abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67392526
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:31 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vind ik ook. Flikker op met die Belgen, die kunnen echt helemaal niks. Ik wil gewoon lekker naar uit naar VVV, Sparta en De Graafschap kunnen blijven gaan. Wedstrijden die je normaalgesproken lekker met 0-4 kunt winnen. Door de nivellering van de eredivisie zijn er sowieso al veel meer spannende wedstrijden bijgekomen.
Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:27:09 #202
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67392567
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat is vrij persoonlijk zoals je aangeeft, en spanning alleen is niet genoeg. Niveau is belangrijk.
Besef je ook dat zo'n competitie de kans op CL voor Ajax vergroot? Uiteindelijk wil ik Ajax weer in de CL zien schitteren.
De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:27:41 #203
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_67392584
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:19 schreef Silenus het volgende:

[..]

"Voor deze wedstrijd op 12 april geldt een verplichte buscombi. De instapprocedure begint bij ingang Noord B op 30 maart om 09.40u. Toegang alleen op vertoon van uitkaart + legitimatiebewijs."
#FreeHat
pi_67392638
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

De kans dat je kampioen wordt is kleiner. Uiteindelijk moet het team zelf beter worden. Dat heeft niets met de tegenstanders te maken want tegen Volendam en Willem II hebben we al moeite genoeg. Die Belgische teams erbij verkleinen juist de kansen.
Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:30:31 #205
166976 DuvelDuvel
pi_67392689
'k Heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
'k Heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht
#FreeHat
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:31:58 #206
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67392736
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:29 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Met een sterkere competitie krijg je waarschijnlijk wel 2 vaste plaatsen voor CL en 1 voorronde misschien
Ik vind de NL'se competitie de laatste jaren sterker geworden. Alleen presteren ze Europees gewoon butt. Daar zullen meer plekken niet veel aan veranderen. Bovendien als je NL en Belgie samenvoegt zullen er juist plekken worden ingeleverd want ze kunnen het aantal dat beiden nu hebben niet doodleuk samenvoegen zodat 2/3 van de liga in Europa speelt.
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_67392738
quote:

[..]

Volgens mij heeft Belgie op het moment twee clubs in de voorronde. Anderlecht ging eruit tegen BATE en Standard tegen Liverpool. Maar denk niet dat je vier startbewijzen krijgt.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67392753
quote:

[..]

die 2 vaste plaatsen krijg je toch met die uefa punten systeem en niet doorsamenvoeging van de competities. op dit moment heeft belgie niet eens 1 vaste plaats in CL maar slechts voorronde dus we worden er zeker niet beter op.
"Once you jack off to Japanese girls puking in each others mouths, you can't exactly go back to Playboy" - Randy Marsh
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:36:56 #209
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67392886
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:24 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.

Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.

In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.

Onze enige kans om ooit weer een grote rol van betekenis te spelen in Europa is de 6+5-regel. Niet de BeNe-liga.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 25 maart 2009 @ 14:37:27 #210
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67392894
Laten we eerst maar eens met die 6+5 regel komen en zien hoe dat loopt en niet alles tegelijk willen instellen.
pi_67394520
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=75738
quote:
Gabri en Vertonghen sluiten aan bij groepstraining
Geschreven op woensdag, 25 maart om 15:19

Terwijl een groot deel van de selectiespelers juist het trainingscomplex van de club voor enkele dagen verlaat vanwege interlandverplichtingen, mocht Ajax-coach Marco van Basten woensdag weer twee gezichten verwelkomen. Zowel Jan Vertonghen als Gabri, de afgelopen weken afwezig vanwege uiteenlopend blessureleed, keerden terug.

Vertonghen speelde zijn laatste wedstrijd op 1 maart bij FC Utrecht, en stond vervolgens langs de kant met een scheurtje in zijn hamstring. Gabri stond zelfs nog langer buitenspel; de Spanjaard moest op 26 maart jongstleden het UEFA Cup-duel met Fiorentina twaalf minuten voor tijd verlaten met een kuitblessure.

De kans dat de twee spelers er bij de eerstvolgende competitiewedstrijd van hun club weer bij zijn is aanzienlijk, aangezien er komend weekend geen clubvoetbal gepland staat. Het duo heeft nog een kleine twee weken om fit te geraken. Het eerstvolgende competitieduel van Ajax staat namelijk pas gepland op 5 april.
pi_67394573
Wat iedereen over europa zegt zou komende jaren wel kunnen veranderen. Als volgend jaar Az en eventueel Ajax / Twente in de CL spelen. Zeg dat PSV, Twente/Ajax + bekerwinnaar dan in de Uefa cup spelen moet het toch te doen zijn om minimaal 1 kwartfinalist te leveren in de Uefa Cup. Mist niet alle teams worden leeggekocht...
pi_67394642
En eigenlijk is de kwartfinale dan nog niks

* maakt zich blij met een dooie mus .
pi_67395255
quote:
Jeuhj.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_67395502
quote:
Goed nieuws
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:07:49 #216
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_67396396
quote:
Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
pi_67396676
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:07 schreef BoNi het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op zowel het middenveld als in de verdediging nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Zowel Anita als Oleguer hebben de laatste weken erg goede wedstrijden gespeeld......
Ik denk dat alleen Wielaert uit de basis verdwijnt en Gabri op de bank komt.
pi_67396698
quote:

[..]

Ik denk Gabri zelf en Anita.
pi_67396813
quote:

[..]

Ik ben benieuwd wie er geslachtofferd wordt op het middenveld nu Gabri en Vertonghen terug komen.
Op het middenveld hopelijk niemand. Daar voetballen ze eindelijk eens.
pi_67396894
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:27 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Spelers worden wel snel veel beter en halen hun potentie sneller van elke week wedstrijden spelen van 'hoog' niveau. Ik denk dat een Ajax niets leert van een wedstrijd tegen Volendam of de Graafschap.
pi_67396896
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:

[..]
Alsof de kans dat Ajax de CL wint groter is wanneer Ajax in een BeNeLiga speelt. Ajax kan alleen de CL winnen wanneer er een gouden jeugdlichting opkomt. Niet door topspelers bij elkaar te kopen. Je moet én het geluk hebben dat er wereldtoppers-in-spé in je jeugdopleiding rondlopen én die in ieder geval een paar jaar bij elkaar houden. De jaren '70 zijn niet meer te vergelijken met de tijden van nu, maar het Ajax in '95 moest het ook hebben van de jeugd.
Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.

Daarnaast zou het goed mogelijk zijn dat de televisiegelden aanzienlijk stijgen, wat alleen maar gunstig is. En wat betreft een gouden lichting, dat gebeurt een keer in de zoveel decennia. Ajax moet inderdaad op zijn jeugd blijven bouwen, maar daarnaast talent aan blijven kopen. Een groter budget betekent over het algemeen een beter team en betere prestaties internationaal.

In een BeNeliga schroef je de begroting op met een miljoentje of tien, misschien niet eens, maar de kans dat je de CL ooit wint zal slechts met enkele tiende procentpunten toenemen omdat je íets meer geld te besteden hebt. Ook wanneer we samengaan met Belgie zullen we NOOIT kunnen concurreren met Engeland, Spanje en Italië.
pi_67398302
quote:
Kleuren uitshirt 2009-2010 bekend
Geschreven door: Maurice Heijkoop - Bron: AjaxF-side.nl - Discussieer hierover

Een informant heeft aan AjaxF-side.nl de kleuren bekendgemaakt van het nieuwe uitshirt. In het seizoen 2009-2010 zal Ajax gaan schitteren in de kleuren zwart en rood. Volgens de bron zou het shirt nog het meest lijken op het speciale Champions League-shirt dat jaren geleden ter discussie stond, omdat Bayern München destijds een vergelijkbaar shirt droeg.

Het is de bedoeling dat Ajax het laatste uitduel (op 3 mei tegen Sparta) in het nieuwe uittenue zal spelen.
pi_67398403
Afwachten wat ervan waar is.

Toevallig zei ik wel laatst tegen een vriend van me dat ik hoopte op een zwart shirt.
pi_67398413
Van Basten zal Gabri wel weer wissel zetten, opzich wel logisch nu met dit sterk ogende middenveld. Maar ik vind dat je Gabri altijd basis moet zetten, één van de beste spelers bij Ajax. Als hij erin komt zal Enoh eruit moeten.
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:59:26 #225
166976 DuvelDuvel
pi_67398620
Tegen de tijd dat Gabri en Vertonghen terug zijn zal er wel weer iemand anders geblesseerd zijn. En anders luxeprobleem
#FreeHat
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:59:56 #226
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67398645
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:18 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik heb het niet over winnen gehad, maar over spelen in de CL. Een hoger niveau in de competitie kan Ajax naar een hoger niveau tillen. Van een wedstrijdje tegen Volendam wordt het niveau van het team echt niet beter en om nou elke week tegen PSV te spelen is ook zo saai. Een hoger niveau betekent dat ze in de CL meer kans hebben om verder te komen, om in ieder geval te overwinteren.

Daarnaast zou het goed mogelijk zijn dat de televisiegelden aanzienlijk stijgen, wat alleen maar gunstig is. En wat betreft een gouden lichting, dat gebeurt een keer in de zoveel decennia. Ajax moet inderdaad op zijn jeugd blijven bouwen, maar daarnaast talent aan blijven kopen. Een groter budget betekent over het algemeen een beter team en betere prestaties internationaal.

Ik begrijp wat je wil zeggen en kan er voor een groot deel in meegaan. Een betere concurrentie stuwt je naar grotere hoogten. Als wij nu bij Ajax mee zouden trainen zouden we over een jaar ook veel beter kunnen voetballen dan dat we nu bij FC Bal op 't Dak meetrainen. Maar is dat niet gewoon een kwestie van instelling?

Ajax wist zich prima op te laden voor wedstrijden tegen Fiorentina en Olympique Marseille, en we zagen toen dat we helemaal zo'n slecht elftal nog niet hebben. Echt, als Ajax diezelfde passie/vechtlust op de mat legt in wedstrijden zoals uit bij Vitesse en ADO, thuis tegen Heracles en Heerenveen, en voor mijn part uit bij AZ, dan stonden we nu op nummer één. Dit seizoen is niet verneukt omdat onze concurrentie zo zwak is, maar omdat wij als een stel pismongolen op het veld stonden in Arnhem en Den Haag. En zo kan ik nog wel wat meer wedstrijden/steden opnoemen.

De 'sleutel tot succes' (lees: dat wij eindelijk weer eens CL gaan spelen of kampioen worden) ligt niet in het gebrek aan concurrentie of 'de slappe Nederlandse competitie'. Het ligt enerzijds aan onze belabberde ondergrens en het gebrek aan automatismen die ons het hele seizoen al parten speelt (AZ wint hun kutwedstrijden altijd, ook als ze er eigenlijk niet zo'n zin in hebben om te voetballen...Waarom? Daar weet iedereen precies wat 'ie moet doen. Er is een systeem, iedereen kent z'n taak, de bal doet het werk, de ondergrens ligt hoog. Bij Ajax betekent de ondergrens dat er elf apathische losers op het veld staan, die geen bal over 4 meter kunnen geven, die zich door een Ricky van den Bergh laten aftroeven, die niet weten waar ze moeten staan en die niet weten in welk systeem er eigenlijk wordt gespeeld) en anderzijds aan die instelling van 'Oh shit, dit Volendam is eigenlijk ook geen HSV zeg. Wat een stadion is dit. Moeten we nu alweer voetballen? Geen zin. Op 60% lukt dit ook wel.' Nee, Ajax kan geen wedstrijden op 60% spelen. Dan vlieg je er ook uit bij Volendam af met 1-0, ook al kunnen we nog 10 100%-kansen creëren omdat we nu eenmaal een voorhoede hebben met een waarde van 60 miljoen euro.

Even denken, waar was ik met m'n verhaal. Ohja, ik zie die BeNe-Liga niet zitten. Wat zijn interessante Belgische clubs? Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Die hebben een stadion wat niet uit elkaar pleurt van ellende en spelers die nog een klein beetje kunnen ballen. De rest is allemaal kut met peren.

De eredivisie bestaat nu uit prima stadions, professionele voetbalclubs en daar flikker je dan dus 40% van weg (die clubs gaan in een of andere kakdivisie spelen, sponsors taaien 'm af en ze gaan naar de mallemoeren) en je krijgt in de plaats Belgische clubs waar geen hond in Nederland feeling mee heeft, een afgetakeld stadion en alle nare gebruiken en gewoonten die dat schijtderdewereldland wat België heet rijk is.

Wat mijn punt is: Ajax heeft al sinds mensenheugenis de grootste begroting en wordt NOOIT kampioen. Nu laat PSV het eindelijk afweten, komt er één of ander provincieclubje met de eer strijken. Dat kan gewoon niet. Ajax moet eens gaan voetballen, beuken, weet ik veel, winnen, dan spelen we gewoon CL, hebben WIJ een begroting van 75 miljoen tegen 57 voor nr.2 PSV en dan kun je pas structureel de allerbeste worden. Daar heeft die eredivisie echt niks mee te maken, wij moeten gewoon maar eens een keer de beste zijn in Nederland.
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:00:14 #227
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67398665
Samenvatting: Wij moeten kampioen worden.
pi_67399095
Conclusie: Dat doen jullie niet, nu niet en volgend jaar ook niet.
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:20:04 #229
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67399460
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 17:10 schreef Rots het volgende:
en volgend jaar ook niet.
Jawel
En anders.. anders..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_67399755
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 14:36 schreef Silenus het volgende:

[..]

Ajax heeft een begroting van 65 miljoen euro, meer dan welke Nederlandse club dan ook. Het is gewoon schandalig dat wij ons vooralsnog niet eens bij de eerste twee kunnen spelen. Ajax moet gewoon kampioen worden, simpel zat.

Onze enige kans om ooit weer een grote rol van betekenis te spelen in Europa is de 6+5-regel. Niet de BeNe-liga.
Je begroting bepaalt niet wat je op het veld hebt staan jammer genoeg.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:14:06 #231
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_67401344
quote:
Suarez: 'Het is beter als ik bij Ajax blijf'
25/03/2009 17:59

Ajax-aanvaller Luis Suarez geeft in de nieuwe Voetbal International aan in Amsterdam te willen blijven. 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf.'

De 22-jarige Uruguayaan is dit seizoen al veelvuldig bekeken door vertegenwoordigers van buitenlandse topclubs en zijn naam prijkt op de scoutinglijst van Barcelona. Ook Real Madrid en Chelsea volgen de aanvaller op de voet. Voor Ajax is Suarez de grootse goudmijn in de huidige selectie.

De speler zelf heeft nog geen plannen elders te kijken: 'Voor mijn ontwikkeling is het beter als ik na dit seizoen in elk geval nog één jaar bij Ajax blijf’, zegt de 18-voudig international. ‘En misschien nog wel langer. Ieder klein jongetje droomt ervan ooit voor Ajax te spelen. Mij is het gelukt. Dat gooi ik niet zomaar weg. Ik ben blij met de club en met Amsterdam, een mooie stad om in te leven. En ik ben net 22 jaar, dan moet je als voetballer nog een hoop leren.'

'Mijn zaakwaarnemer (Daniel Fonseca, red.) zegt dat ik rustig verder moest gaan zoals ik nu bezig ben en dat ik bij Ajax goed zit, met nog drie jaar contract. Fonseca heeft ook met de clubleiding gesproken, maar volgens mij is daar niet over mijn contract gepraat. Dat hoeft ook niet, ik ben hier niet voor het geld. Ik ben hier om een beter voetballer te worden en om prijzen te winnen met Ajax. Er zit toekomst in deze ploeg.'

Suarez is bijzonder gelukkig dat hij nu kan spelen met Ismail Aissati die hersteld van zijn knieblessure gelijk een stempel drukt op het spel van de Amsterdammers. 'Hij is de schakel tussen de verdediging en de aanval die we nodig hebben. Als de tegenstander even aandringt is Ismail degene die rust in het spel brengt, omdat hij zo balvast is. En als we zélf gaan aanvallen is hij de man die het spel verdeelt en de passes geeft. Voor mij als aanvaller is dat heerlijk. En de héle ploeg kan zich aan een speler als Ismail optrekken, omdat hij veel vertrouwen uitstraalt als hij de bal heeft. In een jong elftal als dat van ons is zoiets heel belangrijk.'
Vi.nl
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:16:10 #232
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67401428
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vi.nl
><(({°>
pi_67401542
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:21:59 #234
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67401613
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:19 schreef Frankz0rz het volgende:
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder en Huntelaar wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
Zolang ze een zak geld meenemen en Ajax daarmee de mogelijkheid bieden om goede vervanging te halen moeten we niet zeuren, anders lijken we net op die jankerds van bijvoorbeeld FC Twente en FC Groningen die zeuren dat grote clubs ze leegroven.
pi_67401624
quote:
Ja hoor, Real is weer eens aan het "scouten" in Amsterdam . Ze mogen na Sneijder wel fftjes een tijdje oprotten en opgerot blijven.
Dat gaat al sinds jaar en dag zo.
Wij vissen in de subtop en Real vist weer in de Nederlandse top.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:22:53 #236
166976 DuvelDuvel
pi_67401643
quote:
Ze betalen er goed voor. Niet dat ik hoop dat Suarez naar Real gaat maar het zijn wel eerlijke prijzen.
#FreeHat
pi_67401731
Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
pi_67401775
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
Ik heb liever Suarez dan een zak met geld, types Suarez/Sneijder/Huntelaar zijn schaars dus die vervang je niet zomaar even..
Maar Ajax heeft nu eenmaal geld uit transfers nodig om te blijven voortbestaan..
Zonder de verkoop van Huntelaar zou er ook dik veel verlies zijn geleden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:28:53 #239
144262 thewishmaster
pi_67401842
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef Frankz0rz het volgende:
Dat vind ik ook, maar soms ontkom je er niet aan om die spelers te verkopen. Bovendien moet je om de financiele huishouding in orde te houden af en toe zo'n klapper maken.
pi_67401892
Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.

Ik zou daar nooit van mijn leven heengaan als speler amargoed.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:32:05 #241
144262 thewishmaster
pi_67401954
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:
Spelers van Ajax moeten maar is kijken hoe Real is, want Sneijder mag nu ook weer oprotten waarschijnlijk.

Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.
pi_67402362
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Als je bij Ajax 1,5 miljoen verdient en daar een miljoentje of vier/vijf is de keuze voor bijna iedereen toch wel snel gemaakt.
Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
pi_67402444
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:

[..]

Zou ik toch liever bij een andere club dat verdienen, Real noemen Huntelaar enzo de mooiste club ter wereld maar ik snap dat niet.
Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.
Real Madrid is niet mijn favoriete club maar ik kan mij wel voorstellen dat ze het de mooiste club vinden, helemaal als je er zelf speelt.
pi_67402641
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:46 schreef sjimz het volgende:

[..]

Meest succesvolle club ooit, het "maagdelijke witte" shirt, het stadion, de competitie.
Real Madrid is niet mijn favoriete club maar ik kan mij wel voorstellen dat ze het de mooiste club vinden, helemaal als je er zelf speelt.
Sfeer op de tribune etc vind ik vrij matig
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:52:09 #245
166976 DuvelDuvel
pi_67402658
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef Jasza het volgende:

Ook jij zou gaan
#FreeHat
pi_67402675
Toch, hoe je het wendt of keert, is het een enorm goed teken dat zoveel jonge basisspelers naar buiten brengen hoe zeer ze het naar hun zin hebben met deze groep, met elkaar, bij de club en ook met de trainer.

Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
pi_67403011
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:44 schreef Jasza het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgever
pi_67403031
Maxwell.
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_67403606
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vermaelen, Vertonghen, Cvitanich, Sulejmani, Aissati en Suarez hebben nu allemaal dit al een keer gezegd in de recente weken.
De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het komt iig over alsof het best goed zit in de groep.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:19:30 #250
52871 Blight
Supersized.
pi_67403618
Interlands.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:20:18 #251
166976 DuvelDuvel
pi_67403647
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:01 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik jaarlijks 5 mln kreeg bijgeschreven van mijn werkgever
Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld. Ook als je net zoveel betaald zou krijgen zouden veel alle voetballers de stap maken.
#FreeHat
pi_67403936
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:51 schreef DJ_Ryow het volgende:

[..]
Klinkt goed
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:32:22 #253
50936 The_Hives
Is nu tripple oom Hives O+ !!!
pi_67404123
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch, hoe je het wendt of keert, is het een enorm goed teken dat zoveel jonge basisspelers naar buiten brengen hoe zeer ze het naar hun zin hebben met deze groep, met elkaar, bij de club en ook met de trainer.

op dat vlak een goed nieuws show deze weken.

Nu Maxwell nog 'even' overhalen , er komen een paar terug van blessures en dan volgens jaar eindelijk geen opbouw/overgangsjaar voor het eerst sinds jaren ?

AFC AJAX Kampioen 2012-2013
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:32:55 #254
50936 The_Hives
pi_67404148
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:20 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Real is toch gewoon een van de mooiste clubs ter wereld.
Fok! Federatie
1918,1919,1931,1932,1934,1937,1939,1947,1957,1960,1966,1967,1968,1970,1972,1973,1977,1979,1980 1982,1983,1985,1990,1994,1995,1996,1998,2002,2004,2011,2012,2013
pi_67404151
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:59 schreef Silenus het volgende:

[..]
Even denken, waar was ik met m'n verhaal. Ohja, ik zie die BeNe-Liga niet zitten. Wat zijn interessante Belgische clubs? Club Brugge, Anderlecht en Standard Luik. Die hebben een stadion wat niet uit elkaar pleurt van ellende en spelers die nog een klein beetje kunnen ballen. De rest is allemaal kut met peren.

De eredivisie bestaat nu uit prima stadions, professionele voetbalclubs en daar flikker je dan dus 40% van weg (die clubs gaan in een of andere kakdivisie spelen, sponsors taaien 'm af en ze gaan naar de mallemoeren) en je krijgt in de plaats Belgische clubs waar geen hond in Nederland feeling mee heeft, een afgetakeld stadion en alle nare gebruiken en gewoonten die dat schijtderdewereldland wat België heet rijk is.
Ik denk dat er in zo'n competitie maar weinig van die belgische clubs overblijven. Standard en Anderlecht kunnen mischien subtoppers worden, Brugge een middenmotor en heel mischien een RC Genk dat nog net de nacompetitie kan spelen. De overige belgische clubs zijn gewoon te zwak om te kunnen concureren met de nederlandse subtoppers/middenmotors.
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:37:51 #256
165624 Jodelaar
Wintersporter! uit ZH 079
pi_67404352
Wie zullen we nu weer missen na de interlands? Vermaelen is altijd een zekerheidje, verder?
Ski, Schnee & Schnaps!
pi_67404618
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:37 schreef Jodelaar het volgende:
Wie zullen we nu weer missen na de interlands? Vermaelen is altijd een zekerheidje, verder?
Suarez, Silva, Sulejmani, Vertonghen normaal ook, maar nu niet
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:45:03 #258
166976 DuvelDuvel
pi_67404636
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:32 schreef The_Hives het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.
#FreeHat
  woensdag 25 maart 2009 @ 19:48:44 #259
50936 The_Hives
pi_67404779
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:45 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Persoonlijke voorkeuren daargelaten is Real samen met Barca,Manchester,Liverpool enz. toch de mooiste club ter wereld.
ja okay, op papier wel ja . Maar persoonlijk vind ik het een schijtclub.
Fok! Federatie
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:44:23 #260
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67406993
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 19:19 schreef zjroentje het volgende:

[..]

De Ajax propaganda machine draait op volle toeren.

Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het komt iig over alsof het best goed zit in de groep.
Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi .
><(({°>
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:48:10 #261
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67407141
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Een groepsgevoel creëren lijkt inderdaad wel iets dat Marco kan. Op het EK was dat ook zo mooi .
minus die scheet van Raf natuurlijk.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:49:12 #262
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67407182
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:48 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

minus die scheet van Raf natuurlijk.
><(({°>
pi_67407248
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:44 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....

Gelukkig hebben we bij Ajax geen gerenommeerde vedettes rondlopen.
pi_67407255
Weet iemand waar je Ajaxshirts kan kopen uit de jaren '70?
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:53:38 #265
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67407373
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
Check het voetbalshirtjestopic.
pi_67407395
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:51 schreef Radegast het volgende:
Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duur

Mijn opa kwam laatst op zolder een heel oud Ajax petje tegen uit de jaren 70.
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:59:28 #267
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67407657
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:50 schreef toma het volgende:

[..]

Tja. Hij kan alleen niet goed omgaan met spelers die veel ervaring hebben. Van Bommel, van Nistelrooy, Seedorf....

Gelukkig hebben we bij Ajax geen gerenommeerde vedettes rondlopen.
Tegen de tijd dat iemand bij Ajax een gerenommeerde vedette begint te worden is ie toch al voor 25 miljoen verkocht.
><(({°>
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:01:12 #268
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67407750
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:54 schreef toma het volgende:

[..]

Kwam laatst wel een website tegen waar je zo'n TDK - kappa shirt kon kopen uit de tijd van v. Basten. Maar die was echt gruwelijk duur

Mijn opa kwam laatst op zolder een heel oud Ajax petje tegen uit de jaren 70.
De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorder ) vond laatst een kaartje voor Feyenoord - Ajax uit 1953 ofzo .
><(({°>
pi_67407821
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:01 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

De vader van mijn schoonpa (een Feyenoorder ) vond laatst een kaartje voor Feyenoord - Ajax uit 1953 ofzo .
ik bewaar ook al mijn voetbalkaartjes
  woensdag 25 maart 2009 @ 21:14:29 #270
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67408288
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:03 schreef toma het volgende:

[..]

ik bewaar ook al mijn voetbalkaartjes
Hij alleen die van tegen Ajax .
><(({°>
pi_67409855
Goed nieuws van Jantje en Gabri.
pi_67410034
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:52 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ook jij zou gaan
Als ik kon kiezen tussen Aston Villa of Real zou ik Aston Villa kiezen bijv.

Maargoed
pi_67410523
Maar dan kies je op basis van clubliefde i.p.v. sportieve gronden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:19:53 #274
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_67411141
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:07 schreef Rejected het volgende:
Maar dan kies je op basis van clubliefde i.p.v. sportieve gronden.
Nouja Real Madrid lijkt mij ook gewoon een nare club om te spelen. Qua clubcultuur, supporters, etc. Trainers die bij wijze van spreken na 4x niet winnen worden ontslagen...

Nee, geef mij dan maar een club als bijvoorbeeld AC Milan. Daar worden spelers veel meer gerespecteerd en zal je zo'n situatie als met Raffie nooit zien. Het zal bij Milan nooit voorkomen dat een speler wordt gehaald en na een half jaar de deur uit wordt geschopt.
><(({°>
pi_67411572
Kut beleid, kut supporters, de laatste jaren totaal geen rol gespeeld in de CL, kut Madrilenen.

Inderdaad, Real is een kutclub.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:39 #276
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_67412155
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:57 schreef Jasza het volgende:

[..]

Als ik kon kiezen tussen Aston Villa of Real zou ik Aston Villa kiezen bijv.

Maargoed
IK zou na Ajax en Lazio ook nog wel een paar jaartjes afbouwen in Praag.
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:41:53 #277
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_67412163
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:28 schreef Cyberia18 het volgende:
Kut beleid, kut supporters, de laatste jaren totaal geen rol gespeeld in de CL, kut Madrilenen.

Inderdaad, Real is een kutclub.
Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.

Alkorta, Luis Enrique, Redondo, Raul, Zamorano, Michael Laudrup .

En wat hebben we dat Real gigantisch vernederd hehe .
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:54:27 #278
166976 DuvelDuvel
pi_67412811
En lekker warm in Madrid
#FreeHat
  woensdag 25 maart 2009 @ 22:55:37 #279
175985 Silaz
drie bier
pi_67412879
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Hoewel ik veel meer met FC Barcelona heb, is er van mijn kant toch veel respect voor de historie van Real Madrid. Daarnaast vind ik het een prachtig shirt en was ik fan van het Real van 1994-1996.

Heeft Luis Enrique nog bij Real gevoetbald Wist ik heul niet. Was toen ik 8 was ofzo, of ouder weet neit eens meer, naar Koninklijke UD - Barcelona geweest Colmschate dacht ik. Kluivert zat er nog bij, Luis enrique. Kluivert is echt een beer van een vent zeg, dat herinner ik me nog goed Met van Gaal als Coach

edit; een nieuwsbericht van die tijd
In Deventer spelen Frank de Boer, Cocu en Kluivert de eerste, en Hesp, Litmanen, Reiziger, Bogarde, Zenden en Ronald de Boer de tweede helft. Rivaldo ontbreekt. Hij is op vakantie.

Ploeg A scoort tegen UD vijf maal, ploeg B twee keer. Kluivert wordt topscorer (4) en Litmanen benut een strafschop in zijn eerste wedstrijd voor Barcelona.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_67413243
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 21:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Goed nieuws van Jantje en Gabri.
Mooi idd. Hoop wel dat van Basten nu een beetje vast blijft houden en niet teveel gaat wisselen
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:28:48 #281
166976 DuvelDuvel
pi_67414579
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 22:41 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Combinatie Raul-Morientes was ook mooi.
#FreeHat
pi_67414690
Interlandweekend
Noot noot.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:41:30 #283
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_67415242
Best een goed nieuws dag vandaag.
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:42:04 #284
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_67415282
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
Interlandweekend
Niks mis mee.
  woensdag 25 maart 2009 @ 23:45:01 #285
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_67415401
Zelden een speler gezien die eigenlijk vanaf het eerste moment al zo belangrijk is voor zijn team. Van Stef Suarez kunnen we alleen maar chapeaux zeggen: absoluut geen miskoop. Hij was het bedrag van Sulejmani wel waard geweest.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  donderdag 26 maart 2009 @ 00:00:43 #286
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_67415925
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Zelden een speler gezien die eigenlijk vanaf het eerste moment al zo belangrijk is voor zijn team. Van Stef Suarez kunnen we alleen maar chapeaux zeggen: absoluut geen miskoop. Hij was het bedrag van Sulejmani wel waard geweest.

²
Inderdaad. Ben benieuwd wat Aissati in de toekomst gaat brengen. Wat hij tot nu toe laat zien is veelbelovend, net zoals bij Suárez. Uiteraard wel op een andere manier.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_67417128
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 00:35 schreef Rejected het volgende:
Onze coach heeft een bijbaan:

http://www.arsenal.com/ne(...)en-gunners-called-up
  Forum Admin donderdag 26 maart 2009 @ 01:47:20 #289
35723 crew  GGMM
pi_67417841
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:30 schreef Jojoortje het volgende:
Interlandweekend
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_67419218
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 23:42 schreef damsco het volgende:

[..]

Niks mis mee.
Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingen
pi_67419727
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Silenus het volgende:

[..]

Vi.nl
Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genieten
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_67419898
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:59 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Jeuhhh mogen we nog minimaal een jaar van de duikelingen van Suaréz genieten
Laten we het hopen, ik vrees toch dat Suarez niet langer dan nodig is in Nederland wil blijven
pi_67419966
Altijd lekker, dat enorme positivisme van Tim op de vroege ochtend.
pi_67420355
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
Altijd lekker, dat enorme positivisme van Tim op de vroege ochtend.
Fijn he
Zo negatief is dat ook weer niet, eerder realisme gebaseerd op gevoel

En een paar posts er boven ben ik best positief toch? Hoop alleen niet dat interlands de goede reeks nu verknallen.
  donderdag 26 maart 2009 @ 09:35:58 #295
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_67420451
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 08:30 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Het draaide net lekker bij Ajax. Hoop niet dat die interlands nu zorgen voor blessures of andere nare dingen
Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.

Nee, ik vind het prima. Lekker naar oranje kijken, ook leuk
pi_67420762
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:35 schreef damsco het volgende:

[..]

Alsof Ajax na 1 week niet spelen meteen geen bal meer kan raken. En blessures kunnen net zo goed tijdens de Eredivisie voorkomen.

Nee, ik vind het prima. Lekker naar oranje kijken, ook leuk
Alleen als het niet ten koste gaat van Ajax
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:04:59 #297
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_67421213
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 09:48 schreef Frankz0rz het volgende:

[..]

Alleen als het niet ten koste gaat van Ajax
Gast, kom op Hoezo zou dit ten koste gaan van Ajax. Daarnaast zie ik liever Oranje het WK winnen dan Ajax de landstitel voor de zoveelste keer (en nee, die pakken ze dit jaar toch niet. Wees realistisch, er zijn toch geen prijzen meer voor Ajax). Ze moeten gewoon even langs Twente en dan op de 2e plaats blijven. Volgend seizoen moet het gebeuren, de derde ster voor Ajax. Maar dit seizoen niet.
pi_67421313
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 10:04 schreef damsco het volgende:

[..]

Gast, kom op Hoezo zou dit ten koste gaan van Ajax. Daarnaast zie ik liever Oranje het WK winnen dan Ajax de landstitel voor de zoveelste keer (en nee, die pakken ze dit jaar toch niet. Wees realistisch, er zijn toch geen prijzen meer voor Ajax). Ze moeten gewoon even langs Twente en dan op de 2e plaats blijven. Volgend seizoen moet het gebeuren, de derde ster voor Ajax. Maar dit seizoen niet.
Ajax interesseert me gewoon meer dan Oranje, ik vind het alleen interessant als er geen ander voetbal is, zoals in de zomer met grote toernooien, maar als dat er wél is en dat moet wijken dan interesseert het me niet
  donderdag 26 maart 2009 @ 10:51:15 #299
175985 Silaz
drie bier
pi_67422409
quote:
Thursday, 26 March 2009
Super Dario knokt terug: 'Ik voel mij super en ben er klaar voor'
Written by Marc Daemen, Jacques Happe

Wednesday, 25 March 2009
Na het vertrek van Klaas Jan Huntelaar naar Real Madrid kon Dario Cvitanich zich eindelijk opmaken voor zijn eerste serieuze test in Amsterdam. De eerste wedstrijden waren wat onwenning, maar de Argentijn begon langzaam aan zijn draai te vinden. Blessures gooiden echter roet in het eten, maar ‘Super Dario’ is terug. “Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen”, vertelt een gretige Cvitanich tegen highlow.nl.

Een week geleden speelde Dario Cvitanich in een bomvolle ArenA een aantal minuten mee in de wedstrijd tegen Olympique Marseille. Maandagavond moest de spits op een bijveld in Waalwijk de beloftes van Ajax aan de zege helpen. Met drie goals bezorgde hij Jong Ajax drie punten, maar belangrijker was het goede gevoel dat de aanvaller overhield aan zijn optreden. “Het is belangrijk dat ik eindelijk weer eens de volle negentig minuten heb kunnen spelen na een periode van blessureleed. Voor mijn zelfvertrouwen is het heel goed dat ik drie keer heb gescoord. De laatste keer dat dit gebeurde was in de competitie tegen Ado den Haag.”

De blessures van de afgelopen maanden hebben ervoor gezorgd dat Cvitanich zijn basisplaats is kwijtgeraakt. Na een gesprek met trainer Marco van Basten is het voor ‘Super Dario’ duidelijk geworden wat zijn rol is. “Het eerste elftal speelt op dit moment erg goed. Ik moet geduld hebben. Ik ben een professional en ik weet hoe de situatie er momenteel voor staat. Ik heb met de trainer gesproken en hij vertelde mij ook dat het belangrijk is om mijn minuten in het tweede elftal te maken.” Eerder dit seizoen was Cvitanich met stomheid geslagen nadat hij een wedstrijd moest spelen met Jong Ajax. In Argentinië betekent dit het einde bij de club, maar inmiddels is Cvitanich erachter gekomen dat dit in Nederland niet het geval is.

In de korte tijd die Cvitanich bij Ajax speelt is hij geaccepteerd door de supporters. De teller staat op zes goals, maar het Amsterdamse publiek kan er nog velen verwachten, mits de blessures wegblijven. De blessures zijn niet nieuw voor Dario. “In Argentinië had ik ook last van blessures, met name aan mijn hamstring. Op dit moment voelt het goed aan. Ik voel mij sterk en nu de pijn weg is kan ik mij weer focussen op het voetballen. Maar ook dit hoort bij het voetbal”, relativeert hij. Omdat Cvitanich minuten moet maken kan het zomaar voorkomen dat hij op 6 april met Jong Ajax aan gaat treden tegen Jong Sparta. “Over twee weken weer in het tweede? Nee, maar als het moet dan sta ik er. Natuurlijk speel ik het liefste in het eerste, maar die beslissing is niet aan mij. Ik voel mij super en ben er klaar voor om te spelen.”

Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_67422480
Gewoon erin zetten voor Micky.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')