PPP is ook erg hoog.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:39 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik ben wel verbaasd over de HDI van Libië, 0.840. En het hoge GDP/capita zal wel door de oliedollars komen?
Dat wilde ik ook altijd doen, maar onze school was blankquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef Meh7 het volgende:
Vroeger deden we dit in de klas bij aardrijkskunde met Marokkaanse klasgenootjes. We gingen in de Grote Bosatlas bladeren en bewijzen waarom Turkije beter was dan Marokko of andersom. Je had daar ook plaatjes over welvaart e.d.
Was toen wel grappig.
Uh ja, heel wat.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:30 schreef Atlanticus het volgende:
[..]
Heb je ooit een belastingontduikende Turk gezien die een tweede huis in Turkije heeft en bij de belastingen onterecht opgeeft dat hij 20 kinderen heeft en al die kinderbijslag opstuurt naar Turkije?![]()
Deden wij ook, alleen werd de discussie al snel : Wallah Sahbi als de moslimwereld spuugt verdrinkt Israel, kijk hoe klein man, tazzz.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:41 schreef Meh7 het volgende:
Vroeger deden we dit in de klas bij aardrijkskunde met Marokkaanse klasgenootjes. We gingen in de Grote Bosatlas bladeren en bewijzen waarom Turkije beter was dan Marokko of andersom. Je had daar ook plaatjes over welvaart e.d.
Was toen wel grappig.
Ik heb wel eens iets gehoord over platte hoofden oid....quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
hoeveel Marokkanen hoor je nu Turkije de grond in stampen?
Een Marokkaanse oud-klasgenoot van mij had het ooit over Turken die achterhoofden als LCD-schermen haddenquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets gehoord over platte hoofden oid....
Ja, maar dat ging niet over Turkije zelf hequote:Op woensdag 25 maart 2009 17:58 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Ik heb wel eens iets gehoord over platte hoofden oid....
Die zie je wel in stedenquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:09 schreef Atlanticus het volgende:
1.Turken kunnen lezen en schrijven (14% niet, maar die kom je toch niet tegen in de steden).
Turkije levert goede onderzoekers wat betreft geneeskunde. Die gaan dan wel allemaal naar Amerika, want in Turkije is gewoon geen geld voor onderzoekquote:Op woensdag 25 maart 2009 15:14 schreef cultheld het volgende:
Wat versta jij onder hypermodern? Turkije staat nou niet bepaald bekend om haar baanbrekende wetenschap en evenmin om haar vooruitstrevende cultuur..
De Turkse steden zijn qua bepaalde voorzieningen gelijk met zo niet superieur dan vele Nederlandse steden, maar dan heb je ook alles gezegd eigenlijk.quote:Op woensdag 25 maart 2009 16:48 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik begrijp ook niet waarom sommige mensen denken dat winkelcentra gelijk staan aan moderniteit en ontwikkeling. Die dingen zijn echt niet zo speciaal of zo hoor. Toch grappig dat mensen durven te beweren dat Turkije qua voorzieningen e.d. niet voor Nederland onderdoet.
De pluspunten die je opnoemt zijn inderdaad geweldig, maar er zijn ook heel veel negatieve punten. 50% is analfabeet, de mensen zijn erg achtergesteld (op meerdere vlakken).quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:05 schreef TheMagnificent het volgende:
Het platteland van Turkije is juist prachtig. De mensen eten er nog verse, zelfgemaakte, onbespoten producten. De lucht is er schoon en de natuur is prachtig. Ik denk ook dat de mensen op het platteland gemiddeld langer leven dan in de steden.
Je zult er dan ook niet verhongeren omdat er een grote kans bestaat dat de mensen je thuis uit zullen nodigen voor het avondeten of je kunt aanlsuiten bij een bruiloftsmaaltijd die aan de gang is. Zie het als een soort sociaal vangnet.In de grote steden zullen de mensen zich veel minder snel om je bekommeren.
Turkije is een land in oorlog en het is dus niet erg raar dat ze de staat Turkije proberen te beschermenquote:Op zondag 22 maart 2009 14:00 schreef Lkw het volgende:
[..]
Istanbul is geen land, maar een stad. Daarbij is Istanbul flink anders dan de rest van Turkije. Je moet dus geen appelen met peren vergelijken.
Overigens denk ik dat in een land waar je gevangenisstraf kunt krijgen voor het 'beledigen van de Turkse staat' leugens en halve waarheden meer op de loer liggen dan in een land waar je in principe vrij je mening mag geven..
Niet raar nee, eerder bizar.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Turkije is een land in oorlog en het is dus niet erg raar dat ze de staat Turkije proberen te beschermen
Dat lijkt me sterk, zelfs in de meest afgelegen gebieden in Afrika heb je tegenwoordig draadloos internetquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:05 schreef msnk het volgende:
Er is geen snelle adsl !!!(dat geldt volgens mij voor heel Turkije trouwens
)
In Afrika gebruikt men vooral satellieten voor internet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, zelfs in de meest afgelegen gebieden in Afrika heb je tegenwoordig draadloos internet
De nadruk ligt op snel denk ik, overal waar je kan bellen kan je tegenwoordig wel internetten. Je hebt ook te maken met ongelooflijk lage bandwith-beperkingen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk, zelfs in de meest afgelegen gebieden in Afrika heb je tegenwoordig draadloos internet
Als je een satteliettelefoon van 2000 dollar meeneemt wel ja.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In afrika maakt men doorgaans gebruik van het GSM netwerk - in afgelegen gebieden (en daar hebben we het ook over). In de steden bestaat ADSL natuurlijk al, hoewel de snelheden niet super zijn.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:09 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
In Afrika gebruikt men vooral satellieten voor internet.
Je gaat niet zomaar kabeltjes in de bush bush leggen
Verder is het internet in Turkije vrij snel aan het veranderen.
Er is sinds kort volgens mij zelfs als onbeperkt downloaden etc. (Zelfs België heeft nog limieten)
Nou, niet meteen. Wel een paar jaar werken, maar de kans is groot dat ik dan vertrek. Een baantje heb ik al (bij wijze van).quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:11 schreef Triggershot het volgende:
Mutant is ook zo een landverrader, na zijn scriptie zie je hem meteen Marokko
Ik zie momenteel bij de grote ADSL providers van Turkije 4Mbit Onbeperkt leechen staan voor (omgerekend) een euro of 40quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In afrika maakt men doorgaans gebruik van het GSM netwerk - in afgelegen gebieden (en daar hebben we het ook over). In de steden bestaat ADSL natuurlijk al, hoewel de snelheden niet super zijn.
Dan komen we couscous bij je eten.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, niet meteen. Wel een paar jaar werken, maar de kans is groot dat ik dan vertrek. Een baantje heb ik al (bij wijze van).
Klopt, maar dat is een ontwikkeling die in die regio heel normaal is en ook enorm snel is gegaan trouwens. In Marokko betaal je voor draadloos internet - 1 Mbit onbeperkt - ongeveer 18 euro. En 4 Mbit vast ADSL ongeveer 45 euro (ook onbeperkt). 20 Mbit zit op 75 euro.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:16 schreef mudkipzz het volgende:
[..]
Ik zie momenteel bij de grote ADSL providers van Turkije 4Mbit Onbeperkt leechen staan voor (omgerekend) een euro of 40
Paar jaar geleden was dat nog wel anders...Ik gok dat Turkije over 1 à 2 jaar al op 20Mbit zal zitten (tenzij ze direct op glasvezel gaan maar ik denk niet dat dat snel gaat gebeuren)
Ook maakt men in Turkije veel gebruik van internet cafés wat de groei niet echt stimuleert
Je hebt wel internet, maar het is kut internet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 18:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, gelukkig maar als dat zo isquote:Op woensdag 25 maart 2009 18:09 schreef mudkipzz het volgende:
Er is sinds kort volgens mij zelfs als onbeperkt downloaden etc. (Zelfs België heeft nog limieten)
Internet is echt wel te doen in Turkijequote:Op woensdag 25 maart 2009 18:28 schreef msnk het volgende:
[..]
Je hebt wel internet, maar het is kut internet.
Van de zomer, toen ik in Turkije was, was ik maar eens achter zo'n computer gekropen. Zowel bij familie thuis als in een internetcafé. Nou.. Het ging zo snel als een slak.
Bovendien heb je al gauw een datalimiet van zo'n 4(!) gig, of je moet geld neertellen dat de gemiddelde Turk niet heeft! (ik maak dat op in een uur man)
[..]
Nou, gelukkig maar als dat zo is!! Hopelijk voor een schappelijke prijs. 40 TL is al te veel voor ze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |