chev het volgende:
[..]
En nog steeds friends with benefits zeg maar?of is het uitgegroeid tot een relatie?
MarMar ga niet doen alsof ik dom ben ajb, ik weet dat soort dingen uiteraard ook wel.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:05 schreef MarMar het volgende:
Gosh Chev, serieus...
je bent 27 jaar, je kan heus zelf wel verzinnen dat liefdesverdriet gewoon een plekje moet krijgen en dat daar niet een kant en klare remedie voor is die "werkt"
Als ik zeg dat je iets zelf wel kan bedenken, suggereer ik het tegenovergestelde van dat je dom bentquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:22 schreef Chev het volgende:
[..]
MarMar ga niet doen alsof ik dom ben ajb, ik weet dat soort dingen uiteraard ook wel.
Ik ben nieuwschierig naar andermans ervaringen (zoals ik al eerder zei), gewoonweg omdat ik die ervaringen zelf niet heb (en tot nog toe ook geen behoefte aan heb) en op die manierer misschien een andere kijk erop krijgen en misschien sommige dingen beter begrijpen.
Ik heb dit topic niet geopend omdat ik hulp wil met verwerken van m'n ex ofzo hoorlaat dat duidelijk zijn.
Bedanktquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:32 schreef MarMar het volgende:
Als ik zeg dat je iets zelf wel kan bedenken, suggereer ik het tegenovergestelde van dat je dom bent
[knip]
Daar ben ik dus ook al ff mee bezig, maar zoek vooral nieuwe dingen omdat ik de oude niet meer wil doen, en dat duurt wat langerquote:Op woensdag 25 maart 2009 16:32 schreef MarMar het volgende:
Voor mij persoonlijk was het echte kutgevoel nooit zo heel erg van lange duur, ik zorgde wel weer dat mijn leventje leuk genoeg was voor mij alleen en ging juist de dingen opzoeken die ik had opgeofferd en vaak ook wel had gemist, dat hielp altijd
Bedankt voor de serieuse reactiequote:Op woensdag 25 maart 2009 16:15 schreef Lakai het volgende:
Bovendien verschilt het per persoon!
Een vriend van mij vind het goed werken, omdat ie seks heeft en dan weer verder gaat.
Bij mij werkt het minder omdat ik wanneer ik liefdesverdriet heb, me niet goed voel bij andere vrouwen in bed.
Dat weet je pas op het moment dat je iets beleeft lijkt me. Je moet niet met iemand iets beginnen omdat je onverwerkte zaken betreffende je je ex hebt, maar gewoon omdat die persoon je wel leuk lijktquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:59 schreef Chev het volgende:
Conclusie ergens tussen de 2 maanden en 'n jaar ofzo..
Maar even een vraag erbij: Werkt een rebound? Of krijg je er alleen maar meer verdriet van door alles weg te stoppen in iets wat niet echt is?
Lijkt me duidelijk, maar wat als je met iemand gaat JUIST omdat je die leuk vind ofwel leuker dan wat je nu hebt in je relatie?quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:53 schreef Ripley het volgende:
Dat weet je pas op het moment dat je iets beleeft lijkt me. Je moet niet met iemand iets beginnen omdat je onverwerkte zaken betreffende je je ex hebt, maar gewoon omdat die persoon je wel leuk lijkt
Je kan iemand niet in zijn kop kijken - misschien had zij al langer een aflopend gevoel voor jou. Maar misschien ook niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:00 schreef Chev het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk, maar wat als je met iemand gaat JUIST omdat je die leuk vind ofwel leuker dan wat je nu hebt in je relatie?
Natural selection zeg maar, en je stapt zomaar over van de een naar de ander (wat je toch regelmatig hoor) zonder tijd te nemen voor jezelf, en je leven voort te zetten op de manier zoals je de hele tijd al deed![]()
Dan nog dan mag die relatie wel érg leuk zijn wil je verleden zo plots achter je kunnen laten..
btw als je 't nog niet door had dit is wel persoonlijk & verwerkt maar onbegrijpelijk hehe![]()
dat valt me trouwens wel op (ook het topic, je ex los laten, voornamelijk mannen die er posten en terug komen).quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je kan iemand niet in zijn kop kijken - misschien had zij al langer een aflopend gevoel voor jou. Maar misschien ook niet.
Weet je wat het is? Jij bent nog steeds met haar bezig en op zoek naar antwoorden die je nooit agat krijgen omdat je niet in haar hoofd kan kijken. Laat het los en concentreer je op jezelf en jouw toekomst ipv de hare
Op fok gek genoeg wel, maar er zijn echt best veel onderzoeken naar geweest en die wijzen allemaal precies het omgekeerde uit - dat mannen juist direct in een nieuwe relatie stappen, sneller dan vrouwenquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:09 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
dat valt me trouwens wel op (ook het topic, je ex los laten, voornamelijk mannen die er posten en terug komen).
vrouwen zijn er stukken beter in om alles zo achter zich te laten.
merk dat ook wel in mijn omgeving...
ik vind dat zelf nogal moeilijk te begrijpen en volgensmij veel mannen met mij (oa de TS.)
Is dat zo?quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Op fok gek genoeg wel, maar er zijn echt best veel onderzoeken naar geweest en die wijzen allemaal precies het omgekeerde uit - dat mannen juist direct in een nieuwe relatie stappen, sneller dan vrouwen
ja exact.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Is dat zo?
Als ik kijk naar mijn omgeving zijn het toch altijd de vrouwen die meteen weer aan een nieuwe verovering vastklampen en zijn het vooral de vrouwen die het hebben van een relatie belangrijk vinden, zelfs als die relatie niet zo heel veel voorstelt maar gewoon om niet alleen te zijn.
Ja echtquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:33 schreef MarMar het volgende:
[..]
Is dat zo?
Als ik kijk naar mijn omgeving zijn het toch altijd de vrouwen die meteen weer aan een nieuwe verovering vastklampen en zijn het vooral de vrouwen die het hebben van een relatie belangrijk vinden, zelfs als die relatie niet zo heel veel voorstelt maar gewoon om niet alleen te zijn.
Sommiche mensen hebben chewoon het idee dat ze niet zonder anderen kunnen, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk niet zonder iemand anders te kunnen leven.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:25 schreef Chev het volgende:
Ik snap dat er geen logica in zit,en dat sommige dingen niet te begrijpen zijn of er geen reden of (maximale) tijdsduur aan gegeven kan worden, maar ik ben wel nieuwschieirg naar de ervaringen van Fok!-ers hiermee, want ik vind het wel interessant.
Oh het leven gaat wel door hoor, het gaat uiteraard om de kwaliteit van levenquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:16 schreef g0llum het volgende:
Sommiche mensen hebben gewoon het idee dat ze niet zonder anderen kunnen, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk niet zonder iemand anders te kunnen leven.
Het lijkt mij dat een rebound zeker wel nuttig is aangezien het wat van de klap wegneemt.
Tja er moet een balans zijn, alleen maar met jezelf of alleen maar met een ander bezig zijn is natuurlijk ook niet te doen..quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:23 schreef MarMar het volgende:
Ik denk inderdaad dat sommige mensen als ze alleen zijn gewoon niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten.
Bezig zijn met een ander is natuurlijk een leuke afleiding om maar niet bezig te hoeven met jezelf
Imho moet je eerst goed met jezelf kunnen leven om uberhaupt goed met iemand anders te kunnen leven.
Tja ik had de eerste 2-3 jaar nog zoiets van hmm dit kan ook uitgaan, toen hadden we 't over samenwonen, trouwen en kinderen krijgenquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef MarMar het volgende:
Nou had ik bij voorgaande relaties altijd wel ergens een achterhoofdgedachte van "als dit overgaat, red ik het heus wel"
Altijd een reserve achter de hand, praktisch en psychisch zogezegd..
Maar ik moet zeggen dat ik me nu weinig kan voorstellen bij een leven zonder mijn man.
Misschien niet helemaal on topic, maar omdat het toch gaat over relaties die voorbij gaan: herkennen jullie het dat je (achteraf gezien) eigenlijk altijd wel hebt ingecalculeerd dat het voorbij zou kunnen gaan?
Klinkt als een statementquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:36 schreef Godshand het volgende:
[knip]
kortom Chev;
jouw ex had geen rebound, want ze had weinig/geen verdriet.. zij maakte het immers uit...
Ja dat herken ik zeker wel!quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef MarMar het volgende:
Nou had ik bij voorgaande relaties altijd wel ergens een achterhoofdgedachte van "als dit overgaat, red ik het heus wel"
Altijd een reserve achter de hand, praktisch en psychisch zogezegd..
Maar ik moet zeggen dat ik me nu weinig kan voorstellen bij een leven zonder mijn man.
Misschien niet helemaal on topic, maar omdat het toch gaat over relaties die voorbij gaan: herkennen jullie het dat je (achteraf gezien) eigenlijk altijd wel hebt ingecalculeerd dat het voorbij zou kunnen gaan?
Mee eens, en zelfs als een relatie eindig is, kan het best de tijd dat het duurt nog heel waardevol zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ja dat herken ik zeker wel!
Bij mijn eerste relatie eigenlijk, omdat de kans simpelweg niet niet niet groot is dat 2 elkaars-eersten bij elkaar blijven...
Een vriend van mij was van mening dat ik er dan eigenlijk net zo goed meteen me kon ophouden.
maar dat vond ik nietJe leert van elke relatie
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebbenquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mee eens, en zelfs als een relatie eindig is, kan het best de tijd dat het duurt nog heel waardevol zijn.
Een relatie niet aangaan omdat het wellicht eindig is, vind ik net zo dom als geen goede gesprekken te hebben met iemand die misschien (waarschijnlijk) niet je beste vriend voor je leven zal worden.
Spijt is denk ik niet echt terzake,quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef Chev het volgende:
[..]
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebben![]()
Bang om te leven of om lief te hebben overkomt iedereen wel eens denk ik na een (pijnlijke) ervaring maar als je het naast je neer kan leggen, je kan vergeven en de moed te hebben om opnieuw door te gaan, dan ben je een stuk sterker en ervarener.
Het kost allemaal alleen wat tijd
Dat ook, maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog meer is dan dat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef Chev het volgende:
[..]
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebben![]()
Dan lijk je mij een verstandig persoon MarMar, als je dat in ieder geval probeerd om, als je een relatie beindigt, dat je dat op de best mogelijke manier te doen, en met wat empathie, verstand en geduld voor de ander zeg maar..? Tenzij ik het helemaal mis heb natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:31 schreef MarMar het volgende:
Zo zijn er wel meer exxen/exflirts waar ik vaak genoeg nog met een glimlach aan terug kan denken.
Voor mij is goed leven het ervaren, het leven in het nu, het voelen, het beleven en het bouwen van mooie herinneringen. Daar horen ook herinneringen bij van eindige relaties/vriendschappen/ontmoetingen.
Soms is het ook gewoon een kwestie van veranderen van relatie...quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:06 schreef Chev het volgende:
[..]
Dan lijk je mij een verstandig persoon MarMar, als je dat in ieder geval probeerd om, als je een relatie beindigt, dat je dat op de best mogelijke manier te doen, en met wat empathie, verstand en geduld voor de ander zeg maar..? Tenzij ik het helemaal mis heb natuurlijk.
Mooie ervaringen zijn er altijd..
ik wou dat ik dat kon.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog meer is dan dat.
Ookal is het eindig, de tijd die je hebt gehad neemt niemand je meer af.
Neem nou de relatie met de vader van mijn oudste dochter, daar heb ik echt nogsteeds leuke en dierbare herinneringen aan die ik niet graag zou willen missen. Laat staan dat ik onze dochter had willen missen.
Zo zijn er wel meer exxen/exflirts waar ik vaak genoeg nog met een glimlach aan terug kan denken.
Voor mij is goed leven het ervaren, het leven in het nu, het voelen, het beleven en het bouwen van mooie herinneringen. Daar horen ook herinneringen bij van eindige relaties/vriendschappen/ontmoetingen.
Een rebound-relatie kan soms helpen, al vind ik het eigenlijk niet helemaal eerlijk ten opzichte van die betreffende persoon. Die wordt toch in zekere zin 'gebruikt' als middel om over de verloren liefde heen te komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
ik wou dat ik dat kon.
heb de mooiste herinneringen aan mijn ex maar ook de meest verschrikkelijke.
en dan verschrikkelijke in de trant van dat de breuk echt ontzettend dom was, iets wat compleet onnodig was en als we op dat moment beidden hadden nagedacht dan waren we nu nog samen.
dat terugdenken aan een ex herken ik ook wel. heb een ex waar ik altijd een hele leuke relatie mee heb gehad. maar op den duur toch te verschillend. tja dan is het ff een zure appel maar na verloop van tijd gaat dat weg. dan zie je idd je ex terug en heb je beidden een glimlach op je gezicht, kort moment dat ff alle momenten terug flitsen.
dan begin je te lachen over vroeger, leer je haar nieuwe vriend kennen en dan is het gewoon goed, gezellig biertje drinken samen.
kan met die ex uitstekend opschieten als we elkaar zien, met haar ouders en broertje (soort 2e familie van mij en mijn broertje en pa).
nu heb ik gewoon het gevoel dat die herinneringen die we maakten nog niet ten einde waren, alsof het lot met een stomp stanleymes door de filmrol sneed en de kijker vol verbazing achterliet in de lege donkere zaal.
waarbij de een vlucht voor de leegte en donkerheid van dat moment naar een zaal met een B-film en de ander in de projectiekamer gaat kijken waar het mis is gegaan...
om tot ontdekking te komen dat het zo simpel gemaakt kon worden ...
mwah, ene kant llijkt me een rebound nu heel heilzaam maar ben bang dat het niet kan vervangen dat wat ik zal missen
ja dat dus....quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een rebound-relatie kan soms helpen, al vind ik het eigenlijk niet helemaal eerlijk ten opzichte van die betreffende persoon. Die wordt toch in zekere zin 'gebruikt' als middel om over de verloren liefde heen te komen.
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:55 schreef MarMar het volgende:
Ik weet maar van een ding zeker dat het echt werkt en dat is tijd.
Het klinkt alsof het allemaal nog geen jaren en jaren geleden is voor je Pwoekie.
2.5 maand? das nog superkort joh.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:12 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"
tijd heelt alles zeggen ze...dan zal tijd wel erg subjectief zijn
Maak je niet ongerust Pwoekie, die van mij officieel 9 maanden, eerste 1 1/2 maand nog contact, brief na 3 1/2 maand dus dat maakt zo'n half jaartje geen contact.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:12 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"
tijd heelt alles zeggen ze...dan zal tijd wel erg subjectief zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |