abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67240235
quote:
De gemeente Rotterdam stelt een onderzoek in naar cassettebandjes waarop negatieve dingen worden gezegd over homoseksualiteit door islamitische wetenschapper Tariq Ramadan. Dat heeft wethouder Grashoff (participatie) woensdag gemeld.

Donderdag circuleerde er een letterlijke vertaling van de uitspraken van Ramadan op het internet. Zo zou de wetenschapper hebben gezegd dat 'homoseksueel gedrag een teken is van een aandoening, een stoornis en een onevenwichtigheid.'

Homo's niet toegestaan

Zo zei de wetenschapper ook dat “Een man is bedoeld voor een vrouw”en even verderop: “de boodschap van de islam is op dit punt heel helder. Homoseksualiteit is niet toegestaan, is niet iets wat valt binnen de algemene opvatting over de mens. Homoseksualiteit is niet iets wat men in de islam kan toestaan.”

Over vrouwen zegt Ramadan: “Ze mogen met hun verschijning geen aandacht trekken. Op straat, zo is de wet, moeten vrouwen hun ogen strak richten op het beton.”

Duur
Onlangs werd de duurbetaalde professor Tariq Ramadan door de gemeente Roetterdam voor een periode van minstens twee jaar herbenoemd. Naast de twee ton voor zijn leerstoel, kostten zijn activiteiten in de stad (zoals wijkbezoeken en debatten) zo’n 420.000 euro. Daarvan ging 57.000 euro op aan het honorarium van Ramadan, die een uurtarief van 290 euro rekent. De kosten worden de komende twee jaar gereduceerd tot 150.000 euro, schrijft het college in een brief. Zo sluiten de debatten voortaan beter aan op al bestaande programma’s.

Integratie
Ramadan verzorgt niet alleen colleges ‘burgerschap en identiteit’ op de Erasmus Universiteit, de islamfilosoof is ook naar Rotterdam gekomen om het integratiebeleid een stimulans te geven. Hierop was onlangs vanuit de politiek kritiek, met name vanwege de hoge kosten.

De gemeente wilt de opnames zo snel mogelijk in handen krijgen om zelf de uitlatingen van Ramadan te beluisteren. De Erasmus Universiteit heeft nog geen commentaar gegeven op het nieuws.
bron: gay.nl

420.000 euro om homo&vrouwen haat te verspreiden.. gaat lekker daar.
pi_67240275
TT gewijzigd, je hoeft niet te schreeuwen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:04:13 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67240282
MOET DAT NOU ECHT IN HOOFDLETTERS?
pi_67240341
hi hi.. had de titel met copy en paste overgenomen... maar hoofdletters is idd wat overdreven
pi_67240352
Verder is homoseksualiteit idd een natuurlijke afwijking en niet toegestaan volgens de Islam, niets nieuws aan. Ook niet schokkend dat een moslimtheoloog dat zodanig uit.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:08:07 #6
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67240420
In principe vind ik het geen probleem dat er in de wetenschappelijke wereld ook meningen worden verkondigd die niet stroken met de algemene opvattingen. In Leiden lopen ook een paar neo-cons rond waar ik het niet mee eens ben, dat is nog geen reden om die mensen te weren.

Maar ik begrijp dat dit een Leerstoel is die wordt bekostigd door de gemeente Rotterdam? Dan wordt het wel een iets ander verhaal imo.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 maart 2009 @ 15:09:45 #7
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_67240486
Tcoh wel grappig dat in de geloven waarin mannen jurken dragen zo wordt tekeer gegaan tegen homo's. zijn ze bang voor een stempeltje?
pi_67240496
een natuurlijke afwijking ? bullshit

Homoseksualiteit is helemaal geen afwijking, maar een veel voorkomende seksuele voorkeur.
Heel gewoon en natuurlijk... nog big deal.

Islaam daarentegen.. is heel onnatuurlijk en niet toegestaan volgens algemeen geldende ideeën, van je gezond verstand gebruiken ...
pi_67240502
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:08 schreef Hephaistos. het volgende:
In principe vind ik het geen probleem dat er in de wetenschappelijke wereld ook meningen worden verkondigd die niet stroken met de algemene opvattingen. In Leiden lopen ook een paar neo-cons rond waar ik het niet mee eens ben, dat is nog geen reden om die mensen te weren.

Maar ik begrijp dat dit een Leerstoel is die wordt bekostigd door de gemeente Rotterdam? Dan wordt het wel een iets ander verhaal imo.
Imho is dat alleen relevant als hij dat tijdens de colleges leert, als er in een moslimconferentie naar de standpunten van de Islam tov homoseksualiteit wordt gevraagd is hij buiten Erasmus vrij dat te beantwoorden natuurlijk, hij kan een beetje moeilijk zeggen dat het volgens de Islam wel toegestaan is.
pi_67240529
"Ontsluierd" zou beter zijn in dit geval. Die uitspraken over homo's kan ik me wel voorstellen vanuit islamitisch standpunt bezien. De opmerking: “Ze mogen met hun verschijning geen aandacht trekken. Op straat, zo is de wet, moeten vrouwen hun ogen strak richten op het beton.” lijkt me een misinterpretatie van de interviewer. Ramadan is sluw genoeg om dit soort ondiplomatieke uitingen niet te doen.
pi_67240539
Naast de twee ton voor zijn leerstoel, kostten zijn activiteiten in de stad (zoals wijkbezoeken en debatten) zo’n 420.000 euro. Daarvan ging 57.000 euro op aan het honorarium van Ramadan, die een uurtarief van 290 euro.

En de wernemers moeten maar loon matigen.
Gek dat niemand meer vertrouwen in de overheden heeft.
Audaces fortuna juvat
pi_67240562
Ah kijk, een moslim met dezelfde mening over homo's en vrouwen zoals die zoveel Christenen is toegedaan. What's your point?
pi_67240571
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:10 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
een natuurlijke afwijking ? bullshit

Homoseksualiteit is helemaal geen afwijking, maar een veel voorkomende seksuele voorkeur.
Heel gewoon en natuurlijk... nog big deal.

Islaam daarentegen.. is heel onnatuurlijk en niet toegestaan volgens algemeen geldende ideeën, van je gezond verstand gebruiken ...
1. Welke gedeelte van volgens de Koran snap je niet?
2. Je weet niet eens wat de Islam is buiten datgene wat je voorgeschoteld krijgt van de media.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:12:52 #14
216804 charleen
Kloon noch hoax!
pi_67240598
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:09 schreef Ronhui het volgende:
Tcoh wel grappig dat in de geloven waarin mannen jurken dragen zo wordt tekeer gegaan tegen homo's. zijn ze bang voor een stempeltje?
pi_67240600
Bovendien, wie zegt dat die bandjes echt bestaan? Eerst horen, dan geloven.
pi_67240695
Only freedom of speech if its according to my way of thinking.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2009 15:15:58 ]
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:16:14 #17
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67240713
quote:
VVD wil af van moslimwetenschapper

De VVD in Rotterdam wil af van het contract dat de gemeente heeft met de islamitische wetenschapper Tariq Ramadan. Volgens Bas van Tijn van de VVD is de maat vol nu blijkt dat Ramadan negatieve uitspraken heeft gedaan over homoseksualiteit.

Zo noemde hij homoseksualiteit een aandoening en een stoornis.

Ramadan staat op de loonlijst van de gemeente als adviseur. Hij zou de dialoog tussen moslims en niet-moslims moeten verbeteren.

De VVD vond het in eerste instantie al niet zo nodig om het contract met Ramadan te verlengen en nu al helemaal niet meer. De partij gaat de kwestie op 26 maart aankaarten in de gemeenteraad.
pi_67240753
-dubbel
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:18:24 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_67240789
Wat raar zeg, dat een moslimschriftgeleerde de regels noemt zoals ze in de Koran staan. .

Nooit gedacht.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_67240831
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:05 schreef Triggershot het volgende:
Ook niet schokkend dat een moslimtheoloog dat zodanig uit.
Ik vind het wel schokkend . dat iemand zich het recht toegeëigend, een andere groep te betitelen als " een aandoening, stoornis en onevenwichtig"

Een normaal mens met fatsoen, weet dat zulke uitspraken de grenzen van betamelijkheid en fatsoen overschrijden en aanzetten tot haat.

Zulke uitspraken mag je niet doen over joden, vrouwen, moslims enz.. Dus ook niet over homo's, ook niet als je dit doet met de bijbel of koran in je hand.

Simpel
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:19:50 #21
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67240839
Deze man is tuig.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67240853
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:15 schreef Triggershot het volgende:
Only freedom of speech if its according to my way of thinking.
Je bent geloof ik wel een loyale fan van Tariq Ramadan, in ieder topic over deze "Evil Scientist" neem je het verwoed voor hem op.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:21:09 #24
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67240891
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:19 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Ik vind het wel schokkend . dat iemand zich het recht toegeëigend, een andere groep te betitelen als " een aandoening, stoornis en onevenwichtig"

Een normaal mens met fatsoen, weet dat zulke uitspraken de grenzen van betamelijkheid en fatsoen overschrijden en opzetten tot haat.

Zulke uitspraken mag je niet doen over joden, vrouwen, moslims enz.. Dus ook niet over homo's, ook niet als je dit doet met de bijbel of koran in je hand.

Simpel
Als ik aan jou vraag: 'Wat staat er in de Koran over homoseksualiteit?', zou je dan niet hetzelfde antwoorden als deze man?
pi_67240898
quote:
Verder is homoseksualiteit idd een natuurlijke afwijking en niet toegestaan volgens de Islam, niets nieuws aan. Ook niet schokkend dat een moslimtheoloog dat zodanig uit.
Onzin de Koran zegt niet dat homoseksualiteit slecht is, maar dat je geen homoseksuele handelingen mag plegen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_67240919
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:20 schreef buachaille het volgende:

[..]

Je bent geloof ik wel een loyale fan van Tariq Ramadan, in ieder topic over deze "Evil Scientist" neem je het verwoed voor hem op.
Nee hoor, ik sta met al mijn mod knopjes tot je dienst om te kunnen bewerkstelligen dat jij kan zeggen wat je wilt binnen kaders van de wet en FOK policy.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:22:18 #27
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67240925
quote:

[..]

Een normaal mens met fatsoen, weet dat zulke uitspraken de grenzen van betamelijkheid en fatsoen overschrijden en aanzetten tot haat.

Simpel
euhm.. vrijheid van meningsuiting.. ooit van gehoord?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_67240965
Ik vind de Islam een natuurlijke afwijking, en dat komt omdat mijn Vliegende Spaghetti-god mij dat ingeeft.
pi_67240994
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als ik aan jou vraag: 'Wat staat er in de Koran over homoseksualiteit?', zou je dan niet hetzelfde antwoorden als deze man?
de koran kent het woord homoseksualiteit niet en woorden als stoornis en onevenwichtig, komen al helemaal niet voor in de koran

maar .. maakt me ook niet uit of het wel of niet in koran staat... je mag het gewoon niet zeggen.. vind ik.. en als het er wel in staat.. moeten die gedeelten in de koran die opzetten tot haat.. er uit gehaald worden... of koran helemaal verboden worden( geld ook voor bijbel trouwens.. ook zo'n kut boek)

is gewoon niet meer van deze tijd... en haat verspreiden moeten we niet willen
pi_67241001
quote:

[..]

Simpel
Fatsoen zei je hé? Omwille van een paar tientallen haartbaarden 1.5 miljard mensen beledigen.
quote:
slaam daarentegen.. is heel onnatuurlijk en niet toegestaan volgens algemeen geldende ideeën, van je gezond verstand gebruiken ...
Juist ja, jij roept geen kwetsende en beledigende dingen bij het ventileren van je mening en het gebruik maken van vrijheid van meningsuiting.
pi_67241023
quote:
De gemeente Rotterdam stelt een onderzoek in naar cassettebandjes waarop negatieve dingen worden gezegd over homoseksualiteit door islamitische wetenschapper Tariq Ramadan. Dat heeft wethouder Grashoff (participatie) woensdag gemeld.

Donderdag circuleerde er een letterlijke vertaling van de uitspraken van Ramadan op het internet. Zo zou de wetenschapper hebben gezegd dat 'homoseksueel gedrag een teken is van een aandoening, een stoornis en een onevenwichtigheid.'
quote:
De gemeente wilt de opnames zo snel mogelijk in handen krijgen om zelf de uitlatingen van Ramadan te beluisteren.
Toch raar dat de vermeende uitingen op het bandje al als een feit worden neergezet, terwijl er blijkbaar enkel ergens een tekst gevonden is. Ik weet niet welke journalist dit heeft geschreven, maar het riekt naar riool. Een goede journalist zou namelijk eerst op zoek gaan naar het bandje voordat hij of zij zo'n stuk zou schrijven.

Maar goed, door de in Nederland steeds groter wordende jodenmoslimhaat onder leiding van AdolfGeert Wilders veroordelen we Moslims nu het liefste zo snel mogelijk, zonder dat daar ook maar enig substantieel bewijs voor is. Wat dat betreft hebben de meesten van jullie niets geleerd van 1933-1939.
pi_67241041
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Onzin de Koran zegt niet dat homoseksualiteit slecht is, maar dat je geen homoseksuele handelingen mag plegen.
Juist ja. Allah heeft niets tegen homo's alleen tegen datgene wat ze homo maakt, much better.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:26:09 #33
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67241049
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

de koran kent het woord homoseksualiteit niet en woorden als stoornis en onevenwichtig, komen al helemaal niet voor in de koran

maar .. maakt me ook niet uit of het wel of niet in koran staat... je mag het gewoon niet zeggen.. vind ik.. en als het er wel in staat.. moeten die gedeelten in de koran die opzetten tot haat.. er uit gehaald worden... of koran helemaal verboden worden( geld ook voor bijbel trouwens.. ook zo'n kut boek)

zeg Geert. ... vraagje... waarom heb je het nu alleen over de Koran en niet over andere Heilige Boeken als de Bijbel en Thora (waar exact hetzelfde instaat over deze onderwerpen)?
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:26:28 #34
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_67241059
quote:

is gewoon niet meer van deze tijd
Hoezo niet? Respectloos zijn en alleen aan jezelf denken en de rest afzeiken is juist uitermate van deze tijd en al helemaal in de NL maatschappij.

Hip boek kennelijk.
pi_67241081
quote:

[..]

Censuur en boycotten is ook niet meer van deze tijd, dingen er uit halen omdat ze je niet bevallen uit literatuur ook niet echt.
pi_67241087
Ze schrijven goed bij gay.nl:
quote:
De gemeente wilt de opnames zo snel mogelijk in handen krijgen om zelf de uitlatingen van Ramadan te beluisteren.
Knurften.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_67241095
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

zeg Geert. ... vraagje... waarom heb je het nu alleen over de Koran en niet over andere Heilige Boeken als de Bijbel en Thora (waar exact hetzelfde instaat over deze onderwerpen)?
Misschien omdat hier de wet boven die sprookjesboeken staat?
Audaces fortuna juvat
pi_67241119
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:27 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ze schrijven goed bij gay.nl:
[..]

Knurften.
quote:
Onlangs werd de duurbetaalde professor Tariq Ramadan door de gemeente Roetterdam voor een
pi_67241140
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Fatsoen zei je hé? Omwille van een paar tientallen haartbaarden 1.5 miljard mensen beledigen.
[..]

Juist ja, jij roept geen kwetsende en beledigende dingen bij het ventileren van je mening en het gebruik maken van vrijheid van meningsuiting.
lol.. snap jij ironie niet... ?

maar aantal ?, ook al zijn het er 10 miljard moslims en 1 miljoen homo's.. aantallen.. zijn voor mij niet doorslaggevend.. omdat je met zijn vele bent. ,geeft je niet het recht om een andere groep als minderwaardig en ziek neer te zetten

het gaat om principes.. en niet aantallen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:29:08 #40
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67241142
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:27 schreef Colnago het volgende:

[..]

lees mijn vraag nog eens.... waarom zou je alleen de Koran willen verbieden/editten en niet andere boeken met dezelfde inhoud
pi_67241199
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Censuur en boycotten is ook niet meer van deze tijd, dingen er uit halen omdat ze je niet bevallen uit literatuur ook niet echt.
als het oproept tot haat en geweld... vind ik het erg van de tijd om hier grenzen aan te stellen

weg met tolereerbeleid van alles moet maar kunnen...

zachte heelmeesters maken stinkende wonden
pi_67241217
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:27 schreef Colnago het volgende:

[..]

Lees de wet :
quote:
Art. 7. [Geschiedenis: versie 21 maart 2002; versie 6 april 2006; versie 15 juli 2008]
-1. Niemand heeft voorafgaand verlof nodig om door de drukpers gedachten of gevoelens te openbaren, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
-2. De wet stelt regels omtrent radio en televisie. Er is geen voorafgaand toezicht op de inhoud van een radio- of televisie-uitzending.
-3. Voor het openbaren van gedachten of gevoelens door andere dan in de voorgaande leden genoemde middelen heeft niemand voorafgaand verlof nodig wegens de inhoud daarvan, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet. De wet kan het geven van vertoningen toegankelijk voor personen jonger dan 16 jaar regelen ter bescherming van de goede zeden.
-4. De voorgaande leden zijn niet van toepassing op het maken van handelsreclame.
pi_67241268
Wat had je dan verwacht van iemand met de naam 'Ramadan'.

Ik heb ook nooit veel vertrouwen in de bekende jodenvriend prof. dr. Reichskristallnacht.
pi_67241280
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

lees mijn vraag nog eens.... waarom zou je alleen de Koran willen verbieden/editten en niet andere boeken met dezelfde inhoud
elke uiting die haatdragend is en oproept tot geweld ( direct en indirect) moet je verbieden.. dus ook de bijbel en andere religies die zich schuldig hier aan maken

wat de duitsers deden met de joden,, was heel duidelijk .. een groep wegzetten als minderwaardig , ziek.. hoe dat is afgelopen weten we allemaal
pi_67241283
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

Lees mijn antwoord dan nog eens zou ik zeggen.

Hier hebben partijen zoals de CU en de SGP ook een bloedhekel aan homo's maar de wet staat boven hun sprookjesboek.
Helaas is dat in Islamitische landen een heel ander verhaal want daar is het de Koran die overal boven staat.
Het enge is dat Moslims die gedachte meenemen naar landen waar de wet boven sprookjesboeken staat en daarom is de Koran een grotere bedreiging dan die andere boeken.
Audaces fortuna juvat
pi_67241298
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat had je dan verwacht van iemand met de naam 'Ramadan'.

Ik heb ook nooit veel vertrouwen in de bekende jodenvriend prof. dr. Reichskristallnacht.
Hij had inderdaad beter hetzelfde beroep als Sonja Bakker kunnen kiezen.
pi_67241308
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:28 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

lol.. snap jij ironie niet... ?
Ironie in praktijk resulteert meestal in hypcrisie.
quote:
maar aantal ?, ook al zijn het er 10 miljard moslims en 1 miljoen homo's.. aantallen.. zijn voor mij niet doorslaggevend.. omdat je met zijn vele bent. ,geeft je niet het recht om een andere groep als minderwaardig en ziek neer te zetten

het gaat om principes.. en niet aantallen
Over het niet snappen gesproken? Post ging niet om de aantallen homo's vs moslims, mijn post ging om heel de Islam en dus de moslims in conflict te stellen met gezond verstand omwille wat een paar handjevol Imams hebben gezegd en daarmee heel de moslimwereld te beledigen. Om dan maar te janken over fatsoen en met de mens geschonken vrijheid van meningsuiting klagen dat iemand bepaalde dingen niet mag zeggen.

Geen fan van ironie zei je, en jij? Als je dingen niet begrijpt vraag het dan eerst.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:35:07 #48
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67241333
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

elke uiting die haatdragend is en oproept tot geweld ( direct en indirect) moet je verbieden.. dus ook de bijbel en andere religies die zich schuldig hier aan maken

wat de duitsers deden met de joden,, was heel duidelijk .. een groep wegzetten als minderwaardig , ziek.. hoe dat is afgelopen weten we allemaal
gelukkig gebeurt dat in ons land op dit moment niet n
pi_67241334
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:30 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als het oproept tot haat en geweld... vind ik het erg van de tijd om hier grenzen aan te stellen

weg met tolereerbeleid van alles moet maar kunnen...

zachte heelmeesters maken stinkende wonden
Weg met wat het boek of de imam?
pi_67241383
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:31 schreef Triggershot het volgende:

Lees de wet :

Dan heeft Wilders dus toch gelijk als hij de Koran wil verbieden.
Men mag namelijk geen haat zaaien en dat doet de Koran dan dus kennelijk wel.
Audaces fortuna juvat
pi_67241406
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ironie in praktijk resulteert meestal in hypcrisie.
[..]

Over het niet snappen gesproken? Post ging niet om de aantallen homo's vs moslims, mijn post ging om heel de Islam en dus de moslims in conflict te stellen met gezond verstand omwille wat een paar handjevol Imams hebben gezegd en daarmee heel de moslimwereld te beledigen. Om dan maar te janken over fatsoen en met de mens geschonken vrijheid van meningsuiting klagen dat iemand bepaalde dingen niet mag zeggen.

Geen fan van ironie zei je, en jij? Als je dingen niet begrijpt vraag het dan eerst.

wat mag ik toch blij zijn .. met zo'n wijze alwetende

zal er aan denken.. bedankt voor het aanbod
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:37:24 #52
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_67241408
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:33 schreef Colnago het volgende:

[..]

Lees mijn antwoord dan nog eens zou ik zeggen.

Hier hebben partijen zoals de CU en de SGP ook een bloedhekel aan homo's maar de wet staat boven hun sprookjesboek.
Helaas is dat in Islamitische landen een heel ander verhaal want daar is het de Koran die overal boven staat.
Het enge is dat Moslims die gedachte meenemen naar landen waar de wet boven sprookjesboeken staat en daarom is de Koran een grotere bedreiging dan die andere boeken.
hm.. ik heb blijkbaar meer vertrouwen in de rechtstaat dan jij. Of iemand wel of niet een gedachte "meeneemt" verandert niets aan de wet natuurlijk.
pi_67241446
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:37 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

wat mag ik toch blij zijn .. met zo'n wijze alwetende

zal er aan denken.. bedankt voor het aanbod
Het was geen aanbod voor jouw persoon he?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:39:28 #54
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67241473
quote:

Als we dan toch de Duitsers aan gaan halen, mag ik dan even wijzen op de boekverbrandingen?

pi_67241479
Ik hoop dat ie door een bus geramd wordt.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67241507
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:36 schreef Colnago het volgende:

[..]

Dan heeft Wilders dus toch gelijk als hij de Koran wil verbieden.
Men mag namelijk geen haat zaaien en dat doet de Koran dan dus kennelijk wel.
Zo bekeken, welk stukje literatuur zaait geen haat als je het even manipulatief aanpakt?
Hell volgens die logica kan Wilders na het verbieden van de Koran de PVV verbieden omdat het haat zaait.
pi_67241512
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:37 schreef teamlead het volgende:

[..]

hm.. ik heb blijkbaar meer vertrouwen in de rechtstaat dan jij. Of iemand wel of niet een gedachte "meeneemt" verandert niets aan de wet natuurlijk.
Dat zeg je nu wel maar was het niet de SGP die zich niet aan de wet hield en daarom geen overheidsgeld voor de partij meer dreigde te krijgen?
En was het niet de CU die homo's weerde?
Alles is weer koek en ei maar zal het nu anders gaan dan eerst bij die partijen?
Audaces fortuna juvat
pi_67241592
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zo bekeken, welk stukje literatuur zaait geen haat als je het even manipulatief aanpakt?
Hell volgens die logica kan Wilders na het verbieden van de Koran de PVV verbieden omdat het haat zaait.
Maar zaait de PVV haat of kaarten ze de zaken aan zoals hier in de O.P. beschreven staan?
Het blijft namelijk moeilijk om mensen niet over 1 kam te scheren als ze zich binden aan een boek/geloof.
Audaces fortuna juvat
pi_67241600
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:39 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Als we dan toch de Duitsers aan gaan halen, mag ik dan even wijzen op de boekverbrandingen?

[ afbeelding ]
boekverbranding is ook een uiting van haat.. dus idd een goed voorbeeld van hoe het niet moet

het wegzetten van een groep als minderwaardig en ziek.. door een andere groep

heel gevaarlijk... hoop toch echt dat we van WO 2 hebben geleerd en niet meer gaan toekijken .. maar er actief tegen gaan optreden
pi_67241605
Owja , de niet gepubliceerde ghost tapes vs de website van Ramadan waar hij spreekt over homoseksualiteit :
quote:
It could happen if such an imam did not declare that he was homosexual. You cannot expect to see homosexuality being promoted within the Islamic tradition. Homosexuality is not perceived by Islam as the divine project for men and women. It is regarded as bad and wrong. Now, the way we have to deal with a homosexual is to say: "I don’t agree with what you are doing, but I respect who you are. You can be a Muslim. You are a Muslim. Being a Muslim is between you and God." I am not going to promote homosexuality but I will respect the person, even if I don’t agree with what they are doing.
http://www.tariqramadan.com/spip.php?article746
pi_67241697
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:42 schreef Colnago het volgende:

[..]

Maar zaait de PVV haat of kaarten ze de zaken aan zoals hier in de O.P. beschreven staan?
Het blijft namelijk moeilijk om mensen niet over 1 kam te scheren als ze zich binden aan een boek/geloof.
Lees je wel wat ik zeg? Welke literatuur zaait geen haat als je maar goed genoeg manipuleert? Enige voorwaarde is dat mensen een leidraad zien in het boek, Koran, Bijbel, Das Kapital, Zenn introductie? Waarom selectief zijn en je alleen richten op de Koran dan omdat het een dreiging is? Terwijl wij in Irak en Afghanistan onze troepen hebben gelegerd om Westerse waarden in te voeren, waar heb je het over?
pi_67241707
Dit hele topic gaat natuurlijk weer neeeeeergens over
pi_67241800
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:45 schreef buachaille het volgende:
[ afbeelding ]
Jouw post gelukkig wel.
pi_67241805
quote:
[ afbeelding ]
Dat mag, maar vrouwen een hand geven is vies.
pi_67241819
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:48 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat mag, maar vrouwen een hand geven is vies.
Dalijk ga ik jou es wat geven.
pi_67241836
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:43 schreef Triggershot het volgende:
Owja , de niet gepubliceerde ghost tapes vs de website van Ramadan waar hij spreekt over homoseksualiteit :
[..]

http://www.tariqramadan.com/spip.php?article746
Als hij hiermee wil zeggen.. laat een ander in zijn waarde.. leven en laten leven

Prima

Maar dat neemt niet weg, dat als er in een boek ( welk boek dan ook ) passages staan die oproepen tot geweld.. naar een andere groep.. Een boek die homo's wegzet als minderwaardig en ziek.. dat een dergelijk boek.. verboden zou moeten worden.

De vrijheid van meningsuiting kent grenzen.. en naar mijn mening worden die overschreden als je een groep wegzet als ziek en minderwaardig..

Kijk als je vind dat de vrijheid van meningsuiting geen grenzen kent.. ook prima.. maar dan moet je ook niet moeilijk doen als wilders zegt dat de islam een achterlijke en belachelijke toestand is..

Als je zegt, vrijheid van meningsuiting.. dan graag wel all the way

en niet selectief
  vrijdag 20 maart 2009 @ 15:52:42 #67
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67241931
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:42 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

boekverbranding is ook een uiting van haat.. dus idd een goed voorbeeld van hoe het niet moet

Het wordt uiteraard een compleet ander verhaal als we boeken door de papierversnipperaar gooien
pi_67241993
quote:
[ afbeelding ]
Nou gaat volgens mij over de vrijheid van meningsuiting..

En als je vind dat bepaalde uitspraken in de koran moeten kunnen.. dat je dan ook goed moet vinden dat iemand als Wilders iets vind over de islam.

dat het twee kanten op moet werken.. en dat uitingen in kader van een religie .. niet meer over minder beschermt dienen te worden dan andere uitingen
pi_67241998
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:49 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Als hij hiermee wil zeggen.. laat een ander in zijn waarde.. leven en laten leven

Prima

Maar dat neemt niet weg, dat als er in een boek ( welk boek dan ook ) passages staan die oproepen tot geweld.. naar een andere groep.. Een boek die homo's wegzet als minderwaardig en ziek.. dat een dergelijk boek.. verboden zou moeten worden.

De vrijheid van meningsuiting kent grenzen.. en naar mijn mening worden die overschreden als je een groep wegzet als ziek en minderwaardig..

Kijk als je vind dat de vrijheid van meningsuiting geen grenzen kent.. ook prima.. maar dan moet je ook niet moeilijk doen als wilders zegt dat de islam een achterlijke en belachelijke toestand is..

Als je zegt, vrijheid van meningsuiting.. dan graag wel all the way

en niet selectief
Wilders mag van mijn vinden wat hij wilt vinden, hell, hij heeft mijn toestemming niet nodig, sterker nog, hij heeft gelijk, er zijn achterlijke elementen actueel in de Islamitische wereld waar we massaal met onze vinger naar kunnen wijzen. Vrouwenonderdrukking, vervolging van anders denkenden, daar hebben niet alleen niet-moslims last van, maar ook moslims ter plekke. Moslims hebben ook last van puriteinse radicale moslims remember? Een moslim is niet onkwetsbaar voor een bomaanslag in Bagdad of Libanon, maar waarom biq issue maken over de moslim die gebruik maakt van vrijheid van meningsuiting en wanneer een politicus / cartoonist dat doet in verdediging schieten van vrijheid van meningsuiting, omdat de een ons wel kwetst, maar de ander niet?
pi_67242013
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het wordt uiteraard een compleet ander verhaal als we boeken door de papierversnipperaar gooien
pi_67242095
Hier kun je zien wat zijn mening is over homo's:
http://www.vpro.nl/programma/wintergasten/afleveringen/40824144/

Hij zegt dat het niet mag van de islam maar dat hij ze wel respecteert als mens.
pi_67242099
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:45 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Lees je wel wat ik zeg? Welke literatuur zaait geen haat als je maar goed genoeg manipuleert? Enige voorwaarde is dat mensen een leidraad zien in het boek, Koran, Bijbel, Das Kapital, Zenn introductie? Waarom selectief zijn en je alleen richten op de Koran dan omdat het een dreiging is? Terwijl wij in Irak en Afghanistan onze troepen hebben gelegerd om Westerse waarden in te voeren, waar heb je het over?
Ik lees wat je zegt en ik verwijs naar de O.P. waar een man een vertaling van de Koran geeft.
De vraag is wie daar dan wat van mag zeggen.
Verder heb ik al gezegd dat wij hier een wet hebben die boven het geloof staat waardoor de bijbel z'n kracht verloren is.
Bij de Koran is dat een heel ander verhaal en ik vraag me af hoelang onze wet dan nog stand houd tegen de Koran.
En dan die westerse oorlogen, die zijn er niet zozeer om onze waarden in te voeren want daar geven wij echt geen geld aan uit hoor.
Audaces fortuna juvat
pi_67242121
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:52 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

als je het dan toch praktisch wilt zien..

bij nieuwe uitgaven.. boeken aanpassen.. en haatdragende passages er uit halen.

geen papierversnipperaar of boekverbrandingen

of zeggen... vrijheid van meningsuitting all the way...

maar dan mag je dus ook zeggen dan moslims ziek en achtelijk zijn ( dat vind ik niet .. maar als voorbeeld)

recht op beledigen zoals de wijze Ayaan Hirsi Alihirsi ooit zei
pi_67242172
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

Nou gaat volgens mij over de vrijheid van meningsuiting..

En als je vind dat bepaalde uitspraken in de koran moeten kunnen.. dat je dan ook goed moet vinden dat iemand als Wilders iets vind over de islam.

dat het twee kanten op moet werken.. en dat uitingen in kader van een religie .. niet meer over minder beschermt dienen te worden dan andere uitingen
Dat is inderdaad heel vreemd.
Als Wilders iets over de Koran zegt dan scheert hij een hele groep over 1 kam maar als er iets in die Koran staat over homo's dan doet die Koran dat niet?
Audaces fortuna juvat
pi_67242223
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wilders mag van mijn vinden wat hij wilt vinden, hell, hij heeft mijn toestemming niet nodig, sterker nog, hij heeft gelijk, er zijn achterlijke elementen actueel in de Islamitische wereld waar we massaal met onze vinger naar kunnen wijzen. Vrouwenonderdrukking, vervolging van anders denkenden, daar hebben niet alleen niet-moslims last van, maar ook moslims ter plekke. Moslims hebben ook last van puriteinse radicale moslims remember? Een moslim is niet onkwetsbaar voor een bomaanslag in Bagdad of Libanon, maar waarom biq issue maken over de moslim die gebruik maakt van vrijheid van meningsuiting en wanneer een politicus / cartoonist dat doet in verdediging schieten van vrijheid van meningsuiting, omdat de een ons wel kwetst, maar de ander niet?
nou .. mag topic wel dicht

vrijheid van meningsuiting inclusief recht op beledigen .. its a deal

mooie conclusie( heb ik mijn doel met dit topic bereikt )
pi_67242240
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:58 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

als je het dan toch praktisch wilt zien..

bij nieuwe uitgaven.. boeken aanpassen.. en haatdragende passages er uit halen.

Ik meen te weten dat de bijbel een verzameling ervaringen is die mensen hebben meegemaakt dus die zou je kunnen aanpassen.
De Koran zou een letterlijk vertaling zijn van de profeet dus dat schijnt niet aan te passen te zijn.
Audaces fortuna juvat
pi_67242300
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

mooie conclusie
Thats not my call, als je het alsnog dicht wilt even melden in NWS-FB.
pi_67242373
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:16 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

VVD Waarom trapt de VVD hun eigen 2de kamerlid die Chinezen spleetogen heeft genoemd niet uit hun partij? Hypocrieten.
pi_67242420
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:03 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Thats not my call, als je het alsnog dicht wilt even melden in NWS-FB.
Als iedereen in het topic vind dat vrijheid van meningsuiting betekend : recht op beledigen
dan is er inderdaad geen discussie meer en zou het topic overbodig zijn.

Kan er geen poll toegevoegd worden in deze topic:

Stelling: vrijheid van meningsuiting is recht op beledigen: ja of nee
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:07:36 #80
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_67242425
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:54 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
..

uiteraard.

Einde discussie.
pi_67242454
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:57 schreef FloydP het volgende:
Hier kun je zien wat zijn mening is over homo's:
http://www.vpro.nl/programma/wintergasten/afleveringen/40824144/

Hij zegt dat het niet mag van de islam maar dat hij ze wel respecteert als mens.
Dat is zoiets als zeggen: ik mag Joden niet, maar als ik hun Joodse entiteit buiten beschouwing laat, respecteer ik ze wel als mens .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67242565
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:57 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik lees wat je zegt en ik verwijs naar de O.P. waar een man een vertaling van de Koran geeft.
De vraag is wie daar dan wat van mag zeggen.
Verder heb ik al gezegd dat wij hier een wet hebben die boven het geloof staat waardoor de bijbel z'n kracht verloren is.
Bij de Koran is dat een heel ander verhaal en ik vraag me af hoelang onze wet dan nog stand houd tegen de Koran.
En dan die westerse oorlogen, die zijn er niet zozeer om onze waarden in te voeren want daar geven wij echt geen geld aan uit hoor.
Triggershot vraagt maar geeft geen antwoord.
Nou Triggershot, dan niet.
Audaces fortuna juvat
pi_67242772
quote:
Wat extra info over dit heerschap en famillie, wat tot dusver enigzins onderbelicht is geweest in dit "topic"

http://www.gebladerte.nl/11127f71.htm

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hassan_al-Banna

http://www.time.com/time/(...)profile_ramadan.html

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/144530

http://www.nytimes.com/2007/02/04/magazine/04ramadan.t.html

Al met al een wolf in schaapskleren.

Voor de mensen die de franse taal machtig zijn, hier een fantastisch optreden van Sarko : http://www.wat.tv/video/t(...)olas-krlj_khi7_.html
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 16:22:14 #84
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67242875
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

mooie conclusie( heb ik mijn doel met dit topic bereikt )

Je doet net alsof je een of andere overwinning hebt gehaald De meeste users zijn helemaal niet zo hypocriet als jij blijkbaar denkt en zullen beamen dat vrijheid van meningsuiting twee kanten op gaat.

Dat deden ze voor dit topic en dat doen ze nu nog. Wat voor doel je dan bereikt hebt is mij een raadsel...
pi_67243135
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 15:11 schreef Colnago het volgende:
Naast de twee ton voor zijn leerstoel, kostten zijn activiteiten in de stad (zoals wijkbezoeken en debatten) zo’n 420.000 euro. Daarvan ging 57.000 euro op aan het honorarium van Ramadan, die een uurtarief van 290 euro.

En de wernemers moeten maar loon matigen.
Gek dat niemand meer vertrouwen in de overheden heeft.
pi_67243245
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:08 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is zoiets als zeggen: ik mag Joden niet, maar als ik hun Joodse entiteit buiten beschouwing laat, respecteer ik ze wel als mens .
Nou, nee. Zeggen dat je niets tegen moslims hebt, maar alleen tegen de islam. Dat is een betere vergelijking.
pi_67243382
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:35 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nou, nee. Zeggen dat je niets tegen moslims hebt, maar alleen tegen de islam. Dat is een betere vergelijking.
Niet waar. Zeggen dat je moslims niet tolereert, maar dat je ze als mens wel respecteert, dát is een even goede vergelijking.
pi_67243576
290 euro per uur! Zijn ze gek geworden?!
pi_67243648
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Niet waar. Zeggen dat je moslims niet tolereert, maar dat je ze als mens wel respecteert, dát is een even goede vergelijking.
Dat lees ik niet. Hij zegt: homoseksualiteit is niet toegestaan volgens de Islam. Dat is iets anders dan roepen dat je homo's niet tolereert. Als hij heeft gezegd: ik tolereer homo's niet, maar ik respecteer ze wel als mens, dan zijn we een stapje dichterbij jouw beredenering.
pi_67243655
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:47 schreef Picchia het volgende:
Ja, hij verdient met 8 uurtjes werken meer als ik in een hele maand.
pi_67243661
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:47 schreef Picchia het volgende:
Hoeveel verdienen andere hoogleraren?
pi_67243685
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:50 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hoeveel verdienen andere hoogleraren?
Een hoogleraar homofobie? Geen idee.
pi_67243712
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:51 schreef Picchia het volgende:

[..]

Geen idee.
Dank.
pi_67243737
Over vrouwen zegt Ramadan: “Ze mogen met hun verschijning geen aandacht trekken. Op straat, zo is de wet, moeten vrouwen hun ogen strak richten op het beton.”

Dat bepaal ik zelf wel, wat denkt die mongool wel niet.
pi_67243751
Het echte schokkende deel van dit verhaal is niet de bekrompen, religieuze opvatting van die man, maar de astronomische bedragen die hij ontvangt. Als ik ook zo veel geld kan vangen voor het zeggen van intolerante dingen over mensen, stuur ik vandaag nog een open sollicitatie.
pi_67243825
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:51 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dank.
http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=85119

Hoogleraar marketing: ¤ 6.800 bruto per maand voor een 38-urige werkweek.
Dat is wat? Ongeveer 40 a 45 euro per uur?

Hij verdient dus evenveel als een heel team aan hoogleraren (om homofobie uit te kramen).
pi_67243841
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Dat bepaal ik zelf wel, wat denkt die mongool wel niet.
Niet waar. Ik bepaal dat want ik ben een MAN!
pi_67243896
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:55 schreef Picchia het volgende:

[..]

http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=85119

Hoogleraar marketing: ¤ 6.800 bruto per maand voor een 38-urige werkweek.
Dat is wat? Ongeveer 40 a 45 euro per uur?

Hij verdient dus evenveel als een heel team aan hoogleraren (om homofobie uit te kramen).
In vaste dienst is natuurlijk anders dan als freelancer.
pi_67243938
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:49 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat lees ik niet. Hij zegt: homoseksualiteit is niet toegestaan volgens de Islam. Dat is iets anders dan roepen dat je homo's niet tolereert. Als hij heeft gezegd: ik tolereer homo's niet, maar ik respecteer ze wel als mens, dan zijn we een stapje dichterbij jouw beredenering.
Waarom laat hij het er dan niet gewoon bij dat homoseksualiteit niet is toegestaan volgens de Koran? Hij voegt er aan toe dat hij de mensen achter de homo's wel respecteert. Dat betekent dus dat hij een deel van hun identiteit niet respecteert. Zeg dit eens over moslims: het land zou te klein zijn.
pi_67243960
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:59 schreef cultheld het volgende:
Dat betekent dus dat hij een deel van hun identiteit niet respecteert. Zeg dit eens over moslims: het land zou te klein zijn.
Dat doet Wilders wel vaker hoor.
pi_67244016
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

In vaste dienst is natuurlijk anders dan als freelancer.
Dat maakt het niet minder geldverspilling. Als ambtenaren dat er daadwerkelijk aan wensen uit te geven dan zijn ze gewoon gestoord. Het is sowieso al verspilling om zo'n man aan te nemen, laat staan wanneer ze er 290 euro per uur aan uitgeven. Ze hebben geen idee wat de waarde van geld is.
pi_67244397
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:01 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat doet Wilders wel vaker hoor.
Wilders heeft zich in deze context nog nooit zo expliciet over moslims uitgelaten als Ramadan over homo's. Die gaat echt een paar stappen verder.
pi_67244570
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 16:55 schreef Andries1 het volgende:

[..]

Niet waar. Ik bepaal dat want ik ben een MAN!
Ja dus?
pi_67244599
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wilders heeft zich in deze context nog nooit zo expliciet over moslims uitgelaten als Ramadan over homo's. Die gaat echt een paar stappen verder.

Hebben we het nog steeds hierover? Uit de openingspost:
quote:
“de boodschap van de islam is op dit punt heel helder. Homoseksualiteit is niet toegestaan, is niet iets wat valt binnen de algemene opvatting over de mens. Homoseksualiteit is niet iets wat men in de islam kan toestaan.”

Hij laat zich hier uit over homoseksualiteit, niet over homo's. Net als dat Wilders het over een tsunami van islamisering heeft en niet over de moslims.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:23:12 #105
36038 Shaman
retro-progressief
pi_67244601
Als het Wilders toegestaan is de uitspraken te doen over de Islam die hij gedaan heeft, is het deze man ook zeker toegestaan zijn uitspraken over homoseksualiteit te doen. Zelfde laken en pak wat mij betreft.
Verder vind ik ook dat het beide tot zekere mate toegestaan zou moeten zijn.
Ik zou graag zien dat Nederland weer een tolerante samenleving zou krijgen, maar... tegelijkertijd vind ik dat dit soort uitspraken niet passen binnen een tolerante samenleving en daarom geen platform zouden moeten krijgen. M.a.w. zoveel mogelijk afgewezen of genegeerd worden door samenleving, media en overheid.
pi_67244639
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Hebben we het nog steeds hierover? Uit de openingspost:
[..]

Hij laat zich hier uit over homoseksualiteit, niet over homo's. Net als dat Wilders het over een tsunami van islamisering heeft en niet over de moslims.
Daar reageerde ik niet op.
pi_67244722
quote:
De VVD wil dat de gemeente zo snel mogelijk afstand neemt van het contract met Ramadan.

'Dit soort uitspraken mag je in Nederland wel doen, maar het gaat hier over iemand die met overheidsgeld een positie heeft gekregen. Die notabene betaald wordt door de gemeente om de dialoog tussen groepen in de samenleving te bevorderen. Dan zijn dit soort uitspraken ontoelaatbaar,' zegt van Tijn

Bron: Elsevier
pi_67244824
Wat mij betreft beginnen ze met het wegsturen van de verantwoordelijke ambtenaar.
Maar 'verantwoordelijke ambtenaar' zal wel weer een contradictio in terminis blijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Picchia op 20-03-2009 17:35:15 (Je kunt het op zoveel manieren zeggen..) ]
pi_67244894
En dat noemen ze een 'wetenschapper' .

En verder; prima als iemand hoogleraar in de Islam is, maar kunnen ze het niet over andere zaken hebben ipv zich te bemoeien met de geaardheid van mensen?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:33:42 #110
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67244904
homos roepen dat moslims homo haters zijn en moslims houden niet zo van homo's

mensen die anderen geen eigen mening laten hebben
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67245005
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:

Van mij mag hij zijn mening hebben maar hij begint over moeten.

pi_67245155
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:33 schreef BarraCupraCuda het volgende:

Het gaat er om dat hij een duurbetaalde leerstoel bekleedt die door de gemeente Rotterdam wordt gefinancierd.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:47:14 #113
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67245302
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:42 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het gaat er om dat hij een duurbetaalde leerstoel bekleedt die door de gemeente Rotterdam wordt gefinancierd.
dat is idd belachelijk
stay frosty
  vrijdag 20 maart 2009 @ 17:47:51 #114
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67245328
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

ja en als jij zeg moslims moeten dit of dat
ze moeten integreren...

dan zeg je ook moeten....

whats the difference?
stay frosty
pi_67245404
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ze moeten integreren...

whats the difference?
Niks, er is geen verschil.
Of ze integreren of niet moeten ze zelf weten maar dan niet gaan lopen zeiken dat ze geen baan kunnen vinden of worden achtergesteld.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:04:02 #116
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67245813
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Of ze integreren of niet moeten ze zelf weten maar dan niet gaan lopen zeiken dat ze geen baan kunnen vinden of worden achtergesteld.
wat maak je er dan een probleem van
stay frosty
pi_67249832
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

ze moeten integreren...

whats the difference?
Precies! Als de ouders van een kind zeggen dat het kind anderen niet moet slaan, dan .. oh wacht, epic fail. Wat je zegt slaat nergens op, want de integratie heeft een helder en duidelijk doel - het helpt mensen snel hun plek in de maatschappij te vinden zodat zij kunnen gaan meedraaien ipv dat zij onderhouden moeten worden. Daarnaast krijgen zij zo enig besef en inzicht aangaande lokale cultuur en geschiedenis, waardoor zij zich eventueel sneller thuis zullen gaan voelen. Maar dat even tussen neus en lippen door.

Een buitenlandse islamiet naar Nederland halen om te helpen met de integratie-problematiek is natuurlijk één grote grap. Jammer dat de verantwoordelijken dit niet inzagen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 01:07:47 #118
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67260140
quote:
de islamfilosoof is ook naar Rotterdam gekomen om het integratiebeleid een stimulans te geven
Stimulans wel degelijk, maar ik waag het me te betwijfelen of het zich uitstrekt tot en met het integratiebeleid.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67263040
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ah, dus als iemand 'moet' zegt is het voor jou geen mening meer maar een feit? Tis gewoon een krachtige manier van je mening brengen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:35 #120
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67263399
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 09:48 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ah, dus als iemand 'moet' zegt is het voor jou geen mening meer maar een feit? Tis gewoon een krachtige manier van je mening brengen.
Het is simpelweg een domme mening als het de bedoeling is dat meneer een stimulans zou moeten brengen of zou moeten betekenen voor de integratie.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:33:07 #121
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67263769
quote:
Tariq Ramadan: ‘Citaten nooit gedaan’

De islamitische wetenschapper Tariq Ramadan ontkent ooit homo- of vrouwonvriendelijke uitspraken te hebben gedaan. Zijn bewering is een reactie op een artikel in de afgelopen week verschenen Gay Krant, waarin vertaalde citaten van hem zijn gepubliceerd.

Eerder ontkende hij eveneens zijn eigen citaten zoals die werden aangehaald door de oud-politicus en Eurocommissaris Frits Bolkestein en de Franse journaliste Caroline Fourest.

Het gaat dan om uitspraken in het Frans over vrouwen als: “Er is een belangrijke regel voor Allah. Als je probeert aandacht te trekken door je manier van doen, of door het gebruik van parfum, door je verschijning of door je gebaren, dan bewandel je niet de goede geestelijke weg.”

En over homo’s: “Een man is bedoeld voor een vrouw, en een vrouw voor een man.” En even verderop: “De boodschap van de islam is op dit punt heel helder: homoseksualiteit is niet toegestaan, is niet iets wat valt binnen de algemene opvatting over de mens. Homoseksualiteit is niet iets wat men in de islam kan toestaan.” En bovenal: “Dit probleem blijkt een storing, een verkeerd functioneren en een onevenwichtigheid”.

Ramadan stelt dat de citaten die afkomstig zijn van door hem ingesproken cassettes niet juist zouden zijn vertaald en dat erin is geknipt.

In een persbericht zegt Ramadan nu: "Als islamdeskundige ben ik al meer dan twintig jaar betrokken bij de discussie en debatten over vrouwen en homo's in de islam. Ik heb de rechten van vrouwen altijd verdedigd en ik heb homo's nooit veroordeeld, ongeacht mijn publiek (moslims, niet-moslims) en ongeacht de taal (Engels, Frans, Arabisch) of de locatie. Het artikel bevat citaten waarin is geknipt, die zijn verwrongen of die simpelweg onjuist zijn. Dit is niet serieus te nemen en niet acceptabel.''

Op cassette QA 38 (timer 33:10) zegt Ramadam : “Dieu a voulu un norme et ce norme est “l’homme pour la femme et la femme pour l’homme” (timer 33:32) “Le message de l’islam de ce point de vue là est clair. ça n’est pas permis, ça c’est pas quelque chose qui entre dans la conception générale de l’homme.” En een paar secondes later : “L’homosexualité n’est pas quelque chose qu’on considère admis en islam”.

En : “Ce comportement révèle une perturbation, un dysfunctionnement, un déséquilibre.”

Op cassette QA 37 (timer 15:05) zegt Ramadan over vrouwen : “….dans la rue, mesure veut dire, on doit toujours avoir les yeux collés au béton.”

En op cassette QA 5 (timer 41:36) “Il y a un principe devant dieu. Si tu cherches á attirer le regard par les formes, ou par le parfum, ou par l’apparence, ou par les gestes, tu n’es pas dans le cheminement de la spiritualité.”
pi_67263838
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:50 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Precies.
De overheid hoeft niet de hele dag achter de kont van mensen aan te lopen. En het is eigen verantwoordelijkheid om mee te doen in de maatschappij. En als je dat niet doet, moet je niet achteraf gaan zeiken.
De immigrant is zelf verantwoordeljik voor zijn/haar eigen integratie.
pi_67263970
Niks aan de hand mensen, door lopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67264204
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 17:23 schreef Shaman het volgende:
Als het Wilders toegestaan is de uitspraken te doen over de Islam die hij gedaan heeft, is het deze man ook zeker toegestaan zijn uitspraken over homoseksualiteit te doen. Zelfde laken en pak wat mij betreft.
Verder vind ik ook dat het beide tot zekere mate toegestaan zou moeten zijn.
Ik zou graag zien dat Nederland weer een tolerante samenleving zou krijgen, maar... tegelijkertijd vind ik dat dit soort uitspraken niet passen binnen een tolerante samenleving en daarom geen platform zouden moeten krijgen. M.a.w. zoveel mogelijk afgewezen of genegeerd worden door samenleving, media en overheid.
En denk je dat je daarmee het probleem oplost? Ook al negeer je het, het probleem blijft bestaan. Je moet de oorzaak aanpakken die leiden tot deze intolerantie uitspraken. Zowel de oorzaak onderzoeken waarom Ramadan zulke dingen zegt, en de oorzaak onderzoeken waarom Wilders zulke dingen zegt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 11:02:02 #125
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67264216
  zaterdag 21 maart 2009 @ 11:10:06 #126
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67264342
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:33 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]
Dit is dan het feit dat Ramadan dit beweerd. Het vervalt in een welbekend welles-nietes spelletje.
Wat denk je eigenlijk wat het belang van de gaykrant zou zijn Tariq Ramadan valselijk te beschuldigen?
Gewoon het eerste wat in je opkomt.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 11:42:53 #127
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67264986
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit is dan het feit dat Ramadan dit beweerd. Het vervalt in een welbekend welles-nietes spelletje.
Wat denk je eigenlijk wat het belang van de gaykrant zou zijn Tariq Ramadan valselijk te beschuldigen?
Wat ik denk? Geen idee. Ik lees de GayKrant niet, kan niet zo goed inschatten of ze dit soort dingen weleens opblazen of niet.

Op het eerste gezicht vind ik het geen al te schokkende uitlatingen. Als je 54 volgesproken cassettebandjes hebt, en het ergste wat je erop kan vinden is iets als onderstaande uitspraak, dan vind ik dat niet wereldschokkend.
quote:
Er is een belangrijke regel voor Allah. Als je probeert aandacht te trekken door je manier van doen, of door het gebruik van parfum, door je verschijning of door je gebaren, dan bewandel je niet de goede geestelijke weg.
pi_67265161
Er zullen steeds meer van dit soort figuren opduiken
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:05:50 #129
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67265468
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:42 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Wat ik denk? Geen idee. Ik lees de GayKrant niet, kan niet zo goed inschatten of ze dit soort dingen weleens opblazen of niet.

Op het eerste gezicht vind ik het geen al te schokkende uitlatingen. Als je 54 volgesproken cassettebandjes hebt, en het ergste wat je erop kan vinden is iets als onderstaande uitspraak, dan vind ik dat niet wereldschokkend.
[..]
Daar hoef je de gaykrant toch niet voor te lezen of gelezen te hebben? Je post dat artikel met een bedoeling en het laat zich wel raden, zeker gezien de reactie waarop ik nu post, dat jij Ramadan eerder het voordeel van de twijfel geeft boven dat van de gaykrant.
De prangende vraag voor mij is waarop dit gebaseerd is.
Welk lichte vermoeden heb jij dat het belang voor de gaykrant zou kunnen zijn om in de cassettebandjes te knippen, bewust citaten verkeerd vertalen en Ramadan valselijk te beschuldigen?

Gewoon het eerste dat in je opkwam.
pi_67265508
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:51 schreef qonmann het volgende:
Er zullen steeds meer van dit soort figuren opduiken
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:13:03 #131
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67265593
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Daar hoef je de gaykrant toch niet voor te lezen of gelezen te hebben? Je post dat artikel met een bedoeling en het laat zich wel raden, zeker gezien de reactie waarop ik nu post, dat jij Ramadan eerder het voordeel van de twijfel geeft boven dat van de gaykrant.
De prangende vraag voor mij is waarop dit gebaseerd is.
Welk lichte vermoeden heb jij dat het belang voor de gaykrant zou kunnen zijn om in de cassettebandjes te knippen, bewust citaten verkeerd vertalen en Ramadan valselijk te beschuldigen?

Gewoon het eerste dat in je opkwam.
De reden dat ik dat artikel plaatste is omdat ik het goed vind als een NWS topic af en toe gevuld wordt met reacties van direct betrokkenen. Dat houdt de speculatie een beetje in toom...

Verder geloof ik direct dat de uitspraken die de GayKrant heeft gepubliceerd ook echt op die bandjes staan. Wat dat betreft wantrouw ik de GayKrant niet. Maar het is hier wel een kwestie van context natuurlijk. En die hangt voor mij af van drie zaken:

- Wat is de reden geweest dat Ramadan dit soort uitspraken doet? Als dat zo is omdat hij vertelt hoe er in de Koran tegen bepaalde zaken wordt aangekeken vind ik het niet zo'n probleem. Het is toch ook gewoon zo dat er in de (letterlijke) Koran zaken over homo's en vrouwen staan die niet stroken met onze ideeen?

- Hoe heeft Ramadan die zaken geduid. Als hij een redeneertrend heeft gevolgd als: Dit is de letterlijke tekst van de Koran, maar op deze en deze manier moeten we daar in het dagelijks leven mee omgaan, dan vind ik het ook niet zo'n probleem.

- Hoe klinken de niet-gepubliceerde teksten? Zoals gezegd, 54 volgesproken cassettebandjes, met twee uitspraken daar uitgelicht kan voor een onevenwichtig beeld zorgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hephaistos. op 21-03-2009 12:19:48 ]
pi_67265894
In principe zijn mensen zoals Hephaistos die de boel altijd en eeuwig recht proberen te praten nog gevaarlijker dan die islam-radicalen (pleonasme).
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67265909
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
In principe zijn mensen zoals Hephaistos die de boel altijd en eeuwig recht proberen recht te praten nog gevaarlijker dan die islam-radicalen (pleonasme).
Ik vind mensen die bij voorbaat al een mening hebben over een bepaalde groep en alles aangrijpen om ze zwart te maken nog gevaarlijker.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67265928
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:31 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik vind mensen die bij voorbaat al een mening hebben over een bepaalde groep en alles aangrijpen om ze zwart te maken nog gevaarlijker.
De kern van de islam is het doden van Joden en ongelovigen, dus het is een reactie op een actie.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:32:59 #135
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67265937
Prima argumentatie alleen wie Ramadan een beetje volgt kan niet anders concluderen dat dit de zoveelste voorval van onregelmatigheid is in zijn pleidooi voor de Europese Islam.
In de repliek op de kritiek op hem wordt vaak gewezen op de positieve opmerkingen die ruim opwegen ten opzichte van de conservatieve opvattingen, maar zo werkt het natuurlijk niet. Je kunt niet gematigd zijn en een stimulans voor het integratiebeleid zijn en tegelijkertijd conservatieve opvattingen hebben die contraproductief zijn voor de integratie.
Hoe precies is de integratie gediend als er bijvoorbeeld een strikte scheiding is tussen mannen en vrouwen en dat vrouwen nooit alleen met een man in één ruimte mogen zijn? Of dat moslima's geen christelijke of joodse man mogen trouwen?

Voor mij klinkt het in elk geval vrij bekend wat de gaykrant beweerd over Ramadan, maar ik zal me verder in toom houden (want dat heb jij liever).

Voor anderen klik maar op de diverse linkjes in deze topic.

[ Bericht 2% gewijzigd door damian5700 op 21-03-2009 12:42:41 ]
pi_67265968
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:30 schreef JohnDope het volgende:
In principe zijn mensen zoals Hephaistos die de boel altijd en eeuwig recht proberen te praten nog gevaarlijker dan die islam-radicalen (pleonasme).
Nee, we hebben "mensen"(!) zoals JohnDope en zijn vrienden nodig. Mensen die bij de woorden islam of moslim opeens niet meer kunnen nuanceren en zwart voor ogen zien.
pi_67265971
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:32 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De kern van de islam is het doden van Joden en ongelovigen, dus het is een reactie op een actie.
Dat is dus precies die vooringenomen mening waar ik het over heb.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_67266043
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:34 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Nee, we hebben "mensen"(!) zoals JohnDope en zijn vrienden nodig. Mensen die bij de woorden islam of moslim opeens niet meer kunnen nuanceren en zwart voor ogen zien.
Net of islamieten wel kunnen nuanceren.
pi_67266049
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:34 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is dus precies die vooringenomen mening waar ik het over heb.
Dat is geen mening, maar een feit.
pi_67266093
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:38 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat is geen mening, maar een feit.
Omdat *jij* het zegt ja. Je kan het op geen enkele manier onderbouwen, niet in de laatste plaats omdat je nog niet weet wat een bronvermelding is als die je in het gezicht slaat.

Dat is precies waarom ik mensen zoals jij zo gevaarlijk vind. Je hebt een mening over iets, zonder enkele onderbouwing, presenteert die mening vervolgens als feit, en probeert iedereen in diskrediet te brengen die kritiek heeft op die mening.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 12:41:32 #141
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_67266104
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:32 schreef damian5700 het volgende:

Voor mij klinkt het in elk geval vrij bekend wat de gaykrant beweerd over Ramadan, maar ik zal me verder in toom houden (want dat heb jij liever).

Haha, ik weet niet waarom ik opeens in deze hoek zit, maar ik ben geen fel verdediger van Ramadan hoor. Als die man uitspraken doet die rechtstreeks ingaan tegen wat de (gemeentelijke) overheid probeert uit te dragen, mag ie van mij per direct uit zijn adviseursfunctie worden ontheven.

Maar een beetje nuance mag wel, op basis van wat we nu weten.
pi_67266243
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:40 schreef Seneca het volgende:

[..]

Omdat *jij* het zegt ja. Je kan het op geen enkele manier onderbouwen, niet in de laatste plaats omdat je nog niet weet wat een bronvermelding is als die je in het gezicht slaat.

Dat is precies waarom ik mensen zoals jij zo gevaarlijk vind. Je hebt een mening over iets, zonder enkele onderbouwing, presenteert die mening vervolgens als feit, en probeert iedereen in diskrediet te brengen die kritiek heeft op die mening.
Ga maar lekker verder met slapen
pi_67266261
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ga maar lekker verder met slapen
En wederom illustreer je mijn punt. Mensen die het niet met je eens zijn wimpel je af. Maar met een bronvermelding/onderbouwing kom je niet.
pi_67266561
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:49 schreef Seneca het volgende:

[..]

En wederom illustreer je mijn punt. Mensen die het niet met je eens zijn wimpel je af. Maar met een bronvermelding/onderbouwing kom je niet.

etc etc.
pi_67266598
quote:
Dus jij baseert je beeld van een complete religie op de uitspraken van een kleine groep extremisten? Dan zul je ook wel een hekel hebben aan Christenen
pi_67266656
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dus jij baseert je beeld van een complete religie op de uitspraken van een kleine groep extremisten? Dan zul je ook wel een hekel hebben aan Christenen
Kleine groep Die lui hebben meer aanhangers dan Hitler destijds had.

En dan heb ik het niet eens over de gematigde islamieten die binnen no time te radicaliseren zijn, wanneer het hun opgedragen wordt.
pi_67266699
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:09 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Kleine groep Die lui hebben meer aanhangers dan Hitler destijds had.

En dan heb ik het niet eens over de gematigde islamieten die binnen no time te radicaliseren zijn, wanneer het hun opgedragen wordt.
Hoe verzin je het. Er zijn niet eens cijfers over het aantal aanhangers van extremisten, laat staan over hoe snel gematigde islamieten radicaliseren. Het enige wat je hier doet is het spuien van jouw wereldbeeld, nevermind the fact dat dat niet op feiten gebaseerd is.
pi_67266743
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:12 schreef Seneca het volgende:

[..]

Hoe verzin je het. Er zijn niet eens cijfers over het aantal aanhangers van extremisten, laat staan over hoe snel gematigde islamieten radicaliseren. Het enige wat je hier doet is het spuien van jouw wereldbeeld, nevermind the fact dat dat niet op feiten gebaseerd is.
Zoals ik al zei; ga maar verder met slapen.......

Maar als er straks partij gekozen moet worden, zal ook jij moeten kiezen.
pi_67266761
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 11:10 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gayniale sensatie?
pi_67267028
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; ga maar verder met slapen.......

Maar als er straks partij gekozen moet worden, zal ook jij moeten kiezen.
Nu doe je het gewoon weer. Iedere keer als ik je wijs op waar je argumenten tekortkomen kom jij met: "ga maar lekker slapen". Daarmee wimpel jij me dus af als zijnde ongeinformeerd (uiteraard weer zonder onderbouwing). Vervolgens trek je de angstkaart er ook nog eens achteraan.

Ik moet toegeven, je bent een begaafd demagoog. Maar wel een beetje doorzichtig
pi_67267075
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Nu doe je het gewoon weer. Iedere keer als ik je wijs op waar je argumenten tekortkomen kom jij met: "ga maar lekker slapen". Daarmee wimpel jij me dus af als zijnde ongeinformeerd (uiteraard weer zonder onderbouwing). Vervolgens trek je de angstkaart er ook nog eens achteraan.

Ik heb je een paar links gegeven, dat is wel genoeg dunkt mij.
pi_67267111
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:28 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik heb je een paar links gegeven, dat is wel genoeg dunkt mij.

Anekdotisch bewijs, dat jij vervolgens doortrekt naar een hele groep. Dat is een drogreden. Dat hoef ik niet uit te leggen, dunkt mij. Dan kun jij vervolgens wel beweren dat deze extremisten meer aanhangers hebben dan Hitler, maar die bewering kun je niet staven met cijfers, en is dus sowieso geen valide argument.
pi_67268010
Het wordt tijd dat de homo's van dat krantje de tape openbaar maken. Tot die tijd kunnen ze wel van alles zeggen.
pi_67269671
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 14:08 schreef Nielsch het volgende:
Het wordt tijd dat de homo's van dat krantje de tape openbaar maken. Tot die tijd kunnen ze wel van alles zeggen.
Dat het bewijs op een paar casettebandjes staat is ook al verdacht, die dingen worden alleen nog in de grotten van Tora Bora gebruikt, de beschaafde wereld gebruikt digitale media.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:35:30 #155
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67269720
Wat een grappig topic, en wat een trieste bedoeling van de VVD. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67269787
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:35 schreef Yildiz het volgende:
Wat een grappig topic, en wat een trieste bedoeling van de VVD. .
Ah, dus je vindt dat moslims wel alles mogen zeggen over homo's (en vrouwen)
pi_67272024
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Moslims hebben tenminste nog het lef om het 'out in the open' te doen. Gristenen doen het op plaatsen waar anderen ze niet horen. Het blijven verwerpelijke denkbeelden, maar wel denkbeelden die - naar mijn mening - luidop gezegd mogen worden.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 17:36:38 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_67272425
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:38 schreef buachaille het volgende:

[..]

Alles? Nee, zei ik dat dan?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_67273600
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:19 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vind van wel. Moslims hebben tenminste nog het lef om het 'out in the open' te doen. Gristenen doen het op plaatsen waar anderen ze niet horen. Het blijven verwerpelijke denkbeelden, maar wel denkbeelden die - naar mijn mening - luidop gezegd mogen worden.
Als christenen het doen op plaatsen waar anderen het niet kunnen horen hoe komt het dan dat jij dat weet?
pi_67273632
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 17:36 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Alles? Nee, zei ik dat dan?
Die conclusie trok ik omdat de VVD van jou kennelijk niets mag zeggen over een bekende moslim die vermeende anti-homo en anti-vrouwen opmekringen heeft gemaakt. Ik zou verwachten dat je de VVD gelijk geeft, maar kennelijk is het hand boven het hoofd houden bij moslims voor jou belangrijker dan discriminatie van mensen.
pi_67281915
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 18:33 schreef buachaille het volgende:

[..]

Als christenen het doen op plaatsen waar anderen het niet kunnen horen hoe komt het dan dat jij dat weet?
Omdat ik laatst toevallig bij een katholieke mis was in een zwaar gristelijke gemeente. Okee, technisch gezien kan iedereen daar heen, maar dat doet geen hond.
pi_67282386
Die obsessie voor homosexualiteit is in iedere samenleving wel erg
overdreven. Je ziet het dus bij de meeste geloven.

Is het misschien niet tijd om de status van het hetero-huwelijk
te herzien?

Uiteindelijk zijn veel hetero-huwelijken helemaal niet zo ideaal en
mislukken kinderen nogal eens om allerlei redenen. Veel mensen
zijn alleenstaand ook veel gelukkiger en kunnen zodoende meer
voor anderen betekenen.

Het is in ieder geval geen garantie voor een betere samenleving,
die ideale gezinnetjes.

Als de status van die verbintenis wat wordt ingeperkt, dan wordt
er mogelijk niet meer zo hysterisch gedaan over homo's.

Of moeten we ons maar blijven vermenigvuldigen? De aarde is
al zo bomvol!

Courage77.
pi_67286010
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:51 schreef Courage77 het volgende:

Courage77.
goede punt:

De Bijbel kent bijvoorbeeld 31.103 verzen, waarvan maximaal 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben: dat is 0,02%
Veel Bijbeldeskundigen van mening zijn dat deze 7 verzen over heel andere dingen gaan dan wat wij nu homoseksualiteit zijn gaan noemen
Waarbij sommige heteroseksuele gelovigen vaak drukker zijn met deze 0,02% dan dat ze aandacht schenken aan de andere 99,98% van de verzen die gaan over belangrijker zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen, zaken die henzelf aangaan
pi_67286026
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:51 schreef Courage77 het volgende:
Wil je zeggen dat de meeste godsdiensten tegen homoseksualiteit zijn? Dat is niet waar namelijk
Alleen de 3 Abraham godsdiensten (christendom, islam en jodendom) zijn tegen homoseksualiteit met alle gevolgen nadien. Misschien dat er ook een paar kleinere godsdiensten tegen homoseksualiteit zijn.

Maar van alle 200 religies op de hele wereld zijn er dus maar enkele (!) godsdiensten die tegen homoseksulaliteit zijn. De meeste (!) godsdiensten staan dus neutraal of ten minste niet vijandig tegenover homoseksualiteit.
pi_67286042
quote:
Op zondag 22 maart 2009 08:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

goede punt:

De Bijbel kent bijvoorbeeld 31.103 verzen, waarvan maximaal 7 verzen gaan over zaken die met homoseksualiteit te maken lijken te hebben: dat is 0,02%
Veel Bijbeldeskundigen van mening zijn dat deze 7 verzen over heel andere dingen gaan dan wat wij nu homoseksualiteit zijn gaan noemen
Waarbij sommige heteroseksuele gelovigen vaak drukker zijn met deze 0,02% dan dat ze aandacht schenken aan de andere 99,98% van de verzen die gaan over belangrijker zaken zoals liefde, vergeving, hoogmoed en het omgaan met de armen, zaken die henzelf aangaan
Ja dus? Feit is dat het christendom tegenover homoseksualiteit is en het als een zonde ziet. Dat is al intolerant genoeg. Met als gevolg dat in landen waar christendom veel invloed heeft of had, homo's vervolgd kunnen worden. In het Middeleeuwse Europa waarin het christendom erg veel invloed had, waren homo's ook taboe. Terwijl in het oude Griekenland waarin de eigen oude Griekse godsdienst werd beleden, homo's wel homo konden zijn en dit uiten. Totdat het christendom kwam dus.
pi_67286130
quote:

[..]

En niet-religies.
pi_67287099
quote:

[..]

elke uiting die haatdragend is en oproept tot geweld ( direct en indirect) moet je verbieden.. dus ook de bijbel en andere religies die zich schuldig hier aan maken.
Hier kan ik me beter in vinden
pi_67287856
quote:
Op zondag 22 maart 2009 10:30 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Hier kan ik me beter in vinden
Begrijpelijk.

Mij ging het meer om dit stukje:
quote:
elke uiting die haatdragend is en oproept tot geweld ( direct en indirect) moet je verbieden
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:19:41 #169
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_67384406
Ik spreek geen gayenees, maar wat is hier schokkend aan? Los van het feit dat de nichten waarschijnlijk aan de voordracht gerotzooid hebben.
What lies in the shadow of the statue?
pi_67384652
Vanmorgen was er nog een stukje op de radio over Ramadan. Hij heeft de rechtzaak tegen de VS verloren, hij wordt definitief als terrorist beschouwd en mag de VS niet in. Aan dit soort idioten geven wij in Nederland subsidie
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:46:34 #171
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67385305
quote:
Een natuurlijke afwijking?

Iets is natuurlijk of iets is een afwijking. Can't have it both ways.
In dit geval is homoseksualiteit natuurlijk, aangezien het veelvuldig in de natuur voorkomt onder meerdere diersoorten.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_67385436
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:46 schreef DustPuppy het volgende:

Een natuurlijke afwijking?

Iets is natuurlijk of iets is een afwijking. Can't have it both ways.
In dit geval is homoseksualiteit natuurlijk, aangezien het veelvuldig in de natuur voorkomt onder meerdere diersoorten.
In de natuur komt het ook voor dat dieren hun eigen nageslacht opvreten.

En het vrouwtje van de bidsprinkhaan vreet het hoofd van het mannetje op nadat hij haar heeft bevrucht.
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:53:20 #173
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_67385554
Altijd grappig om te zien hoe pro-gay activisten de natuur selectief aanhalen om een biologische afwijking bij de mens te rechtvaardigen.
What lies in the shadow of the statue?
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:58:15 #174
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_67385733
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:50 schreef buachaille het volgende:
In de natuur komt het ook voor dat dieren hun eigen nageslacht opvreten.

En het vrouwtje van de bidsprinkhaan vreet het hoofd van het mannetje op nadat hij haar heeft bevrucht.
Correct.

Sommige wolven-soorten vreten inderdaad hun eigen jongen soms op. Ik dacht dat sommige cavia's daar ook toe in staat waren.

En bij de bidsprinkhaan is dit trouwens meer uitzondering dan regel. Meestal weet het mannetje nog wel weg te komen.

Mooi hè, natuur

[ Bericht 14% gewijzigd door DustPuppy op 25-03-2009 11:03:37 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:59:07 #175
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67385757
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:53 schreef Ghazi het volgende:
Altijd grappig om te zien hoe pro-gay activisten de natuur selectief aanhalen om een biologische afwijking bij de mens te rechtvaardigen.
Ik vind geloven in een wezen , meer een biologische afwijking dan homo zijn eerlijk gezegd
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 25 maart 2009 @ 10:59:47 #176
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67385781
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:53 schreef Ghazi het volgende:
Het beperkt zich bij Ramadan niet enkel tot twijfelachtige uitspraken over homoseksualiteit.

http://www.workersliberty.org/node/4004
pi_67385891
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Enchanter het volgende:

Ik vind geloven in een wezen , meer een biologische afwijking dan homo zijn eerlijk gezegd
De cijfers geven toch een iets ander beeld.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:38:48 #178
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68287056
Schop!
quote:
VVD stapt uit de Rotterdamse coalitie

De VVD in de Rotterdamse gemeenteraad stapt uit de coalitie. Dat maakte VVD-wethouder Mark Harbers woensdagavond bekend tijdens een persconferentie op het stadhuis.
Volgens de VVD kan de partij niet leven met de manier waarop vorige week donderdag het debat over de omstreden gemeente-adviseur Tariq Ramadan is verlopen.

Ramadan was in opspraak geraakt door vermeende homo- en vrouwonvriendelijke uitspraken in zijn speeches. Die werden vertaald weergegeven in de Gay Krant.

De VVD eiste daarop dat de gemeente het contract met Ramadan niet zou verlengen, maar kwam daar tijdens het debat op terug, onder zware druk van GroenLinks.

Volgens de nu afgetreden wethouder Harbers hebben de fractieleden er de afgelopen dagen lang over nagedacht en zijn ze tot het besluit gekomen dat ze niet achter hun eerdere beslissing kunnen staan. Daarom stappen ze nu uit de coaltie.

De VVD is ervan overtuigd dat Tariq Ramadan voor opschudding zal blijven zorgen en is hij daarom ongeschikt als adviseur op het gebied van integratie.

Het gevolg van de stap van de VVD is dat wethouder Harbers (Economie, Haven) en wethouder Baljeu (Verkeer, Vervoer en Organisatie) hun functie neerleggen. In de raad heeft de coalitie straks nog maar een heel kleine meerderheid, met 23 zetels tegen 22. Dat maakt stemmen lastig.

De PvdA en het CDA hebben al laten weten dat ze ook zonder de VVD door willen met de huidige coalitie. Naar verwachting worden de taken van Baljeu en Harbers overgenomen door de andere wethouders, tot aan de gemeenteraadsverkiezingen volgend jaar.
pi_68287169
Hulde voor mijn partij .
  woensdag 22 april 2009 @ 22:42:01 #180
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68287195
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:38 schreef Hephaistos. het volgende:
Schop!
[..]
Mooi. De multicriminele samenleving krijgt momenteel de ene klap na de andere. Het werd weleens tijd.
  woensdag 22 april 2009 @ 23:10:04 #181
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68288298
Die flauwe woordgrapjes op de multiculturele samenleving zijn wel erg 2002 hoor En bovendien is Ramadan (nog) niet weggestuurd
pi_68293973
Overal waar zij verschijnt zaait de islam verdeeldheid.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:07:48 #183
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_68294096
quote:
En dat van die natuurlijke afwijking? Daar heb je bewijs voor wetenschappelijk.. In een ver verelden was iedereen minimaal bi of homo namelijk.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidġ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 23 april 2009 @ 09:53:19 #184
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68295323
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:10 schreef Hephaistos. het volgende:
Die flauwe woordgrapjes op de multiculturele samenleving zijn wel erg 2002 hoor
Vind je? De "multiculturele samenleving" is zelf heel erg 1992. Dus zolang mensen die term blijven gebruiken, blijf ik er flauwe woordgrapjes over maken.
pi_68295419
Zijn die bandjes nou al eens boven water gekomen?
pi_68295465
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:41 schreef cultheld het volgende:
Hulde voor mijn partij .
Vanwege het terugkomen op hun standpunten?
  donderdag 23 april 2009 @ 09:57:14 #187
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68295474
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:55 schreef Nielsch het volgende:
Zijn die bandjes nou al eens boven water gekomen?
Staan allang op internet. Bij geenstijl meen ik.
pi_68295732
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Staan allang op internet. Bij geenstijl meen ik.
Op GS staan transcripties van de bandjes. De bandjes zelf heeft niemand nog gezien of gehoord, behalve een aantal beledigde poten van de GayKrant. Wat dat betreft een onbetrouwbare bron. Liever dat een onafhankelijk onderzoeksinstituut de bandjes (als ze er uberhaupt zijn) doet vertalen.
  donderdag 23 april 2009 @ 10:08:27 #189
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68295813
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Op GS staan transcripties van de bandjes. De bandjes zelf heeft niemand nog gezien of gehoord, behalve een aantal beledigde poten van de GayKrant. Wat dat betreft een onbetrouwbare bron. Liever dat een onafhankelijk onderzoeksinstituut de bandjes (als ze er uberhaupt zijn) doet vertalen.
Oh. Nuja, dan geloof je het toch niet?
pi_68295962
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:08 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee. Maar goed, als het aan jou ligt pakken we ook gewoon een willekeurige Marokkaan uit Utrecht op voor een misdaad die begaan is door een Marokkaan uit Rotterdam.

Bewijs? Ach joh, totaal overbodig!
  donderdag 23 april 2009 @ 10:18:56 #191
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68296102
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee. Maar goed, als het aan jou ligt pakken we ook gewoon een willekeurige Marokkaan uit Utrecht op voor een misdaad die begaan is door een Marokkaan uit Rotterdam.

Bewijs? Ach joh, totaal overbodig!
Neehoor. Als het aan mij ligt gebeurt dat niet. Dat zou namelijk contraproductief zijn, en contraproductief is meer iets voor linkse rakkertjes als jij.
pi_68296211
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor. Als het aan mij ligt gebeurt dat niet. Dat zou namelijk contraproductief zijn, en contraproductief is meer iets voor linkse rakkertjes als jij.
Kom je nou nog eens met die bron waarin staat dat de PVV alle belastingen op termijn wil afschaffen? Je roept namelijk van alles, maar onderbouwing ho maar. Als er iets is dat binnen organisaties op de lange termijn contraproductief werkt, is het wel vage plannetjes zonder onderbouwing, zoals jij die vaak weet uit te sputteren.
  donderdag 23 april 2009 @ 10:41:28 #193
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68296849
quote:
Op donderdag 23 april 2009 10:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kom je nou nog eens met die bron waarin staat dat de PVV alle belastingen op termijn wil afschaffen? Je roept namelijk van alles, maar onderbouwing ho maar. Als er iets is dat binnen organisaties op de lange termijn contraproductief werkt, is het wel vage plannetjes zonder onderbouwing, zoals jij die vaak weet uit te sputteren.
pi_68302315
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:57 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vanwege het terugkomen op hun standpunten?
Voor het uit de coalitie stappen.
  donderdag 23 april 2009 @ 13:43:48 #195
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_68302526
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Voor het uit de coalitie stappen.
Het is wel erg vreemd natuurlijk he. Toen ze de kans hadden om tegen Ramadan te stemmen deden ze het niet, en nu die kans voorbij is stappen ze alsnog uit de coalitie.
pi_68302615
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Het is wel erg vreemd natuurlijk he. Toen ze de kans hadden om tegen Ramadan te stemmen deden ze het niet, en nu die kans voorbij is stappen ze alsnog uit de coalitie.
Daar ben ik het mee eens, maar ik kan niet achter de schermen kijken en weet dus ook niet wat de motivatie is geweest om destijds niet tegen te stemmen. Nu zijn ze echter uit de coalitie gestapt en GL zoekt het maar lekker uit met die engerd .
  donderdag 23 april 2009 @ 13:52:32 #197
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68302760
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:43 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Nuja, het kan altijd nog vreemder. Die JSF komt er straks ook gewoon door.
  donderdag 23 april 2009 @ 20:49:08 #198
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_68316239
quote:
Op donderdag 23 april 2009 09:01 schreef buachaille het volgende:
Overal waar zij verschijnt zaait de islam verdeeldheid.
Hoe doet een boekje dat? Geloven mensen tegenwoordig in levende ideeën en boeken?
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68321142
quote:
Op donderdag 23 april 2009 20:49 schreef Bowlingbal het volgende:

[..]

Hoe doet een boekje dat? Geloven mensen tegenwoordig in levende ideeën en boeken?
Je verwart je met de Koran. De islam is geen boek.
pi_68332187
quote:
Dit dus. Het is gewoon zijn mening over en kijk op homoseksualiteit.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:21:48 #201
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68333283
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar dat is het probleem ook niet, dat hij deze opvattingen heeft. De kritiek richt zich op zijn rol als 'bruggenbouwer' met de wetenschap van zijn opvattingen over homoseksualiteit en de rol van vrouwen binnen een samenleving.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:24:06 #202
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68333352
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:45 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Uiteraard is het zijn mening, en die mening mag hij hebben. Maar daar gaat het in deze kwestie helemaal niet om, zoals mijn voorganger ook al aangaf.
pi_68333724
Maar als de minister met integratie in haar portefeuille zegt dat de Islam een achterlijke cultuur is en Mohammed een pedofiele barbaar is dat geen probleem... Over bruggenbouwers gesproken.
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:39:01 #204
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68333769
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:37 schreef Triggershot het volgende:
Maar als de minister met integratie in haar portefeuille zegt dat de Islam een achterlijke cultuur is en Mohammed een pedofiele barbaar is dat geen probleem... Over bruggenbouwers gesproken.
Ik heb Eberhard van der Laan dit nog nooit horen zeggen. Heb je een bron?
pi_68333796
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb Eberhard van der Laan dit nog nooit horen zeggen. Heb je een bron?
Volgens mij beperkt jouw geheugen zich niet tot de aanstellingen van 2007?
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:48:14 #206
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68333980
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij beperkt jouw geheugen zich niet tot de aanstellingen van 2007?
We hebben een nieuw kabinet en inmiddels de tweede nieuwe minister van Integratie sinds minister Verdonk en het is de bedoeling van onder andere de PvdA totaal te breken met het beleid van de toenmalig VVD-minister. Waarom dan teruggrijpen op iets uit het verleden in een vergelijking van een aanstelling die thans aan de orde is?
Bovendien de vraag heeft Verdonk, tijdens haar ministerschap, expliciet de islam een achterlijke cultuur en Mohammed een pedofiel genoemd? Daar wil ik wel een bron van zien.
pi_68334275
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

We hebben een nieuw kabinet en inmiddels de tweede nieuwe minister van Integratie sinds minister Verdonk en het is de bedoeling van onder andere de PvdA totaal te breken met het beleid van de toenmalig VVD-minister. Waarom dan teruggrijpen op iets uit het verleden in een vergelijking van een aanstelling die thans aan de orde is?
Waarom? Omdat de publieke opinie nog steeds hetzelfde zou zijn, zelfs nu. Als Ayaan haar opvattingen nu in de tweede kamer wou uiten dit door te zeggen dat Mohammed een Pedo / Barbaar is, de Islam achterlijk en de moslimmannen geile beren, wat geheel haar recht is, zou de VVD standpunt nog steeds zijn ten gunste van haar vrijheid van meningsuiting en dat ze moet aanblijven. Ik durf zelfs te stellen dat de meerderheid van Nederland nog steeds deze recht, haar vrijheid van meningsuiting zou verdedigen, dit terwijl zij is aangesteld tot het bouwen van bruggen, bevolkingsgroepen nader bij elkaar te brengen etc. Dat er inmiddels een ander kabinet is zegt totaal niets.
quote:
Bovendien de vraag heeft Verdonk, tijdens haar ministerschap, expliciet de islam een achterlijke cultuur en Mohammed een pedofiel genoemd? Daar wil ik wel een bron van zien.
Ik heb het nog altijd over Ayaan, niet Verdonk, gezien Ayaan integratie en emancipatie in haar portefeuille had. Bronnen produceren voor de uitspraken van Ayaan lijkt me werkelijk onnodig.

Laat ik maar terugkomen op portefeuille en het maar woordvoerderschap noemen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2009 13:01:02 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:10:05 #208
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68334590
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het in deze topic gaat over Tariq Ramadan. En als ik zeg dat ik kritiek heb op zijn functie als 'bruggenbouwer' in het licht van zijn uitspraken over de rol van vrouwen in de maatschappij en homoseksualiteit zie ik me op geen enkele wijze genoodzaakt ten opzichte van jou daarop vervolgens mij te verantwoorden voor uitspraken van een aantal jaar geleden van Hirsi Ali.
quote:
Ik heb het nog altijd over Ayaan, niet Verdonk, gezien Ayaan integratie en emancipatie in haar portefeuille had. Bronnen produceren voor de uitspraken van Ayaan lijkt me werkelijk onnodig.
Ik heb het over Tariq Ramadan en begrijp niet dat er een volstrekt ander element in de discussie erbij moet worden gesleept.
quote:
Laat ik maar terugkomen op portefeuille en het maar woordvoerderschap noemen.
De potrefeuille van Hirsi Ali was integratie en emancipatie en je zou haar uitspraken zo kunnen uitleggen dat ze in het belang van emancipatie zouden kunnen zijn geweest. Althans daar zou ik wel ontvankelijk voor zijn geweest.
pi_68334737
Oh oké, dan is het goed. Zo zag ik het namelijk niet.

Je hebt gelijk, de een zegt het wel met voorbedachte rade in het belang van haar baan, de ander niet zo zeer want punt. Je hebt gelijk dit topic gaat dan ook over Tariq Ramadan punt. Laten we daarom selectief verontwaardigd zijn punt. Bescherming van je baan en vrijheid van meningsuiting selectief hanteren punt. Selectief sceptisch zijn punt. Want de nuances zijn toch volstrekt andere voorbeelden en elementen punt. Je hebt gelijk punt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2009 13:15:34 ]
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:18:30 #210
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68334851
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:15 schreef Triggershot het volgende:

Je hebt gelijk, de een zegt het wel met voorbedachte rade in het belang van haar baan, de ander niet zo zeer want punt. Je hebt gelijk dit topic gaat dan ook over Tariq Ramadan punt. Laten we daarom selectief verontwaardigd zijn punt. Bescherming van je baan en vrijheid van meningsuiting selectief hanteren punt. Selectief sceptisch zijn punt. Want de nuances zijn toch volstrekt andere voorbeelden en elementen punt. Je hebt gelijk punt.
Je bent toch net zo selectief verontwaardigd. Je trekt een grote broek aan als het gaat om Hirsi Ali, maar men noet maar niet al te zeer kritisch zijn op Tariq Ramadan.
Althans deze suggestie wek je danig.
pi_68334958
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:18 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Je bent toch net zo selectief verontwaardigd. Je trekt een grote broek aan als het gaat om Hirsi Ali, maar men noet maar niet al te zeer kritisch zijn op Tariq Ramadan.
Althans deze suggestie wek je danig.
Volgens mij is 'recht' handelen volkomen legitiem handelen. Wat ik over Ayaan zei was :
quote:
wat geheel haar recht is
. Nou vooruit. laat ik dan maar ook de suggestie wekken dat ik selectief verontwaardigd ben.
pi_68334964
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:15 schreef Triggershot het volgende:

Sinds wanneer bestaat nuance in de Islam ?
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx" - Or are you just Bluffin with your Muffin ?
pi_68335026
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:21 schreef incident het volgende:

[..]

Sinds wanneer bestaat nuance in de Islam ?
Na de dood van Uthman de derde kalief was er een strijd uitgebroken tussen Ali en Moeawiyaah over wie nou Kalief mocht zijn, de 4e en de rechtvaardige, Ali wordt vermoord, Moeawiyaah veroverd dan de resterende provincies. Entering the Soenie- Shia split. Zo ongeveer rondom 670 ofzo? Duizend jaar voordat er protestanten waren.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:25:44 #214
188345 Py
op zich
pi_68335100
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Volgens mij is 'recht' handelen volkomen legitiem handelen. Wat ik over Ayaan zei was :
[..]

. Nou vooruit. laat ik dan maar ook de suggestie wekken dat ik selectief verontwaardigd ben.
Ze heeft het recht om haar mening uit te spreken dus. Heeft ze daarna ook nog het recht op een functie binnen een moskee? Of staat haar mening dat in de weg?
pi_68335174
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:25 schreef Py het volgende:

[..]

Ze heeft het recht om haar mening uit te spreken dus. Heeft ze daarna ook nog het recht op een functie binnen een moskee? Of staat haar mening dat in de weg?
Vraag je het aan de Ayatollah krijg je haar hoofd terug als antwoord. Vraag je het aan Rumi zegt hij :
quote:
Kom, en kom opnieuw!
Wie je ook bent,
gelovig of ongelovig, ketter of vuuraanbidder.
Ook al heb je wel honderd keer je beloftes gebroken.
Deze deur is niet de deur van wanhoop,
Kom, en kom weer opnieuw!
pi_68335183
Mooi artikel in Erasmus Magazine hierover, blijkt dat er geen enkel bewijs is voor de uitspraken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68335213
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:28 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi artikel in Erasmus Magazine hierover, blijkt dat er geen enkel bewijs is voor de uitspraken.
Doe es inscanne.
pi_68335238
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Doe es inscanne.
Moet ik eerst ergens een scanner zien te stelen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:30:07 #219
188345 Py
op zich
pi_68335241
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vraag je het aan de Ayatollah krijg je haar hoofd terug als antwoord. Vraag je het aan Rumi zegt hij :
[..]
Ok. Maar ik vroeg het aan jou.
pi_68335274
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Moet ik eerst ergens een scanner zien te stelen.
Je beseft dat je een Marokkaan bent?

http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/1030/

deze?
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:31:05 #221
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68335276
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Jij brengt zelf het element dat niet primair bij deze discussie hoort, Hirsi Ali, erbij. En dat was nadat ik stelde dat de kritiek op Ramadan zich richt op zijn rol als 'bruggenbouwer'.
Ik stelde ook al dat hij recht heeft op zijn verwerpelijke opvattingen. Hoe kan het dan zijn dat ik me schuldig maak aan selectieve verontwaardiging als ik me richt op het onderwerp van deze discussie? Zo kun je bij elke willekeurige discussie een waaier van elementen toevoegen om vervolgens te klagen over selectieve verontwaardigheid.

Dat ik reageer op hetgeen jij ter berde brengt is dan toch niet verwonderlijk?
pi_68335286
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:30 schreef Py het volgende:

[..]

Ok. Maar ik vroeg het aan jou.
Vraag je een specifiek functie of gewoon een functie?
pi_68335316
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Doe es inscanne.
http://www.erasmusmagazin(...)2009/em_17_09_04_09/

Pagina 10
Allah Al Watan Al Malik
pi_68335336
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je beseft dat je een Marokkaan bent?

http://www.erasmusmagazine.nl/nieuws/detail/article/1030/

deze?
Die ja
Allah Al Watan Al Malik
pi_68335366
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij brengt zelf het element dat niet primair bij deze discussie hoort, Hirsi Ali, erbij. En dat was nadat ik stelde dat de kritiek op Ramadan zich richt op zijn rol als 'bruggenbouwer'.
Ik stelde ook al dat hij recht heeft op zijn verwerpelijke opvattingen. Hoe kan het dan zijn dat ik me schuldig maak aan selectieve verontwaardiging als ik me richt op het onderwerp van deze discussie? Zo kun je bij elke willekeurige discussie een waaier van elementen toevoegen om vervolgens te klagen over selectieve verontwaardigheid.

Dat ik reageer op hetgeen jij ter berde brengt is dan toch niet verwonderlijk?
De uiting van selectieve verontwaardiging hoef je niet zo zeer op je te nemen als persoonlijk bedoeld, maar enkel wanneer je je aangesproken voelt - dat wil zeggen dat je dit erkent. -

In mijn ogen is er totaal geen reden om Tariq Ramadans positie en die van Ayaan wat betreft maatschappelijke verantwoordelijkheid en statuut niet te vergelijken, behalve dat iedereen massaal voor haar opkwam toen ze het duidelijk in de kranten schreeuwde en bij Tariq Ramadan wordt hij spreekwoordelijk standrechtelijk geëxecuteerd, schaadt het zijn reputatie terwijl er geen onomstotelijk bewijs is en hij zich er zelf van distantieert.
pi_68335386
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die ja
Had ik al geleze

Ik dach dat de mei editie al weer uit was
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:36:23 #227
188345 Py
op zich
pi_68335448
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Vraag je een specifiek functie of gewoon een functie?
Het gaat me om het principe. De discussie is dat iemand bepaalde uitspraken heeft gedaan die in strijd zijn met het gedachtegoed van de organisatie waar diegene vervolgens bij gaat werken.
Ofwel; kan Hirschi Alin met de door haar gedane uitspraken een vergelijkbare functie binnen de moskee vervullen als Ramadan met zijn uitspraken nu bij defensie gaat vervullen?
pi_68335502
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:36 schreef Py het volgende:

[..]

Het gaat me om het principe. De discussie is dat iemand bepaalde uitspraken heeft gedaan die in strijd zijn met het gedachtegoed van de organisatie waar diegene vervolgens bij gaat werken.
Ofwel; kan Hirschi Alin met de door haar gedane uitspraken een vergelijkbare functie binnen de moskee vervullen als Ramadan met zijn uitspraken nu bij defensie gaat vervullen?
Welke uitspraken heeft Ramadan gedaan? Of bedoel je nog niet bewezen uitspraken waarvan hij zich heeft gedistantieerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68335605
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:36 schreef Py het volgende:

[..]

Dan herhaal ik mijn eerste antwoord. Afhankelijk van aan welke moslim je het vraagt en welke moskee. De sollicitatieprocedure bij de Wahabieten zal heel wat anders zijn dan de Soefies, niet? Er bestaat niet zoiets als DE moskee. Je hebt een homomoskee in dordrecht meen ik, soenieten en shieten erkennen het niet als zodanig, maar het is wel een moskee. Je hebt een moskee waar vrouwen de imam mogen zijn, wederom erkent de meerderheid van de moslimwereld dit niet, maar het is wel een moskee. Tevens vermoorden de sjieten en soenieten elkaar uit omwille van de gebedsverschillen. Dus laat ik het zo beantwoorden:

Als ayaan naar de moskee van Rumi gaat : Ja.
gaat ze naar de moskeeën van van Wabah : Nee.
Gaat ze naar een moskee waar ik 'de baas' ben: Jup.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:41:39 #230
188345 Py
op zich
pi_68335640
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke uitspraken heeft Ramadan gedaan? Of bedoel je nog niet bewezen uitspraken waarvan hij zich heeft gedistantieerd.
Ja, die ja. De niet gedane uitspraken waar hij zich tóch van heeft gedistantieerd.
pi_68335680
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:41 schreef Py het volgende:

[..]

Ja, die ja. De niet gedane uitspraken waar hij zich tóch van heeft gedistantieerd.
Je hoeft niet zelf de uitspraken geuit te hebben om je er van te distantiëren.
pi_68335689
quote:

[..]

Want je kan je niet distantiëren van iets wat je niet gedaan hebt? Heel veel autochtonen eisen dat moslims zich distantiëren van wandaden van andere moslims, hoe werkt dat dan?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:43:34 #233
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68335711
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:34 schreef Triggershot het volgende:

[..]

De uiting van selectieve verontwaardiging hoef je niet zo zeer op je te nemen als persoonlijk bedoeld, maar enkel wanneer je je aangesproken voelt - dat wil zeggen dat je dit erkent. -

In mijn ogen is er totaal geen reden om Tariq Ramadans positie en die van Ayaan wat betreft maatschappelijke verantwoordelijkheid en statuut niet te vergelijken, behalve dat iedereen massaal voor haar opkwam toen ze het duidelijk in de kranten schreeuwde en bij Tariq Ramadan wordt hij spreekwoordelijk standrechtelijk geëxecuteerd, schaadt het zijn reputatie terwijl er geen onomstotelijk bewijs is en hij zich er zelf van distantieert.
Als je mij quote dan beschik ik over de beschaafdheid dat jij mij daarop aanspreekt. Ik erken het niet, dat heb ik mijn inziens al duidelijk gemaakt.

Los van het ter berde brengen van Hirsi Ali, en als je mogelijk nog wat verder zoekt nog tienduizenden vergelijkingen kan ik geheel autonoom en onafhankelijk kritiek hebben op de rol van Ramadan als 'bruggenbouwer'. Tariq Ramadan was al omstreden voordat hij het bijzonder hoogleraarschap aanvaardde.

Ik zie anderzijds (nog steeds) geen enkel belang voor de Gay Krant Ramadan valselijk te beschuldigen en hij heeft zijn verleden van het doen van omstreden uitspraken niet bepaald mee.
pi_68335749
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Als je mij quote dan beschik ik over de beschaafdheid dat jij mij daarop aanspreekt. Ik erken het niet, dat heb ik mijn inziens al duidelijk gemaakt.

Los van het ter berde brengen van Hirsi Ali, en als je mogelijk nog wat verder zoekt nog tienduizenden vergelijkingen kan ik geheel autonoom en onafhankelijk kritiek hebben op de rol van Ramadan als 'bruggenbouwer'. Tariq Ramadan was al omstreden voordat hij het bijzonder hoogleraarschap aanvaardde.

Ik zie anderzijds (nog steeds) geen enkel belang voor de Gay Krant Ramadan valselijk te beschuldigen en hij heeft zijn verleden van het doen van omstreden uitspraken niet bepaald mee.
Dat iemand reeds omstreden was, is nog geen argument om zomaar klakkeloos zonder enige bewijs iemand schuldig te achten. De Gay Krant kan er behoorlijke commerciële belangen bij hebben, het uitbrengen van zoetsappige verhalen doet het immers altijd goed. Er zijn genoeg motieven te bedenken iig.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:47:21 #235
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68335844
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat iemand reeds omstreden was, is nog geen argument om zomaar klakkeloos zonder enige bewijs iemand schuldig te achten. De Gay Krant kan er behoorlijke commerciële belangen bij hebben, het uitbrengen van zoetsappige verhalen doet het immers altijd goed. Er zijn genoeg motieven te bedenken iig.
Dat is toch wat ik zeg! Ik vind het hoogst merkwaardig dat de Gay Krant Tariq Tamadan valselijk beschuldigt. Welk belang heeft zij daarvoor?
Daarentegen is het onomstotelijk dat Ramadan heel omstreden uitspraken heeft gedaan.
pi_68335893
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij hebt mij gequote, ik leende alleen een woord van jou en maakte daar een meervoud van noch voel ik me geroepen om jou het onderwerp van mijn reacties te maken wanneer je Hirsi Ali al eigenlijk niet accepteert.
quote:
Hoezo gaat dit niet op voor Ayaan als ik vragen mag - er vanuitgaande dat je je niet ergert dat ik haar gebruik. Er zijn ook boeken te schrijven over de controversies rondom Ayaan nog voordat zij Kamerlid werd, al reeds bekend bij insiders. Kamerlid is wat mij betreft maatschappelijker meer verantwoord dan een hoogleraar aan mijn instituut.
quote:
Werkelijk? Even weggelaten dat ze zelf homo's zijn is dat een strategie in de perswereld. Verkopen op basis van geruchten, reclame, sensatie en spektakel. Nu gaat de gemiddelde hetero zijnde maatschappelijk bezorgde Nederlander ook zo een homokrant openslaan en lezen wat er in staat.
pi_68335962
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is toch wat ik zeg! Ik vind het hoogst merkwaardig dat de Gay Krant Tariq Tamadan valselijk beschuldigt. Welk belang heeft zij daarvoor?
Daarentegen is het onomstotelijk dat Ramadan heel omstreden uitspraken heeft gedaan.
Net zoals dat de zon schijnt. Het is dus stating the obvious om dat vervolgens (althans zo komt het op mij over) het in dit geval toe te passen. Het lijkt er op dat je redeneert van "hij heeft ooit eens wat gezegd, dus heeft hij dit ook gezegd". En "Ik kan niet bedenken waarom de Gay Krant dat zou verzinnen, dus is het waar". Het gaat er niet om wat voor belang zehebben (of wat hij in het verleden heeft gezegd), het gaat er om of deze uitspraken inderdaad gedaan zijn - dan pas kunnen we verder discussiëren. Iemand op basis van een semi-roddelblad gaan veroordelen terwijl deze persoon stellig ontkent de uitspraken gedaan te hebben is wat mij betreft not done.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:51:17 #238
188345 Py
op zich
pi_68335984
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dan herhaal ik mijn eerste antwoord. Afhankelijk van aan welke moslim je het vraagt en welke moskee. De sollicitatieprocedure bij de Wahabieten zal heel wat anders zijn dan de Soefies, niet? Er bestaat niet zoiets als DE moskee. Je hebt een homomoskee in dordrecht meen ik, soenieten en shieten erkennen het niet als zodanig, maar het is wel een moskee. Je hebt een moskee waar vrouwen de imam mogen zijn, wederom erkent de meerderheid van de moslimwereld dit niet, maar het is wel een moskee. Tevens vermoorden de sjieten en soenieten elkaar uit omwille van de gebedsverschillen. Dus laat ik het zo beantwoorden:

Als ayaan naar de moskee van Rumi gaat : Ja.
gaat ze naar de moskeeën van van Wabah : Nee.
Gaat ze naar een moskee waar ik 'de baas' ben: Jup.
Ok, bedankt voor je antwoord. Het beste wat je kan geven denk ik.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:53:14 #239
188345 Py
op zich
pi_68336038
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want je kan je niet distantiëren van iets wat je niet gedaan hebt? Heel veel autochtonen eisen dat moslims zich distantiëren van wandaden van andere moslims, hoe werkt dat dan?
Dat kan prima. Nergens is ook gezegd dat dat niet kan.
pi_68336053
quote:
Update: Krol verklaarde later dat hij en zijn gezelschap de ontmoeting met Ramdan als 'uiterst intimiderend en zelfs bedreigend hebben ervaren'. Krol heeft inmiddels aangifte bij de politie gedaan.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:53:58 #241
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68336066
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij hebt mij gequote, ik leende alleen een woord van jou en maakte daar een meervoud van noch voel ik me geroepen om jou het onderwerp van mijn reacties te maken wanneer je Hirsi Ali al eigenlijk niet accepteert.
Jij reageerde impliciet weliswaar op mijn post waarin ik stelde dat de rol als 'bruggenbouwer' onder druk staat. Jij kwam vervolgens met zo ongeveer;'ja, maar Hirsi Ali'.
quote:
Hoezo gaat dit niet op voor Ayaan als ik vragen mag - er vanuitgaande dat je je niet ergert dat ik haar gebruik. Er zijn ook boeken te schrijven over de controversies rondom Ayaan nog voordat zij Kamerlid werd, al reeds bekend bij insiders. Kamerlid is wat mij betreft maatschappelijker meer verantwoord dan een hoogleraar aan mijn instituut.
Niet over de specifieke rol van 'bruggenbouwer' in Rotterdam. Heeft Hisi Ali thans een gelijkwaardige maatschappelijke functie?
quote:
Werkelijk? Even weggelaten dat ze zelf homo's zijn is dat een strategie in de perswereld. Verkopen op basis van geruchten, reclame, sensatie en spektakel. Nu gaat de gemiddelde hetero zijnde maatschappelijk bezorgde Nederlander ook zo een homokrant openslaan en lezen wat er in staat.
In plaats van dat Ramadan zich distantieert van niet gedane uitspraken zou ik hem, aan de hand van jouw lezing, adviseren om aangifte tegen de Gay Krant te doen.
pi_68336114
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:53 schreef Py het volgende:

[..]

Dat kan prima. Nergens is ook gezegd dat dat niet kan.
En dus als moslims zich zouden distantiëren van dergelijke wandaden, betekent het dat ze er toch wel wat mee te maken hadden of hoe moet ik je vorige uitspraak anders interpreteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68336163
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:53 schreef damian5700 het volgende:
In plaats van dat Ramadan zich distantieert van niet gedane uitspraken zou ik hem, aan de hand van jouw lezing, adviseren om aangifte tegen de Gay Krant te doen.
Om zo nog meer media te triggeren bedoel je? Ja, dat zal zijn naam zuiveren - hebben we ook gezien in het verleden bij andere figuren die beschuldigd werden van van alles en nog wat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68336204
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:53 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij reageerde impliciet weliswaar op mijn post waarin ik stelde dat de rol als 'bruggenbouwer' onder druk staat. Jij kwam vervolgens met zo ongeveer;'ja, maar Hirsi Ali'.
Zolang geen van ons beiden stelt dat jij gedachten / intenties kunt lezen, laten we het dan maar op houden dat het jouw indruk was.
[..]
quote:
Niet over de specifieke rol van 'bruggenbouwer' in Rotterdam. Heeft Hisi Ali thans een gelijkwaardige maatschappelijke functie?
[..]
Heeft niet, had wel toentertijd. Dus nog belangrijker dan 'Het Pad 11e maand.'
quote:
Kom een keer naar Erasmus zou ik zeggen kunnen we Tariq Ramadan adviseren, samen.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:59:09 #245
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68336239
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:50 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net zoals dat de zon schijnt. Het is dus stating the obvious om dat vervolgens (althans zo komt het op mij over) het in dit geval toe te passen. Het lijkt er op dat je redeneert van "hij heeft ooit eens wat gezegd, dus heeft hij dit ook gezegd". En "Ik kan niet bedenken waarom de Gay Krant dat zou verzinnen, dus is het waar". Het gaat er niet om wat voor belang zehebben (of wat hij in het verleden heeft gezegd), het gaat er om of deze uitspraken inderdaad gedaan zijn - dan pas kunnen we verder discussiëren. Iemand op basis van een semi-roddelblad gaan veroordelen terwijl deze persoon stellig ontkent de uitspraken gedaan te hebben is wat mij betreft not done.
Ongeacht hetgeen er in de Gay Krant staat is het allang duidelijk wat zijn opvattingen zijn over homoseksualiteit en de rol van vrouwen in de samenleving. Op basis daarvan oordeel ik. Niet op basis van de aantijgingen van de Gay Krant, alhoewel me dat wel erg bekend in de oren klinkt.
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:59:41 #246
188345 Py
op zich
pi_68336265
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En dus als moslims zich zouden distantiëren van dergelijke wandaden, betekent het dat ze er toch wel wat mee te maken hadden of hoe moet ik je vorige uitspraak anders interpreteren.
Je wil me graag in een bepaalde hoek hebben merk ik.

Als je vraagt wat ik precies bedoel, krijg je antwoord. Als je zelf gaat invullen wat ik bedoel en ik me vervolgens daartegen moet verdedigen, zijn we snel klaar.
pi_68336478
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:59 schreef Py het volgende:

[..]

Je wil me graag in een bepaalde hoek hebben merk ik.

Als je vraagt wat ik precies bedoel, krijg je antwoord. Als je zelf gaat invullen wat ik bedoel en ik me vervolgens daartegen moet verdedigen, zijn we snel klaar.
Laat dan maar lekker zitten, want je draait er gewoon lekker politiek correct omheen.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:09:19 #248
188345 Py
op zich
pi_68336564
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Laat dan maar lekker zitten, want je draait er gewoon lekker politiek correct omheen.
Jij wil horen wat jij wil horen en niet wat een ander wil zeggen.
pi_68336629
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:09 schreef Py het volgende:

[..]

Jij wil horen wat jij wil horen en niet wat een ander wil zeggen.
Ik wil niet een uitleg uit iemand trekken, als iemand een uitspraak doet, moet hij er maar zelf verantwoording voor afleggen. Doet hij of zij dat niet, dan moet hij of zij dat zelf weten, maar niet achteraf gaan klagen als anderen ermee aan de haal gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:15:28 #250
188345 Py
op zich
pi_68336789
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik wil niet een uitleg uit iemand trekken, als iemand een uitspraak doet, moet hij er maar zelf verantwoording voor afleggen. Doet hij of zij dat niet, dan moet hij of zij dat zelf weten, maar niet achteraf gaan klagen als anderen ermee aan de haal gaan.
Deze uitspraak:
quote:

[..]

Daar wil ik best 'verantwoording' voor afleggen hoor. Geen probleem.
pi_68336859
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:15 schreef Py het volgende:

[..]

Deze uitspraak:
[..]

Daar wil ik best 'verantwoording' voor afleggen hoor. Geen probleem.
Inclusief smiley.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:21:52 #252
188345 Py
op zich
pi_68337029
Zinvol discussieren zo
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:48:09 #253
248844 Bowlingbal
pi_68346504
En de wethouders nemen weer mega-bedragen mee.

Geweldig
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
pi_68360262
Er is geen discussie over de uitspraken van Ramadan over vrouwen en homo's. Hij zegt duidelijk dat vrouwen zich gedeisd moeten houden en dat homoseksualiteit niet toegestaan is. Iemand is vrij om deze mening te koesteren. Het hoogleraarschap staat voor mij ook niet ter discussie als er bepaalde opvattingen bestaan. Het gaat fout als deze opvattingen bij iemand horen die geld krijgt van een neutrale overheid voor een adviesrol over deze opvattingen.

Rik Grashoff, de wethouder die Ramadan heeft geërfd van zijn voorganger vertelde in de raadsvergadering dat hij aan Ramadan had gevraagd of deze uitspraken "respectvol en opbouwend bedoeld" waren. Ramadan zei, hoe verrassend, dat ze inderdaad vooral "respectvol" waren. Voor Grashoff was daarmee de discussie afgelopen .

Het hele idee van de aanstelling van Ramadan als adviseur is gebaseerd op de theorie, die nog nooit onderzocht of bewezen is, dat je door religieuze standpunten en organisaties (vooral financieel, bij hem 1.7mln) te steunen, je enige integratie bevordert. De vierdubbele rol van Ramadan is dat hij zichzelf gematigd noemt, dat hij toch deze achterlijke standpunten uit, dat hij zichzelf profileert als islamkenner en dat hij tegelijkertijd de bruggenbouwer zou moeten zijn. Dat is een onmogelijke taak. Je kunt een feminist ook niet als bruggenbouwen opstellen om het contact tussen mannen en vrouwen te bevorderen omdat ze gewoon niet in discussie kan treden met mensen die er traditionele waardes op nahouden. Dan blijf je naar elkaar schreeuwen aan weerszijden van de rivier. Hij noemt homo-, eerwraak- en vrouwenkwesties "gevoelige onderwerpen"; vindt, die "worden opgeworpen om controverse te creëren", terwijl het juist de gevoelige onderwerpen zijn die voor de frictie zorgen. Die moeten nu juist besproken worden. Het sofisme, en de dubbelzinnigheden in zijn uitspraken (een "moratorium op steniging"), passen niet bij iemand die aangesteld is om juist helder te zijn.

Het is geen enkel probleem om zo'n adviesfunctie te hebben, waar best voor betaald kan worden, maar waarom dan iemand die zichzelf zo duidelijk heeft opgesteld aan een kant van de rivier, en die zichzelf als eerste als onderdeel ziet van een partij?. Een neutrale overheid zou moeten kiezen voor iemand die zichzelf ook enigszins neutraal kan opstellen, want een islamkenner hoeft zelf helemaal geen moslim te zijn, en ook de tegenpolen van Ramadan (bijv Hans Jansen) zijn net zo ongeschikt voor de functie. Ze zullen allebei ongetwijfeld veel weten over de islam en de koran, maar ze zijn niet geschikt in deze functie. De helft accepteert hun persoon niet.

Het getuigt overigens van weinig kennis van Rotterdammers om een 'bruggenbouwer' in dienst te nemen die alleen Arabisch, Frans en een soort Oxford-Engels spreekt. Deze man kan zich niet eens redden als hij aan een Rotterdammer de weg moet vragen naar het treinstation... "Het ligt eraan wat je verstaat onder het woord treinstation"

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 25-04-2009 09:47:07 ]
pi_68360411
quote:
Het is ook niet schokkend dat een racist zich met een zelfde soort dedain uitlaat over mensen met een ander kleur velletje. Het gaat erom dat we zo'n persoon uit zijn functie zetten als hij 'bruggenbouwer' moet zijn met diezelfde mensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Autodidact op 25-04-2009 09:51:21 ]
pi_71359020
De wolf in schaapskleren is weer welkom in de USA: http://atlasshrugs2000.ty(...)randson-of-hass.html

Het zal me niks verbazen als Obama hier achter steekt.
  maandag 27 juli 2009 @ 19:09:07 #257
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_71373095
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 09:32 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Het is ook niet schokkend dat een racist zich met een zelfde soort dedain uitlaat over mensen met een ander kleur velletje. Het gaat erom dat we zo'n persoon uit zijn functie zetten als hij 'bruggenbouwer' moet zijn met diezelfde mensen.
Als Ramadan echt een bruggenbouwer zou zijn zou hij dit soort uitspraken niet doen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:51:21 #258
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_71897556
Tariq Ramadan is kwetsbaar. Niet alleen is hij een elitaire persoon met thuisbasis Oxford; het is goed mogelijk dat hij om uiteenlopende redenen geen goede keuze is geweest als adviseur voor de stad Rotterdam, al zijn de studenten en de Faculteit Sociale Wetenschappen in Rotterdam nog zo tevreden met hem (de Volkskrant, 15-8-2009)

Als het niet zo was dat ik had gezien hoe een andere liberale moslim, namelijk Nasr Abu Zayd, stelselmatig door rechts met de grond gelijk werd gemaakt, dan zou ik de Ramadan-critici ook veel makkelijker kunnen bijvallen. ....
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 11:52:27 #259
248844 Bowlingbal
pi_71897575
Nou nou, wat een ontmaskering. Gaat dit nu elke zomer gebeuren? Pas zou ie ook al 'ontmaskerd' zijn.
- Donald Love
pi_71897786
Yup. Hij presenteert een programma op de Iraanse staatstelevisie.

Kortom, aldus de Telegraaf, hij is een handlanger van Een van de Grootste Vijanden van het Vrije Westen! En nee, helaas schud ik dit niet zomaar uit mijn mouw.
pi_71903555
Iran is dan ook een totalitair regime.
pi_71903724
Het is dus toch een moslim? !
pi_71904080
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 16:47 schreef cultheld het volgende:
Iran is dan ook een totalitair regime.
Maar als het Iran, waarmee wij geen conflict, waarmee wij geen oorlog hebben, dat een van de kleinste militaire budgetten in die regio heeft, en waarmee wij handeldrijven, een van de grootste vijanden van het vrije Westen is, dan hebben we het tamelijk goed voor elkaar.

By the way, Iran is geen vijand van het Westen.
pi_71904130
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar als het Iran, waarmee wij geen conflict, waarmee wij geen oorlog hebben, dat een van de kleinste militaire budgetten in die regio heeft, en waarmee wij handeldrijven, een van de grootste vijanden van het vrije Westen is, dan hebben we het tamelijk goed voor elkaar.

By the way, Iran is geen vijand van het Westen.
Iran heeft één van de kleinste militaire budgetten in de regio? Ik denk dat het land na Israël het grootste budget heeft, hoor.

Mijns inziens hoort Israël bij het Westen en in dat geval is Iran wel degelijk een vijand van het Westen.
pi_71904139
Interessante kwestie die ik al tijd intensief heb gevolgd.

Ik ben er niet uit. Ik vind het nogal bijzonder dat veel mensen zo stellig weten dat deze mensen niet deugt, of dat hij wel deugt. Is het niet het belangrijkste om hem te beoordelen op wat hij voor de gemeente Rotterdam doet. Er zijn een paar heel duidelijke doelstellingen, hij moet gewoon zijn quota halen aan stadsdebatten.

Belangrijke wetenschap is dat hij zeer geliefd is bij de studenten van de Erasmus.
De vraag is wel of hij nou zoveel met de gewone gemiddelde burger heeft.

Concluderend ben ik van mening dat de keuze voor Ramadan nogal ongelukkig is geweest. Als je een buggenbrouwer wilt, dan moet je niet iemand nemen waar zoveel controverse om heen ontstaat. Of de controverse in alle opzichten zo terecht is, is een andere kwestie. Er is nogal wat hysterie, vooral uit het kamp van de Gaykrant en er zijn mensen die iedere moslim bij voorbaat verdacht vinden. Maar volgens mij zijn er toch echt betere buggenbrouwers te vinden die wel dicht bij de mensen staan.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:21:25 #266
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_71904180
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:18 schreef cultheld het volgende:

[..]

Iran heeft één van de kleinste militaire budgetten in de regio? Ik denk dat het land na Israël het grootste budget heeft, hoor.

Mijns inziens hoort Israël bij het Westen en in dat geval is Iran wel degelijk een vijand van het Westen.
hangt er vanaf hoe je rekent - misschien in percentage van het bbp of zo - dat door de olieinkomsten natuurlijk vrij groot is .... tja - mompelt is van leugens / erge leugens / statistieken....
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_71904193
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:18 schreef cultheld het volgende:
Ja, als. Maar Iran is geen vijand van het Westen.
pi_71904322
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, als. Maar Iran is geen vijand van het Westen.
Gelukkig bepaal jij de definities.
pi_71904343
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Gelukkig bepaal jij de definities.
Nou ja, ja.

Het punt is: wij hebben geen conflict met Iran en Iran is niet onze vijand.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:37:21 #270
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71904444
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nou ja, ja.

Het punt is: wij hebben geen conflict met Iran en Iran is niet onze vijand.
Maar Iran is wel een gewelddadige dictatuur, waarbij het regime in zo'n beetje alles lijnrecht ingaat tegen de opvattingen in het Westen. De staatstelevisie heeft ook een kwalijke rol gespeeld in de recente protesten, waar toch tientallen (honderden?) mensen om het leven zijn gekomen. Meewerking van Ramadan aan dat station mag best kritisch bekeken worden.

Ik weet het niet zo goed met die Ramadan. Het zijn telkens kleine indidenten, waarbij het bewijs ontbreekt, of hij net aan de goede kant van de streep blijft. Maar als je genoeg kleine overtredingen blijft maken, loop je vanzelf tegen een rode kaart aan.
pi_71904487
Ik weet ook niet wat men met die vent wil, hoor!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:53:00 #272
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_71904723
Is het nou echt nodig om 2 uitspraken uit een toespraak van een uur enorm uit te vergroten? Wij Christenen delen veel normen en waarden met Moslims. Het probleem ligt in Nederland. Er zijn hier kerken die salonchristenen toelaten.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_71905210
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 17:37 schreef Hephaistos. het volgende:

Maar Iran is wel een gewelddadige dictatuur, waarbij het regime in zo'n beetje alles lijnrecht ingaat tegen de opvattingen in het Westen. De staatstelevisie heeft ook een kwalijke rol gespeeld in de recente protesten, waar toch tientallen (honderden?) mensen om het leven zijn gekomen. Meewerking van Ramadan aan dat station mag best kritisch bekeken worden.
Dat weet ik eigenlijk zo net nog niet. Ik heb het gevoel dat die Iranese staatstelevisie de stok is om de hond te slaan. Het lijkt mij dat een intellectueel op elk podium zijn mening mag geven dat hem aangeboden wordt.
quote:
Ik weet het niet zo goed met die Ramadan. Het zijn telkens kleine indidenten, waarbij het bewijs ontbreekt, of hij net aan de goede kant van de streep blijft. Maar als je genoeg kleine overtredingen blijft maken, loop je vanzelf tegen een rode kaart aan.
Je huurt grofweg iemand in om zijn mening te geven, en dan gaan we zeiken dat het niet de mening is die we zelf hebben. Sowieso breekt in dit land nogal snel de paniek uit wanneer we het niet allemaal eens zijn, maar je moet een keer een mening een mening laten zijn. Je moet een speler natuurlijk niet affluiten omdat hij ook daadwerkelijk speelt.

De kern van het probleem lijkt me dat je iemand met publiek geld betaalt om eigen standpunten in te nemen. Als je iemand met publiek geld betaalt dan vertolkt die maar netjes het standpunt van de overheid, als persvoorlichter of zo. Sowieso moet je natuurlijk niet proberen om staatsintellectuelen of staatsdebaters te creeeren. Het vrije woord hou je niet aangelijnd, ook niet via een loonstrook, moet je ook niet willen. Hij mag óf zeggen wat hij vind, en wordt daar dus niet voor betaald, of hij spreekt betaald namens de overheid. Die positie waarin die man zit is het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_71905783
Die haatbaard collaborteer met het iraans regime dat meerdere malen heeft opgeroepen tot vernietiging van de staat israel en waar het woord "jood" een scheldwoord is waarvoor politic elkaar uimaken.

Een dergelijke walgelijk figuur moet je niet willen steunen als vrij westers land ook al lopen dat islamitische studentjes op erasmus universiteit weg met die ramadan.

BTW: dat ik het nog mag meemaken, hierboven heeft sch voor het eerst van zijn leven iets geschreven waar ik het ten dele mee eens ben.
pi_71905879
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:57 schreef buachaille het volgende:
Die haatbaard collaborteer met het iraans regime dat meerdere malen heeft opgeroepen tot vernietiging van de staat israel en waar het woord "jood" een scheldwoord is waarvoor politic elkaar uimaken.

Een dergelijke walgelijk figuur moet je niet willen steunen als vrij westers land ook al lopen dat islamitische studentjes op erasmus universiteit weg met die ramadan.

BTW: dat ik het nog mag meemaken, hierboven heeft sch voor het eerst van zijn leven iets geschreven waar ik het ten dele mee eens ben.
Nou fijn. Maar wat jij zelf hier schrijft is weer zo dom en haatdragend. Bij jou kunnen moslims niks goed doen behalve dood gaan. Dus ik heb liever niet dat je doet alsof we dezelfde mening zijn toegedaan.
pi_71905907
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 19:01 schreef SCH het volgende:

Nou fijn. Maar wat jij zelf hier schrijft is weer zo dom en haatdragend. Bij jou kunnen moslims niks goed doen behalve dood gaan. Dus ik heb liever niet dat je doet alsof we dezelfde mening zijn toegedaan.
Nou dat is niet waar. Ik vind bijvoorbeeld de gewoonte van moslims om geen brood weg te gooien maar te voeren aan de eendjes buitengewoon lovenswaardig en een voorbeeld voor de nederlanders.
pi_71908872
Een bruggenbouwer moet er voor zorgen dat hij aan alle kanten graag gezien is. Je moet kritisch zijn, maar vol respect voor anderen.
Een bruggenbouwer zoals Ramadan zal er uiteindelijk voor zorgen dat de brug de andere kant van de rivier nooit zal bereiken, terwijl al het werk heel veel kost.
Het Avignonsyndroom, dus eigenlijk.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:10:07 #278
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_71910917
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 18:57 schreef buachaille het volgende:
Die haatbaard collaborteer met het iraans regime dat meerdere malen heeft opgeroepen tot vernietiging van de staat israel en waar het woord "jood" een scheldwoord is waarvoor politic elkaar uitmaken.
"Vernietigen", nou nou, dat is wel erg zwaar zeg. Ze willen dat de Palestijnen een eigen staat krijgen en dat Israeliërs onrechtmatige grond inleveren.

Lijkt me logisch. Ja? Ja.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 23:23:47 #279
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_71911218
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:10 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

"Vernietigen", nou nou, dat is wel erg zwaar zeg. Ze willen dat de Palestijnen een eigen staat krijgen en dat Israeliërs onrechtmatige grond inleveren.

Lijkt me logisch. Ja? Ja.
quote:
Ahmadinejad:

Our dear Imam (referring to Ayatollah Khomeini) said that the occupying regime must be wiped off the map and this was a very wise statement. We cannot compromise over the issue of Palestine. Is it possible to create a new front in the heart of an old front. This would be a defeat and whoever accepts the legitimacy of this regime has in fact, signed the defeat of the Islamic world. Our dear Imam targeted the heart of the world oppressor in his struggle, meaning the occupying regime. I have no doubt that the new wave that has started in Palestine, and we witness it in the Islamic world too, will eliminate this disgraceful stain from the Islamic world.
Lijkt me logisch? Neuh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')