abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 maart 2009 @ 18:39:02 #201
78918 SeLang
Black swans matter
pi_67332333
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:19 schreef veekeend het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Let op de omcrikelde stukken....
En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachen
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 23 maart 2009 @ 18:48:46 #202
40566 Ericr
Livewrong
pi_67332578
Weet niet hoe Bloomberg aan een RSI van 95 komt voor de AEX maar op Finance Yahoo staan de fast en slow stoch beiden rond de 50. Zeker nog ruimte tot de 240 aangezien de 50 days moving average rond dat punt ligt en alle vorige stijgingen eerste de 50 days moving average passeerden om bij een RSI van rond de 80 weer in elkaar te knallen.
pi_67332623
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:39 schreef SeLang het volgende:

[..]

En ga het nu eens backtesten, dan kun je lachen
So true

TA, je moet er van houden of niet (ik hecht er persoonlijk niet heel veel waarde aan, ben meer van de fundamentals)... Maar dit plaatje laat dus in feite zien dat we aan de bovenkant van de wig zitten...

@ fiveH... tja, ik denk persoonlijk dat we overbought aan het raken zijn... Maar hoe vaak hebben we het allemaal niet misgehad de afgelopen 6 maanden?
pi_67332665
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:48 schreef Ericr het volgende:
Weet niet hoe Bloomberg aan een RSI van 95 komt voor de AEX maar op Finance Yahoo staan de fast en slow stoch beiden rond de 50. Zeker nog ruimte tot de 240 aangezien de 50 days moving average rond dat punt ligt en alle vorige stijgingen eerste de 50 days moving average passeerden om bij een RSI van rond de 80 weer in elkaar te knallen.
Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....
pi_67332820
quote:
EUROPA VANDAAG: Europese beurzen sluiten hoger

23-03-2009 18:49:00

AMSTERDAM (Dow Jones)-De Europese aandelenmarkten zijn maandag hoger gesloten. Beleggers reageerden verheugd op het plan van de Amerikaanse minister van Financien Timothy Geithner om samen met de private sector de banken te verlossen van hun probleembezittingen. De financiele waarden wisten volop te profiteren.

De EuroStoxx 50 sloot maandag 3,61% hoger op 1.829,34. De DAX-30 steeg 2,65% tot 4.176,37, de CAC-40 sloot 2,81% hoger op 2.869,57 en de FTSE-100 won 2,86% op 3.952,81.

Met de winst van maandag meegerekend won de FTSE in de afgelopen twee weken 8,8%, de DAX pakte 11% en de CAC dikte 8,2% aan.

Financiele waarden beleefden maandag een uitstekende dag en profiteerden volop van het positieve sentiment. ING won 17,4%, Unicredito Italiano sloot 14,3% hoger en BNP Paribas eindigde 9,0% in de plus.

"De banksector is waarschijnlijk de enige echte globale sector", zei Heino Ruland van Ruland Research. "Als we de grootste kredietmarkt van de wereld redden, dan zal de markt geloven dat er ook actie wordt ondernomen in andere sectoren."

Ruland verwacht verder dat de rally in de banksector zijn einde nadert, daarbij wijst hij op de twijfel omtrent de winstgevendheid van de nieuwe business modellen in de nabije toekomst.

"Er is ook een risico dat het plan van Geithner de afschrijvingen in de financiele sector versnelt, alsmede de kapitaalverhogingen"
, zegt Jon Peace, analist bij Nomura. Daarbij doelt hij op Barclays, UBS en Deutsche Bank.

Buiten de financiele sector profiteerden metaalbedrijven. Rio Tinto wist 13% te winnen en ook Lormin sloot 11,9% hoger.

Daimler sloot 1,4% in de plus nadat de producent van Mercedes-Benz in het weekeinde een plan lanceerde waarbij het speciale aandelen uitgeeft die worden verkocht aan Aabar Investments uit Abu Dhabi. De prijs bedraagt in totaal EUR1,95 miljard.

Analisten van Goldman Sachs zeiden zonder Daimler specifiek te noemen dat het nu het beste moment sinds 10 jaar is om aandelen van Europese autofabrikanten te kopen.

Verder werd bekend dat Air France-KLM geinteresseerd is in het overnemen van het belang van de Tsjechische staat in Czech Airlines. De Tsjechische overheid is momenteel bezig het belang van 91,5% in Czech Airlines te privatiseren. De verkoop moet naar verwachting $270 miljoen opleveren.

Op macro-economisch gebied ontving de markt een meevallend Amerikaans cijfer over de verkoop van bestaande huizen. In de eurozone bleek op macro-economisch gebied dat het tekort op de handelsbalans in januari fors is verdiept in vergelijking met de voorgaande maand door een sterke afname van de exporten. Het tekort kwam uit op EUR10,5 miljard, een aanzienlijke verslechtering ten opzichte van het tekort van EUR1,7 miljard dat in december werd gemeten.

Omstreeks 18.45 uur noteren de indices op Wall Street hoger.
Deze rally in financials kan snel gaan eindigen. Verkopen!
pi_67332866
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Hey veekeend!

Denk je voor een paar centen TS220 aan te schaffen (weinig te verliezen, veel te winnen, gekocht @ 218,7), schieten ze van schrik bij ABN in storing

Geen handel meer mogelijk.....stoploss
Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?
  maandag 23 maart 2009 @ 18:57:56 #207
40566 Ericr
Livewrong
pi_67332904
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:51 schreef veekeend het volgende:

[..]

Ik ga uit van een 20 days, 10 minutes interval. Daar zit hem het verschil in. 50 dagen average zegt mij niet zoveel in dit soort volatiele tijden....
Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.
pi_67332909
quote:
AMSTERDAM VANDAAG: AEX sluit +3,9% na plan Geithner
23-03-2009 18:01:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amsterdamse beurs is maandag met winst gesloten met name door het geconcretiseerde plan van de Amerikaanse minister van financien Timohy Geithner om de banken van hun giftige leningen af te helpen. De beter dan verwachte verkopen van nieuwe huizen in de VS over februari gaven de koersen nog een extra zet omhoog.

De AEX-index sloot maandag 3,9% hoger op 220,90 punten, de Midkap won 2,0% op 293,42 punten en de Smallcap eindigde 3,9% hoger op 305,28 punten.

Wall Street noteerde rond het slot van de handel in Amsterdam flink in de plus. De Dow Jones Industral Average noteerde rond 17.35 uur 4,3% hoger.

Handelaar Cees Smit van Today's Beheer is gematigd optimistisch over het plan van Geithner om een fonds op te richten dat de giftige leningen van financiele instellingen overneemt. "De vraag is natuurlijk wel of institutionele partijen en hedgefunds die uitgenodigd zijn om deel te nemen in dat fonds over voldoende financiele middelen beschikken om deel te nemen, maar Geithner zal er ongetwijfeld onderzoek naar hebben laten doen", aldus Smit, die vraagtekens plaatst bij de kansen van de dollar om kracht te tonen ten opzichte van de euro in het licht van het Geithner-concept.

Smit schrijft een deel van de winst toe aan de beter dan verwachte verkopen van bestaande huizen in de VS over februari. "Die hielpen maandag mee. Toch is het de vraag of deze beweging doorzet. We hebben al eerder de AEX naar 220 punten zien oplopen en vervolgens onder de 200 punten zien klappen. Maar het is afwachten hoe Wall Street zich maandag houdt. Op de korte termijn liggen de risico's aan de onderkant", aldus Smit.

De macro-economische agenda bevat voor dinsdag geen prominente punten op de agenda.

Het waren uiteraard de financiele waarden die een flink stijging lieten zien. Aegon won 19,2% en ING 17,4%. Een van de twee fondsen die niet meededen was Ahold met een verlies van 1,4%. Het fonds heeft zich tijdens de neergang op de beurzen relatief goed gehouden. Zelfs Wolters Kluwer, normaal gesproken op dagen als deze een spelbrekertje, won meer dan 3%. DSM zakte 0,3%.

De omzetten waren maandag aanzienlijk en veel beter dan de afgelopen handelsdagen het geval was.

Staatsobligaties sloten maandag hoger.

De euro noteerde maandag rond 18.00 uur $1,355 tegen $1,372 maandag rond 8.30 uur.
pi_67333003
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom handel je uberhaupt in turbo's als je gratis in sprinters kan handelen?
Gratis
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_67333081
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gratis
Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_67333106
quote:
Op maandag 23 maart 2009 18:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Als je de beschikking hebt over Bloomberg neem ik aan dat je aan daghandel doet. Dan zal je inderdaad beter gebruik maken van korte termijnindicatoren. Middenlange termijn lijkt de trend omhoog ingezet te zijn, ook al is het stijgingspotentieel waarschijnlijk wel beperkt tot de 245-250 op de AEX.
Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.

Ik zie nog geen indicatoren dat de economie uit het dal aan het kruipen is (hooguit de vrije val neemt wat af), dus waarom zou de beurs een stijgingpotentieel tot 250 hebben? Definieer middellange termijn?
pi_67333288
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Naja, turbo's / sprinters / speeders zijn natuurlijk niet gratis maar je betaald geen commissie kosten hooguit de spread.
Mja, de financieringsniveaus zijn toch net even anders. Stoploss betekent dit wel een verschil natuurlijk. en, hoewel handelen met emoties niet handig is, ING verdient aan (direct althans) mij geen euro.
  maandag 23 maart 2009 @ 19:09:41 #213
40566 Ericr
Livewrong
pi_67333318
quote:
Op maandag 23 maart 2009 19:03 schreef veekeend het volgende:

[..]

Daghandel wordt niet op de afdeling waar ik zit gedaan (investment management). We gebruiken BB meer ter ondersteuning.

Ik zie nog geen indicatoren dat de economie uit het dal aan het kruipen is (hooguit de vrije val neemt wat af), dus waarom zou de beurs een stijgingpotentieel tot 250 hebben? Definieer middellange termijn?
Hooguit technisch herstel misschien maar er zijn wel wat indicatoren die in ieder geval niet meer verder verzwakken. Of dat genoeg is om de trend te draaien valt af te wachten maar beurzen kunnen op basis van hoop nog wel een stukje omhoog.

Als de indicatoren de komende weken weer tegenvallen staan we zo weer onder de 200.

Middenlange termijn zie ik als 4 tot 8 weken in dit geval.
pi_67333534
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67333573
Net lijstje
pi_67333663
quote:
Tof! Bijna al SeLang zijn onderzoekjes zitten er tussen
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_67333693
Thanx
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_67333822
Heb ff een vraagje over die Sprinters, als ik het goed heb betaal je rente over het 'geleende' gedeelte. Ik heb gelezen dat dit 2% is, is dat per dag?
pi_67335002
pff al 5% voor de Dow erbij gaat hard nou
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_67335662
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:03 schreef pberends het volgende:
S&P explodeert, daar gaan m'n shorts .
hemel hemel bijna 6% erbij :S
pi_67335721
ik ben toch benieuwd, ik denk dat mijn volgende puts allemaal naar aex juni 200 gaan, mei vind ik eigenlijk wat te vroeg, maar je weet maar nooit heb ze nu toch al
  maandag 23 maart 2009 @ 20:23:01 #223
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67335923
quote:
Op maandag 23 maart 2009 17:34 schreef pberends het volgende:

[..]

Sorry maar waarom zou je nu nog long gaan op financials ?
Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
The End Times are wild
pi_67336019
quote:
Op maandag 23 maart 2009 20:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Omdat ze nog steeds historisch erg laag staan, omdat het eigen vermogen 5x de beurskoers is, omdat de toekomstige winsten weer terug komen op een niveau dat nu een K/W van 3 betekent? Redenen genoeg.
Maar op korte termijn is het misschien toch wat risky omdat ze erg snel omhoog gaan.
  maandag 23 maart 2009 @ 20:26:39 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67336084
Ja, ik denk er ook aan om als ING op 6,5 staat of AEG op 4 een deel te verkopen. Dat heb ik vorige keer ook gedaan en dat pakte gunstig uit. Maar fundamenteel zijn ze echt niet duur hoor. Nog steeds niet.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')