thx voor reactie. Camera gaat dus gewoon meequote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In juli is het de drukste periode in Guatemala, veel Amerikanen (uit de VS dus). Ik zou alleen wat hoogtepunten doen in Guatemala en dan zo snel mogelijk het 'ongerepte' Midden Amerika gaan verkennen!
Je kunt gerust een camera meenemen, maar ga er niet mee te koop lopen en hou hem altijd bij je in een onopvallende tas.
Voorbeeldje hoe het niet moet: Ik ontmoette ooit eens een Duitser in Quito die z'n rugtas met drie camera's en alle toebehoren even voor zich neerzette tussen z'n voeten, om wat te pakken. Komt er een dief aan en alles was weg...
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat een bouwtempo, ik gok erop dat het hele Panama-kanaal ook wel in een maand klaar is dan
Terug naar Rivas en vanaf daar een bus naar de grens. Lopend de grens over en in Costa Rica een bus pakken naar een plaats daar (Liberia bijvoorbeeld). En een taxi San Juan de Sur - grens is volgens mij ook niet zo duur.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef Multivitamine het volgende:
Ik wil begin Juli richting Costa Rica gaan, vanuit Granada. Maar ondertussen wil ik bijvoorbeeld ook in San Juan del Sur verblijven. Ik weet dat ik vanuit Granada gewoon de bus kan pakken naar Rivas, en vanuit daar een taxi naar San Juan del Sur.. Maar kan ik vanuit San Juan del Sur een beetje makkelijk in Costa Rica komen per lokale bus? Of snelbus? Het is namelijk niet zo heel ver van CR vandaan..
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:06 schreef Individual het volgende:
Heb net een vlucht naar Panama voor 2 mei geboekt. We vliegen op de 18e weer terug vanuit Guatemala.
Dat zou rap zijn inderdaadquote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:38 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Welke 18e ga je nou terug?
Of bedoel je dat je al die landen gaat bezoeken in 16 dagen?
Maar ik neem aan dat als dat daar het geval is, het wel op meer plaatsen in Panama/Costa Rica/Nicaragua het geval is toch? Nou ja, als ik hier vertrek moet ik toch ook warm gekleed zijn, dus dat komt dan wel goedquote:Op donderdag 25 februari 2010 07:57 schreef staticdata het volgende:
Mocht je naar Monte Verder in CR gaan dan is mijn advies om wel i.i.g warmere kleren bij je te hebben. 's avonds koelt het daar af tot een graadje of 5.
16 dagen ja. Volgens mij hebben we die discussie wel eens over mijn andere reizen gehad. Ik ben soms eenmaal een hoge snelheid toerist. Zie het als een orientatie voor als ik grijs ben.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:38 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Welke 18e ga je nou terug?
Of bedoel je dat je al die landen gaat bezoeken in 16 dagen?
Ik heb wireless niet veel geprobeerd, maar heb het met name in Panama veel gezien. Sim in Panama zou geen probleem moeten zijn. Costa Rica verbaasde me in dat opzicht: ik heb even gezocht naar een chip, maar mobiel blijkt in CR een staatsmonopolie te zijn. Ik zocht me de blubber in elk geval en begreep van mensen dat het niet zo simpel is als een chipje kopen in (bijvoorbeeld) Ecuador. Ik heb geen idee of er operators zijn die roaming bieden (op een lokale chip) door heel Midden-Amerika (dat lijkt me wel handig als je in zo'n korte tijd in zoveel landen bent). Costa Rica waarschijnlijk niet dus.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:09 schreef Individual het volgende:
Mini laptop gaat wel mee, maar ik hoop dat ie niet aanhoeft. Hoe zit het eigenlijk met wi-fi of een data sim?
Corn Islands doe ik wel een keer apart dan. Waarom duurt vliegen 3 dagen??quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:40 schreef Hik het volgende:
Sorry, ik dacht echt dat ik het verkeerd begreep...
Ik dat geval heb je misschien niet heel veel meer tijd dan de dingen die je noemt. Ik zou bij Nica altijd de corn islands meenemen, maar dat kost wel wat tijd. Zelfs als je zou vliegen ben je wel een dag of drie kwijt als je daar een dagje of 1,5 wilt zijn en dan ben je nog niet op small corn. Ik denk dat je een minimum van 5 dagen wilt hebben wil je het een beetje kunnen zien. Waarschijnlijk geen optie dus.
Verder was San Blas voor mij het absolute hoogtepunt van Panama (ik denk dat Blik dit zal bevestigen). Maar eigenlijk geldt daar hetzelfde voor.
Vliegen duurt natuurlijk geen drie dagen...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Corn Islands doe ik wel een keer apart dan. Waarom duurt vliegen 3 dagen??
Zijn er naast internet cafes ook wifi hotspots?
Ah oke!quote:Op zondag 28 februari 2010 01:00 schreef Hik het volgende:
Ik denk niet dat ik snel 2 weken naar de Corn Islands zou gaan. Het is er heel mooi, maar het is echt een relax-plek. Dat houd ik nooit langer dan een dag of 5 vol...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |