Zolang hij seculier is, zou me dat serieus geen ene reet kunnen schelen.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:10 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Over 10 jaar is een islamiet onze minister-president.Wedden?
dat hoef ik bij mijn vriendin dus niet te doenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik trouwens ook wel goed vind aan de islam is dat je je vrouw mag slaan als ze zich misdraagt.
Nou, dat is dus geen echte moslima. Ik zou maar eens een hartig woordje met haar gaan spreken.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:21 schreef noplayer het volgende:
[..]
dat hoef ik bij mijn vriendin dus niet te doen![]()
zal ook geen aanleiding voor komen
Dat zegt meer over je vorige vriendinnen en over jezelf. Je zou geen geloof nodig moeten hebben om vertrouwen te hebben in elkaar. Eigenlijk gewoon een teken van zwakte.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef noplayer het volgende:Als mijn huidige vriendin met vriendinnen uitgaat hoef ik me geen zorgen te maken dat ze drinkt, met andere jongens gezellig gaat doen, etc etc geeft veel rust en vertrouwen.
hypocriet dus. ben jij er ook zo een die vindt dat anaal niet telt als geslachtsgemeenschap?quote:
Nadeel is geen sex, ook al doen we wel alles behalve "HET"dat bewaren we nog even, wil ze uit geloofsovertuiging en uit respect voor haar moeder tot we gaan trouwen.
Als een meisje dat tegen je zegt zit je normaliter in de friends-zone. niet echt iets om blij om te zijn...quote:
Heb een Nederlands meisje nog nooit horen zeggen dat ze graag een goede vriendin voor me wilt zijn, en zich daar ook echt mee bezig houdt. Net even een andere kijk op zaken, kwa beleving.
Vertrouwen hangt af van de wetenschap dat je die ander goed inschat. Als jij dat onder het kopje "islam" wil scharen...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef noplayer het volgende:
mijn vriendin en haar ouders zijn islamitisch, in de praktijk betekend dit dat het je een jaar (of meer) kost voordat je acceptie krijgt van haar ouders voor de relatie met hun dochter. maar uiteindelijk, als je dan eenmaal welkom bent, je ook echt onderdeel uitmaakt van de familie. M'n vriendin heeft gewoon bepaalde regels die ze naleeft uit haar geloofsovertuiging, en ik denk dat dit haar wel een beter persoon maakt dan als ik kijk naar mijn Nederlandse exen die alle vrijheden van het leven genieten. Als mijn huidige vriendin met vriendinnen uitgaat hoef ik me geen zorgen te maken dat ze drinkt, met andere jongens gezellig gaat doen, etc etc geeft veel rust en vertrouwen.
In de meeste stromingen van de islam is ook dat stukje "alles behalve" haram. Het gaat erom dat je niks seksueels doet met elkaar tot het huwelijk. Niet dat het gros zich daaraan houdt, maja.quote:Nadeel is geen sex, ook al doen we wel alles behalve "HET"![]()
Dat vind ik altijd een beetje...raar. Ik zou het ronduit ongemakkelijk gevonden hebben als mijn moeder de wetenschap had wat ik in bed uitvrat, wanneer, met wie en onder welke voorwaarden.quote:dat bewaren we nog even, wil ze uit geloofsovertuiging en uit respect voor haar moeder tot we gaan trouwen.
Opnieuw: als jij dat onder "islam" wil hangen... Ik heb zelden een Nederlands stel gezien dat niet de mond vol had met "het is echt mijn maatje" en "we begrijpen elkaar zo goed".quote:Heb een Nederlands meisje nog nooit horen zeggen dat ze graag een goede vriendin voor me wilt zijn, en zich daar ook echt mee bezig houdt. Net even een andere kijk op zaken, kwa beleving. Heb me nog niet echt verdiept in de islam zelf, gezien ik moeite heb met geloven in een "God", denk dat alle geloven wel een kern van waarheid en een kern van fanta hebben maar sluit me er zeker niet voor af.
dus jouw vriendin is eigenlijk gewoon een geheelonthoudende hoer.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef noplayer het volgende:
en ik heb een hekel aan dat dit soort discussies van die extreme reacties opleveren
teneerste ben ik ervan overtuigd dat geloof mensen zeker een beter persoon kan maken, gewoon door wat vrijheden in te kaderen
en vrouwen + drank = hoertje, en dat is praktijk wetenschap, geloof het of niet
Waar?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef noplayer het volgende:
en ik heb een hekel aan dat dit soort discussies van die extreme reacties opleveren
Dat is als je van mening bent dat a) de waarden uit zo'n geloof deugen en b) mensen zelf niet in staat zijn te bepalen wat fatsoenlijk gedrag is en wat niet.quote:teneerste ben ik ervan overtuigd dat geloof mensen zeker een beter persoon kan maken, gewoon door wat vrijheden in te kaderen
Ik weet niet met wat voor vrouwen jij verkeert, maar dit is echt dikke onzin, en beledigend bovendien voor de normale vrouw.quote:en vrouwen + drank = hoertje, en dat is praktijk wetenschap, geloof het of niet
Gelukkig ben je zelf wat genuanceerderquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef noplayer het volgende:
teneerste ben ik ervan overtuigd dat geloof mensen zeker een beter persoon kan maken, gewoon door wat vrijheden in te kaderen
Ik heb na een biertje ook altijd de behoefte mezelf te prostituerenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef noplayer het volgende:
Een profeet die niet kan lezen of schrijvenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 18:52 schreef Moam het volgende:
De Qor-aan is niet 'geschreven' door Mohammed (Vrede zij met hem) want Mohammed (vrede zij met hem) was analfabeet. Hij kon niet lezen of schrijven. Sommige van Zijn metgezellen (Moge Allaah tevreden met hen zijn) hebben wel de Qor-aan opgeschreven en laten controleren door de Profeet van Allaah dwz recitatie.
lol...
Mohamed vzmh was inderdaad anafalbeet.
De allereerste openbaringen aan de profeet waren zijn oprechte dromen, elke droom kwam uit. Daarna kreeg hij de neiging om zich af te zonderen en ging in zijn zelfgekozen eenzaamheid Allah aanbidden in de Hiraa'e-grot. Dat deed hij vele nachten achter elkaar waarna hij zich weer terugtrok bij zijn familie. Hij kreeg van Khadija het voedsel om weer een gelijk aantal nachten door te brengen, totdat de openbaringen hem bereikten toen hij in de Hiraa'e- grot zat. De engel versheen voor hem en zei: "Lees" en de profeet antwoordde: ,,Ik kan niet lezen...".
De profeet vertelde: ,,Hij pakte me krachtig vast totdat ik me in het nauw voelde, liet me daarna los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me voor de tweede keer krachtig vast, liet me los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me krachtig vast voor de derde keer, liet me los en zei:
"Lees! In de naam van jouw Heer, Die jou heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen van een bloedklomp. Lees! En jouw Heer is de meest Edele. Degene Die onderwezen heeft met de pen. Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist." (Surah 96: Ayah 1 t/m 5)
http://www.risallah.com/profeet/index.php?page_index=10#10
Hij is aanstaand moslim, en de indoctrinatie is compleet. Hij geeft niet meer om vrouwenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 12:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik weet niet met wat voor vrouwen jij verkeert, maar dit is echt dikke onzin, en beledigend bovendien voor de normale vrouw.
ja dat lazen wequote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:37 schreef Moam het volgende:
.... Allah swt heeft hem de kennis gegeven om te kunnen lezen en schrijven (Toen hij profeet werd).
Hij had beter iemand kunnen nemen , die wat minder agressief was en op vrouwen viel van z'n eigen leeftijd , dan had de islam er wat rooskleuriger voor gestaan.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 19:37 schreef Moam het volgende:
.... Allah swt heeft hem de kennis gegeven om te kunnen lezen en schrijven (Toen hij profeet werd).
anders lees je mijn postquote:Op vrijdag 20 maart 2009 20:39 schreef THEFXR het volgende:
Wat is er nu goed aan de islam?, ik weet het nog steeds niet.
Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?quote:
Ik ben er 100% zeker van dat hij op frontpage heel vaak de Islam bashedquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?
Maar dat geldt uiteraard alleen voor vrouwen. Mannen mogen zoveel mogelijk chicks neuken, zolang het maar geen moslima's zijn.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 13:26 schreef msnk het volgende:
Turkse en Marokkaanse meiden die een borreltje op hebben worden al gauw 'losjes'. Nederlandse meiden houden zich wat beter in wat dat betreft.
Bovendien is de definitie 'hoertje' hier ook verschillend aan dat van een Nederlander. Allochtonen vinden een meisje dat ooit een keer sex heeft gehad voor het huwelijk al een hoer
De islam van het soort dat hij niet aanhangt neem ik aan. Kan ik best begrijpen hoor.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:29 schreef msnk het volgende:
[..]
Ik ben er 100% zeker van dat hij op frontpage heel vaak de Islam bashed
Zou kunnen. Hij maakt het in zijn posts meestal niet erg duidelijk. Hoewel hij dat in deze topic wel een beetje doet, met de link naar de alevieten topic.quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
De islam van het soort dat hij niet aanhangt neem ik aan. Kan ik best begrijpen hoor.
Dat is niet waar...quote:Op vrijdag 20 maart 2009 23:08 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Maar dat geldt uiteraard alleen voor vrouwen. Mannen mogen zoveel mogelijk chicks neuken, zolang het maar geen moslima's zijn.
Alevitisme heet zoiets. een instromingquote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?
Ik ben inderdaad anti-soennitisch en anti extremistisch.quote:
Ik heb me daar eerlijk gezegd nauwelijks in verdiept, maar ik ben sowieso tegen extremisme en achterstand en dergelijke. Zelf ben ik ook een atheïst maar wel een aleviet, dus hey! ik word niet onthoofd door mijn oudersquote:Op zaterdag 21 maart 2009 00:05 schreef msnk het volgende:
Alleen anti-soennitisch of ook anti-sjiitisch o.i.d?
quote:
Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakkenquote:Op zaterdag 21 maart 2009 12:17 schreef bijdehand het volgende:
[..]
![]()
Niets, als je een man bent die erin gelooft. Als je een vrouw of een ongelovige bent dan zuigt het gewoon ballen
Nee breezersletjes zijn lekkerquote:Op zaterdag 21 maart 2009 15:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakken
Ah, jij bent er één van de mannenliefde? Dat verklaart wellicht de haat jegens moslims.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 22:32 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee breezersletjes zijn lekkerMaar je geniet wel van een dikke voorkeursbehandeling als mannelijke moslim
![]()
![]()
Jij zegt dat zij niet bij de islam horen. Ik zeg dat ze wel bij de religie horen. Een onvermijdelijk product van een achterhaalde moreel rasterwerk. Islam is net als communisme op papier heel mooi, maar in de praktijk brengt het leed, armoe en achteruitgang. Alle religies zouden dit hebben als ze als de islam beoefend zouden worden. Christendom was 5 eeuwen geleden op dit niveau. De islam moet zich maar eens ontwikkelen tot een volwassen godsdienst, eentje die zich stilletjes in een hoekje bevindt en de ramkoers van wetenschap, welvaart en vooruitgang niet belemmert.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.
De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede
Ik vraag me nog steeds af waarom jullie de islam zo geweldadig vinden
De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
Dat kun jij wel mooi beweren, maar die mensen noemen zich toch wel degelijk Moslims, en beweren gemotiveerd te zijn door de Islam. Bij alles roepen ze dat ze het in naam van Allah doen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.
De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede
Ik vraag me nog steeds af waarom jullie de islam zo geweldadig vinden
De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
De citaten uit Fitna zijn bijvoorbeeld algemeen geaccepteerde vertalingen. Maar dat is niet noodzakelijk relevant, het OT staat ook vol enge dingen. Wat wel relevant is dat de Islam nooit de Verlichting heeft gekend zoals het Christendom dat wel heeft gehad.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:38 schreef msnk het volgende:
Deze oneindige "discussie" is eigenlijk best dieptriest, maar alas.
Sommige mensen hier zijn niet bekend met de termen radicalisme en terrorisme geloof ik.
Zijn het moslims? Zij zeggen van wel, en doen al hun (mis)daden in de naam van God.
Betekent dat dan ook dat het goede moslims zijn, of dat de Islam dit van hun eist? Nee natuurlijk niet. Anders waren er wel veel meer Islamitische terroristen geweest.
Ergo, wat zij zeggen en doen definieert niet de Islam. Dat is namelijk de taak van de Koran.
Dan kun je natuurlijk altijd een man als Wilders geloven dat dat ook aangegeven staat in de Koran, maar wie geloof je nou. Een zionist dat (naar mijn weten) geen Arabisch kent, of moslims
De Koran bevat vast net zoveel tegenstrijdigheden als andere religieuze boeken, anders zouden er ook niet zoveel stromingen, afsplitsingen en conflicten zijn binnen de Islam zelf.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:49 schreef Moam het volgende:
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)
Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden.
Waarin staat hier dat je mensen moet doden tenzij het zelfverdediging is?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |