SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Цой жив
wie?quote:
Je kan hem gewoon via de velvet bestellen hoor. Kostte mij 20 euro of zo dus valt nog mee..quote:Op donderdag 26 maart 2009 21:57 schreef super-muffin het volgende:
Helemaal niks
Ik ga er ook maar eens eentje zoeken op Ebay
Ja heb het ook gelezen, interessant stuk.quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:30 schreef LennartCM het volgende:
In de nieuwe 'Gitarist' staat trouwens een interview met de beste man
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:37 schreef BloodSugar het volgende:
Ik heb wel een linkje, als je even een minuutje hebt.
Hopla: http://community.livejournal.com/ohnotheydidnt/32996012.html
Oh, dat wist ik niet. Beter dat hij in het nederlandse blad staat! Die ga ik binnenkort even kopen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:47 schreef LennartCM het volgende:
Dit is een andere he, hij staat met een recent interview in de nederlandese gitarist.
(alsnog bedankt)
Gedaan voor jequote:Op zondag 12 april 2009 11:07 schreef BloodSugar het volgende:
Hier is hij dan:
http://rapidshare.com/fil(...)te_gitarist.pdf.html
Het is niet echt goede kwaliteit, want de scanner is een beetje oud, maar het is te lezen. Omdat ik geen premium account heb bij rapidshare kan het maar 10x gedownload worden. Als iemand een Premium account heeft, voel je vrij om hem opnieuw te uploaden!
Ja, leuk interview. Ben je zelf ook een gitarist?quote:Op dinsdag 7 april 2009 18:30 schreef LennartCM het volgende:
In de nieuwe 'Gitarist' staat trouwens een interview met de beste man
Ik speel wel gitaar, maar nog niet echt de sterren v/d hemel. Maar ik ben aan't oefenenquote:Op zondag 12 april 2009 13:07 schreef Gitaarmat het volgende:
[..]
Ja, leuk interview. Ben je zelf ook een gitarist?
Same herequote:Op maandag 13 april 2009 03:49 schreef Edwinuss het volgende:
Mijn persoonlijke held die me door een kut periode heeft geholpen, zonder enige twijfel de beste muzikant op aarde.
Mag ik vragen wat je kut periode was? Of is dat te persoonlijk?quote:Op maandag 13 april 2009 03:49 schreef Edwinuss het volgende:
Mijn persoonlijke held die me door een kut periode heeft geholpen, zonder enige twijfel de beste muzikant op aarde.
Is best persoonlijk, maar denk periodes die iedereen mee maakt. Denk aan relatie, vertrouwen, "vrienden" en jezelf vinden.quote:Op maandag 13 april 2009 16:19 schreef BloodSugar het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat je kut periode was? Of is dat te persoonlijk?
Ik vind het nieuwe album een mooi geheel. Ik krijg ook het gevoel van het verhaal mee. Tot nu toe nog m'n favoriet van 2009.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 13:30 schreef Edwinuss het volgende:
Ik hoop het ook, stiekem was dat toch zn beste werk. Ik kan niet echt aan het laatste album wennen, het is zeker niet slecht album hoor. Maar het is zo moeilijk wennen![]()
We weten het in ieder geval zeker op 29 januari, dan treden de Peppers namelijk weer voor het eerst op. Ik zou het in ieder geval niet erg vinden als hij zich helemaal gaat richten op z'n solowerk.quote:Classic Rock:
So the Chilis have finally returned to work, following the 2006 double-set Stadium Arcadium. Did guitarist John Frusciante, who in recent interviews seemed to express antipathy towards doing so, take some persuading?
Chad Smith:
[Sounding uncomfortable]: Well… at this time I can’t talk about that. I have been told to stay away from the John questions.
Hmm ja, zolang de Peppers weer een fatsoenlijke, RHCP-waardige plaat, uit gaan brengen.quote:Op woensdag 2 december 2009 07:58 schreef Sequencial het volgende:
Ik zou het wel heel jammer vinden als hij het niet meer náást zijn solowerk zou doen
quote:Op woensdag 2 december 2009 07:58 schreef Sequencial het volgende:
Ik zou het wel heel jammer vinden als hij het niet meer náást zijn solowerk zou doen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."There are four questions of value in life... What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same. Only love."
quote:I hear the Red Hot Chili Peppers are writing music for a 10th album, but without John Frusciante. Guitarist Josh Klinghoffer, who toured with the Peppers as a second axeman (and who also has played with Gnarls Barkley, Beck and PJ Harvey), is involved.
Bronquote:Looks like John Frusciante up and quit on his homeboys. Cuz our buddy Josh Klinghoffer is the new guitar player in Red Hot Chilli Peppers. Drinks are on you dude. Better figure out what sock size your dick is STAT.
Zal hij weer een hele reeks solo albums eruit persen?quote:Op maandag 14 december 2009 01:26 schreef Haunter het volgende:
Redelijk betrouwbare bron ditmaal:
John Frusciante has left Red Hot Chili Peppers, says source
En nog een bronnetje dan maar:
[..]
[..]
Bron
Op de een of andere manier kan ik er niet echt mee zitten, de Peppers hebben zeker wel goed af werk afgeleverd, met blood sugar sex magik als hoogtepunt, maar heb het gevoel dat ze hun tijd wel hebben gehad.quote:Op maandag 14 december 2009 01:26 schreef Haunter het volgende:
Redelijk betrouwbare bron ditmaal:
John Frusciante has left Red Hot Chili Peppers, says source
En nog een bronnetje dan maar:
[..]
[..]
Bron
Precies, zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 14 december 2009 09:06 schreef On het volgende:
[..]
Op de een of andere manier kan ik er niet echt mee zitten, de Peppers hebben zeker wel goed af werk afgeleverd, met blood sugar sex magik als hoogtepunt, maar heb het gevoel dat ze hun tijd wel hebben gehad.
http://johnfrusciante.com/quote:When I quit the band, over a year ago, we were on an indefinite hiatus. There was no drama or anger involved, and the other guys were very understanding. They are supportive of my doing whatever makes me happy and that goes both ways.
To put it simply, my musical interests have led me in a different direction. Upon rejoining, and throughout my time in the band, I was very excited about exploring the musical possibilities inherent in a rock band, and doing so with those people in particular. A couple of years ago, I began to feel that same excitement again, but this time it was about making a different kind of music, alone, and being my own engineer.
I really love the band and what we did. I understand and value that my work with them means a lot to many people, but I have to follow my interests. For me, art has never been something done out of a sense of duty. It is something I do because it is really fun, exciting, and interesting. Over the last 12 years, I have changed, as a person and artist, to such a degree that to do further work along the lines I did with the band would be to go against my own nature. There was no choice involved in this decision. I simply have to be what I am, and have to do what I must do.
Sending love and gratitude to you all.
Van de FP!quote:John Frusciante is uit de Red Hot Chili Peppers. De gitarist stapte ruim een jaar geleden al uit de band maar plaatste gisteren een bekendmaking op zijn website.
Er gingen al langer geruchten dat het lange dienstverband van de gitarist bij de Peppers ten einde liep. Frusciante schrijft op zijn website dat zijn muzikale interesses niet langer bij het maken van muziek in een rockband liggen. Hij gaat solo verder.
De gitarist vierde grote successen met de band. Hij kwam er in 1988 op 18-jarige leeftijd bij, maar raakte na het overweldigende succes van Blood Sugar Sex Magik (1991) verslaafd aan drugs en stapte uit de band. Na een langdurig afkickproces kwam hij er in 1999 weer bij voor het album Californication. In 2003 zette het Amerikaanse muziekblad Rolling Stone hem op nummer achttien op de lijst van beste gitaristen ooit.
De rest van de Red Hot Chili Peppers zijn inmiddels druk bezig met het opnemen van een nieuw album. Wie Frusciante gaat vervangen is nog niet bekend.
Duidelijk verhaal in ieder geval!quote:Op donderdag 17 december 2009 09:19 schreef SlaggY het volgende:
Lees net een bericht op z'n blog:
[..]
http://johnfrusciante.com/
Fijn dat hij de tijd neemt om zijn fans te vertellen hoe hij er over denkt.
Vond het in het begin wel jammer. Support de band al jaren en was ook blij dat hij in 98 terug kwam. Maar nu ben ik er blij om en verwacht ik veel werk van hem op korte termijn.quote:Op vrijdag 18 december 2009 14:22 schreef emokid het volgende:
Het verlaten van de Peppers is waarschijnlijk het beste wat die ooit gedaan heeft. Vooral nu zijn solo albums ook heel goed werken, zo'n band als RHCP staat zijn creatieve uitbarstingen alleen maar in de weg.
Same here!quote:Op vrijdag 18 december 2009 15:51 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Vond het in het begin wel jammer. Support de band al jaren en was ook blij dat hij in 98 terug kwam. Maar nu ben ik er blij om en verwacht ik veel werk van hem op korte termijn.
Thx!quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:18 schreef BloodSugar het volgende:
Mensen! Here, air is eindelijk vrijgegeven als 3e bonus song van The Empyrean! Je kan hem downloaden via Itunes en hier is een youtube link:
Bekijk deze YouTube-video
Klinkt best vet, totaal anders dan The Empyrean.
Ik heb het tijdelijk maar even geript van YouTube, maar als iemand de "hoge" kwaliteit heeft, zie ik het graag verschijnenquote:
quote:John Frusciante verkozen tot beste gitarist
Voormalig Red Hot Chili Peppers-gitarist John Frusciante is verkozen tot beste gitarist van de afgelopen dertig jaar. De gitarist, die de groep in 2008 verliet, staat daarmee boven andere gitaristen als Slash, Prince en Jack White.
Ongeveer dertigduizend mensen brachten hun stem uit op de internetpoll van de BBC. De voormalige Guns N' Roses-gitarist Slash staat op de tweede plaats, gevolgd door Muse-gitarist Matt Bellamy.
Frusciante bracht vorig jaar zijn tiende solo-album uit en vormt nu samen met Duran Duran-bassist John Taylor en zangeres Nicole Turley de band Swahili Blonde.
quote:John was voted the best guitarist of last 30 years in The Axe Factor
One month ago, John was included in BBC Radio 6's poll titled The Axe Factor, with the goal to determine who is the best guitarist of the last 30 years (1980-2010). 40 guitarists were considered for this title and amongst them, there were many of them from UK, which could have been one of the determining factors for picking the winner, given that the poll was mainly targeted at the UK citizens and that the most of the 6 Music's favorites were from their homeland as well.
The results of the poll were announced on the evening of 09th April in a special show presented by Steve Lamacq and the top five is:
John Frusciante - 13,9% of overall votes
Slash - 10,3%
Matt Bellamy - 8,6%
Johnny Marr - 6,8%
Tom Morello - 5%
For the whole list, with all 40 guitarists, click here.
quote:Swahili Blonde’s Man Meat – tracklisting, credits, album art
Swahili Blonde have just revealed the album art and credits for their upcoming album, Man Meat, which will be published sometime this year. As expected, John is playing guitar on all tracks, but he is not involved in producing duties, as it was actually said last year, when Nicole Turkey was interviewed for the Tom Tom magazine. However, John is credited for writing of Tigress Ritual, alongside Duran Duran's John Taylor, while Turley was in charge of mixing and producing all the songs. The album's mastering was done by another big name - Aaron Funk aka Venetian Snares aka the second half of Speed Dealer Moms.
quote:Man Meat out on 06th July, Dr. Teeth single out now on iTunes
Here's a little round-up of all the recent news regarding Swahili Blonde.
The release of the Elixor Fixor vinyl 7" single has been postponed and, instead of next Tuesday, 06th April, it will be out on Tuesday, the 27th of April. Once again, you can obtain it here (they don't send outside of USA) or you can win one on this website if you're feeling creative.
Last week, another of the songs off the album, was published in a digital single format - Dr. Teeth. You can preview it in the player below or get it from either Amazon or iTunes. It's by far, the most interesting piece off the future album, a very cool instrumental with a guitar that peeks out unlike on the other songs, so consider that a recommendation. For all of you audiophiles, a FLAC version of the song will be available in nine days on Boomkat.
And, finally, the long-awaited Man Meat LP, the cover art of which was uploaded about a month ago, has a release date as well and it is 06th July 2010. Once again, it's available only in USA and you can preorder it in the Saki store. Information on how to obtain it elsewhere will follow shortly.
ik ben benieuwdquote:
ah dit valt best wel tegen eigenlijkquote:Op maandag 12 april 2010 12:55 schreef Haunter het volgende:
[..]
Op hun Myspace staan al lange tijd 3 nummers, het doet me niet zoveel.
ik heb hem iigquote:Op donderdag 29 april 2010 14:17 schreef BloodSugar het volgende:
Ik las net dat Here, Air van Itunes is afgehaald omdat het een fout was om het te releasen. Het was bedoeld om Today te vervangen als Japanse bonus track ofzo.
Ik vind 'm in ieder geval steeds toffer worden!quote:Omar Rodriguez Lopez Apologies to everyone who has DL'd the O&J album but we will be re-uploading it to the site it is having some issues with mono and phasing. It is being fixed and will be up in the next day.
Ja, die klinkt ook een stuk beter!quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:23 schreef BloodSugar het volgende:
Volgens Omar is de muziek nu wel in stereo op de site te downloaden.
Op de site staat "This album was recorded many years ago.". Sowieso zijn 0 en 0=2 al begin 2007 uitgebracht.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:22 schreef SlaggY het volgende:
Wanneer is dit album van Omar en John opgenomen?
Dat klinkt veelbelovend! Ik heb al betaald voor de muziek, maar de download kwam niet op gang, dus vandaag nog maar een keer proberen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:32 schreef HalloweenJack het volgende:
Wat een geweldig album! Doet me heel erg denken aan John's eerste twee soloalbums.
Ja dat zijn dezelfde nummers. Volgens mij zijn de andere nummers op het album ook rond die tijd gemaakt en nu pas uitgegeven.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:08 schreef tim. het volgende:
[..]
Dat klinkt veelbelovend! Ik heb al betaald voor de muziek, maar de download kwam niet op gang, dus vandaag nog maar een keer proberen.
En '0' en '0=2' zijn inderdaad al uitgebracht op 7". Zijn dat dezelfde opnames als de gelijknamige nummers die op het album staan?
Your musical compatibility with NickNL is Superquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:22 schreef SlaggY het volgende:
Wanneer is dit album van Omar en John opgenomen?
moet ik eerst jullie Last.fm 's weten ;pquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:21 schreef BloodSugar het volgende:
Hehe heb ik ook, ook bij Haunter.
Die 2 zijn de bassist van The Mars Volta en de broer van Omar. Zij hebben ook al samen gespeeld in het Omar Rodriquez Quintet.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:32 schreef Haunter het volgende:
De tweede plaat met Omar (en nog 2) is nu ook (gratis) te downloaden.
[ afbeelding ]
Denk dat je dan al richting het werk van Syd Barret gaat.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 23:15 schreef tim. het volgende:
Heeft iemand tips voor albums zoals het debuut van Frusciante? Veruit zijn beste, en ook een van de beste albums ooit gemaakt. Perfect voor de zomer, vind ik, als je zo die beelden van Venice Beach ziet in die docu van Bram van Splunteren, en dat bloedhete appartement van Frusciante, dat gevoel wekt het op, daarom zoek ik nu naar soortgelijke albums, maar die kan ik niet vinden. Lekker lo-fi, als het kan.
Solo? Ach, d'r zijn maar een paar mazzelaars die hem hebben gezien in Paradiso destijds.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:15 schreef Twilight-Zone het volgende:
Want vind ik het balen dat ik hem nooit live heb gezien
Syd Barrett en de vroege Pink Floyd moet ik nog een keer beluisteren, dank, en Julian Plenti ken ik (aardig album, maar vooral live heel goed), die vind ik niet echt op "Niandra" lijken. Lijkt Frusciante's tweede album eigenlijk op zijn eerste? Die ken ik nog nietquote:Op woensdag 23 juni 2010 08:52 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Denk dat je dan al richting het werk van Syd Barret gaat.
Album van Julian Plenti is ook een aanrader, maar dat is zeker niet lo-fi.
Het 2e album bevat inderdaad een aantal nummers welke Niandra niet gehaald hebben. De wat mindere / vage nummers zijn puur fillers omdat hij toen geld nodig had.quote:Op woensdag 23 juni 2010 18:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Syd Barrett en de vroege Pink Floyd moet ik nog een keer beluisteren, dank, en Julian Plenti ken ik (aardig album, maar vooral live heel goed), die vind ik niet echt op "Niandra" lijken. Lijkt Frusciante's tweede album eigenlijk op zijn eerste? Die ken ik nog niet.
Syd Barrett en het eerste album van Pink Floydquote:Op woensdag 23 juni 2010 18:03 schreef tim. het volgende:
[..]
Syd Barrett en de vroege Pink Floyd moet ik nog een keer beluisteren, dank, en Julian Plenti ken ik (aardig album, maar vooral live heel goed), die vind ik niet echt op "Niandra" lijken. Lijkt Frusciante's tweede album eigenlijk op zijn eerste? Die ken ik nog niet.
http://www.kinkfm.com/pop(...)t_Radiohead_en_MGMT_quote:David Bowie Tribute met Radiohead en MGMT
14 juli 2010
In januari bereikte ons het nieuws dat er een Tribute To David Bowie album op stapel stond met bijdragen van een een keur aan notabele muziekmakers. Daarna nooit meer iets van gehoord. Maar geen nieuws blijkt ook dit keer weer goed nieuws, want het album is klaar. O.a. MGMT, Radiohead, John Frusciante en mevrouw Sarkozy, Carla Bruni hebben hun favoriete Bowie nummer gecoverd. Het album telt in totaal 33 tracks en komt op 6 september uit. Van Bowie zelfs is sinds zijn hartaanval in 2004 weinig meer vernomen.
Het gaat om Red Money van het Swahili Blonde album (het origineel staat op Bowie's Lodger), dus helaas niets nieuws van Frusciante solo.quote:Op vrijdag 16 juli 2010 22:53 schreef Haunter het volgende:
[..]
http://www.kinkfm.com/pop(...)t_Radiohead_en_MGMT_
Dat is wel jammer! Swahili Blonde vind ik niks.quote:Op maandag 19 juli 2010 14:56 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Het gaat om Red Money van het Swahili Blonde album (het origineel staat op Bowie's Lodger), dus helaas niets nieuws van Frusciante solo.
So much passion..quote:Op maandag 2 augustus 2010 01:07 schreef Haunter het volgende:
Over Swahili Blonde gesproken, hier wat recente foto's van John bij een optreden van deze band.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Valt toch best mee? The Empyrean komt uit 2009. De chili pepertjes staan al langer droogquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:20 schreef _Flea_ het volgende:
Het is wel stil rondom John de laatste tijd qua solo projecten. Wordt tijd voor iets nieuws!
maar ze zijn wel begonnen aan een nieuw albumquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:26 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Valt toch best mee? The Empyrean komt uit 2009. De chili pepertjes staan al langer droog
dat sowiesoquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:36 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ben benieuwd of John gemist wordt op t album.
Ik denk dat we Josh niet moeten overschattenquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:38 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dat sowieso
ik ben meer benieuwd of josh het niveau kan bijhouden
dat zekerquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:43 schreef Haunter het volgende:
[..]
Ik denk dat we Josh niet moeten overonderschattenOok een behoorlijk muzikaal kereltje.
Onderschatten, uiteraardquote:Op vrijdag 24 september 2010 11:45 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dat zeker
heb dan ook veel vertrouwen in het nieuwe album
Ik ben heel benieuwd naar zijn invloed. De laatste platen van the Peppers vind ik persoonlijk mooist. Ook By the Way vond ik bijzonder goed.quote:Op vrijdag 24 september 2010 11:45 schreef DeBassist het volgende:
[..]
dat zeker
heb dan ook veel vertrouwen in het nieuwe album
Vond bij BTW de scherpe randjes er een beetje af.quote:Op vrijdag 24 september 2010 12:15 schreef Ace-of-Spades het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd naar zijn invloed. De laatste platen van the Peppers vind ik persoonlijk mooist. Ook By the Way vond ik bijzonder goed.
Geweldig nummer is dat!quote:
zekerquote:
John en live DVD's? Not gonna happen. Laat hem eerst maar vaker uit z'n studio komen om bijvoorbeeld überhaupt op te tredenquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:22 schreef DeBassist het volgende:
[..]
zeker![]()
ik hoop dat john nog eens een live DVD uitbrengt
heb je wel gelijk in iddquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:05 schreef Haunter het volgende:
[..]
John en live DVD's? Not gonna happen. Laat hem eerst maar vaker uit z'n studio komen om bijvoorbeeld überhaupt op te treden
herkenbaarquote:
ik weet hetquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 20:32 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Komt van de Brown Bunny soundtrack. Staan nog 4 steengoede nummers op.
geweldig nummerquote:Op zondag 3 oktober 2010 14:08 schreef boskameel het volgende:
Deze blijft ik maar luisteren. Die stem.
ik weer in de Brown Bunnyquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:22 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Ik heb de neiging om de tekst van Enough of Me daarop te zingen. Zelf ben ik nu helemaal into 't nummer Heaven en Ah Yom.
tja het is nou niet bepaald een moeilijk nummer om te spelenquote:Op zondag 3 oktober 2010 18:28 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Past Recedes is er ook eentje die blijft hangenIk probeer m te spelen op de gitaar, maar ik hoor maar niet hoe de strumming precies in elkaar zit. De akkoorden heb ik wel.
ah dan ligt het anders jaquote:Op zondag 3 oktober 2010 19:07 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Joa, maar als gitaar noobje (maandje) zijn sommige dingen nog best lastig
Niet zo moeilijk toch? Eerste nummer wat ik speelde toen ik gitaar ging leren.quote:Op zondag 3 oktober 2010 18:28 schreef Ace-of-Spades het volgende:
Past Recedes is er ook eentje die blijft hangenIk probeer m te spelen op de gitaar, maar ik hoor maar niet hoe de strumming precies in elkaar zit. De akkoorden heb ik wel.
quote:Hello people,
There are two new John Frusciante records coming out. The first is an EP entitled Letur-Lefr, and the second is an LP entitled PBX Funicular Intaglio Zone. I sing, play the instruments and am the engineer. The EP features a few friends on vocals, mostly MC’ing. The LP has one feature, the rest of the vocals being my own.
I consider my music to be Progressive Synth Pop, which says nothing about what it sounds like, but does describe my basic approach. I combine aspects of many styles of music and create my own musical forms by way of electronic instruments.
The tracks on Letur-Lefr are from 2010 and PBX was made in 2011. Letur is a compilation, a selected portion of music I made that year while PBX was conceived as an album, the songs having been recorded in succession. The records are very different from each other, so prior to the release of the LP, I will make available a free download of a song called Walls and Doors. This song pointed the way towards PBX, but was recorded 7 months earlier. I always took it for granted that Walls and Doors would be part of the record, but as it turned out the record was better off without it.
Letur-Lefr will be released in Japan on July 4th, in North America on July 17th, and in the rest of the world on July 16th. You can pre-order the EP, which will be available on vinyl, CD, cassette and in 32 bit, FLAC and MP3 digital formats here.
PBX Funicular Intaglio Zone will be released in Japan on September 12th, in North America on September 25th and in the rest of the world on September 24th. Like Letur-Lefr, PBX Funicular Intaglio Zone will be available on vinyl, CD, cassette and in 32 bit, FLAC and MP3 digital formats.
We will provide a pre-order link for PBX sometime in early August.
- Thanks, John
Wel hier te luisteren: John Frusciante - Glowe by maartenjanssenquote:Op maandag 28 mei 2012 12:30 schreef _Flea_ het volgende:
Glowe is een nieuw nummer dat je gratis krijgt als je pre-orderd. Heeft iemand hem al?
quote:Intro/sabam
Hear say
Bike
Ratiug
Guitar
Mistakes
Uprane
Sam
Sum
Walls and Doors 29 (Bonus Track)
Ratiug (acapella version) (Bonus Track)
Hoe gaat ie die acapella doen dan, zonder Ratiug?quote:Op woensdag 30 mei 2012 15:42 schreef Sequencial het volgende:
Afgaande op een titel als 'Ratiug' kunnen we weer wat fraaie achterstevoren gitaarloopjes verwachten
Heb je hem gehoord? waar?quote:Op donderdag 5 juli 2012 09:32 schreef _Flea_ het volgende:
Wat een EP! Eindelijk weer iets dat minder toegankelijk is. Een mix van drum and bass, rap, beetje gitaar en waanzinnige ritmewisselingen.
Heerlijk!
Of het stuk in het midden.quote:Op donderdag 5 juli 2012 11:48 schreef Haunter het volgende:
Heerlijk inderdaad. Het vliegt alle kanten opMet name dat "onmogelijke" stuk rond het einde van In Your Eyes
Ja, ik ben zeer te spreken over de EP. Inderdaad, dit kan niet anders dan een opwarmertje voor zijn plaat zijn in augustus.quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:18 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Of het stuk in het midden.
Ik hou er van! Ben nu ook zeer nieuwsgierig naar de LP de in augustus komt.
Vind het wel pakkend eigenlijk.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:49 schreef Haunter het volgende:
Eerste preview van z'n plaat. Nog veel geflipter dan de EP![]()
Deze staat toch niet op het album?quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:49 schreef Haunter het volgende:
Eerste preview van z'n plaat. Nog veel geflipter dan de EP![]()
Klopt, foutje. B-side.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:09 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Deze staat toch niet op het album?
Ah Yom was een pareltje inderdaad...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:37 schreef Haunter het volgende:
[..]
Die Jappen hebben altijd geluk met b-sides.
Ik heb deze release in augustus helemaal gemist!quote:Frusciante heeft op zijn solo albums laten horen veel meer te zijn dan een begenadigd gitarist. The Will To Death is bijvoorbeeld een echte singer-songwriter plaat. Twaalf kale liedjes gespeeld op akoestische gitaar, zonder poespas maar met bakken emotie. Het tegenovergestelde kregen we vorig jaar voorgeschoteld in de vorm van PBX Funicular Intaglio Zone. Een elektronische plaat die op zijn zachtst gezegd nogal ontoegankelijk is. Frusciante is lekker aan het experimenteren geslagen. Onder alle bliepjes, vervormde stemmen, vreemde beats en wendingen zaten nog best goede liedjes en melodieën verstopt. Maar je moet wel even doorzetten.
Zo ook met de nieuwste EP Outsides die in het verlengde van PBX Funicular Intaglio Zone ligt. Er staan slechts drie nummers op de EP maar de opener Same duurt wel ruim tien minuten. De basis van het nummer bestaat uit synths en een drumcomputer, een fundament waarop Frusciante vervolgens één lange gitaarsolo overheen speelt. De gitaarsolo wordt hier en daar een beetje bewerkt. Ondanks dat de solo soms vrij snel en hectisch is, heeft het nummer toch een relaxte vibe. Breathiac is een chaotische track met vreemde geluiden door elkaar heen en beats die haast willekeurig lijken te zijn. Iets wat op PBX Funicular Intaglio Zone ook vaak te horen was. Niet echt een nummer waar ik iets mee kan. Het blijkt gelukkig het kortste nummer te zijn met zijn tweeënhalve minuut. Het laatste nummer heet Shelf en is het enige nummer met vocalen, hoewel je er niet te veel van moet verwachten want het betreft één gezongen regel en een kort gesproken gedicht. Ook dit nummer is opgebouwd rondom beats uit een drumcomputer en keyboards. Hier is voor het eerst een echte melodie te bespeuren. Shelf is een goed nummer om te kijken of je deze stijl kan waarderen. Vind je Shelf goed, dan waarschijnlijk ook de andere nummers en PBX Funicular Intaglio Zone.
Outsides is zeker geen onaardige EP maar stiekem hoop ik op een nieuw album in de stijl van Curtains of The Will To Death. Het zijn nu toch ook weer de gitaarsolo’s die de EP het luisteren waard maken. Het is leuk dat Frusciante zich van niemand wat aantrekt, lekker zijn gang gaat en naar hartenlust experimenteert met drumcomputers en keyboards, maar vooralsnog heeft dat nog niet in een memorabele plaat geresulteerd.
Bron
quote:April 23rd, 2014
We were holding this exciting news because we were hoping to give you full details when we announced, but as word has leaked out, catching us rather off guard, we wanted to confirm...
yes its true, the extraordinarily talented John Frusciante has indeed been doing some work from his home base in California on our new album. The tracks have been going back and forth via the internet, and we are thrilled with the results. We are all such big fans of Johns work and are honoured to have him adding his magic to the record! There are no current plans for John to tour with us, but his guitars sound incredible on the tracks.
Hoping to have more news for you soon.
- Simon, John, Nick & Roger
Wie had dat gedacht hé John Frusciante de EDM god.quote:Op donderdag 29 januari 2015 19:57 schreef koosfransoos het volgende:
Ik vind het jammer. Ik zie Frusciante nog steeds als gitaargod en niet als dj
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |