Solidariteit hoeft echt niet te betekenen dat ze allemaal hierheen komen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je niet meer inhoudelijk ingaat op mijn repliek?
En arbeidsmigratie is niet de oplossing - laat staan dat arbeidsmigratie landen helpen te ontwikkelen. Polen helpen het land niet op te bouwen als ze massaal hierheen komen. Dat talent is daar hard nodig om het land op te bouwen..
Zoals DS4 in het andere topic al zei: een kat in het nauw.....quote:Door talent uit hun moederland weg te halen ondermijn je de ontwikkeling van het land van herkomst.
Je reageert intussen trouwens net zo hostiel als een stier op een rode lap. Motiveert mij niet echt om te reageren btw.
Al gauw minimaal een miljard. En dat is best veel.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 23:25 schreef Plato1980 het volgende:
Ah, Rutte komt weer eens met het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking als oplossing. Ja, Mark, dat zal zoden aan de dijk zetten.
Het kost gemiddeld een half miljoen (dus 500.000 euro) om één werkloze via reïntegratie aan het werk te krijgen. Dat mag je van mij dan zinloos noemen.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar geen enkele- GEEN ENKELE!! - gunst voor de zwakkere om die nou eens vooruit te helpen. Nee die worden niet meer aan een re-integratieproject geholpen ,want die zijn immers zinloos stelt Rutte.![]()
Als iets niet goed werk: dan kan je het herzien. Dat het efficiënter wordt. Maar de VVD ziet haar kans weer schoon om het dan gewoon helemaal af te schaffen. Alles over 1 kam. Precies net zo met de uitkeringsgerechtigden. Die zijn in de ogen van de VVD het vijfde wiel aan de wagen, die kan je beter kwijt dan rijk zijn. En waarom zou je die geen welvaartsvaste uitkering gunnen?quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:45 schreef nikk het volgende:
[..]
Het kost gemiddeld een half miljoen (dus 500.000 euro) om één werkloze via reïntegratie aan het werk te krijgen. Dat mag je van mij dan zinloos noemen.
Napraten lukt je prima. En die opmerking is kut op dirk, want hij zat zelf hartstikke klem over de "betrouwbaarheid van anonieme posters" enerzijds en "de niet op feiten doch op beeldvorming beluste journalisten" anderzijds. Je moet een klasse kok zijn om daar nog chocola van te maken. Dat lukt zelfs hem niet.quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:27 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Solidariteit hoeft echt niet te betekenen dat ze allemaal hierheen komen.
[..]
Zoals DS4 in het andere topic al zei: een kat in het nauw.....
Volksverzekering. Werknemers en werkgevers premie te laten betalen. Zo moeilijk kan dat niet zijn.quote:Overigens staat nog steeds de vraag open wie dan volgens jou de WIA moet betalen, en wat daar de consequenties van zijn...
quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als iets niet goed werk: dan kan je het herzien. Dat het efficiënter wordt. Maar de VVD ziet haar kans weer schoon om het dan gewoon helemaal af te schaffen. Alles over 1 kam. Precies net zo met de uitkeringsgerechtigden. Die zijn in de ogen van de VVD het vijfde wiel aan de wagen, die kan je beter kwijt dan rijk zijn. En waarom zou je die geen welvaartsvaste uitkering gunnen?![]()
En waar precies lees jij dat de VVD het helemaal af wil schaffen?quote:2 stoppen met niet werkende reïntegratietrajecten
Staat klip en klaar op de site van de VVD: AFSCHAFFEN!!!quote:Op woensdag 25 maart 2009 10:59 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[..]
En waar precies lees jij dat de VVD het helemaal af wil schaffen?
Volgens jouw eigen post, met VVD bron is het:quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Staat klip en klaar op de site van de VVD: AFSCHAFFEN!!!
Dat is iets anders dan de niet goed werkende projecten aan te pakken of te kiezen voor een andere opzet dat wel efficiënter werkt.
quote:2 stoppen met niet werkende reïntegratietrajecten
quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:08 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Volgens jouw eigen post, met VVD bron is het:
[..]
Jij wil doorgaan met projecten die niet werken?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er staat stoppen met niet-werkende reorganisatie projecten. Dat is hetzelfde als afschaffen.
Je begrijpt het niet - blijkbaar is het te lastig voor je; dus dan maar weer even een lichtend voorbeeld:
Ik heb een auto. Die doet het niet.
Ik kan twee dingen doen:
optie 1: ik laat de auto repareren. Hij doet het dan weer.
optie 2: ik sodemieter het ding bij de Roteb, immers auto's genoeg.![]()
optie 1: voorkeur EG, rentmeesterschap!
optie 2: voorkeur VVD.. Opgeruimd staat netjes!
Kwartje gevallen?'
Doorrijden met een auto die het niet doet? Nee!quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:27 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij wil doorgaan met projecten die niet werken?
Alleen als je van mening bent dat reorganisatie projecten per definitie niet werken. Dus wat zegt dit over jouw gedachtegoed?quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Er staat stoppen met niet-werkende reorganisatie projecten. Dat is hetzelfde als afschaffen.
Wat een absurde vergelijking.quote:Op woensdag 25 maart 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet - blijkbaar is het te lastig voor je; dus dan maar weer even een lichtend voorbeeld:
Ik heb een auto. Die doet het niet.
Ik kan twee dingen doen:
optie 1: ik laat de auto repareren. Hij doet het dan weer.
optie 2: ik sodemieter het ding bij de Roteb, immers auto's genoeg.![]()
optie 1: voorkeur EG, rentmeesterschap!
optie 2: voorkeur VVD.. Opgeruimd staat netjes!
Kwartje gevallen?'
Aha, je wilt hem inruilen voor eentje nieuwe die zuiniger is? Wat een goed idee van je.quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:50 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wat een absurde vergelijking.
Een beter voorbeeld:
ik heb een auto, die verbruikt veel brandstof en is dus per km veel te duur.
Ik kan twee dingen doen:
1) Ik blijf stug doorrijden en ik loop leeg op deze auto.
2) Ik ruil 'm in voor een auto die veel zuiniger loopt, waardoor ik voor het zelfde bedrag veel meer kms kan maken, of hetzelfde aantal kms voor veel minder geld.
Optie 1: Voorkeur EG.
Optie 2: Voorkeur Xtreem
Kwartje gevallen?
Hoezo werken ze per definitie niet?quote:Op woensdag 25 maart 2009 12:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Alleen als je van mening bent dat reorganisatie projecten per definitie niet werken. Dus wat zegt dit over jouw gedachtegoed?
Als mensen dusdanig moeilijk bemiddelbaar zijn, dan moet je je afvragen of het wel zin heeft om het te proberen. Wie wordt daar beter van?quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aha, je wilt hem inruilen voor eentje nieuwe die zuiniger is? Wat een goed idee van je.
Want Rutte wil wel iets bij het grofvuil plaatsen, maar ik lees niets over een alternatief hoe hij moeilijk bemiddelbare werklozen aan een baan wilt helpen. M.a.w. hij laat liever die kwetsbare groep in de kou staan en schrijft ze dus liever af
Tja. Dat is sociaal![]()
Teeeering zeg hé. Lezen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoezo werken ze per definitie niet?
Je lijkt Kant wel met haar alleenrecht om te bepalen wat sociaal en wat asociaal isquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Aha, je wilt hem inruilen voor eentje nieuwe die zuiniger is? Wat een goed idee van je.
Want Rutte wil wel iets bij het grofvuil plaatsen, maar ik lees niets over een alternatief hoe hij moeilijk bemiddelbare werklozen aan een baan wilt helpen. M.a.w. hij laat liever die kwetsbare groep in de kou staan en schrijft ze dus liever af
Tja. Dat is sociaal![]()
De manier waarop het nu wordt geregeld werkt per definitie niet. Het is altijd hetzelfde liedje, er worden bakken geld ingestopt, maar er worden geen echte bedrijven die hier de expertise voor hebben, ingezet. Bedrijven die goede contacten hebben en weten hoe het spelletje wordt gespeeld gaan er met de centen vandoor en het resultaat valt vies tegen.quote:Op woensdag 25 maart 2009 17:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoezo werken ze per definitie niet?
Dat de VVD het begrip verkracht, kan ik niet helpen.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 13:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Je lijkt Kant wel met haar alleenrecht om te bepalen wat sociaal en wat asociaal is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |