abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 maart 2009 @ 19:49:03 #126
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67441008
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:24 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn we met zijn alleen erg ontevreden? Waarom zijn we dat dan? We hebben toch niks te klagen?
Waarom stel je het gebruik van drugs gelijk met ongelukkig zijn?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_67441249
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Waarom stel je het gebruik van drugs gelijk met ongelukkig zijn?
Omdat er de term verslaving vaak bij naar voren komt.

Elk middel word met enige vorm van regelmaat gebruikt. Je hebt er zin in. Als de eerste ervaring niet bevallen of begrepen is, zul je net naar deze middelen grijpen, maar uiteraard naar de dingen die je bevallen zijn. Op het moment dat iets je bevalt, word er een behoefte gekweekt, oftewel iets wat je mist als het er niet is. Als je iets mist wat er niet is ben je ongelukkig.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_67441652
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Elk middel word met enige vorm van regelmaat gebruikt. Je hebt er zin in. Als de eerste ervaring niet bevallen of begrepen is, zul je net naar deze middelen grijpen, maar uiteraard naar de dingen die je bevallen zijn. Op het moment dat iets je bevalt, word er een behoefte gekweekt, oftewel iets wat je mist als het er niet is. Als je iets mist wat er niet is ben je ongelukkig.
Dat mechanisme wat je beschrijft is niet voorbehouden aan 'drugs'. Alles wat mensen een goed gevoel geeft heeft het gevaar geestelijke verslavend te zijn.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:08:42 #129
pi_67441717
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 19:56 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan moet je je focussen op verslaving, niet op het vage begrip drugs.

(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
quote:
Als dat je probleem is is alles slecht voor je.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_67441749
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:07 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Dat mechanisme wat je beschrijft is niet voorbehouden aan 'drugs'. Alles wat mensen een goed gevoel geeft heeft het gevaar geestelijke verslavend te zijn.
Daarom is drinken zo'n mooie universele hobby.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_67441860
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je je focussen op verslaving, niet op het vage begrip drugs.

(nicotine, sex, suiker, werken, alcohol, topsport, geld, tv kijken, eten, adrenaline, muziek, religie, coke, videogames, bungee jumpen, lezen, roddelen, dansen, macht, shoppen, schoonmaken, THC, LSD, TLC, muziek, mediteren, cafeine, ...)
Goed punt, ik heb dan ook moeite dit goed te verwoorden omdat het onderwerp anders misschien te breed word.
quote:
Als dat je probleem is is alles slecht voor je.
Ben jij ongelukkig als jij een behoefte niet kunt vervullen? Of beter verwoord, wat vind jij ervan als iets dat je graag wil niet kan? Ben je dan blij? Jammer is dan ook een hele lichte vorm van ongelukkig zijn.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:19:22 #132
pi_67442084
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Goed punt, ik heb dan ook moeite dit goed te verwoorden omdat het onderwerp anders misschien te breed word.
[..]
Definitie van drugs
quote:
Ben jij ongelukkig als jij een behoefte niet kunt vervullen? Of beter verwoord, wat vind jij ervan als iets dat je graag wil niet kan? Ben je dan blij? Jammer is dan ook een hele lichte vorm van ongelukkig zijn.
Dat gaat op voor alles wat je zou willen hebben of bereiken, niet alleen voor "drugs"

Ik kan heel goed drugs gebruiken omdat ik blij ben en nog fijner de hele nacht wil feesten. Ik gebruik juist geen drugs als ik met kut voel.
pi_67442215
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Definitie van drugs
[..]

Dat gaat op voor alles wat je zou willen hebben of bereiken, niet alleen voor "drugs"

Ik kan heel goed drugs gebruiken omdat ik blij ben en nog fijner de hele nacht wil feesten. Ik gebruik juist geen drugs als ik met kut voel.
Veel mensen doen dat wel, misschien doe jij dan andere dingen als jij je kut voelt.

En als de nacht al goed genoeg is, waarom zou je dan beter willen?

Het raakt zo wel enigszins offtopic hehe. Ik heb het idee dat het misschien slimmer is om het topic verder te laten gaan met mijn andere topic. Aangezien ik het idee heb dat ik op een spoor ben gekomen mbt de acceptatie van alcohol.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:27:14 #134
pi_67442350
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:23 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Veel mensen doen dat wel, misschien doe jij dan andere dingen als jij je kut voelt.
Ik vind het allemaal prima.
quote:
En als de nacht al goed genoeg is, waarom zou je dan beter willen?
Waarom niet? Je hebt al een paar keer in dit topic gepost, waarom zou je er nog een keer posten?
quote:
Het raakt zo wel enigszins offtopic hehe. Ik heb het idee dat het misschien slimmer is om het topic verder te laten gaan met mijn andere topic. Aangezien ik het idee heb dat ik op een spoor ben gekomen mbt de acceptatie van alcohol.
En welk idee is dat dan?
pi_67442513
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik vind het allemaal prima.
Heb jij een goed weekend gehad?
quote:
Waarom niet? Je hebt al een paar keer in dit topic gepost, waarom zou je er nog een keer posten?
Omdat ik nogsteeds geen goede conclusie heb kunnen verbinden aan mijn vraag. Dat is mijn behoefte.
quote:
En welk idee is dat dan?
Lees.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:40:55 #136
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67442793
Je verwacht dat er één antwoord is?
pi_67442838
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:40 schreef fs180 het volgende:
Je verwacht dat er één antwoord is?
Nee, mijn idee hierover zal blijven veranderen tot ik doodga, dan stop ik pas met leren. Ik kan er echter wel wat zaken mee verklaren.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:45:35 #138
pi_67442955
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Heb jij een goed weekend gehad?
Ja hoor, maar het kan nog beter.
quote:
[..]

Omdat ik nogsteeds geen goede conclusie heb kunnen verbinden aan mijn vraag. Dat is mijn behoefte.
[..]
Levende wezens hebben behoefte aan drugs.
quote:
Lees.
Mensen hebben problemen?
pi_67443067
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Levende wezens hebben behoefte aan drugs.
Wezens leven. Oftewel gaan van geestestoestand naar geestestoestand. Het word je uiteindelijk aangeleerd wat je nodig hebt, of zie ik dat verkeerd?
quote:
Mensen hebben problemen?
Ze komen altijd iets tekort.
  donderdag 26 maart 2009 @ 20:55:06 #140
pi_67443345
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:48 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wezens leven. Oftewel gaan van geestestoestand naar geestestoestand. Het word je uiteindelijk aangeleerd wat je nodig hebt, of zie ik dat verkeerd?
De behoefte aan voedsel en zuurstof is toch niet aangeleerd?
quote:
[..]

Ze komen altijd iets tekort.
Als je geen behoeften meer hebt is het tijd om te sterven.
pi_67443526
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 20:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De behoefte aan voedsel en zuurstof is toch niet aangeleerd?
Uiteindelijk wel, mensen die niet ademen en eten gaan dood, je lichaam zal zich na de eerste adem beter voelen en gaan leven, daarom heb je de behoefte om te ademen. Voedsel idem, je word in de eerste jaren ook door je ouders gevoed, die leren je dus uiteindelijk aan dat je moet eten om te leven.
quote:
Als je geen behoeften meer hebt is het tijd om te sterven.
Daarom hebben wij een behoefte om nieuwe dingen te leren. We komen kennis tekort en willen meer weten.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:08:40 #142
pi_67443777
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

na de eerste adem
Wie heeft jou je eerste adem aangeleerd?
pi_67443806
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wie heeft jou je eerste adem aangeleerd?
Je fysieke lichaam. Of misschien de configuratie van dit lichaam ofzo. Op een of andere manier moet het fenomeen ademen bij ons terecht zijn gekomen, iets of iemand moet het bedacht hebben. Anders had het niet bestaan.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:14:51 #144
pi_67443984
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Je fysieke lichaam. Of misschien de configuratie van dit lichaam ofzo. Op een of andere manier moet het fenomeen ademen bij ons terecht zijn gekomen, iets of iemand moet het bedacht hebben. Anders had het niet bestaan.
Niemand heeft voor bacteriën bedacht dat ze voedsel nodig hebben.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:16:03 #145
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_67444028
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:00 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel, mensen die niet ademen en eten gaan dood, je lichaam zal zich na de eerste adem beter voelen en gaan leven, daarom heb je de behoefte om te ademen. Voedsel idem, je word in de eerste jaren ook door je ouders gevoed, die leren je dus uiteindelijk aan dat je moet eten om te leven.
[..]

Daarom hebben wij een behoefte om nieuwe dingen te leren. We komen kennis tekort en willen meer weten.
leuke topicwendig
wat er allemaal in je dna wordt opgeslagen is bijzonder, hoe weet een kitten anders wat hij wel niet moet eten wat hij wel en niet moet doen om het te vangen, want geloof mij maar, echt niet alleen trial and error
pi_67444189
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:16 schreef fs180 het volgende:

[..]

leuke topicwendig
wat er allemaal in je dna wordt opgeslagen is bijzonder, hoe weet een kitten anders wat hij wel niet moet eten wat hij wel en niet moet doen om het te vangen, want geloof mij maar, echt niet alleen trial and error
Het is op 1 of andere manier in ons dna gekomen, dna komt niet uit het niets. Net zoals dat bacterien niet uit het niets komen, er is een oorsprong.

Idd een leuke topicwending, een tikkeltje offtopic, maar volgens mij is papierversnipperaar vanavond veel aan het leren.
  donderdag 26 maart 2009 @ 21:23:06 #147
pi_67444323
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:19 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het is op 1 of andere manier in ons dna gekomen, dna komt niet uit het niets. Net zoals dat bacterien niet uit het niets komen, er is een oorsprong.

Idd een leuke topicwending, een tikkeltje offtopic, maar volgens mij is papierversnipperaar vanavond veel aan het leren.
Ik ben vanavond gitaar aan het oefenen en verder dump ik zaken die ik allang weet. Als jij oplet kan jij nog wat leren. Met iets in me zegt dat je niet openstaat voor gedachten anders dan die van jezelf.
pi_67444398
quote:
Op donderdag 26 maart 2009 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ben vanavond gitaar aan het oefenen en verder dump ik zaken die ik allang weet. Als jij oplet kan jij nog wat leren. Met iets in me zegt dat je niet openstaat voor gedachten anders dan die van jezelf.
Daar staat niemand voor open. Ik heb echter wel veel geleerd, mede door alle replies die ik gekregen heb op mijn topics, dat staat vast. Mijn verhaal verandert dan ook langzaam aan de hand van goede replies. Ik kan niet alles in mijn eentje bedenken en leren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')