700 jaar geleden zei iemand dat....quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:57 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Anders doe je je eigen research: "Of homoseksualiteit. Dat is 'haram' voor een moslim, zegt imam El Ouazzini in Eindhoven, ,,maar wat anderen doen moeten zij weten''. En imam El Shershaby? In een boek in de boekhandel van El Tawheed stond dat homo's van flatgebouwen moeten worden gegooid. ,,Dat is een beschrijving uit 1300 van een algemeen erkende schriftgeleerde. Hier is dat verboden. En daar houden we ons aan. Net zoals we hier ook niet door rood licht rijden.''
http://www.nrc.nl/dossier(...)zeggen_de_imams_zelf
Eh..........juist. Je hebt gemakshalve even weggelaten dat het nog steeds gepredikt wordt (Den Haag) Iman Fazhwa of hoe je het ook spelt. En er zijn andere boeken daarover geschreven (ik zal je de moeite besparen:' AboeBakr Djaber El Djezeiri.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
700 jaar geleden zei iemand dat....
zoals jij het brengt zou je denken dat onlangs iemand dat zei..
oneigenlijk argument van je
ik ben niks vergeten... ik ken geen bericht dat een prediker in Den Haag gezegd zou hebben dat homo's vermoord moesten worden per flatgebouwmethode.. is dat wel zo?...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:13 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Eh..........juist. Je hebt gemakshalve even weggelaten dat het nog steeds gepredikt wordt (Den Haag) Iman Fazhwa of hoe je het ook spelt. En er zijn andere boeken daarover geschreven (ik zal je de moeite besparen:' AboeBakr Djaber El Djezeiri.
Oke, jij kent geen bericht daarover, dan zal het wel goed zitten. Flatgebouw bestond inderdaad nog niet, zal wel een latere adaptatie zijn dan? Oh nee, jij hebt het niet gehoord dus het bestaat niet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik ben niks vergeten... ik ken geen bericht dat een prediker in Den Haag gezegd zou hebben dat homo's vermoord moesten worden per flatgebouwmethode.. is dat wel zo?...
overigens die kerel van 700 jaar geleden kan nooit flatgebouw gezegd hebben... dat woord kende ze toen niet.. hooguit hoge gebouwen zo hoog als een flat..
maar dat in een boek dat feit van 700 jaar terug vermeld wordt.. daar kun je niet op tegen zijn
die meiden van halal lijken me best wel sympathiek verder.. het lijkt me dat zij niet zo moordzuchtig zijn... en dat Wilders een smoesje verzon ...
nou.. ik heb het idd niet gehoord.. dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.... maar jij hebt geen linkje ?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:35 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, jij kent geen bericht daarover, dan zal het wel goed zitten. Flatgebouw bestond inderdaad nog niet, zal wel een latere adaptatie zijn dan? Oh nee, jij hebt het niet gehoord dus het bestaat niet.
idd.. bewijst niks.. net als de suggestie van iemand dat een van die meiden zich niet zou distantieren van die foute man van 700 jaar geleden...quote:Jouw laatste punt is pure insinuatie berust op jouw gevoel, prima, maar dat bewijst verder niks.
youtube - Wilders - Eenvandaag.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nou.. ik heb het idd niet gehoord.. dat wil niet zeggen dat het niet gebeurd is.... maar jij hebt geen linkje ?
ik herinner me wel een paar jaar terug die flatgebouwhysterie ineens ... tv.. voorpagina kranten... terwijl er niks aan de hand was... iemand vermeldde in een boek dat ooit iemand 700 jaar terug iets fouts zei..
Justitie was al bezig met onderzoek ..las het boek en stopte met het onderzoek.
[..]
idd.. bewijst niks.. net als de suggestie van iemand dat een van die meiden zich niet zou distantieren van die foute man van 700 jaar geleden...
Die iemand lijkt te roddelen.... en ik zet een vraagteken aldaar..
geef de hele link dan als je wilt zeggen dat de opmerking van Wilders over een van die halalmeiden op you tube staat...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:53 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
youtube - Wilders - Eenvandaag.
spoel door naar 5:21quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:56 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
geef de hele link dan als je wilt zeggen dat de opmerking van Wilders over een van die halalmeiden op you tube staat...
of dat Wilders praat over een imam die het over flatgebouw heeft..
ik ga niet zelf zoeken en een uur lang naar Wilders luisteren ..
merci... hier heb ik wat an..quote:
inderdaad kinderachtig, maar t is wat ik jou hoor zeggen, dus tja..quote:Op woensdag 21 oktober 2009 20:41 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Haha, wat een grap. Je hebt je totaal niet verdiept in de Bijbel/Tora of Quran anders zou je zoiets niet op zo'n kinderachtige manier bagatelliseren. Mijn punt is: als je iemand doodt omdat diegene een gebod heeft overtreden sta je in je recht volgens 'die geloven die niemand kwaad doen'. En kom alsjeblieft niet met 'interpretatie' want het staat er letter voor letter.
[..]
gelukkg.quote:Nogmaals ik ga Wilders niet verdedigen. Ik zie dit als iets groters, lees wat ik eerder zei.
[..]
ik vind het niet normaal dat iemand dat zegt, net zomin als ik het normaal vindt dat iemand loopt te roepen dat alle moslims het land uit geflikkerd moeten worden. of is er een verschil?quote:nja, vrijheid van meningsuiting is ook relatief. Als jij op kantoor hardop roept dat je een bloedhekel hebt aan vrouwen/negers/Marokkanen, geef ik je niet lang daar hoor. Dan kan je piepen wat je wilt.
Maar volgens jou moet men dat maar kunnen zeggen. Dat homo's van flatgebouwen geflikkerd moeten worden nemen wij met zn allen maar op de koop toe. Bravo.
hitlers jodenhaat= wilders moslim haat.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:15 schreef regularjoeback het volgende:
Ik ben het absoluut oneens met Wilders op veel punten maar de man met Hitler vergelijken gaat te ver. Het enige goede aan de man is zijn Pro-Israel standpunt. Hitler was nou niet bepaald pro-joods... De vergelijking is ziekelijk en niet goed te keuren.
Ik verniel mijn argument omdat ik de consensus, dat wij het op een bepaalde manier een religie horen te interpreteren, tegenspreek, leg uit alsjeblieft??quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:10 schreef okiokinl het volgende:
[..]
inderdaad kinderachtig, maar t is wat ik jou hoor zeggen, dus tja..
t is grappig hoe je een andwoord geeft en dan al van tevoren het tegenandwoord probeerd te ontkrachten. eigenlijk verniel je zo je eigen argument, hoef ik het niet meer te doen.
Ik ga absoluut geen teksten hier quote, als je het niet wilt geloven, prima. Zoek het lekker zelf op, maar ga niet zeiken over wat er wel of niet in staat als je niet eens de moeite doet om zelf wat te onderzoeken. Ik heb het hier overigens niet exclusief over de Islam zoals ik al vele malen heb aangegeven.quote:je moet naders maar eens laten zien waar dat precies staat, in de quran. als dat dan blijkt te kloppen, laat ik je iets zien wat het tegenspreekt, ook uit de quran...
Waar is de quote van Wilders waar hij zegt dat alle moslims het land uitgeflikkerd moeten worden?quote:ik vind het niet normaal dat iemand dat zegt, net zomin als ik het normaal vindt dat iemand loopt te roepen dat alle moslims het land uit geflikkerd moeten worden. of is er een verschil?
omdat het wel degelijk om interpretatie gaat. en dat weet je best, denk ik. je weet toch dat een minderheid van de moslims op aarde in het midden oosten woond, laat staan dat ze dus daadwerkelijk de quran in het arabisch lezen, laat staan dat ze dat oud-arabisch begrijpen.. moslims wordt over het algemeen verteld wat ze moeten geloven, door imams.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:23 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ik verniel mijn argument omdat ik de consensus, dat wij het op een bepaalde manier een religie horen te interpreteren, tegenspreek, leg uit alsjeblieft??
[..]
alle geloven zijn nogal hypocriet, daar ben ik het mee eens. alleen stemt wel half nederland op het CDA, dus van christen haat is nog geen sprake.quote:Ik ga absoluut geen teksten hier quote, als je het niet wilt geloven, prima. Zoek het lekker zelf op, maar ga niet zeiken over wat er wel of niet in staat als je niet eens de moeite doet om zelf wat te onderzoeken. Ik heb het hier overigens niet exclusief over de Islam zoals ik al vele malen heb aangegeven.
Jouw logica is: Quran/Bijbel zeggen dat homo's een abominatie voor God zijn, dat is niet lief. Maar er staat ook 'heb uw naaste lief' dus dan is het eigenlijk wel goed....
[..]
wilders zeg regelmatig dingen van die strekking, hij kiest zn woorden zorgvuldig maar we snappen allemaal wat ie bedoelt.quote:Waar is de quote van Wilders waar hij zegt dat alle moslims het land uitgeflikkerd moeten worden?
Hm, ik snap je eerlijk gezegd niet. Ik zeg dat religie zich niet mag verschuilen achter interpretatie. Ik gaf aan dat als je kritiek uit op een bepaalde religie mensen meteen weer excuusjes gaan verzinnen. Jij zegt letterlijk dat als ik iets naars kan vinden in de Islam, jij iets kan vinden wat dat weer tegenspreekt... dit geeft aan dat religie wel degelijk open mag staan voor felle kritiek.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:50 schreef okiokinl het volgende:
[..]
omdat het wel degelijk om interpretatie gaat. en dat weet je best, denk ik. je weet toch dat een minderheid van de moslims op aarde in het midden oosten woond, laat staan dat ze dus daadwerkelijk de quran in het arabisch lezen, laat staan dat ze dat oud-arabisch begrijpen.. moslims wordt over het algemeen verteld wat ze moeten geloven, door imams.
dan heb ik het nog niet eens over de verschillende sekten binnen islam, die elkaar allemaal wel kunnen schieten omdat ze elkaars interpretatie niet trekken,
of over de overgrote meerderheid van mensen die in naam moslim zijn maar in de praktijk nauwelijks er mee bezig zijn.
Met andere woorden, moslims zijn zielig omdat ze een minderheid zijn? Laat me niet lachen. Het feit dat er een hoop 'goede' moslims zijn is nog steeds geen vrijkaart van kritiek.quote:alle geloven zijn nogal hypocriet, daar ben ik het mee eens. alleen stemt wel half nederland op het CDA, dus van christen haat is nog geen sprake.
Zucht: http://www.religioustolerance.org/hom_isla1.htmquote:en volgens mij hadden we het over islam en wilders.
als je wat beweerd over wat er in de quran staat, en vervolgens weigerd dat ook te bewijzen, dan moet je niet raar opkijken als niemand je gelooft.
Hij zegt dus niet dat moslims het land uit moeten zoals jij beweert. Maar je wilt dat ik zijn uitspraken verdedig of uitleg en dat ga ik niet doen. Simpelweg omdat ik het niet met zijn uitspraken eens ben.quote:en dit:
,,Iedereen past zich aan onze dominante cultuur aan. Wie dat niet doet, is hier over twintig jaar niet meer. Die wordt het land uitgezet.'' (de Volkskrant)http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/02/waar_ze_wilders_op_gaan_pakken.html#more
en nou jij.
dat mag ook wel van mij . ik wil alleen maar zeggen dat je dus niet een religie kunt veroordelen op de interpretatie van een deel van zijn aanhangers..[..]quote:Op donderdag 22 oktober 2009 00:13 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Hm, ik snap je eerlijk gezegd niet. Ik zeg dat religie zich niet mag verschuilen achter interpretatie. Ik gaf aan dat als je kritiek uit op een bepaalde religie mensen meteen weer excuusjes gaan verzinnen. Jij zegt letterlijk dat als ik iets naars kan vinden in de Islam, jij iets kan vinden wat dat weer tegenspreekt... dit geeft aan dat religie wel degelijk open mag staan voor felle kritiek.
nee, met andere woorden, een groot deel van mensen die islam het land uitwil heeft die mening niet omdat ze religie verwerpen in het algemeen, nederlanders zijn toch nog steeds christenen in de meerderheid. jou kritiek op isma is voor jou dan gelijk aan kritiek op de thora or bijbel maar niet voor de meeste mensen.quote:Met andere woorden, moslims zijn zielig omdat ze een minderheid zijn? Laat me niet lachen. Het feit dat er een hoop 'goede' moslims zijn is nog steeds geen vrijkaart van kritiek.
[..]
leuk linkje hoor. ga ik toch echt niet voor je zoeken wat jij dan bedoelde. :laat maar, ik snap t al wel.quote:
kom nou we weten echt wel wat wilders wil. op een quote kun je hem niet pakken, alles bij elkaar is t nogal duidelijk.quote:
Hij zegt dus niet dat moslims het land uit moeten zoals jij beweert. Maar je wilt dat ik zijn uitspraken verdedig of uitleg en dat ga ik niet doen. Simpelweg omdat ik het niet met zijn uitspraken eens ben.
Nogmaals ik zie dit als een veel groter probleem, zie eerdere posts
We kunnen, en dat doe ik al deze hele thread, een religie veroordelen op wat er staat in de heilige teksten. Verder kunnen we wel degelijk stellen dat er een correlatie is tussen gewelddadige malloten en oude teksten en dus daarom kunnen we ook de religie daarop afrekenen, dat er niet voldoende educatie wordt geleverd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 01:14 schreef okiokinl het volgende:
[..]
dat mag ook wel van mij . ik wil alleen maar zeggen dat je dus niet een religie kunt veroordelen op de interpretatie van een deel van zijn aanhangers..[..]
[..]
Hmm de meeste nederlanders christenen? datvalt reuze mee hoor. het is ongeveer 52/48. En wat wil je daarmee zeggen? Dat christenen nou eenmaal (allemaal) tegen Islam zijn...onzin. Zweden,Denemarken, Frankrijk, landen die veelal atheistisch zijn, zijn ook fel tegen waar de Islam voor staat.quote:nee, met andere woorden, een groot deel van mensen die islam het land uitwil heeft die mening niet omdat ze religie verwerpen in het algemeen, nederlanders zijn toch nog steeds christenen in de meerderheid. jou kritiek op isma is voor jou dan gelijk aan kritiek op de thora or bijbel maar niet voor de meeste mensen.
Al zou ik het 100% met je eens zijn, alsnog hebben we geen bewijs.quote:kom nou we weten echt wel wat wilders wil. op een quote kun je hem niet pakken, alles bij elkaar is t nogal duidelijk.
vind ik niet erg zinvol. mensen geoven wat ze geloven, en hun religies afbranden maakt ze over het algemeen alleen maar fanatieker. ik denk dat het probleem is, dat iemand als wilders de interpretatie van extremisten als de juiste ziet. en grappig genoeg is dat precies wat deze nep moslims graag willen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 02:14 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
We kunnen, en dat doe ik al deze hele thread, een religie veroordelen op wat er staat in de heilige teksten. Verder kunnen we wel degelijk stellen dat er een correlatie is tussen gewelddadige malloten en oude teksten en dus daarom kunnen we ook de religie daarop afrekenen, dat er niet voldoende educatie wordt geleverd.
[..]
nou de helft dan. en van de rest, geloven veel mensen wel in een god, zonder een religie te beoefenen.quote:Hmm de meeste nederlanders christenen? datvalt reuze mee hoor. het is ongeveer 52/48. En wat wil je daarmee zeggen? Dat christenen nou eenmaal (allemaal) tegen Islam zijn...onzin. Zweden,Denemarken, Frankrijk, landen die veelal atheistisch zijn, zijn ook fel tegen waar de Islam voor staat.
[..]
ik heb geen bewijs nodig om te zien dan een moslim extremist gevaarlijk is, en ook niet echt om te begrijpen dat wilders niet veel goeds zal brengen.quote:Al zou ik het 100% met je eens zijn, alsnog hebben we geen bewijs.
Kritiek hebben op iets is niet hetzelfde als het 'afbranden'. De boodschap naar volgende generaties moet zijn dat alles bespreekbaar is en niest vrij is van kritiek. Wat de boodschap niet moet zijn is dat sommige mensen niet beledigd mogen worden, sommige vragen niet gesteld mogen worden, sommige geloven niet kritisch bekeken mogen worden. Ik kots op dat soort samenlevingen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:58 schreef okiokinl het volgende:
[..]
vind ik niet erg zinvol. mensen geoven wat ze geloven, en hun religies afbranden maakt ze over het algemeen alleen maar fanatieker. ik denk dat het probleem is, dat iemand als wilders de interpretatie van extremisten als de juiste ziet. en grappig genoeg is dat precies wat deze nep moslims graag willen.
[..]
Dit ben ik absoluut niet met je eens. De meeste mensen die kritiek hebben op de Islam hebben daar enorm goede redenen voor.quote:nou de helft dan. en van de rest, geloven veel mensen wel in een god, zonder een religie te beoefenen.
ik zeg ermee dat lang niet iedereen tegen islam is omdat ze tegen religies zijn, maar ook omdat het niet hun religie is.
[..]
Daar ging het niet om, jij claimde dat hij toegegeven heeft alle moslims het land uit te willen kieperen. Of Wilders een gevaar voor de samenleving is, is weer een andere discussie.quote:ik heb geen bewijs nodig om te zien dan een moslim extremist gevaarlijk is, en ook niet echt om te begrijpen dat wilders niet veel goeds zal brengen.
een beetje respect voor elkaar is wel prettig toch. tuurlijk moet alles bespreekbaar zijn en moet je overal mee kunnen lachen, maar als het aleen nog gaat over anderen in een hoek zetten en afzeiken, zoals nu nogal vaak gebeurd, dan is dat geen goede zaak. het laat wel zien hoe gefrustreerd mensen zijn op het moment.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:20 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Kritiek hebben op iets is niet hetzelfde als het 'afbranden'. De boodschap naar volgende generaties moet zijn dat alles bespreekbaar is en niest vrij is van kritiek. Wat de boodschap niet moet zijn is dat sommige mensen niet beledigd mogen worden, sommige vragen niet gesteld mogen worden, sommige geloven niet kritisch bekeken mogen worden. Ik kots op dat soort samenlevingen.
[..]
maar soms is het hypocriet. of kortzichtig. vaak is het terecht, dat ook. maar dan nog moeten die mensen zelf weten hoe ze willen leven.quote:Dit ben ik absoluut niet met je eens. De meeste mensen die kritiek hebben op de Islam hebben daar enorm goede redenen voor.
nee hoor, dezelfde discussie. ik ben niet geintresseerd in zijn woordspelletjes uipluizen. hij is gewoon wat hij is, en hij zegt wat hij zegt om dat duidelijk te maken, maar zonder te worden gearresteerd. heel nederland snapt wat ie bedoelt.quote:[..]
Daar ging het niet om, jij claimde dat hij toegegeven heeft alle moslims het land uit te willen kieperen. Of Wilders een gevaar voor de samenleving is, is weer een andere discussie.
In een interview voor de Deense televisie beweerde hij dat miljoenen moslims uit Europa moesten vertrekken: "Het gaat daarbij om ‘miljoenen, tientallen miljoenen’ mensen"quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:20 schreef Halve_Maen het volgende:
Daar ging het niet om, jij claimde dat hij toegegeven heeft alle moslims het land uit te willen kieperen.
Net zoals er enorm goede redenen zijn om kritiek te hebben op het Christendom. Maar kritiek hebben op, en zelfs het "afbranden" van moslims (met woorden), is toch heel wat anders dan de grondwet op zo'n wijze willen aanpassen dat moslims minder burgerrechten zullen krijgen in Nederland..... en dat heeft hij wel als zodanig gezegd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:20 schreef Halve_Maen het volgende:
Dit ben ik absoluut niet met je eens. De meeste mensen die kritiek hebben op de Islam hebben daar enorm goede redenen voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |