abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73300260
Een pan.
Voor de rest kan ik me niet veel verschil voorstellen bij de gangbare risjtkokermerken in de winkel .
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 11:39:41 #252
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_73300731
Als ik bij een Japans(/Chinees)restaurant sushi haal en er komt een man met zijn jas aan naar mij toegelopen en geeft mij de sushi dan is dat niet zo'n goed teken he?!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_73301180
Nog nooit meegemaakt
pi_73305078
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:39 schreef mmascha het volgende:
Als ik bij een Japans(/Chinees)restaurant sushi haal en er komt een man met zijn jas aan naar mij toegelopen en geeft mij de sushi dan is dat niet zo'n goed teken he?!
dat zou de chef weleens kunnen zijn>?
pi_73520140
Hey Hallo,
Net Nieuw hier op het forum, en ik heb vandaag voor het eerst Sushi gemaakt
Ook net voor het eerst geproeft, en had het heel anders verwacht, omdat de geur van het zeewier me niet aanstond.
Ik vind het zelfs lekker!

Ik had zeewier bij de Plus supermarkt gevonden,wel kei duur, voor 10 velletjes betaalde ik ¤ 4,19!
Rijst heb ik surinaamse rijst (had ik nog in huis) en verders heb ik er Surimisticks in gedaan, komkommer en gerookte zalm.
Hieronder mijn foto's van mijn zelfgemaakte Sushi, (zonder starterskit)

De rijst gekookt:

De Komkommer gesneden:

De zalm en de Krab uitgepakt en klaargelegt:

Het bamboematje met het zeewier:

Overzicht:

stap1: de rijst erop:

stap 2: de gerookte zalm erop:

stap 3: de komkommer en de surimisticks erop:

Stap 4: oprollen maar!:

stap 5: snijden met een nat mes en klaar!

Mijn resultaat:

Wat vinden jullie ervan??

Groetjes Kitty
pi_73520287
Geef je adres maar, ik help wel mee om het op te maken

Tip:
Ik heb bv 50 vellen nori voor 3 euro nog wat, hersluitbare zak. Tokos zijn echt de moeite waard om eens door heen te lopen, supermarkten willen namelijk grof verdienen met die producten.

En je hebt nog meer keus ook nog
pi_73520426
Ooch bedankt zeg! hier in het dorp zit geen toko, daarvoor moet ik naar de stad, is beetje ver weg met de fiets en 2 kids.

maarre kom maar hoor, heb genoeg, anders moet ik alles alleen op eten hihihi (vind ik niet erg hoor)

Groetjes Kitty
pi_73520641
morgen weer
Ja doei.
pi_73521050
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:45 schreef motorbloempje het volgende:
morgen weer
Wij ook , mag ook wel voor onze x jaar trouwdag
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:58:49 #260
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_73521099
Tip advocado incombinatie met tonijn(uitblik) + mayo als vulling. ook erg goed.
pi_73521200
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 14:57 schreef Pheno het volgende:

[..]

Wij ook , mag ook wel voor onze x jaar trouwdag
whehe.

Weet jij trouwens of Weuro omeletpannetjes verkoopt?
Ja doei.
pi_73521253
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:02 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

whehe.

Weet jij trouwens of Weuro omeletpannetjes verkoopt?
Ik heb het meegenomen uit japan Een vierkante voor inductie
Geen idee, ik ehb ze zo 1 2 3 niet zien liggen. Daarvoor deed ik het in een ronde, ook wel te doen, al blijft een tamago lastig.
pi_73521397
ik heb een te grote koekenpan het lukt altijd wel met wat moeite, maar een omeletpannetje zou wel echt zijn..

ik ga morgen wel even kijken en anders koop ik gewoon een klein koekenpannetje
Ja doei.
pi_73521687
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:09 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb een te grote koekenpan het lukt altijd wel met wat moeite, maar een omeletpannetje zou wel echt zijn..

ik ga morgen wel even kijken en anders koop ik gewoon een klein koekenpannetje
Ik had het daarvoor in zo'n pannenkoekenpannetje van de tefal. Ook klein genoeg. De vierkante is wel wat handiger, maar die kon ik nergens vinden. En dan loop je in Tokio en denk je: ja, die moet ik hebben Hup de tas in
pi_73521842
hm.. die omelet vind ik zo lekker echt, ik zou hem gewoon zo op kunnen eten, helemaal
Ja doei.
pi_73521895
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:23 schreef motorbloempje het volgende:
hm.. die omelet vind ik zo lekker echt, ik zou hem gewoon zo op kunnen eten, helemaal
Meestal doen we dat ook 4 op een nigiri sushi en de rest gesneden op een schaaltje
Misschien morgen ook maar weer eens maken. Of zoals ik een paar topics geleden al gedaan had: sushi in een "omelet" ipv nori.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 15:27:12 #267
155227 crew  Guppy
dus
pi_73521933
Kitty, als je eens in een stad of dorp bent waar geen toko zit, zit er misschien nog wel een Xenos. Die hebben af en toe ook wel eens Nori liggen (de zeewier velletjes). Maar het ziet er goed uit hoor!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_73521947
omdat hij zo groot is in de koekenpan kan ik het altijd mooi afsnijden en de rest 'moet dan maar gewoon zo opgegeten worden'

We gaan morgen naar Gamba in de stad om vis te halen. Wat haal jij meestal? Ik wil eens wat anders doen dan alleen zalm en tonijn.

Overigens had ik vorige keer tonijnsalade gemaakt, met wat mayo en ui, was ook erg lekker vond ik zelf. Maar ik wil nog wel eens wat andere combinaties gebruiken. We houden het iig morgen even bij alleen maki
Ja doei.
pi_73522031
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Kitty, als je eens in een stad of dorp bent waar geen toko zit, zit er misschien nog wel een Xenos. Die hebben af en toe ook wel eens Nori liggen (de zeewier velletjes). Maar het ziet er goed uit hoor!!
Dat klopt, de Xenos koopt ook af en toe in. Al heb ik nu wel even genoeg met 50 vellen... Maar vaak haalden we daar ook wat nori (3~4 pakjes).

@moblo: tonijn is toch wle favoriet. Zalm soms, maar gerookte zalm met kruidenkaas is ook al zo Ik zit zelf nu te denken aan 1 palinkje, voor een paar nigiri. Te lekker.
Surimi mij de Linders is een beetje lekkerder, daar zit al wat mirin bij, dus dat is zoeter.
pi_73522077
Linders? Waar zit die?

gerookte met kruidenkaas jum..

vanavond eens een boodschappenlijstje maken.. en morgen niet teveel eten wij maken (en eten) altijd echt te veel
Ja doei.
pi_73523046
De Xenos zit ook in die zelfde stad, we gaan daar wel zowat wekelijks onze boodschappen doen en komen in de buurt van de xenos of toko, dus geef het een blik waard om even wat Nori te halen.
Ik woon in het dorpje Beek en Donk waar dus niks te verkrijgen is, of alleen veelste duur.
Ik heb mijn vader wat sushi's gegeven, die gaat ze vanaaf proberen

Groetjes Kitty
pi_73523087
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
Linders? Waar zit die?

gerookte met kruidenkaas jum..

vanavond eens een boodschappenlijstje maken.. en morgen niet teveel eten wij maken (en eten) altijd echt te veel
Jan Linders. De supermarkt. Nou ja, bij ons in het dorp o.a.. Vast ook wel ergens in Nijmegen
pi_73548924
Zow, net tonijn op de markt gehaald. Als dat bevalt dan is dat iig een stukkie goedkoper. Zag er iig wel redelijk mooi uit

we hebben 200 gram tonijn, gerookte zalm, pakje surimi, bosui voor de bite, omelet en tonijnsalade gaat wel goedkomen
Ja doei.
pi_73550755
Tonijn, paling, surimi (met mirin dus), gerookte zalm met kruidenkaas. Ook hier gaat het wel goed komen. De rijst is net schoongemaakt, ik laat die nu even drogen. En dan het pannetje in met daishi
pi_73550852
Mr.Mo is nu toch nog extra ei aan het halen we hadden niet genoeg...

net tonijnsalade gemaakt (lekker simpel, met tonijn uit blik, rode ui, peper en een klein beetje mayo en wasabi
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')