abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67385686
R & C zitten inclusief, zij hoeven naast dat maandelijke bedrag niets meer te betalen. De overige rekeningen zijn voor TS, Lieke en mij. Wij betalen allemaal ''te weinig'' per maand, waardoor die rekenig los betaald moet worden. Dat wij te weinig betalen per maand, komt doordat Lieke en ik niet uit ons hoofd weten hoeveel we kwijt zijn aan rekeningen per jaar. Dat is natuurlijk een beetje kneuzig, maar zo hebben Lieke, ik en Maartje (die eerst in de kamer van TS woonde) het geregeld en daar is eigenlijk nooit iets aan gedaan.
pi_67385753
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:57 schreef grmpf het volgende:
R & C zitten inclusief, zij hoeven naast dat maandelijke bedrag niets meer te betalen. De overige rekeningen zijn voor TS, Lieke en mij. Wij betalen allemaal ''te weinig'' per maand, waardoor die rekenig los betaald moet worden. Dat wij te weinig betalen per maand, komt doordat Lieke en ik niet uit ons hoofd weten hoeveel we kwijt zijn aan rekeningen per jaar. Dat is natuurlijk een beetje kneuzig, maar zo hebben Lieke, ik en Maartje (die eerst in de kamer van TS woonde) het geregeld en daar is eigenlijk nooit iets aan gedaan.
Dan nog, dat is wettelijk niet toegestaan. Dus hoe jullie elkaar ook haten, TS heeft wel gelijk dat het niet klopt dat dat bedrag door 3-en gedeeld wordt omdat jullie minder betalen.....
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:00:56 #128
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385815
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:50 schreef grmpf het volgende:
Ik denk dat het geen slimme actie is om nu alles online te gaan posten. In het verhaal van de TS ontbreken gewoon een hele hoop details van haar eigen gedrag. Lieke en ik hebben nooit ergens letterlijk om moeten janken wat betrekking op haar had en Lieke weet dondersgoed wat rode kool is. Punt is gewoon dat het hele verhaal en al die interessante feitjes over ons zijn opgeblazen. Het klopt dat Lieke als vegetarier vlees gewoon heel vies vindt, dus hebben we aan haar gevraagd of ze het in de andere koelkast wilt leggen. En natuurlijk is dat misschien een beetje overdreven, maar een ramp is dat toch ook niet?

En ik heb inderdaad best lelijke dingen tegen de TS gezegd. Echter was dat wederzijds en heeft ook zij daar een aandeel in. Het is niet dat ik uit het niets onaardige dingen ga roepen.
Wat is je visie over het kreunen? Was het echt erg luid? En vaker dan TS zegt? En werd je er stiekem niet een beetje opgewonden van en kon je het daarom niet hebben? Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek en was het gewoon echt ranzig vies kreunen?
pi_67385823
Wij naaien helemaal niemand. Sowieso zijn wij geen huurbazen, maar regelen wij gewoon de geldzaken, omdat niemand anders het doet. Daarnaast zorgen we ook nog dat er schoongemaakt wordt.
Ik zou het veel fijner vinden als die zaken gewoon individueel geregeld worden en als de andere huurders met betere methoden komen om die geldzaken te regelen. Want nee, dit is niet de meest handige manier. We persen alleen niemand af. Ik kan met argumenten komen, maar het enige wat ik hierover te zeggen heb is dat dat gewoon niet in mijn aard zit.
pi_67385825
quote:
Ik bied me geheel vrijwillig aan om dit conflict bij jullie op te komen lossen, Rijdende Rechter-style
pi_67385884
quote:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1746391
IN dit topic staat toch duidelijk dat iedereen 1/5 deel betaald

En hoe zit het nou met het gekreun en de lampen die aanstaan op de overloop?

Dat laatste heb ik ook last van, maar tis gewoon of zelf even uitzetten of iets voor je ramen plakken, ik maak er geen probleem van...
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:03:25 #132
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67385897
quote:
Dit klopt simpelweg niet.
Inclusief betekent inclusief afvalstoffenheffing. 2/5 van het bedrag is derhalve voor hun rekening. Dat mag de verhuurder dus betalen, als zij inclusief wonen.

Dit klinkt als een flauw trucje van de verhuurder om extra huur binnen te halen.

TS heeft dus volledig gelijk dat ze maar 1/5 betaalt. Dus stop dat geld terug in de borg, koop een paar flessen wijn, lach erom en woon weer verder.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:04:04 #133
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385921
quote:
Waar is dat geld gebleven dat R & C extra betalen dan? Daar zou in principe 2/5 van de totale som van deze rekening van betaald moeten worden. Wat ik voorstel is dat jullie deze zaak op 1 of andere manier schikken. Iedereen wat water bij de wijn en duidelijke afspraken maken over volgende rekeningen.

Om maar even inhoudelijk te reageren
pi_67385960
Wat is je visie over het kreunen?
Kreunen mag, maar demp je toon even als het twee uur 's nachts is op een doordeweekse dag. Ik moet namelijk om kwart voor zeven mijn bed uit en ik kan er niet van slapen. Daarnaast respecteer ik de seksuele uitingen van iedereen, maar als het gewoon zo laat is en ik kan er niet van slapen, klop ik even op de muur.

Was het echt erg luid?
Hmhm

En vaker dan TS zegt?
Meer dan 2 keer.

En werd je er stiekem niet een beetje opgewonden van en kon je het daarom niet hebben?
Ik werd er niet opgewonden van

Of zit ik nu helemaal in de verkeerde hoek en was het gewoon echt ranzig vies kreunen?
Dat doet er niet toe. Van mij mogen ze de meest rare geluiden maken, als ze maar rekening houden met andere mensen die willen slapen.
pi_67385970
En zet gewoon alles anders duidelijk zwart op wit. Laat iedereen een lijst opstellen binnen het huis waar hij/zij zich aan irriteert bij de ander. Bespreek dit normaal (wat wel kan als ik het zo lees) en maak hier afspraken over die je ook zwart op wit zet. Dan heb je alles op papier netjes besproken.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:06:24 #136
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67385991
Kwaliteitstopic
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:44 #137
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386036
Tja, je kan er natuurlijk over klagen als iemand herrie maakt, maar je woont wel in een studentenhuis. Natuurlijk moet iedereen met elkaar rekening houden, maar dat geldt beide kanten op. Je kan ook twee keer denken "ach, het is pas 2 keer, ik slaap morgen wel weer meer."
Ideaal zal het nooit zijn in een studentenhuis. Maar met geven en nemen kom je een heel eind. Ruzie is iig heel kut.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 25 maart 2009 @ 11:07:48 #138
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_67386038
quote:
zij hoeven idd die 2/5 deel niet te betalen want is al aan verhuurder betaald, dus de verhuurder dient die 2/5 deel te betalen en jullie 3 allemaal 1/5e deel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_67386253
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:07 schreef ErikT het volgende:
Tja, je kan er natuurlijk over klagen als iemand herrie maakt, maar je woont wel in een studentenhuis. Natuurlijk moet iedereen met elkaar rekening houden, maar dat geldt beide kanten op. Je kan ook twee keer denken "ach, het is pas 2 keer, ik slaap morgen wel weer meer."
Ideaal zal het nooit zijn in een studentenhuis. Maar met geven en nemen kom je een heel eind. Ruzie is iig heel kut.
Nou ja, ik ben ook niet zo'n kutwijf dat ik er elke keer om ga zeiken. Maar als het echt heel laat is, dan klop ik gewoon even. Ik heb namelijk gewoon een beetje slaaptekort en ik zou het fijn vinden als daar een beetje rekening mee wordt gehouden. Voor de rest vind ik dat TS en haar vriend gewoon hun gang moeten kunnen gaan.
Overigens is het wel veel vaker dan twee keer voorgevallen.

We zeuren natuurlijk niet om alles, maar als we er veel last van ervaren wel. Dat moet toch gewoon ook kunnen.
Als de TS last van ons heeft, dan mag ze dat altijd aangeven. Dit hebben we gisteren trouwens ook besproken, dus wellicht zal het nu beter gaan.

Ik weet niet of het op het VIVA-forum stond of hier, maar ik las dat TS op zoek was naar een andere kamer, maar daar eigenlijk een beetje te trots voor was. Ik heb nu echt niet iets van ''joepie''. Sterker nog; ik vind het erg als ze het idee heeft dat we haar het leven zuur hebben gemaakt. Hoewel het natuurlijk misschien wel een oplossing kan zijn en zowel voor haar als voor ons in het voordeel kan werken. Ik zelf ben trouwens ook niet te trots om weg te gaan. Ik kijk ook af en toe rond of er nog iets interessants wordt aangeboden.
pi_67386281
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:50 schreef grmpf het volgende:
Punt is gewoon dat het hele verhaal en al die interessante feitjes over ons zijn opgeblazen.

Klinkt aanemelijk. Natuurijk heeft het verhaal 2 kanten.
quote:
Het klopt dat Lieke als vegetarier vlees gewoon heel vies vindt, dus hebben we aan haar gevraagd of ze het in de andere koelkast wilt leggen. En natuurlijk is dat misschien een beetje overdreven, maar een ramp is dat toch ook niet?
Ja, dat is overdreven. Lieke heeft ergens 'last' van (namelijk dat ze de vleeswaren van iemand anders moet zien). Laat Lieke dan zelf actie ondernemen. Bijvoorbeeld door haar spullen zelf in een andere koelkast te leggen. Wat ze nu eist is dat iemand anders zich aanpast aan haar rare afwijkende eisen.
Want zolang die vleeswaar niet over haar groenten worden gesmeerd, is het enige probleem dat ze in dezelfde koelkast liggen. Haar probleem zit dus tussen haar oren. Laat haar dus vooral de oplossing bij zichzelf zoeken, in plaats van te bepalen dat het voor een ander geen ramp is om zich aan haar aan te passen.

En die afvalstoffenheffing. Over welk bedrag hebben we het eigenlijk? Wat is het verschil tussen 1/3 en 1/5?
Wat dat betreft zou ik zeggen: Als daar afspraken over gemaakt zijn kan TS die gewoon betalen. Het is niet aan haar om te bepalen dat iemand anders niet genoeg betaalt. Ik merk daarbij op dat jullie (de gemene feeksen) jezelf niet ontzien: Ook jullie betalen 1/3 in plaats van 1/5.

Wat betreft kreunen in de nacht: Sorry, als je dat niet wilt moet je gewoon zelf de huur opbrengen en die kamer leeglaten. Je woont op een koopje door met meerdere mensen één huis te huren. Daar hoort bij dat je soms merkt dat je niet alleen bent.
Dat soort dingen moet je trouwens ludiek oplossen en niet door haar te verbieden sex te hebben. In plaats van te bepalen hoe zij haar privéleven moet inrichten ten behoeve van jouw nachtrust, klop je gewoon een keer tijdens het liefdesspel op de deur en dreig je met een emmer water. Resultaat: Keihard lachen, zin weg, en volgende keer denken ze bij de sex meteen aan koud water

Je wilt zo te lezen iets te makkelijk bepalen hoe iemand anders zijn leven moet inrichten om het jou makkelijker te maken, maar wat het geld betreft zou ik zeggen dat TS niet moet zeuren.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 25-03-2009 11:24:35 ]
pi_67386386
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 16:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

We huren bij Bo-Ex, een dus niet bij een particuliere huisbaas. Omdat zij twee zeg maar de twee "hoofdhuurders" mogen zij ook bepalen wie er bijvoorbeeld nog meer in huis wonen. Ze moeten ook de huur overmaken naar Bo-Ex, wat de overige huurders eerst naar L. overmaken.
Zeg volgens mij is hier nog niemand op ingegaan, maar is dit niet gewoon illegale onderhuur?

Of staan jullie gewoon ingeschreven bij Bo-ex als medehuurders? Dat zou overigens wel een rare constructie zijn, want als alles legaal geregeld is, dan zouden jullie allemaal geld moeten overmaken naar Bo-ex.

Sowieso als het hier om reguliere huur gaat is dat exclusief gemeentebelastingen. Of iedereen betaalt inclusief, of iedereen betaalt exclusief...
pi_67386407
Maar het is onze koelkast :S Bovendien is die van ons echt superklein en die van de andere huurders heel groot. Dus waarom zouden wij onze spullen uit onze koelkast moeten halen? TS heeft nu een plastic bakje waar ze haar vleeswaren in doet en dat vinden wij prima. Zo, probleem opgelost.

Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen. Die extra huur zouden we inderdaad gewoon kunnen opbrengen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:23:20 #143
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386516
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:15 schreef grmpf het volgende:
Nou ja, ik ben ook niet zo'n kutwijf dat ik er elke keer om ga zeiken. Maar als het echt heel laat is, dan klop ik gewoon even. Ik heb namelijk gewoon een beetje slaaptekort en ik zou het fijn vinden als daar een beetje rekening mee wordt gehouden. Voor de rest vind ik dat TS en haar vriend gewoon hun gang moeten kunnen gaan.
Overigens is het wel veel vaker dan twee keer voorgevallen.
Zoals ik al zei, klagen is ook niet geheel onredelijk.
Maar ik kreeg het idee dat de afvalstoffenheffing het breekpunt was, en dat dit er bij wordt gesleept.
quote:
We zeuren natuurlijk niet om alles, maar als we er veel last van ervaren wel. Dat moet toch gewoon ook kunnen.
Als de TS last van ons heeft, dan mag ze dat altijd aangeven. Dit hebben we gisteren trouwens ook besproken, dus wellicht zal het nu beter gaan.
Ja, het handigste is als iedereen van elkaar weet wat vervelend is. Dan kan iedereen per moment inschatten wat redelijk is.
pi_67386538
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
pi_67386548
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:20 schreef grmpf het volgende:
Maar het is onze koelkast :S Bovendien is die van ons echt superklein en die van de andere huurders heel groot. Dus waarom zouden wij onze spullen uit onze koelkast moeten halen? TS heeft nu een plastic bakje waar ze haar vleeswaren in doet en dat vinden wij prima. Zo, probleem opgelost.

Was dat nou zo moeilijk
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_67386568
Hoe is het gesprek gister eigenlijk gegaan? Zijn er nu concreet dingen uitgesproken of afspraken over gemaakt?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:25:39 #147
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386591
quote:
Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:26:16 #148
97934 ASroma
Flamboyant
pi_67386616
een verhaal heeft altijd 2 kanten... toch denk ik dat ts niet wordt begrepen door grmpf en haar vriendin. Zeker nu ze in een bepaalde situatie zit waar ze geen werk en studie heeft. En dat voor de 2 vriendinnen misschien raar is en daarom grappig ofzo...

Het komt af en toe ook over als lichtelijk pesterijtjes hier en daar. 2 van die giegelende meiden die onbewust wellicht niet door hebben dat ze kinderachtig bezig zijn, luisteren naar die buren sex hebben En kom op heb jij nooit vlees in de koelkast grmpf...?
pi_67386630
quote:

Nou ja, we vonden het eigenlijk gewoon heel gezellig als er nog iemand kwam wonen. Die extra huur zouden we inderdaad gewoon kunnen opbrengen.
Ja de brandweer vindt het ook heel gezellig om weer eens wat verkoolde lijken uit een studenten huis te halen wanwege het ontbreken van vluchtwegen.
  woensdag 25 maart 2009 @ 11:27:49 #150
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_67386684
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 11:23 schreef grmpf het volgende:
Iedereen staat officieel ingeschreven. Wel is het zo dat we onderling gewoon wat afspraken hebben gemaakt. En nee, die zijn niet allemaal even legaal, maar daar is iedereen mee akkoord gegaan.

Ik zal jullie nu vertellen wat er niet legaal is;
- De twee andere huurders wonen op zolder. Die zolder is officieel niet bewoonbaar, omdat de CV ketel zich er bevindt en er geen vaststaande trap aanwezig is.
- We hebben onderling afgesproken (dit wist TS voordat ze hier kwam wonen) dat de twee andere huurders inclusief wonen en dat wij voor alle andere kosten opdraaien. Pluspunt hieraan is wel dat de twee andere huurders in verhouding meer betalen en wij goedkoper uit zijn. Iedereen is hiervan op de hoogte.
OK, er is dus GEEN huisbaas, maar jullie huren direct van de woningbouw.

Ik snap alleen niet dat die andere 2 meer betalen. Hebben ze meer ruimte? Of alleen zodat ze inclusief kunnen wonen en geen variabele kosten hebben? Betalen ze dan ook geen gas en electriciteit?

Anyway, als die 2 een onevenredig groot deel betalen van de huur, dan is het inderdaad niet onredelijk dat de anderen de afvalstoffenheffing betalen.
De vraag is hoe onevenredig dat dan is, kan je daar weer over gaan zeiken. Volgens mij kunnen jullie beter alles opnieuw regelen met z'n vijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')