Bedoel je dan eerst de noten oefenen op snelheid, of eerst rustig de goede noten aanslaan, dan een andere aanslag maken, en dán pas op snelheid gaan?quote:Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Eerst goed luisteren zonder zelf mee te spelen.
Vervolgens alleen de noten oefenen (Nog niet op de aanslag letten)
Dan pas de aanslag oefenen icm de juiste noten.
Op het terras (gisteren dan he)quote:Op zaterdag 4 april 2009 09:34 schreef M4a1 het volgende:
Dit topic is een beetje dood aan het bloeden de laatste tijd he? Waar zijn onze vaste gitaargoeroes?
Ik doe het juist net andersom, eerst het slagritme goed, zodra die goed zit de hele tijd dat ritme spelen met desnaren gedempt en dan steeds een noot erbij invoegen. En inderdaad wel gewoon op wat lagere snelheid beginnen.quote:Op woensdag 1 april 2009 23:41 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hoi,
Eerst goed luisteren zonder zelf mee te spelen.
Vervolgens alleen de noten oefenen (Nog niet op de aanslag letten)
Dan pas de aanslag oefenen icm de juiste noten.
Dat ritme is juist belangrijker dan die akkoorden pakken, dus daar op oefenen vooral is geen overbodige luxequote:Op donderdag 9 april 2009 17:11 schreef n0r het volgende:
Hmm ik leer nu eerst de noten en dan strum ik gewoon down down down down
Ik vind het slagritme ook zwaar moeilijk moet ik eerlijk zeggen, dat accoorden pakken dat gaat me redelijk af.
Waarom staat dat nooit bij tabs trouwens?
Mr. Tambourine Man
Ja ik weet het, maar ik ben pas een paar weekjes bezigquote:Op donderdag 9 april 2009 17:47 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Dat ritme is juist belangrijker dan die akkoorden pakken, dus daar op oefenen vooral is geen overbodige luxe
Nu de A erbij en je kan weer een paar liedjesquote:Op donderdag 9 april 2009 19:00 schreef IkBenOzan het volgende:
Heb net de major chords D en E geleerd
Meen je dat nou?quote:Op donderdag 9 april 2009 19:31 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Nu de A erbij en je kan weer een paar liedjes
Uhhuh, net als (G, C, D) en (E, A, B) een drietal van akkoorden die 'bij elkaar passen' (de theorie er achter is iets van een standraad blues-patroon: I - IV - V, maar meer weet ik er ook niet van). Volgens mij is veel rock 'n roll in A, D en E bijvoorbeeld, maar ook iets als The Troggs - Wild Thing.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef IkBenOzan het volgende:
[..]
Meen je dat nou?Ben nu D, E en A aan het oefenen
Ah okee maar geloof me ik heb ook die fout in het begin gemaakt door niet echt op het ritme te letten, en dan is het later nóg lastiger het weer goed te krijgen, dus echt vanaf begin af aan er op letten is echt de moeite waardquote:Op donderdag 9 april 2009 18:50 schreef n0r het volgende:
[..]
Ja ik weet het, maar ik ben pas een paar weekjes bezig
Dat zijn ook de nummers waar ik mee begon ongeveerquote:Op maandag 13 april 2009 17:32 schreef n0r het volgende:
Klopt, het is ook zeker belangrijk wil je het nummer tot zijn recht laten komen
Ik speel nu dagelijks vrij veel, het is toch een gevoel dat je in je vingers/handen/armen moet krijgen.
Ik ken nu Knockin On Heavens Door en Mr Tambourine Man, een beetje The Times They Are A Changin' en Heart Of Gold
Vind het in elk geval supergaaf, en ook jammer dat ik hier niet eerder mee begonnen ben
vroeger kon ik ze lekker laten groeien en lakkenquote:
De sus2/sus4 ?quote:Op maandag 13 april 2009 19:33 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
Dat zijn ook de nummers waar ik mee begon ongeveer
The Times is ook leuk als je dat kleine overgangetje in D onder de knie krijgt
Hmm misschien speel ik een andere versie, van dylanchords.info in ieder geval:quote:Op maandag 13 april 2009 19:59 schreef n0r het volgende:
[..]
De sus2/sus4 ?
Eigenlijk vrij simpel maar het klinkt zo briljant![]()
Ook die Asus4 in het couplet
Oja daar zijn die sus4 en 2 mooi idd :Dquote:Op dinsdag 14 april 2009 10:14 schreef n0r het volgende:
Ohja, ik had Mr Tambourine in mijn hoofd, ik snap dat met die slashes niet echt :P
1 2 3 4 5 6 | B|---3----3----3----3---| G|---2----2----0----2---| D|---0------------------| A|--------3----2----0---| E|----------------------| |
Ja dat hangt er helemaal vanaf hoeveel aanleg je ervoor hebt, hoeveel jeoefent, en wat je wil gaan spelen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 09:58 schreef Jules4Barca het volgende:
Ik vroeg me af hoelang het ongeveer duurt voordat je een beetje goed kunt gitaar spelen/noten kan lezen. Ik ben zelf redelijk muzikaal, kan een beetje zingen, en wil nu misschien ook een instrument gaan spelen.. maar ben 15 jaar dus is misschien een beetje laat? Ik hoor het graag..
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos wordenquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:16 schreef Daantke het volgende:
15 is juist heuul jong hoor... oke misschien wordt je geen wereldberoemde pianovirtuoos maar er zijn genoeg mensen die op hun 40e nog beginnen met gitaren
quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos worden
LOL broekiequote:Op zaterdag 18 april 2009 11:18 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Ik ben ook op m'n 40e pas begonnen met pianovirtuoos worden
quote:Op maandag 20 april 2009 09:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hallo iedereen,
Al een tijd speel ik mondharmonica. Ik kan nou al berhoorlijk wat rock en country.
Maar mijn einddoel in natuurlijk de blues. En dat is een stuk lastiger.
Nu ben ik aan het oefen en raak ik steeds meer gefascineerd door de blues.
Dus nu wil ik graag bluesgitaar leren spelen.
Ik heb ooit op een blauwe maandag wel eens wat op een akoestische gitaar geramd. Maar dat stelde niks voor.
Dus heeft iemand een tip waar ik dit het beste kan leren spelen? (in de omgeving tussen Venlo en Nijmegen in)
Zelf zou je ook met dit boek aan de slag kunnen: http://www.musicallin.nl/(...)blues_en_rock_met_cdquote:Op maandag 20 april 2009 09:52 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
Hallo iedereen,
Al een tijd speel ik mondharmonica. Ik kan nou al berhoorlijk wat rock en country.
Maar mijn einddoel in natuurlijk de blues. En dat is een stuk lastiger.
Nu ben ik aan het oefen en raak ik steeds meer gefascineerd door de blues.
Dus nu wil ik graag bluesgitaar leren spelen.
Ik heb ooit op een blauwe maandag wel eens wat op een akoestische gitaar geramd. Maar dat stelde niks voor.
Dus heeft iemand een tip waar ik dit het beste kan leren spelen? (in de omgeving tussen Venlo en Nijmegen in)
Met internet schiet het niet op... dan zit je te kloten en doe je maar wat.quote:Op maandag 20 april 2009 12:53 schreef Gitaarmat het volgende:
Via internet kun je (vooral met akkoorden/grepen etc.) al heel wat oppikken.
[..]
Is dat genoeg om het een beetje onder de knie te krijgen voor een newbie als ik?quote:Op maandag 20 april 2009 13:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Zelf zou je ook met dit boek aan de slag kunnen: http://www.musicallin.nl/(...)blues_en_rock_met_cd
Ja, het is een boek met een cd. Kijken lezen en luisteren... Ik gebruik dit boek ook in mijn gitaarles en ik vind het een goed boek. Naast het boek kan je zelf op zoek gaan naar tabs op het internet en proberen die te spelen.quote:Op maandag 20 april 2009 14:06 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Is dat genoeg om het een beetje onder de knie te krijgen voor een newbie als ik?
Dus ik kan rustig met dit boek beginnen en later alsnog zien of ik lessen neem?quote:Op maandag 20 april 2009 14:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Ja, het is een boek met een cd. Kijken lezen en luisteren... Ik gebruik dit boek ook in mijn gitaarles en ik vind het een goed boek. Naast het boek kan je zelf op zoek gaan naar tabs op het internet en proberen die te spelen.
Mocht je visuele ondersteuning willen zijn er genoeg filmpjes op youtube waar in ieder geval wat basisakkoorden worden uitgelegd. Zeker als je de blues wilt gaan spelen heb je in principe al aan 3 akkoorden genoeg om een leuk beginnetje te makenquote:Op maandag 20 april 2009 15:43 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Dus ik kan rustig met dit boek beginnen en later alsnog zien of ik lessen neem?
Maak zelf een nummer met die akkoordenquote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand een nummer met alleen maar D, Dsus4, Dsus2 en Dm?
Intro van Thorn?quote:Op vrijdag 24 april 2009 12:34 schreef Gitaarmat het volgende:
Weet iemand een nummer met alleen maar D, Dsus4, Dsus2 en Dm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |