abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67219551
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:31 schreef maartena het volgende:
Ik weet nog wel een pluspuntje van de Islam.

- Grappige Meki topics.
Ik geloof er eerlijk gezegd niks van Hij heeft ooit in een topic gezegd dat ie geen Moslim was
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:37:57 #102
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67219756
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:26 schreef Moam het volgende:
Wat ik jullie kan zeggen (Ben zelf ook moslim)

Een goede moslim steelt niet (Zoals je veel mensen in heden ziet doen)
Komt op voor de zwakere, en geeft zaka uit (armbelasting)

De islam is tegen extremisme, en ik snap niet waarom veel nederlanders denken dat moslims extreemisten zijn. Het is veroden om zelfmoord te plegen, en onschuldge te doden. Extreemisten blazen zich op en doden onschuldige mensen, dus hoe kunnen jullie je het in je hoofd halen, om de islam en extreemisme met elkaar te vergelijken.

Een moslim dient respect met een gelovige als een ongelovige om te gaan.

Beste mensen. Ik weet dat er onaardige mensen zijn, hoewel ze in allah geloven. Allah houd niet van herrieschoppers. Allah hou niet van mensen die stelen, allah hou niet van mensen die onrechtvaardig zijn tegenover hun broeders, allah hou niet van al het slechte, want voorwaar, het het goede en het slechte zijn goed te onderscheiden zoals de profeet vzmh ons vertelde. Leer meer over de islam en je zult zien hoe mooi het is.

Jullie beweren dat wij de vrouwen onderdrukken. Een moslim is verplicht kennis te nemen, zowel jongen als meisjes. Je mag je vrouw niet slaan, vrouwen moeten met respect behandeld worden, een moslim vrouw die slecht behandeld wordt, gaat naar de hemel heb ik gelezen.
Hier ben ik het met je eens, voor de rest niet echt.

Het is nu eenmaal zo dat Nederlanders vooral veel extremisme zien, en steeds meer ook meemaken. Dan kun je het ze niet kwalijk nemen dat ze dat koppelen met de Islam.
AFC AJAX
pi_67219770
quote:
--onzin--

De vrouwen klagen dat ze lastiggevallen worden door mannen, is de hoofddoek daar dan geen optie tegen.

--onzin--
huh?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67219885
quote:
Wat ik jullie kan zeggen (Ben zelf ook moslim)

Een goede moslim steelt niet (Zoals je veel mensen in heden ziet doen)
Komt op voor de zwakere, en geeft zaka uit (armbelasting)

De islam is tegen extremisme, en ik snap niet waarom veel nederlanders denken dat moslims extreemisten zijn. Het is veroden om zelfmoord te plegen, en onschuldge te doden. Extreemisten blazen zich op en doden onschuldige mensen, dus hoe kunnen jullie je het in je hoofd halen, om de islam en extreemisme met elkaar te vergelijken.

Een moslim dient respect met een gelovige als een ongelovige om te gaan.

Voor de christenen, jullie weren dat jezus de zoon is van god (p.s jezus vzmh is 1 van onze profeten), dan is het zo dat god de vader is van jezus, maar wie is dan de vader van god?

Voor de ongelovige, Ik vraag me soms af hoe dom jullie kunnen zijn, jullie zeggen, wij stammen van de apen af, jullie zeggen wij zijn ontstaan uit een bacterien, ik vraag me af, hoe is de ziel dan ontstaan? jullie zeggen god bestaat niet, leg mij dan eens uit, hoe wij zouden kunnen leven als er geen lucht is?, is gewoon uit het niets voorgekome he, hoe kan de aarde zijn ontstaan. Hoe kunnen vele voorspelingen uit de koran zijn uitgekomen, en er nog een aantal over zijn tot de dag des oordeels. Hoe kan het zijn dat er vele wetenschapelijke versen in de koran kloppen terwel we die pas hedendaags hebben kunnen bewijzen, zoals hoe de baby zich ontwikkeld, en dat kon de profeet vertellen 14* eeuwen geleden, zonder embryo? Hoe kon de koran vertellen dat de aarde rond was, terwel iederen er van ovtuigd was da die recht was? en er zijn velen meer. Hoe wisten Mohamed vzmh de koran te maken (velen beweerde dat die verzonen was en hij die zelf had bedacht)? Allah swt verhaalde, (in andere woorden verhaald) Kom met een gelijk van de koran, niemand kon dat doen, kom dan met 1 gesew (de koran bestaat uit 60 gesew, dat woord hebben jullie niet in het nederlands) niemand kon het doen, toen zij hij kom maar met slecht 1 hoofdstuk. De koran besaat uit 114 hoodstuk dacht ik, weet ik niet zeker. Niemand kon met een gelijken komen.

Jullie zin dit wereldse leven als het paradijs. Dat snap ik niet. Jullie komen na 8 uur lang werken thuis, paar uur achter de tv, sigartje erbij, biertje, thats it. Volgende dag the same. Na gemiddelde leeftijd 80 jaar de dood hebben berijkt? dan wat. Wie heeft de dood doen schappen?

Beste mensen. Ik weet dat er onaardige mensen zijn, hoewel ze in allah geloven. Allah houd niet van herrieschoppers. Allah hou niet van mensen die stelen, allah hou niet van mensen die onrechtvaardig zijn tegenover hun broeders, allah hou niet van al het slechte, want voorwaar, het het goede en het slechte zijn goed te onderscheiden zoals de profeet vzmh ons vertelde. Leer meer over de islam en je zult zien hoe mooi het is.

Jullie beweren dat wij de vrouwen onderdrukken. Een moslim is verplicht kennis te nemen, zowel jongen als meisjes. Je mag je vrouw niet slaan, vrouwen moeten met respect behandeld worden, een moslim vrouw die slecht behandeld wordt, gaat naar de hemel heb ik gelezen.

De vrouwen klagen dat ze lastiggevallen worden door mannen, is de hoofddoek daar dan geen optie tegen.

hier hebben jullie een site waar jullie veel informatie kunnen vinden

http://www.walidin.com/
Als alles al in de Koran staat hoe kan het dan dat de laatste paar honderd jaar alle (wetenschappelijke) ontwikkelingen in het westen zijn ontstaan? Als moslims de boel op een presenteerblaadje hebben gehad van God via de profeet waarom is daar niets meegedaan?

Als je dingen wilt lezen dan lees je ze ook. Het is opmerkelijk dat het pas gelezen wordt als de ontdekking al is gedaan .

De wereld zal een stuk mooier zijn als gelovigen hun religie niet zo serieus zouden nemen. De kans dat het fictie is, is groter dan dat het op rationaliteit is gebasseerd.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:51:07 #105
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67220371
Je kan wel gaan praten, de vrouw moet 6x per dag zichzelf wassen, klopt niet. EEN MAN ALS VROUW moet zich wassen als hij naar de wc is geweest. DUS REIN ZIJN. Een moslim is de hygienste, dus niet iets beweren dat niet klopt.

Het klopt dat een vrouw moet luisteren naar de man, maar dat betekent niet dat die zijn macht mag misbruiken. Allah heeft hem deze recht gegeven om alleen het goede ermee te doen. Hoe zou het zijn als iedereen baasje ging spelen en iedereen de leider was. TOTALY CHAOS. Hetzelfde geld als 3 of meer mensen (of het nou nou alleen mannen, vrouwen of mix is), er 1 als leider uitgekozen moet worden.

De machtigste koningen in de tijd van Mohamed vzmh werden uiteindelijk moslim, neem een kijke op deze site
http://www.walidin.com/

Als jij deze site heb bekeken en gelezend hebt, dan kan je pas een KLEIN ondersteuning geven over je reactie tegenover de islam. De Koran bevat oneindig kenis, mensen ontdekken inderdaadnog steeds dingen uit de koran.
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:54:18 #106
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67220522
aantal posts: 2 (gemiddeld 2 per dag)
AFC AJAX
pi_67220671
Discipline en gastvrijheid
  Donald Duck held donderdag 19 maart 2009 @ 21:58:03 #108
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67220691
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:51 schreef Moam het volgende:
De Koran bevat oneindig kenis, mensen ontdekken inderdaadnog steeds dingen uit de koran.
Als de koran zoveel bevat, staat er vast ook wel de unificatietheorie in, waarin de 4 fundamentele krachten bij elkaar worden gebracht. Dat is zo'n beetje de heilige graal van de natuurkunde. Op welke pagina is dat te vinden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 19 maart 2009 @ 21:59:14 #109
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67220743
er word niet gezegd, jij moet dit draadje aan dit draadje vastmaken-.-

hier voobeelden

De aardbol

Er zijn veel verzen in de Koran die indirect over de rondheid van onze aardbol spreken.
Een van die verzen is de volgende:

en ook de aarde spreidde Hij (Allah) uit.
(Koran 79:3 1)

Voor het woord “spreidde” is in het Arabisch bet woord “Daha” gebruikt.
Daha betekent ook: struisvogel-ei.
Dit betekent dat de aarde in de vorm van een struisvogel-ei is geschapen (gespreid).
Het ei van een struisvogel is overeenkomstig met de vorm van de aardbol, onze aardbol is namelijk niet precies rond maar heeft een ellips-vorm, net zoals een struisvogel-ei.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
De zeeen

Hij heeft de zeeën gescheiden, die elkander eens zullen ontmoeten. Daartussen is een versperring geplaatst welke zij niet kunnen passeren.
(Koran 55:19-20)

Er zijn twee belangrijke punten in dit vers.
1. Dat er verschillende soorten zeeën zijn.
2. Het feit dat de zee niet mengen door de aanwezigheid van een barrière.

Laten we eerst dit verschijnsel in wetenschappelijke termen bekijken.
De Franse wetenschapper Jacques-Yves Cousteau, heeft ontdekt dat de Middellandse Zee en de Atlantische Oceaan verschillen in hun chemische en biologische samenstelling. Kapitein Cousteau verrichtte verschillende onderzeese onderzoekingen in de Straat van Gibraltar om dit verschijnsel te verklaren. Hij concludeerde dat onverwachte waterbronnen vanuit de zuidelijke (Marokko) en noordelijke kusten (Spanje) naar de Gibraltar stromen. Deze gigantische stromen ontmoeten elkaar onder een hoek van 45 graden. Op deze wijze wordt wederzijds dam gevormd, waardoor de Middellandse zee en de Atlantische Oceaan zich niet met elkaar mengen. Na dit te hebben ontdekt, was Cousteau zeer onder de indruk van bovenstaand vers. Zijn interesse voor de Islam nam toe. Het wonderbaarlijke van het vers is, dat het o.a. de Gibraltar barrière onthult.

Laten we nu nog een keer het vers lezen, maar nu in algemeen verband met hoofdstuk Ar-Rahmaan. Het is bekend, dat dit hoofdstuk goddelijke genade, oneindige wijsheid en de kunst van de creatie als onderwerpen heeft. De scheiding van twee zeeën, heeft een innerlijke betekenis. Wat is deze betekenis? In de zee leven meer levende wezens dan op het land.
Met de miljarden kleine organismen, die wij plankton noemen en haar talloze flora en fauna vormt de zee een waar theater van goddelijke scheppingskunst. Het is logisch dat verschillende organismen verschillende milieus bewonen. Dit is één van de redenen waarom goddelijke macht het niet toestaat, dat de zeeën mengen.

Er komen paarlen en koraal uit beide zeeën vandaan (Koran 55:22)

Dit vers kondigt de aanwezigheid van parels en koraal in beide zeeën aan.
De reden voor scheiding is niet simpelweg om de chemische opmaak van de zee, want parels en koraal bestaan of verdwijnen in overeenstemming met de chemische eigenschappen van de zee. De zeeën, die niet mengen, creëren het optimale milieu voor de meest schone onderzee tuinen en vissen. Er zijn bepaalde bloemen bedekt met korte, dikke planten die niet op het land voorkomen en andere speciale bloemen onder de zee. Sommige van deze (Lepas Fasicularis) zijn mooier dan orchideeën. Op de bodem van de oceaan, waar het zonlicht niet kan doordringen, leven prachtig versierde insecten en wonderbaarlijke spinnen, die duizenden meters beneden de zee hun leven via een radarsysteem leiden. Een bepaalde vis (Acanthurus Triostegus) heeft duizenden fluoriderende stippen op een rode achtergrond, dat zowel het milieu versierd, alsmede zijn eigen pad verlicht. Er zijn bijna dertig verschillende kleurtinten te onderscheiden op een vis,- die in zulke donkere dieptes leeft. Deze wezens, die de pure kunst van de Barmhartige vertonen, manifesteren de innerlijke betekenis van het onoverschrijdelijke geheim van de oceanen.

Het heilige vers deelt mee, dat er zoveel organismen de koralen aan beide kanten bewonen, dat we met in staat zijn om ze op te sommen. Bloemen versiert met alle schaduwen van blauw, geel-rode planten die overeenkomen met cactussen. Je staat er versteld van. Hoe komt het dat deze Goddelijke patronen en decoraties op de bodem van de zee worden getoond, op een plaats die gewoonlijk ontoegankelijk is voor bet menselijk oog? Het hoofdstuk van de Barmhartige brengt de oneindige schoonheid van de verheven kunst van onze Schepper aan het licht. Encyclopedie waarin de wezens van de oceaan worden getoond, worden pas 14 eeuwen later gepubliceerd. De pracht van deze verzen 19 tot 25 bevestigd bij het zien van de illustraties in deze encyclopedieën.
pi_67220835
Het ontbreken van persoonsverheerlijking (zoals een paus), dat is positief. En ik ben nog nooit benadert "of ik mohamed al heb gevonden". En er zijn nog nooit Moslims mij gaan belagen met de vraag of ze voor me mogen bidden. Dat is ook een plus.

Daarnaast merk ik aan een moslim niet dat hij/zij gelovig is, op wat dieet-wensen na. Een christen of gereformeerde zal je er toch altijd en bij iedere vloek even aan helpen herinneren. De Islam is wat minder dominant
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:01:44 #111
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67220851
Hier hebben jullie tekenen, die voorgeschreven staan, velen zal al voorbij

TEKENEN VAN DE DAG DES OORDEELS..........

De Profeet heeft ons door verschillende overleveringen op de hoogte gebracht wat de tekenen zijn voordat de dag des Oordeels zal plaatsvinden.

Er zijn kleine tekenen die begonnen zijn bij de komst van de Profeet en nog steeds aan de gang zijn. Dan zijn er ook de grote tekenen die aangeven dat het einde der dagen werkelijk dichtbij is. Zodra de grote tekenen verschijnen zal het niet lang duren voordat de wereld zal vergaan, het zal in een vrij korte periode achtereenvolgend plaatsvinden.

Deze tijd zal een hele zware beproeving worden voor de Moslims maar de Profeet heeft ons zoveel aanwijzingen en mogelijkheden gegeven om onszelf te beschermen tegen deze beproevingen.
Een van die aanwijzingen is het aangeven welke tekenen we kunnen verwachten, door deze kennis is het mogelijk ons voor te bereiden.

Kleine tekenen

1. De komst van de Profeet .
2. Splijten (delen) van de maan.
3. De dood van de Profeet .
4. De verovering van Jeruzalem.
5. De plaag van Amwaas (Palestina).
6. De verovering van Constantinopel (Istanbul).
7. Een oorlog tussen Moslims en een roodachtig volk met smalle ogen, die sandalen dragen gemaakt van haar ( hier wordt de Mongoolse invasie in het Moslim territorium onder verstaan)
8. Er zullen 30 valse Profeten (Dajjals) verschijnen
9. De tijd zal sneller voorbijgaan.
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Het Uur zal niet komen totdat de tijd zo snel zal passeren, dat een jaar (voorbijgaat alsof het) een maand is, en een maand als een week, en een week als een dag, en een dag als een uur en een uur als de tijd die men nodigt heeft om een palmblad te verbranden.”(Ahmad)
10. Kennis neemt af door de dood van geleerden en mensen zullen onwetende als hun leiders nemen.
11. Rampen zullen toenemen (kijk naar de talloze stormen, aard- zeebevingen, vulkaanuitbrastingen, modderstromen, vliegtuig -, trein-, verkeers rampen ect).
12. Moorden zal toenemen, waarbij degene die gedood wordt niet weet waarom hij gedood is (zinloos geweld en onschuldige mensen die niet eens weten waarom hun land wordt gebombardeerd ect).
13. Gierigheid zal toenemen in de harten van de mensen.
14. Eerlijkheid verdwijnt, men zal diegene geloven die liegen en niet degene die de waarheid spreken.
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Voordat het Uur komt zullen er jaren van bedrog en misleiding zijn, waar een eerlijk persoon niet geloofd wordt en een persoon die liegt gelooft zal worden; en de onbenullige zal het voor het zeggen hebben.”(Ahmad)
15. Iemand zal wensen in het graf te liggen dat hij passeert vanwege de grote fitnah (verdeeldheid, onenigheid en ellende).
16. Weelde zal toenemen totdat een persoon zijn zaqat (armenbelasting) niet kwijt kan. Als hij het aanbiedt aan een persoon zal diegene zeggen dat hij het niet nodig heeft.
17. Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen. (world trade centre, rembrandtoren).
18. Vrouwen zullen gekleed zijn maar toch zijn ze naakt.
19. Zina (overspel) zal toenemen en heel normaal worden.
20. Alcohol gebruik zal toenemen (ook een heel bekend fenomeen, we zien de waarschuwingen drink alcohol vrij, drink met mate ect).
21. Vrouwen zullen in de meerderheid zijn, zodat de verhouding 1 man op 50 vrouwen zal zijn.
22. Het gebruiken van Riba ( interest en rente) zal normaal worden.
23. Moslims zullen de kafirs nadoen, zelfs als deze in een hagedissen hol zullen kruipen de moslims dit ook zouden doen. (We zien het zo duidelijk om ons heen, moslims nemen zelfs de kleinste gewoontes over van de niet moslims, in de waan dat dit betekent dat ze zich ontwikkelen of modern zijn terwijl het juist zoals de Profeet het beschreef een hele Trieste zaak is, want wat is het nut om in een hagedissen hol te kruipen.
24. Twee grote landen zullen tegen elkaar vechten en elkaar doden, maar zullen de zelfde leer aanhangen.
25. Inkomsten zullen uit twijfelachtige bronnen komen, maar de moslims zullen zich daar geen zorgen over maken of hun inkomen wel of niet halal is.
26. Salaam (begroeting) zal alleen gegeven worden aan degene die men kent en niet aan de gene die men niet kent ondanks dat ze moslim zijn.
27. Een speciale begroeting wordt gegeven aan de mensen die een hoge positie bekleden. 28. De opkomst van de Onderdrukkers en hun helpers.
29. Het gewoon worden van Muziek en zijde kleding voor mannen.
30. Dat iemand via een stok (of een dergelijke vorm) zijn familie op de hoogte brengt dat hij thuis komt. (de mobiele telefoontjes worden kleiner en kleiner, dit lijkt erop dat het hiernaar verwijst, iemand die na huis belt).
31. Hoge posities zullen worden gegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor die positie (bv door vriendjes politiek of onderdrukking of erving etc).
32. Het wedijveren in het bouwen van prachtige moskeeën.
33. Wilde dieren zullen tot de mensen spreken (als je ziet gorillas leren gebarentaal en communiceren zo met de mens, het begint er zo wel op te lijken naar Allahu Allem).
34. Er zullen zware regenvallen komen die alles wegvagen (we zien dit in Amerika en in Azië, waar we volledige dorpen zien weg drijven door de zware regenval die stromingen en overstromingen veroorzaken).
35. Aardverschuivingen nemen toe.
36. Valse getuigenis zal normaal zijn.
37. Homofilie zal toenemen (nou daar hoeven we verder niet op in te gaan).
38. Roddelen neemt toe (ook daar hoeven we verder geen commentaar op te geven lijkt mij).
39. De Eufraat zal een schat aan goud blootstellen en velen zullen erover vechten en er zullen vele doden vallen.
40. Familie banden worden verbroken en het slecht behandelen van de buren.
41. Graven worden veranderd tot Moskeeën.
42. Plotselinge dood die toeneemt.
43. Haat in de harten van de mens.
44. Toenemende regen maar afname in productie.
45. De opkomst van Shirk (ongeloof) in deze Ummah.
46. Toename van de Handel.
47. Toename van grondverzakkingen.

Grote tekenen

1. De Mahdee.
2. De Anti-Christ (Dajjal – Valse Messiahs).
3. Het nederdalen van Eesah (Jezus).
4. De Ghoeg wa Maghoeg.
5. De 3 grote verzakkingen van de Aarde.
6. Het verschijnen van Rook in de lucht.
7. Het opkomen van de zon in het Westen.
8. Het beest dat uit de Aarde komen (Daabbat ul-Ard)
9. Het vuur dat de mensen bijeen zal drijven.
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:06:34 #112
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_67221051
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 22:01 schreef Moam het volgende:

De Profeet heeft ons door verschillende overleveringen op de hoogte gebracht wat de tekenen zijn voordat de dag des Oordeels zal plaatsvinden.

Er zijn kleine tekenen die begonnen zijn bij de komst van de Profeet en nog steeds aan de gang zijn. Dan zijn er ook de grote tekenen die aangeven dat het einde der dagen werkelijk dichtbij is. Zodra de grote tekenen verschijnen zal het niet lang duren voordat de wereld zal vergaan, het zal in een vrij korte periode achtereenvolgend plaatsvinden.

Deze tijd zal een hele zware beproeving worden voor de Moslims maar de Profeet heeft ons zoveel aanwijzingen en mogelijkheden gegeven om onszelf te beschermen tegen deze beproevingen.
Een van die aanwijzingen is het aangeven welke tekenen we kunnen verwachten, door deze kennis is het mogelijk ons voor te bereiden.

Kleine tekenen

7. Een oorlog tussen Moslims en een roodachtig volk met smalle ogen, die sandalen dragen gemaakt van haar ( hier wordt de Mongoolse invasie in het Moslim territorium onder verstaan)
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Het Uur zal niet komen totdat de tijd zo snel zal passeren, dat een jaar (voorbijgaat alsof het) een maand is, en een maand als een week, en een week als een dag, en een dag als een uur en een uur als de tijd die men nodigt heeft om een palmblad te verbranden.”(Ahmad)
10. Kennis neemt af door de dood van geleerden en mensen zullen onwetende als hun leiders nemen.
11. Rampen zullen toenemen (kijk naar de talloze stormen, aard- zeebevingen, vulkaanuitbrastingen, modderstromen, vliegtuig -, trein-, verkeers rampen ect).
12. Moorden zal toenemen, waarbij degene die gedood wordt niet weet waarom hij gedood is (zinloos geweld en onschuldige mensen die niet eens weten waarom hun land wordt gebombardeerd ect).
14. Eerlijkheid verdwijnt, men zal diegene geloven die liegen en niet degene die de waarheid spreken.
Aboe Hoerairah heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: “Voordat het Uur komt zullen er jaren van bedrog en misleiding zijn, waar een eerlijk persoon niet geloofd wordt en een persoon die liegt gelooft zal worden; en de onbenullige zal het voor het zeggen hebben.”(Ahmad)
15. Iemand zal wensen in het graf te liggen dat hij passeert vanwege de grote fitnah (verdeeldheid, onenigheid en ellende).
16. Weelde zal toenemen totdat een persoon zijn zaqat (armenbelasting) niet kwijt kan. Als hij het aanbiedt aan een persoon zal diegene zeggen dat hij het niet nodig heeft.
17. Mensen zullen wedijveren in het bouwen van mooie en grote gebouwen. (world trade centre, rembrandtoren).
20. Alcohol gebruik zal toenemen (ook een heel bekend fenomeen, we zien de waarschuwingen drink alcohol vrij, drink met mate ect).
21. Vrouwen zullen in de meerderheid zijn, zodat de verhouding 1 man op 50 vrouwen zal zijn.
23. Moslims zullen de kafirs nadoen, zelfs als deze in een hagedissen hol zullen kruipen de moslims dit ook zouden doen. (We zien het zo duidelijk om ons heen, moslims nemen zelfs de kleinste gewoontes over van de niet moslims, in de waan dat dit betekent dat ze zich ontwikkelen of modern zijn terwijl het juist zoals de Profeet het beschreef een hele Trieste zaak is, want wat is het nut om in een hagedissen hol te kruipen.
24. Twee grote landen zullen tegen elkaar vechten en elkaar doden, maar zullen de zelfde leer aanhangen.
25. Inkomsten zullen uit twijfelachtige bronnen komen, maar de moslims zullen zich daar geen zorgen over maken of hun inkomen wel of niet halal is.
26. Salaam (begroeting) zal alleen gegeven worden aan degene die men kent en niet aan de gene die men niet kent ondanks dat ze moslim zijn.
27. Een speciale begroeting wordt gegeven aan de mensen die een hoge positie bekleden. 28. De opkomst van de Onderdrukkers en hun helpers.
30. Dat iemand via een stok (of een dergelijke vorm) zijn familie op de hoogte brengt dat hij thuis komt. (de mobiele telefoontjes worden kleiner en kleiner, dit lijkt erop dat het hiernaar verwijst, iemand die na huis belt).
31. Hoge posities zullen worden gegeven aan mensen die niet geschikt zijn voor die positie (bv door vriendjes politiek of onderdrukking of erving etc).
33. Wilde dieren zullen tot de mensen spreken (als je ziet gorillas leren gebarentaal en communiceren zo met de mens, het begint er zo wel op te lijken naar Allahu Allem).
34. Er zullen zware regenvallen komen die alles wegvagen (we zien dit in Amerika en in Azië, waar we volledige dorpen zien weg drijven door de zware regenval die stromingen en overstromingen veroorzaken).
38. Roddelen neemt toe (ook daar hoeven we verder geen commentaar op te geven lijkt mij).
39. De Eufraat zal een schat aan goud blootstellen en velen zullen erover vechten en er zullen vele doden vallen.

Grote tekenen

1. De Mahdee.
4. De Ghoeg wa Maghoeg.
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  donderdag 19 maart 2009 @ 22:08:49 #113
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67221139
Is er ook iemand terug van zijn ban.
AFC AJAX
pi_67221255
Meki ik wacht nog steeds op me antwoord
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
pi_67222571
quote:

Kleine tekenen

Grote tekenen

1. De Mahdee.
4. De Ghoeg wa Maghoeg.

Jij bent me er eentje
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:18:11 #116
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67224097
quote:

Kleine tekenen

Grote tekenen

1. De Mahdee.
4. De Ghoeg wa Maghoeg.
En toen kwam er een grote roze olifant , en die blaast het het hele verhaaltje uit
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:30:05 #117
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67224577
Welke roze olifant?
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:33:38 #118
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_67224738
deze:

't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:35:46 #119
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_67224855
speciaal voor de huilies:

't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:36:21 #120
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67224876
is wel een hele mooie olifant
pi_67224970
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 21:59 schreef Moam het volgende:
er word niet gezegd, jij moet dit draadje aan dit draadje vastmaken-.-

hier voobeelden

De aardbol

Er zijn veel verzen in de Koran die indirect over de rondheid van onze aardbol spreken.

en ook de aarde spreidde Hij (Allah) uit.
(Koran 79:3 1)

Voor het woord "spreidde"; is in het Arabisch bet woord "Daha"; gebruikt.
Daha betekent ook: struisvogel-ei.
Dit betekent dat de aarde in de vorm van een struisvogel-ei is geschapen (gespreid).
Het ei van een struisvogel is overeenkomstig met de vorm van de aardbol, onze aardbol is namelijk niet precies rond maar heeft een ellips-vorm, net zoals een struisvogel-ei.
-knip-
Om er even een punt uit de halen. Hier komt de zwakte van in dit geval de Koran om de hoek kijken. Het is zo vaag opgesteld dat je er van alles in kunt lezen. "Daha" is kennelijk in het Arabisch tevens struisvogel-i maar die link je leg je omdat je de vorm van de aarde weet. Er staat dus nergens de aarde heeft een ronde vorm. Via een omweg kom je tot de conclusie dat er in de Koran staat dat de aarde rond is. Waarom staat het er niet concreet en moet het via allerlei dubbele betekenissen naar voren komen welke vorm de aarde heeft? Of heeft dat te maken met het feit dat de wegen van God ondoorgrondelijk zijn .

De Romeinen bijv. geloofden dat de aarde een min of meer ronde landmassa was, die uitsluitend uit Europa en Azië bestond en die werd omringd door een enorme zee.

Een reconstructie van de Orbis Terrarum oftewel globe van de aarde.
Dan spreek je dus over het begin van onze jaartelling.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:38:58 #122
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_67224974
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:36 schreef Moam het volgende:
is wel een hele mooie olifant
danku! veel tijd ingestoken.
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:48:59 #123
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67225426
quote:

Ga ergens anders schreeuwen, ali
  donderdag 19 maart 2009 @ 23:51:59 #124
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67225536

Read again.

edit: THEFXR wel gevaarlijk man, wist niet dat je nu ook op topic kon schreeuwen, moet je me leren man
pi_67225703
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:51 schreef Moam het volgende:

Read again.

edit: THEFXR wel gevaarlijk man, wist niet dat je nu ook op topic kon schreeuwen, moet je me leren man
Maar voor die tijd waren er al mensen die uitgingen van de rondheid van de aarde. Dus welk bewijs levert de Koran? Spuit 11 bewijs .
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:02:27 #126
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67225892
Even voor de duidelijkheid. de koran is niet alleen door Mohamed vzmh geschreven, het is door alle profeten geschreven, de laatste was zoon 14 eeuwen geleden (mohamed vzmh), en de 1e weet ik niet hoe lang, dat was adam vzmh
pi_67226087
Ik sluit me aan bij Maom.

Zijn verhaal en feiten kloppen allemaal.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_67226181
Het begint allebei met een f maar er zit een groot verschil tussen feit en fictie .
  Donald Duck held vrijdag 20 maart 2009 @ 00:12:04 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67226188
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:51 schreef Moam het volgende:
Die indirectheid is het nou juist. Je moet enorme omwegen zoeken om er iets in te zien. Er staat niks concreets in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67226256
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die indirectheid is het nou juist. Je moet enorme omwegen zoeken om er iets in te zien. Er staat niks concreets in.
Ruis op de lijn.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:15:41 #131
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226288
Hier 1tje over de wind

De wind

En in de wisseling van nacht en dag en de voorziening die Allah uit de hemel nederzendt waardoor Hij de aarde doet herleven na haar dood en in de verandering van de winden, zijn eveneens tekenen voor een volk, dat zijn verstand gebruikt. (Koran 45:5)

Het is onze achteloosheid dat we de verzen van de Koran niet beter willen bestuderen. Als we de Koran zo nauwkeurig mogelijk lezen, zien we de ene sluier na de ander sluier omlaag vallen. Het vers dat we tot dan als doodgewone proza zagen, blijkt dan wetenschap te bevatten, waar onze wetenschap stil bij lijkt te staan.

We concentreren ons voornamelijk op het laatste gedeelte van het vers waarin wordt gezegd, dat er in de veranderingen van de wind tekenen zijn voor een volk, dat zijn verstand gebruikt. We moeten weten, dat de wind zijn bestaan niet alleen dankt aan de aanwezigheid van verschillen in luchttemperatuur. Dit zou een te simpele uitleg van dit wonderbaarlijke gebeuren zijn. Zo makkelijk zal de wetenschapper er niet van af komen.

Laat wij eerst een paar interessante feiten bekijken:

a) Wat zou er gebeuren als de aarde een gewone planeet zou zijn, een planeet die niet helt? Als dit het geval zou zijn, zouden er slechts winden zijn in de vorm van onweerstaanbare stormen, die van de polen naar de evenaar en weer terug zouden blazen Zij zouden grote schade aanrichten overal waar zij komen. Het leven dat wij heden ten dage kennen, zou niet bestaan, simpelweg omdat de omstandigheden dat niet zouden toelaten. Allah liet de as van de aarde echter 23,5 graden hellen. Hiermee voorkwam Hij het bovengenoemde en zorgde ervoor dat de mate afkoelen van de Noord- en de Zuidpool een verschillende waarde aannam, afhankelijk van de tijd van de jaar. Nu het temperatuurverschil tussen de polen en de evenaar kleiner werd, nam ook de kracht van de wind af, zodat zij zich beter ten dienste van de mens kon stellen.

b) Omdat de dikte van de atmosfeer bij de polen en de evenaar verschillend zijn, begonnen aparte windvlagen zich in de bovenste en onderste lagen van de atmosfeer te ontwikkelen. Er vormden zich hierdoor nieuwe warme en koude frontsystemen. De wind kreeg hierdoor de kans zich te bewegen in meer dan een richting.

c) Hoe moest de vorm van de aarde met al haar bergen en heuvels, haar vlaktes en al haar plateaus worden gevormd, zodat iedereen op de wereld, elk bevolkingsgroep kon worden voorzien van de voordelen van de wind? Laten alle wetenschappers, alle computers bij elkaar komen en een dergelijke structuur bedenken. Zij zouden geen enkele berg op de juiste plaats kunnen zetten, al hun wetenschappelijke pogingen zouden falen. Het is Allah Die de aarde met daarop de winden als tekenen heeft geplaatst en daarmee bewijst waartoe Hij in staat is.

d) Allah heeft de atmosfeer uitgerust met twee belangrijke ‘beschermheren’, die moeten voorkomen dat de winden ondraaglijk worden. Ten eerste noemen we de ozonlaag. Ten tweede het gas koolstofdioxide die als het ware een beschermende deken vormt. Het zorgt ervoor dat de aarde, met name in de nacht, niet te sterk afkoelt.

En hebben wij de nacht niet als een mantel gemaakt (Koran 78:10)

Een briesje komt moeilijker tot stand dan een typhoon. Wind neigt eerder tot Storm dan tot een aangenaam briesje. Allah heeft het perfect uitgebalanceerd, waardoor de wind aangenaam voor ons is geworden. Met elke storm wijst Allah de vergeetachtige mens op de ware aard van de wind.

Waarom noodzakelijk is dat de wind uit verschillende richtingen moet komen wordt zo duidelijk!
* Het verversen van vervuilde lucht boven de steden. Er wordt zuurstof en verse lucht naar de steden gebracht, terwijl de vervuilde lucht wordt afgevoerd naar bosrijke omgevingen waar zij gereinigd wordt.

* De straten worden schoon geblazen.

* De warme en koude lucht die de winden transporteren, zorgen voor de voorbereiding van regen.

* Soms worden winden sterk en trekken ionen mee vanuit de lucht. Elk druppel wordt dan een levensoverbrenger geladen met elektriciteit.

* De wind functioneert ook als een transportsysteem voor zaden uit planten (bestuiving). Ook de bevruchtings stuifmeel wordt in de Koran reeds besproken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:17:45 #132
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226361
en nog 1

Uitbreiding van het helaal

Na de explosie (Opening) begon de uitzetting en de structuur van het heelal:
Voorzeker Wij bouwden de hemel door onze macht en waarlijk Wij zijn het die hem uitbreiden. (Koran 51:47)

Het woord “Le moesi’oen (uitbreiden)” in het Arabisch staat niet alleen voor de uitzetting van de ruimte, maar voor alle ontwikkeling in het heelal, zoals b.v. het ontstaan van quasars, melkwegstelsels, ontstaan van planeten en sterren.

De uitzetting van bet heelal werd 14 eeuwen geleden gemeld, in een tijd waarin de mensen dachten dat de aarde plat was. Tegenwoordig worden miljoenen dollars besteed om een kleinste glimp van bet gebeuren te ontvangen. Zo hebben wetenschappers vastgesteld, dat het heelalgebied, zich elke dag met 1018 kubieke lichtjaar uitbreidt. Dit proces zal op een dag stoppen, zoals Allah het in de Koran beschrijft.

De dag , waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn schriften oprolt.
Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen
- een belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.
(Koran 21:104)

De hemelen waarvan bet lot is vastgesteld zal ook bet proces van inkrimping ondergaan.
De meeste wetenschappers zijn het hierover eens.
Allah's woord zal waarheid worden.
pi_67226417
De architectuur.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:26:32 #134
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226566
Hier heb je een link met allerlei lezingen over de islam. Luister ernaar als je wil, ze zijn op MP3 te zetten

http://www.dimadima.nl/catplay.php?catsmktba=155

Linkmuisknop op dat box icon
vervolgens met je rechtermuisknop op download klikken
tot sluit doel opslaan als.

Zijn 2 paginas met lezingen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:38:52 #135
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67226848
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:17 schreef Moam het volgende:
en nog 1

Uitbreiding van het helaal

Nog een negatief punt. Kap eens met die dubbele a's.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:57:04 #136
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_67227852
Moam, je hebt me aan het denken gezet. Morgen ga ik me laten informeren door moslims na het vrijdaggebed.

Ameen to that! Dat zouden meer mensen moeten doen.

PS: Het valt me op hoeveel arrogante leeghoofden er zijn hier op fok.nl. De waarheid gelezen, maar toch ontkennen? Grappig.. je houdt jezelf voor de gek. Ow w8 niet gaan reply-en op mij. Vooral niet doen svp.

(k)
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 02:01:13 #137
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67227893
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 01:57 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Moam, je hebt me aan het denken gezet. Morgen ga ik me laten informeren door moslims na het vrijdaggebed.

PS: Het valt me op hoeveel arrogante leeghoofden er zijn hier op fok.nl. De waarheid gelezen, maar toch ontkennen? Grappig.. je houdt jezelf voor de gek. Ow w8 niet gaan reply-en op mij. Vooral niet doen svp.

(k)
Dus als je het niet met jou eens bent , dan ben je een leeghoofd , nee je laten leiden door een boek , waarvan je de scrijver niet eens kent , dat getuigt van enige intelligentie
  vrijdag 20 maart 2009 @ 02:04:09 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67227923
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:26 schreef Moam het volgende:
Hier heb je een link met allerlei lezingen over de islam. Luister ernaar als je wil, ze zijn op MP3 te zetten

http://www.dimadima.nl/catplay.php?catsmktba=155

Linkmuisknop op dat box icon
vervolgens met je rechtermuisknop op download klikken
tot sluit doel opslaan als.

Zijn 2 paginas met lezingen
Jongen. blijf eens ontopic, het gaat hierover wat je goed vind aan de islaam, dan moet je niet de hele Koran, gaan c&p-en hiero.
Als ik Koranles wilde hebben, dan zei ik dat wel.
pi_67228084
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:08 schreef Meki het volgende:
Ik sluit me aan bij Maom.

Zijn verhaal en feiten kloppen allemaal.
Veel onleesbaar gelul is het. Dat klopt.
pi_67228265
Heb je het over het idee achter de islam of over de uitvoering

er zitten mooie dingen in, zorgen voor je ouders als zij niet meer voorzichzelf kunnen zorgen is iets wat tegenwoordig er misschien wel inschiet bij niet moslims. het delen met minder bedeelden ook.

De mensen als viceregent op aarde, met kennis en leren de schepping in stand houden.. prachtig stuk.

Slechte punten zijn het gebrek aan respect voor mensen die iets anders geloven. wat uiteindelijk de ondergang gaat betekenen voor het geloof samen met de onwil om mee te groeien met de tijd. het boek is geschreven in de tijdsgeest die tig jaar geleden heerste het word tijd om mee te gaan met de tijd voor een hoop moslims.

Ook helpt het blinde vertrouwen bij veel volgelingen niet, bij hollandse krijgers een paar maanden geleden. een jongen die kon de verzen in het arabisch opdreunen maar begreep niet wat er gezegd werd maar geloofde er wel in... Wat een imam zegt en vind word automatisch een waarheid. Terwijl de Koran toch echt meld
quote:
"En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?". (Koran 2:170)
Het zelf nadenken, onderzoeken, afvragen, niet blind volgen, gebruiken aanpassen aan het heden zou een belangrijk punt moeten zijn voor elke islamiet... maar helaas is dat tegenwoordig voor weinig islamieten weggelegd
pi_67228595
Dat ze onderscheid maken tussen dieren die haram (bijv. varkens en apen) en halal zijn, ik geloof daar wel in. De rituele slachtwijze vind ik alleen niet meer van deze tijd.
Ik support gevallen topclubs!
pi_67228679
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 01:57 schreef THE_WAARHEID het volgende:

(k)
Wat is dat met moslims die niet kunnen typen

En waarom zit je op fok als je ons allemaal domme leeghoofden vindt?
pi_67229479
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:02 schreef Moam het volgende:
Even voor de duidelijkheid. de koran is niet alleen door Mohamed vzmh geschreven, het is door alle profeten geschreven, de laatste was zoon 14 eeuwen geleden (mohamed vzmh), en de 1e weet ik niet hoe lang, dat was adam vzmh
De Qor-aan is niet 'geschreven' door Mohammed (Vrede zij met hem) want Mohammed (vrede zij met hem) was analfabeet. Hij kon niet lezen of schrijven. Sommige van Zijn metgezellen (Moge Allaah tevreden met hen zijn) hebben wel de Qor-aan opgeschreven en laten controleren door de Profeet van Allaah dwz recitatie.
pi_67229801
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:43 schreef AY het volgende:

[..]

De Qor-aan is niet 'geschreven' door Mohammed (Vrede zij met hem) want Mohammed (vrede zij met hem) was analfabeet. Hij kon niet lezen of schrijven. Sommige van Zijn metgezellen (Moge Allaah tevreden met hen zijn) hebben wel de Qor-aan opgeschreven en laten controleren door de Profeet van Allaah dwz recitatie.
Je vergeet het stukje waarin de Koran geredigeerd werd door Uthman omdat hij tot dat moment bestond uit losse teksten die uit het hoofd gereciteerd werden en er nergens een complete versie bestond. Tot dat moment waren er meerdere versies in omloop die verschilden op kleine punten zoals werkwoordsvormen of woordvolgorde en in het feit dat sommige stukken bevatten die anderen niet hadden.
Enkele oude en sinds Uthman niet meer als standaard geziene versies zijn nog opgedoken, bijvoorbeeld in Jemen, waar ze gevonden werden in een graf. Hierop is duidelijk te zien hoe zelfs twee verschillende versies over elkaar heen geschreven zijn:
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:46:54 #145
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67230832
Best wel grappig dat ik nu een boek met regeltjes en feitjes kan schrijven die mensen over 1500 jaar gewoon als de enige waarheid zouden kunnen aannemen. Geen wonder dat er geen buitenaardse beschaving contact wil, we zijn nog maar net primaat af.
Dat mensen (willen) geloven in een god kan ik nog een beetje inkomen maar figuren als Moam missen toch echt een chromosoom volgens mij.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67230898
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:46 schreef pisnicht het volgende:
Best wel grappig dat ik nu een boek met regeltjes en feitjes kan schrijven die mensen over 1500 jaar gewoon als de enige waarheid zouden kunnen aannemen. Geen wonder dat er geen buitenaardse beschaving contact wil, we zijn nog maar net primaat af.
Dat mensen (willen) geloven in een god kan ik nog een beetje inkomen maar figuren als Moam missen toch echt een chromosoom volgens mij.
Waren de goden kosmonauten?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:34:36 #148
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67232193
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waren de goden kosmonauten?
Leuke theorie Het is een kwestie van tijd wat betreft het vinden van de oorsprong. Het is nog niet zo lang dat we zaken als DNA en atomen hebben ontdekt dus wie weet wat we over 100 jaar weten. Overigens kunnen wel al zelf 'god' spelen (klonen) dus zo'n moeilijk trucje is het blijkbaar niet.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:10:45 #149
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_67233318
Over 10 jaar is een islamiet onze minister-president. Wedden?
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:15:55 #150
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_67233490
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:26 schreef AY het volgende:
Enkele betrouwbare websites voor mensen die meer informatie willen over deze religie:

verzameling propaganda websites
Wat is dat toch met die gasten die net als jehova's iedereen zo nodig moeten overtuigen van hun geloof.
Flikker toch op.
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:17:22 #151
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67233542
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:10 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Over 10 jaar is een islamiet onze minister-president. Wedden?
Zolang hij seculier is, zou me dat serieus geen ene reet kunnen schelen.
#allmightygod
pi_67233612
Wat ik trouwens ook wel goed vind aan de islam is dat je je vrouw mag slaan als ze zich misdraagt.
pi_67233624
mijn vriendin en haar ouders zijn islamitisch, in de praktijk betekend dit dat het je een jaar (of meer) kost voordat je acceptie krijgt van haar ouders voor de relatie met hun dochter. maar uiteindelijk, als je dan eenmaal welkom bent, je ook echt onderdeel uitmaakt van de familie. M'n vriendin heeft gewoon bepaalde regels die ze naleeft uit haar geloofsovertuiging, en ik denk dat dit haar wel een beter persoon maakt dan als ik kijk naar mijn Nederlandse exen die alle vrijheden van het leven genieten. Als mijn huidige vriendin met vriendinnen uitgaat hoef ik me geen zorgen te maken dat ze drinkt, met andere jongens gezellig gaat doen, etc etc geeft veel rust en vertrouwen. Nadeel is geen sex, ook al doen we wel alles behalve "HET" dat bewaren we nog even, wil ze uit geloofsovertuiging en uit respect voor haar moeder tot we gaan trouwen. Heb een Nederlands meisje nog nooit horen zeggen dat ze graag een goede vriendin voor me wilt zijn, en zich daar ook echt mee bezig houdt. Net even een andere kijk op zaken, kwa beleving. Heb me nog niet echt verdiept in de islam zelf, gezien ik moeite heb met geloven in een "God", denk dat alle geloven wel een kern van waarheid en een kern van fanta hebben maar sluit me er zeker niet voor af.
pi_67233664
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:19 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat ik trouwens ook wel goed vind aan de islam is dat je je vrouw mag slaan als ze zich misdraagt.
dat hoef ik bij mijn vriendin dus niet te doen

zal ook geen aanleiding voor komen
pi_67233718
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:21 schreef noplayer het volgende:

[..]

dat hoef ik bij mijn vriendin dus niet te doen

zal ook geen aanleiding voor komen
Nou, dat is dus geen echte moslima. Ik zou maar eens een hartig woordje met haar gaan spreken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:30:31 #156
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67233977
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef noplayer het volgende:Als mijn huidige vriendin met vriendinnen uitgaat hoef ik me geen zorgen te maken dat ze drinkt, met andere jongens gezellig gaat doen, etc etc geeft veel rust en vertrouwen.
Dat zegt meer over je vorige vriendinnen en over jezelf. Je zou geen geloof nodig moeten hebben om vertrouwen te hebben in elkaar. Eigenlijk gewoon een teken van zwakte.
quote:

Nadeel is geen sex, ook al doen we wel alles behalve "HET" dat bewaren we nog even, wil ze uit geloofsovertuiging en uit respect voor haar moeder tot we gaan trouwen.
hypocriet dus. ben jij er ook zo een die vindt dat anaal niet telt als geslachtsgemeenschap?
quote:

Heb een Nederlands meisje nog nooit horen zeggen dat ze graag een goede vriendin voor me wilt zijn, en zich daar ook echt mee bezig houdt. Net even een andere kijk op zaken, kwa beleving.
Als een meisje dat tegen je zegt zit je normaliter in de friends-zone. niet echt iets om blij om te zijn...
#allmightygod
pi_67234231
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:20 schreef noplayer het volgende:
mijn vriendin en haar ouders zijn islamitisch, in de praktijk betekend dit dat het je een jaar (of meer) kost voordat je acceptie krijgt van haar ouders voor de relatie met hun dochter. maar uiteindelijk, als je dan eenmaal welkom bent, je ook echt onderdeel uitmaakt van de familie. M'n vriendin heeft gewoon bepaalde regels die ze naleeft uit haar geloofsovertuiging, en ik denk dat dit haar wel een beter persoon maakt dan als ik kijk naar mijn Nederlandse exen die alle vrijheden van het leven genieten. Als mijn huidige vriendin met vriendinnen uitgaat hoef ik me geen zorgen te maken dat ze drinkt, met andere jongens gezellig gaat doen, etc etc geeft veel rust en vertrouwen.
Vertrouwen hangt af van de wetenschap dat je die ander goed inschat. Als jij dat onder het kopje "islam" wil scharen...
quote:
Nadeel is geen sex, ook al doen we wel alles behalve "HET"
In de meeste stromingen van de islam is ook dat stukje "alles behalve" haram. Het gaat erom dat je niks seksueels doet met elkaar tot het huwelijk. Niet dat het gros zich daaraan houdt, maja.
quote:
dat bewaren we nog even, wil ze uit geloofsovertuiging en uit respect voor haar moeder tot we gaan trouwen.
Dat vind ik altijd een beetje...raar. Ik zou het ronduit ongemakkelijk gevonden hebben als mijn moeder de wetenschap had wat ik in bed uitvrat, wanneer, met wie en onder welke voorwaarden.
quote:
Heb een Nederlands meisje nog nooit horen zeggen dat ze graag een goede vriendin voor me wilt zijn, en zich daar ook echt mee bezig houdt. Net even een andere kijk op zaken, kwa beleving. Heb me nog niet echt verdiept in de islam zelf, gezien ik moeite heb met geloven in een "God", denk dat alle geloven wel een kern van waarheid en een kern van fanta hebben maar sluit me er zeker niet voor af.
Opnieuw: als jij dat onder "islam" wil hangen... Ik heb zelden een Nederlands stel gezien dat niet de mond vol had met "het is echt mijn maatje" en "we begrijpen elkaar zo goed".

Ik heb er echt zo'n hekel aan als doodnormale, ethische, fatsoenlijke of prettige dingen geclaimd worden door een godsdienst.
pi_67234846
en ik heb een hekel aan dat dit soort discussies van die extreme reacties opleveren

teneerste ben ik ervan overtuigd dat geloof mensen zeker een beter persoon kan maken, gewoon door wat vrijheden in te kaderen

en vrouwen + drank = hoertje, en dat is praktijk wetenschap, geloof het of niet
  vrijdag 20 maart 2009 @ 12:07:00 #159
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67235271
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 11:54 schreef noplayer het volgende:
en ik heb een hekel aan dat dit soort discussies van die extreme reacties opleveren

teneerste ben ik ervan overtuigd dat geloof mensen zeker een beter persoon kan maken, gewoon door wat vrijheden in te kaderen

dus jouw vriendin is eigenlijk gewoon een geheelonthoudende hoer.

truth hurts en als je niet tegen kritiek kunt, moet je hier niet posten.
#allmightygod
pi_67235838
quote:
Waar?
quote:
Dat is als je van mening bent dat a) de waarden uit zo'n geloof deugen en b) mensen zelf niet in staat zijn te bepalen wat fatsoenlijk gedrag is en wat niet.

Zou dat zo zijn?
quote:
Ik weet niet met wat voor vrouwen jij verkeert, maar dit is echt dikke onzin, en beledigend bovendien voor de normale vrouw.
pi_67235855
quote:

Gelukkig ben je zelf wat genuanceerder
pi_67236209
ik hou het gewoon bij m'n 1e post

nog 10 minuten en dan is het nieuw jaar in Iran.. Happy Norouz
pi_67236334
quote:

Ik heb na een biertje ook altijd de behoefte mezelf te prostitueren
  vrijdag 20 maart 2009 @ 13:26:38 #164
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67237355
Turkse en Marokkaanse meiden die een borreltje op hebben worden al gauw 'losjes'. Nederlandse meiden houden zich wat beter in wat dat betreft.

Bovendien is de definitie 'hoertje' hier ook verschillend aan dat van een Nederlander. Allochtonen vinden een meisje dat ooit een keer sex heeft gehad voor het huwelijk al een hoer
AFC AJAX
pi_67241493
Ik geloof dat...

Daar ging ik al. Ik geloof. Dus weet het niet zeker.

Geloven. Religie en de aanhangers hiervan
  vrijdag 20 maart 2009 @ 18:52:40 #166
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67247261

lol...

Mohamed vzmh was inderdaad anafalbeet.

De allereerste openbaringen aan de profeet waren zijn oprechte dromen, elke droom kwam uit. Daarna kreeg hij de neiging om zich af te zonderen en ging in zijn zelfgekozen eenzaamheid Allah aanbidden in de Hiraa'e-grot. Dat deed hij vele nachten achter elkaar waarna hij zich weer terugtrok bij zijn familie. Hij kreeg van Khadija het voedsel om weer een gelijk aantal nachten door te brengen, totdat de openbaringen hem bereikten toen hij in de Hiraa'e- grot zat. De engel versheen voor hem en zei: "Lees" en de profeet antwoordde: ,,Ik kan niet lezen...".

De profeet vertelde: ,,Hij pakte me krachtig vast totdat ik me in het nauw voelde, liet me daarna los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me voor de tweede keer krachtig vast, liet me los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me krachtig vast voor de derde keer, liet me los en zei:

"Lees! In de naam van jouw Heer, Die jou heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen van een bloedklomp. Lees! En jouw Heer is de meest Edele. Degene Die onderwezen heeft met de pen. Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist." (Surah 96: Ayah 1 t/m 5)

http://www.risallah.com/profeet/index.php?page_index=10#10
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:25:28 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67248223
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 18:52 schreef Moam het volgende:

lol...

Mohamed vzmh was inderdaad anafalbeet.

De allereerste openbaringen aan de profeet waren zijn oprechte dromen, elke droom kwam uit. Daarna kreeg hij de neiging om zich af te zonderen en ging in zijn zelfgekozen eenzaamheid Allah aanbidden in de Hiraa'e-grot. Dat deed hij vele nachten achter elkaar waarna hij zich weer terugtrok bij zijn familie. Hij kreeg van Khadija het voedsel om weer een gelijk aantal nachten door te brengen, totdat de openbaringen hem bereikten toen hij in de Hiraa'e- grot zat. De engel versheen voor hem en zei: "Lees" en de profeet antwoordde: ,,Ik kan niet lezen...".

De profeet vertelde: ,,Hij pakte me krachtig vast totdat ik me in het nauw voelde, liet me daarna los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me voor de tweede keer krachtig vast, liet me los en zei: ,,Lees". Ik zei: ,,Ik kan niet lezen". Hij pakte me krachtig vast voor de derde keer, liet me los en zei:

"Lees! In de naam van jouw Heer, Die jou heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen van een bloedklomp. Lees! En jouw Heer is de meest Edele. Degene Die onderwezen heeft met de pen. Hij heeft de mens onderwezen wat hij niet wist." (Surah 96: Ayah 1 t/m 5)

http://www.risallah.com/profeet/index.php?page_index=10#10
Een profeet die niet kan lezen of schrijven

Gelukkig kon hij wel goed met kinderen omgaan
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:37:05 #168
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67248586
.... Allah swt heeft hem de kennis gegeven om te kunnen lezen en schrijven (Toen hij profeet werd).
pi_67248854
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 12:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik weet niet met wat voor vrouwen jij verkeert, maar dit is echt dikke onzin, en beledigend bovendien voor de normale vrouw.
Hij is aanstaand moslim, en de indoctrinatie is compleet. Hij geeft niet meer om vrouwen
pi_67248936
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:37 schreef Moam het volgende:
.... Allah swt heeft hem de kennis gegeven om te kunnen lezen en schrijven (Toen hij profeet werd).
ja dat lazen we

"De profeet vertelde: ,,Hij pakte me krachtig vast totdat ik het nauw in me voelde"

underground forever baby
  vrijdag 20 maart 2009 @ 19:55:04 #171
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67249153
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 19:37 schreef Moam het volgende:
Hij had beter iemand kunnen nemen , die wat minder agressief was en op vrouwen viel van z'n eigen leeftijd , dan had de islam er wat rooskleuriger voor gestaan.
Zie je , zelfs god maakt foutjes
pi_67249298
Goed van de islam?

- Dat we elk mens accepteren hoe hij/zij is onder onderscheid te maken in sekse, kleur, afkomst, geloof enz.
- Beheers je handen, tong en lendenen
- Dat niemand vanwege atheïsme kan worden veroordeeld
- geen verplichte beden en geen vaste regels (o.a. hoofddoek, ramadan)

[Religie] Alevieten, de humanisten van de islam

Beste stukje islam ooit
pi_67249598
Niet zoveel eigenlijk, zeker niet in een Nederlandse context.

Verder heeft het net als elke religie goede en slechte kanten, en goede en slechte volgelingen.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 20:39:43 #174
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67250704
Wat is er nu goed aan de islam?, ik weet het nog steeds niet.
pi_67251571
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 20:39 schreef THEFXR het volgende:
Wat is er nu goed aan de islam?, ik weet het nog steeds niet.
anders lees je mijn post
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:16:23 #176
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67254939
En ik maar denken dat RoW_0 anti-Islam is
AFC AJAX
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:22:34 #177
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67255195
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:16 schreef msnk het volgende:
Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:29:56 #178
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67255477
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Denk eerder dat hij de verlichte islam aanhangt. Mja de islam gelooft niet in verlichting en erkent het niet. Hmmmm lastig, is het dan islam of niet ?
Ik ben er 100% zeker van dat hij op frontpage heel vaak de Islam bashed
AFC AJAX
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:08:44 #179
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67256951
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 13:26 schreef msnk het volgende:
Turkse en Marokkaanse meiden die een borreltje op hebben worden al gauw 'losjes'. Nederlandse meiden houden zich wat beter in wat dat betreft.

Bovendien is de definitie 'hoertje' hier ook verschillend aan dat van een Nederlander. Allochtonen vinden een meisje dat ooit een keer sex heeft gehad voor het huwelijk al een hoer
Maar dat geldt uiteraard alleen voor vrouwen. Mannen mogen zoveel mogelijk chicks neuken, zolang het maar geen moslima's zijn.
#allmightygod
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:09:06 #180
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_67256971
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:29 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik ben er 100% zeker van dat hij op frontpage heel vaak de Islam bashed
De islam van het soort dat hij niet aanhangt neem ik aan. Kan ik best begrijpen hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 20 maart 2009 @ 23:12:23 #181
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67257125
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:09 schreef deedeetee het volgende:

[..]

De islam van het soort dat hij niet aanhangt neem ik aan. Kan ik best begrijpen hoor.
Zou kunnen. Hij maakt het in zijn posts meestal niet erg duidelijk. Hoewel hij dat in deze topic wel een beetje doet, met de link naar de alevieten topic.
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 23:08 schreef pisnicht het volgende:

[..]

Maar dat geldt uiteraard alleen voor vrouwen. Mannen mogen zoveel mogelijk chicks neuken, zolang het maar geen moslima's zijn.
Dat is niet waar...

... Ze neuken even goed Turkse of Marokkaanse meisjes
AFC AJAX
pi_67258772
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Alevitisme heet zoiets. een instroming
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:16 schreef msnk het volgende:
Ik ben inderdaad anti-soennitisch en anti extremistisch.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:05:25 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67258867
Alleen anti-soennitisch of ook anti-sjiitisch o.i.d?
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 00:21:36 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67259250
wat is er slecht aan de islam?
pi_67259252
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 00:05 schreef msnk het volgende:
Alleen anti-soennitisch of ook anti-sjiitisch o.i.d?
Ik heb me daar eerlijk gezegd nauwelijks in verdiept, maar ik ben sowieso tegen extremisme en achterstand en dergelijke. Zelf ben ik ook een atheïst maar wel een aleviet, dus hey! ik word niet onthoofd door mijn ouders !

zover ik het weet is Alevisme weer een afstroming van sjisme en dan weer grote invloeden van haci bektasi veli en dan de grote Turkse (seculiere) invloed.
pi_67263426
Dr is nix goeds aan de islam.
pi_67265664
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 00:21 schreef THEFXR het volgende:
wat is er slecht aan de islam?

Niets, als je een man bent die erin gelooft. Als je een vrouw of een ongelovige bent dan zuigt het gewoon ballen
  zaterdag 21 maart 2009 @ 15:02:13 #188
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67269118
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 12:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niets, als je een man bent die erin gelooft. Als je een vrouw of een ongelovige bent dan zuigt het gewoon ballen
Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakken
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 16:10:26 #189
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67270491
Pointless.
pi_67280133
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 15:02 schreef msnk het volgende:

[..]

Nou nou.. Die mogen geen bier drinken en geen breezersletjes pakken
Nee breezersletjes zijn lekker Maar je geniet wel van een dikke voorkeursbehandeling als mannelijke moslim
  zaterdag 21 maart 2009 @ 22:54:51 #191
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_67280825
De islam als religie is niet minder schadelijk voor de samenleving dan andere religies. Het probleem met de islam is dat deze nog op middeleeuwse wijze beoefend wordt. Christenen zijn individualistischer geworden en niet alleen maar schaapjes van de kerk. Zo zijn ze minder schadelijk. De islamitische religie moet nog ontbonden worden, opdat de wereld een betere plek kan worden en iedereen zijn eigen religie in zijn eigen zolderkamertje kan beoefenen.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:02:17 #192
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67281059
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 22:32 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee breezersletjes zijn lekker Maar je geniet wel van een dikke voorkeursbehandeling als mannelijke moslim
Ah, jij bent er één van de mannenliefde? Dat verklaart wellicht de haat jegens moslims.
AFC AJAX
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:20:48 #193
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67281617
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.

De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede

Ik vraag me nog steeds af waarom jullie de islam zo geweldadig vinden

De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:26:25 #194
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_67281790
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:
De koran is niet op tijd gebasseerd. Mohamed vzmh stimuleerde ons om kennis op te doen, om mooie kleren te dragen, een mooi huis te hebben.

De Islam wijkt volkomen af van het beeld dat in de hoofden van een aantal westerlingen gevormd is. De Koran is gebaseerd op de concepten van: moraal, liefde, mededogen, genade, nederigheid, zelf-opoffering, verdraagzaamheid en vrede

De barbarij die tegenwoordig in de wereld plaatsvindt onder de naam van het 'islamitisch terrorisme' is volledig verwijderd van het morele onderricht van de Koran en is het werk van onwetende, vooringenomen mensen, misdadigers die niets met de godsdienst te maken hebben.
Jij zegt dat zij niet bij de islam horen. Ik zeg dat ze wel bij de religie horen. Een onvermijdelijk product van een achterhaalde moreel rasterwerk. Islam is net als communisme op papier heel mooi, maar in de praktijk brengt het leed, armoe en achteruitgang. Alle religies zouden dit hebben als ze als de islam beoefend zouden worden. Christendom was 5 eeuwen geleden op dit niveau. De islam moet zich maar eens ontwikkelen tot een volwassen godsdienst, eentje die zich stilletjes in een hoekje bevindt en de ramkoers van wetenschap, welvaart en vooruitgang niet belemmert.
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
&gt;&gt;&gt; Geen referrertje in sigs &lt;&lt;&lt;
pi_67281806
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:20 schreef Moam het volgende:

Dat kun jij wel mooi beweren, maar die mensen noemen zich toch wel degelijk Moslims, en beweren gemotiveerd te zijn door de Islam. Bij alles roepen ze dat ze het in naam van Allah doen.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:38:14 #196
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67282091
Deze oneindige "discussie" is eigenlijk best dieptriest, maar alas.

Sommige mensen hier zijn niet bekend met de termen radicalisme en terrorisme geloof ik.

Zijn het moslims? Zij zeggen van wel, en doen al hun (mis)daden in de naam van God.

Betekent dat dan ook dat het goede moslims zijn, of dat de Islam dit van hun eist? Nee natuurlijk niet. Anders waren er wel veel meer Islamitische terroristen geweest.

Ergo, wat zij zeggen en doen definieert niet de Islam. Dat is namelijk de taak van de Koran.

Dan kun je natuurlijk altijd een man als Wilders geloven dat dat ook aangegeven staat in de Koran, maar wie geloof je nou. Een zionist dat (naar mijn weten) geen Arabisch kent, of moslims
AFC AJAX
pi_67282288
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:38 schreef msnk het volgende:
Deze oneindige "discussie" is eigenlijk best dieptriest, maar alas.

Sommige mensen hier zijn niet bekend met de termen radicalisme en terrorisme geloof ik.

Zijn het moslims? Zij zeggen van wel, en doen al hun (mis)daden in de naam van God.

Betekent dat dan ook dat het goede moslims zijn, of dat de Islam dit van hun eist? Nee natuurlijk niet. Anders waren er wel veel meer Islamitische terroristen geweest.

Ergo, wat zij zeggen en doen definieert niet de Islam. Dat is namelijk de taak van de Koran.

Dan kun je natuurlijk altijd een man als Wilders geloven dat dat ook aangegeven staat in de Koran, maar wie geloof je nou. Een zionist dat (naar mijn weten) geen Arabisch kent, of moslims
De citaten uit Fitna zijn bijvoorbeeld algemeen geaccepteerde vertalingen. Maar dat is niet noodzakelijk relevant, het OT staat ook vol enge dingen. Wat wel relevant is dat de Islam nooit de Verlichting heeft gekend zoals het Christendom dat wel heeft gehad.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:49:17 #198
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282331
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)

Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden.

Waarin staat hier dat je mensen moet doden tenzij het zelfverdediging is?
pi_67282381
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 23:49 schreef Moam het volgende:
En degenen die geen andere god naast Allah aanroepen, noch dat leven doden wat Allah verboden heeft, behalve voor een gerechtelijke zaak, noch onwettige seksuele gemeenschap begaan - en iedereen die dit doet zal een bestraffing ontvangen! (Soera Al-Foerqaan: 68)

Zoals we in de hierboven genoemde verzen kunnen zien, worden degenen, die een onschuldig mens zonder reden doden met een zware bestraffing bedreigd. Allah heeft geopenbaard dat het doden van iemand net zo'n grote zonde is als het doden van de hele mensheid. Iedereen die de door Allah ingestelde richtlijnen respecteert zou zelfs niet een enkel individu schaden, laat staan duizenden onschuldige mensen vermoorden.

Waarin staat hier dat je mensen moet doden tenzij het zelfverdediging is?
De Koran bevat vast net zoveel tegenstrijdigheden als andere religieuze boeken, anders zouden er ook niet zoveel stromingen, afsplitsingen en conflicten zijn binnen de Islam zelf.
  zaterdag 21 maart 2009 @ 23:54:48 #200
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67282441
Tegenwoordig in deze wereld, doen mensen alles met geld. Kijk naar een goeie moslim, niet naar slechte moslims, kijk naar moslims die 100% moslims zijn, niet 50%, die tog halal eten, maar tog stelen, die bidden maar zich tog hoogmoedig tegenover anderen opstelt. Die vasten maar tog schelden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')