Je kan ook gewoon een stuk halen en deze zelf in stukjes snijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik was gisteren ook even bij een toko bij mij in de buurt. En daar hebben ze ook vanalles liggen voor sushi. Misschien toch maar een keer proberen. Maar kun je goede zalm en tonijn gewoon in kleine stukken bij de visboer halen?
Nee. Het moet zo vers mogelijk zijn, dus ik zou het niet in stukjes kopen. Gewoon een moot, dan kun je zelf snijden.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:18 schreef Stansfield het volgende:
Ik was gisteren ook even bij een toko bij mij in de buurt. En daar hebben ze ook vanalles liggen voor sushi. Misschien toch maar een keer proberen. Maar kun je goede zalm en tonijn gewoon in kleine stukken bij de visboer halen?
Ik ken maar twee zalm: zalm in zijn geheel (nog te fileren) en zalmmoot. Al gefileerd dus. En daar kun je prima in snijden hoor. Ik weet niet welke jij bedoeld hebt?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:57 schreef pjaminon het volgende:
geen zalm moot! Daar kun je nauwelijks mooie stukken van snijden. Gewoon een stuk zalm.
Ik denk dit:quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 12:57 schreef pjaminon het volgende:
geen zalm moot! Daar kun je nauwelijks mooie stukken van snijden. Gewoon een stuk zalm.
Oh, die. Nee, bedankt. Dat is niet veel meer. Nigiri kan nog, maar is zonde omdat je veel voor de vissoep of een zalmsalade moet gaan gebruiken. Ik heb het over een flinke homp vis in de lengte.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:14 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik denk dit:
[ afbeelding ]
Ziet er trouwens niet smaakvol uit op de blauw.
Dat werkt meestal niet lekker inderaad. Gewoon een zalmzijde kopen en zelf nog even de huid eraf fileren of de visboer dat laten doenquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 13:14 schreef mmascha het volgende:
[..]
Ik denk dit:
[ afbeelding ]
Ziet er trouwens niet smaakvol uit op de blauw.
Donkere=knapperiger=betere. Toch? Ik ben een beetje aan het afwisselen met verschillende merken. Er is er 1 heel taai! Maar ik weet nu niet meer welke.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 07:18 schreef Pheno het volgende:
Beste nori? Gewoon, naar een toko en haal wat. Het is allemaal een kwestie van smaak, dus er is geen "beste" nori
Je kunt ze altijd even roosteren om het knapperig te maken. Wel aan 1 kantquote:Op woensdag 19 augustus 2009 14:05 schreef mmascha het volgende:
[..]
Donkere=knapperiger=betere. Toch? Ik ben een beetje aan het afwisselen met verschillende merken. Er is er 1 heel taai! Maar ik weet nu niet meer welke.
Die met kleurtjes zien er goed uitquote:Op zondag 2 augustus 2009 18:55 schreef Pheno het volgende:
Om daarna een experimentje te proberen:
[ afbeelding ]
Ik moet nog eens uitzoeken of ik er nog iets tussen krijg, om er meer smaak aan te krijgenquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Die met kleurtjes zien er goed uit
quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:05 schreef feelsgoodman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste poging.
Leuke contrast!quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:05 schreef feelsgoodman het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn eerste poging.
Sushi rijst en risottorijst horen kleverig te zijn. Of wilde je lijm gebruiken?quote:Op vrijdag 11 september 2009 19:08 schreef feelsgoodman het volgende:
En ook nog eens lekker.Ik moet wel eerlijk zeggen dat de rijst wat aan de kleverige kant was, misschien toch maar een rijst koker kopen.
Paar vraagjes over jou heerlijke combinatie:quote:Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Sarabi het volgende:
Foto's van mijn sushi avontuur vandaag
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekkere combinatie
ga naar de toko man!quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:58 schreef Sarabi het volgende:
Zometeen maar weer eens de AH binnenlopen
Morgen neem ik lekker sushi mee naar de uni
Ik heb het al wel met Sake geprobeerd. Dat is ook lekker!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:10 schreef misterddude het volgende:
soja-saus mengen met droge sherry en limoensap.
Geld is niet echt het probleemquote:Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ga naar de toko man!
AH is echt mega duur!
Ketchup, Worstershiresaus, soja saus en sake. Klinkt ook goed!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:39 schreef n0a het volgende:
In een restaurant kreeg ik bij een dragon roll als dip tonkatsu saus met japanse mayonaise. Niet mijn favoriet, maar is weer eens wat anders. Tonkatsu saus vind ik qua smaak lijken op HP brown sauce.
Om maar niet te spreken over de versheidquote:Op woensdag 16 september 2009 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ga naar de toko man!
AH is echt mega duur!
Ik heb een keer als cadeau spullen uit de toko gehad en eigenlijk vond niemand dat in huis hier lekker....quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:40 schreef motorbloempje het volgende:
los van of je het geld hebt, zou ik nooit bij de AH die spullen kopenheb 't toen één keer gedaan, zo'n sushikit omdat we een kortingsbon hadden, en daarna alleen maar bij de toko gehaald. Veel meer keus, veel betere producten en idd verser..
volgende week maar weer eens eten![]()
Welke verhoudingen?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:10 schreef misterddude het volgende:
soja-saus mengen met droge sherry en limoensap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |