abonnement Unibet Coolblue
pi_67277318
Hoi allemaal,
kan iemand mij alsjebleift helpen???
Ben een alleenstaande huisvrouw met een uitkering
en ik heb per ongeluk de voorruit van de auto van een vriendin kapot gemaakt. :-(
Zij hielp mij tijdens het ophalen van mijn nieuwe kast.
Een plank van mijn kast werd door mij in haar auto gelegd,
vervolgens heb ik per ongeluk door het sluiten van de achterklep de plank naar voren laten schuiven
die vervolgens weer tegen de voorruit knalde, van binnen uit gezien dan, oeps!
Er zitten nu 2 grote sterren en barsten in de voorruit, dus moet hij vervangen worden.
Weet iemand of mijn prive wa verzekering dit dekt?
(dus niet mijn auto wa verzekering, want die heb ik niet)
Of moet mijn vriendin haar auto allrisk verzekering inschakelen?
Zij heeft dit natuurlijk liever niet i.v.m. haar no-claim.
Bovendien is het ook mijn fout en niet haar fout.
Kan iemand mij aub helpen?

lieve groetjes,
Annanouschka uit Utrecht.
pi_67277396
Als jij prive met WA verzekerd bent, kun je het daar indienen.
dag
  zaterdag 21 maart 2009 @ 20:52:02 #3
109363 Angeliquetje
Cute Angels in the Sky
pi_67277398
Emigreren
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:04:25 #4
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_67277721
Dat je speciaal daarvoor een profiel aan maakt.
Voor de dekking zou ik mijn papieren eens raadplegen als ik jou was, overigens denk ik wel dat dit onder wettelijke aansprakelijkheid valt en dus gewoon te claimen is..
pi_67277781
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:04 schreef DrDarwin het volgende:
....Voor de dekking zou ik mijn papieren eens raadplegen als ik jou was, overigens denk ik wel dat dit onder wettelijke aansprakelijkheid valt en dus gewoon te claimen is..
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67277918
Dank jullie voor de reacties, zal eens gaan lezen, maar tot nu toe kan ik het niet vinden :-(
pi_67277976
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:11 schreef MAXRAT6 het volgende:
Dank jullie voor de reacties, zal eens gaan lezen, maar tot nu toe kan ik het niet vinden :-(
Maandag even bellen, dan weet je het gelijk.
Bij welke verzekeringsmaatschappij zit je met je WA Particulier?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67278022
Overigens, lang niet altijd gaat ruitbreuk ten koste van je no-claim bij een autoverzekering, dus wellicht dat je vriendin toch kan claimen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67278093
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:14 schreef JumpingJacky het volgende:
Overigens, lang niet altijd gaat ruitbreuk ten koste van je no-claim bij een autoverzekering, dus wellicht dat je vriendin toch kan claimen.
Waarom zou ze, ik zou ook geen schade, die een ander heeft veroorzaakt, bij mijn eigen verzekering declareren. Laat haar eerst maar proberen op haar wa-verzekering, dit in m.i. gewoon op te geven.
this bitch bites
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:21:57 #10
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_67278224
Ik heb in zo'n geval eens een standaardafwijzing gekregen want "schade aan motorvoertuigen valt buiten uw wa dekking". Flauwekul natuurlijk, want ook hier ging het om een stilstaand ding ging dat toevallig een auto was. Aandringen en nabellen zorgde ervoor dat de claim toch in behandling genomen werd en er uiteindelijk uitbetaald is. Bekijk dus eerst je voorwaarden en als je afwijzing krijgt die naar jouw idee onterecht is het er vooral niet bij laten zitten maar er achteraan gaan!
Vampire Romance O+
pi_67278240
Nee, ik wil haar er zeker ook niet voor op laten draaien. Ik ben alleen zo bang dat de wa particulier het niet betaalt omdat het een auto is en het toch best wel stom van mij was....
Ik heb een wa particulier verzekering bij de ABN-AMRO al 10 jaar zonder ooit iets geclaimt te hebben.....
en bedankt voor je antwoord Mouse over, zal ik zeker doen!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:24:05 #12
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_67278268
Of het wel of niet stom van je is, is voor uitbetaling niet relevant
Vampire Romance O+
pi_67278461
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:22 schreef MAXRAT6 het volgende:
Nee, ik wil haar er zeker ook niet voor op laten draaien. Ik ben alleen zo bang dat de wa particulier het niet betaalt omdat het een auto is en het toch best wel stom van mij was....
Ik heb een wa particulier verzekering bij de ABN-AMRO al 10 jaar zonder ooit iets geclaimt te hebben.....
en bedankt voor je antwoord Mouse over, zal ik zeker doen!

Waarom zou je verzekering niet dekken omdat het een auto is?
Als ik of 1 van mijn kinderen met de fiets tegen een stilstaande auto botst en schade maakt, dekt de verzekering dat gewoon, dus waarom zou dat in jouw geval niet zo zijn?
Gewoon maandag bellen en schade-melding doen.
this bitch bites
pi_67278518
Wat vervelend allemaal!
  zaterdag 21 maart 2009 @ 21:38:19 #15
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_67278595
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:16 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Waarom zou ze, ik zou ook geen schade, die een ander heeft veroorzaakt, bij mijn eigen verzekering declareren. Laat haar eerst maar proberen op haar wa-verzekering, dit in m.i. gewoon op te geven.
Omdat dat de afspraak is van verzekeraars onderling: heb je het zelf verzekerd, claim het daar. Daarnaast biedt een avp enkel dekking op dagwaarde, een eigen verzekering dekt vaak nieuwwaarde.

TS: een ruitschade is een beperkt casco schade en heeft geen invloed op de noclaim. Ze kan het dus gerust indienen, haar verzekeraar neemt dan eventueel contact op met jouw verzekeraar.
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:32 schreef RedBitch het volgende:

[..]

Waarom zou je verzekering niet dekken omdat het een auto is?
Als ik of 1 van mijn kinderen met de fiets tegen een stilstaande auto botst en schade maakt, dekt de verzekering dat gewoon, dus waarom zou dat in jouw geval niet zo zijn?
Gewoon maandag bellen en schade-melding doen.
Omdat schades met of door een motorvoertuig uitgesloten is op een avp. Dus wanneer jij mijn auto leent en daar schade mee veroorzaakt kun jij dit niet verhalen op je avp.

TS: dat is in jouw geval niet het geval: je was immers niet de auto aan het besturen toen de schade ontstaan was
Niets aan de hand dus, meldt de schade bij je avp en laat je vriendin het indienen bij haar autoverzekeraar (waarschijnlijk kan ze naar een aangesloten bedrijf en wordt het met "gesloten knip" geregeld). Je kunt op het formulier aangeven dat zij haar schade ook gemeld heeft en dan wachten zij een claim van haar verzekeraar af.
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:00:38 #16
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67279160
Ik zou om het makkelijk te maken die ruit even de andere kant op tikken (dus alsof de schade van buitenaf veroorzaakt is) en gewoon zeggen dat ze geen idee heeft hoe het is gekomen.

Dat is geen juridisch advies maar kan een hoop tijd schelen mocht haar verzekering de schade weer op jou willen verhalen
pi_67279992
Als de auto inclusief ruitschade verzekerd is, is het geen enkel probleem deze schade daar te claimen. Sterker nog, dit gaat niet eens ten koste van de no-claim.

Op je eigen aansprakelijkheidsverzkering is deze schade gedenkt zolang je de auto niet geleend hebt. Als de vriendin je gewoon hielp, en jullie met haar auto reden maar zij zelf zou rijden, dan is ook dat geen probleem.
Maar goed, dat is niet eens van toepassing omdat de autoverzekering het al dekt (je zegt dat deze all-risk verzekerd is).
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_67280556
Ruitschade is sow ie sow niet van toepassing op de no-claim dus zij kan het op haar auto verzekering schuiven.

Anders kan je het zelfs op jou A.V. indienen maar dan moet je inderdaad niet de auto geleend hebben.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_67280872
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 21:21 schreef MouseOver het volgende:
Ik heb in zo'n geval eens een standaardafwijzing gekregen want "schade aan motorvoertuigen valt buiten uw wa dekking". Flauwekul natuurlijk, want ook hier ging het om een stilstaand ding ging dat toevallig een auto was.
Dat zeiden ze ook tegen mij toen mijn fiets tegen de auto van een vriend van mij was aangedonderd. Toen heb ik ze maar even uitgelegd dat ik aansprakelijk was voor die fiets. Ik had die fiets niet zo dicht bij zijn auto moeten zetten, dus waarom moest zijn verzekering dat dan regelen.

De schade is keurig door mijn verzekering betaald.
pi_67282913
fantastisch al die reacties, dank jullie wel allemaal!
  zondag 22 maart 2009 @ 00:29:12 #21
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67283026
Misschien moet je eens gaan werken. Of je moet een verdomd goede reden hebben om dit niet te doen.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  zondag 22 maart 2009 @ 00:38:01 #22
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_67283149
Wat heeft het feit dat je een alleenstaande vrouw met uitkering bent te maken met het probleem ??
Of wou je dat gewoon met ons delen ?
zo goed..?
  † In Memoriam † zondag 22 maart 2009 @ 00:43:39 #23
25682 2cv
Niet subtiel
pi_67283239
0900-BELJEVERZEKERING (0900-2355383793537464)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 22 maart 2009 @ 03:21:24 #24
110933 F4T4L_3RR0R
R.I.P. webicon ;(
pi_67285059
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:43 schreef 2cv het volgende:
0900-BELJEVERZEKERING (0900-2355383793537464)
Een ballonvaarder die door de mand valt is nooit grappig...
pi_67285974
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:29 schreef Fortitudo het volgende:
Misschien moet je eens gaan werken. Of je moet een verdomd goede reden hebben om dit niet te doen.
Misschien moet je dit soort opmerkingen eens voor je houden. Of je moet een verdomd goede reden hebben om dit topic te verzieken met irrelevante opmerkingen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67285979
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:38 schreef Diepvriez het volgende:
Wat heeft het feit dat je een alleenstaande vrouw met uitkering bent te maken met het probleem ??
Of wou je dat gewoon met ons delen ?
Ik vermoed dat de relevantie erin zit dat er anders wel iemand was geweest die zou zeggen: Joh, betaal het lekker uit eigen portemonnee. Of betaal het eventuele eigen risico. En dat kan TS blijkbaar niet betalen.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  zondag 22 maart 2009 @ 09:11:12 #27
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_67286231
quote:
Op zondag 22 maart 2009 08:19 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Misschien moet je dit soort opmerkingen eens voor je houden. Of je moet een verdomd goede reden hebben om dit topic te verzieken met irrelevante opmerkingen.
TS vond het klaarblijkelijk vermeldenswaardig..dus waarom er niet op ingaan?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_67286301
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:11 schreef Napalm het volgende:

[..]

TS vond het klaarblijkelijk vermeldenswaardig..dus waarom er niet op ingaan?
Dan kan je ook ingaan op het feit dat ze een nieuwe kast heeft gekocht of dat ze zelf geen auto heeft. Allebei, inclusief werk of geen werk, irrelevant voor het beantwoorden van de vraag van TS: Kan ik dit claimen op mijn WA Particulier?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67301905
Het kan gewoon geclaimd worden op de autoverzekering (eigen verzekering gaat voor, is regel in de verzekeringen) en een eventueel eigen risico valt onder de eigen AVP (aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren)
Geen enkel probleem dus.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_67306985
quote:
Op zondag 22 maart 2009 09:11 schreef Napalm het volgende:
TS vond het klaarblijkelijk vermeldenswaardig..dus waarom er niet op ingaan?
TS is ook alleenstaand, staat in dezelfde zinsnede; gaan we haar nu ook collectief adviseren zich op lexa.nl in te laten schrijven?
  zondag 22 maart 2009 @ 22:46:55 #31
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67309061
Als echte internethelden maken we natuurlijk eerst zelf een move.

@ts: ASL?
  Redactie Frontpage zondag 22 maart 2009 @ 23:06:03 #32
38148 crew  Innisdemon
pi_67309716
quote:
Op zondag 22 maart 2009 22:46 schreef aaipod het volgende:
Als echte internethelden maken we natuurlijk eerst zelf een move.

@ts: ASL?
hahah IRC junkie !!! (denk trouwens dat de S al wel bepaald is )
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_67310949
quote:
Op zondag 22 maart 2009 23:06 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

hahah IRC junkie !!! (denk trouwens dat de S al wel bepaald is )
L ook, staat nota bene in de OP
  zondag 22 maart 2009 @ 23:45:03 #34
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_67311200
pi_67313804
En de A ligt vermoedelijk rond de 24 jaar.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67313831
Ik heb vorige maand ook iemands auto beschadigd door domme onhandigheid.

Schade: ¤ 813,-. Is betaald door mijn prive WA. Geen probleem.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_67346179
En? Hoe is het afgelopen met de verzekering(en)?
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')