Oja daar zijn die sus4 en 2 mooi idd :Dquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:14 schreef n0r het volgende:
Ohja, ik had Mr Tambourine in mijn hoofd, ik snap dat met die slashes niet echt :P
1 2 3 4 5 6 | B|---3----3----3----3---| G|---2----2----0----2---| D|---0------------------| A|--------3----2----0---| E|----------------------| |
Ja dat hangt er helemaal vanaf hoeveel aanleg je ervoor hebt, hoeveel jeoefent, en wat je wil gaan spelen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:58 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik vroeg me af hoelang het ongeveer duurt voordat je een beetje goed kunt gitaar spelen/noten kan lezen. Ik ben zelf redelijk muzikaal, kan een beetje zingen, en wil nu misschien ook een instrument gaan spelen.. maar ben 15 jaar dus is misschien een beetje laat? Ik hoor het graag..
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos wordenquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:16 schreef Daantke het volgende:
15 is juist heuul jong hoor... oke misschien wordt je geen wereldberoemde pianovirtuoos maar er zijn genoeg mensen die op hun 40e nog beginnen met gitaren
quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos worden
LOL broekiequote:Op zaterdag 18 april 2009 11:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos worden
quote:Op maandag 20 april 2009 09:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hallo iedereen,
Al een tijd speel ik mondharmonica. Ik kan nou al berhoorlijk wat rock en country.
Maar mijn einddoel in natuurlijk de blues. En dat is een stuk lastiger.
Nu ben ik aan het oefen en raak ik steeds meer gefascineerd door de blues.
Dus nu wil ik graag bluesgitaar leren spelen.
Ik heb ooit op een blauwe maandag wel eens wat op een akoestische gitaar geramd. Maar dat stelde niks voor.
Dus heeft iemand een tip waar ik dit het beste kan leren spelen? (in de omgeving tussen Venlo en Nijmegen in)
Zelf zou je ook met dit boek aan de slag kunnen: http://www.musicallin.nl/(...)blues_en_rock_met_cdquote:Op maandag 20 april 2009 09:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hallo iedereen,
Al een tijd speel ik mondharmonica. Ik kan nou al berhoorlijk wat rock en country.
Maar mijn einddoel in natuurlijk de blues. En dat is een stuk lastiger.
Nu ben ik aan het oefen en raak ik steeds meer gefascineerd door de blues.
Dus nu wil ik graag bluesgitaar leren spelen.
Ik heb ooit op een blauwe maandag wel eens wat op een akoestische gitaar geramd. Maar dat stelde niks voor.
Dus heeft iemand een tip waar ik dit het beste kan leren spelen? (in de omgeving tussen Venlo en Nijmegen in)
Met internet schiet het niet op... dan zit je te kloten en doe je maar wat.quote:Op maandag 20 april 2009 12:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Via internet kun je (vooral met akkoorden/grepen etc.) al heel wat oppikken.
[..]
Is dat genoeg om het een beetje onder de knie te krijgen voor een newbie als ik?quote:Op maandag 20 april 2009 13:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Zelf zou je ook met dit boek aan de slag kunnen: http://www.musicallin.nl/(...)blues_en_rock_met_cd
Ja, het is een boek met een cd. Kijken lezen en luisteren... Ik gebruik dit boek ook in mijn gitaarles en ik vind het een goed boek. Naast het boek kan je zelf op zoek gaan naar tabs op het internet en proberen die te spelen.quote:Op maandag 20 april 2009 14:06 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Is dat genoeg om het een beetje onder de knie te krijgen voor een newbie als ik?
Dus ik kan rustig met dit boek beginnen en later alsnog zien of ik lessen neem?quote:Op maandag 20 april 2009 14:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, het is een boek met een cd. Kijken lezen en luisteren... Ik gebruik dit boek ook in mijn gitaarles en ik vind het een goed boek. Naast het boek kan je zelf op zoek gaan naar tabs op het internet en proberen die te spelen.
Mocht je visuele ondersteuning willen zijn er genoeg filmpjes op youtube waar in ieder geval wat basisakkoorden worden uitgelegd. Zeker als je de blues wilt gaan spelen heb je in principe al aan 3 akkoorden genoeg om een leuk beginnetje te makenquote:Op maandag 20 april 2009 15:43 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dus ik kan rustig met dit boek beginnen en later alsnog zien of ik lessen neem?
Maak zelf een nummer met die akkoordenquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand een nummer met alleen maar D, Dsus4, Dsus2 en Dm?
Intro van Thorn?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Free Fallin', Tom Pettyquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Het is toch op de video goed te zien welke akkoorden hij pakt ?quote:Op zaterdag 25 april 2009 01:06 schreef kingmob het volgende:
Ik probeer nu al een tijdje Coconut Skins van Damien Rice te leren. De tabs op internet varieren nogal, wat raar is voor een (iig ogenschijnlijk) eenvoudig nummer om te leren.
Hier is een goeie link waarin je ook veel van z'n gitaarspel ziet.
Volgens mij is het vrij duidelijk dat hij slechts G en Em7 speelt, maar dat hij bij de Em7 een slag z'n vingers open laat (G/E ofzo) en bij de G een slag de F# als bas speelt (G/F#?).
Als ik dat op m'n gitaar speel met D DU UDU dan klint het iig in de richting, maar het klopt niet. Een andere die ik probeer is UDUD DU (gewoon een verplaatsing van het ritme eigenlijk zie ik nu), die klinkt al wat beter, maar ik vermoed dat het een 1/16 ritme is. Ik krijg 'm alleen niet te pakken, laat staan dat ik weet wanneer ik de accenten moet leggen etc.
Wie kan 'm voor mij uit leggen, want uit de tabs op internet lijkt het heel makkelijk te moeten zijn?
Nathalie Imbruglia.quote:
Volgens mij speelt hij tussen de G en Em7 iets van een Dsus4:quote:Op zaterdag 25 april 2009 01:06 schreef kingmob het volgende:
Volgens mij is het vrij duidelijk dat hij slechts G en Em7 speelt, maar dat hij bij de Em7 een slag z'n vingers open laat (G/E ofzo) en bij de G een slag de F# als bas speelt (G/F#?).
Met meerdere vingers opdrukken. Lukt het dan niet...oefenen tot het wel lukt, je mist dan gewoon de kracht.quote:Op zaterdag 25 april 2009 17:49 schreef Ayca het volgende:
ik ben nu still got the blues aan het spelen, alleen lukt het me niet zo goed om de snaren op te drukken (of ze glijden weg)iemand tips daarvoor?
Ja, dat is dus het probleem niet.quote:Op zaterdag 25 april 2009 09:30 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Het is toch op de video goed te zien welke akkoorden hij pakt ?
Waarom geef je les?quote:Op donderdag 2 april 2009 16:28 schreef Gitaarmat het volgende:
weet iemand nog iets leuks voor beginnende gitaristen die ik vanavond iets makkelijks qua theorie kan leren?
geld verdienen waarschijnlijkquote:Op woensdag 29 april 2009 20:56 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Waarom geef je les?![]()
Daar zijn toch goed opgeleide mensen voor met verstand van zaken die weten hoe je didactisch het beste kan brengen <_<
Daar ben ik denk wel even mee bezig om onder de knie te krijgenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Fast Car check de site van Justin.
http://www.justinguitar.com/en/ST-616-FastCar.php
Hangt van je eigen dicipline af, het enige dat echt nut heeft en echt werkt is oefenen. Of je nou een cursus volgt, zelf dingen opzoekt of les neemt, je moet oefenen. Bij mij werkt gitaarles erg goed, omdat ik dan weldegelijk ga oefenen en er zo meer plezier in vind. Ook kan een gitaardocent je in het begin wijzen op veel gemaakte fouten zodat je niets 'fout' aanleert.quote:Op maandag 4 mei 2009 16:36 schreef pdiscs het volgende:
Hallo, hier een echte wannabe newbe (!).
Even een snelle vraag. Ik zou graag een beetje gitaar willen leren spelen. Heeft zo'n online cursus nut, of werkt dit niet? Iemand ervaring met dit soort trainingen/curssessen websites?
In zes dagen leer je dat ook nog niet vloeiend...tenminste ik niet. In een paar weken moet het wel een stuk beter gaan. En als je veel oefend anderhalve week.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:31 schreef Wes_FR het volgende:
Ik speel nu zes dagen en zit erg in de knoop met het wisselen van akkoorden. Het wisselen op zich gaat redelijk (al heb ik wel héél vaak dat ik mijn strings mute) alleen tergend langzaam. Ik oefen het elke dag veel en blijf dit natuurlijk ook wel doen, maar ik zou graag nog wat dingen doen naast het wisselen van akkoorden.
Iemand suggesties?
Daar ben ik wel een beetje bang voorquote:Op maandag 4 mei 2009 16:42 schreef Goover het volgende:
Ook kan een gitaardocent je in het begin wijzen op veel gemaakte fouten zodat je niets 'fout' aanleert.
Dat verschilt ook weer per persoon.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 14:43 schreef n0r het volgende:
[..]
Daar ben ik wel een beetje bang voor![]()
Wat zijn nou veelgemaakte beginnersfouten?
- Positie van de linker hand (bij linkshandigen rechter hand) op de hals, bij barré bijvoorbeeld de duim niet goed onder de hals plaatsen.quote:
Was wel leuk om te lerenquote:Op zondag 3 mei 2009 11:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Die tab erbij van 'm is ook handigquote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:24 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Was wel leuk om te lerenleek lastig maar echt supermakkelijk stiekem
Wat voor C is dat? Hij klink erg mooi met de D7,quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:06 schreef Maisnon het volgende:
Heb moeite met de snelle wissel van D naar... deze variatie van C
3
1
0
2
-
-
Hey die is wel leuk om te leren jaquote:Op zondag 3 mei 2009 11:12 schreef allsystemshalt het volgende:
Plane ole C, maar dan met een E als basquote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat voor C is dat?
Is dit een reactie op mijn bericht? In ieder geval haal ik hier al mijn tabs vandaan: http://www.ultimate-guitar.com/quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:17 schreef Lakai het volgende:
Heb je tabs van dat lied? Dat lied is namelijk super
Nee, sorry.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 19:44 schreef ssebass het volgende:
[..]
Is dit een reactie op mijn bericht? In ieder geval haal ik hier al mijn tabs vandaan: http://www.ultimate-guitar.com/
Voor cliffs of dover gebruik ik deze tab:
http://www.ultimate-guita(...)f_dover_ver6_tab.htm
Vroeger gebruikte ik guitarpro maar ben dat programma kwijt. Heb nog wel ergens 20k tabs
@ punt 1 van die duim. In het begin is dat inderdaad wel belangrijk om het goed aan te leren. Toen ik klassieke gitaar lessen had werd dat er echt in gestampt, maar nu ik al weer wat jaren verder ben en voornamelijk bezig ben met elektrisch gebruik ik die duim zelfs om te fretten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 17:12 schreef starla het volgende:
[..]
- Positie van de linker hand (bij linkshandigen rechter hand) op de hals, bij barré bijvoorbeeld de duim niet goed onder de hals plaatsen.
- Niet leren om alternate te picken.
- Snaren aanslaan die je niet moet aanslaan, bij een Am dus ook de lage E meenemen.
etc.
Nee.quote:Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef pdiscs het volgende:
Iemand ervaring met dit apparaatje?
[ afbeelding ]
Intelli IMT-500
Dat is wel heel erg handig en precies !
Klem de tuner op de kop van je gitaar en
hoeveel herrie je ook om je heen hebt,
stemmen is geen probleem !
Meting door trillingen in de hals waardoor
het stemmen secuurder en sneller is.
Chromatisch met verlicht LCD display
Yep. Werkt geweldig. Wij hebben hem gebruikt voor het stemmen van onze akoestische instrument bij het maken van onze CD en hij heeft met succes 6- en 12-snarige gitaren, een ukulele en een viool gestemdquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef pdiscs het volgende:
[ afbeelding ]
Intelli IMT-500
Goed te horen. Dan ga ik deze bestellen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:54 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Yep. Werkt geweldig. Wij hebben hem gebruikt voor het stemmen van onze akoestische instrument bij het maken van onze CD en hij heeft met succes 6- en 12-snarige gitaren, een ukulele en een viool gestemd.
Ik vind hem erg precies en makkelijk.
Bij www.thehouseofmusic.nl voor EUR 24,95.quote:Op woensdag 6 mei 2009 16:14 schreef Witchfynder het volgende:
Waar en voor hoeveel? Ik zag hem één keer bij een winkel, maar daar was hij veel te duur (volgens onze zanger van wie de onze is).
Prima ding, heb em ook, maar alleen voor thuis enz. Er moet niet teveel omgevingsgeluid zijn dan pakt ie em niet meer, dus live heb je er niks aanquote:Op woensdag 6 mei 2009 13:17 schreef pdiscs het volgende:
[ afbeelding ]
Intelli IMT-500
Inderdaad, alleen voor thuis.quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:07 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Prima ding, heb em ook, maar alleen voor thuis enz. Er moet niet teveel omgevingsgeluid zijn dan pakt ie em niet meer, dus live heb je er niks aanMaar daar zal je hem vast ook niet voor kopen
.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 18:54 schreef starla het volgende:
[..]
Plane Plain ole C, maar dan met een E als bas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |