abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:32:02 #76
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67205090
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mark Rutte riep nog zeer kortgeleden dat hij wilde korten op de WAO-uitkeringen. Ik heb mark Rutte nergens horen roepen dat rijken van hun salaris moeten inleveren.

Begrijp ik nu dat je distantieert van Rutte's opmerking dat hij op de WAO-uitkering wilt korten?
Ik ben een liberaal, ik denk graag voor mezelf. Dus, waar stel ik dat ik daarop wil korten? En waar haal je vandaan dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_67205113
@echtgaaf dit zijn plannen.. lees ook deze plannen is? Alle mensen boven balkenende norm

http://www.spitsnieuws.nl(...)elasting_naar_6.html

rijken van 52% naar 60%, worden deze toch ook gekort?
pi_67205160
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:32 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik ben een liberaal, ik denk graag voor mezelf. Dus, waar stel ik dat ik daarop wil korten? En waar haal je vandaan dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
Ik stel vast: je bent het op diot punt niet eens met Rutte. Hulde.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:36:54 #80
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67205255
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik stel vast: je bent het op diot punt niet eens met Rutte. Hulde.
Schitterend hoe jij conclusies trekt...
Thucydides
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:39:32 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_67205323
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat mij nou zo stoort aan de VVD is dat ze de pijn niet eerlijk willen verdelen. Ze pakken altijd de zwakkeren, maar NOOIT de rijken.

Als we moeten bezuinigen: waarom dan niet iedereen evenredig?
Zijn politici de zwakkeren? .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_67222977
Niet meer dan terecht dit, in de vrije markt moet momenteel iedereen inleveren. En netto betalen zij ook nog eens belasting. Het is niet meer dan normaal dat er op de kostenposten voor de overheid (de ambtenaren en politici) wordt bezuinigt.
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_67233493
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:36 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Schitterend hoe jij conclusies trekt...
Nou geef dan eens duidelijkheid met je gedraai.

Ben je nou voor of tegen dat arbeidsongeschikten worden gekort? Zoals Rutte oorspronkelijk wel degelijk wilde volgens het artikel in de Telegraaf.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:23:44 #84
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67233735
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Nou geef dan eens duidelijkheid met je gedraai.
Ik heb mijn mening nog helemaal niet gegeven, hoe kan ik dan draaien?
quote:
Ben je nou voor of tegen dat arbeidsongeschikten worden gekort? Zoals Rutte oorspronkelijk wel degelijk wilde volgens het artikel in de Telegraaf.
Ik ben voor een inflatiecorrectie op alle uitkeringen.

En nu jij:
Waar haal je vandaag dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
En hoeveel beter moet die WIA groep het krijgen volgens jou, en wie moet dat betalen?
Thucydides
  maandag 23 maart 2009 @ 09:57:28 #85
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67315941
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[..]

En nu jij:
En hoeveel beter moet die WIA groep het krijgen volgens jou, en wie moet dat betalen?
EG, je gaat me toch niet vertellen dat je geen antwoord kunt geven he?
Thucydides
pi_67317152
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:23 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[..]

En nu jij:

Je was al duidelijk dat je mensen met een uitkering, ook WIA-ers/WAO-ers op achterstand wilt zetten.

En dat vind ik nou echt vreselijk a-sociaal. Nog niet waaard om met je daarover in discussie te gaan.

Het is algemeen bekend dat de VVD erg eenzijdig de pijn het meeste toebedeelt aan de zwakken, door al enige partij het meest te willen bezuinigen op de sociale zekerheid.

Maar niets willen weten van het aftoppen van de hypotheekrente voor de allerrijksten. De balans in die partij is gewoon totaal zoek. De partij van de minste solidariteit. Als die bij hen al bestaat.
  maandag 23 maart 2009 @ 10:53:05 #87
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67317298
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Je was al duidelijk dat je mensen met een uitkering, ook WIA-ers/WAO-ers op achterstand wilt zetten.

En dat vind ik nou echt vreselijk a-sociaal. Nog niet waaard om met je daarover in discussie te gaan.

Het is algemeen bekend dat de VVD erg eenzijdig de pijn het meeste toebedeelt aan de zwakken, door al enige partij het meest te willen bezuinigen op de sociale zekerheid.

Maar niets willen weten van het aftoppen van de hypotheekrente voor de allerrijksten. De balans in die partij is gewoon totaal zoek. De partij van de minste solidariteit. Als die bij hen al bestaat.
Wederom weiger je een antwoord te geven. Hoe zou dat toch komen?
Thucydides
pi_67317608
quote:
Op maandag 23 maart 2009 10:53 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Wederom weiger je een antwoord te geven. Hoe zou dat toch komen?
Mijn antwoorden staan er. Maar jij draait liever om de brei heen.

Dan even anders:

vb:

"Iemand van 55 heeft 35 jaar de pest pokkepleuris gewerkt en verdiende ongeveer modaal. Nooit ziek geweest en bij een griepje werkt hij natuurlijk gewoon door, omdat hij een hekel had aan hand ophouden. Krijgt plotseling een TIA, hersenen zijn onherstelbaar fors beschadigd, verlamd en kan niet meer praten. Het UWV beoordeeld hem als 80-100% arbeidsongeschikt en zal nooit meer aan het werk komen."

Als "dank" zeg jij dan: het is niet erg genoeg dat meneer hooguit 70% van zijn laatste verdiende loon krijgt ( in de praktijk vaak tientallen procenten minder) maar jij het ook zonodig dat het welvaartsgat elk jaar met enkele % toe moet nemen. Jaar in jaar uit straffen voor iets waar hij NIETs aan kan doen!

Als jij dat "sociaal" vindt, dan ben ik echt uitgepraat met je.
  maandag 23 maart 2009 @ 11:06:16 #89
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67317691
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Mijn antwoorden staan er.
Nee, daar staat een tirade tegen de VVD, maar geen antwoord op mijn vragen.
quote:
Maar jij draait liever om de brei heen.

Dan even anders:

vb:

"Iemand van 55 heeft 35 jaar de pest pokkepleuris gewerkt en verdiende ongeveer modaal. Nooit ziek geweest en bij een griepje werkt hij natuurlijk gewoon door, omdat hij een hekel had aan hand ophouden. Krijgt plotseling een TIA, hersenen zijn onherstelbaar fors beschadigd, verlamd en kan niet meer praten. Het UWV beoordeeld hem als 80-100% arbeidsongeschikt en zal nooit meer aan het werk komen."

Als "dank" zeg jij dan: het is niet erg genoeg dat meneer hooguit 70% van zijn laatste verdiende loon krijgt ( in de praktijk vaak tientallen procenten minder) maar jij het ook zonodig dat het welvaartsgat elk jaar met enkele % toe moet nemen. Jaar in jaar uit straffen voor iets waar hij NIETs aan kan doen!

Als jij dat "sociaal" vindt, dan ben ik echt uitgepraat met je.
"Als jij iets anders vindt dan ik, dan ben jij asociaal!"
Thucydides
pi_67317770
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[..]

"Als jij iets anders vindt dan ik, dan ben jij asociaal!"
Geef nou een antwoord op die casus:

Vind jij dit ECHT sociaal?
pi_67318148
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:06 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Die woorden laat ik verder voor jouw rekening. Het gedachtegoed van de VVD vind ik moreel zeer verwerpelijk.

Ze hebben het minst met het adagium " de sterkste schouders moeten de zwaarste lasten dragen". Mensen die zich aangesproken voelen met dit adagium, noem ik pas sociaal.

Het lijkt eerder op dat de VVD voor het omgekeerde pleit. Daar heb ik zoveel moeite mee. Een fatsoenlijke samenleving heeft imo extra oog voor de zwakken. Zij die om wat reden dan ook echt niet op eigen kracht kunnen.

Vergeet 1 ding niet Xtreem. Je bent volgens mij een prima,aardige jongeman van zo'n 24 denk ik. ( ik herinner mij die leuke foto's in je album nog, Ik zou je ook best eens willen ontmoeten, ik denk dat je dat alles mee zal vallen). Je staat nog aan het begin van een hopelijk goed leven. Je wilt vast erg hard werken voor je bestaan. Ik hoop dat je een leuke vrouw zal vinden, misschien zelfs kinderen later. Ik hoop echt dat je het goed zal krijgen. Maar vergeet niet: ook jij kan pech krijgen in het leven. Ik ben wat ouder dan jij, en ik heb best het nodige meegemaakt. Pech kan iedereen overkomen. Jij kan net zo goed als ieder ander vroeg of laat pech krijgen en op 1 dag tot de groep zwakkeren behoren.( Ik kan je het ook niet kwalijk nemen dat je misschien wel denkt dat het je deur wel voorbij zal gaan. Ik ben ook 24 geweest en had gedacht de wereld in mijn handen lag......)

Vind jij het dan niet fijn als de samenleving je dan gaat marginaliseren als tegenspoed jou onverhoopt treft ?

Nee toch.

[ Bericht 10% gewijzigd door EchtGaaf op 23-03-2009 11:34:34 ]
  maandag 23 maart 2009 @ 13:11:50 #92
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67321774
quote:
Op maandag 23 maart 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Geef nou een antwoord op die casus:

Vind jij dit ECHT sociaal?
Stop nou 'ns met afleidingsmanouvres, en geef zelf antwoord op de twee zeer concrete vragen die ik stelde.
Thucydides
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:02:32 #93
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67364718
quote:
Op maandag 23 maart 2009 13:11 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Stop nou 'ns met afleidingsmanouvres, en geef zelf antwoord op de twee zeer concrete vragen die ik stelde.
EG, ik wacht nog altijd op een concreet antwoord..... Geef nou gewoon toe dat je dat niet hebt.
Thucydides
pi_67365172
VVD op haar best om de crisis te bezweren:

Een greep uit http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=9771

1 Dus korten op ontwikkelingshulp
2 stoppen met niet werkende reïntegratietrajecte ( en de VVD bepaald wel ff wat wel of niet zinvol is ? ) n
3 en een zinloze wijkenaanpak ( en de VVD bepaald wel ff wat wel of niet zinvol is ? ) n
4 geen ‘gratis’ schoolboeken
5 en de sociale uitkeringen – behoudens de AOW – moeten naar de nullijn
6 Maak het opknappen van het eigen huis fiscaal aantrekkelijk
7Verleng de periode waarin mensen met een huis in de verkoop, hun tweede hypotheek kunnen aftrekken van twee naar drie jaar.”
8De WW wordt beperkt tot 18 maanden

Zomaar een greep uit dit ozo gebalanceerd stuk. De shit voor de zwakken. Maar de rijken worden niet of nagenoeg niet geraakt of hooguit een loonmatiging....... De beter gestelden die wel fiscaal extra gekieteld mogen worden als ze hun huis gaan opknappen, ruimere aftrekmogelijkheden krijgen. Uitbreiding hypotheekgarantie etc.

Maar geen enkele- GEEN ENKELE!! - gunst voor de zwakkere om die nou eens vooruit te helpen. Nee die worden niet meer aan een re-integratieproject geholpen ,want die zijn immers zinloos stelt Rutte.

Wel het geld weghalen van de allerarmsten. Die verhongeren in de derde wereld. Geld weghalen bij mensen die sociaal toch als zwak staan: de wijken, de uitkeringen.

Dat gedachtegoed !

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 24-03-2009 18:46:24 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:26:07 #95
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_67365337
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD op haar best om de crisis te bezweren:

Een greep uit http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=9771

1 Dus korten op ontwikkelingshulp
2 stoppen met niet werkende reïntegratietrajecten
3 en een zinloze wijkenaanpak
4 geen ‘gratis’ schoolboeken
5 en de sociale uitkeringen – behoudens de AOW – moeten naar de nullijn
6 Maak het opknappen van het eigen huis fiscaal aantrekkelijk
7Verleng de periode waarin mensen met een huis in de verkoop, hun tweede hypotheek kunnen aftrekken van twee naar drie jaar.”
8De WW wordt beperkt tot 18 maanden

zomaar een greep uit dit ozo gebalanceerd stuk. De shit voor de zwakken. Maar de rijken worden niet of nagenoeg niet geraakt of hooguit een loonmatiging.......

Wel het geld weghalen van de allerarmsten. Die verhongeren in de derde wereld. Geld weghalen bij mensen die sociaal toch als zwak staan: de wijken, de uitkeringen.

Dat gedachtengoed !
EG, DS4 heeft in de andere reeks zo vaak aangetoond dat jouw solidariteit ophoudt bij de grens. En dan ga uitgerekend jij nu ineens doen alsof jij je het leed van de afrikanen aantrekt? EG, schaam je.
Thucydides
pi_67365413
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

EG, DS4 heeft in de andere reeks zo vaak aangetoond dat jouw solidariteit ophoudt bij de grens. En dan ga uitgerekend jij nu ineens doen alsof jij je het leed van de afrikanen aantrekt? EG, schaam je.
Ik begrijp dat je niet meer inhoudelijk ingaat op mijn repliek?

En arbeidsmigratie is niet de oplossing - laat staan dat arbeidsmigratie landen helpen te ontwikkelen. Polen helpen het land niet op te bouwen als ze massaal hierheen komen. Dat talent is daar hard nodig om het land op te bouwen..

Door talent uit hun moederland weg te halen ondermijn je de ontwikkeling van het land van herkomst.

Je reageert intussen trouwens net zo hostiel als een stier op een rode lap. Motiveert mij niet echt om te reageren btw.

[ Bericht 2% gewijzigd door EchtGaaf op 24-03-2009 18:45:03 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 18:33:13 #97
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67365574
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Xtreem het volgende:

[..]

De enige reden van DS4 om "solidair" te zijn met zij die van over de grens zijn gekomen is omdat hij solidair is met de loonkosten van werkgevers hier.
pi_67365631
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef Fajarowicz het volgende:

[..]

De enige reden van DS4 om "solidair" te zijn met zij die van over de grens zijn gekomen is omdat hij solidair is met de loonkosten van werkgevers hier.

Hij is inderdaad zo solidair met die buitenlanders omdat buitenlandse werknemers solidair zijn met zijn portemonnee en nu net zijn tweedehandse Porsche kan kopen. Dat kon ie anders niet.

Hij verwijt mij dat ik een opportunist ben, maar ik ken hier geen grotere als hij.

[ Bericht 5% gewijzigd door EchtGaaf op 24-03-2009 18:47:00 ]
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:22:52 #99
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_67371548
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:17 schreef Xtreem het volgende:

[..]

[quote]Schat, het onderscheid tussen die twee groepen is verdomd moeilijk (lees: practisch onmogelijk) om te maken!
Dat hoeft niet moeilijk te zijn hoor.
quote:
Zeg nou zelf, iemand die in oost groningen woont en gezond maar werkloos is, en in het midden en westen van het land zit men te springen om mensen met zijn diploma, die persoon is toch verwijtbaar werkloos?
Omdat er elders wel werk is bedoel je. Net als met de aardgasbaten die men in Groningen verdient maar ook elders besteedt.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:25:14 #100
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_67376780
Ah, Rutte komt weer eens met het bezuinigen op ontwikkelingssamenwerking als oplossing. Ja, Mark, dat zal zoden aan de dijk zetten.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')