abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67830457
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:07 schreef Rikketik het volgende:
Ik heb wel dat ik totaal futloos ben bij bijvoorbeeld een saaie les, maar ik weet eigenlijk niet in welke mate niet-ADHD'ers dat wel of niet hebben. Ik heb er ook momenten bij zitten, vooral als ik een tijdje in lekker bezig ben geweest, dat ik opeens heel 'luid' wordt, overal een antwoord op heb en beetje springerig ben. Dan ben ik lichamelijk moe maar geestelijk heel erg wakker. Ik weet alleen niet of dat nu typisch AD(H)D is.
Tijdens lessen had ik standaard weinig energie. Eerder veel moeite doen om wakker te blijven.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:16:51 #252
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67830463
ohoh verminderde eetlust en afvallen.... mooie tegenhanger voor de AD alleen geloof ik dat ik daar niet zo heel veel meer eetlustvan heb gekregen
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_67830467
Ik vind het vooral vervelend als ik in mijn slaapstand zit. Input komt dan wel binnen, maar ik verwerk het niet of zo. Ik reageer dan heel traag op dingen of maak soms niet de associatie met iets wat heel voor de hand ligt. Erg vervelend vind ik dat, ik vind mezelf dan ook helemaal niet leuk. Ik weet vaak wanneer ik me zo kan voelen, en probeer dus dat soort situaties uit de weg te gaan.

Over het algemeen ben ik best energiek, vooral intern, wat zich (soms) weer extern uit. Ik vind dansen daarom heel erg leuk, kan ik m'n energie kwijt.
I HATE MUSIC
pi_67830501
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:15 schreef Murmeli het volgende:
vraag over hard praten: ja, dat doe ik ook en ik heb het niet door. ben sowieso druk op het werk enzo. veel gein trappen enzo en hard roepend door de gangen rennen, hoewel het met AD iets is afgenomen.

wisseligen van energie: ik val als het rustig is snel in slaap ja, ensavonds ben i kte hyper om in slaap te vallen als ik pech heb.
als er iets bestaat tegen dat overdag in slaap vallen dan wil ik dat wel hebben ja. ik kan er nl echt niet goed door functioneren (val dus in slaap bijvergaderingen)

ik ga het proberen vanavond bij de psych. wish me luck
good luck... Laat je het resultaat ook weten?
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_67830544
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:15 schreef Murmeli het volgende:
vraag over hard praten: ja, dat doe ik ook en ik heb het niet door. ben sowieso druk op het werk enzo. veel gein trappen enzo en hard roepend door de gangen rennen, hoewel het met AD iets is afgenomen.

wisseligen van energie: ik val als het rustig is snel in slaap ja, ensavonds ben i kte hyper om in slaap te vallen als ik pech heb.
als er iets bestaat tegen dat overdag in slaap vallen dan wil ik dat wel hebben ja. ik kan er nl echt niet goed door functioneren (val dus in slaap bijvergaderingen)

ik ga het proberen vanavond bij de psych. wish me luck
Succes!

Ik drink liters koffie en soms ook veel Red Bull... En dan tijdens college nog in slaap vallen...

Over hard praten: doe ik alleen als ik erg enthousiast ben.
I HATE MUSIC
  woensdag 8 april 2009 @ 15:24:22 #256
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67830758
dank jullie wel.
zeker het in slaap vallen daarom heb ik nu iets meer motivatie om er wat mee te doen. dat is zo vervelend
  woensdag 8 april 2009 @ 15:25:05 #257
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_67830789
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:16 schreef Lychee_ het volgende:

[..]

Tijdens lessen had ik standaard weinig energie. Eerder veel moeite doen om wakker te blijven.
Ik heb het gevoel dat ik sowieso minder energie heb als ik stil moet zitten. Alleen dat ik er bij de leuke lessen beter mee kan omgaan o.i.d. Maar het is me al regelmatig gebeurd dat ik bijna was weggedommeld bij een saaie les, bijvoorbeeld maatschappijleer. Hoofd op m'n armen op tafel, ogen dicht en ik was weg als ik mezelf niet geforceerd wakker hield. Dat doe ik dan altijd door met mijn benen te bewegen of met mijn vingers op tafel te tikken of zo. Vinden mensen heel irritant, maar ik blijf er enigszins scherp door.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:25:44 #258
171357 Rikketik
pi_67830816
En natuurlijk succes, Murmeli!
pi_67830929
ik praat ook erg hard als ik enthousiast wordt, vaak zonder het zelf in de gaten te hebben
pi_67830933
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:25 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat ik sowieso minder energie heb als ik stil moet zitten. Alleen dat ik er bij de leuke lessen beter mee kan omgaan o.i.d. Maar het is me al regelmatig gebeurd dat ik bijna was weggedommeld bij een saaie les, bijvoorbeeld maatschappijleer. Hoofd op m'n armen op tafel, ogen dicht en ik was weg als ik mezelf niet geforceerd wakker hield. Dat doe ik dan altijd door met mijn benen te bewegen of met mijn vingers op tafel te tikken of zo. Vinden mensen heel irritant, maar ik blijf er enigszins scherp door.
Herkenbaar. Ook dat anderen het irritant vinden..
I HATE MUSIC
pi_67832469
Dat is idd een goede oplossing.
Ik heb ook wel eens als tip gegeven om tijdens colleges maar wat te gaan tekenen.
Niet alle adhd'ers gaan daar even goed mee om, de helft gaat zich er op hyperfocussen.
Maar er zijn er nu een paar die er echt bij zweren.

Volgens mij is het de kunst om meerdere hersenhelften te stimuleren

Als ik niet geprikkeld word tijdens de colleges dan is die bak in mijn hersenen zo vol.
Wil ik alles zo snel mogelijk afkappen, er gaat namelijk met heel veel moeite maar een klein beetje erbij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kabolter op 08-04-2009 16:15:02 ]
  woensdag 8 april 2009 @ 16:13:50 #262
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_67832689
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:07 schreef Kabolter het volgende:
Dat is idd een goede oplossing.
Ik heb ook wel eens als tip gegeven om tijdens colleges maar wat te gaan tekenen.
Dat heb ik toen ik nog op school zat ook altijd gedaan, ik had er zelfs toestemming voor van de leraren. En het werkte, want als ik kon tekenen waren mijn cijfers altijd hoger.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:14:43 #263
171357 Rikketik
pi_67832720
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:07 schreef Kabolter het volgende:
Volgens mij is het de kunst om meerdere hersenhelften te stimuleren
Het was volgens mij zo dat een bepaald gedeelte van je hersenen, als je ADHD hebt, niet genoeg prikkels krijgt en dat je daardoor sneller 'wegzakt' bij iets wat saai is. Door met je vingers te tikken of inderdaad te tekenen, stimuleer je dat gedeelte van de hersenen, waardoor je letterlijk bij de les blijft.
pi_67832764
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:14 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Het was volgens mij zo dat een bepaald gedeelte van je hersenen, als je ADHD hebt, niet genoeg prikkels krijgt en dat je daardoor sneller 'wegzakt' bij iets wat saai is. Door met je vingers te tikken of inderdaad te tekenen, stimuleer je dat gedeelte van de hersenen, waardoor je letterlijk bij de les blijft.
Dat klinkt nog logischer.
  woensdag 8 april 2009 @ 17:24:50 #265
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67835247
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:14 schreef Rikketik het volgende:

[..]

oh is dat zo? ik ga nu bij vergaderingen maar proberen actief mee te schrijven maar soms is er gewoon niks te schrijven. ik zal eens proberen om te gaan tekenen. maar ik weet niet zo goed wat. ben niet zo creatief en de kans is groot dat ik me daar dan weer zo in verdiep dat ik het verhaal waar ik naar luister niet meer kan volgen.
handig he...

oh was net bij een vriendin die heeft dat in slaap vallen ook. die is ook soms heel wakker en soms heel moe en dan kan ze bijna niet wakker blijven. net toen ik er was viel ze ook zowat weg. wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat heeft. En jullie melden het dus ook al voel me weer een stuk minder raar
pi_67839079
quote:
Op woensdag 8 april 2009 17:24 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oh is dat zo? ik ga nu bij vergaderingen maar proberen actief mee te schrijven maar soms is er gewoon niks te schrijven. ik zal eens proberen om te gaan tekenen. maar ik weet niet zo goed wat. ben niet zo creatief en de kans is groot dat ik me daar dan weer zo in verdiep dat ik het verhaal waar ik naar luister niet meer kan volgen.
handig he...

oh was net bij een vriendin die heeft dat in slaap vallen ook. die is ook soms heel wakker en soms heel moe en dan kan ze bijna niet wakker blijven. net toen ik er was viel ze ook zowat weg. wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die dat heeft. En jullie melden het dus ook al voel me weer een stuk minder raar
Join the club.
Succes zo!
  woensdag 8 april 2009 @ 21:22:04 #267
171357 Rikketik
pi_67843187
Kun je eigenlijk cola drinken als je ritalin slikt? Ik heb niks gelezen over bepaalde etenswaren die je beter niet tot je kan nemen, maar aangezien in cola ook cafeïne zit... Ik weet niet of dat een slechte combi is.

Ik drink overigens redelijk veel cola op een dag (liter ongeveer) maar ik wordt er niet gejaagder van of zo.
pi_67843332
Bij mij geen probleem geweest.
Alles is wel mogelijk.
Alleen met alcohol moet je oppassen.
In mijn geval dat ik niet door blijf drinken..
pi_67843356
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef Rikketik het volgende:
Kun je eigenlijk cola drinken als je ritalin slikt? Ik heb niks gelezen over bepaalde etenswaren die je beter niet tot je kan nemen, maar aangezien in cola ook cafeïne zit... Ik weet niet of dat een slechte combi is.

Ik drink overigens redelijk veel cola op een dag (liter ongeveer) maar ik wordt er niet gejaagder van of zo.
Dat weet ik niet. Ik lust zelf geen cola.
Maar enige wat ik weet is dat je erg moet oppassen met alcohol.
Ik wordt sneller dronker met de combinatie Ritalin en alcohol en daarna super irritant en chagerijnig.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:29:55 #270
171357 Rikketik
pi_67843537
Okay, thanx. Ik denk ook dat in veel gevallen aan de persoon ligt of je er wel of niet (of sterk of zwak) op reageert. Ik zal het gewoon eens proberen.

En alcohol drink ik sowieso heel weinig, maar daar zal ik in elk geval mee oppassen.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 00:27:56 #271
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850187
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:22 schreef Rikketik het volgende:

ADDers zijn vrijwel imuun voor cola, aangezien we die drukte al van onszelf hebben Geen probleem dus Ik drink zo'n 6 blikjes cola per dag en nergens last van. Nu snap ik ook waarom ik cola kan drinken voor het slapen gaan, het heeft totaal geen effect op me. Net als redbull...
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 00:28:58 #272
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850207
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:29 schreef Rikketik het volgende:
Okay, thanx. Ik denk ook dat in veel gevallen aan de persoon ligt of je er wel of niet (of sterk of zwak) op reageert. Ik zal het gewoon eens proberen.

En alcohol drink ik sowieso heel weinig, maar daar zal ik in elk geval mee oppassen.
Alcohol kun je gewoon nemen als de Ritalin uitgewerkt is. En aangezien je 's avonds geen ritalin zult slikken is dat dus geen enkel probleem
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  donderdag 9 april 2009 @ 00:29:46 #273
234271 Krentenbol.
Lick my currants!
pi_67850223
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:27 schreef MaJo het volgende:

[..]

ADDers zijn vrijwel imuun voor cola, aangezien we die drukte al van onszelf hebben Geen probleem dus Ik drink zo'n 6 blikjes cola per dag en nergens last van. Nu snap ik ook waarom ik cola kan drinken voor het slapen gaan, het heeft totaal geen effect op me. Net als redbull...
Redbull merk ik ook niks van, ik vind het ook vies maar eens geprobeerd om langer wakker te blijven.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 00:31:01 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850245
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:29 schreef Krentenbol. het volgende:

[..]

Redbull merk ik ook niks van, ik vind het ook vies maar eens geprobeerd om langer wakker te blijven.
Totaal geen effect inderdaad Gek dat andere AD(H)Ders dat nooit gemerkt hebben
  donderdag 9 april 2009 @ 00:34:04 #275
171357 Rikketik
pi_67850307
quote:

[..]

Ik wou net zeggen. Ik kan zo drie grote glazen cola drinken voor het slapen gaan en ik val nog binnen tien minuten in slaap.

Mijn dag is overigens een redelijke rollercoaster aan effecten geweest. Ik voel me nu weer heel rustig, heel relaxed. Alsof alle spanning uit mijn lichaam is. Echt weird.
  donderdag 9 april 2009 @ 00:37:25 #276
171357 Rikketik
pi_67850376
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Alcohol kun je gewoon nemen als de Ritalin uitgewerkt is. En aangezien je 's avonds geen ritalin zult slikken is dat dus geen enkel probleem
Nou ja, de eerste paar weken zal ik in elk geval wel 's avonds moeten slikken. Ik moet er vier per dag en tussen elke tablet moet vier uur zitten. Ik begin om 10.00 uur 's ochtends en eindig om 22.00 uur. Het is niet zo handig als ik de volgende ochtend moet werken omdat ik moet gaan slapen als het effect het sterkst is, maar goed, die twee keer per week moet ik dan maar accepteren. Voor de rest komt dit schema gewoon het beste uit.
pi_67850526
quote:

[..]

Dat verklaart wel wat...
I HATE MUSIC
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 00:49:07 #278
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850582
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:37 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Nou ja, de eerste paar weken zal ik in elk geval wel 's avonds moeten slikken. Ik moet er vier per dag en tussen elke tablet moet vier uur zitten. Ik begin om 10.00 uur 's ochtends en eindig om 22.00 uur. Het is niet zo handig als ik de volgende ochtend moet werken omdat ik moet gaan slapen als het effect het sterkst is, maar goed, die twee keer per week moet ik dan maar accepteren. Voor de rest komt dit schema gewoon het beste uit.
Moet je er echt per se 4 per dag? Ik op zich ook, maar de laatste neem ik om een uur of 7/8 in. Hoef echt niet tot 2 uur 's nachts geconcentreerd te zijn En als ik wakker word om 3 uur dan neem ik er gewoon maar 2 in, als ik wakker word om 7 uur ben ik eerder klaar Sta er niet voor op ofzo, pas het per dag aan op de tijd dat ik opsta (dan neem ik meteen in)
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 00:49:58 #279
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850598
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:46 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Dat verklaart wel wat...
Er gaat een wereld voor je open he

Vind het zelf ook wel fijn dit soort openbaringen, ben ik van het gezeik af van anderen als ik 's nachts aan de cola ben Drink nu ook cola trouwens
pi_67850651
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Er gaat een wereld voor je open he

Vind het zelf ook wel fijn dit soort openbaringen, ben ik van het gezeik af van anderen als ik 's nachts aan de cola ben Drink nu ook cola trouwens
Ik ook..
I HATE MUSIC
  donderdag 9 april 2009 @ 00:55:20 #281
171357 Rikketik
pi_67850693
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Moet je er echt per se 4 per dag? Ik op zich ook, maar de laatste neem ik om een uur of 7/8 in. Hoef echt niet tot 2 uur 's nachts geconcentreerd te zijn En als ik wakker word om 3 uur dan neem ik er gewoon maar 2 in, als ik wakker word om 7 uur ben ik eerder klaar Sta er niet voor op ofzo, pas het per dag aan op de tijd dat ik opsta (dan neem ik meteen in)
Denk dat ik de eerste weken wel die vier moet aanhouden. Het is ook nog maar de vraag of de dosering goed is, als dat eenmaal het geval is kan ik eventueel wat flexibeler worden.
  donderdag 9 april 2009 @ 00:56:03 #282
171357 Rikketik
pi_67850707
Zit nu ook aan de cola trouwens.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 01:01:31 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850788
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:52 schreef FictionalFenna het volgende:

[..]

Ik ook..
Cola
pi_67850793
Maar begrijp ik nu dat je gelijk met 40 mg Ritalin bent begonnen?
Dat is echt veel!
Ik begon toen met 10 mg.
Je lichaam moet echt wennen aan dat spul.
Ik mocht toen de laatste om 18u want anders kon ik echt niet slapen 's avonds. In de bijsluiter geven ze eigenlijk al advies 16.00 uur.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 01:02:01 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850797
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:55 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Denk dat ik de eerste weken wel die vier moet aanhouden. Het is ook nog maar de vraag of de dosering goed is, als dat eenmaal het geval is kan ik eventueel wat flexibeler worden.
Is in het begin wel goed om het trouw te slikken ja

Hoe beviel je eerste dag?
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 01:02:21 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850800
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:56 schreef Rikketik het volgende:
Zit nu ook aan de cola trouwens.
Ik zit altijd aan de cola
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 01:03:22 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67850819
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:01 schreef Lychee_ het volgende:
Dat is echt veel!
Ik begon toen met 10 mg.
10mg per keer denk ik? Dus 4x is 40mg. Je mag per dag je lichaamsgewicht x 1.2 aan ritalin innemen. Dus tenzij rikketik meer dan 160 kilo weegt neem ik aan dat hij gewoon netjes 10mg per keer slikt
pi_67850843
Ja 4x 10 mg.
Maar toen ik begon, was het 1x 10 mg en dan na een week 2x 10 mg en zo verder..
Vandaar mijn opmerking..
  donderdag 9 april 2009 @ 01:07:23 #289
171357 Rikketik
pi_67850859
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:01 schreef Lychee_ het volgende:
Dat is echt veel!
Ik begon toen met 10 mg.
10 mg per pil dus per dag 40 mg inderdaad. Maar je dosering is ook erg afhankelijk van je lichaamslengte en -gewicht.

Eerste dag ging in elk geval redelijk. Voel me nu dus heerlijk relaxed en net als vanmiddag word ik minder afgeleid door andere dingen die in mijn directe omgeving gebeuren. Bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Heb een barstende hoofdpijn en soms word ik spontaan zenuwachtig, maar voor de rest...
  donderdag 9 april 2009 @ 01:09:21 #290
171357 Rikketik
pi_67850876
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:03 schreef MaJo het volgende:

[..]

10mg per keer denk ik? Dus 4x is 40mg. Je mag per dag je lichaamsgewicht x 1.2 aan ritalin innemen. Dus tenzij rikketik meer dan 160 kilo weegt neem ik aan dat hij gewoon netjes 10mg per keer slikt
Ik weeg 90kg en ben 1.90m lang, volgens de psych is dit nog een minimale dosering voor mij.
pi_67850908
Oke, raar dat dat bij mij anders gegaan is.
Ik ben een meid van 1.88m en 80 kg.
Mijn maximale dosering ooit Ritalin was 90 mg. Toen ging ik helemaal flippen.
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 02:06:34 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67851362
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:07 schreef Rikketik het volgende:

[..]

10 mg per pil dus per dag 40 mg inderdaad. Maar je dosering is ook erg afhankelijk van je lichaamslengte en -gewicht.

Eerste dag ging in elk geval redelijk. Voel me nu dus heerlijk relaxed en net als vanmiddag word ik minder afgeleid door andere dingen die in mijn directe omgeving gebeuren. Bijwerkingen vallen tot nu toe mee. Heb een barstende hoofdpijn en soms word ik spontaan zenuwachtig, maar voor de rest...
Klinkt goed zelf nauwelijks last van bijwerkingen gehad behalven slapeloosheid en afvallen. Maar dat laatste vond ik niet erg
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 02:12:12 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_67851386
quote:
Op donderdag 9 april 2009 01:12 schreef Lychee_ het volgende:
Oke, raar dat dat bij mij anders gegaan is.
Ik ben een meid van 1.88m en 80 kg.
Mijn maximale dosering ooit Ritalin was 90 mg. Toen ging ik helemaal flippen.
Ik snap je verhaal niet helemaal. Aangezien Ritalin maar 4 uur werkt is het toch logisch dat rikketik meerdere tabletten per dag moet slikken? Anders is het een beetje loos...

en je kreeg 90mg per dag binnen? Hoeveel miligram per keer dan?
pi_67856877
Waarom zou je om 22:00 nog willen slikken? Bang voor de rebound?

Ik val dus nooit zomaar in slaap.
Begin erg rustig, 's ochtends.
Om een uurtje of 11 begin ik echt wakker te worden.

Daarna zet de druk langzaam op.

Om een uurtje of 5 word ik een stuk rustiger.
Om een uurtje of 6 ga ik eten.
En vanaf een uurtje of 7 word ik weer een stuk drukker.

Maakt niet uit hoe slecht ik die week heb geslapen, val niet in slaap.

Slik daarom voor het slapen gaan Seroquel.
Het was wel een beetje eng, als je ziet waar het normaal voor word gebruikt.

Maar het werkt echt perfect.
Denk maar aan 1 ding tegelijk en zodoende kan ik slapen.
En de volgende dag is het naar mijn gevoel uitgewerkt.
Sta dus helder op.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:13:08 #295
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67857027
Hoihoi.... ik heb gisteren niks gezegd bij de psych de andere mensen in mijn groepje namen zoveel tijd in dat ik er niet tussen kon/durfde te komen. Heb wel tegen de psych gezegd dat ie weer een afspraak voor me moet regelen bij de psychiater dus dan ga ik het er daar sowieso wel mee over hebben.

Wakker worden van cola heb ik ook nooit hoor. Laast een uurtje wakker gebleven door espresso bij een vergadering waar ik weer eens in slaap viel. Vanmiddag hebben we ook weer een overleg dus ik ga eens kijken of tekenen helpt. proberen om dat gedachteloos te doen anders volg ik het overleg niet meer denk ik.
Kon trouwens weer echt mn bed niet uit vanmorgen, was dinsdag mn AD vergeten in te nemen en ik denk dat ie dus gisteravond extra hard aankwam en ik was ook nog te laat naar bed gegaan dus ik was me een partij duf vanmorgen zeg Nu wel redelijk wakker, hoewel ik altijd een beetje een duffig hoofd heb (denk van de AD)
pi_67857540
Balen zeg Murmeli...
Je hebt dus geen individuele gesprekken met je psych?
Lijkt mij ook vervelend.
Ik vind het wel fijn dat ik individuele gesprekken heb.

Idee wanneer je dan bij de psychiater terecht kan? Anders zal ik gewoon je huisarts bellen.
Succes.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:37:51 #297
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67857880
ik hoor het volgende week woensdag van de psych offie een afspraak kan regelen denk ik. zal wel met een weekie of 2 zijn denk ik. dat hou ik nog wel uit, qua werk hoef ik nu toch niet mijn eigen taken te doen voorlopig dus het is niet zo erg als ik in slaap val en dan ben ik meteen bij de psychiater en via de huisarts duurt het ook wel ff natuurlijk.
ja ik vind het ook vervelend soms dat ik alleen de groep heb. ook al heeft het ook wel voordelen, dat je dingen herkent van anderen en dan denkt he dat is het wat mij ook in de weg zit. zo kwam ik er ook door een groepslid achter dat ik eigenlijk meer angstklachten heb dan ik dacht...
  donderdag 9 april 2009 @ 11:41:30 #298
171357 Rikketik
pi_67858013
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:07 schreef Kabolter het volgende:
Waarom zou je om 22:00 nog willen slikken? Bang voor de rebound?
Het is op dit moment geen kwestie van willen, maar van moeten. Ik moet er vier per dag nemen van de psych en ik moet het om de vier uur doen. Simpel, dan doe ik dat ook.
pi_67858535
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:41 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Het is op dit moment geen kwestie van willen, maar van moeten. Ik moet er vier per dag nemen van de psych en ik moet het om de vier uur doen. Simpel, dan doe ik dat ook.

Hij/zij legt niet uit waarom?

Ik was daar gelukkig een stuk kritischer in. Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen vertrouwen had in zijn kennis. Binnen no time werd er al een stuk papier en een potlood gepakt om een illustratie te tekenen wat aangaf hoe amphetamines op 'ons' brein werken.

Heeft mij wel enorm geholpen, anders had ik nu nog aan de Ritalin gezeten, en was het enige wat (steeds) veranderde de dosis. Dat kwam ook doordat ik een persoonlijke aanpak eiste, ipv de gemiddelde aanpak, dat wat voor de meesten goed is. Niet dat ik zo speciaal ben, maar meer omdat ik door die eisen wel wist wat ik wou en niet wou.

Snap dat niet echt. Je slikt pillen en wil niet weten wat, hoe, wanneer en waarom.
Zo komt het, heel kort door de bocht, bij mij over.
Het zijn ook nog eens pillen die zich voornamelijk in het hoofd afspelen qua werking.

Weet hij/zij dat met die tijden?
In 9 van de 10 gevallen word volgens mij aangegeven dat het een richtlijn is en dat het maar bij een klein groepje beter werkt, zo laat innemen. Deze mensen hebben vooral bij het inslapen er baat bij.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:01:29 #300
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_67858781
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:54 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Hij/zij legt niet uit waarom?

Ik was daar gelukkig een stuk kritischer in. Wat overigens niet wil zeggen dat ik geen vertrouwen had in zijn kennis. Binnen no time werd er al een stuk papier en een potlood gepakt om een illustratie te tekenen wat aangaf hoe amphetamines op 'ons' brein werken.

Heeft mij wel enorm geholpen, anders had ik nu nog aan de Ritalin gezeten, en was het enige wat (steeds) veranderde de dosis. Dat kwam ook doordat ik een persoonlijke aanpak eiste, ipv de gemiddelde aanpak, dat wat voor de meesten goed is. Niet dat ik zo speciaal ben, maar meer omdat ik door die eisen wel wist wat ik wou en niet wou.

Snap dat niet echt. Je slikt pillen en wil niet weten wat, hoe, wanneer en waarom.
Zo komt het, heel kort door de bocht, bij mij over.
Het zijn ook nog eens pillen die zich voornamelijk in het hoofd afspelen qua werking.

Weet hij/zij dat met die tijden?
In 9 van de 10 gevallen word volgens mij aangegeven dat het een richtlijn is en dat het maar bij een klein groepje beter werkt, zo laat innemen. Deze mensen hebben vooral bij het inslapen er baat bij.
wat voor medicijnen heb jij nu dan? en hoe werkt dat dan in je hersenen met ADHD en met de medicijnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')