Ach ja, dat is waar ook. Hoe kon ik dat nou toch vergeten. Dus dit artikel ontkracht helemaal niks. Niks Grote Gevaar blijkt Brullende Muis. Nothing's changed, really. Het is dus nog gewoon een kwestie van tijd voordat de Mozartpruiken in bruine hemden door de straat marcheren en de treinen weer kedeng keding doen richting Drente?quote:
Doe het zelfquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:02 schreef Nosh het volgende:
Bedenk hier maar een post waar het hoefijzermodel aangehaald wordt.
Nee.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:52 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ach, Hitler was ook extreemlinks.
Niet zo vreemd, aangezien Obama zijn plan gisteren redelijk goed werd ontvangen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:36 schreef Picchia het volgende:
90% belasting. Die Obama is wel daadkrachtig. Ik kan zijn vindingrijkheid wel waarderen.
Weet je waar de DDR voor staat?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:06 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Weet je niet waar NSDAP voor staat?
De DDR had echter niets democratisch over zich. Hitler daarentegen met z'n werkverschaffingsprojecten...quote:
Die keigoede Autobahnen waar miljoenen Nederlandse wintersporters elk jaar weer rucksichtslos over heen broezen (als ze het uberhaupt kunnen betalen)?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De DDR had echter niets democratisch over zich. Hitler daarentegen met z'n werkverschaffingsprojecten...
Dat dus..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:52 schreef Hephaistos. het volgende:
Ach, de PVV is gewoon populistisch. Als het volk wil dat die moslims het land uitgezet worden dan roepen ze dat. Wil het volk dat de bonussen aangepakt worden, roepen ze dat net zo graag.
Consistentie of haalbaarheid boeit het volk geen fuck namelijk
Grote overheid, ontsporende economie, stigmatisering en onderdrukking van minderheden/andersdenkenden. Klinkt hartstikke links in mijn orenquote:
De projecten waren links, net als werkverschaffingsprojecten in de VS toendertijd, maar niet extreem-links.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:09 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
De DDR had echter niets democratisch over zich. Hitler daarentegen met z'n werkverschaffingsprojecten...
Tja, dan zijn Franco, Pinochet en dat soort types ook extreem-links. Dan zijn al die wereldrijken die koloniën hebben uitgebuit ook extreemlinks. Dan is Zuid-Afrika ook extreem-links.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:13 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
stigmatisering en onderdrukking van minderheden/andersdenkenden.
Minus de grote overheid dan wel (van Franco ben ik niet zeker op dat punt). Maar ik zie dat het je gelukkig al begint te dagen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Tja, dan zijn Franco, Pinochet en dat soort types ook extreem-links. Dan zijn al die wereldrijken die koloniën hebben uitgebuit ook extreemlinks. Dan is Zuid-Afrika ook extreem-links.
Jij herdefinieert gewoon rechts en links.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Minus de grote overheid dan wel (van Franco ben ik niet zeker op dat punt). Maar ik zie dat het je gelukkig al begint te dagen.
Man, er bestaat helemaal geen universeel geaccepteerde definitie van links en rechts! En dat kan ook helemaal niet. Wat ik doe is gewoon kijken naar bepaalde punten. Grote overheid/machtsmisbruik en aanpakken van andersdenkenden is iets wat je heel geregeld ziet terugkomen bij bepaalde groepen, ook groepen die zich links noemen. De groepen die dat ook doen en zich niet links noemen hebben het gewoon niet begrepenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:25 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Jij herdefinieert gewoon rechts en links.
Zo kan is het ook. Een tafel een stoel noemen en er dan op zitten.
Waarom heb jij het dan over links?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:28 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Man, er bestaat helemaal geen universeel geaccepteerde definitie van links en rechts!
Ach sukkeltje, toch.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:22 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Minus de grote overheid dan wel (van Franco ben ik niet zeker op dat punt). Maar ik zie dat het je gelukkig al begint te dagen.
Gewoon, omdat het kan, en de linksen altijd zo leuk reageren als ze met hun incompetente inzichten geconfronteerd wordenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Waarom heb jij het dan over links?
Klopt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ach sukkeltje, toch.
Colijn III en VI waren zeker ook links met het dat werkproject "Het Boschplan" enzo.
Precies.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 14:36 schreef Gewas het volgende:
Nee he, niet weer een topic over links-rechts.Lekker boeiend hoe je iemand wil noemen. Het gaat toch om de ideeen?
Precies!quote:
Nee, het is veel erger: ze zijn volledig met zichzelf bezig. Ze hebben het over allerhande problemen, maar zijn zelf het grootste probleem in dit land. Wilders voorop.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:10 schreef Monolith het volgende:
Klootjesvolkrechts is in weze dan ook gewoon linksconservatief.
welnee die bonussen woden betaald met belastinggeld die in de bedrijven gepompt zijn... daar komt die onvrede vandaanquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:10 schreef Monolith het volgende:
Klootjesvolkrechts is in weze dan ook gewoon linksconservatief.
Ik heb het eerder ook over de achterban van Wilders. Geloof maar niet dat die bijvoorbeeld zitten te wachten op de afbraak van de werknemersbescherming.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
welnee die bonussen woden betaald met belastinggeld die in de bedrijven gepompt zijn... daar komt die onvrede vandaan
klassiek rechts thema : zeuren over belastinggeld..daarom werd het eerste reddingsplan van Bush in december door zijn eigen rechtse partij afgewezen
Toch wel.... dat deel van hogerbetaalden, de managers, de middenstanders,of de socalled liberalen..quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb het eerder ook over de achterban van Wilders. Geloof maar niet dat die bijvoorbeeld zitten te wachten op de afbraak van de werknemersbescherming.
iedere partij is tegen stelen van de schatkistquote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Maorijnissov met zijn SP had het altijd over 72%, maar dit is nog weer andere koek. Plannen om inkomen 100% te belasten om zakkenvullen tegen te gaan , linkser kan het gewoon niet!
Het kan natuurlijk altijd nog linkser hè. Wat dacht jij dan? Bijv. bonussen 110% belasten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:49 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1836&Itemid=1
De PVV vindt het onbegrijpelijk dat minister Bos het toelaat dat financiële instellingen die voor miljarden aan overheidssteun ontvangen, gewoon doorgaan met het uitkeren van bonussen.
"Wouter Bos doet er helemaal niks aan, hij staat erbij en kijkt ernaar terwijl het tijd is om keihard met de vuist op tafel te slaan", zegt PVV-fractievoorzitter Geert Wilders.
"Er moet een einde komen aan die bonussen, het is onacceptabel dat banken die met belastinggeld overeind worden gehouden, zichzelf verrijken met perverse bonussen", aldus Wilders.
De PVV wil dat minister Bos met een spoedwet komt waarin staat dat bonussen voor 100% worden belast, zolang een bank overheidssteun ontvangt.
Bos kan hierbij een voorbeeld nemen aan de Amerikaanse president Obama die afgelopen week met een dergelijke wet kwam.
Als Wouter Bos weigert met wetgeving te komen, zal de PVV een initiatiefwetsvoorstel indienen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maorijnissov met zijn SP had het altijd over 72%, maar dit is nog weer andere koek. Plannen om inkomen 100% te belasten om zakkenvullen tegen te gaan , linkser kan het gewoon niet!
Als de staat via een bank een bonus geeft en dan 110% belasting neemt dan gaat ze erop vooruitquote:Op zaterdag 21 maart 2009 08:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd nog linkser hè. Wat dacht jij dan? Bijv. bonussen 110% belasten.
Zo links is Wilders dus helemaal niet.
Het is toch een realiteit?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:53 schreef John.Milton het volgende:
Altijd dat zogenaamde links/rechts denken weer.
Welnee. Het is verschrikkelijk achterhaald. maar voor simpele zielen als de TS is het wel makkelijk. Links/rechts, zwart/wit, goed/kwaad. Meer heeft de arme knul niet nodig om zijn wereldbeeld te vullen.quote:
De links -rechts begrippen zijn veels te beperkt. Maar zo je wil; De VVD is rijkelui rechts, de PVV is gewone man rechts.quote:
Ach ik ben zelf niet zo'n voorstander van dat obsessieve binaire hokjesdenken hoor. Als je het echter toch aanhangt, dan is de schaal links - rechts er eentje van totale overheidscontrole tot aan volstrekte afwezigheid van overheidscontrole. Vanuit dat principe kun je werknemersbelangen wettelijk regelen dus niet bepaald 'rechts' noemen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:45 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Toch wel.... dat deel van hogerbetaalden, de managers, de middenstanders,of de socalled liberalen..
Maar je eigenbelangen als lagerbetaalde werknemer nastreven is niet iets exclusief links , net zoals zeuren over belasting niet exclusief rechts is.. Ook linkse mensen kunnen met rechts meezeuren ... in dit geval van die bonussen is het terecht..
De wereld indelen in links en rechts kan verhelderend zijn ..... maar op een zeker punt is het geleuter geworden... en dat punt is hier al begonnen in de openingspost...
Gotcha. Deze reacties, daar doe ik het allemaal voor.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 10:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee. Het is verschrikkelijk achterhaald. maar voor simpele zielen als de TS is het wel makkelijk. Links/rechts, zwart/wit, goed/kwaad. Meer heeft de arme knul niet nodig om zijn wereldbeeld te vullen.
en dan wat? was is de zin er van..?quote:Op zaterdag 21 maart 2009 14:05 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Gotcha. Deze reacties, daar doe ik het allemaal voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |