abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:12:23 #181
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67257125
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De islam van het soort dat hij niet aanhangt neem ik aan. Kan ik best begrijpen hoor.
Zou kunnen. Hij maakt het in zijn posts meestal niet erg duidelijk. Hoewel hij dat in deze topic wel een beetje doet, met de link naar de alevieten topic.
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:08 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Maar dat geldt uiteraard alleen voor vrouwen. Mannen mogen zoveel mogelijk chicks neuken, zolang het maar geen moslima's zijn.
Dat is niet waar...

... Ze neuken even goed Turkse of Marokkaanse meisjes
AFC AJAX
pi_67258772
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?
Alevitisme heet zoiets. een instroming
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:16 schreef msnk het volgende:
En ik maar denken dat RoW_0 anti-Islam is
Ik ben inderdaad anti-soennitisch en anti extremistisch.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:05:25 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67258867
Alleen anti-soennitisch of ook anti-sjiitisch o.i.d?
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:21:36 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67259250
wat is er slecht aan de islam?
pi_67259252
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 00:05 schreef msnk het volgende:
Alleen anti-soennitisch of ook anti-sjiitisch o.i.d?
Ik heb me daar eerlijk gezegd nauwelijks in verdiept, maar ik ben sowieso tegen extremisme en achterstand en dergelijke. Zelf ben ik ook een atheïst maar wel een aleviet, dus hey! ik word niet onthoofd door mijn ouders !

zover ik het weet is Alevisme weer een afstroming van sjisme en dan weer grote invloeden van haci bektasi veli en dan de grote Turkse (seculiere) invloed.
pi_67263426
Dr is nix goeds aan de islam.
pi_67265664
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 00:21 schreef THEFXR het volgende:
wat is er slecht aan de islam?

Niets, als je een man bent die erin gelooft. Als je een vrouw of een ongelovige bent dan zuigt het gewoon ballen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:02:13 #188
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67269118
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niets, als je een man bent die erin gelooft. Als je een vrouw of een ongelovige bent dan zuigt het gewoon ballen
Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakken
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:10:26 #189
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67270491
Pointless.
pi_67280133
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakken
Nee breezersletjes zijn lekker Maar je geniet wel van een dikke voorkeursbehandeling als mannelijke moslim
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:54:51 #191
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_67280825
De islam als religie is niet minder schadelijk voor de samenleving dan andere religies. Het probleem met de islam is dat deze nog op middeleeuwse wijze beoefend wordt. Christenen zijn individualistischer geworden en niet alleen maar schaapjes van de kerk. Zo zijn ze minder schadelijk. De islamitische religie moet nog ontbonden worden, opdat de wereld een betere plek kan worden en iedereen zijn eigen religie in zijn eigen zolderkamertje kan beoefenen.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:02:17 #192
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67281059
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 22:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee breezersletjes zijn lekker Maar je geniet wel van een dikke voorkeursbehandeling als mannelijke moslim
Ah, jij bent er één van de mannenliefde? Dat verklaart wellicht de haat jegens moslims.
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:20:48 #193
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67281617
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.

De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede

Ik vraag me nog steeds af waarom jullie de islam zo geweldadig vinden

De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:26:25 #194
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_67281790
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.

De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede

De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
Jij zegt dat zij niet bij de islam horen. Ik zeg dat ze wel bij de religie horen. Een onvermijdelijk product van een achterhaalde moreel rasterwerk. Islam is net als communisme op papier heel mooi, maar in de praktijk brengt het leed, armoe en achteruitgang. Alle religies zouden dit hebben als ze als de islam beoefend zouden worden. Christendom was 5 eeuwen geleden op dit niveau. De islam moet zich maar eens ontwikkelen tot een volwassen godsdienst, eentje die zich stilletjes in een hoekje bevindt en de ramkoers van wetenschap, welvaart en vooruitgang niet belemmert.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
pi_67281806
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:

Dat kun jij wel mooi beweren, maar die mensen noemen zich toch wel degelijk Moslims, en beweren gemotiveerd te zijn door de Islam. Bij alles roepen ze dat ze het in naam van Allah doen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:38:14 #196
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67282091
Deze oneindige "discussie" is eigenlijk best dieptriest, maar alas.

Sommige mensen hier zijn niet bekend met de termen radicalisme en terrorisme geloof ik.

Zijn het moslims? Zij zeggen van wel, en doen al hun (mis)daden in de naam van God.

Betekent dat dan ook dat het goede moslims zijn, of dat de Islam dit van hun eist? Nee natuurlijk niet. Anders waren er wel veel meer Islamitische terroristen geweest.

Ergo, wat zij zeggen en doen definieert niet de Islam. Dat is namelijk de taak van de Koran.

Dan kun je natuurlijk altijd een man als Wilders geloven dat dat ook aangegeven staat in de Koran, maar wie geloof je nou. Een zionist dat (naar mijn weten) geen Arabisch kent, of moslims
AFC AJAX
pi_67282288
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:38 schreef msnk het volgende:
Deze oneindige "discussie" is eigenlijk best dieptriest, maar alas.

Sommige mensen hier zijn niet bekend met de termen radicalisme en terrorisme geloof ik.

Zijn het moslims? Zij zeggen van wel, en doen al hun (mis)daden in de naam van God.

Betekent dat dan ook dat het goede moslims zijn, of dat de Islam dit van hun eist? Nee natuurlijk niet. Anders waren er wel veel meer Islamitische terroristen geweest.

Ergo, wat zij zeggen en doen definieert niet de Islam. Dat is namelijk de taak van de Koran.

Dan kun je natuurlijk altijd een man als Wilders geloven dat dat ook aangegeven staat in de Koran, maar wie geloof je nou. Een zionist dat (naar mijn weten) geen Arabisch kent, of moslims
De citaten uit Fitna zijn bijvoorbeeld algemeen geaccepteerde vertalingen. Maar dat is niet noodzakelijk relevant, het OT staat ook vol enge dingen. Wat wel relevant is dat de Islam nooit de Verlichting heeft gekend zoals het Christendom dat wel heeft gehad.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:49:17 #198
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282331
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)

Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden.

Waarin staat hier dat je mensen moet doden tenzij het zelfverdediging is?
pi_67282381
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:49 schreef Moam het volgende:
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)

Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden.

Waarin staat hier dat je mensen moet doden tenzij het zelfverdediging is?
De Koran bevat vast net zoveel tegenstrijdigheden als andere religieuze boeken, anders zouden er ook niet zoveel stromingen, afsplitsingen en conflicten zijn binnen de Islam zelf.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:54:48 #200
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282441
Tegenwoordig in deze wereld, doen mensen alles met geld. Kijk naar een goeie moslim, niet naar slechte moslims, kijk naar moslims die 100% moslims zijn, niet 50%, die tog halal eten, maar tog stelen, die bidden maar zich tog hoogmoedig tegenover anderen opstelt. Die vasten maar tog schelden
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:55:33 #201
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282450
corecctie "voor geld"
pi_67282500
Moam, wat vind jij van het fenomeen dat bepaalde zelfverklaarde Moslims vinden dat ze bijvoorbeeld wel mogen stelen en liegen tegen niet-Moslims?
  zondag 22 maart 2009 @ 00:00:37 #203
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282552
Dat is niet toegestaan, en het is een zonden. Ze zullen verklaring moeten afleggen op de dag des oordeels. Als steel je iets ter grote van een punt van een naald.

Een moslim mag nooit liegen, zowel wordt het als een zonde beschouwd, of het nu een moslim is of niet
pi_67282578
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:00 schreef Moam het volgende:
Dat is niet toegestaan, en het is een zonden. Ze zullen verklaring moeten afleggen op de dag des oordeels. Als steel je iets ter grote van een punt van een naald.
Ok, ik zou willen dat er meer oprechte gelovige mensen waren op de wereld die goed willen doen uit naam van hun geloof. Of dat nou Islam, Christendom of wat dan ook is.
  zondag 22 maart 2009 @ 00:05:10 #205
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282624
Dat hoopte ik ook. Maar ik zie vandaag de dag de islam als een oorlogswolk wordt gezien. En ik zie veel mensen op internet (voornamelijke geen liefhebbers van de islam) allerlei dingen over de islam vertellen die niet kloppen. Ze worden overal van beschuldigd. Als jullie een groep zien (turken,marokanen,of welk ander volk dan ook) zien roepen pssst sgatje, kom eens hier, of ey .... of iets dergelijks zal dit ook als een zonder worden gezien.

Mohamed vzmh vertelde zijn metgezellen dat veel mensen naar de hel zal brengen de tong zal zijn, omdat mensen roddelen over haar of zijn broeder/zuster, of schelden en dergelijke.

ps. De islam zal het enige geloof zijn dat door allah swt geaccepteerd zal worden.

[ Bericht 28% gewijzigd door Moam op 22-03-2009 00:13:19 ]
pi_67282714
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:05 schreef Moam het volgende:
Dat hoopte ik ook. Maar ik zie vandaag de dag de islam als een oorlogswolk wordt gezien. En ik zie veel mensen op internet (voornamelijke geen liefhebbers van de islam) allerlei dingen over de islam vertellen die niet kloppen.
Dat zal zeker frustrerend zijn als je zelf Moslim bent, maar nogmaals, jouw interpretatie van je geloof is niet de enige.

Ik heb zelf ook niet echt iets tegen de Islam, maar ik denk dat het niet echt goed past in Westerse levensbeschouwingen; en dat kan leiden tot problemen, ruzie en onbegrip. Zoals veel Moslims in (of in ieder geval de overheden van) Islamitische landen het Christendom buiten hun grenzen willen houden, zo zit ik niet te wachten op de Islam hier in Nederland.
pi_67282751
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:05 schreef Moam het volgende:
Dat hoopte ik ook. Maar ik zie vandaag de dag de islam als een oorlogswolk wordt gezien. En ik zie veel mensen op internet (voornamelijke geen liefhebbers van de islam) allerlei dingen over de islam vertellen die niet kloppen.

Edit: De islam zal het enige geloof zijn dat door allah swt geaccepteerd zal worden.
Waarom moet dat zinnetje er bij?
  zondag 22 maart 2009 @ 00:15:09 #208
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282794
Ik heb namelijk iemand meegemaakt in mij omgeving die zei, ja maakt tog niet uit, als ik geen varkensveel eet en goed ben tegenover de mensen zal ik tog niet naar de hel gaan (met iets andere worden)

+

Ok, ik zou willen dat er meer oprechte gelovige mensen waren op de wereld die goed willen doen uit naam van hun geloof. Of dat nou Islam, Christendom of wat dan ook is.
pi_67282894
quote:
Op zondag 22 maart 2009 00:15 schreef Moam het volgende:
Ik heb namelijk iemand meegemaakt in mij omgeving die zei, ja maakt tog niet uit, als ik geen varkensveel eet en goed ben tegenover de mensen zal ik tog niet naar de hel gaan (met iets andere worden)

+

Dat naar de hel gaan vind ik niet relevant, ik ben zelf namelijk niet religieus. Maar religie kan voor bepaalde groepen mensen een goede bron van moraliteit en normen en waarden zijn, dat vind ik er belangrijk aan.
  zondag 22 maart 2009 @ 00:31:52 #210
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67283069
Oke, maar je hebt respect tegenover iemand anders, maar geen respect tegenover jou heer, die jou geschapen heeft, en beweert dat die niet bestaat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')