Sommiche mensen hebben chewoon het idee dat ze niet zonder anderen kunnen, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk niet zonder iemand anders te kunnen leven.quote:Op woensdag 25 maart 2009 19:25 schreef Chev het volgende:
Ik snap dat er geen logica in zit,en dat sommige dingen niet te begrijpen zijn of er geen reden of (maximale) tijdsduur aan gegeven kan worden, maar ik ben wel nieuwschieirg naar de ervaringen van Fok!-ers hiermee, want ik vind het wel interessant.
Oh het leven gaat wel door hoor, het gaat uiteraard om de kwaliteit van levenquote:Op woensdag 25 maart 2009 22:16 schreef g0llum het volgende:
Sommiche mensen hebben gewoon het idee dat ze niet zonder anderen kunnen, maar dat is natuurlijk wat anders dan daadwerkelijk niet zonder iemand anders te kunnen leven.
Het lijkt mij dat een rebound zeker wel nuttig is aangezien het wat van de klap wegneemt.
Tja er moet een balans zijn, alleen maar met jezelf of alleen maar met een ander bezig zijn is natuurlijk ook niet te doen..quote:Op donderdag 26 maart 2009 09:23 schreef MarMar het volgende:
Ik denk inderdaad dat sommige mensen als ze alleen zijn gewoon niet weten wat ze met zichzelf aanmoeten.
Bezig zijn met een ander is natuurlijk een leuke afleiding om maar niet bezig te hoeven met jezelf
Imho moet je eerst goed met jezelf kunnen leven om uberhaupt goed met iemand anders te kunnen leven.
Tja ik had de eerste 2-3 jaar nog zoiets van hmm dit kan ook uitgaan, toen hadden we 't over samenwonen, trouwen en kinderen krijgenquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef MarMar het volgende:
Nou had ik bij voorgaande relaties altijd wel ergens een achterhoofdgedachte van "als dit overgaat, red ik het heus wel"
Altijd een reserve achter de hand, praktisch en psychisch zogezegd..
Maar ik moet zeggen dat ik me nu weinig kan voorstellen bij een leven zonder mijn man.
Misschien niet helemaal on topic, maar omdat het toch gaat over relaties die voorbij gaan: herkennen jullie het dat je (achteraf gezien) eigenlijk altijd wel hebt ingecalculeerd dat het voorbij zou kunnen gaan?
Klinkt als een statementquote:Op donderdag 26 maart 2009 10:36 schreef Godshand het volgende:
[knip]
kortom Chev;
jouw ex had geen rebound, want ze had weinig/geen verdriet.. zij maakte het immers uit...
Ja dat herken ik zeker wel!quote:Op donderdag 26 maart 2009 10:37 schreef MarMar het volgende:
Nou had ik bij voorgaande relaties altijd wel ergens een achterhoofdgedachte van "als dit overgaat, red ik het heus wel"
Altijd een reserve achter de hand, praktisch en psychisch zogezegd..
Maar ik moet zeggen dat ik me nu weinig kan voorstellen bij een leven zonder mijn man.
Misschien niet helemaal on topic, maar omdat het toch gaat over relaties die voorbij gaan: herkennen jullie het dat je (achteraf gezien) eigenlijk altijd wel hebt ingecalculeerd dat het voorbij zou kunnen gaan?
Mee eens, en zelfs als een relatie eindig is, kan het best de tijd dat het duurt nog heel waardevol zijn.quote:Op donderdag 26 maart 2009 12:44 schreef Lakai het volgende:
[..]
Ja dat herken ik zeker wel!
Bij mijn eerste relatie eigenlijk, omdat de kans simpelweg niet niet niet groot is dat 2 elkaars-eersten bij elkaar blijven...
Een vriend van mij was van mening dat ik er dan eigenlijk net zo goed meteen me kon ophouden.
maar dat vond ik nietJe leert van elke relatie
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebbenquote:Op donderdag 26 maart 2009 12:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Mee eens, en zelfs als een relatie eindig is, kan het best de tijd dat het duurt nog heel waardevol zijn.
Een relatie niet aangaan omdat het wellicht eindig is, vind ik net zo dom als geen goede gesprekken te hebben met iemand die misschien (waarschijnlijk) niet je beste vriend voor je leven zal worden.
Spijt is denk ik niet echt terzake,quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef Chev het volgende:
[..]
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebben![]()
Bang om te leven of om lief te hebben overkomt iedereen wel eens denk ik na een (pijnlijke) ervaring maar als je het naast je neer kan leggen, je kan vergeven en de moed te hebben om opnieuw door te gaan, dan ben je een stuk sterker en ervarener.
Het kost allemaal alleen wat tijd
Dat ook, maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog meer is dan dat.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:26 schreef Chev het volgende:
[..]
Ofwel beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebben en er van leren en nieuwe ervaringen opdoen dan spijt te hebben van iets wat je niet gedaan heb en niks geleerd te hebben![]()
Dan lijk je mij een verstandig persoon MarMar, als je dat in ieder geval probeerd om, als je een relatie beindigt, dat je dat op de best mogelijke manier te doen, en met wat empathie, verstand en geduld voor de ander zeg maar..? Tenzij ik het helemaal mis heb natuurlijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:31 schreef MarMar het volgende:
Zo zijn er wel meer exxen/exflirts waar ik vaak genoeg nog met een glimlach aan terug kan denken.
Voor mij is goed leven het ervaren, het leven in het nu, het voelen, het beleven en het bouwen van mooie herinneringen. Daar horen ook herinneringen bij van eindige relaties/vriendschappen/ontmoetingen.
Soms is het ook gewoon een kwestie van veranderen van relatie...quote:Op donderdag 26 maart 2009 14:06 schreef Chev het volgende:
[..]
Dan lijk je mij een verstandig persoon MarMar, als je dat in ieder geval probeerd om, als je een relatie beindigt, dat je dat op de best mogelijke manier te doen, en met wat empathie, verstand en geduld voor de ander zeg maar..? Tenzij ik het helemaal mis heb natuurlijk.
Mooie ervaringen zijn er altijd..
ik wou dat ik dat kon.quote:Op donderdag 26 maart 2009 13:31 schreef MarMar het volgende:
[..]
Dat ook, maar ik bedoelde eigenlijk dat er nog meer is dan dat.
Ookal is het eindig, de tijd die je hebt gehad neemt niemand je meer af.
Neem nou de relatie met de vader van mijn oudste dochter, daar heb ik echt nogsteeds leuke en dierbare herinneringen aan die ik niet graag zou willen missen. Laat staan dat ik onze dochter had willen missen.
Zo zijn er wel meer exxen/exflirts waar ik vaak genoeg nog met een glimlach aan terug kan denken.
Voor mij is goed leven het ervaren, het leven in het nu, het voelen, het beleven en het bouwen van mooie herinneringen. Daar horen ook herinneringen bij van eindige relaties/vriendschappen/ontmoetingen.
Een rebound-relatie kan soms helpen, al vind ik het eigenlijk niet helemaal eerlijk ten opzichte van die betreffende persoon. Die wordt toch in zekere zin 'gebruikt' als middel om over de verloren liefde heen te komen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:51 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
ik wou dat ik dat kon.
heb de mooiste herinneringen aan mijn ex maar ook de meest verschrikkelijke.
en dan verschrikkelijke in de trant van dat de breuk echt ontzettend dom was, iets wat compleet onnodig was en als we op dat moment beidden hadden nagedacht dan waren we nu nog samen.
dat terugdenken aan een ex herken ik ook wel. heb een ex waar ik altijd een hele leuke relatie mee heb gehad. maar op den duur toch te verschillend. tja dan is het ff een zure appel maar na verloop van tijd gaat dat weg. dan zie je idd je ex terug en heb je beidden een glimlach op je gezicht, kort moment dat ff alle momenten terug flitsen.
dan begin je te lachen over vroeger, leer je haar nieuwe vriend kennen en dan is het gewoon goed, gezellig biertje drinken samen.
kan met die ex uitstekend opschieten als we elkaar zien, met haar ouders en broertje (soort 2e familie van mij en mijn broertje en pa).
nu heb ik gewoon het gevoel dat die herinneringen die we maakten nog niet ten einde waren, alsof het lot met een stomp stanleymes door de filmrol sneed en de kijker vol verbazing achterliet in de lege donkere zaal.
waarbij de een vlucht voor de leegte en donkerheid van dat moment naar een zaal met een B-film en de ander in de projectiekamer gaat kijken waar het mis is gegaan...
om tot ontdekking te komen dat het zo simpel gemaakt kon worden ...
mwah, ene kant llijkt me een rebound nu heel heilzaam maar ben bang dat het niet kan vervangen dat wat ik zal missen
ja dat dus....quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een rebound-relatie kan soms helpen, al vind ik het eigenlijk niet helemaal eerlijk ten opzichte van die betreffende persoon. Die wordt toch in zekere zin 'gebruikt' als middel om over de verloren liefde heen te komen.
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:55 schreef MarMar het volgende:
Ik weet maar van een ding zeker dat het echt werkt en dat is tijd.
Het klinkt alsof het allemaal nog geen jaren en jaren geleden is voor je Pwoekie.
2.5 maand? das nog superkort joh.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:12 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"
tijd heelt alles zeggen ze...dan zal tijd wel erg subjectief zijn
Maak je niet ongerust Pwoekie, die van mij officieel 9 maanden, eerste 1 1/2 maand nog contact, brief na 3 1/2 maand dus dat maakt zo'n half jaartje geen contact.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 11:12 schreef Pwoekie het volgende:
[..]
2,5 maand officieel uit en 4,5 maand geleden dat ze voor het eerst zei "ik twijfel"
tijd heelt alles zeggen ze...dan zal tijd wel erg subjectief zijn
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |