Als je het zo formuleert kan ik je veel beter volgenquote:Op woensdag 8 april 2009 07:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tel Aviv University historian, Prof. Shlomo Sand is Israelisch en joods.
Ik denk niet dat deze man enig ander motief heeft dan alleen proberen te achterhalen hoe een en ander zit. Het is geen aanval of bedreiging.
Wat iemand uiteindelijk gelooft moet ieder zelf weten, het gaat er (mij iig niet) ook niet om mensen van hun geloof af te halen, maar een stukje relatieveren die eigen waarheid zou al een stuk schelen.
Persoonlijk denk ik dat de voorouders van iemand als Netanyahu, blauwe ogen en zo wit als een vaatdoek, nooit ene stap in Israel/Palestina hebben gezet. Dat betekent niet dat ie dan maar weg moet of geen recht heeft daar te wonen oid, het maakt het alleen veel gemakkelijker Israel als land te zien waar ook de Palestijnen hun plekje kunnen hebben.
Er is nu in Israel zo een verschrikkelijke nadruk op etniciteit. Als er erkenning zou zijn voor dat "joods-zijn" meer een religieus en cultureel iets is, in plaats van een genetisch iets, komt er veel meer ruimte.
Nou, dat was niet op 5 mei.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
You tell me. Je schrijft dat joden niet met normale mensen willen mengen.
[..]
100 jaar zionisme na 1900 jaar ballingschap. Ja. Joden hebben een historisch besef, iets waar wij Nederlanders nog wel eens gebrek aan hebben. KIjk bijvoorbeeld naar 5 mei. Dat is al na 50 jaar afgeschaft als officiële vrije dag, we hoeven het maar één keer in de 5 jaar te vieren. De Amerikanen en Fransen vieren hun onafhankelijkheid al meer dan 200 jaar en hebben echt geen plannen om het af te schaffen. Wie weet in Nederland op welke dag ons land officieel onafhankelijk is geworden...
Oh, het klonk alsof je daar woont, nu klinkt het alsof je hier woont en veronderstelt.quote:Op woensdag 8 april 2009 00:00 schreef Viajero het volgende:
De laatste alinea wil alleen zeggen dat ik onder andere pro Israelisch ben omdat dat het enige vrije land in de regio is.
Goed, jij vindt dus dat mensen waarvan de voorouders 2000 jaar geleden op een bepaald stuk grnd gewoond hebben, recht hebben op die grond.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:42 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Als je het zo formuleert kan ik je veel beter volgen
Wat hij schrijft is een interessante hypothese, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Voor zover mijn kennis gaat is het voorbeeld van de Hasmoneeërs ook werkelijk het enige voorbeeld waarin joden bekeringsdrang toonden. Dit is ook later door de rabbijnen veroordeeld.
Ik ben het ook met je eens dat van de Palestijnen er zeker families tussen zitten die van de oorspronkelijke joodse bevolking afstamment. Dit zal echter een minderheid zijn, omdat ook de Arabieren over het algemeen de pas afgelopen 150 jaar naar het land geïmmigreerd zijn.
Gast je valt in een labiele her-herhaling van jezelf ..quote:Op donderdag 9 april 2009 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Goed, jij vindt dus dat mensen waarvan de voorouders 2000 jaar geleden op een bepaald stuk grnd gewoond hebben, recht hebben op die grond.
Nog los van de vraag waarom je 2000 jaar aanhoudt en geen 200 of 20.000, hoe stel je je dat voor? Iedereen terug naar zijn thuisland?
Ik neem aan, dat je niet aan de belofte van je god aan Abraham denkt. Want de Arabieren zijn ook nakomelingen van Abraham. Door god zelf gered van de dood, zelfs.
Als derde mogelijkheid kunnen we het hebben over de rechtmatigheid van de immigratie van de laatste 200 of 150 jaar. Met tegelijk oog voor de wenselijkheid van die immigratie vanuit diverse oogpunten.
Ik had het helemaal niet tegen jou.quote:Op donderdag 9 april 2009 01:10 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Gast je valt in een labiele her-herhaling van jezelf ..
En dat nu al zo'n 153 threads over Israël vs Palestijnen (ect.) lang..
Hoe dik is die plank voor je harses eigenlijk Kees ?!
Ga dan liever gewoon hardop in jezelf praten tegenover een spiegel gezeten, dat heeft mijns inziens net zo veel nut als wat je nu al tijden doet, te samen met de rest van de beschadigde grammofoon platen die iets tegen Israël hebben en het op duizend en een wijzen blijven verhullen doch tegelijkertijd ventileren !
Nee ook dat heb je al 150+ threads gedemonstreerd..quote:
quote:Op donderdag 9 april 2009 01:10 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Gast je valt in een labiele her-herhaling van jezelf ..
En dat nu al zo'n 153 threads over Israël vs Palestijnen (ect.) lang..
Hoe dik is die plank voor je harses eigenlijk Kees ?!
Ga dan liever gewoon hardop in jezelf praten tegenover een spiegel gezeten, dat heeft mijns inziens net zo veel nut als wat je nu al tijden doet, te samen met de rest van de beschadigde grammofoon platen die iets tegen Israël hebben en het op duizend en een wijzen blijven verhullen doch tegelijkertijd ventileren !
Je weet donders goed wat ik bedoel .. het Jodendom herkent noch het christendom noch de Islam, het christendom heeft ook moeite met de andere twee, de enige die dat niet doet is de Islam, die noemt Joden en Christen broeders van het boek ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:09 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dit is misschien wel de meest ignorante opmerking die ik je in al de topics heb zien makenIslam is net als het Christendom een zendingsgodsdienst en daarmee inherent intolerant.
Het Jodendom erkent niet alleen andere godsdiensten, maar laat ze ook 100% procent in hun waarde. Geen behoefte om anderen te bekeren, doe gewoon je eigen ding, dan is dat prima. Israel is het enige land in het Midden-Oosten waar volledige godsdienstvrijheid is. Ondanks de joodse meerderheid worden Christenen en Moslims geen strobreed in de weg gelegd.
Echt, moussie, hoe verzin je het
Elk weldenkend mens ? Je bedoelt elke westerling die gebukt gaat onder schuldgevoel over wat zijn voorouders in de loop van de geschiedenis hebben uitgevreten met de Joden, elke westerling die het verhaal van 'het beloofde land' in meerdere of mindere mate met de paplepel ingegoten heeft gekregen ..quote:Op dinsdag 7 april 2009 06:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Elk weldenkend mens begrijpt namelijk dat ook het joodse volk recht hebben op een land en dat er maar een land in deze wereld daar een logische plek voor is. Zo simpel is het.
Die kunnen ook gewoon beter bij Duitsland horen.quote:Op donderdag 9 april 2009 20:24 schreef Kees22 het volgende:
Doet me opeens denken aan Hollanders die klagen over natte voeten. Ja, wie gaat er dan ook in de blubber wonen?![]()
Geeft pcies aan wie de islamitische kindermoordenaars zijn.quote:
Hier begrijp ik echt geen biet van.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:38 schreef moussie het volgende: je zou zelfs kunnen stellen dat wij (het 'christelijke' westen) onze huidige godsdienstvrijheid van de Islam hebben afgekeken .. dat je door je handelen de ander wil overtuigen dat jouw manier beter is is geen zendingsdrang imho.
Ja werkelijk waar.quote:Op vrijdag 10 april 2009 08:56 schreef DikVoormekaar het volgende:
[..]
Geeft pcies aan wie de islamitische kindermoordenaars zijn.
Waren het rode bieten of suikerbieten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hier begrijp ik echt geen biet van.
en welk gedeelte snap je niet .. dat dhimmitude een voorloper is van godsdienstvrijheid ? Of dat het geen zendingsgodsdienst is omdat er naast een goed voorbeeld geven geen enkele 'boodschap' is die uitgedragen moet worden ?quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:07 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hier begrijp ik echt geen biet van.
Beide niet. Godsdienstvrijheid betekent m.i. dat er geen regeltjes zijn voor personen die een andere religie aanhangen dat de 'main stream' godsdienst. Een dhimmie is een tweederangsburger in islamitische landen die aan allerlei extra regeltjes gebonden is en bijvoorbeeld "beschermingsbelasting" moet betalen. De reden voor deze dhimmisering is het plaatsen van andere religies in een "sterfhuisconstructie". Dit is totaal anders dan hoe wij het hier doen en gelukkig hebben wij daar "niets van afgekeken".quote:Op vrijdag 10 april 2009 11:19 schreef moussie het volgende:
[..]
en welk gedeelte snap je niet .. dat dhimmitude een voorloper is van godsdienstvrijheid ? Of dat het geen zendingsgodsdienst is omdat er naast een goed voorbeeld geven geen enkele 'boodschap' is die uitgedragen moet worden ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |