abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67379868
Barry van Dam? Aka Makaken.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2009 00:52:51 ]
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:52:38 #103
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67379884
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:50 schreef TradingStock het volgende:

[..]

Daar heb ik al iemand anders voor. .

Ik beheer meerdere panden, dan weet je het wel. .

?
  woensdag 25 maart 2009 @ 00:56:28 #104
44494 Rio
Republikeinen; tsss...
pi_67379967
sensatie-tvp
Ik heb al een boek.
pi_67380067
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:41 schreef TradingStock het volgende:
Waar woon je, TS?

Anders kunnen we wel een zeer relaxte woonruimte voor je regelen. Ik herhaal, zeer relaxt: 85m2 voor je, met als extra ook een grote badkamer, grote keuken, een gigantische woonkamer.
TS heeft geen baan. Ik denk niet dat zij dat kan veroorloven.
  woensdag 25 maart 2009 @ 01:03:49 #106
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67380097
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 00:29 schreef duivelin1 het volgende:
kijk op http://forum.viva.nl/forum/list_messages/43645/1
of
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391
de laatse schrijven naast de huisgenotes ook TS en dr vriendje
The plot thickens...
  woensdag 25 maart 2009 @ 01:12:56 #107
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_67380239
Oeh! Dit draadje gaat volgens mij ook lekker op het gezeik in huis in!

Vanaf pagina 2 of zo:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1741819

pi_67380483
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 01:02 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

TS heeft geen baan. Ik denk niet dat zij dat kan veroorloven.
Mijn nichtje woont al 7 maanden gratis in een ander huis van mij. Dus ja, ik kan voor TS wel een lage huurprijs berekenen .
  woensdag 25 maart 2009 @ 01:50:50 #109
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_67380637
Verkapt-ik-woon-al-op-kamers-topic

Voor de zekerheid tvp, want met die scholieren.iets threads hebben we potentieel goud in handen

-edit-
Net die threads ff gescand. Hilariteit ende schater

[ Bericht 18% gewijzigd door DumDaDum op 25-03-2009 02:10:06 ]
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  woensdag 25 maart 2009 @ 01:56:05 #110
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67380685
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 01:12 schreef Ludootje het volgende:
Oeh! Dit draadje gaat volgens mij ook lekker op het gezeik in huis in!

Vanaf pagina 2 of zo:

http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1741819

whahahaha die lui vechten hele discussies uit over allerlei fora ipv gewoon even in persoon met elkaar te praten ik denk dat die vergadering van vanavond erg productief is geweest

dit wordt weer een mooie

.
pi_67381378
wie is klapjosti op dat scholierenforum
http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=de45d91dc5581885d6f7c9cac7444fe0&p=29050204#post29050204
quote:
huisgenotes from hell!

Je huisgenote zit er ook mee

Misschien een idee om er gewoon es met elkaar over te praten?
pi_67382024
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 06:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?s=de45d91dc5581885d6f7c9cac7444fe0&p=29050204#post29050204
[..]
Lisaaa heeft jou avatar gejat...

Prachtig om te lezen verder dat topic, waren die livestreams er maar
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_67382072
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 08:31 schreef rene90 het volgende:

[..]

Lisaaa heeft jou avatar gejat...

Prachtig om te lezen verder dat topic, waren die livestreams er maar
Precies, ik dacht bijna dat ik ooit gepost had daar wat een hoer die Lisaaa

Ben benieuwd hoe de vergadering is verlopen dus TS als je een update kan geven
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:21:51 #114
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67382923
Wat ik me nog afvraag: er staat dat dat stel inclusief woont, hoe zit het dan met de verdeling van gas/water en licht? Delen jullie die ook met 3, of gaat daar wel 2/5e deel van de rekening naar de verhuurder?
Inclusief is toch dat alle kosten al in de huurprijs verwerkt zitten? Dan ook de rekening (2/5) van dit soort aanslagen naar de verhuurder, die rekent hier een hogere huur voor en is daarmee verantwoordelijk geworden voor 2/5 van de kosten.

Verder heb ik me suf gelachen om alles wat jullie op internet hebben geschreven, wat een stel zielige figuren zeg! Ik kan me voorstellen dat je veel liever ergens een andere kamer gaat zoeken want dit komt nooit meer goed!
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:24:33 #116
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67384552
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 06:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]

Huisgenote van TS heeft inmiddels daar weer gereageerd
pi_67384952
Hier is de huisgenote from hell. Heb me even geregistreerd om ook andere klaagzangen over ons te kunnen bekijken.
Maar ik zal sportief zijn en geen onaardige dingen over TS posten. Immers hebben we gisteren met elkaar gesproken en leek het al iets beter te gaan.

Toch klopt hier een boel niet aan.
pi_67385004
Vrijwel legaal..
pi_67385013
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:36 schreef grmpf het volgende:
Hier is de huisgenote from hell. Heb me even geregistreerd om ook andere klaagzangen over ons te kunnen bekijken.
Maar ik zal sportief zijn en geen onaardige dingen over TS posten. Immers hebben we gisteren met elkaar gesproken en leek het al iets beter te gaan.

OP fok wordt je pas serieus genomen als je je tieten post, dus doe dat eerst maar eens dan zien we wel of we jou of de ander geloven.
pi_67385017
quote:

Leg jou kant van het verhaal eens uit dan?
pi_67385025
quote:
Daar was de meerderheid het hier in ieder geval over eens. En op alle andere fora ook. Je hebt gewoon geen poot om op te staan. Dus ga je TS nu met rust laten?
pi_67385126
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:38 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Daar was de meerderheid het hier in ieder geval over eens. En op alle andere fora ook. Je hebt gewoon geen poot om op te staan. Dus ga je TS nu met rust laten?

Je kent maar 1 kant van het verhaal... en dan ga je zoiets zeggen

of heb je inside info
pi_67385426
Ik denk dat het geen slimme actie is om nu alles online te gaan posten. In het verhaal van de TS ontbreken gewoon een hele hoop details van haar eigen gedrag. Lieke en ik hebben nooit ergens letterlijk om moeten janken wat betrekking op haar had en Lieke weet dondersgoed wat rode kool is. Punt is gewoon dat het hele verhaal en al die interessante feitjes over ons zijn opgeblazen. Het klopt dat Lieke als vegetarier vlees gewoon heel vies vindt, dus hebben we aan haar gevraagd of ze het in de andere koelkast wilt leggen. En natuurlijk is dat misschien een beetje overdreven, maar een ramp is dat toch ook niet?

En ik heb inderdaad best lelijke dingen tegen de TS gezegd. Echter was dat wederzijds en heeft ook zij daar een aandeel in. Het is niet dat ik uit het niets onaardige dingen ga roepen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 maart 2009 @ 10:51:51 #124
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67385492
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:50 schreef grmpf het volgende:
Ik denk dat het geen slimme actie is om nu alles online te gaan posten. In het verhaal van de TS ontbreken gewoon een hele hoop details van haar eigen gedrag. Lieke en ik hebben nooit ergens letterlijk om moeten janken wat betrekking op haar had en Lieke weet dondersgoed wat rode kool is. Punt is gewoon dat het hele verhaal en al die interessante feitjes over ons zijn opgeblazen. Het klopt dat Lieke als vegetarier vlees gewoon heel vies vindt, dus hebben we aan haar gevraagd of ze het in de andere koelkast wilt leggen. En natuurlijk is dat misschien een beetje overdreven, maar een ramp is dat toch ook niet?

En ik heb inderdaad best lelijke dingen tegen de TS gezegd. Echter was dat wederzijds en heeft ook zij daar een aandeel in. Het is niet dat ik uit het niets onaardige dingen ga roepen.
dan nog heb ik de vraag. waarom delen door 3?
bij mijn weten moet je het delen door 5, de niet incl contracten betalen 1/5e deel en het 2/5e deel van de incl. contracten dienen door de huisbaas betaald te worden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67385580
Als werkende student in een studentenwoning ben ik toch erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal.

Vind het wel allemaal dom geregeld in dat huis. Waarom betaald iedereen niet een vast bedrag in de maand zoals het gewoon hoort?

Ik zou wel dan bewijs (contract) willen zien waarin staat dat die 2 andere dames de huur betalen incl die afvalstofheffing. Als ze al zo doen over die kleine dingen, zijn ze niet echt betrouwbaar in mijn ogen. Die naaien je mogelijk gewoon waar je bij staat
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_67385686
R & C zitten inclusief, zij hoeven naast dat maandelijke bedrag niets meer te betalen. De overige rekeningen zijn voor TS, Lieke en mij. Wij betalen allemaal ''te weinig'' per maand, waardoor die rekenig los betaald moet worden. Dat wij te weinig betalen per maand, komt doordat Lieke en ik niet uit ons hoofd weten hoeveel we kwijt zijn aan rekeningen per jaar. Dat is natuurlijk een beetje kneuzig, maar zo hebben Lieke, ik en Maartje (die eerst in de kamer van TS woonde) het geregeld en daar is eigenlijk nooit iets aan gedaan.
pi_67385753
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:57 schreef grmpf het volgende:
R & C zitten inclusief, zij hoeven naast dat maandelijke bedrag niets meer te betalen. De overige rekeningen zijn voor TS, Lieke en mij. Wij betalen allemaal ''te weinig'' per maand, waardoor die rekenig los betaald moet worden. Dat wij te weinig betalen per maand, komt doordat Lieke en ik niet uit ons hoofd weten hoeveel we kwijt zijn aan rekeningen per jaar. Dat is natuurlijk een beetje kneuzig, maar zo hebben Lieke, ik en Maartje (die eerst in de kamer van TS woonde) het geregeld en daar is eigenlijk nooit iets aan gedaan.
Dan nog, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus hoe jullie elkaar ook haten, TS heeft wel gelijk dat het niet klopt dat dat bedrag door 3-en gedeeld wordt omdat jullie minder betalen.....
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:00:56 #128
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385815
quote:

Wat is je visie over het kreunen? Was het echt erg luid? En vaker dan TS zegt? En werd je er stiekem niet een beetje opgewonden van en kon je het daarom niet hebben? Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek en was het gewoon echt ranzig vies kreunen?
pi_67385823
Wij naaien helemaal niemand. Sowieso zijn wij geen huurbazen, maar regelen wij gewoon de geldzaken, omdat niemand anders het doet. Daarnaast zorgen we ook nog dat er schoongemaakt wordt.
Ik zou het veel fijner vinden als die zaken gewoon individueel geregeld worden en als de andere huurders met betere methoden komen om die geldzaken te regelen. Want nee, dit is niet de meest handige manier. We persen alleen niemand af. Ik kan met argumenten komen, maar het enige wat ik hierover te zeggen heb is dat dat gewoon niet in mijn aard zit.
pi_67385825
quote:
Ik bied me geheel vrijwillig aan om dit conflict bij jullie op te komen lossen, Rijdende Rechter-style
pi_67385884
quote:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391
IN dit topic staat toch duidelijk dat iedereen 1/5 deel betaald

En hoe zit het nou met het gekreun en de lampen die aanstaan op de overloop?

Dat laatste heb ik ook last van, maar tis gewoon of zelf even uitzetten of iets voor je ramen plakken, ik maak er geen probleem van...
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:03:25 #132
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67385897
quote:
Dit klopt simpelweg niet.
Inclusief betekent inclusief afvalstoffenheffing. 2/5 van het bedrag is derhalve voor hun rekening. Dat mag de verhuurder dus betalen, als zij inclusief wonen.

Dit klinkt als een flauw trucje van de verhuurder om extra huur binnen te halen.

TS heeft dus volledig gelijk dat ze maar 1/5 betaalt. Dus stop dat geld terug in de borg, koop een paar flessen wijn, lach erom en woon weer verder.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:04:04 #133
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385921
quote:
Waar is dat geld gebleven dat R & C extra betalen dan? Daar zou in principe 2/5 van de totale som van deze rekening van betaald moeten worden. Wat ik voorstel is dat jullie deze zaak op 1 of andere manier schikken. Iedereen wat water bij de wijn en duidelijke afspraken maken over volgende rekeningen.

Om maar even inhoudelijk te reageren
pi_67385960
Wat is je visie over het kreunen?
Kreunen mag, maar demp je toon even als het twee uur 's nachts is op een doordeweekse dag. Ik moet namelijk om kwart voor zeven mijn bed uit en ik kan er niet van slapen. Daarnaast respecteer ik de seksuele uitingen van iedereen, maar als het gewoon zo laat is en ik kan er niet van slapen, klop ik even op de muur.

Was het echt erg luid?
Hmhm

En vaker dan TS zegt?
Meer dan 2 keer.

En werd je er stiekem niet een beetje opgewonden van en kon je het daarom niet hebben?
Ik werd er niet opgewonden van

Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek en was het gewoon echt ranzig vies kreunen?
Dat doet er niet toe. Van mij mogen ze de meest rare geluiden maken, als ze maar rekening houden met andere mensen die willen slapen.
pi_67385970
En zet gewoon alles anders duidelijk zwart op wit. Laat iedereen een lijst opstellen binnen het huis waar hij/zij zich aan irriteert bij de ander. Bespreek dit normaal (wat wel kan als ik het zo lees) en maak hier afspraken over die je ook zwart op wit zet. Dan heb je alles op papier netjes besproken.
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:24 #136
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385991
Kwaliteitstopic
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:44 #137
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386036
Tja, je kan er natuurlijk over klagen als iemand herrie maakt, maar je woont wel in een studentenhuis. Natuurlijk moet iedereen met elkaar rekening houden, maar dat geldt beide kanten op. Je kan ook twee keer denken "ach, het is pas 2 keer, ik slaap morgen wel weer meer."
Ideaal zal het nooit zijn in een studentenhuis. Maar met geven en nemen kom je een heel eind. Ruzie is iig heel kut.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:48 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67386038
quote:
zij hoeven idd die 2/5 deel niet te betalen want is al aan verhuurder betaald, dus de verhuurder dient die 2/5 deel te betalen en jullie 3 allemaal 1/5e deel
Today is life -

Dale Carnegie
pi_67386253
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:07 schreef ErikT het volgende:
Tja, je kan er natuurlijk over klagen als iemand herrie maakt, maar je woont wel in een studentenhuis. Natuurlijk moet iedereen met elkaar rekening houden, maar dat geldt beide kanten op. Je kan ook twee keer denken "ach, het is pas 2 keer, ik slaap morgen wel weer meer."
Ideaal zal het nooit zijn in een studentenhuis. Maar met geven en nemen kom je een heel eind. Ruzie is iig heel kut.
Nou ja, ik ben ook niet zo'n kutwijf dat ik er elke keer om ga zeiken. Maar als het echt heel laat is, dan klop ik gewoon even. Ik heb namelijk gewoon een beetje slaaptekort en ik zou het fijn vinden als daar een beetje rekening mee wordt gehouden. Voor de rest vind ik dat TS en haar vriend gewoon hun gang moeten kunnen gaan.
Overigens is het wel veel vaker dan twee keer voorgevallen.

We zeuren natuurlijk niet om alles, maar als we er veel last van ervaren wel. Dat moet toch gewoon ook kunnen.
Als de TS last van ons heeft, dan mag ze dat altijd aangeven. Dit hebben we gisteren trouwens ook besproken, dus wellicht zal het nu beter gaan.

Ik weet niet of het op het VIVA-forum stond of hier, maar ik las dat TS op zoek was naar een andere kamer, maar daar eigenlijk een beetje te trots voor was. Ik heb nu echt niet iets van ''joepie''. Sterker nog; ik vind het erg als ze het idee heeft dat we haar het leven zuur hebben gemaakt. Hoewel het natuurlijk misschien wel een oplossing kan zijn en zowel voor haar als voor ons in het voordeel kan werken. Ik zelf ben trouwens ook niet te trots om weg te gaan. Ik kijk ook af en toe rond of er nog iets interessants wordt aangeboden.
pi_67386281
quote:
Punt is gewoon dat het hele verhaal en al die interessante feitjes over ons zijn opgeblazen.

Klinkt aanemelijk. Natuurijk heeft het verhaal 2 kanten.
quote:
Het klopt dat Lieke als vegetarier vlees gewoon heel vies vindt, dus hebben we aan haar gevraagd of ze het in de andere koelkast wilt leggen. En natuurlijk is dat misschien een beetje overdreven, maar een ramp is dat toch ook niet?
Ja, dat is overdreven. Lieke heeft ergens 'last' van (namelijk dat ze de vleeswaren van iemand anders moet zien). Laat Lieke dan zelf actie ondernemen. Bijvoorbeeld door haar spullen zelf in een andere koelkast te leggen. Wat ze nu eist is dat iemand anders zich aanpast aan haar rare afwijkende eisen.
Want zolang die vleeswaar niet over haar groenten worden gesmeerd, is het enige probleem dat ze in dezelfde koelkast liggen. Haar probleem zit dus tussen haar oren. Laat haar dus vooral de oplossing bij zichzelf zoeken, in plaats van te bepalen dat het voor een ander geen ramp is om zich aan haar aan te passen.

En die afvalstoffenheffing. Over welk bedrag hebben we het eigenlijk? Wat is het verschil tussen 1/3 en 1/5?
Wat dat betreft zou ik zeggen: Als daar afspraken over gemaakt zijn kan TS die gewoon betalen. Het is niet aan haar om te bepalen dat iemand anders niet genoeg betaalt. Ik merk daarbij op dat jullie (de gemene feeksen) jezelf niet ontzien: Ook jullie betalen 1/3 in plaats van 1/5.

Wat betreft kreunen in de nacht: Sorry, als je dat niet wilt moet je gewoon zelf de huur opbrengen en die kamer leeglaten. Je woont op een koopje door met meerdere mensen één huis te huren. Daar hoort bij dat je soms merkt dat je niet alleen bent.
Dat soort dingen moet je trouwens ludiek oplossen en niet door haar te verbieden sex te hebben. In plaats van te bepalen hoe zij haar privéleven moet inrichten ten behoeve van jouw nachtrust, klop je gewoon een keer tijdens het liefdesspel op de deur en dreig je met een emmer water. Resultaat: Keihard lachen, zin weg, en volgende keer denken ze bij de sex meteen aan koud water

Je wilt zo te lezen iets te makkelijk bepalen hoe iemand anders zijn leven moet inrichten om het jou makkelijker te maken, maar wat het geld betreft zou ik zeggen dat TS niet moet zeuren.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 25-03-2009 11:24:35 ]
pi_67386386
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

We huren bij Bo-Ex, een dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar L. overmaken.
Zeg volgens mij is hier nog niemand op ingegaan, maar is dit niet gewoon illegale onderhuur?

Of staan jullie gewoon ingeschreven bij Bo-ex als medehuurders? Dat zou overigens wel een rare constructie zijn, want als alles legaal geregeld is, dan zouden jullie allemaal geld moeten overmaken naar Bo-ex.

Sowieso als het hier om reguliere huur gaat is dat exclusief gemeentebelastingen. Of iedereen betaalt inclusief, of iedereen betaalt exclusief...
pi_67386407
Maar het is onze koelkast :S Bovendien is die van ons echt superklein en die van de andere huurders heel groot. Dus waarom zouden wij onze spullen uit onze koelkast moeten halen? TS heeft nu een plastic bakje waar ze haar vleeswaren in doet en dat vinden wij prima. Zo, probleem opgelost.

Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen. Die extra huur zouden we inderdaad gewoon kunnen opbrengen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:23:20 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386516
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:15 schreef grmpf het volgende:
Nou ja, ik ben ook niet zo'n kutwijf dat ik er elke keer om ga zeiken. Maar als het echt heel laat is, dan klop ik gewoon even. Ik heb namelijk gewoon een beetje slaaptekort en ik zou het fijn vinden als daar een beetje rekening mee wordt gehouden. Voor de rest vind ik dat TS en haar vriend gewoon hun gang moeten kunnen gaan.
Overigens is het wel veel vaker dan twee keer voorgevallen.
Zoals ik al zei, klagen is ook niet geheel onredelijk.
Maar ik kreeg het idee dat de afvalstoffenheffing het breekpunt was, en dat dit er bij wordt gesleept.
quote:
We zeuren natuurlijk niet om alles, maar als we er veel last van ervaren wel. Dat moet toch gewoon ook kunnen.
Als de TS last van ons heeft, dan mag ze dat altijd aangeven. Dit hebben we gisteren trouwens ook besproken, dus wellicht zal het nu beter gaan.
Ja, het handigste is als iedereen van elkaar weet wat vervelend is. Dan kan iedereen per moment inschatten wat redelijk is.
pi_67386538
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
pi_67386548
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:20 schreef grmpf het volgende:
Maar het is onze koelkast :S Bovendien is die van ons echt superklein en die van de andere huurders heel groot. Dus waarom zouden wij onze spullen uit onze koelkast moeten halen? TS heeft nu een plastic bakje waar ze haar vleeswaren in doet en dat vinden wij prima. Zo, probleem opgelost.

Was dat nou zo moeilijk
pi_67386568
Hoe is het gesprek gister eigenlijk gegaan? Zijn er nu concreet dingen uitgesproken of afspraken over gemaakt?
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:25:39 #147
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386591
quote:
Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:26:16 #148
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67386616
een verhaal heeft altijd 2 kanten... toch denk ik dat ts niet wordt begrepen door grmpf en haar vriendin. Zeker nu ze in een bepaalde situatie zit waar ze geen werk en studie heeft. En dat voor de 2 vriendinnen misschien raar is en daarom grappig ofzo...

Het komt af en toe ook over als lichtelijk pesterijtjes hier en daar. 2 van die giegelende meiden die onbewust wellicht niet door hebben dat ze kinderachtig bezig zijn, luisteren naar die buren sex hebben En kom op heb jij nooit vlees in de koelkast grmpf...?
pi_67386630
quote:

Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen. Die extra huur zouden we inderdaad gewoon kunnen opbrengen.
Ja de brandweer vindt het ook heel gezellig om weer eens wat verkoolde lijken uit een studenten huis te halen wanwege het ontbreken van vluchtwegen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:27:49 #150
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386684
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
OK, er is dus GEEN huisbaas, maar jullie huren direct van de woningbouw.

Ik snap alleen niet dat die andere 2 meer betalen. Hebben ze meer ruimte? Of alleen zodat ze inclusief kunnen wonen en geen variabele kosten hebben? Betalen ze dan ook geen gas en electriciteit?

Anyway, als die 2 een onevenredig groot deel betalen van de huur, dan is het inderdaad niet onredelijk dat de anderen de afvalstoffenheffing betalen.
De vraag is hoe onevenredig dat dan is, kan je daar weer over gaan zeiken. Volgens mij kunnen jullie beter alles opnieuw regelen met z'n vijven.
pi_67386692
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:24 schreef rene90 het volgende:
Hoe is het gesprek gister eigenlijk gegaan? Zijn er nu concreet dingen uitgesproken of afspraken over gemaakt?
Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.

Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.

Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
pi_67386790
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef ASroma het volgende:
een verhaal heeft altijd 2 kanten... toch denk ik dat ts niet wordt begrepen door grmpf en haar vriendin. Zeker nu ze in een bepaalde situatie zit waar ze geen werk en studie heeft. En dat voor de 2 vriendinnen misschien raar is en daarom grappig ofzo...

Het komt af en toe ook over als lichtelijk pesterijtjes hier en daar. 2 van die giegelende meiden die onbewust wellicht niet door hebben dat ze kinderachtig bezig zijn, luisteren naar die buren sex hebben En kom op heb jij nooit vlees in de koelkast grmpf...?
Wij pesten helemaal niemand. Ik vind pesten het meest walgelijke wat er is!! We zijn totaal niet van die huppelkutjes die overal maar om giechelen. We zijn eerder nog een stel zeikstralen (wat ook weer wat te overdreven is).
Ik heb nooit vlees in de koelkast.
pi_67386826
quote:

officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?

Staan jullie alle vijf ingeschreven bij Bo-ex als bewoners van dat huis?

Ik zou me serieus meer druk gaan maken om deze situatie dan het feit dat er wat onenigheid in huis is. Maar goed mocht je echt ruzie krijgen met de mensen op zolder, dan verstop je natuurlijk gewoon de uitlaat van de CV ketel en ben je er zo vanaf....
pi_67386831
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:28 schreef grmpf het volgende:

[..]

Wij hebben met TS afgesproken dat ze vrijdag vertelt wat ze doet met die betaling. Het van de borg afhalen is een tijdelijke oplossing.

Voor de rest hebben we afgesproken dat ook zij haar irritaties naar ons toe gewoon moet uiten en dat wij dat ook gewoon blijven doen.

Het was een redelijk goed gesprek en er was weinig vijandigheid tussen TS en ons. Echter was een andere huurder wel een beetje uitgevallen tegen TS, wat niet nodig was geweest.
Dus: even voor de duidelijkheid, er zijn twee huurders die inclusief betalen en daarom menen jullie dat als er een rekening op de vloer valt voor de afvalstoffenheffing jullie die met zijn drieën moeten betalen?

Denken jullie nou echt dat de gemeente met zijn ambtenaren dat deel van de twee huurders al ontvangen hebben en dit verrekend hebben met de rekening die bij jullie op de mat valt?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:35:49 #155
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67386948
ALs ik het op mijn gemeente bereken (273,- per jaar) is het verschil tussen 1/3 (91,-) en 1/5 (54,60) dus 36,40.
Maar dat doet er niet toe.

De 2 meiskes wonen inclusief, dus die zullen ieder jaarlijks 136,50 bijdragen in hun huur.
Van de andere bewoners moeten ze van elke bewoner 1/5 van het totale bedrag krijgen.
Dat betekent dat ze 3x54,60 (163,80) moeten krijgen en dat moeten verdelen onder elkaar (81,90 elk)
Als je die 81,90 van hun deel 136,50 aftrekt kom je uit op 54,60 wat er overblijft. Dat is het 1/5 deel.

Dus uiteindelijk heeft iedereen 1/5 bijgedragen. Zo is het eerlijk en is het probleem dus opgelost.

PS: Als er een rekening voor de afvalstoffenheffing op de vloer valt dan heeft de verhuurder dus niet correct de afvalstoffenheffing afgedragen. 2 bewoners wonen inclusief, die hebben dus de afvalstoffenheffing afgedragen dus er kan geen naheffing komen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67386987
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:32 schreef zatoichi het volgende:

[..]

officieel bij de gemeente ja, hoe groot is dat huis, en begrijp ik nu goed dat er twee op een vliering zolder wonen dat officieel niet bewoonbaar en geen vaste trap heeft?

Staan jullie alle vijf ingeschreven bij Bo-ex als bewoners van dat huis?

Ik zou me serieus meer druk gaan maken om deze situatie dan het feit dat er wat onenigheid in huis is. Maar goed mocht je echt ruzie krijgen met de mensen op zolder, dan verstop je natuurlijk gewoon de uitlaat van de CV ketel en ben je er zo vanaf....
Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.

En ja, we staan alle vijf gewoon ingeschreven bij Bo-Ex.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:38:20 #157
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_67387037
Stel: je huurt in je uppie een apartementje, huur is inclusief.
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
~gedachten zijn meestal geen feiten~
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:39:27 #158
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387075
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:38 schreef Kaar68 het volgende:
Er valt een rekening op de mat: afvalstoffenheffing. Ga je deze betalen ja of nee?
Niet betalen! De verhuurder had dat moeten afdragen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67387116
quote:
Er bestaat naar mijn weten een ''inclusief-inclusief'' (dus inclusief alles, wat je ook wel bij kamers ziet die via de SSHU worden verhuurd). Maar er bestaat ook iets als inclusief gas/water/licht en exclusief de rest.

Dus dat ligt er aan.
pi_67387151
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:37 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dat is niet ons probleem. Zij wilden persé op die zolder (van 38 m2) wonen, dan doen ze dat maar. We zijn trouwens wel bezig met het opknappen van die ruimte. Zo komt er over een tijdje een vaste trap en een groter raam. R heeft sowieso al ideeen voor de CV ketel.

En ja, we staan alle vijf gewoon ingeschreven bij Bo-Ex.
We zijn bezig met het opknappen van die ruimte. Doet bo-ex dat dan niet?

Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:43:35 #161
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387213
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo heb ik ooit in een studenthuis gewoond waarbij een huisgenoot ook een idee had voor een paal die in zijn kamer stond, namelijk de zaag erin ware het niet dat die paal bij de constructie van het huis hoorde.
wat gebeurde er toen?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387219
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:45:03 #163
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387260
grmpf, begrijp je mijn rekenvoorbeeld een beetje en is het ook van toepassing op jullie situatie?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387281
quote:
Dan zou ik mijn contract eens nakijken of de afvalstoffenheffing onder inclusief valt, en mocht dat het geval zijn, dan zou ik de rekening doorsturen naar de huisbaas.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:46:15 #165
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67387297
Als ik jullie was zou ik de contracten maar eens opnieuw (rechtsgeldig) opstellen (ik heb het idee daar ook wel wat mis mee zal zijn als ik alles verder zo lees). Dus netjes exclusief huur en service kosten opsplitsen. Ook voor de huurders die compleet inclusief zouden wonen.
Dat je met hoofdhuurders en (legale) onderhuurders werkt betekend nog niet dat dat je dan geen goede nette afspraken hoeft te kamen. (dat iemand niet weet hoe dat moet is geen excuus, dan zoek je het maar uit).

Dan krijg je als hoofdhuurder ook nooit het probleem dat er te weinig geld binnen komt. De exclusieve huur kan namelijk precies berekend worden (aan de hand wat de huur is naar de hoofdhuurder) en aan de hand van de rekeningen voor g/w/l en ook bijvoorbeeld deze afvalstoffenheffing kan dan een een naheffing of terug gave worden berekend tenopzichte van het voorschot.

Dat TS de situatie met onwettelijke afspraken heeft geaccepteerd toen ze er kwam wonen betekend niet dat ze dat nu nog hoeft te accepteren. Daarbij volgens mij is het voor alle partijen beter als je gewoon volgens wettelijke regels handeld. Die regels zijn er niet voor niets, daar is goed over nagedacht, die zijn er namelijk niet alleen voor de plichten maar ook voor ieder zijn rechten.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67387360
Ik ben geen hoofdhuurder, dat zijn wij alle vijf.
De zolderbewoners hebben de intentie om wat anders te zoeken, dus dan regelen we het sowieso beter.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:48:29 #167
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67387420
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef Maanvis het volgende:

[..]

wat gebeurde er toen?
Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:41 #169
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67387439
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:45 schreef Maanvis het volgende:
grmpf, begrijp je mijn rekenvoorbeeld een beetje en is het ook van toepassing op jullie situatie?
Ik kan er geen soep van maken...
Ik geloof wel dat je hetzelfde wil zeggen als ik net erboven.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:50:43 #170
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387441
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:48 schreef ASroma het volgende:
alles is weer koek en ei:

[ afbeelding ]
Risk! Geweldig! Speel jij dat ook? Tof man! Ik win altijd, en jij?
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:51:17 #171
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387456
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat huisgenoten gingen maar eens polshoogte nemen waar die beste jongen nu aan op zijn kamertje aan het zagen was ,en hebben hem die zaag ontnomen. Als er niemand in huis was geweest zou het wel een veel spannender einde gehad hebben.
Jammer, ik hou wel van een beetje sensatie
Een gedicht over Maanvis
pi_67387474
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:43 schreef grmpf het volgende:

[..]

Dat doen we natuurlijk wel in overleg met Bo-Ex. We hebben al een aanvraag gedaan voor een raam en dat is - mits je je aan een aantal regels zult houden - geen probleem. Het wordt alleen een duur grapje, maar dat hebben we er wel voor over om de boel legaal te maken.
Ik snap dan niet dat bo-ex dat zelf niet wilt doen, want dan kan de totale huurprijs omhoog vanwege extra te verhuren oppervlakte.
pi_67387514
Het spijt me, maar ik snap je redenatie niet
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:54:17 #174
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67387570
Grmpf, is mijn rekenvoorbeeld nou van toepassing op jouw situatie?
Een gedicht over Maanvis
pi_67387731
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja de brandweer vindt het ook heel gezellig om weer eens wat verkoolde lijken uit een studenten huis te halen wanwege het ontbreken van vluchtwegen.
Precies, die zitten altijd verlegen om oefenmogelijkheden
quote:

[..]

Ik had al niet de indruk dat jullie daar moeite mee hadden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:00:35 #176
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67387820
Maar grmpf, jij (jullie) innen toch de huur van alle bewoners en dragen die dan af aan bo-ex omdat jullie de personen zijn die alleen een overeen komst hebben met bo-ex (jullie zijn dan dus hoofdhuurders)?

Of begrijp ik het verkeerd en hebben jullie alle 5 een overeenkomst met bo-ex en betalen jullie dan logischer wijs dan ook de huur ook rechtstreeks aan bo-ex? Want dan snap ik het probleem niet.

Of hebben jullie allemaal een huurovereenkomst met bo-ex maar betalen jullie als enige rechtstreeks aan bo-ex? Dan vind het vreemd, wat staat er dan in de huurovereenkomst van de overige bewoners? Staat daar dat ze de huur aan jou (jullie) moeten afdragen maar dat ze een overeenkomst hebben met bo-ex. In dat laatste geval zou ik maar eens gaan regelen dat iedereen rechtstreeks aan bo-ex moet betalen, bo-ex heeft dan de overeenkomst met de overige bewoners, niet jij (jullie) dus moeten ze niet van jou (jullie) verlangen om de huur te innnen, dat is dan gewoon hun taak.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_67388194
Ik heb het topic even gelezen en hierbij zijn er een aantal jurdische fouten gemaakt.
In de eerste plaats mag je geen inclusieve huur berekenen. Je moet een exclusieve huur opgeven, die gelijk of lager moet zijn dan de wettelijke limiet. Daarnaast zijn er servicekosten, die moeten gelijk zijn aan de werkelijk kosten.

De TS huurt en is daarbij financieel gezien onafhankelijk van het gedrag van andere huurders. Dus op het moment dat zij haar servicekosten en huur betaalt, heeft zij voldaan aan haar verplichtingen.

Ik las ook dat er afspraken gemaakt zijn om rekeningen maar over 3 personen te verdelen. Dit betekent dus dat die 3 personen meer servicekosten betalen dan ze gebruiken. Dit is in stijd met het huurrecht en dus niet toegestaan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:17:35 #178
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67388377

alle 3 die meiden houden gewoon van drama & attention ! en iedereen mag meegenieten via allerlei fora
  Moderator woensdag 25 maart 2009 @ 12:26:37 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_67388644
Tvp. Heb het topic nog niet gelezen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_67388724
Ja het klopt gewoon van geen kant; ik heb zelf ook jaren in een sociale huurwoning gewoond, en huur wordt van één rekening afgeschreven (bo-ex heeft echt geen zin om vijf individuele bedragen voor één huis bij te houden) en huren bij een woningbouwvereniging is exclusief (vandaar dat er ook een rekening op de mat valt). Er zijn wel uitzonderingen, maar het lijkt me niet dat dat opgaat voor jullie huis, aangezien er maar twee hoofdhuurders zijn die aan Bo-ex overmaken.

Verder snap ik niet dat Bo-ex meewerkt aan werkzaamheden aan het huis waarbij er een gat in hun dak wordt geslagen. Als dat even fout gebeurd is het halve dak eraan, en mag Bo-ex een nieuw dak laten plaatsen.... maar goed, dat moeten ze zelf weten natuurlijk...
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:52:35 #181
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67389456
Nou, hier ben ik, ik zal vertellen hoe het is gegaan.

Hun houding was op zich wel oke, ze deden hun best om ook naar mij te luisteren, en dingen goed uit te leggen.
Wat betreft die afvalstoffenheffing: het stelletje op zolder woont er illegaal, omdat er op die zolder eigenlijk niemand mag wonen. Wat de 2 meisjes dus zeggen is; als zij hier niet zouden wonen, zou onze huur een stuk hoger zijn, aangezien het dan over 3 personen verdeeld wordt.

Is dat zo? Staat de prijs van een kamer niet gewoon vast dmv het aantal vierkante meters, en alle voorzieningen in het huis?

Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?
En dan krijg ik weer het antwoord: omdat we inclusief wonen!

Ik heb gezegd dat ik het begrijp, maar dat ik nu niet kan zeggen dat ik het resterende bedrag ga betalen. Ik wil het eerst uitzoeken of het allemaal wel klopt.
Ze zeggen dat het inderdaad niet helemaal klopt, omdat die huurders dus illegaal hier wonen, maar dat ik dat wist toen ik hier kwam wonen.
Nou, dat betwijfel ik. Het staat niet in mijn schriftelijke contract, en het is natuurlijk logisch dat ik er in het begin niet over nagedacht heb dat eventuele rekeningen misschien alleen voor ons drieeën zijn. Weet ik veel!
Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."

De jongen die op zolder woont ging op een gegeven moment wel even tegen me tekeer, wat vervelend was, maar dat neem ik niet serieus. Het is gewoon een enorm trieste gast, die zijn woede niet kan beheersen. Desondanks voel ik me niet zo veilig met hem in de buurt, en dat is gewoon kut natuurlijk.
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:55:58 #182
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67389567
Oh, ik zie nu pas dat A. er ook is. Mooie boel, hoe kan dat?
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 12:56:00 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67389569
Guanabana, kun je svp ff de persoon die de GRMPF account beheert even voor zijn/haar bek slaan. GRMPF weigert namelijk op mijn vraag antwoord te geven en dat is niet tof!
Een gedicht over Maanvis
pi_67389703
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Wanneer jij en de zolderbewoners zouden vertrekken moeten de 2 overige dames dan de complete huur ophoesten?
pi_67389746
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:56 schreef Maanvis het volgende:
Guanabana, kun je svp ff de persoon die de GRMPF account beheert even voor zijn/haar bek slaan. GRMPF weigert namelijk op mijn vraag antwoord te geven en dat is niet tof!
Misschien weet Guanabana het antwoord zo ook wel!
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Risk! Geweldig! Speel jij dat ook?
..
pi_67389821
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Nou, hier ben ik, ik zal vertellen hoe het is gegaan.

Hun houding was op zich wel oke, ze deden hun best om ook naar mij te luisteren, en dingen goed uit te leggen.
Wat betreft die afvalstoffenheffing: het stelletje op zolder woont er illegaal, omdat er op die zolder eigenlijk niemand mag wonen. Wat de 2 meisjes dus zeggen is; als zij hier niet zouden wonen, zou onze huur een stuk hoger zijn, aangezien het dan over 3 personen verdeeld wordt.

Is dat zo? Staat de prijs van een kamer niet gewoon vast dmv het aantal vierkante meters, en alle voorzieningen in het huis?

Nou, de zolderbewoners betalen inclusief, wat dus best een groot bedrag is, maar dat volgens mij alleen gas water licht enzo inhoudt, en dus niet de afvalstoffenheffing ook automatisch bevat. Zij betalen dus elke maand geen cent extra, en de afvalstoffenheffing is dus voor de rekening van ons overige drie.
Eerlijk gezegd begrijp ik het nog steeds niet, want ik vroeg: dat inclusief en exclusief heeft toch niks te maken met afvalstoffenrekeningen die nog binnenkomen? Waarom precies hoeven ze dat niet te betalen?

Ik heb gezegd dat ik het begrijp, maar dat ik nu niet kan zeggen dat ik het resterende bedrag ga betalen. Ik wil het eerst uitzoeken of het allemaal wel klopt.
Ze zeggen dat het inderdaad niet helemaal klopt, omdat die huurders dus illegaal hier wonen, maar dat ik dat wist toen ik hier kwam wonen.
Nou, dat betwijfel ik. Het staat niet in mijn schriftelijke contract, en het is natuurlijk logisch dat ik er in het begin niet over nagedacht heb dat eventuele rekeningen misschien alleen voor ons drieeën zijn. Weet ik veel!
Nou ja, typisch gevalletje van genaaid dus, denk ik. Want het klopt niet, maar ze eisen het geld echt van me, "omdat het nu eenmaal zo is afgesproken."

De jongen die op zolder woont ging op een gegeven moment wel even tegen me tekeer, wat vervelend was, maar dat neem ik niet serieus. Het is gewoon een enorm trieste gast, die zijn woede niet kan beheersen. Desondanks voel ik me niet zo veilig met hem in de buurt, en dat is gewoon kut natuurlijk.
Zoek confrontatie op.

1) Jouw kamerprijs staat inderdaad vast. Schakel de huurcommissie vandaag in (kost maar 11 euro). Het duurt namelijk 4 maanden (iets korter wellicht).
2) Stuur een brief naar de verhuurder dat er sprake is van illegale bewoning. Naai hen! Of... Benadruk dat zij ook moeten dokken (die kosten). Haha, illegaal wonen, en dan beweren dat het inclusief is.

.
pi_67389839
quote:
Je moet maar zo denken, als je dan genaaid wordt, moet je ook mogen kreunen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:06:03 #188
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67389875
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:55 schreef Guanabana het volgende:
Tja, openbaar forum he
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_67389914
quote:

[..]

Als jij een greintje fatsoen zou hebben, dan spreek je die gast daar direct op aan.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:09:04 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67389969
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 12:52 schreef Guanabana het volgende:
Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 maart 2009 @ 13:11:21 #191
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67390042
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:09 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Al zou de afvalstoffenheffing er ook bij inzitten, dan nog moet het gedeeld door 5 worden en wordt de 2/5 deel van de zolderbewoners betaald door degene die de inclusieve huur van hen ontvangt.
dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd word
Today is life -

Dale Carnegie
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:15:04 #192
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67390160
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:11 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat is dus wat ik al de hele tijd roep, maar waar niet op gereageerd word
Ja, het kwartje wil maar niet vallen ..
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:21:02 #193
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67390348
volgens mij maken de hoofdhuurders dikke winst en waarschijnlijk wordt het ook nog door papa en mama betaalt
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:36:31 #194
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67390848
quote:

Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:36:31 #195
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_67390849
quote:
Onzin. Een mondelinge afspraak is nietig als hij wederrechtelijk is, wat die domme kutten ook beweren. Je bent ze tot niks verplicht, onthoud dat goed! Verder zou ik absoluut niet pikken dat die holbewoner tegen je tekeer gaat. Het spel is nu op de wagen, dus je moet je nu wel realiseren dat actie vereist is. Recht de rug!

En trouwens: ergens illegaal maar wel inclusief wonen . Hoe verzin je het. Ik zou als ik TS was in ieder geval niks meer betalen, en alvast uit gaan kijken naar een nieuwe kamer. Dan verlies je de prestigestrijd misschien, maar woongenot is ook belangrijk!

[ Bericht 70% gewijzigd door Omnifacer op 25-03-2009 13:51:39 ]
  FOK!Fotograaf woensdag 25 maart 2009 @ 13:45:35 #196
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_67391173
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:48 schreef grmpf het volgende:
Ik ben geen hoofdhuurder, dat zijn wij alle vijf.
De zolderbewoners hebben de intentie om wat anders te zoeken, dus dan regelen we het sowieso beter.
Ga je nog antwoord geven op de vraag van maanvis?

TS: loop eens langs een rechtswinkel, of bureau sociaal raadslieden om wat informatie via de juridische weg in te winnen. Hier klopt echt geen biet van.

Edit: je kunt ook de jurofoon bellen, hoef je niet eens je deur uit.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_67391237
Wat een gepruts aan beide kanten. Ga zo door.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:48:03 #198
54408 Parzival
Where it happens
pi_67391254
ik denk dat je even het perspectief moet zien..
Hoeveel is de kale huur van het huis (TOTAAL) per maand..
wat betalen jullie aan verzekering/elektra/gas
wat zijn de bijkomende kosten (afvalstoffen heffing, gem. belastingen etc)

Wat betaalt het stel op zolder INclusief..

wat blijft er over voor jullie 3en?

betaal dat per maand.. en hou op met zeiken! overige extra extra extra bijkomende kosten delen door 3

Elk jaar voor extra verhogingen de extra bedragen door 5 delen..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:49:31 #199
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67391294
Ik weet het, er zijn wel afspraken gemaakt, maar die zijn inderdaad gestoeld op illegale zaken, dus ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen!
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:50:06 #200
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_67391314
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:36 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Een afspraak die gebaseerd is op niet-legale dingen is nietig, dus daar heb je niks aan. Er is geen afspraak. Als je te jong en dom bent om dit soort zaken te regelen, laat het dan aan iemand anders over.
Hier ben ik het best mee eens.
Koel en donker bewaren
  woensdag 25 maart 2009 @ 13:53:47 #201
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67391460
Guanabana, kun je ons aub ook even aangeven om welk bedrag het eigenlijk gaat, en in welke stad je woont? Dit voor de beeldvorming. Dan kunnen we wellicht terugrekenen.
Een gedicht over Maanvis
pi_67391481
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 13:50 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Hier ben ik het best mee eens.
mja op zich heb ik niet het idee dat we heel erg jong en dom zijn.
Toch zou het fijner zijn om dit niet te hoeven regelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')