Dan trekt de verkoop dus aan!quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat de verkopen aantrekken merk ik overigens ook niet, want het aantal huizen dat te koop staat neemt nog immer toe. Misschien dat er iets meer verkocht is, maar dan is tevens veel meer te koop komen staan.
Ik bedoel meer te zeggen dat potentiele verkopers nu de zekerheid hebben dat de HRA op dit moment in ieder geval veilig is, en mensen die wellicht op die uitspraak hebben gewacht, nu over zullen gaan tot aankoop.quote:Op woensdag 25 maart 2009 09:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is geen eurocent extra kapitaal gecreeerd op deze manier. De banken hebben nog steeds een credietprobleem, dus de potentiele kopers ook. Effect: 0,0.
Dat de verkopen aantrekken merk ik overigens ook niet, want het aantal huizen dat te koop staat neemt nog immer toe. Misschien dat er iets meer verkocht is, maar dan is tevens veel meer te koop komen staan.
Voorlopig wordt hij inderdaad niet afgeschaft, dus een beetje een overbodige img.quote:
Op zich niet. Devz heeft het stellig over dat de HRA "niet" afgeschaft zal worden. Dat is iets wezenlijk anders dan "voorlopig niet".quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:19 schreef Noedie het volgende:
[..]
Voorlopig wordt hij inderdaad niet afgeschaft, dus een beetje een overbodige img.
maar dat doen ze ook niet, ze verhogen de bijtelling, er wordt niet gemorreld aan de HRA.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:19 schreef Noedie het volgende:
[..]
Voorlopig wordt hij inderdaad niet afgeschaft, dus een beetje een overbodige img.
Dat laatste klopt. Dat veroorzaakt ook de marktstagnatie. Maar je eerste redenatie klopt daarom dus niet. Want er wordt wel aangeboden, maar dus niet verkocht. Als iedereen elkaar aan zit te kijken staat de boel dus stil. De enige die deze impasse kan doorbreken is een starter, want die haalt een huis uit het aanbod zonder dat hij hoeft af te wachten tot zijn eigen huis verkocht is. Als zo'n starter koopt kan er als het ware een kettingreactie ontstaan van verkopen, die pas stopt wanneer er een huis verkocht wordt van iemand die niet van plan is een nieuw huis te kopen (bijv. een tweede huis of iemand die gaat emigreren)quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:58 schreef Sjabba het volgende:
Er wordt steeds het totale aanbod van Funda erbij gehaald om aan te geven dat de prijzen gaan dalen omdat dit stijgt. Aan de andere kant; Als iemand zijn huis aanbied en het dan verkoopt koopt hij/zij er ook iets anders voor terug. Zodra het aanbod oploopt loopt dus het aantal potiële kopers ook mee...
De woningen die nu erbij komen zijn naar mijn idee geen woningen van mensen met dubbele lasten, niemand koopt nu nog zonder dat er verkocht is.
De starters die ik ken zijn allemaal vol met studieschulden of schulden van Lenen.nlquote:Op woensdag 25 maart 2009 11:49 schreef antonwachter het volgende:
Voordat de kredietcrisis begon was de gemiddelde leeftijd van een starter 34 jaar. Willen er weer starters bijkomen zal hun inkomenspositie moeten verbeteren iets wat zeer onwaarschijnlijk is in dit economische klimaat. Van die starters hoeven we nu niks te verwachten.
Dan slopen we die toch. Ik ben voorstander van meer groen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:57 schreef Lemmeb het volgende:
Het duurt niet lang meer of we krijgen al die huizen niet eens meer gevuld.
Dat vertrouwen van de verkopers bedoel je? Want de kopers geloven de prijzen allang niet meer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:04 schreef zoost het volgende:
Funda: Zoek in 187.033 koopwoningen. Dat gaat idd rap omhoog. Al ik de vraagprijzen in mijn vroegere buurt bekijk (ik woon nu op de Antillen) zie ik weinig tot geen daling in de vraagprijzen. Waar komt dat vertrouwen vandaan?
Dat mocht je willen. Maar zo werkt het helaas niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan slopen we die toch. Ik ben voorstander van meer groen.
Dan hou je de schaarste in de hand en stijgt haar eigen woningprijs. Loop haar postings maar eens na.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:13 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat mocht je willen. Maar zo werkt het helaas niet.
Dat weet Lemmeb wel...we kennen elkaar al wat langer.quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:15 schreef antonwachter het volgende:
[..]
Dan hou je de schaarste in de hand en stijgt haar eigen woningprijs. Loop haar postings maar eens na.
He capricia, ben je een vrouw! Dat wist ik nog niet. Doe je iets economisch ofzo met studie of werk?quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:17 schreef capricia het volgende:
Vastgoedzeepbel:
Je website wordt al gelinkt vanaf RTL-Z!!!
http://www.rtl.nl/(/finan(...)len_scherp_dalen.xml
Ik ben al jaren een vrouw, ook op fok! hoor!quote:Op woensdag 25 maart 2009 15:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
He capricia, ben je een vrouw! Dat wist ik nog niet. Doe je iets economisch ofzo met studie of werk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |