quote:Op woensdag 25 maart 2009 06:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
Maya?
Als dat goed is, mag iemand anders een andere vraag bedenken, want ik zit de komende anderhalf uur in de trein.
Helemaal goed! Ik ging er inderdaad vanuit dat iemand dat op die manier wel zou kunnen weten. Verder is het natuurlijk gewoon een bekend schilderij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet het ook niet
Welk boek begint met deze zin en welke volledige naam hoort op de puntjes te staan?quote:In het zwartst van de tijd, omtrent Kerstmist, werd op de Rotterdamse kraamzaal het kind ....... met de sectio caesrea ter wereld geholpen.
Eitje inderdaad. Het is Karakter van Bordewijk. De naam is dan natuurlijk Jacob Willem Katadreuff.quote:Op woensdag 25 maart 2009 20:28 schreef DaMart het volgende:
Dan gooi ik een waarschijnlijk erg makkelijke vraag erin!
[..]
Welk boek begint met deze zin en welke volledige naam hoort op de puntjes te staan?
Helemaal correct!quote:Op woensdag 25 maart 2009 21:17 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Eitje inderdaad. Het is Karakter van Bordewijk. De naam is dan natuurlijk Jacob Willem Katadreuff.
Niet eens helemaal, ik heb het boek er even bijgepakt maar ik ben blijkbaar een 'e' vergeten bij Katadreuffe.quote:
Dat was me nog niet eens opgevallenquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Niet eens helemaal, ik heb het boek er even bijgepakt maar ik ben blijkbaar een 'e' vergeten bij Katadreuffe.
Stimmt als een bus. 2x zelfsquote:Op woensdag 25 maart 2009 21:36 schreef Wouter1989 het volgende:
Pseudoniem is Bernlef, echte (achternaam) is Marsman. We kaatsen de bal lekker heen en weer.
Hm. Iets met veedrijven?quote:Op woensdag 25 maart 2009 22:19 schreef Wouter1989 het volgende:
Een etymologische vraag: wat is de herkomst van 'koeioneren'?
Doe het puntje maar naar Iblis, ik dacht heel specifiek aan koeienkloten.quote:Op zondag 29 maart 2009 14:32 schreef Wouter1989 het volgende:
Excuus voor de vertraging!
'Koeioneren heeft niets met koeien te maken. Het is via het Franse couillonner afkomstig van het Italiaanse coglionare 'uitlachen'. Dat woord hangt samen met coglione, dat letterlijk 'testikel' betekent en figuurlijk zoiets als 'uilskuiken'. Ook het Latijnse coleus, waarop het woord uiteindelijk teruggaat, betekent 'testikel'. '
Vooruit, punt voor Dunckie.
Enkele dagen voor zijn zelfmoord geschreven. Wie was deze dichter? Wittgenstein kwam hem nog opzoeken, maar kwam net te laat.quote:Grodek
Am Abend tönen die herbstlichen Wälder
Von tötlichen Waffen, die goldnen Ebenen
Und blauen Seen, darüber die Sonne
Düstrer hinrollt; umfängt die Nacht
Sterbende Krieger, die wilde Klage
Ihrer zerbrochenen Münder.
Doch stille sammelt im Weidengrund
Rotes Gewölk, darin ein zürnender Gott wohnt,
Das vergossne Blut sich, mondne Kühle;
Alle Straßen münden in schwarze Verwesung.
Unter goldnem Gezweig der Nacht und Sternen
Es schwankt der Schwester Schatten durch den schweigenden Hain,
Zu grüßen die Geister der Helden, die blutenden Häupter;
Und leise tönen im Rohr die dunkeln Flöten des Herbstes.
O stolzere Trauer! ihr ehernen Altäre,
Die heiße Flamme des Geistes nährt heute ein gewaltiger Schmerz,
Die ungebornen Enkel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |