Je schijnt in die oude stad inderdaad een aantal gevaarlijke stukken te hebben. Ik heb begrepen van enkele andere reizigers dat juist die gedeeltes goed afgeschermd worden door de politie 's avonds.quote:Op maandag 25 januari 2010 08:17 schreef WimTol het volgende:
[..]
Ik vond het er op ook wel veilig uitzien toen ik er liep. Maar lokale bevolking adviseerde ons snel een taxi te nemen omdat het stuk waar wij liepen erg gevaarlijk was voor toeristen. En de taxi-chauffeur beaamde dat ook nog eens.
Dat is wel te doen hoor! Al zul je wel keuzes moeten maken. Als je 2 weken voor ieder land hebt, kun je een hoop highlights wel zien. Voor Nicaragua zou ik overigens minimaal 3 weken uittrekken.quote:Op zondag 24 januari 2010 15:51 schreef MarkaD het volgende:
Ik heb ook geboekt! Vertrek op 3 juli naar Guatemala en heb op 23 augustus een vlucht van Panama naar Ecuador. Is het in die tijd een beetje te doen om in ieder geval Guatemala, Honduras, Nicaragua en Panama te zien? Ik had liever ook meer tijd gehad maar dat zit er helaas niet in. Misschien beperken we het maar tot een paar landen dan.
Nicaraguaquote:Op vrijdag 22 januari 2010 21:29 schreef Foeske het volgende:
Jaaah, ik heb geboekt! 11 maart vlieg ik naar Panama en 7 april kom ik terug vanuit Nicaragua... en ik heb er uiteraard heel veel zin in.
Weet nog niet heel precies wat ik allemaal ga zien, en ik denk dat ik het meeste ook gewoon lekker ter plaatse ga bepalen. Maar ik ben wel van plan te eindigen op de Corn Islands![]()
Ik denk dat ik ook maar langs het Panama kanaal ga. Het lijkt me eigenlijk helemaal niet zo boeiend, maar ik lees er toch overal over al een must-see. En als ik er toch ben... Maar wat vonden jullie daar eigenlijk van?
Nog tips voor een leuke buurt in Panama City waar ik m'n eerste hostel moet zoeken?
En doe in Guatemala alleen de hoogtepunten: Tikal, Lago de Atitlán, Pacaya als deze actief is en eventueel Semuc Champey en Laguna Lachua. Die plekken zijn fantastisch, de rest van het land is matig (en slecht voor je gezondheid).quote:Op maandag 25 januari 2010 10:39 schreef renzell het volgende:
[..]
Dat is wel te doen hoor! Al zul je wel keuzes moeten maken. Als je 2 weken voor ieder land hebt, kun je een hoop highlights wel zien. Voor Nicaragua zou ik overigens minimaal 3 weken uittrekken.Maar goed, da's persoonlijk.
Pacaya is altijd actief toch? Verder is Antigua toch ook wel een mooi stadje en is LIvingston ook wel de moeite waard.quote:Op maandag 25 januari 2010 15:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En doe in Guatemala alleen de hoogtepunten: Tikal, Lago de Atitlán, Pacaya als deze actief is en eventueel Semuc Champey en Laguna Lachua. Die plekken zijn fantastisch, de rest van het land is matig (en slecht voor je gezondheid).
Pacaya is altijd actief idd, maar op sommige momenten écht actief, met lava. Dan is het een must-see, zo dicht bij stromende lava kom je bijna nergens ter wereld.quote:Op maandag 25 januari 2010 16:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Pacaya is altijd actief toch? Verder is Antigua toch ook wel een mooi stadje en is LIvingston ook wel de moeite waard.
Ja, ik vond Antigua wel een mooi stadje verder. En natuurlijk een ideale uitvalsbasis voor Pacaya. En je verblijft er vaak toch wel omdat je toch niet in Guatemala City wilt zijn. Ik had dus blijkbaar geluk bij Pacaya, echt op paar meter van stromend lava gestaanquote:Op maandag 25 januari 2010 18:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pacaya is altijd actief idd, maar op sommige momenten écht actief, met lava. Dan is het een must-see, zo dicht bij stromende lava kom je bijna nergens ter wereld.
De omgeving van Rio Dulce en Livingstone is ook wel aardig ja. Je kunt onderweg van- of naar Tikal een stop-over maken in Rio Dulce en dan de boot door de kloof naar Livingstone nemen.
Antigua vond ik echt geen reet aan... Maar ik was al in Oaxaca (Mexico) geweest, wat er nagenoeg hetzelfde uitziet. Alleen dan in Mexico, dus met bijbehorend bizar goed eten!
Wij hebben de ochtend-trip gedaan. Was het wel te doen om in het donker naar beneden te lopen?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 00:20 schreef renzell het volgende:
Wij ook ja, en dan marshmallows roosteren boven de lava.Bizar! Aan de ene kant afschuwelijk vond ik, om met een hele troep toeristen daar te staan. Aan de andere kant prachtig, een andere wereld. Zeker toen de zon onder begon te gaan (zorg voor goede flashlights!) was het een maanlandschap van betoverende schoonheid.
Wij hadden ook gehoord dat het daar 's avonds ging gebeuren. Maar het was er maar rustig. Ik heb me beter vermaakt in Zona Viva. Maar dat is niet echt een omgeving om een hotel te hebben.quote:Op maandag 25 januari 2010 12:13 schreef Hik het volgende:
[..]
Als je wat meer Panamees wilt stappen kun je wellicht beter niet te ver van de Calle Uruguay gaan zitten met je hostel.
Ik ben meerdere keren in zowel Oaxaca als Antigua geweest en vind die 2 echt niet met elkaar te vergelijken hoor. Oaxaca is veel opgeruimder, gestructureerder dan Antigua en natuurlijk een stuk rijker. Prachtige stad!quote:Op maandag 25 januari 2010 18:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Pacaya is altijd actief idd, maar op sommige momenten écht actief, met lava. Dan is het een must-see, zo dicht bij stromende lava kom je bijna nergens ter wereld.
De omgeving van Rio Dulce en Livingstone is ook wel aardig ja. Je kunt onderweg van- of naar Tikal een stop-over maken in Rio Dulce en dan de boot door de kloof naar Livingstone nemen.
Antigua vond ik echt geen reet aan... Maar ik was al in Oaxaca (Mexico) geweest, wat er nagenoeg hetzelfde uitziet. Alleen dan in Mexico, dus met bijbehorend bizar goed eten!
Wij waren daar op een zaterdag, en toen was het er toch wel flink druk.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:21 schreef WimTol het volgende:
[..]
Wij hadden ook gehoord dat het daar 's avonds ging gebeuren. Maar het was er maar rustig. Ik heb me beter vermaakt in Zona Viva. Maar dat is niet echt een omgeving om een hotel te hebben.
Oh, San Christobal, dat was een andere tegenvaller... Niet mijn type stadjes dus!quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:33 schreef Vogue het volgende:
[..]
Ik ben meerdere keren in zowel Oaxaca als Antigua geweest en vind die 2 echt niet met elkaar te vergelijken hoor. Oaxaca is veel opgeruimder, gestructureerder dan Antigua en natuurlijk een stuk rijker. Prachtige stad!
Antigua is even koloniaal als Oaxaca, maar rommeliger, leuke binnentuintjes met fonteinen, en er zijn veel mooie ruïnes van kerken die je kan bezoeken.
Als ik Antigua dan toch met een andere stad moet vergelijken denk ik eerder aan San Cristobal de las Casas
Absoluut (mits een goede zaklamp, want donker = donker = donker = huel donker!), maar om de zoveel honderd meter stond een bewapende man (ter bescherming van toeristen) en dat was daar blijkbaar ook echt nodig. Niet echt een lekker idee dus. Fysiek was het zeker te doen.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 09:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Wij hebben de ochtend-trip gedaan. Was het wel te doen om in het donker naar beneden te lopen?
Ben je er recent geweest? In 2007 geen guns gezien...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 12:13 schreef renzell het volgende:
[..]
Absoluut (mits een goede zaklamp, want donker = donker = donker = huel donker!), maar om de zoveel honderd meter stond een bewapende man (ter bescherming van toeristen) en dat was daar blijkbaar ook echt nodig.
Graciasquote:Op maandag 25 januari 2010 10:39 schreef renzell het volgende:
[..]
Dat is wel te doen hoor! Al zul je wel keuzes moeten maken. Als je 2 weken voor ieder land hebt, kun je een hoop highlights wel zien. Voor Nicaragua zou ik overigens minimaal 3 weken uittrekken.Maar goed, da's persoonlijk.
Ik heb ondertussen wel begrepen dat het een tijd geleden is dat je in Nicaragua was, maar wat zijn dat nog meer highlights in dat land? Moet zeggen dat ik m'n Lonely Planet nog niet heel goed heb bestudeerd, maar buiten Leon en Corn Islands zag ik zo gauw nog geen echte hoogtepunten volgens mij... Nog meer must-sees?quote:Op maandag 25 januari 2010 10:39 schreef renzell het volgende:
[..]
2009; jan t/m maart.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 13:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ben je er recent geweest? In 2007 geen guns gezien...
Zona Viva ben ik ook geweest. Op zich wel vermaakt, maar ik vind het toch geen aanrader. Alles is binnen, dus je moet steeds maar gokken of het ergens leuk is en op staat zie je alleen maar mensen van de ene naar de andere plek lopen. Bovendien zijn er geen restaurants. Op Calle Uruguay heb je ook genoeg terrasjes en heerlijke restaurants. Bovendien vond ik het sfeervoller; Zona Viva is allemaal vorige week gebouwd; vond ik toch wat minder.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:21 schreef WimTol het volgende:
[..]
Wij hadden ook gehoord dat het daar 's avonds ging gebeuren. Maar het was er maar rustig. Ik heb me beter vermaakt in Zona Viva. Maar dat is niet echt een omgeving om een hotel te hebben.
Granada en Ometepe in elk geval. Verder zijn Massaya, San Juan del Sur en Matagalpa ook zeker de moeite waard, maar vulkanen, schildpadden en bergen heb je ook wel in andere Midden-Amerikaanse landen (al zijn ze wel rustiger in Nicaragua waarschijnlijk). Ometepe is wel echt uniek, niet te missen.quote:Op zaterdag 30 januari 2010 11:51 schreef Foeske het volgende:
[..]
Ik heb ondertussen wel begrepen dat het een tijd geleden is dat je in Nicaragua was, maar wat zijn dat nog meer highlights in dat land? Moet zeggen dat ik m'n Lonely Planet nog niet heel goed heb bestudeerd, maar buiten Leon en Corn Islands zag ik zo gauw nog geen echte hoogtepunten volgens mij... Nog meer must-sees?
In juli is het de drukste periode in Guatemala, veel Amerikanen (uit de VS dus). Ik zou alleen wat hoogtepunten doen in Guatemala en dan zo snel mogelijk het 'ongerepte' Midden Amerika gaan verkennen!quote:Op dinsdag 2 februari 2010 09:27 schreef krapula het volgende:
Goed, er is het een en ander veranderd aan onze reis, het gaat hierbij met name over de duur van de vakantie. Blijven nu vijf weken ipv vier in midden amerika. Wat raden mensen aan? We zijn eigenlijk van plan met name Guatemala te bezoeken. Is dit een goede keus om een indruk te krijgen van cultuur + bevolking van midden amerika? Ben iig van plan me komende maanden op de taal te storten, hoor van veel kanten dat het leren van de taal zeker de moeite waard is.
Nog een andere vraag: ik fotografeer graag... is het mogelijk te reizen met een digitale spiegelreflex + een hele rij aan lenzen? Of is dit vragen om problemen? On azië was dit niet zo'n probleem, maar overvallen/diefstal is daar geloof ik ook minder aanwezig dan in centraal amerika. Of zit ik er naast?
Ik heb er zin in! Het kan mij niet snel genoeg Juli zijn
Wat een bouwtempo, ik gok erop dat het hele Panama-kanaal ook wel in een maand klaar is danquote:Op maandag 1 februari 2010 12:54 schreef Hik het volgende:
[..]
Bovendien vond ik het sfeervoller; Zona Viva is allemaal vorige week gebouwd; vond ik toch wat minder.
Thanks! Ometepe had ik ondertussen ook al op m'n lijstje gezet ja, en de rest ga ik nog eens rustig bestuderen. Maar leuk om in ieder geval ook een aantal namen al te horen die mij nog niet bekend waren...quote:Op maandag 1 februari 2010 12:59 schreef Hik het volgende:
[..]
Granada en Ometepe in elk geval. Verder zijn Massaya, San Juan del Sur en Matagalpa ook zeker de moeite waard, maar vulkanen, schildpadden en bergen heb je ook wel in andere Midden-Amerikaanse landen (al zijn ze wel rustiger in Nicaragua waarschijnlijk). Ometepe is wel echt uniek, niet te missen.
Tja, en ik ben ook echt een sucker voor Managua. Ik weet ook wel dat het een rare-niet mooie stad is, maar het heeft iets heel bijzonders, juist omdat geen toerist er blijft. Het uitgaansleven is geweldig en het centrum-dat-geen-centrum is is gewoon een hele bijzondere historische plek.
thx voor reactie. Camera gaat dus gewoon meequote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
In juli is het de drukste periode in Guatemala, veel Amerikanen (uit de VS dus). Ik zou alleen wat hoogtepunten doen in Guatemala en dan zo snel mogelijk het 'ongerepte' Midden Amerika gaan verkennen!
Je kunt gerust een camera meenemen, maar ga er niet mee te koop lopen en hou hem altijd bij je in een onopvallende tas.
Voorbeeldje hoe het niet moet: Ik ontmoette ooit eens een Duitser in Quito die z'n rugtas met drie camera's en alle toebehoren even voor zich neerzette tussen z'n voeten, om wat te pakken. Komt er een dief aan en alles was weg...
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 10:42 schreef Blik het volgende:
[..]
Wat een bouwtempo, ik gok erop dat het hele Panama-kanaal ook wel in een maand klaar is dan
Terug naar Rivas en vanaf daar een bus naar de grens. Lopend de grens over en in Costa Rica een bus pakken naar een plaats daar (Liberia bijvoorbeeld). En een taxi San Juan de Sur - grens is volgens mij ook niet zo duur.quote:Op maandag 22 februari 2010 17:32 schreef Multivitamine het volgende:
Ik wil begin Juli richting Costa Rica gaan, vanuit Granada. Maar ondertussen wil ik bijvoorbeeld ook in San Juan del Sur verblijven. Ik weet dat ik vanuit Granada gewoon de bus kan pakken naar Rivas, en vanuit daar een taxi naar San Juan del Sur.. Maar kan ik vanuit San Juan del Sur een beetje makkelijk in Costa Rica komen per lokale bus? Of snelbus? Het is namelijk niet zo heel ver van CR vandaan..
quote:Op vrijdag 26 februari 2010 19:06 schreef Individual het volgende:
Heb net een vlucht naar Panama voor 2 mei geboekt. We vliegen op de 18e weer terug vanuit Guatemala.
Dat zou rap zijn inderdaadquote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:38 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Welke 18e ga je nou terug?
Of bedoel je dat je al die landen gaat bezoeken in 16 dagen?
Maar ik neem aan dat als dat daar het geval is, het wel op meer plaatsen in Panama/Costa Rica/Nicaragua het geval is toch? Nou ja, als ik hier vertrek moet ik toch ook warm gekleed zijn, dus dat komt dan wel goedquote:Op donderdag 25 februari 2010 07:57 schreef staticdata het volgende:
Mocht je naar Monte Verder in CR gaan dan is mijn advies om wel i.i.g warmere kleren bij je te hebben. 's avonds koelt het daar af tot een graadje of 5.
16 dagen ja. Volgens mij hebben we die discussie wel eens over mijn andere reizen gehad. Ik ben soms eenmaal een hoge snelheid toerist. Zie het als een orientatie voor als ik grijs ben.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 03:38 schreef Hik het volgende:
[..]![]()
Welke 18e ga je nou terug?
Of bedoel je dat je al die landen gaat bezoeken in 16 dagen?
Ik heb wireless niet veel geprobeerd, maar heb het met name in Panama veel gezien. Sim in Panama zou geen probleem moeten zijn. Costa Rica verbaasde me in dat opzicht: ik heb even gezocht naar een chip, maar mobiel blijkt in CR een staatsmonopolie te zijn. Ik zocht me de blubber in elk geval en begreep van mensen dat het niet zo simpel is als een chipje kopen in (bijvoorbeeld) Ecuador. Ik heb geen idee of er operators zijn die roaming bieden (op een lokale chip) door heel Midden-Amerika (dat lijkt me wel handig als je in zo'n korte tijd in zoveel landen bent). Costa Rica waarschijnlijk niet dus.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:09 schreef Individual het volgende:
Mini laptop gaat wel mee, maar ik hoop dat ie niet aanhoeft. Hoe zit het eigenlijk met wi-fi of een data sim?
Corn Islands doe ik wel een keer apart dan. Waarom duurt vliegen 3 dagen??quote:Op zaterdag 27 februari 2010 13:40 schreef Hik het volgende:
Sorry, ik dacht echt dat ik het verkeerd begreep...
Ik dat geval heb je misschien niet heel veel meer tijd dan de dingen die je noemt. Ik zou bij Nica altijd de corn islands meenemen, maar dat kost wel wat tijd. Zelfs als je zou vliegen ben je wel een dag of drie kwijt als je daar een dagje of 1,5 wilt zijn en dan ben je nog niet op small corn. Ik denk dat je een minimum van 5 dagen wilt hebben wil je het een beetje kunnen zien. Waarschijnlijk geen optie dus.
Verder was San Blas voor mij het absolute hoogtepunt van Panama (ik denk dat Blik dit zal bevestigen). Maar eigenlijk geldt daar hetzelfde voor.
Vliegen duurt natuurlijk geen drie dagen...quote:Op zaterdag 27 februari 2010 14:02 schreef Individual het volgende:
[..]
Corn Islands doe ik wel een keer apart dan. Waarom duurt vliegen 3 dagen??
Zijn er naast internet cafes ook wifi hotspots?
Ah oke!quote:Op zondag 28 februari 2010 01:00 schreef Hik het volgende:
Ik denk niet dat ik snel 2 weken naar de Corn Islands zou gaan. Het is er heel mooi, maar het is echt een relax-plek. Dat houd ik nooit langer dan een dag of 5 vol...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |