Ik ben een liberaal, ik denk graag voor mezelf. Dus, waar stel ik dat ik daarop wil korten? En waar haal je vandaan dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mark Rutte riep nog zeer kortgeleden dat hij wilde korten op de WAO-uitkeringen. Ik heb mark Rutte nergens horen roepen dat rijken van hun salaris moeten inleveren.
Begrijp ik nu dat je distantieert van Rutte's opmerking dat hij op de WAO-uitkering wilt korten?
Ik stel vast: je bent het op diot punt niet eens met Rutte. Hulde.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:32 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik ben een liberaal, ik denk graag voor mezelf. Dus, waar stel ik dat ik daarop wil korten? En waar haal je vandaan dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
Schitterend hoe jij conclusies trekt...quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik stel vast: je bent het op diot punt niet eens met Rutte. Hulde.
Zijn politici de zwakkeren?quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat mij nou zo stoort aan de VVD is dat ze de pijn niet eerlijk willen verdelen. Ze pakken altijd de zwakkeren, maar NOOIT de rijken.
Als we moeten bezuinigen: waarom dan niet iedereen evenredig?
Nou geef dan eens duidelijkheid met je gedraai.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Schitterend hoe jij conclusies trekt...
Ik heb mijn mening nog helemaal niet gegeven, hoe kan ik dan draaien?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou geef dan eens duidelijkheid met je gedraai.
Ik ben voor een inflatiecorrectie op alle uitkeringen.quote:Ben je nou voor of tegen dat arbeidsongeschikten worden gekort? Zoals Rutte oorspronkelijk wel degelijk wilde volgens het artikel in de Telegraaf.
EG, je gaat me toch niet vertellen dat je geen antwoord kunt geven he?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening nog helemaal niet gegeven, hoe kan ik dan draaien?
[..]
Ik ben voor een inflatiecorrectie op alle uitkeringen.
En nu jij:
Waar haal je vandaag dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
En hoeveel beter moet die WIA groep het krijgen volgens jou, en wie moet dat betalen?
quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik heb mijn mening nog helemaal niet gegeven, hoe kan ik dan draaien?
[..]
Ik ben voor een inflatiecorrectie op alle uitkeringen.
En nu jij:
Waar haal je vandaag dat de rekening volledig voorbij gaat aan 'de rijken'?
En hoeveel beter moet die WIA groep het krijgen volgens jou, en wie moet dat betalen?
Wederom weiger je een antwoord te geven. Hoe zou dat toch komen?quote:Op maandag 23 maart 2009 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je was al duidelijk dat je mensen met een uitkering, ook WIA-ers/WAO-ers op achterstand wilt zetten.
En dat vind ik nou echt vreselijk a-sociaal. Nog niet waaard om met je daarover in discussie te gaan.
Het is algemeen bekend dat de VVD erg eenzijdig de pijn het meeste toebedeelt aan de zwakken, door al enige partij het meest te willen bezuinigen op de sociale zekerheid.
Maar niets willen weten van het aftoppen van de hypotheekrente voor de allerrijksten. De balans in die partij is gewoon totaal zoek. De partij van de minste solidariteit. Als die bij hen al bestaat.
Mijn antwoorden staan er. Maar jij draait liever om de brei heen.quote:Op maandag 23 maart 2009 10:53 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Wederom weiger je een antwoord te geven. Hoe zou dat toch komen?
Nee, daar staat een tirade tegen de VVD, maar geen antwoord op mijn vragen.quote:
"Als jij iets anders vindt dan ik, dan ben jij asociaal!"quote:Maar jij draait liever om de brei heen.
Dan even anders:
vb:
"Iemand van 55 heeft 35 jaar de pest pokkepleuris gewerkt en verdiende ongeveer modaal. Nooit ziek geweest en bij een griepje werkt hij natuurlijk gewoon door, omdat hij een hekel had aan hand ophouden. Krijgt plotseling een TIA, hersenen zijn onherstelbaar fors beschadigd, verlamd en kan niet meer praten. Het UWV beoordeeld hem als 80-100% arbeidsongeschikt en zal nooit meer aan het werk komen."
Als "dank" zeg jij dan: het is niet erg genoeg dat meneer hooguit 70% van zijn laatste verdiende loon krijgt ( in de praktijk vaak tientallen procenten minder) maar jij het ook zonodig dat het welvaartsgat elk jaar met enkele % toe moet nemen. Jaar in jaar uit straffen voor iets waar hij NIETs aan kan doen!
Als jij dat "sociaal" vindt, dan ben ik echt uitgepraat met je.
Geef nou een antwoord op die casus:quote:Op maandag 23 maart 2009 11:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, daar staat een tirade tegen de VVD, maar geen antwoord op mijn vragen.
[..]
"Als jij iets anders vindt dan ik, dan ben jij asociaal!"
Die woorden laat ik verder voor jouw rekening. Het gedachtegoed van de VVD vind ik moreel zeer verwerpelijk.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:06 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, daar staat een tirade tegen de VVD, maar geen antwoord op mijn vragen.
Stop nou 'ns met afleidingsmanouvres, en geef zelf antwoord op de twee zeer concrete vragen die ik stelde.quote:Op maandag 23 maart 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geef nou een antwoord op die casus:
Vind jij dit ECHT sociaal?
EG, ik wacht nog altijd op een concreet antwoord..... Geef nou gewoon toe dat je dat niet hebt.quote:Op maandag 23 maart 2009 13:11 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Stop nou 'ns met afleidingsmanouvres, en geef zelf antwoord op de twee zeer concrete vragen die ik stelde.
EG, DS4 heeft in de andere reeks zo vaak aangetoond dat jouw solidariteit ophoudt bij de grens. En dan ga uitgerekend jij nu ineens doen alsof jij je het leed van de afrikanen aantrekt? EG, schaam je.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:20 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD op haar best om de crisis te bezweren:
Een greep uit http://www.vvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=9771
1 Dus korten op ontwikkelingshulp
2 stoppen met niet werkende reïntegratietrajecten
3 en een zinloze wijkenaanpak
4 geen ‘gratis’ schoolboeken
5 en de sociale uitkeringen – behoudens de AOW – moeten naar de nullijn
6 Maak het opknappen van het eigen huis fiscaal aantrekkelijk
7Verleng de periode waarin mensen met een huis in de verkoop, hun tweede hypotheek kunnen aftrekken van twee naar drie jaar.”
8De WW wordt beperkt tot 18 maanden
zomaar een greep uit dit ozo gebalanceerd stuk.De shit voor de zwakken. Maar de rijken worden niet of nagenoeg niet geraakt of hooguit een loonmatiging.......
Wel het geld weghalen van de allerarmsten. Die verhongeren in de derde wereld. Geld weghalen bij mensen die sociaal toch als zwak staan: de wijken, de uitkeringen.
Dat gedachtengoed!
Ik begrijp dat je niet meer inhoudelijk ingaat op mijn repliek?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Xtreem het volgende:
[..]
EG, DS4 heeft in de andere reeks zo vaak aangetoond dat jouw solidariteit ophoudt bij de grens. En dan ga uitgerekend jij nu ineens doen alsof jij je het leed van de afrikanen aantrekt? EG, schaam je.
De enige reden van DS4 om "solidair" te zijn met zij die van over de grens zijn gekomen is omdat hij solidair is met de loonkosten van werkgevers hier.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:26 schreef Xtreem het volgende:
[..]
EG, DS4 heeft in de andere reeks zo vaak aangetoond dat jouw solidariteit ophoudt bij de grens. En dan ga uitgerekend jij nu ineens doen alsof jij je het leed van de afrikanen aantrekt? EG, schaam je.
quote:Op dinsdag 24 maart 2009 18:33 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
De enige reden van DS4 om "solidair" te zijn met zij die van over de grens zijn gekomen is omdat hij solidair is met de loonkosten van werkgevers hier.
Dat hoeft niet moeilijk te zijn hoor.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:17 schreef Xtreem het volgende:
[..]
[quote]Schat, het onderscheid tussen die twee groepen is verdomd moeilijk (lees: practisch onmogelijk) om te maken!
Omdat er elders wel werk is bedoel je. Net als met de aardgasbaten die men in Groningen verdient maar ook elders besteedt.quote:Zeg nou zelf, iemand die in oost groningen woont en gezond maar werkloos is, en in het midden en westen van het land zit men te springen om mensen met zijn diploma, die persoon is toch verwijtbaar werkloos?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |