abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 april 2009 @ 09:42:32 #221
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_67819283
quote:
Op woensdag 8 april 2009 07:04 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Tel Aviv University historian, Prof. Shlomo Sand is Israelisch en joods.

Ik denk niet dat deze man enig ander motief heeft dan alleen proberen te achterhalen hoe een en ander zit. Het is geen aanval of bedreiging.

Wat iemand uiteindelijk gelooft moet ieder zelf weten, het gaat er (mij iig niet) ook niet om mensen van hun geloof af te halen, maar een stukje relatieveren die eigen waarheid zou al een stuk schelen.

Persoonlijk denk ik dat de voorouders van iemand als Netanyahu, blauwe ogen en zo wit als een vaatdoek, nooit ene stap in Israel/Palestina hebben gezet. Dat betekent niet dat ie dan maar weg moet of geen recht heeft daar te wonen oid, het maakt het alleen veel gemakkelijker Israel als land te zien waar ook de Palestijnen hun plekje kunnen hebben.

Er is nu in Israel zo een verschrikkelijke nadruk op etniciteit. Als er erkenning zou zijn voor dat "joods-zijn" meer een religieus en cultureel iets is, in plaats van een genetisch iets, komt er veel meer ruimte.
Als je het zo formuleert kan ik je veel beter volgen

Wat hij schrijft is een interessante hypothese, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Voor zover mijn kennis gaat is het voorbeeld van de Hasmoneeërs ook werkelijk het enige voorbeeld waarin joden bekeringsdrang toonden. Dit is ook later door de rabbijnen veroordeeld.

Ik ben het ook met je eens dat van de Palestijnen er zeker families tussen zitten die van de oorspronkelijke joodse bevolking afstamt. Dit zal echter een minderheid zijn, omdat ook de Arabieren over het algemeen de pas afgelopen 150 jaar naar het land geïmmigreerd zijn.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_67849814
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:19 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

You tell me. Je schrijft dat joden niet met normale mensen willen mengen.
[..]

100 jaar zionisme na 1900 jaar ballingschap. Ja. Joden hebben een historisch besef, iets waar wij Nederlanders nog wel eens gebrek aan hebben. KIjk bijvoorbeeld naar 5 mei. Dat is al na 50 jaar afgeschaft als officiële vrije dag, we hoeven het maar één keer in de 5 jaar te vieren. De Amerikanen en Fransen vieren hun onafhankelijkheid al meer dan 200 jaar en hebben echt geen plannen om het af te schaffen. Wie weet in Nederland op welke dag ons land officieel onafhankelijk is geworden...
Nou, dat was niet op 5 mei.
Ik zou inderdaad niet weten op welke dag Nederland officieel onafhankelijk geworden is, maar dat was ook een besluit van een congres en niet van een zich vrijvechtende groep. En het is niet de onafhankelijkheid van Frankrijk die op 14 juli gevierd wordt, trouwens.
Ik ben me er wel heel duidelijk van bewust, dat Holland en Nederland geen synoniemen zijn en ook waarom ze geen synoniemen zijn. Telt dat ook?
Waar jij op doelt is niet zozeer een historisch besef, maar een besef/obsessie met eigenheid, afgescheidenheid van andere mensen. De joden beschouwen zichzelf als een uitverkoren volk, dus zijn in wezen racistisch. OK, genocistisch dan. Ze kijken neer op alle andere volken.
Dat is op zich niet zo vreemd: alle volkeren vinden de anderen maar vreemd. Maar de joden houden dat wel erg lang vol.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67849919
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Viajero het volgende:

De laatste alinea wil alleen zeggen dat ik onder andere pro Israelisch ben omdat dat het enige vrije land in de regio is.
Oh, het klonk alsof je daar woont, nu klinkt het alsof je hier woont en veronderstelt.
Want ik weet niet zo heel zeker of de Israelische geheime dienst dissidenten wel helemaal met rust laat.
Maar zoals ik al eerder zei: ik woon hier in een land dat ik nog nooit, op dit gebied, als bedreigend of beprkend heb ervaren. Dat is een luxe, dat realiseer ik me wel.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_67850191
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:42 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Als je het zo formuleert kan ik je veel beter volgen

Wat hij schrijft is een interessante hypothese, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Voor zover mijn kennis gaat is het voorbeeld van de Hasmoneeërs ook werkelijk het enige voorbeeld waarin joden bekeringsdrang toonden. Dit is ook later door de rabbijnen veroordeeld.

Ik ben het ook met je eens dat van de Palestijnen er zeker families tussen zitten die van de oorspronkelijke joodse bevolking afstamment. Dit zal echter een minderheid zijn, omdat ook de Arabieren over het algemeen de pas afgelopen 150 jaar naar het land geïmmigreerd zijn.
Goed, jij vindt dus dat mensen waarvan de voorouders 2000 jaar geleden op een bepaald stuk grnd gewoond hebben, recht hebben op die grond.
Nog los van de vraag waarom je 2000 jaar aanhoudt en geen 200 of 20.000, hoe stel je je dat voor? Iedereen terug naar zijn thuisland?
Ik neem aan, dat je niet aan de belofte van je god aan Abraham denkt. Want de Arabieren zijn ook nakomelingen van Abraham. Door god zelf gered van de dood, zelfs.
Als derde mogelijkheid kunnen we het hebben over de rechtmatigheid van de immigratie van de laatste 200 of 150 jaar. Met tegelijk oog voor de wenselijkheid van die immigratie vanuit diverse oogpunten.
  donderdag 9 april 2009 @ 01:10:48 #225
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67850888
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:28 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Goed, jij vindt dus dat mensen waarvan de voorouders 2000 jaar geleden op een bepaald stuk grnd gewoond hebben, recht hebben op die grond.
Nog los van de vraag waarom je 2000 jaar aanhoudt en geen 200 of 20.000, hoe stel je je dat voor? Iedereen terug naar zijn thuisland?
Ik neem aan, dat je niet aan de belofte van je god aan Abraham denkt. Want de Arabieren zijn ook nakomelingen van Abraham. Door god zelf gered van de dood, zelfs.
Als derde mogelijkheid kunnen we het hebben over de rechtmatigheid van de immigratie van de laatste 200 of 150 jaar. Met tegelijk oog voor de wenselijkheid van die immigratie vanuit diverse oogpunten.
Gast je valt in een labiele her-herhaling van jezelf ..
En dat nu al zo'n 153 threads over Israël vs Palestijnen (ect.) lang..
Hoe dik is die plank voor je harses eigenlijk Kees ?!
Ga dan liever gewoon hardop in jezelf praten tegenover een spiegel gezeten, dat heeft mijns inziens net zo veel nut als wat je nu al tijden doet, te samen met de rest van de beschadigde grammofoon platen die iets tegen Israël hebben en het op duizend en een wijzen blijven verhullen doch tegelijkertijd ventileren !
pi_67850996
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:10 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Ga dan liever gewoon hardop in jezelf praten tegenover een spiegel gezeten, dat heeft mijns inziens net zo veel nut als wat je nu al tijden doet, te samen met de rest van de beschadigde grammofoon platen die iets tegen Israël hebben en het op duizend en een wijzen blijven verhullen doch tegelijkertijd ventileren !
Ik had het helemaal niet tegen jou.
  donderdag 9 april 2009 @ 01:32:41 #227
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67851124
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik had het helemaal niet tegen jou.
Nee ook dat heb je al 150+ threads gedemonstreerd..
Een ieder die maar kan lezen is de lul bij jou !
  donderdag 9 april 2009 @ 02:22:42 #228
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_67851446
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:10 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

pi_67874022
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 06:09 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dit is misschien wel de meest ignorante opmerking die ik je in al de topics heb zien maken Islam is net als het Christendom een zendingsgodsdienst en daarmee inherent intolerant.

Het Jodendom erkent niet alleen andere godsdiensten, maar laat ze ook 100% procent in hun waarde. Geen behoefte om anderen te bekeren, doe gewoon je eigen ding, dan is dat prima. Israel is het enige land in het Midden-Oosten waar volledige godsdienstvrijheid is. Ondanks de joodse meerderheid worden Christenen en Moslims geen strobreed in de weg gelegd.

Echt, moussie, hoe verzin je het
Je weet donders goed wat ik bedoel .. het Jodendom herkent noch het christendom noch de Islam, het christendom heeft ook moeite met de andere twee, de enige die dat niet doet is de Islam, die noemt Joden en Christen broeders van het boek ..

En wat de 'zending' van de Islam aangaat zei ik al eerder, dat staat nogal in tegenspraak met de 'dhimmitude', je zou zelfs kunnen stellen dat wij (het 'christelijke' westen) onze huidige godsdienstvrijheid van de Islam hebben afgekeken .. dat je door je handelen de ander wil overtuigen dat jouw manier beter is is geen zendingsdrang imho.

En dat van al die mooie idealen niets terechtkomt atm hoef je mij niet te vertellen, maar ligt dat aan hun geloof of ligt dat aan het feit dat wij westerlingen maar menen te mogen doen wat we willen in hun landen ..
grond weggeven aan derden, dictators installeren om aan goedkope benzine te komen etc ?
pleased to meet you
pi_67874344
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 06:17 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Elk weldenkend mens begrijpt namelijk dat ook het joodse volk recht hebben op een land en dat er maar een land in deze wereld daar een logische plek voor is. Zo simpel is het.
Elk weldenkend mens ? Je bedoelt elke westerling die gebukt gaat onder schuldgevoel over wat zijn voorouders in de loop van de geschiedenis hebben uitgevreten met de Joden, elke westerling die het verhaal van 'het beloofde land' in meerdere of mindere mate met de paplepel ingegoten heeft gekregen ..
pleased to meet you
pi_67875496
Ik zat ook al wat te kauwen op dat "weldenkend". Waarom zou een volk zo nodig een eigen staat nodig hebben? Er zijn massa's volken zonder eigen staat: er zijn maar pakweg 200 staten en duizenden talen. Nou wil niet per se elke taal een aanduiding zijn van een apart volk, maar dan nog.

Inderdaad moeten joden ergens wonen, net als andere mensen. Maar dat lukt toch ook prima in andere landen. Ik dacht dat er op dit moment ongeveer even veel joden is als buiten Israel wonen. En aan het geklaag te horen dat voortdurend uit Israel opstijgt, kun je dáár beter niet wonen.
Doet me opeens denken aan Hollanders die klagen over natte voeten. Ja, wie gaat er dan ook in de blubber wonen?
pi_67884017
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:24 schreef Kees22 het volgende:

Doet me opeens denken aan Hollanders die klagen over natte voeten. Ja, wie gaat er dan ook in de blubber wonen?
Die kunnen ook gewoon beter bij Duitsland horen.
pi_67886093
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67886293
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:44 schreef DikVoormekaar het volgende:
[ afbeelding ]
Plaatjes doen 't altijd goed.
pi_67886311
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:55 schreef sig000 het volgende:

[..]

Plaatjes doen 't altijd goed.
Geeft pcies aan wie de islamitische kindermoordenaars zijn.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67886513
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:38 schreef moussie het volgende: je zou zelfs kunnen stellen dat wij (het 'christelijke' westen) onze huidige godsdienstvrijheid van de Islam hebben afgekeken .. dat je door je handelen de ander wil overtuigen dat jouw manier beter is is geen zendingsdrang imho.
Hier begrijp ik echt geen biet van.

Om maar eens een willekeurig voorbeeld te nemen: http://en.wikipedia.org/wiki/Al-Hakim_bi-Amr_Allah Wat hebben wij van deze mensen geleerd?

[ Bericht 15% gewijzigd door buachaille op 10-04-2009 11:13:24 ]
pi_67886612
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:56 schreef DikVoormekaar het volgende:

[..]

Geeft pcies aan wie de islamitische kindermoordenaars zijn.
Ja werkelijk waar.
pi_67886641
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

Waren het rode bieten of suikerbieten?
pi_67890408
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef buachaille het volgende:

[..]

en welk gedeelte snap je niet .. dat dhimmitude een voorloper is van godsdienstvrijheid ? Of dat het geen zendingsgodsdienst is omdat er naast een goed voorbeeld geven geen enkele 'boodschap' is die uitgedragen moet worden ?
pleased to meet you
pi_67890821
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 11:19 schreef moussie het volgende:

[..]

en welk gedeelte snap je niet .. dat dhimmitude een voorloper is van godsdienstvrijheid ? Of dat het geen zendingsgodsdienst is omdat er naast een goed voorbeeld geven geen enkele 'boodschap' is die uitgedragen moet worden ?
Beide niet. Godsdienstvrijheid betekent m.i. dat er geen regeltjes zijn voor personen die een andere religie aanhangen dat de 'main stream' godsdienst. Een dhimmie is een tweederangsburger in islamitische landen die aan allerlei extra regeltjes gebonden is en bijvoorbeeld "beschermingsbelasting" moet betalen. De reden voor deze dhimmisering is het plaatsen van andere religies in een "sterfhuisconstructie". Dit is totaal anders dan hoe wij het hier doen en gelukkig hebben wij daar "niets van afgekeken".

Verder is de islam wel een zendingsgodsdienst omdat er hoge sociale druk is op personen die de religie vaarwel willen zeggen. Ook verloopt de verspreiding van de islam dmv geweld. Daarover is genoeg gediscussierd hier op FOk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')