abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:15:46 #1
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_67240698
Deel 1 : "the science of ghosts"
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:09 schreef sjoep het volgende:
Je maakt vergelijkingen die voor jouw beeld wel kloppen, maar die niet kloppen als je die extra kennis hebt van geesten/energieen/entiteiten.
Dat komt, omdat je niet weet hoe het voelt. Je referentiekader is zo totaal anders.
Het is eigenlijk precies wat jij de hele tijd roept dat mensen niet snappen hoe de wereld in elkaar zit, echter dan andersom. Jij weet niet wat een geest doet, je weet niet hoe die voelt, je weet niet hoe die er uit ziet, je weet er eigenlijk niks van. Alleen dat het niet te meten is. Daarom vroeg ik eerder, hoe jij er tegen aan kijkt als het bewezen niet te meten is.
Dat is juist het punt, het is absoluut onzin om te stellen dat het niet te meten is !
Fenomenen als vliegende stekkers en zichtbare spoken zijn waar te nemen, dus te meten.

Dat jij zegt dat dat niet te meten is betekent niet dat jij veel van geesten weet, maar dat jij weinig van de wetenshappelijke methode, statistiek en natuurkunde weet.
quote:
En nogmaals, ik meen het heel serieus, er is geen ontkomen aan als je het eenmaal voelt.
Je weet het zo zeker.
En nogmaals, die mensen die zelfmoord pleegden omdat het einde van de wereld in 2000 zou komen voelden het ook, wisten het ook zeker.
Kortom, dat zegt niks.
quote:
Zie je ook dat mensen die zeggen geesten te zien of te voelen (horen, ruiken, kan ook), precies snappen wat de ander zegt?
Wat Summers zegt over wat ze voelt van die geesten herken ik maar al te goed.
Tuurlijk zul je het van elkaar snappen, dat maakt het nog niet echt.
quote:
Michielos had het over van die jennende entiteiten die je oproept met glaasjedraaien. Die had ik ook eentje, belde ik iemand op, kneep ie m'n keel dicht.
Ik zit bij m'n moeder op visite, komt er een geest voorbij die begint te "zeuren" aan m'n hoofd. Zeg ik in gedachten (!) "joh ga weg ik kan er nu niks mee". Zegt m'n zus, "ja, je jaagt 'm nu wel weg, maar nou zit hij bij mij".
Oh nee, da's natuurlijk allemaal niet waar. Ik verzin het.
Yup. Wat mij betreft kun je net zo goed gewoon gek in je kop zijn. (Ik zeg niet dat het perse zo is hoor, maar het is voor mij een prima mogelijkheid)
Ik heb tot nu toe in ieder geval nog nooit iemand gezien die me het tegendeel kon laten zien, ook al zijn er genoeg mensen die met mooie verhalen zoals deze komen.
Maar het blijven altijd verhalen zonder enige staving.
Vraag eens naar de foto, vraag om langs te komen in dat huis waar zogenaamd altijd van alles spookachtigs gebeurt - er is altijd, ZONDER UITZONDERING een uitvlucht waarom dat niet kan.
quote:
Waarom weet ik nou wat het is? Omdat ik luister naar mijn gevoel. Omdat ik een antwoord krijg als ik een vraag stel. En nee, ik vraag niet om je pincode. Daar komt die geest namelijk niet voor.
aha, kortom, je weet wat het is omdat je zelf hebt verzonnen wat het moet zijn, dus moet het wel kloppen.
Hmmm, nou, je hebt me overtuigd hoor.

...
Ohnee, toch niet.
zzz
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:18:59 #2
230727 sjoep
a new day!
pi_67240817
Uiteraard had ik zo'n reactie wel verwacht
Maakt niet uit hoor. Maar ik denk niet dat je op deze manier ook maar ooit iets van het fenomeen zult begrijpen.

Eerlijk gezegd sta je er echt zo ver van af, dat ik persoonlijk niet weet waar ik zou moeten beginnen om het je uit te leggen. En ik heb toch al verschillende pogingen gedaan.

Ik snap ook niet waarom je een foto wilt. Je wilt een gevoel op foto?
Hoe dan? Vertel...
Zal vast wel kunnen op een of andere manier.
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:21:38 #3
230727 sjoep
a new day!
pi_67240906
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:15 schreef _Led_ het volgende:
Yup. Wat mij betreft kun je net zo goed gewoon gek in je kop zijn. (Ik zeg niet dat het perse zo is hoor, maar het is voor mij een prima mogelijkheid)
Waarom zegt mijn zus dat dan zo uit het niets? Of heeft die op het zelfde moment dezelfde gekte dan?
-oOo~°*°~oOo "The only real valuable thing is intuition." Albert Einstein. -oOo~°*°~oOo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:22:21 #4
31101 _Led_
pi_67240927
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:18 schreef sjoep het volgende:
Maakt niet uit hoor. Maar ik denk niet dat je op deze manier ook maar ooit iets van het fenomeen zult begrijpen.

Eerlijk gezegd sta je er echt zo ver van af, dat ik persoonlijk niet weet waar ik zou moeten beginnen om het je uit te leggen. En ik heb toch al verschillende pogingen gedaan.

Eerlijk gezegd ben je blijkbaar zo onwetend over hoe de wetenschap te werk gaat dat je serieus denkt dat dat soort fenomenen onmeetbaar zouden zijn en niet statistisch aan te tonen zouden zijn.
Ik ben in ieder geval blij dat mijn kant van het verhaal compleet te onderbouwen en aan te tonen is en gebaseerd is op de kennis die de mensheid de afgelopen duizenden jaren heeft opgebouwd, en waar we alle moderne geneugten als auto's internet, gps en medicijnen aan te danken hebben.
Als ik aan de kant van het verhaal zou staan die dat allemaal tegenspreekt, waar geen logische onderbouwing voor is en waar niemand ooit nog maar een schrijntje bewijs voor heeft kunnen laten zien zou ik me toch eens achter mijn oor krabben.
quote:
Hoe dan? Vertel...
Ik had het over Paules met z'n stoere verhaal uit het vorige topic, dat zijn buurvrouw hem heeft gefotografeerd en dat hij er op de foto uitziet als een duiveltje met lange tanden etcetera.
Maar als je naar die foto vraagt "dan is ie verloren gegaan" uiteraard, maar ik moet 'm op z'n woord geloven, heus !
zzz
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:24:08 #5
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_67240981
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:21 schreef sjoep het volgende:

[..]

Waarom zegt mijn zus dat dan zo uit het niets? Of heeft die op het zelfde moment dezelfde gekte dan?
dat syndroom heet Folie A deux(2 gekken). Niet naar jouw bedoeld maar gewoon ter kennisgeving. Je kunt de beschrijving ervan in de DSM iv lezen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gedeelde_psychotische_stoornis
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:24:56 #6
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67241008
Van mij mag een deel 2, mits op normale toon gediscusseerd kan worden.. als het je even teveel word, take a break, take a kitkat ok?
The truth was in here.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:25:30 #7
31101 _Led_
pi_67241029
quote:

[..]

Wie zegt mij dat jij niet dacht dat je het in gedachte zei, maar het eigenlijk voor je uit prevelde ?
Ik was er niet bij, dus ik kan er geen zinnige uitspraken over doen.
Er wordt mij een fantastisch verhaal verteld en van mij wordt verwacht dat ik het maar geloof.
Daar kan ik toch weinig mee ?
zzz
pi_67241109
quote:

[..]

Even inhakend zonder de voorgeschiedenis te kennen, maar mensen die bij elkaar leven, of elkaar na aan het hart liggen, die delen wel degelijk gegevens. Kijk maar eens naar vrouwen in één huis en de ongesteldheid. Of dit nou een chemisch iets is, of puur psychisch, dat is niet helemaal duidelijk te maken, maar ik denk zeker dat broers en zussen ook gegevens met elkaar kunnen delen op een niet waarneembaar niveau....

Maar geesten en spoken... nee, sorry....
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:29:16 #9
230727 sjoep
a new day!
pi_67241146
Ik vind eerlijk gezegd die verklaringen allemaal veel vreemder dan een geest.
Maar dat zal mijn gekte wel zijn

FYI, mijn zus en ik wonen al jaren niet meer samen in 1 huis. Dat zou ook wat vreemd zijn. Vind ik wel tenminste. Die leeftijd ben ik ruimschoots gepasseerd.
Gelukkig delen we samen een psychotische aandoening o.i.d. Dat schept een band.
Misschien kunnen we een gezamenlijke strippenkaart krijgen voor de PAAZ
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:30:29 #10
31101 _Led_
pi_67241183
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:29 schreef sjoep het volgende:
Het geeft inderdaad aan dat als je de keuze hebt, jij liever een paranormale verklaring ziet dan een rationele.
Dat zegt al een boel.
zzz
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:35:39 #11
230727 sjoep
a new day!
pi_67241349
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:30 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Het geeft inderdaad aan dat als je de keuze hebt, jij liever een paranormale verklaring ziet dan een rationele.
Dat zegt al een boel.
Kijk, zo ontstaat nou zo'n maatschappij, dat mensen allerlei labeltjes krijgen, en vooral met een mentale afwijking. Je ziet liever een psychische afwijking dan de realiteit. En dat noem je dan rationeel.

Maar goed, ik zal maar even een kitkat gaan halen.

Overigens, dat is nou net waar je de hele tijd zo de plank mee misslaat, er is geen keuze.
Ik herhaal, er is geen keuze.
Maar jij denkt van wel.
Maar jij hebt het nooit meegemaakt, maar je denkt dan wel dat je het beter weet.
Over ego gesproken.

*kitkat*
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:36:14 #12
8372 Bastard
Persona non grata
pi_67241364
quote:

FYI, mijn zus en ik wonen al jaren niet meer samen in 1 huis. Dat zou ook wat vreemd zijn. Vind ik wel tenminste. Die leeftijd ben ik ruimschoots gepasseerd.
Misschien kunnen we een gezamenlijke strippenkaart krijgen voor de PAAZ
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Ik moet zeggen, ik ben niet geheel objectief natuurlijk in deze.. dat het mij ook opvalt hoe sterk mensen overal een verklaring voor moeten hebben.
Snap wel dat er bewijs word gevraagd hoor.. maar mijn voorbeeld 'vliegende stekkers' ik ga het niet zitten verzinnen, degen bij wie het gebeurt ook zeker niet. Maar als 'ze' niet mogen langs komen is het dus maar onzin. Ja dat mag je vinden hoor, ik voel toch niet dezelfde drang om iemand te overuigen van mijn gelijk.
The truth was in here.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:38:46 #13
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67241452
quote:

ah telepathie die zich visueel uit , apart
[quote]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_67241535
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:35 schreef sjoep het volgende:

[..]

Kijk, zo ontstaat nou zo'n maatschappij, dat mensen allerlei labeltjes krijgen, en vooral met een mentale afwijking. Je ziet liever een psychische afwijking dan de realiteit. En dat noem je dan rationeel.

Maar goed, ik zal maar even een kitkat gaan halen.

Overigens, dat is nou net waar je de hele tijd zo de plank mee misslaat, er is geen keuze.
Ik herhaal, er is geen keuze.
Maar jij denkt van wel.
Maar jij hebt het nooit meegemaakt, maar je denkt dan wel dat je het beter weet.
Over ego gesproken.

*kitkat*
In Nederland is geen ruimte meer voor vrije geesten. Dit land is daar te bekrompen, opgefokt en gejaagd voor geworden... helaas...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:43:39 #15
230727 sjoep
a new day!
pi_67241633
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:41 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

In Nederland is geen ruimte meer voor vrije geesten. Dit land is daar te bekrompen, opgefokt en gejaagd voor geworden... helaas...
Ik voel anders genoeg vrije geesten
SPOILER
pi_67241668
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:43 schreef sjoep het volgende:

[..]

Ik voel anders genoeg vrije geesten
SPOILER
Eh, ok, ik stond even een beetje aan jou kant.... ik geloof dat ik nu toch maar even weer een typische Hollander wordt....
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:44:55 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67241673
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:18 schreef sjoep het volgende:

heeft geen zin , hij zegt al jarenlang hetzelfde en ziet al jarenlang een reden om het vooral op zijn manier te blijven zien om wat voor magische reden dan ook .
Dan moet je wel heilig overtuigd zijn , het zal wel werken en hem ergens brengen .
quote:
Hoe dan? Vertel...
pi_67241689
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, ik ben niet geheel objectief natuurlijk in deze.. dat het mij ook opvalt hoe sterk mensen overal een verklaring voor moeten hebben.
Snap wel dat er bewijs word gevraagd hoor.. maar mijn voorbeeld 'vliegende stekkers' ik ga het niet zitten verzinnen, degen bij wie het gebeurt ook zeker niet. Maar als 'ze' niet mogen langs komen is het dus maar onzin. Ja dat mag je vinden hoor, ik voel toch niet dezelfde drang om iemand te overuigen van mijn gelijk.
Nou, volgens mij zoeken "jullie" juist steeds naar een verklaring in het 'onverklaarbare'.
Ze kunnen toch wel even in goede kwaliteit die stekkers filmen? Ik zou dat namelijk zeker weten WEL doen als ik zoiets raars zou meemaken, maar de mensen die het treft houden het alleen bij beweren en de andere ongelovige thomassen noemen.
"Waarom zou ik het verzinnen" is geen argument. Dan zeg ik: "waarom help je mensen niet even het te snappen door het even te filmen?"

En waarom is de pc van Paules zo ingesteld dat hij foto's verwijdert als je op de printknop drukt? Bij mij is dat nog nooit gebeurt.
Dus...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:47:38 #19
230727 sjoep
a new day!
pi_67241771
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:45 schreef Mork_Van_Ork het volgende:

[..]

Nou, volgens mij zoeken jullie juist steeds naar een verklaring in het 'onverklaarbare'.
Waarom zou je dat doen, als je er niks van merkt?
quote:
Dan zeg ik: "waarom help je mensen niet even het te snappen door het even te filmen?"
En stel je hebt een filmpje of een foto. Wat zouden de reacties zijn denk je?
Hoe ga je bewijzen dat het niet bewerkt is?
pi_67242048
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:47 schreef sjoep het volgende:

[..]

Waarom zou je dat doen, als je er niks van merkt?
Die snap ik even niet. Maar de bewering dat de sceptici hier alles altijd maar willen verklaren vind ik onzin. Dat geldt voor "jullie" net zo goed, jullie halen er zelfs geesten bij om maar een verklaring voor stemmen in je hoofd te hebben - even gechargeerd gezegd-.
quote:
En stel je hebt een filmpje of een foto. Wat zouden de reacties zijn denk je?
Hoe ga je bewijzen dat het niet bewerkt is?
Omdat het niet een filmpje is van 2 bij 3 pixels als ze het met een redelijke camera filmen. Als Bastard er op zou staan, zou het ook al geloofwaardiger zijn, maar goed dat hoeft niet.
En stel ze filmen het vanavond en zetten het morgen online, dan is dat zo snel in 'opdracht' zeg maar dat er amper tijd is voor trucage. Het is dus niet van te voren door hen in scene gezet.
Met de camera technieken van tegenwoordig waarbij je in principe met een iPhone al goede filmpjes kan maken (maar liefst met een redelijk goede camera natuurlijk, lijkt het me redelijk makkelijk te zien of iets echt is of niet.

Maar waarom hebben ze dat soort fenomenen dan niet gefilmd?? Dat zou iedereen toch doen als zoiets bizars in je eigen huis gebeurt. Volgens Bastard zijn het simpele en nuchtere mensen met boerenverstand die er sceptisch tegenaan keken. En dan niet zoiets bizars filmen?? Onbegrijpelijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Mork_Van_Ork op 20-03-2009 16:04:46 ]
Dus...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:58:03 #21
230727 sjoep
a new day!
pi_67242122
Maar wat zouden de reacties zijn denk je?
Ik denk ongeveer hetzelfde als op mijn verhaal eerder in het topic.
pi_67242211
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:58 schreef sjoep het volgende:
De reacties zouden we moeten afwachten, dat is nu nog hypothetisch, laten we eerst eens het filmpje bekijken met z'n allen. En is het nou echt zo raar om even een objectief iemand zoiets bizars te laten filmen? Mensen zijn er als de kippen bij om een ongeluk of iets anders wat je nooit meemaakt op film te zetten, maar rondvliegende stekkers / praten geesten / andere verschijningen moeten we maar even zo aannemen dat het gebeurd is.
Dus...
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:02:05 #23
31101 _Led_
pi_67242254
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:36 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat "ik ga het niet zitten verzinnen, degene die het mij vertelde ook niet" - sorry, maar dat is voor mij geen garantie. Ik zie vaak genoeg dat mensen verhalen wel verzinnen, of aandikken, of overnemen van andere mensen en aandikken en dan doen alsof het ze ZELF overkomen is.

Voorbeeld :
Eng verhaal !
Welke ziektes verspreidt een dood lichaam?
http://www.snopes.com/risque/juvenile/corpse.asp

Met "Degene die het mij vertelde verzint het heus niet" en "ik voel het zo" overtuig je gewoon weinig mensen.
Dat is niet gemeen, dat is een feit, en maar goed ook omdat er anders een hoop rare verhalen geloofd zouden gaan worden.
zzz
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:05:20 #24
31101 _Led_
pi_67242357
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:44 schreef Summers het volgende:

[..]

heeft geen zin , hij zegt al jarenlang hetzelfde en ziet al jarenlang een reden om het vooral op zijn manier te blijven zien om wat voor magische reden dan ook .
Ook vraagt hij al jaren aan al die mensen die zo veel paranormale zaken meemaken of ie het eens mag komen bekijken, en al jaren hoort ie uitvluchten.
quote:
Dan moet je wel heilig overtuigd zijn , het zal wel werken en hem ergens brengen .
Reken maar dat het werkt, ik word niet wakker gehouden door geesten, mijn stekkers blijven keurig waar ze horen en verder gaat het fantastisch.
Verder hebben we aan mensen met mijn instelling te danken dat we niet meer in grotten leven en in berenvellen om ketels heen dansen bij maanlicht, maar dat we weten hoe zwaartekracht werkt, hoe we electriciteit kunnen gebruiken, en dat heksen verbranden toch echt redelijk onzinnig is.
Al met al niet slecht voor iemand die zogenaamd spiritueel gehandicapt zou zijn.
zzz
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:11:46 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_67242579
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:58 schreef sjoep het volgende:
Natuurlijk zijn die voorspelbaar ,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')