Het staat nu een beetje raar, maar ik had de pagina nog niet ververst.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:09 schreef Gellius het volgende:
Dat is inderdaad een prima suggestie, wyccie.
DaMart, een punt voor The Boss.
Zo bedoelde ik het niet hoor, maar ik vroeg het me gewoon af. De OP is er inderdaad niet duidelijk over.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
In de OP wordt alleen het gebruik van zoekmachines verboden. Maar als men vindt dat mijn punt onverdiend gekregen is, lever ik hem natuurlijk weer in.
Een ongesneden boek. En D&D houdt haar punt, punt uit.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:34 schreef Sloggi het volgende:
Een ongesneden boek?
Wat is een ongesneden boek dan? En D&D mag het punt wat mij betreft ook houden hoor.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:40 schreef Gellius het volgende:
[..]
Een ongesneden boek. En D&D houdt haar punt, punt uit.
Vroegâh werden de pagina's van boeken niet opengesneden, immers, boeken worden op grote vellen gedrukt, met meerdere pagina's tegelijk,en dan gevouwen. Echter, dan moet je de vouwen opensnijden om de pagina's te kunnen lezen. Ongesneden boeken zijn dus niet leesbaar.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:55 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Wat is een ongesneden boek dan? En D&D mag het punt wat mij betreft ook houden hoor.
Jij hebt eigenlijk altijd wel een punt.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:25 schreef Iblis het volgende:
Heb ik nu een punt?
Ik heb geen flauw benul, maar ik waag een gokje: P.C. Hooft?quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welk lid van Nil Volentibus Arduum werd door Vondel (daar is 'ie weer) zijn 'zoon in de kunst' genoemd?
Nee. Hooft was al een goede twintig jaar dood toen Nil opgericht werd.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw benul, maar ik waag een gokje: P.C. Hooft?
Doel van de trivia is natuurlijk in de eerste plaats het testen van de parate kennis. Zoekmachines zijn niet gewenst, en in zekere zin zijn boeken daar min of meer gelijk aan. Dus ik zou zeggen: ook geen boeken, en probeer de vragen met je parate kennis van zaken te beantwoordenquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:19 schreef Sloggi het volgende:
Even los van de vraag: Google mag natuurlijk niet gebruikt worden, maar mag je wel boeken e.d. gebruiken?
Precies.quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:25 schreef DaMart het volgende:
[..]
Doel van de trivia is natuurlijk in de eerste plaats het testen van de parate kennis. Zoekmachines zijn niet gewenst, en in zekere zin zijn boeken daar min of meer gelijk aan. Dus ik zou zeggen: ook geen boeken, en probeer de vragen met je parate kennis van zaken te beantwoorden.
quote:Op dinsdag 7 april 2009 21:35 schreef TheMagnificent het volgende:
P.S.: Want anders krijg je natuurlijk met rip-offs te maken: TTK Trivia voor dummies.![]()
Ik ken Meyer en van der Goes uit dat gezelschap. Meyer is vooral bekend vanwege zijn contacten met filosofen, vooral Spinoza. Dan blijft van der Goes over. Gokje op van der Goes.quote:Op dinsdag 7 april 2009 19:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welk lid van Nil Volentibus Arduum werd door Vondel (daar is 'ie weer) zijn 'zoon in de kunst' genoemd?
Ik heb nu weer een topic meegelezen en die conclusie moet ik ook voor mezelf trekken. Ik had beter moeten opletten op school.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:33 schreef wyccie het volgende:
Ik ben toch meer van de categorie Dummies.
Goede gok, het is inderdaad Johannes Antonides van der Goes. Hij was een groot bewonderaar van Vondel, in tegenstelling tot de overige leden van Nil; die bekritiseerden hem vooral. De Ystroom van Antonides (het werk waar ik op doelde in mijn hint), was duidelijk Vondel-georiënteerd, vandaar de breuk met Nil.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:54 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik ken Meyer en van der Goes uit dat gezelschap. Meyer is vooral bekend vanwege zijn contacten met filosofen, vooral Spinoza. Dan blijft van der Goes over. Gokje op van der Goes.
Dat brengt ons bij de volgende nieuwe tussenstand:quote:Op woensdag 8 april 2009 08:32 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Goede gok, het is inderdaad Johannes Antonides van der Goes. Hij was een groot bewonderaar van Vondel, in tegenstelling tot de overige leden van Nil; die bekritiseerden hem vooral. De Ystroom van Antonides (het werk waar ik op doelde in mijn hint), was duidelijk Vondel-georiënteerd, vandaar de breuk met Nil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |