Bockworstquote:Op donderdag 16 juli 2009 11:04 schreef mmascha het volgende:
Na Bockworst en augurk voeren we een discussie of gerookte zalm wel mag?![]()
Ziet er wel goed uit allebei!
Ik moet het ook maar weer eens maken, veel te lang geleden. Zag gister dat ik niet eens rijst in huis heb. Moet mijn standaardvoorraad maar weer eens aanvullen. (En de nigiri saus van n0a maken!)
AllRight: was zit er in die witte bakjes onderaan? De ene is viskuis met wasabi. (Waar koop je dat?) En die andere?
Wasabi tobiko heb ik als ik me niet vergis ook bij de AH XL gezien. Verder hebben ze het ook bij de Sligro en bij House of Caviar in de Bijenkorf (iig in Rotterdam).quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:04 schreef mmascha het volgende:
Ik moet het ook maar weer eens maken, veel te lang geleden. Zag gister dat ik niet eens rijst in huis heb. Moet mijn standaardvoorraad maar weer eens aanvullen. (En de nigiri saus van n0a maken!)
AllRight: was zit er in die witte bakjes onderaan? De ene is viskuis met wasabi. (Waar koop je dat?) En die andere?
Wat wel en niet mag is sowieso hopeloos. Je hebt ook amerikaanse sushi etc. Oorspronkelijk hoort alles rauw te zijn, omdat het rollen van vis in rijst bedoeld was als opslag en goed houden van vis. later zijn ze de rijst erbij gaan eten.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
BockworstNee dat zou ik nooit doen. Maar ik heb het hier niet over welke zalm wel of niet mag, maar mijn vraag is welke zalm de sushi tent gebruikt, dat vind ik namelijk verreweg het lekkerst.
Was een beetje verkeerd geformuleerd: wat wel en niet hoort is het idd.quote:Op donderdag 16 juli 2009 12:58 schreef Pheno het volgende:
[..]
Wat wel en niet mag is sowieso hopeloos. Je hebt ook amerikaanse sushi etc. Oorspronkelijk hoort alles rauw te zijn, omdat het rollen van vis in rijst bedoeld was als opslag en goed houden van vis. later zijn ze de rijst erbij gaan eten.
Die witte bakjes inderdaad Tobikko groen en dat andere bakje had ik wasabi dipsaus ingedaan maar dat was geen succes. Het lekkerste is nog steeds soyasaus met wat wasabi er doorheen vind ik.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:04 schreef mmascha het volgende:
wow, goed bezigquote:Op donderdag 16 juli 2009 10:28 schreef AllRight het volgende:
Gisteren enthousiaste eters gehad. Zelf sushi en temaki gemaakt
Smaakte heerlijk![]()
We zijn op de goede weg! Veel oefenen en veel eten dan komt het wel goed![]()
[ afbeelding ][/URL]
En hoe was de smaak desondanks?quote:Op donderdag 16 juli 2009 15:53 schreef Pheno het volgende:
Let er op dat je moet oppassen dat het niet te nattig wordt met zo'n stoofpotje? Ik ben ooit vergeten wat uit te lekken en je hele rol dondert in elkaar
Ik zou dan weer geen zalm doen, heb het niet zo op vis. Maar hou wel van sushi, en dan wordt het veel expirimenteren met vlees. Enkel bockworst of knakworst zou ik nooit doen, denk dat dat niet zo lekker is. MAar wilde de combinatie met augurk en komkommer wel eens proberen, wan daar had ik al eens sushi's mee gemaakt.quote:Op donderdag 16 juli 2009 11:07 schreef Apekoek het volgende:
[..]
BockworstNee dat zou ik nooit doen. Maar ik heb het hier niet over welke zalm wel of niet mag, maar mijn vraag is welke zalm de sushi tent gebruikt, dat vind ik namelijk verreweg het lekkerst.
Volgens mij hoort maki sushi juist een wat vierkante vorm te hebben. Zie bijv. dit filmpjequote:Op zaterdag 1 augustus 2009 00:32 schreef AllRight het volgende:
De sushi's zijn in ieder geval al mooi rond gerold! Bij mij zijn ze me nog te vierkant. Ja en de rijst is gewoon een kwestie van veel doen. Op een gegeven ogenblik krijg je dat steeds beter onder de knie. Maar dan moet je wel bijhouden hoe je het hebt gedaan. Anders ben je het de volgende keer weer kwijt. Tenminste bij mij.
Krijg altijd trek bij sushi-plaatjes![]()
Van zijn schaal ontdoenquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:19 schreef allsystemshalt het volgende:
Hoe kan je het beste ei voorbereiden voor gebruik in sushi?
quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Van zijn schaal ontdoen
Voor de rest, je bedoelt, hoe maak ik Tamago yaki ?
En een hoop geduld, de eerste keer ging het bij mij (per ongeluk) goed, de tweede keer was het janken met een pet op. Ik heb nu zo'n pannetje in Japan gekocht, maar voorgaand ekeren was het een normaal omelet/pannenkoekenpannetje, rond dus, dan moet je hem alleen wat afsnijden als het klaar is om het rechthoekig te krijgen.
Ik heb ook eens omelet gemaakt om als "nori" te dienen, ook erg "anders".
Dat had ik nou ook. Eerste keer even tussendoor "om te proberen" en dat ging prima en had spijt dat ik niet nog iets beter mijn best had gedaan om het netjes te krijgen. Keer daarop, toen ik het "voor echtus" wilde maken sloeg het helemaal nergens op.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:25 schreef Pheno het volgende:
de eerste keer ging het bij mij (per ongeluk) goed, de tweede keer was het janken met een pet op.
youtube is idd de redding van menig culinair treffen geweestquote:Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook. Eerste keer even tussendoor "om te proberen" en dat ging prima en had spijt dat ik niet nog iets beter mijn best had gedaan om het netjes te krijgen. Keer daarop, toen ik het "voor echtus" wilde maken sloeg het helemaal nergens op.
[ afbeelding ]
Volgende keer zal ik zeker eerst nog weer eens even een filmpje bekijken vlak voor ik eraan begin. Volgens mij scheelt dat ernom.
Oefening baart kunst. Geduld hebben is echt een vereiste, en dat had ik de tweede keer niet echt.quote:Op zondag 2 augustus 2009 23:45 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Dat had ik nou ook. Eerste keer even tussendoor "om te proberen" en dat ging prima en had spijt dat ik niet nog iets beter mijn best had gedaan om het netjes te krijgen. Keer daarop, toen ik het "voor echtus" wilde maken sloeg het helemaal nergens op.
[ afbeelding ]
Volgende keer zal ik zeker eerst nog weer eens even een filmpje bekijken vlak voor ik eraan begin. Volgens mij scheelt dat ernom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |