Dat heb ik ook. Maar dan met zowat alles wat ik maakquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Haha, dat is bij mij precies zo!.
Beetje dikke bodem is wel handigquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik gebruik gewoon een hapjespan, maar het kan in allerlei soorten pannen. Als er maar genoeg ruimte is om al die bouillon in kwijt te kunnen en het ondervlak niet maar 10 cm is ofzo. Overigens vond ik risotto maken erg moeilijk, dus schrik niet als het niet meteen de eerste keer lukt
.
Ik ben daar echt een kneus inquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:09 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Maar dan met zowat alles wat ik maak.
Maar het is echt niet zo moeilijk!.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:06 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik doe risotto maken vast fout, want ik vind het helemaal niet moeilijk. Ik durf het wel niemand voor te schotelen, misschien heeft het wel niet de juiste textuur/vochtigheid (nooit andere dan zelfgemaakte gehad)
Dat is waar (quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:13 schreef DevilsAndDust het volgende:
Vikje, als ik het kan, kan jij het ook.
Ik heb een extreem goed paddestoelenrisottorecept.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb pas 2 keer in m'n leven risotto gehad. Beide keren met paddenstoelen en truffels.
Op de wijn na doe ik het wel goed geloof ik. Met wijn probeer ik de volgende keer welquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:14 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar het is echt niet zo moeilijk!.
Uitje fruiten in olie of boter (ik doe altijd een beetje van allebei)
Rijst erbij, minuutje meebakken totdat de korrel vet zijn en een beetje glazig
Glas droge witte wijn erbij
Vuur heel zacht en wachten tot de wijn is opgenomen door de rijst
Dan steeds wat hete bouillon erbij en wachten tot het is opgenomen (niet te vaak roeren, dan wordt het papperig. maar omdat je vuur laagstaat, kookt het niet of nauwelijks aan)
Vuistregel: 300 ml vocht (dus bouillon en wijn samen) per 100 g rijst. finetunen op smaak
Als de rijst net beetgaar is: parmezaanse kaas erbij en een klontje boter, minuutje laten staan, doorroeren, klaar.
Er mankeert meestal ook wel eea aan m'n eten, hoor. Beetje aangebrand, of de pasta is te gaar of de maïzena die ik gebruik om saus dikker te maken blijft een beetje klonterig etcquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:12 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Ik ben daar echt een kneus inVoor m'n vriend en mezelf durf ik vanalles te maken, maar voor mijn huisgenoten en überhaupt andere eters vind ik niks goed genoeg
Terwijl zij (de huisgenoten) me altijd pakjesspul voorschotelen (maar dan weet je in elk geval zeker dat het niet mislukt).
Do want!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:17 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb een extreem goed paddestoelenrisottorecept.
Ja dacht ik al. Wijsneusquote:En: truffel is een paddestoel
Dat lijkt mij niet zo heel erg lekkerquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:17 schreef SiTuSavais het volgende:
[..]
Op de wijn na doe ik het wel goed geloof ik. Met wijn probeer ik de volgende keer wel![]()
Oh, er was iemand in CUL die aardbeienrisotto had gemaakt. Dat klonk zo avontuurlijk dat ik die deze zomer ook ga proberenal vraag ik me af of het lekker wordt
Mmmmm jaaaa ui en knof in olie of boter. Dan staan we al met z'n tweetjes thuis de dampen op te snuiven en te zeggen dat het lekker wordtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vind een uitje dat gefruit wordt in boter trouwens zó enorm lekker ruiken..
.
Vik, je was toch niet echt van plan om die tabletten er zo los in te gooien?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Do want!
Wat bedoel je met 'hete bouillon' trouwens? Ik heb nu tabletten. Moet ik die oplossen in kokend water ofzo?
[..]
Ja dacht ik al. Wijsneus.
Ik heb een keer een wat gepofte knoflook gegeten en de volgende dag (na uitgebreid douchen en tanden poetsen) vroegen ze op het werk WIE heeft er hier knoflook gegeten???? dus dat 'nauwelijks' gaat niet helemaal op ben ik bangquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Interesting fact about garlic: hoe erg je gaat stinken, hangt af van de bereidingswijze. Rauwe knoflook is erger voor je adem dan bereide, en uitgeprste, geplette of geraspte knoflook geeft een ranziger lucht dan gehakte. Gepofte knoflook ruik je nauwelijks in je adem terug!
Niet?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:21 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Vik, je was toch niet echt van plan om die tabletten er zo los in te gooien?.
Ik ruik het dágen later nog aan m'n vingersquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik heb een keer een wat gepofte knoflook gegeten en de volgende dag (na uitgebreid douchen en tanden poetsen) vroegen ze op het werk WIE heeft er hier knoflook gegeten???? dus dat 'nauwelijks' gaat niet helemaal op ben ik bang
Wat is er mis met bouillontabletten in kokend water gooien dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet?(geintje
).
Ik ben nog erger dan de allergrootste kookn00b volgens mij.
Van die metaalzeepjes helpen wel aardig. Al heb ik er geen liggen hier, dus mijn vingers stinken altijd naar knoflook.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik ruik het dágen later nog aan m'n vingers.
Hete bouillon: uitrekenen hoeveel je ongeveer nodig hebt, 1 blokje per 1/2 l water. Oplossen in kokend water, op zacht vuur zetten terwijl je risotto maakt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:18 schreef Viking84 het volgende:
Do want!
Wat bedoel je met 'hete bouillon' trouwens? Ik heb nu tabletten. Moet ik die oplossen in kokend water ofzo?
Je bent tot nu toe niet erger dan ik in mijn vorige pogingenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet?(geintje
).
Ja, ze moeten dus wel in kokend water oplossen, maar ik vroeg aan Vik of zij van plan was om ze zo in tabletvorm in die pan te gooien. :p.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat is er mis met bouillontabletten in kokend water gooien dan?![]()
![]()
![]()
Ik trap er in zeker? Ergens in, in elk geval?
Ik vind het ook niet zo'n probleem. Wel even goed roeren tot ze helemaal zijn opgelostquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Niet?(geintje
).
Nergens last vanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:27 schreef Viking84 het volgende:
Whehe, nu wordt iedereen hier onzeker over haar kookkunsten.
Wat je moet doen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Ok.. mijn taille 81 cm... dat neigt naar overgewicht volgens sites...
Godver, ik kan ook niet alles... al het vet wat ik heb zit op mijn buik enzo... en nu ben ik aan het balen, wat moet ik doen? Bah
Helpt het als ik zeg dat er bij mij met enige regelmaat dingen mislukken? En dan ik pas op mijn 20e leerde om iets anders te maken dan lasagne?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
En nu zijn we allemaal geïntimideerd door CF..
Gemeten op het smalste punt? En dan nog, sites gaan uit van een gemiddelde. Die 80 cm zou gelden voor mensen van 1.60 en voor mensen van 1.90. Das (imho) onzin, iemand van 1.90 dezelfde taille als iemand van 1.60? Je hebt een gezond BMI en vooral: je eet gezond. Ik zou me er niet teveel druk om makenquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:04 schreef uniekhoorn het volgende:
Ok.. mijn taille 81 cm... dat neigt naar overgewicht volgens sites...
Godver, ik kan ook niet alles... al het vet wat ik heb zit op mijn buik enzo... en nu ben ik aan het balen, wat moet ik doen? Bah
Greysie!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:39 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat je moet doen?
Weer even naar die foto kijken van jezelf in die trouwjurk, die nu een paar maten te groot is
Goodbye! Joehoeeee!![]()
Muizelientje, misschien toch even naar de dokter?
Ik heb die van mij bij Intersport Megastore gehaald, maar volgens mij heb ik er echt niet zoveel voor betaald hoorquote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heeft iemand een tip waar ik een niet al te dure mat kan kopen om grondoefeningen op te doen? Anders bestel ik er nu namelijk eentje online van 19,90 incl. verzendkosten. Heb ze wel gezien van 80 euro of zo, dat gaat me een beetje te ver.
Joepie, thanks! En nu zie ik 'm ook op de site staan.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 17:57 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb die van mij bij Intersport Megastore gehaald, maar volgens mij heb ik er echt niet zoveel voor betaald hoor. 15 euro ofzo?
Ik google niet, ik ga gewoon alle sportzaken die ik ken afquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:04 schreef DevilsAndDust het volgende:
Omg, hoe slecht was ik aan het googlen?. Thanks a bunch, Chico!
Nee, risotto doe ik dit weekend ofzo eens op jouw manierquote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:05 schreef ColdFeet het volgende:
Perrysport heeft ze ook van Nike, die zijn heel fijn, vind ik. Lieve pastelkleurtjes25 euro.
Viking: risotto mislukt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |