quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:11 schreef ColdFeet het volgende:
VMW zal het er niet mee eens zijn, maar: ik heb aardbeien gekocht! De eerste Spaanse, 1,39 voor een pond. Zullen wel waterbommetjes zijn, maar toch
Hoe ik het doe:quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:42 schreef Greys het volgende:
Kwakske, hoe doe jij die aardappeltjes met knof uit de oven?
Krieltjes, olie, knoflooktenen en ovenen maar? Of doe je er nog iets speciaals mee?
Wat grappig, ik ben voor m'n stage met een gedicht bezig waarin het Reaeleneiland en de Zandhoek voorkomen. Ik had van allebei nog nooit gehoord, en nu kom ik het steeds overal tegen!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:02 schreef Ewelina het volgende:
We gaan naar dit restaurantje. http://www.goudenreael.nl/
dat kan ook, als ik voorgekokte krieltjes heb doe ik ze direkt zo in de oven, als ze rauw zijn kook ik ze altijd even voor (10 minuutjes max).quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:42 schreef Greys het volgende:
Kwakske, hoe doe jij die aardappeltjes met knof uit de oven?
Krieltjes, olie, knoflooktenen en ovenen maar? Of doe je er nog iets speciaals mee?
zie edit: dat verschilt. hoe dan ook gaan je aardappeltjes wel naar knof smaken. zeker als je halverwege nog een beetje husselt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Dank dames! Kwak, doe jij dan hele tenen met velletje en al er bij? En gaat het dan om de gepofte knoflook, of gaan je aardappeltjes daar dan ook wel een beetje naar smaken?
Verstop je onder je bureau!quote:
Gepofte knoflook kan je ook uitknijpen over aardappeltjesquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:25 schreef Greys het volgende:
Dank dames! Kwak, doe jij dan hele tenen met velletje en al er bij? En gaat het dan om de gepofte knoflook, of gaan je aardappeltjes daar dan ook wel een beetje naar smaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
Of door wat crème-fraîche, turkse yoghurt of (light-)mayo roeren voor een lekker knoffig sausje.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:32 schreef Ewelina het volgende:
Gepofte knoflook kan je ook uitknijpen over aardappeltjesOf zo gewoon opeten, is ook heerlijk
![]()
Ik zou er zo'n kort vestje op doen, een bolerootjequote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben op zoek naar een vestje voor bij één van m'n jurkjes, maar ik heb geen idee wat voor model ik erbij zou moeten hebben... er zijn echt belachelijk veel verschillende vestjes.. Iemand een ideetje?
Het betreffende jurkje:
http://i20.photobucket.com/albums/b235/Devilsanddust/Jurkjehm.jpg
Een jurk/rok. Broeken kun je altijd nog dragen.quote:
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ik zou er zo'n kort vestje op doen, een bolerootje
Is een mooie shawl een optie?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben op zoek naar een vestje voor bij één van m'n jurkjes, maar ik heb geen idee wat voor model ik erbij zou moeten hebben... er zijn echt belachelijk veel verschillende vestjes.. Iemand een ideetje?
Het betreffende jurkje:
http://i20.photobucket.com/albums/b235/Devilsanddust/Jurkjehm.jpg
Ook mijn eerste gedachtequote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
Zat ik ook aan te denken iddquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:38 schreef Syrena het volgende:
[..]
Moet ik die rijst gewoon 'droog' toevoegen? (en dus pas in de braadpan aan de kook brengen?). Of moet ik hem eerst voorkoken? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die rijst op deze manier goed gaar wordtquote:In braadpan 2 el olie verhitten en ui 1 min. fruiten. Rijst toevoegen en 2 min. meebakken. bouillontabletten en 500 ml water beetje bij beetje toevoegen en rijst aan de kook brengen. Na 10 min. room erdoor roeren.
Je gaat risotto maken?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:50 schreef Viking84 het volgende:
Help! Even een culinaire n00b-vraagje:
[..]
Moet ik die rijst gewoon 'droog' toevoegen? (en dus pas in de braadpan aan de kook brengen?). Of moet ik hem eerst voorkoken? Ik kan me moeilijk voorstellen dat die rijst op deze manier goed gaar wordt.
Ik zet wel vast een bestelling bij New York Pizza klaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik gebruik gewoon een hapjespan, maar het kan in allerlei soorten pannen. Als er maar genoeg ruimte is om al die bouillon in kwijt te kunnen en het ondervlak niet maar 10 cm is ofzo. Overigens vond ik risotto maken erg moeilijk, dus schrik niet als het niet meteen de eerste keer lukt
.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:32 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Gepofte knoflook kan je ook uitknijpen over aardappeltjesOf zo gewoon opeten, is ook heerlijk
Interesting fact about garlic: hoe erg je gaat stinken, hangt af van de bereidingswijze. Rauwe knoflook is erger voor je adem dan bereide, en uitgeprste, geplette of geraspte knoflook geeft een ranziger lucht dan gehakte. Gepofte knoflook ruik je nauwelijks in je adem terug!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu begin ik er helemaal niet meer aanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
VIK!! Ik ben niet enthousiast over dat recept
a) bouillontabletten en water apart
b) hoeveelheid vocht doseren ahv gaarheid vd rijst
c) koken????hooguit zacht pruttelen
d) room? klein klontje boter en wat parmezaanse kaas zul je bedoelen
Omg ik dacht al die dingen ook maar durfde ze niet te zeggen omdat ik nog een kookkneusje ben.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:04 schreef ColdFeet het volgende:
VIK!! Ik ben niet enthousiast over dat recept
a) bouillontabletten en water apart
b) hoeveelheid vocht doseren ahv gaarheid vd rijst
c) koken????hooguit zacht pruttelen
d) room? klein klontje boter en wat parmezaanse kaas zul je bedoelen
Haha, dat is bij mij precies zo!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:06 schreef SiTuSavais het volgende:
Ik doe risotto maken vast fout, want ik vind het helemaal niet moeilijk. Ik durf het wel niemand voor te schotelen, misschien heeft het wel niet de juiste textuur/vochtigheid (nooit andere dan zelfgemaakte gehad)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |