abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67377054

Welkom bij 'TTK - Trivia'.

Geďnspireerd door de Raad-je-plaatje-reeks van het subforum C&H en WFL - Trivia van het subforum WFL heb ik besloten om een soortgelijk topic(reeks) in TTK te openen. Maar ik heb er mijn eigen draai aan gegeven en ik heb besloten om het de naam 'Trivia' mee te geven, wat de lading beter dekt.

Opzet
In de Raad-je-plaatje-reeks (in C&H) is het de opzet dat een user een plaatje zet en daar vervolgens een vraag over stelt. De andere users moeten deze vraag dan beantwoorden zonder gebruik te maken van all-knowing Google. Ik breid deze opzet dus uit door users ook de mogelijkheid te bieden om een vraag te stellen (in de categorie T [theater], T [taal] of K [kunst]) zonder een plaatje (of andere media) te hoeven zetten.

Spelregels
  • Een user stelt een vraag, waarbij hij/zij alle mogelijke hulpmiddelen (plaatjes, video's, etc.) mag gebruiken.
  • De vragen moeten uiteraard betrekking hebben op T, T of K.
  • De vragen moeten zo geformuleerd zijn dat de users het met een korte antwoord kunnen beantwoorden. Verwacht van de users dus geen ellenlange zinnen.
  • Het leukst is natuurlijk dat de users die de vraag moeten beantwoorden geen gebruik maken van zoekmachines. Degene die de vraag stelt zou hier dan ook rekening mee moeten houden, door bijvoorbeeld geen onmogelijk te beantwoorden vragen te stellen.
  • Als het te lang duurt voordat een vraag beantwoord wordt, kan de vragensteller een hint weggeven.
  • Wanneer een vraag juist is beantwoord gaat de beurt om een nieuwe vraag te stellen over op degene die het antwoord heeft geraden. Als hij/zij geen tijd heeft om een nieuwe vraag te bedenken, of er gewoon geen zin in heeft, mag een andere user deze taak van hem/haar overnemen.

Let op!
  • Als je gebruik maakt van plaatjes, vergeet dan niet het plaatje eerst te uploaden met een plaatjeshost (zoals TinyPic). In de URL van het plaatje kunnen namelijk dingen staan die het beantwoorden van de vraag voor de users een stuk gemakkelijker maakt. En dat wil je natuurlijk niet.
  • Nogmaals, de vragen moeten betrekking hebben op T (theater), T (taal) of K (kunst).

Veel plezier!

Vorige delen:
    TTK - Trivia
  •   dinsdag 24 maart 2009 @ 23:33:15 #2
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_67377158
    Ok, thx. Ik had het al gezien, maar had even het idee dat de regels tussentijds veranderd waren, gezien de posts boven mijn post....
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_67377165
    De nog onbeantwoorde vraag:
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 19:37 schreef Wouter1989 het volgende:
    Wie wordt er afgebeeld door mijn avatar en wat is de betekenis van het voorwerp dat ze vastheeft (te zien op het hele schilderij)?
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:24 schreef Wouter1989 het volgende:
    Dat is vreemd, ikzelf zie en bedoelde

Sloggi, dat heet een gareel.
    pi_67377339
    We wachten gewoon allemaal op een bruikbare hint.
    pi_67377427
    Dus wij mogen geen vragen stellen? Hmmmhmmm ... dat wordt even wennen.
    Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
    pi_67377490
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:40 schreef pyl het volgende:
    Dus wij mogen geen vragen stellen? Hmmmhmmm ... dat wordt even wennen.
    Wie zijn ''wij''? Als je de openstaande vraag als eerste juist weet te beantwoorden mag je een nieuwe vraag bedenken. Niets ingewikkelds aan, lijkt mij.
    pi_67377571
    Vragen om een hint, bedoelt pyl.
    pi_67377680
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:44 schreef wyccie het volgende:
    Vragen om een hint, bedoelt pyl.
    Ach so!

Nee, dat mag inderdaad niet. De vragensteller mag wel hints weggeven als het beantwoorden te lang duurt.
    pi_67377761
    Wat?!? We mogen toch zeker wel vragen om een hint? Pyl en ik hebben allebei al wat gegokt. Niemand weet het antwoord. Een beetje hulp kunnen we toch wel krijgen.
    pi_67377876
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:49 schreef wyccie het volgende:
    Wat?!? We mogen toch zeker wel vragen om een hint? Pyl en ik hebben allebei al wat gegokt. Niemand weet het antwoord. Een beetje hulp kunnen we toch wel krijgen.
    Je mag vragen naar een hint, maar je mag zelf geen specifieke vragen stellen die een hoop mogelijke antwoorden uit kunnen sluiten. Het is aan de vragensteller zelf hoeveel hij/zij prijs wil geven van de weg naar het antwoord.

Even geduld, want ik denk dat de bedenker van de laatste vraag momenteel niet online is.
    pi_67377932
    Ah zo. Dat lijkt me logisch, we kunnen de vragensteller moeilijk dwingen.
    Ben ik heel vervelend als ik nu ongeduldig word?
    Waar blijft Wouter1989 toch?
    pi_67378212
    Daar ben ik dan. Als eerste hint zal ik vertellen dat het voorwerp dat ze vastheeft een kruikje is en dat dat niet toevallig is.
    pi_67378332
    Opzichtige tvp.
    pi_67378634
    Is het maria magdalena?
    Ik weet het ook niet
    pi_67378848
    Bingo.

Er gaat niets boven een pre-rafaëlitische vrouw.
    pi_67378892
    De hint over het kruikje deed het hem. Ik ben enigzins op de hoogte van symboliek etc, en een kruik staat volgens mij vaak voor het vrouwelijke geslachtsdeel, en zo kwam ik tot maria.
    Ik weet het ook niet
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:25:50 #17
    124676 RobertoCarlos
    Zit je nou naar me te loeruh?
    pi_67379111
    Van wie is het eigenlijk?
    Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
    pi_67379151
    Nieuwe vraag: Wederom een schilderij van een dame. Het schilderij is gegeven, maar wat is de naam van de schilder, en wat is de naam van het meisje?

Ik weet het ook niet
    pi_67379235
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
    Van wie is het eigenlijk?
    Volgens mij van Sandys, halverwege de 19e eeuw.
    Ik weet het ook niet
      woensdag 25 maart 2009 @ 00:32:48 #20
    10526 broer
    Nutteloze van de nacht.
    pi_67379361
    Laat ik in dit topic eens proberen om mijn overweldigende succes van het vorige topic voort te zetten.
    pi_67379440
    De schilder is natuurlijk Goya. Hoe het meisje heet weet ik niet.

Het kruikje bevat de parfum waarmee ze Jezus' voeten waste.
    pi_67379545
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:35 schreef Wouter1989 het volgende:
    De schilder is natuurlijk Goya. Hoe het meisje heet weet ik niet.

Het kruikje bevat de parfum waarmee ze Jezus' voeten waste.
    Goya is goed. Ik wil echter de naam van het meisje ook graag, het is juist zo'n bekend schilderij, en de naam van het meisje is ook nog eens een soort van uitdrukking in het Spaans, een beetje het Nederlandse Greetje ofzo.

Zat ik goed met Sandys trouwens?
    Ik weet het ook niet
    pi_67379771
    Ja, het is van Anthony Frederick Augustus Sandys.
    De naam van het meisje heb ik opgezocht, maar zal ik voor me houden.
    pi_67379945
    Als morgenochtend niemand het heeft geraden krijg je alsnog het punt.
    Ik weet het ook niet
      Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 06:50:31 #25
    42184 crew  DaMart
    pi_67381394
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 00:39 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Goya is goed. Ik wil echter de naam van het meisje ook graag, het is juist zo'n bekend schilderij, en de naam van het meisje is ook nog eens een soort van uitdrukking in het Spaans, een beetje het Nederlandse Greetje ofzo.

Zat ik goed met Sandys trouwens?
    Maya?

Als dat goed is, mag iemand anders een andere vraag bedenken, want ik zit de komende anderhalf uur in de trein .
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_67405792
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 06:50 schreef DaMart het volgende:

[..]

Maya?

Als dat goed is, mag iemand anders een andere vraag bedenken, want ik zit de komende anderhalf uur in de trein .
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Helemaal goed! Ik ging er inderdaad vanuit dat iemand dat op die manier wel zou kunnen weten. Verder is het natuurlijk gewoon een bekend schilderij.
    Ik weet het ook niet
    pi_67406345
    TVP - hopelijk weet ik in elk topic 1 antwoord .
      Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 20:28:12 #28
    42184 crew  DaMart
    pi_67406374
    Dan gooi ik een waarschijnlijk erg makkelijke vraag erin!
    quote:
    In het zwartst van de tijd, omtrent Kerstmist, werd op de Rotterdamse kraamzaal het kind ....... met de sectio caesrea ter wereld geholpen.
    Welk boek begint met deze zin en welke volledige naam hoort op de puntjes te staan?
    pi_67407076
    Ha.
    Aldus.
    pi_67408413
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:28 schreef DaMart het volgende:
    Dan gooi ik een waarschijnlijk erg makkelijke vraag erin!
    [..]

Welk boek begint met deze zin en welke volledige naam hoort op de puntjes te staan?
    Eitje inderdaad. Het is Karakter van Bordewijk. De naam is dan natuurlijk Jacob Willem Katadreuff.
    Ik weet het ook niet
    pi_67408609
    Mooi boek.
      Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 21:26:40 #32
    42184 crew  DaMart
    pi_67408810
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Eitje inderdaad. Het is Karakter van Bordewijk. De naam is dan natuurlijk Jacob Willem Katadreuff.
    Helemaal correct!
    pi_67409121

Wie? Zowel echte naam als pseudoniem.
    Ik weet het ook niet
    pi_67409172
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:26 schreef DaMart het volgende:

[..]

Helemaal correct!
    Niet eens helemaal, ik heb het boek er even bijgepakt maar ik ben blijkbaar een 'e' vergeten bij Katadreuffe.
    Ik weet het ook niet
    pi_67409199
    Pseudoniem is Bernlef, echte (achternaam) is Marsman. We kaatsen de bal lekker heen en weer.
      Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 21:36:53 #36
    42184 crew  DaMart
    pi_67409203
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Niet eens helemaal, ik heb het boek er even bijgepakt maar ik ben blijkbaar een 'e' vergeten bij Katadreuffe.
    Dat was me nog niet eens opgevallen .
    pi_67409356
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Wouter1989 het volgende:
    Pseudoniem is Bernlef, echte (achternaam) is Marsman. We kaatsen de bal lekker heen en weer.
    Stimmt als een bus. 2x zelfs
    Ik weet het ook niet
    pi_67411114
    Een etymologische vraag: wat is de herkomst van 'koeioneren'?
    pi_67411176
    Boes!
    pi_67411183
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 22:19 schreef Wouter1989 het volgende:
    Een etymologische vraag: wat is de herkomst van 'koeioneren'?
    Hm. Iets met veedrijven?

Of is dat te logisch gedacht?
    pi_67417152
    Ik dacht iets met koeienkloten.
    Ik weet het ook niet
      vrijdag 27 maart 2009 @ 00:07:26 #42
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_67449972
    Koeioneren is een woord geďntroduceerd door Charles Darwin. Hij verwierp dat god de wereld had geschapen en stelde dat de aarde zich heeft ontwikkeld door evolutie, oftewel dat de wereld is gekoeioneerd.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_67460607
    Ik zal beginnen met zeggen dat het een verhollandsing is van 'couilloner'.
    pi_67481794
    Dan is het toch kloten? Als in 'laat niet met je kloten', en dat kloten komt ergens ver weg van koeienkloten?
    Ik weet het ook niet
      vrijdag 27 maart 2009 @ 23:35:47 #45
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67482128
    couillon is kloot(je) inderdaad.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_67517984
    Excuus voor de vertraging!

'Koeioneren heeft niets met koeien te maken. Het is via het Franse couillonner afkomstig van het Italiaanse coglionare 'uitlachen'. Dat woord hangt samen met coglione, dat letterlijk 'testikel' betekent en figuurlijk zoiets als 'uilskuiken'. Ook het Latijnse coleus, waarop het woord uiteindelijk teruggaat, betekent 'testikel'. '

Vooruit, punt voor Dunckie.
    pi_67518287
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 14:32 schreef Wouter1989 het volgende:
    Excuus voor de vertraging!

'Koeioneren heeft niets met koeien te maken. Het is via het Franse couillonner afkomstig van het Italiaanse coglionare 'uitlachen'. Dat woord hangt samen met coglione, dat letterlijk 'testikel' betekent en figuurlijk zoiets als 'uilskuiken'. Ook het Latijnse coleus, waarop het woord uiteindelijk teruggaat, betekent 'testikel'. '

Vooruit, punt voor Dunckie.
    Doe het puntje maar naar Iblis, ik dacht heel specifiek aan koeienkloten.
    Ik weet het ook niet
      zondag 29 maart 2009 @ 15:06:46 #48
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67518843
    Joepie nog een punt!
    quote:
    Grodek

Am Abend tönen die herbstlichen Wälder
    Von tötlichen Waffen, die goldnen Ebenen
    Und blauen Seen, darüber die Sonne
    Düstrer hinrollt; umfängt die Nacht
    Sterbende Krieger, die wilde Klage
    Ihrer zerbrochenen Münder.
    Doch stille sammelt im Weidengrund
    Rotes Gewölk, darin ein zürnender Gott wohnt,
    Das vergossne Blut sich, mondne Kühle;
    Alle Straßen münden in schwarze Verwesung.
    Unter goldnem Gezweig der Nacht und Sternen
    Es schwankt der Schwester Schatten durch den schweigenden Hain,
    Zu grüßen die Geister der Helden, die blutenden Häupter;
    Und leise tönen im Rohr die dunkeln Flöten des Herbstes.
    O stolzere Trauer! ihr ehernen Altäre,
    Die heiße Flamme des Geistes nährt heute ein gewaltiger Schmerz,
    Die ungebornen Enkel
    Enkele dagen voor zijn zelfmoord geschreven. Wie was deze dichter? Wittgenstein kwam hem nog opzoeken, maar kwam net te laat.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_67520387
    Wittgenstein deed wel meer voor hem dan hem opzoeken. Het gedicht is van Trakl.

Nog een ander Wittgenstein-weetje dan maar?

Welk boekje had Wittgenstein in de loopgraven van de 1e wereldoorlog bij zich? Het lezen hiervan veranderde zijn kijk op de wereld aanzienlijk, en zijn beval het aan al zijn medesoldaten aan. Zo erg zelfs dat hij de bijnaam 'De man met het evangelie' kreeg,

Ik wil de titel van het boekje en de naam van de schrijver.
    Ik weet het ook niet
      zondag 29 maart 2009 @ 16:13:12 #50
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67520554
    Dat was dacht ik een boekje van Leo Tolstoj, maar ik weet de titel niet zeker: 'Mijn beknopt evangelie'?
    pi_67520645
    Dat het van Tolstoy was klopt, maar wbt het boek opteer ik voor 'Een bekentenis'.
    pi_67521069
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:13 schreef Iblis het volgende:
    Dat was dacht ik een boekje van Leo Tolstoj, maar ik weet de titel niet zeker: 'Mijn beknopt evangelie'?
    Dat klopt, en 'Mijn beknopt evangelie' is niet helemaal de juiste titel, maar ik reken het wel goed. De nederlandse vertaling van de titel is doorgaans 'Mijn kleine evangelie'

@Wouter: 'Mijn bekentenis' is ook van Tolstoi, en vrijwel uit dezelfde tijd, maar helaas niet goed.
    Ik weet het ook niet
      zondag 29 maart 2009 @ 16:59:00 #53
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67521789
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:35 schreef Dunckie het volgende:
    Dat klopt, en 'Mijn beknopt evangelie' is niet helemaal de juiste titel, maar ik reken het wel goed. De nederlandse vertaling van de titel is doorgaans 'Mijn kleine evangelie'
    Ja, ik heb van Ray Monk een biografie van Wittgenstein gelezen (the duty of genius), en daarin wordt het genoemd, maar met de Engelse titel (the gospel in brief), toen heb ik wel even gezocht wat de Nederlandse was, maar ik wist het niet meer precies dus.
      zondag 29 maart 2009 @ 17:10:31 #54
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67522184
    Ik zeg:

Jullie zeggen de kunstenaar: …
    pi_67525055
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 16:59 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, ik heb van Ray Monk een biografie van Wittgenstein gelezen (the duty of genius), en daarin wordt het genoemd, maar met de Engelse titel (the gospel in brief), toen heb ik wel even gezocht wat de Nederlandse was, maar ik wist het niet meer precies dus.
    Fantastisch he die biografie? Vooral de stukken over Wittgenstein en Russell zijn fantastisch. Je moet ook eens de biografie over Russell, en zijn autobiografisch werk lezen en dan vooral de stukken over Wittgenstein die Russell in zijn dagelijkse brieven aan zijn minnares schreef . Grappiger dan Fawlty Towers.
    Ik weet het ook niet
    pi_67533068
    Sol LeWitt?
      zondag 29 maart 2009 @ 23:17:28 #57
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67533183
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 23:14 schreef pyl het volgende:
    Sol LeWitt?
    Correct!
      zondag 29 maart 2009 @ 23:18:08 #58
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_67533213
    quote:
    Op zondag 29 maart 2009 18:57 schreef Dunckie het volgende:
    Fantastisch he die biografie? Vooral de stukken over Wittgenstein en Russell zijn fantastisch. Je moet ook eens de biografie over Russell, en zijn autobiografisch werk lezen en dan vooral de stukken over Wittgenstein die Russell in zijn dagelijkse brieven aan zijn minnares schreef . Grappiger dan Fawlty Towers.
    Over Russell moet ik inderdaad nog lezen, maar die biografie van Wittgenstein was inderdaad heel intrigerend.
    pi_67534618
    Oh ik had de nieuwe vraag helemaal over het hoofd gezien
    Ik weet het ook niet
      Moderator maandag 30 maart 2009 @ 09:12:41 #60
    27682 crew  Bosbeetle
    terminaal verdwaald
    pi_67538091
    tijd voor een vraag
    En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
    My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
    Water: ijskoud de hardste - Gehenna
    pi_67539240
    Okay, over wie gaat dit:

"De zuiverste en grootste en revolutionaire filmmaker van zijn generatie" - Simone Signoret

"Ik weet dat Ernest een groot bewonderaar van hem was" - Mary Hemingway

"De charmantste duivel die ik ooit heb ontmoet" - Eva Besnyö

"Een held in de strijd van het Vietnamese volk, en mijn grote voorbeeld" - Xuan Phuong

"Klaploper van de festivals" - François Truffaut
    pi_67539688
    Pffff lastig, ik weet dat Signoret getrouwd was met een regisseur, Yves Allegret, maar dat zal hem niet zijn. Omdat je de vrouw van Hemingway noemt ga ik voor Joris Ivens, ik weet dat Hemingway daar wel eens iets over heeft geschreven.
    Ik weet het ook niet
    pi_67539969
    Het is een merkwaardige redenering, maar wel een met de juiste conclusie.
    pi_67540126
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 10:39 schreef pyl het volgende:
    Het is een merkwaardige redenering, maar wel een met de juiste conclusie.
    Niks merkwaardigs aan. Allegret was niet zo groot, en Ivens heeft fantastische revolutionaire films gemaakt, onder meer over mijnwerkers en over de 'metaalstad' van Stalin. Het was zelfs zo dat Nederlandse ministers (Luns denk ik) weigerden naar zijn films te gaan omdat hij de Indonesische onafhankelijkheid steunde.
    Hier in Nijmegen is hij ereburger, dus de meningen zijn nogal verdeeld
    Ik weet het ook niet
    pi_67540871
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 10:27 schreef Dunckie het volgende:
    Omdat je de vrouw van Hemingway noemt ga ik voor Joris Ivens, ik weet dat Hemingway daar wel eens iets over heeft geschreven.
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 10:46 schreef Dunckie het volgende:

[..]

Niks merkwaardigs aan.
    Nu ja, in de - uitgebreide - biografie van Ivens, van Hans Schoots, wordt nergens met zoveel woorden gezegd dat Hemingway over Ivens schreef. Behalve dan in een krantenbericht uit 1937. Las je dat? En is Ivens de enige regisseur over wie Hemingway ooit schreef? Ziehier twee merkwaardigheden in je redenering.
    pi_67541275
    Een andere merkwaardigheid is overigens je bekendheid met de obscure Franse cineast Yves Allegret, aan wie zelfs de Franse wikipedia slechts een enkel woord besteedt. Signoret was inderdaad ooit, in de oorlog, vijf jaar met hem getrouwd. Toch merkwaardig dat je de naam van deze tweederangs figuur zomaar oplepelt.
    pi_67541359
    Dude, gewoon in de geschiedenisles toen we beelden van Magnitokorsk of hoe je het ook schrijft keken werd het er al bij verteld dat de groten der aarde Ivens verguisden of bejubelden.

En anders kijk je eens naar zijn documentaire over de Spaanse burgeroorlog, Spanish Earth. Luister vooral goed naar het commentaar en vraag je af wie dat is....

Ivens' biografie heb ik nog nooit in handen gehad. Daarbij, zoveel grote revolutionaire filmmakers zijn er ook weer niet geweest. De link van Mary naar Ernest Hemingway ligt nogal voor de hand voor iemand die weet dat Hemingway een van die groten der aarde was die een duidelijke mening over Ivens had. Ik had ook Eisenstein kunnen noemen, maar omdat je Eva Besnyo noemde ging ik voor een Nederlander, leek me logischer dat ze Ivens had ontmoet dan Eisenstein.

En heb jij alles gelezen waarvan je weet dat het geschreven is?

Maak je niet zo druk man, wat een wat aan argwaan.
    Ik weet het ook niet
    pi_67541403
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:31 schreef pyl het volgende:
    Een andere merkwaardigheid is overigens je bekendheid met de obscure Franse cineast Yves Allegret, aan wie zelfs de Franse wikipedia slechts een enkel woord besteedt. Signoret was inderdaad ooit, in de oorlog, vijf jaar met hem getrouwd. Toch merkwaardig dat je de naam van deze tweederangs figuur zomaar oplepelt.
    Allegret is helemaal niet obscuur hoe kom je daar nu bij.
    Ik weet het ook niet
    pi_67541416
    Weten alle Nijmegenaren alles over Ivens?
    Ik ben maar import.
    pi_67541425
    O, ik maak me niet druk hoor.
    pi_67541473
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:36 schreef Dunckie het volgende:
    Allegret is helemaal niet obscuur hoe kom je daar nu bij.
    Vraag in FTR om 5 Franse filmmakers, Allegret zal er niet bij zitten.
    pi_67541689
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:36 schreef wyccie het volgende:
    Weten alle Nijmegenaren alles over Ivens?
    Ik ben maar import.
    Dat lijkt me wel ja. Kronenburgpark kent toch ook iedere Nijmegenaar?
    Ben zelf ook import.
    Ik weet het ook niet
    pi_67541789
    quote:
    Op maandag 30 maart 2009 11:45 schreef Dunckie het volgende:
    Dat lijkt me wel ja. Kronenburgpark kent toch ook iedere Nijmegenaar?
    Ben zelf ook import.
    Kennen is wat anders dan er alles over weten. Heb jij de biografie van Boeijen ook gelezen?
    pi_67541871
    Het probleem is niet dat Dunckie iets over Ivens weet, het probleem is dat Dunckie weet wat Hemingway over Ivens dacht, terwijl niemand anders dat weet, zelfs de biograaf van Ivens niet.
      Moderator maandag 30 maart 2009 @ 11:52:15 #75
    42184 crew  DaMart
    pi_67541909
    En weet Dunckie ook al wat de volgende vraag wordt?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')