Ik denk dat het agressieve karakter van de islam niet wezenlijk veranderd als "wij" ons minder bezig houden met de islamitische wereld. Het brengen van het christendom lijkt me overigens niet direct aan de orde. Waar zie je dat gebeuren dan?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:30 schreef moussie het volgende:
[..]
euh, niet om het een of ander, maar denk je niet dat de haat en het geweld ogenblikkelijk zouden verminderen als 'wij' eindelijk eens op zouden houden hun onze beschaving met geweld op te leggen .. of dat nou is middels kolonisatie en het brengen van het Christendom of middels 'bevrijding' en het brengen van de democratie ?
Waar haal je dat vandaan? Ik hoor alleen maar iets over een aanklacht, hij is nog nergens voor veroordeeld. Jij hebt graag dat hij veroordeeld wordt omdat hij dingen roept die je niet aanstaan die je niet met argumenten onderuit kan halen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:16 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Daar lijkt Wilders naar toe te gaan. Mag zijn beveiliging dan mee in de gevangenis?
Ik had het over verminderen, niet over ophouden, en ja, ik neem aan van wel .. en dat baseer ik op tig uitspraken door diverse islamitische leiders die kort samen gevat erop neer komen : rot op met je bezettingsmachtquote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:32 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Denk jij dat de haat en het geweld ogenblikkelijk op zouden houden? Waar baseer jij je gedachte op?
Het probleem van de Frans-Algerijnse Moslims is geen erfenis uit het verleden ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 13:59 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, als wij ophouden met Moslims te dwingen hiernaartoe te komen en hier te blijven, en ze gewoon allemaal toestaan weer terug te gaan naar hun Moslimlanden dan zal de haat snel afnemen.
Ik vraag me soms echt af in wat voor wereld jij leeft.
Ik zei het dan ook op mijn eigen Zaanse styl. En hier gebruiken we heb veelvoudig in plaats van heeft. Gelukkig dat jij de eerste mierenneuker bent die het ziet. Daarom ben jij mierenneuker van het jaar.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:44 schreef pisnicht het volgende:
heeft
Bullshit, het geeft werkelijk niemand het recht zich zo te misdragen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Het probleem van de Frans-Algerijnse Moslims is geen erfenis uit het verleden ?
Hadden ze potverdorie maar weg moeten blijven daar, geen koloniën stichten etc .. what goes around comes around
En die Islamitische leiders zullen niets anders vinden om over te klagen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik had het over verminderen, niet over ophouden, en ja, ik neem aan van wel .. en dat baseer ik op tig uitspraken door diverse islamitische leiders die kort samen gevat erop neer komen : rot op met je bezettingsmacht
moeten we de Duitsers nu ook gaan terroriseren?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Hadden ze potverdorie maar weg moeten blijven daar, geen koloniën stichten etc .. what goes around comes around
Ik denk dat de moslim even agressief is als ieder ander die zich bedreigd voelt in zijn bestaan, religies hebben in deze een bindende factoor ..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:18 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het agressieve karakter van de islam niet wezenlijk veranderd als "wij" ons minder bezig houden met de islamitische wereld. Het brengen van het christendom lijkt me overigens niet direct aan de orde. Waar zie je dat gebeuren dan?
De strijd tussen het westen en het oosten is niet iets van de laatste jaren dat bestaat al veel langer. Het is hooguit meer op de voorgrond gekomen na 9/11 maar niet nieuw.
Jaja, want elke moslim in Frankrijk komt uit Algerije.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij was Bin Laden beloofd dat die Opperpief zou worden van Afghanistanquote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:54 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
En die Islamitische leiders zullen niets anders vinden om over te klagen?
Toen de Sovjet-Unie Afghanistan binnenviel, werd er opgeroepen tot een Jihad tegen de SU. Toen de SU weg was uit Afghanistan verlegden de Mujahideen en Al Queda gewoon naar de Verenigde Staten. HEt land dat ze geholpen had met het vechten tegen de SU. Waarom? Omdat ze (op uitnodiging van de regering) bases hadden in Saudi Arabie.
tja, vertel mij wat, Amerika is zowat failliet dankzij de godsdienstig getinte retoriek van Bushquote:En zo zullen ze ook weer wat anders vinden als de 'bezettingsmacht' weg is. Deze 'religieuze' leiders hebben de macht om 1 miljard gelovigen op te kunnen zetten tegen van alles wat ze niet aan staat, en macht is nog steeds het meest krachtige en meest verslavende narcoticum dat er is.
Ja, dus?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Volgens mij was Bin Laden beloofd dat die Opperpief zou worden van Afghanistan
[..]
Hmmm, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, ik had het over 1 miljard gelovigen. Dus ik verwees daarmee naar moslims. Bovendien is Bush nu niet meer aan de macht, wanneer worden de nieuwe moslimleiders gekozen? Volgens mij zodra de oude dood zijn.quote:tja, vertel mij wat, Amerika is zowat failliet dankzij de godsdienstig getinte retoriek van Bush
hehe, inmiddels niet meer, nee, maar in het begin dus wel ..quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:58 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Jaja, want elke moslim in Frankrijk komt uit Algerije.
En buiten dat, de Algerijnse moslims staan volledig in hun recht om rellen te schoppen en de boel af te breken, want ze waren gekoloniseerd door Frankrijk??
Agossie, en zelf kunnen ze niet verhuizen of hun huizen opknappen? Ze hebben geen handen?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:14 schreef moussie het volgende:
[..]
hehe, inmiddels niet meer, nee, maar in het begin dus wel ..
En in je recht staan .. hmz .. sta je als burger van je land in je recht als je voor de zoveelste keer van alles en nog wat beloofd wordt en het wordt weer niet na gekomen ?
Ik bedoel maar, die banlieus werden toen hush-hush en zo goedkoop mogelijk gebouwd als tijdelijk onderkomen voor de Algerijnen die aan de zijde van de Fransen vochten, en ze wonen er nu nog steeds .. na elke uitbarsting, en die zijn er al tientallen jaren, wordt er weer verandering beloofd en 5 jaar later is er nog niets gebeurd, zijn de huizen nog verder veroudert en half verrot.
Ah, dus als we ook het verleden veranderen dan houdt het misschien op?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Het grote probleem is inderdaad dat wij in het heden leven en naar de toekomst kijken, terwijl zij alleen naar het verleden kijken.
Die belofte is niet nagekomen, heeft niets met geloof te maken dusquote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:07 schreef Snapcount2 het volgende:
Ja, dus?
Tegenover 2 miljard Christenen die een aardige track-record hebben qua kolonisatie en het met geweld opleggen van de eigen cultuurquote:Hmmm, begrijpend lezen is niet je sterkste kant, ik had het over 1 miljard gelovigen. Dus ik verwees daarmee naar moslims.
Ach ja, hun hebben geestelijke leiders die gekozen worden voor langere periodes en die een oogje in het zeil moeten houden of er wel geleefd volgens de 'regels', een soortgelijke functie wordt bij ons enerzijds vervult door de hogere gerechtshoven en anderzijds door de Paus ..quote:Bovendien is Bush nu niet meer aan de macht, wanneer worden de nieuwe moslimleiders gekozen? Volgens mij zodra de oude dood zijn.
Toch wel een wereld van verschil.
Dat kan jij makkelijk zeggen .. zou jij het ook zeggen als je tig jaar later nog steeds in het steeds verder vervallend huis zou wonen ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:21 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ah, dus als we ook het verleden veranderen dan houdt het misschien op?
Het grote probleem is inderdaad dat wij in het heden leven en naar de toekomst kijken, terwijl zij alleen naar het verleden kijken.
Ik heb in Rotterdam toen ik van het platteland kwam ook in flink verrotte huizen gewoond. Alleen ben ik ipv discriminatie te roepen en dingen te eisen gewoon gaan werken, jarenlang tegen net boven minimumloon totdat ik met die ervaring betere banen kreeg.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:30 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat kan jij makkelijk zeggen .. zou jij het ook zeggen als je tig jaar later nog steeds in het steeds verder vervallend huis zou wonen ?
En waar heb jij zien staan dat OBL leider van Afghanistan zou mogen worden? Ik kan het namelijk niet vinden.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:29 schreef moussie het volgende:
[..]
Die belofte is niet nagekomen, heeft niets met geloof te maken dus
[..]
Oh, dus de moslims hebben al het recht om aanslagen te plegen en te proberen hun cultuur op te leggen aan ons.quote:Tegenover 2 miljard Christenen die een aardige track-record hebben qua kolonisatie en het met geweld opleggen van de eigen cultuur
[..]
Waarom mogen moslims dan wel met geweld proberen om hun regels aan ons op te leggen wat betreft bijvoorbeeld het regeltje dat de profeet niet uitgebeeld mag worden? Of proberen de politieke processen van een democratisch land te beïnvloeden ten koste van 200 onschuldige forenzen? Al het terrorisme dat uit die landen komt is gemotiveerd vanuit religie.quote:Ach ja, hun hebben geestelijke leiders die gekozen worden voor langere periodes en die een oogje in het zeil moeten houden of er wel geleefd volgens de 'regels', een soortgelijke functie wordt bij ons enerzijds vervult door de hogere gerechtshoven en anderzijds door de Paus ..
Dat het niet mijn systeem is, dat ik onze manier 10 keer beter vind, dat staat voor mij als een paal boven water, maar wie geeft mij het recht om hun mijn systeem op te leggen, als het niet vrijwillig gaat dan maar met geweld ?
De agressie vanuit de islam is op dit moment onvergelijkbaar met andere religies. Daarnaast vraag ik me af of moslims zich bedreigd voelen in hun bestaan of anderen willen bedreigen omdat ze geen moslim zijn. Ik neig eerder naar het laatste dan het eerste.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 14:57 schreef moussie het volgende:
Ik denk dat de moslim even agressief is als ieder ander die zich bedreigd voelt in zijn bestaan, religies hebben in deze een bindende factoor ..
Maar dat heeft niets te maken met het brengen van het christendom.quote:En tja, fanatiekelingen heb je in vrijwel elke groep, die hele axis-of-evil retoriek bvb, die is niet alleen extreem christelijk getint, ze gaat ook nog eens gepaard met troepen die je land bezetten en idd death and destruction brengen
Ik neem aan dat jij een blank velletje hebt ?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 15:34 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb in Rotterdam toen ik van het platteland kwam ook in flink verrotte huizen gewoond. Alleen ben ik ipv discriminatie te roepen en dingen te eisen gewoon gaan werken, jarenlang tegen net boven minimumloon totdat ik met die ervaring betere banen kreeg.
Je kan ook zelf gaan werken hoor. Ik denk niet dat Moslims compleet buitengesloten worden van alle soorten werk. Sterker nog, ik weet het wel zeker. Het probleem is dat ze verwachten direct bankdirecteur te worden, en zo werkt het natuurlijk niet.
Je hebt het grote raadsel opgelost. Het komt allemaal door discriminatie. Moslims zelf doen alles perfect, want ze zijn perfect. Dank je wel dat je mijn ogen geopend hebt.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij een blank velletje hebt ?
Daarnaast, Frankrijk en Nederland zo 1 op 1 vergelijken, absurd gewoon .. als je alleen al die protest-cultuur van hun neemt, men gaat voor werkelijk alles de straat op, daar snapt de gemiddelde Nederlander toch niets van, die krabt op z'n hoofd en vraagt zich af hoe je zo een economie draaiende kan houden
Alsof je kleurtje wat uitmaakt! Het gaat er nog steeds om HOE iemand zich presenteert en weet te uiten!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij een blank velletje hebt ?
Je weet tog...quote:Op dinsdag 24 maart 2009 16:02 schreef Viajero het volgende:
[..]
Je hebt het grote raadsel opgelost. Het komt allemaal door discriminatie. Moslims zelf doen alles perfect, want ze zijn perfect. Dank je wel dat je mijn ogen geopend hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |