Dat heb ik ook al gehoord idd.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:22 schreef teamlead het volgende:
Natuurlijk is een crisis met een béétje organiseren te veroorzaken en ongetwijfeld zijn er mensen die profiteren van de huidige situatie, maar in de huidige situatie is er eigenlijk helemaal geen sprake van een crisis... het is een opgeblazen verhaal, waar bedrijven dankbaar gebruik van maken om boventallige werknemers te lozen
Ik kreeg dit stuk over de mail:quote:Op maandag 23 maart 2009 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
Daarom, puur hypothetisch, de volgende vragen:Denk je dat zo'n crisis doelbewust zou kunnen zijn veroorzaakt? Wie zullen er van profiteren van deze crisis? Wie niet? Welke vuile spelletjes worden er gespeeld tijdens deze crisis die normaal gesproken niet gespeeld hadden kunnen worden? Wie zullen er belang bij hebben? Wie weten de crisis naar hun hand te zetten?
Google op "FED ownership" verdiep je in de achtergronden van de moneymakers en je ziet wie hier aan verdient.quote:De laatste tijd valt de term "Quantitative Easing" (QE) nog wel eens. Bij een dergelijke actie koopt de Centrale Bank langlopende (staats)leningen om zodoende ook de lange rente neerwaarts te kunnen manipuleren. De Bank of England heeft een potje van 70Mrd gemaakt. Dat kunnen ze makkelijk, want het benodigde geld kan gewoon worden gemaakt. Het zou net zo goed "Enhanced" of "leveraged" kunnen heten. Met de ervaringen van de laatste 2 jaar zal bij menig belegger de nekharen overeind gaan staan als ze deze woorden horen, maar QE veroorzaakt nog steeds geen Pavlov reactie, nog niet. Het bizarre is dat diverse overheden enorme bedragen extra moeten lenen maar dat de eigen Centrale bank gedeeltelijk meebepaalt tegen welke rentevergoeding deze nieuwe leningen in de markt kunnen worden gezet doordat deze obligaties worden opgekocht. Als locale belastingbetaler bent u het daar natuurlijk helemaal mee eens, maar als belegger ook? In ieder land is de situatie weer anders, maar in Amerika is hij wel heel bijzonder. We raden u aan eens "FED Ownership" te googelen en een paar van de links te volgen, danwel boeken van Willem Middelkoop te lezen, met name "Als de dollar valt". De dollar valt weliswaar (nog) niet maar het boekje is de moeite waard. Willem stopt met RTLZ, dus hij kan wel een beetje extra inkomsten gebruiken en we helpen hem graag.
Onderstaand een paar kleine stukjes uit verzameld materiaal over de FED. Bottomline: De FED is van de commerciele banken......
On December 23, 1913, the Federal Reserve Act, also known as the Glass-Owen Bill, was passed. The Republican controlled Senate rammed the bill through when many members of the US Congress were home for the holiday. The President, Dr. Thomas Woodrow Wilson, signed it into law one hour after being passed by the Congress! Somebody very powerful really wanted this law passed. The Federal Reserve System is an independent central bank. Although the President of the United States appoints the chairman of the Fed, and this appointment is approved by the United States Senate, the decisions of the Fed do not have to be ratified by the President, or anyone else in the executive branch of the United States government. Buried in the legislation was the granting of total power over the monetary policies of all US banks. A very curious statement is found in the original 1913 law. SEC. 30. The right to amend, alter, or repeal this Act is hereby expressly reserved.
A Study of Corporate and Banking Influence ** - - Published 1976 Chart 1 reveals the linear connection between the Rothschilds and the Bank of England, and the London banking houses which ultimately control the Federal Reserve Banks through their stockholdings of bank stock and their subsidiary firms in New York. The two principal Rothschild representatives in New York, J. P. Morgan Co., and Kuhn, Loeb & Co. were the firms which set up the Jekyll Island Conference at which the Federal Reserve Act was drafted, who directed the subsequent successful campaign to have the plan enacted into law by Congress, and who purchased the controlling amounts of stock in the Federal Reserve Bank of New York in 1914
Who Owns the Federal Reserve Bank of New York?
Each of the twelve Federal Reserve Banks is organized into a corporation whose shares are sold to the commercial banks and thrifts operating within the Bank's district. Shareholders elect six of the nine the board of directors for their regional Federal Reserve Bank as well as its president. Mullins reported that the top eight stockholders of the New York Fed were, in order from largest to smallest as of 1983, Citibank, Chase Manhatten, Morgan Guaranty Trust, Chemical Bank, Manufacturers Hanover Trust, Bankers Trust Company, National Bank of North America, and the Bank of New York (Mullins, p. 179). Together, these banks owned about 63 percent of the New York Fed's outstanding stock. Mullins then showed that many of these banks are owned by about a dozen European banking organizations, mostly British, and most notably the Rothschild banking dynasty. Through their American agents they are able to select the board of directors for the New York Fed and to direct U.S. monetary policy. Mullins explained,
Vergeet niet dat er doelbewust vooraf de boel op scherp is gezet met idioot hoge olie-kosten.quote:Op maandag 23 maart 2009 19:11 schreef Klopkoek het volgende:
WARNING: Dit is puur hypothetisch, het wil niet zeggen dat ik het daadwerkelijk denk
In deze tijd kan bijna niemand om de financieele crisis heen. Het is zowat elke dag, wat zeg ik, elk uur in het nieuws. Opvallend daarbij is dat telkens weer impliciet wordt benadrukt dat het een 'ongelukje' is en 'dat het iedereen gaat raken'.
Onzin natuurlijk. Je hoeft maar naar de geschiedenis te kijken dat er altijd mensen zijn die van een crisis profiteren of, als het eenmaal aan de gang is, de gang van zaken zo naar hun hand zetten dat ze gemakkelijker over de ruggen van anderen een slaatje kunnen slaan (zie bijvoorbeeld de Bankers Plot in de jaren '30 waar ook opa Bush bij was betrokken). Misschien levert op de korte termijn iedereen in financieel opzicht wat in, maar wie zegt dat de instituties niet zo kunnen veranderd worden dat het op de langere termijn bepaalde figuren goed uit gaat komen? En wie weet gaat het helemaal niet om financieel gewin, maar om politieke macht.
Zoals gezegd denk ikzelf niet dat dit bewust allemaal is veroorzaakt, hoogstens wordt er nu geprofiteerd, worden zaken naar hun hand gezet en lachen sommigen stiekem in hun vuistje. Maar wel opvallend en 'verdacht' vind ik dat tot nu toe de agenda's niet geschaadt worden van sommigen. Zo blijft het neoliberale denken van politici gewoon gehandhaafd, deze crisis versterkt misschien wel zelfs het proces (het geeft hen argumenten in handen, zie bijvoorbeeld minister Donner), en bepaalde banken, bankiers en bedrijven lijken nu ook niet echt flink geraakt te worden door de crisis (er wordt juist alles aan gedaan om dat te vóórkomen, met giga-bedragen waarmee je de hele wereldbevolking voor 50 jaar te vreten zou kunnen geven). Het enige wat nu wél zichtbaar aan de hand is, is dat de Staat goed op zijn knieën wordt gedwongen (want oplopende staatsschulden die voor een hoop problemen gaan zorgen voor de dames en heren politici).
Daarom, puur hypothetisch, de volgende vragen:Denk je dat zo'n crisis doelbewust zou kunnen zijn veroorzaakt? Wie zullen er van profiteren van deze crisis? Wie niet? Welke vuile spelletjes worden er gespeeld tijdens deze crisis die normaal gesproken niet gespeeld hadden kunnen worden? Wie zullen er belang bij hebben? Wie weten de crisis naar hun hand te zetten?
Ja wat kan je daarop zeggen. Kennis dat wordt verspreid op scholen zijn ultiem en niet aan te tarten toch? Ik zie het zo. Als die pientere economie studentjes eens wisten hoe het allemaal wel in mekaar zat in de praktijk zouden ze met gemak allemaal rijk kunnen worden. Niet waar dus.quote:Op zaterdag 20 september 2008 23:18 schreef SpecialK het volgende:
Meki. Er zijn echt honderd-duizenden economen die er voor gestudeerd hebben die er veel meer vanaf weten dan jij en ik. En al die mensen komen niet tot dezelfde conclusie als jij. Wellicht ben je met dit topic een beetje buiten je eigen kennisveld aan het spelen?
Ja joh het lijkt onzinnig dus laten we er maar over ophouden. Wat Rockefeller begin vorige eeuw heeft gedaan telt niet.quote:Op zondag 21 september 2008 00:24 schreef EldorkoGrande het volgende:
[..]
Mijn complimenten voor je creatieve en vooral vernieuwende Nederlands, Meki![]()
Maarreh, wat bedoel je nu eigenlijk?
- Heb jij Economie gestudeerd? (je was agent in opleiding geloof ik?)
- Heb jij de kredietcrisis bestudeerd? (dan moet je niet zo duur doen, Je hebt pas GEstudeerd als je een bul hebt...)
- Bedoel je misschien nog iets heel anders?
Wat betreft je OP: Ik weet helaas niet genoeg van (macro)economie en bankzaken af om je verhaal naar het rijk der fabelen te verwijzen, maar ik durf er grof geld op in te zetten dat het mallotige onzin is ipv discussiewaardige materie.
quote:
]quote:Op zondag 21 september 2008 02:32 schreef cerror het volgende:
[..]Dat is bij 90% van Meki's topics.
En ik ben goed met statistieken.
Het was Donald.quote:Wat nodig is, is een ontwaken van de massa. Leren inzien dat regeringen door banken geregeerd worden en dat beiden er niet voor het volk zijn, maar voor de macht die er is. De zichtbare en de onzichtbare.
Simon
http://www.hetnieuwedenken.com/index.php?option=com_content&task=view&id=118&Itemid=87
omdat ze nu een veel betere PR-bedrijfsvoering hebben... met tentakels in de vakbonden, wetenschap, onderwijs en media (last but not least)...met als gevolg dat iedereen die de vinger op de zere plek legt, als idioot wordt weggezet... werkt bijna altijd..!quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:53 schreef Man-E-Faces het volgende:
CIA funded "Ms. Magazine" uit de jaren 60 voor "the womens liberty movement". Nu kunnen Rockefeller/Greenspan/Bernanke meer mensen belasten
Aaron Russo interview (over zijn vriendschap met Nick Rockefeller)
Nog iets. Overheden hebben in het verleden vreselijke idngen gedaan. Waarom zou dat heden ten dage zoveel beter zijn?
nog geavanceerde ons besodemieteren. Ze doen het nu op een nog grovere schaal. Mensen zijn nu toch te druk met GTST op hun 42' plasma.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:25 schreef Orwell het volgende:
[..]
omdat ze nu een veel betere PR-bedrijfsvoering hebben... met tentakels in de vakbonden, wetenschap, onderwijs en media (last but not least)...met als gevolg dat iedereen die de vinger op de zere plek legt, als idioot wordt weggezet... werkt bijna altijd..!
http://www.klokkenluidero(...)-zet-dochter-in.html
http://www.klokkenluidero(...)lukkig-huwelijk.html
laatste stuiptrekkingen van America. En alles en iedereen wordt meegetrokken in hun val.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 00:33 schreef jogy het volgende:
Alleen maar kijkend naar de oprechte samenzweringstheoristen ( degene die aan bronvermeldingen doen en de hele bende) kan ik in ieder geval zeggen dat deze economische crisis al zo'n 10 jaar gemeengoed was wat betreft vooruitzicht. Het zegt mij al genoeg dat ik persoonlijk deze economische crisis al 5 jaar van te voren aan zag komen, veel zaken die mensen in de samenzweringscirkels liepen te verkondigen zoals wereldmunt e.d. komen nu in de mainstream media. Als de mensen met de touwtjes in handen echt het beste met ons voor hadden gehad dan was dit niet gebeurd, zo simpel is het. Want als mensen aan de buitenkant al kunnen zien dat het fout moet gaan zullen mensen die alle info hebben het zeker moeten hebben gezien. Zo'n massale psychose kan niet bestaan dus is het opzettelijk geweest. Je kan er praktisch okhams razor tegenaan pleuren en op dezelfde conclusie komen.
Dan ga je er bij voorbaat al van uit de de opkomst en de zgn ondergang van het communisme niet gestuurd zijn , ik zie dus niet wat "je bewijs "is.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:
De "Machtigen der wereld " zouden willen dat ze de maatschappij en de wereldeconomie zo sterk konden sturen. Als dat zo zou zijn zouden samenlevingen maakbaar zijn, en de opkomst en ondergang van het Communisme bewijzen dat dit een illusie is.
Wat jij niet inziet is dat het Complot een complot is. Het is de bedoeling je te laten denken dat het allemaal een groot complot is, dat is het ware Meta-Complot.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:08 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dan ga je er bij voorbaat al van uit de de opkomst en de zgn ondergang van het communisme niet gestuurd zijn , ik zie dus niet wat "je bewijs "is.
b.t.w. De reddingsacties die nu door de staat worden uitgevoerd om de financiele crisis te bezweren zijn in principe communistisch van aard. Volgens het CIA factbook is China nog steeds communistisch.
Imo nog lang niet uitgestorven dus.
En wie wil mij dat laten denken dan ? Waarom denken maar zo weinig schapen dat dan ?quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat jij niet inziet is dat het Complot een complot is. Het is de bedoeling je te laten denken dat het allemaal een groot complot is, dat is het ware Meta-Complot.
God wat ben jij dom, dat je zo duidelijk sarcasme niet door hebt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
En wie wil mij dat laten denken dan ? Waarom denken maar zo weinig schapen dat dan ?
God wat ben jij dom dat jij mij nog lastig valt met sarcastische opmerkingen, zou in principe niet dom zijn als je ook 's 'n keer 'n opmerking maakt die wel iets aan de discussie toevoegt.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 09:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
God wat ben jij dom, dat je zo duidelijk sarcasme niet door hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |