Ik ook maar dat eeeh heette toen zo van samen op weg ofzoquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef koningdavid het volgende:
Christelijk Gereformeerd in the house baby. Jeweethetzelluf.
Was gewoon gereformeerd waarschijnlijk dan. Christelijk gereformeerd deed niet mee aan Samen Op Weg.quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:46 schreef Paul het volgende:
[..]
Ik ook maar dat eeeh heette toen zo van samen op weg ofzo
Wat is dan het verschilquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Was gewoon gereformeerd waarschijnlijk dan. Christelijk gereformeerd deed niet mee aan Samen Op Weg.
Nee, ben uit huis. Thuis hebben we er wel watquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:49 schreef Paul het volgende:
[..]
Heb je ook veel mariabeelden in huis?
Verschil is er bijna niet, dat is een beetje het probleem in Nederland.quote:
Waarom moeten Katholieken beelden in huis hebben, die aanbidden toch ook gewoon de Heer en niet een beeld?quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:49 schreef Paul het volgende:
[..]
Heb je ook veel mariabeelden in huis?
Ik zeg niet dat het moet, maar het is wel zo dat ze dat veel hebbenquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:53 schreef Adelante het volgende:
[..]
Waarom moeten Katholieken beelden in huis hebben, die aanbidden toch ook gewoon de Heer en niet een beeld?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:58 schreef Scaurus het volgende:
Injectie van lekkere refochicks
[ afbeelding ]
Daar heb je toch geen flikker aan, die willen nog niet neuqen al geef je ze een nieuwe hoedquote:
Recentelijk een documentaire gezien, op hun 16e mogen die kinderen dus de moderne wereld in en dan gaan ze ook echt helemaal los. Een gast was crystal meth verslaafd geraakt elk kind was elke avond dronken deed alle drugs etc etcquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:09 schreef Susi het volgende:
[..]
Ik blijf dat een bijzondere wereld vinden
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Daar heb je toch geen flikker aan, die willen nog niet neuqen al geef je ze een nieuwe hoed
Los daarvan vraag ik me altijd af of ze er iets onderaan hebben.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef Acinonyx het volgende:
Daar heb je toch geen flikker aan, die willen nog niet neuqen al geef je ze een nieuwe hoed
Veel christelijke vrouwen droegen vroeger ook een soort hoofddoek. Al is het niet verplicht in het christendom.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:52 schreef Grulez het volgende:
[ afbeelding ]
Of is dit als vloeken in de kerk?
Had je het al eens overwogen dan om een slowchat te openen?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:53 schreef koningdavid het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat dit topic in KLB een bedroevend niveau zou bereiken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There's a virus in my system
There's a virus in my brain
There's a virus in my system
And it's driving me insane
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:53 schreef koningdavid het volgende:
Ik had al zo'n gevoel dat dit topic in KLB een aanzienlijk hoog intellectueel niveau zou bereiken.![]()
Het christendom is gewoon beter he?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Veel christelijke vrouwen droegen vroeger ook een soort hoofddoek. Al is het niet verplicht in het christendom.
Eigenlijk wel ja.quote:
Niet alleen christelijke vrouwen, in de jaren 50 was het nog heel algemeen hier in nederland.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Veel christelijke vrouwen droegen vroeger ook een soort hoofddoek. Al is het niet verplicht in het christendom.
Waar blijft de tijdquote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:59 schreef barthol het volgende:
[..]
Niet alleen christelijke vrouwen, in de jaren 50 was het nog heel algemeen hier in nederland.
quote:Ontkerkelijking gaat gestaag door
Naar verwachting zal in 2020 72 procent van het Nederlandse volk buitenkerkelijk zijn - het percentage dat nu al voor de jongeren geldt. De aanhang van de „sterk gemengde” groep van „overige, kleine kerkgenootschappen” en van de islam zal groeien.
Dat schrijft het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in zijn rapport ”Godsdienstige veranderingen in Nederland. Verschuivingen in de binding met de kerken en de christelijke traditie”, dat dinsdag werd vrijgegeven. Opstellers ervan zijn dr. J. W. Becker en dr. J. de Hart.
Nederland zal op den duur een „land van buitenkerkelijken” worden met twee nog omvangrijke kerken of groepen: rooms-katholieken en moslims, voorspellen de onderzoekers „met enige voorzichtigheid.” Daarnaast zal er volgens hen sprake zijn van een „substantiële groep van kleine genootschappen en gezindten”, die sterk van elkaar verschillen. „Het georganiseerde protestantisme kan tot die groep worden gerekend of kan nog afzonderlijk worden onderscheiden.”
Nederland is in de achterliggende decennia snel ontkerkelijkt. En hoewel het tempo daarvan de laatste jaren is afgenomen, „lijkt er van een omgekeerde trend vooralsnog geen sprake”, aldus het rapport.
Noemde in 1958 nog 24 procent van de Nederlanders zich buitenkerkelijk, in 2004 was dit percentage -zoals blijkt uit het langjarige SCP-onderzoek ”Culturele Veranderingen in Nederland”- gestegen tot 64 procent. Dat betekent dat inmiddels bijna twee op de drie Nederlanders zich buitenkerkelijk noemen.
Het aandeel rooms-katholieken liep in de periode 1958-2004 terug van 42 naar 17 procent, het aandeel Nederlands-hervormden van 23 naar 6 procent, dat van de „gereformeerden” van 8 naar 4 procent. Alleen de aanhang van de ”andere kerkgenootschappen” -waaronder pinkster- en evangelische gemeenten- nam toe: van 3 procent in 1958 tot 5 procent in 2004. Hun groei was evenwel „bij lange na niet voldoende om het verval bij de grote kerken te compenseren”, zo merken de onderzoekers op.
De kerken verloren niet alleen leden; tussen 1970 en 2004 nam ook het kerkbezoek van hen die lid bleven aanzienlijk af. „In 1970 kerkte nog 67 procent van de leden geregeld -ten minste eenmaal per veertien dagen, red.-, in 2004 was dat percentage verminderd tot 38 procent.” De geregelde kerkgang nam het sterkst af onder rooms-katholieken: van 71 procent in 1970 tot 18 procent in 2004.
De aanhang van de grote kerkgenootschappen blijft de komende jaren dalen, verwacht het SCP. In 2020 zal nog 10 procent van de bevolking rooms-katholiek zijn en 4 procent zich tot de Protestantse Kerk rekenen.
Het percentage leden van de „overige genootschappen” neemt nog wel toe: van 4 naar 8 procent, terwijl de aanhang van de islam in 2020 op 7 à 8 procent zou kunnen liggen. „Die percentages zijn lager dan men op grond van de ontwikkelingen uit het verleden zou verwachten. De minder sterke stijging van het aantal immigranten die het CBS voorziet, remt de toename van de islam in Nederland af.”
De jongste SCP-publicatie biedt, aldus de inleiding, een actualisering van de voorgaande secularisatierapporten van het planbureau. In zekere zin is het er echter ook een afsluiting van: de komende jaren zal het SCP minder het accent leggen op „ontwikkelingen in de kerkelijke deelname en christelijke gelovigheid” en „ruimer aandacht” schenken aan andere onderwerpen op het terrein van religie en levensbeschouwing.
Nederland is zo ongeveer het atheïstische Staphorst van de wereld.quote:
Tsja, in een paar honderd jaar zal denk ik nog maar een miniem gedeelte van de wereldbevolking gelovig zijnquote:
Nederland is verlicht.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:08 schreef koningdavid het volgende:
Nederland is zo ongeveer het atheïstische Staphorst van de wereld.
De rest van de wereld wordt namelijk steeds geloviger.
Ik denk op de wii.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:38 schreef Laertes het volgende:
Ik hoop dat de messias komt en zegt dat alle gelovigen hun oorlog in de ruimte moeten uit gaan vechten!
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:10 schreef Siniti het volgende:
Een topic van Paul is nog nooit zolang opengebleven
Nederland loopt altijd vooruit op zaken in de wereld.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mag ik hier niet posten?quote:Op donderdag 19 maart 2009 23:39 schreef Paul het volgende:
Geloof jij ?
Praat dan mee in deze slowchat
Nederlanders snappen het gewoonquote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:08 schreef koningdavid het volgende:
Steeds dommer dus....quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:08 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Kinkyquote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:52 schreef Sok41 het volgende:
Joepie pasen binnenkort weer! Dan spelen ik en mijn vriendin altijd een leuk kinky rollenspel met soms wat extra mensen zogenaamd onze discipelen..
Prachtige afbeelding. Het laat niet alleen zien wat voor kinderlijk simplistisch beeld antitheïsten van religie hebben, maar ook hoe wonderlijk naïef en simpel hun beeld van wetenschap is. Enige ervaring in de wetenschappelijke praktijk zou veel atheïsten goed doen.quote:
Het valt allemaal wel mee. Een kleine groep atheïsten schreeuwt heel hard, maar 90% van Nederland is nog gewoon gelovig te noemen. Als ze niet moslim, christen of jood zijn, dan zijn ze ietsist of vereren ze het hogere op popfestivals.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 01:08 schreef koningdavid het volgende:
Dat komt omdat jij niet zo`n baard hebt zoals het een echte baas betaamt.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Wij komen in het paradijsquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:05 schreef koningdavid het volgende:
De eerste officiële lijst met christenen op FOK!:
koningdavid (bescheidenheid siert de mens)
Paul
Chuck_Norris
Ladidadida
Dwerfion
Hetiszover
WAARHEID
Susi
Waris7
STORMSEEKER
Casparovvv
Daantke
Papierversnipperaar
Salsaneck
Ali_Kannibali
esco_
Teenwolf
drummerdude
Skaff-a
Indrukwekkende lijst.
(ik zal er nog vast een hoop vergeten zijn)
Ik wilde dat hij ging happen.quote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hassstike gezellig hoorquote:Op vrijdag 20 maart 2009 08:49 schreef phpmystyle het volgende:
Weet je wat ik altijd zo grappig vind, die Katholieken met van die Maria beeldenen met kerst altijd zo'n stal bij de kerstboom.
Hehehe, voor mij ookquote:Op donderdag 19 maart 2009 23:45 schreef koningdavid het volgende:
Christelijk Gereformeerd in the house baby. Jeweethetzelluf.
In de film Sex Drive wel hoor!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef Acinonyx het volgende:
[..]
Wat natuurlijk niks zegt, behalve dan dat verschillende filosofische stromingen ongegeneerd van elkaar jatten.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:13 schreef Scaurus het volgende:
[..]
![]()
De boodschap van de brede en smalle weg werd trouwens ook al door de oude Grieken verkondigd
Sorry, ben aan het koken. Vanavond oefenen met bandje, morgen vroeg werken, drukdrukdruk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
dat is een beste zin zegquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:10 schreef hoerezooi het volgende:
hoe relax dat ik mijn tijd en gedachte niet hoef te verspillen aan geloof.
dat lijstje kan nog veel langer:quote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:05 schreef koningdavid het volgende:
De eerste officiële lijst met christenen op FOK!:
koningdavid (bescheidenheid siert de mens)
Paul
Chuck_Norris
Ladidadida
Dwerfion
Hetiszover
WAARHEID
Susi
Waris7
STORMSEEKER
Casparovvv
Daantke
Papierversnipperaar
Salsaneck
Ali_Kannibali
esco_
Teenwolf
drummerdude
Skaff-a
Indrukwekkende lijst.
(ik zal er nog vast een hoop vergeten zijn)
Zeggen ze allemaalquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:49 schreef Daantke het volgende:
gelukkig is onze kerk een van de lichtste van Nederland binnen de Ger Gem![]()
Whehe. Als blijkt dat Giel Beelen atheïst is, gaat Paul ook direct twijfelen aan zijn geloofquote:Op maandag 23 maart 2009 12:11 schreef koningdavid het volgende:
De lijst geupdate:
Christenen op fok:
Paul
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 00:54 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Leg uit?quote:
Bijbel veranderd enzo. Heb je zin in die discussie.?. ik niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |