Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:39 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Inderdaad, dit is win-win situatie voor België en Nederland.
Ajax
Anderlecht
AZ
Club Brugge
PSV
Feyenoord
Standerd Luik
FC Twente
AA Gent
Ik zie het helemaal zitten
Dat was zomaar een greep uit de toppers van België en Nederlandquote:Op woensdag 25 maart 2009 10:42 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Zet daar Heerenveen en Groningen ook maar tussen.
Vrees dat de onderste 12 clubs uit de Eredivisie er niet zo blij mee gaan zijn.
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:30 schreef Nashje het volgende:
[..]
We kunnen nu zelfs al geen kampioen worden. Wat een drama wordt dat dan.
Daar heb je gelijk in ja. Denk alleen niet dat ze een wedstrijd tegen Brugge of Anderlecht benaderen als Europese wedstrijd. Als ze dat bij elke wedstrijd zouden doen...quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:
[..]
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.
Weet overigens ook niet echt wat ik er van moet vinden.
Een BeNe-Liga heeft ook een rechterrijtje.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Riro het volgende:
[..]
Maar wel minder grote kans om het tegen de kleintjes te laten liggen.Laat ze maar wat vaker tegen sterke ploegen spelen, daar zijn ze beter in.
Weet overigens ook niet echt wat ik er van moet vinden.
Toffe filmpjes iddquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Leuke filmpjes! Of pleeg ik nu een versteegrobje?
http://studiosport50jaar.nos.nl/top10/video/?zoek=ajax&verzenden=Zoeken
Coolquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 21:11 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Echt? Ik niet hoor. Ik hoop wel altijd ietsje meer dat een Ajacied scoort, maar voor de goals van Ruud en Kuijt juich ik zeker net zo hard. WK's en EK's zijn altijd fantastisch. Hele land Oranje en iedereen die achter het team staat. Ik ben een absolute Oranje-fan. Ik vind het prachtig. En ook naar zaterdag kijk ik alweer uit
Dit dus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).
Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
Nog meer mensen die een groot archief van zo'n filmpjes zou willen hebben? Dan wil ik er namelijk wel effe voor gaan zitten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef Nashje het volgende:
[..]
Cool. Ook cool om gewoon te hebben. Even kijken of dat gaat lukken.
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeienquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Eens. Ik heb niets tegen interlandvoetbal. Het is altijd wel weer leuk om de beste spelers van je land te zien spelen in een team waar je wel echt affiniteit mee hebt (i.t.t. al die Europese topclubs waar ze spelen).
Sowieso is de reputatie van Oranje iets om als Nederlander (en Ajacied) trots op te zijn.
Daar heb je een punt ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:
[..]
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeien
Maar dat komt denk ik door die hele SBS vibe die er omheen hangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Versteegrobjequote:Op woensdag 25 maart 2009 11:39 schreef toma het volgende:
Nu we het toch over het Nederlands elftal hebben:
Lorenzo Burnet, Lorenzo Ebicilio, Florian Jozefzoon en Ricardo van Rhijn zijn opgeroepen voor Oranje onder 18.
Hier ook, een EK/WK vind ik de mooiste tijd die er is maar kwalificatie/vriendschappelijk kijk ik alleen als ik niks te doen hebquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:33 schreef toma het volgende:
[..]
Zeker, alleen die kwalificatie duels kunnen mij persoonlijk niet zo boeien
Maar dat komt denk ik door die hele SBS vibe die er omheen hangt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]![]()
![]()
Ow, is dat echt zoquote:
Jozefzoon rechtsbuiten, meen ik.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:54 schreef koningdavid het volgende:
Van Rhijn is centrumverdediger en Burnet linksback volgens mij. De rest weet ik niet.
Ik denk dat de rivaliteit dan groter wordt hoor. Het is immers telkens Nederland- belgie.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:57 schreef Aanvoerder het volgende:
Als ik kijk naar Tsjechie en Slowakije (heel andere situatie, maar toch), die speelde vroeger dus in 1 competitie. Niveau was ook veel hoger en meer leuke goede clubs met meer rivaliteit ook. Nog steeds worden er in de winterstop veel toernooitjes georganiseerd waar in Tsjechie veel deelnemers uit Slowakije en vice versa worden uitgenodigd.
Persoonlijk heb ik het niet zo op Belgen. Ik ben in eerste instantie tegen een BeNe liga want ik heb ook helemaal niks met Belgie.
Ik ben gewoon te oubollig hiervoor denk ik.
Kom, we zetten een anti-actie op!quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
Dat zal ze lerenquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:22 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Kom, we zetten een anti-actie op!
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:18 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik hoef echt niet met Belgie in een competitie. De competitie moet gewoon nationaal blijven.
Gent is een veel mooiere stad dan Tilburgquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.
Sta je dan in zo'n bouwvallig kutstadion, met de buscombi over die losse blokken beton die ze daar 'snelweg' noemen. Voor mij hoeft het niet. We liggen mijlenver voor op het Belgische voetbal, in alles. Samengaan zou ons juist weer terugwerpen in de geschiedenis in plaats van dat het ons sterker maakt.
Ik ben meer geinteresseerd in Ajax - Willem II dan in Ajax - AA Gent.
Fantastischquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
als je die 2 erbij pakt en pak m beet Volendam en Graafschap weg doet is het voor ons dus ook een versterkingquote:Op woensdag 25 maart 2009 12:57 schreef DuvelDuvel het volgende:
Belgie stelt echt niks voor met het nationale voetbal. Alleen Standaard Luik en Anderlecht zijn goede teams. Het zou alleen voor Belgie een vooruitgang zijn.
Nu noem je net de drie braafste clubjes uit de eredivisie op. Ik voel geen enkele rivaliteit met Belgische clubs, maar dat zal misschien alleen voor mij gelden.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:18 schreef TIM-846 het volgende:
Denk dat de potjes tussen Nederlandse en Belgische clubs garant staan voor grote rivaliteit. Vele malen groter dan potjes tegen Volendam, Heracles, Graafschap e.d.
Hoe vaak ik het ook al gezien heb, zelfs zonder geluid krijg ik nog kippenvel bij het tikkie van Patrickquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:06 schreef Mr.Mills het volgende:
Lekker 4 uur in de bus.quote:Op woensdag 25 maart 2009 13:02 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Hehe ik zie het wel zitten lekker naar Luik en Brugge
Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.quote:
Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.quote:
Als het zo doorgaat is dat misschien nog de enige manier waardoor Ajax over een paar jaar Europees kan spelenquote:Op woensdag 25 maart 2009 13:59 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Lekker toch, een beetje dat Europese gevoel.
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:00 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Goed excuus voor bier. En of we nou naar Kerkrade gaan of Luik maakt mij dan ook weer weinig uit.
Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
Beter een paar cityhoppers charteren. Of je nu bij de Arena verzamelt of op Schiphol, dat maakt dan ook niet meer uit.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:03 schreef Silenus het volgende:
[..]
Bier is pas op de terugweg, en ik vind één buscombi naar Groningen al een verschrikking. Ik hoef dat echt niet elke twee weken.
Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:06 schreef toma het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe dat in Frankrijk gaat als Lille tegen Monaco moet ofzo. Dat is gewoon 1200 km.
Gekkenwerkquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:15 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Dat is nog niks. Wat dacht je van Zenit SPb - FC Luch-Energiya. 15.000 km!
quote:
quote:Situated in the far east of the country, their location poses a significant problem for away teams:9 hours by flight from Moscow. When playing FC Zenit Saint Petersburg at home, a trio of Zenit fans (Evgeny Stepanov, Aleksandr Zaraysky and Veronika Davidova) drove 15,000km across the country only for their car to break down when in Vladivostok, leaving them unable to drive home. These fans thus took the Trans-Siberian Railway back to Saint Petersburg, upon which the club rewarded them with a new car on October 1, 2006. In addition to this, Igor Akinfeev, the CSKA Moscow goalkeeper, said that "they should play in the Japanese League", after his team lost 4-0 after a seven hour flight.[1]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."quote:
quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:
[..]
Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:
[..]
"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschienquote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
Ik vind de NL'se competitie de laatste jaren sterker geworden. Alleen presteren ze Europees gewoon butt. Daar zullen meer plekken niet veel aan veranderen. Bovendien als je NL en Belgie samenvoegt zullen er juist plekken worden ingeleverd want ze kunnen het aantal dat beiden nu hebben niet doodleuk samenvoegen zodat 2/3 van de liga in Europa speelt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
Volgens mij heeft Belgie op het moment twee clubs in de voorronde. Anderlecht ging eruit tegen BATE en Standard tegen Liverpool. Maar denk niet dat je vier startbewijzen krijgt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
die 2 vaste plaatsen krijg je toch met die uefa punten systeem en niet doorsamenvoeging van de competities. op dit moment heeft belgie niet eens 1 vaste plaats in CL maar slechts voorronde dus we worden er zeker niet beter op.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:
[..]
Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
quote:Gabri en Vertonghen sluiten aan bij groepstraining
Geschreven op woensdag, 25 maart om 15:19
Terwijl een groot deel van de selectiespelers juist het trainingscomplex van de club voor enkele dagen verlaat vanwege interlandverplichtingen, mocht Ajax-coach Marco van Basten woensdag weer twee gezichten verwelkomen. Zowel Jan Vertonghen als Gabri, de afgelopen weken afwezig vanwege uiteenlopend blessureleed, keerden terug.
Vertonghen speelde zijn laatste wedstrijd op 1 maart bij FC Utrecht, en stond vervolgens langs de kant met een scheurtje in zijn hamstring. Gabri stond zelfs nog langer buitenspel; de Spanjaard moest op 26 maart jongstleden het UEFA Cup-duel met Fiorentina twaalf minuten voor tijd verlaten met een kuitblessure.
De kans dat de twee spelers er bij de eerstvolgende competitiewedstrijd van hun club weer bij zijn is aanzienlijk, aangezien er komend weekend geen clubvoetbal gepland staat. Het duo heeft nog een kleine twee weken om fit te geraken. Het eerstvolgende competitieduel van Ajax staat namelijk pas gepland op 5 april.
Jeuhj.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75738
[..]
Goed nieuwsquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:20 schreef toma het volgende:
[..]
Ik denk dat alleen Wielaert uit de basis verdwijnt en Gabri op de bank komt.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
Ik denk Gabri zelf en Anita.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
Op het middenveld hopelijk niemand. Daar voetballen ze eindelijk eens.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op het middenveld nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Spelers worden wel snel veel beter en halen hun potentie sneller van elke week wedstrijden spelen van 'hoog' niveau. Ik denk dat een Ajax niets leert van een wedstrijd tegen Volendam of de Graafschap.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:
[..]
Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.
quote:Kleuren uitshirt 2009-2010 bekend
Geschreven door: Maurice Heijkoop - Bron: AjaxF-side.nl - Discussieer hierover
Een informant heeft aan AjaxF-side.nl de kleuren bekendgemaakt van het nieuwe uitshirt. In het seizoen 2009-2010 zal Ajax gaan schitteren in de kleuren zwart en rood. Volgens de bron zou het shirt nog het meest lijken op het speciale Champions League-shirt dat jaren geleden ter discussie stond, omdat Bayern München destijds een vergelijkbaar shirt droeg.
Het is de bedoeling dat Ajax het laatste uitduel (op 3 mei tegen Sparta) in het nieuwe uittenue zal spelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |