Maar als je dan een Erik Dekker als coach hebt, lijkt het mij dat je daar zo uit komt. Of iig, ik zou van Erik wel gemotiveerd rakenquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klopt. Na zijn slechte tijdrit in Murcia scheen ie ook helemaal in zak en as te zitten. Hij is heel snel down als het net iets minder gaat.
Lijkt me dat Clement sowieso al een zekerheid was voor de Tour in verband met de ploegentijdrit.quote:Op donderdag 26 maart 2009 17:25 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Zeker, heel opvallend. Ook dat hij bv die 'erkende' klmmers als Ardila, Mollema, Garate voorblijft!
Hij is als het zo blijft een kandidaat om mee te gaan naar de tour.
Clement is idd een zekerheidje.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Lijkt me dat Clement sowieso al een zekerheid was voor de Tour in verband met de ploegentijdrit.
imponerend groepje toch, niet zo goed in de bergen als in 2007 met Boogerd, Dekker (T), mechov en Rasmussen, maar tochquote:Op donderdag 26 maart 2009 20:59 schreef Venga het volgende:
[..]
Clement is idd een zekerheidje.
De Tour-ploeg van Rabo is zoals elk redelijk eenvoudig te voorspellen: Freire, Flecha, Menchov, Gesink, Posthuma, Clement, Tankink, Ten Dam. Moerenhout, Weening of Garate voor laatste overgebleven plaats.
Ach, het is wel het motto van de Rabo. Ook als je zag hoe hard hij wegschoot. Ik denk dat hij wel goed genoeg was om iets te proberen van iets verder af. Maar ach het was uiteindelijk toch een leuke poging.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:35 schreef Zelva het volgende:
[..]
Kon niet eerder omdat Contador toch wel aardig tempo maakte.
Ik zou persoonlijk Niermann meenemen. Meer dan degelijk.quote:Op donderdag 26 maart 2009 20:59 schreef Venga het volgende:
[..]
Clement is idd een zekerheidje.
De Tour-ploeg van Rabo is zoals elk redelijk eenvoudig te voorspellen: Freire, Flecha, Menchov, Gesink, Posthuma, Clement, Tankink, Ten Dam. Moerenhout, Weening of Garate voor laatste overgebleven plaats.
quote:Op vrijdag 27 maart 2009 01:35 schreef wimderon het volgende:
Potverdimme, is die anti-aanvaller van een Evans toch voor de zoveelste keer voor de eerste keer ooit gaan aanvallen gisteren in de Coppi e Bartali.
Tjallingii zou ook nog kunnen.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk Niermann meenemen. Meer dan degelijk.
Cobo pakt hier trouwens de eerste (rit)zege voor Fuji-Servetto dit seizoen. Een belangrijke zege ook, gelet op de tegenslagen waar Fuji-Servetto mee kampt.quote:
Volgens mij (maar kan het verkeerd hebben ;P) is hij meer PRO-Evansquote:
Niermann voegt wat mij betreft niet meer toe dan Moerenhout. En dan zou ik altijd kiezen voor een Nederlander.quote:Op donderdag 26 maart 2009 23:31 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk Niermann meenemen. Meer dan degelijk.
Moerenhout is natuurlijk ook wel een goede wegkapitein die ook nog redelijk bergop kan.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Niermann voegt wat mij betreft niet meer toe dan Moerenhout. En dan zou ik altijd kiezen voor een Nederlander.
Vandaar. Twee redelijk gelijke pionnen. In een tijdrit zijn ze even sterk, zeker als je de uitslagen van Moerenhout dit seizoen in tijdritten ziet. Dus het argument van de ploegentijdrit is hier van geen belang.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 10:14 schreef knep het volgende:
[..]
Moerenhout is natuurlijk ook wel een goede wegkapitein die ook nog redelijk bergop kan.
Dat was echt een geniaal team.quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:03 schreef franklop het volgende:
[..]
imponerend groepje toch, niet zo goed in de bergen als in 2007 met Boogerd, Dekker (T), mechov en Rasmussen, maar toch
Die rit waar ze toen met de hele ploeg het peloton op de laatste 2 cols helemaal de vernieling in reden en Rasmussen het zelf afmaakte was echt geweldigquote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat was echt een geniaal team.
Maar voor dit jaar ziet het er ook goed uit inderdaad.
Dat is waar ook. Morgen nog een etappe met allemaal plaatselijke rondes, alleen is het wel wat lastiger dan vandaag.quote:
Ben ik absoluut met je oneens. Zo goed klimt Niermann ook niet hoor en dat is al zeker niet beter dan Moerenhout.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:23 schreef wimderon het volgende:
Niermann klimt toch wel een stukje beter dan Moerenhout vind ik en ligt bovendien uitstekend bij de kopmannen. Die zou ik eerder meenemen dan een Tankink, Moerenhout, Tjallingii of Weening. Het Nederlander-argument vind ik grote onzin, zeker omdat Niermann er onderhand ook een is.
quote:Bram Tankink haakt ziek af voor E3 Prijs
Bram Tankink meldt zich af voor de E3 Prijs Harelbeke van zaterdag. Hij is ziek.
De Raboploeg voor de E3 Prijs Harelbeke is op het laatste nippertje nog aangepast. Bram Tankink (foto) heeft zich vrijdag bij de ploegleiding afgemeld. Hij is ziek. Tankink is getroffen door buikloop. Tom Stamsnijder is aangewezen als zijn vervanger. Tankink is net hersteld van een zitvlakblessure. Tom Leezer is als achtste renner aan de ploeg voor de E3 Prijs toegevoegd. De overblijvende reserves voor de koers rond Harelbeke, Rick Flens en Marc de Maar, schuiven door als reserves naar de Brabantse Pijl van zondag.
Bron: rabosport.nl
Ach, het heeft allemaal met vormpeil te maken. Een Niermann in vorm klimt beter dan Moerenhout in matige vorm en vice versa natuurlijk. Ik zie in Niermann trouwens wel een betere knecht dan in Moerenhout.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ben ik absoluut met je oneens. Zo goed klimt Niermann ook niet hoor en dat is al zeker niet beter dan Moerenhout.
Daarnaast ben ik juist wel van mening dat er zoveel mogelijk Nederlanders in dat team moeten zitten. Dat is ook altijd de insteek van Rabo geweest, mits er niemand van de buitenlanders beter is. En Niermann is niet beter dan Moerenhout.
Dat was echt mooi.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 16:42 schreef Sjiznit het volgende:
[..]
Die rit waar ze toen met de hele ploeg het peloton op de laatste 2 cols helemaal de vernieling in reden en Rasmussen het zelf afmaakte was echt geweldigeen van de mooiste ritten van de laatste paar jaren imo. De best was nog steeds het duel van Rasmussen en Contador op de Peyresourde
Daar zal ik maar niet vanuit gaan. Het zal wel een WK met vooral als doelen Tour - WK worden. Het zit wel tegen overigens en als het eenmaal tegen lijkt te zitten.... Eerst vallen in Besseges en last houden van de ribben, dan ongelukkig vallen in Tirreno en daardoor sukkelen met de knie en nu te weinig lucht krijgen, waardoor hij eigenlijk niet diep kan gaan.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:45 schreef Ericr het volgende:
Thomas Dekker is weer eens ziek zwak en misselijk, ben benieuwd of dat goedkomt voordat de Waalse klassiekers beginnen.
Hoop doet leven, maar wij hopen wel erg veel als het om Thomas gaat.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:54 schreef Sjiznit het volgende:
En toch hoop ik steeds dat Dekker eens een grote klapper kan maken. Net die ene stap naar de absolute top. Een Tirreno en een Romandië winnen is heel mooi, maar net niet die echte top.
ik mis m niet.. (mis Boogerd nog steeds)quote:Op vrijdag 27 maart 2009 20:45 schreef Ericr het volgende:
Thomas Dekker is weer eens ziek zwak en misselijk, ben benieuwd of dat goedkomt voordat de Waalse klassiekers beginnen.
Dekker is een renner die regelmatig buitenspel staat door ongemakken. In 2006 een virus, in 2007 een heup die opspeelt, in 2008 op het moment dat hij in vorm moest komen kreeg hij een griepje. Hij is toch vrij breekbaar.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 22:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat Thomas 'weer eens' ziek, zwak en misselijk is, vind ik wat onzinnig, want voor zijn pijnlijke afscheid bij Rabo hoorde je daar zelden iemand over.
Ik mis Nederlands succesquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik mis m niet.. (mis Boogerd nog steeds)
ik ookquote:Op vrijdag 27 maart 2009 23:46 schreef kawotski het volgende:
[..]
ik mis m niet.. (mis Boogerd nog steeds)
quote:Op zaterdag 28 maart 2009 08:58 schreef The_Hives het volgende:
Armstrong die de Tour de France wilde kopen. Alsof die Fransen dat ooit zouden toestaan
quote:Johan Capiot haalt hard uit naar de wielerwereld — LUXEMBURG - 'Ach, de wielerwereld. Ze is zo rot en triest.' Johan Capiot, drievoudig winnaar van de Brabantse Pijl, stapte in 2004 met een wrang gevoel uit het peloton. En hangt vijf jaar later de vuile was buiten. 'Of dat kan, koersen verkopen als je ze niet kan winnen? Waarom niet? Moet ik een voorbeeld geven? Dave Bruylandts, Ronde van Vlaanderen 2004.'
Hoe zou het nog zijn met Johan Capiot, vroegen we ons af. Toch geen slechte coureur in de jaren '90. Drie keer Brabantse Pijl, twee keer Omloop Het Volk, een klassieker als Parijs-Tours: daar zouden er heel wat voor tekenen. Legendarisch was vooral zijn eerste zege op de Alsemberg, in 1988, toen hij in erbarmelijke weersomstandigheden een aanval van meer dan 180kilometer afrondde. Het was de geboorte van een nieuwe kampioen. Een eenzaat ook. Iemand die door zijn grote bek verzeilde in de periferie van het peloton.
Al snel blijkt dat het geen gewoon 'huisje-tuintje-vroeger was het toch beter'-gesprek zal worden. Bij onze zoektocht lijkt Capiot wel van de aardbol verdwenen. Via dertig omwegen en de organisatie van de Tour de Luxembourg lukt het dan toch. De Adelaar van Rijkhoven blijkt neergestreken in Luxemburg-stad en regelt er de verkoop voor een sportkledingbedrijf.
Hoe lang is het geleden dat u een interview gaf?
'Dat moet als ploegleider geweest zijn, in 2004. Daarna niets meer.'
Dat is vreemd voor iemand met zo'n erelijst.
'Ik ben met een heel bitter gevoel vertrokken uit het wielrennen. In 2004 was ik ploegleider geworden bij Chocolade Jacques. Ik was aangetrokken als ploegleider, maar manager Jef Braeckevelt zat al snel in mijn plaats achter het stuur. Samen met mecenas Noël Demeulenaere domineerde hij de ploeg. Zij hadden de juiste visie op de koers, vonden ze. Omdat ze al veertig jaar in het peloton zaten.' (haalt de schouders op) 'Tja, dan zat ik daar niets meer te doen.'
Wat was uw visie dan?
'Als ploegleider moet je tussen je renners staan, niet erboven. Het kán niet dat iemand die veertig jaar in de stiel zit, het altijd beter weet. Op de duur werk je met jonge renners. Als je je daaraan niet aanpast, gaapt er een kloof tussen de leiding en de renners. Zoals bij een Braeckevelt, die denkt dat hij bij de beste ploegleiders ter wereld hoort. Hij heeft contacten, ja. Maar daarom kun je nog niet met renners overweg.'
'Ach, er was meer. Demeulenaere had beloofd dat Delta Lloyd mijn nieuwe ploeg zou sponsoren. Renners, omkadering, materiaal... Alles was in orde. Alleen mijn geld had ik niet. Want toen ik bij Delta Lloyd informeerde, wisten ze van niets.'
Hoe komt dat? Is de wielerwereld te veel vriendjespolitiek voor u?
(denkt na) 'Ja. Want eigenlijk had ik weinig vrienden. Zeker in het begin van mijn carrière. Ik schopte tegen iedereen zijn schenen, omdat mijn hart op mijn tong lag.'
'Valse vrienden, die had ik wel. Ik kan u zaken vertellen die nooit het licht hebben gezien. Herman Frison, ken je hem? (huidig ploegleider bij Silence-Lotto, red.) In 1987 won hij de Touretappe naar Pforzheim. Wel, eigenlijk heb ik die rit gewonnen. Ik was zijn ploegmaat op dat moment, bij Roland. Frison reed al een tijdje vooruit toen ze in het peloton begonnen te jagen. Vooral Superconfex deed het werk, omdat zij met Jean-Paul van Poppel de snelste man hadden. Ik dus naar Ludo Peeters, de kapitein van die ploeg: Ludo, laat ons met ons klein ploegske die etappe winnen. Dan rijden we de komende dagen voor jullie. Ik beloofde hen ook nog 60.000 frank. Ook de ploeg van de gele trui, Mächler, kreeg ik aan onze kant. Resultaat: Frison won de rit. Maar een wederdienst? Neen, dat heb ik nooit gezien.'
Is het niet moeilijk koersen voor iemand die weinig vrienden heeft?
'Aha, maar na een tijdje evolueert dat, hé. Want op de duur had ik een dikke portemonnee. Mijn truc was: ik verkocht twee grote koersen en met dat geld kocht ik tien kleine achteraf. Investeren in je carrière, heet dat. Met die tien zeges ging ik op het einde van het seizoen naar mijn sponsor en zei ik: voilà, mijn seizoen. Dat was veel efficiënter dan te hopen op die grote koersen die ik toch niet kon winnen.'
Kan dat, koersen verkopen als je ze niet kan winnen?
'Waarom niet? Moet ik een voorbeeld geven? Dave Bruylandts, Ronde van Vlaanderen 2004. Met drie waren ze weg: Bruylandts, Wesemann, Hoste. En ik zat daarachter in de volgwagen. Ik sprak met Dave af dat Lotto (de ploeg van Hoste, red.) niet mocht winnen. Het was hij of Wesemann, en de winnaar betaalde één miljoen. De Duitser was akkoord.'
'Bij het ingaan van de laatste twee kilometer liet Bruylandts het gat vallen, terwijl Wesemann stilletjes wegreed. Hoste moest naar het wiel, en op het moment dat ze erbij kwamen, kletste Bruylandts van achteruit weg. Eén kilometer te gaan, alles of niks. Hoste moest het gat dichten, Wesemann won de koers. En wij hebben één miljoen getoucheerd.'
Waarom wilde je niet dat Lotto won? Het waren twee Belgen tegen één Duitser. In de Ronde van Vlaanderen dan nog wel.
'Omdat er met die mensen niet te praten viel. Ze wilden geen deals maken.'
Is dat niet normaal? Een koers als de Ronde zet je toch niet zomaar op het spel? Daarin wil je toch je eigen kans gaan?
(schudt het hoofd) 'Je bent verkeerd. Kijk, als Wesemann, Hoste en Bruylandts naar de streep gaan, wie wint dan? Wesemann, 9kansen op de 10. Dan moet je als ploegleider denken: Hoe houden we hier iets aan over? Het antwoord: door in de slag te gaan met de snelste. Alleen zo kon Dave winnen of er iets aan verdienen.' (grijnst) 'Mijn renners zijn die dag allemaal heel tevreden naar huis gegaan.'
U stond als renner al bekend voor uw onderhandelingstalent. Velen herinneren zich nog het BK van '95, waar u Carlo Bomans in de slotkilometer ging halen en Wilfried Nelissen naar de zege piloteerde.
'Ik had niets persoonlijk tegen Bomans. Ik herinnerde me dan gewoon Parijs-Roubaix van twee maanden voordien, waar Ballerini en Bortolami mij kwamen halen toen ik ontsnapt was. Waarom mocht ík dan eens niet achter Mapei rijden?'
Maar Nelissen was uw ploegmaat niet?
'Ik reed bij TVM, hé. Als enige Belg. Dan kan je in het BK altijd iets meepikken. Denk maar aan Peer '92. Museeuw moest en zou dat kampioenschap winnen. Dus kocht hij renner na renner om. Op de duur ging ik langs hem rijden en zei ik: Awel Museeuw, hoe zit het? Hij wou winnen, zei hij. (grijnst) En Museeuw won, ik werd tweede. Ik had hem daar grandioos kunnen flikken, want ik had superbenen en hij had niet op de foto gestaan. Maar dat doe je niet. Een woord is een woord.'
Waarom bent u zo verbolgen over het wielrennen als u het wereldje zo goed kende?
'Kijk, ik heb nooit aan iets meer plezier beleefd dan aan het wielrennen zelf. Maar het zijn de mensen in het wereldje die me ontgoocheld hebben. Herinner je je de TVM-affaire, in de Tour van '98? De mensen die daarvoor achter de tralies hebben gezeten (ploegleider Cees Priem, verzorger Jan Moors en dokter Mikhailov, red.), dat waren niet de schuldigen. De schuldigen waren vier renners, die de trafiek organiseerden. Priem en co hebben gewoon de schuld om zich gepakt om de ploeg te redden. Die renners moesten zich dik schamen, omdat die mensen voor hen hebben vastgezeten. Maar weet je wat ze doen? Ze bekijken ze niet meer.'
Waarom zegt u dat nu pas?
'Omdat er ons was gezegd dat we ons met de hele ploeg aan hetzelfde verhaal moesten houden. Trouwens, ik had met die producten niets te maken. Maar als ik nu hoor dat ze Priem niet meer bekijken, terwijl hij voor hen in den bak heeft gezeten, dan vind ik dat schandalig. Het wielermilieu is zo rot en triest. Ze proberen doping te beperken, maar ondertussen wordt de jeugd wel begeleid door ex-renners die ooit in afkickcentra zaten. En de bond laat dat allemaal maar toe.'
Sommigen kunnen inzien wat er vroeger verkeerd ging.
'Dan verschillen we van mening. Oké. Maar heb jij een zoon die koerst en door die mensen opgeleid wordt?' (zucht) 'Ik begrijp niet dat een verslaafde teruggaat naar een milieu dat hem in die verslaving dreef.'
Nogmaals: hoe komt het dat het zo lang duurde vooraleer u een interview gaf? U zit duidelijk met enkele frustraties.
'Ik ben niet zo mediageil als VDB en Museeuw. Ik ga ook niet dolblij zijn als ik een tijd mag opschrijven op een bordje, hoor. Jongens toch... Voor een renner als Museeuw. En hij zit daar op de motor kou te lijden. Een van de mooiste dagen in zijn leven, zei hij achteraf. Om eerlijk te zijn: ik vond het een beetje een afgang. Hij had beter ergens in het gras liggen picknicken, om te wuiven naar de camera die voorbijkwam. Dat is de stijl van een kampioen.'
bron: standaard.be
Dat is inderdaad behoorlijk de omgekeerde wereldquote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
En best wel triest om Lotto te demoniseren omdat ze géén deals willen maken, beetje omgekeerde wereld
Claus Moller lijkt me een zekerheidjequote:Andersson, Michael
Asmaker, Olivier
Blijlevens, Jeroen
Capiot, Johan
de Jongh, Steven
Dubbeldam, Davy
Hoffman, Tristan
Ivanov, Serguei
Knaven, Servais
Lafis, Michel
Larsen, Nicolaj Bo
Michaelsen, Lars
Møller, Claus Michael
Roux, Laurent
Utchakov, Serhiy
Van Bondt, Geert
van der Ven, Remco
Van Dyck, Hendrik
van Kessel, Miguel
Van Petegem, Peter
Voskamp, Bart
Vries, Pieter
Tsja, Hoste weet wel gelijk waar het aan ligt als hij zijn obsessie van het winnen van RvV of PR niet waarmaakt.quote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dat hij dan ineens zegt wie die 4 renners waren.
En best wel triest om Lotto te demoniseren omdat ze géén deals willen maken, beetje omgekeerde wereld
Van Petegem ook lijkt mequote:Op zaterdag 28 maart 2009 13:40 schreef wimderon het volgende:
Wie zouden het trouwens zijn, die vier renners:
[..]
Claus Moller lijkt me een zekerheidje![]()
Een miljoen frank, mag ik toch hopen?quote:Het was hij of Wesemann, en de winnaar betaalde één miljoen. De Duitser was akkoord.
quote:
quote:Lance Armstrong wilde organisatie Tour de France kopen
Lance Armstrong (foto) heeft in 2006 een poging gedaan om de Tour de France te kopen. Volgens zijn zaakwaarnemer Bill Stapleton heeft de zevenvoudig Tourwinnaar het idee besproken met een aantal investeerders.
‘Armstrong blijft geïnteresseerd in het creëren van professionele wielerorganisaties, waar de Tour ook onder valt,’ aldus Stapleton in de Wall Street Journal. De 106-jaar oude La Grande Boucle is eigendom van Éditions Philippe Amaury (Groupe EPA), een Frans familiebedrijf.
‘Op dit moment worden er geen pogingen ondernomen om de Ronde van Frankrijk over te nemen,’ besluit de vertegenwoordiger van de 37-jarige Armstrong. The Boss reageerde op zijn Twitter kort op het verhaal in de Amerikaanse krant: ‘Love the TdF but not looking to buy it plus it's not for sale.’
EPA is (mede)uitgever van de kranten le Parisien, Aujourd'hui en France en L'Equipe, de tijdschriften l'Équipe Magazine, France Football and Vélo Magazine en het televisiekanaal l'Equipe TV. Tevens organiseert het naast de Tour ook de wielerklassieker Paris-Roubaix , het tennistoernooi Roland Garros, de marathon van Parijs en de rally Parijs-Dakar. (MB)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |