abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:02:27 #126
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67225892
Even voor de duidelijkheid. de koran is niet alleen door Mohamed vzmh geschreven, het is door alle profeten geschreven, de laatste was zoon 14 eeuwen geleden (mohamed vzmh), en de 1e weet ik niet hoe lang, dat was adam vzmh
pi_67226087
Ik sluit me aan bij Maom.

Zijn verhaal en feiten kloppen allemaal.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_67226181
Het begint allebei met een f maar er zit een groot verschil tussen feit en fictie .
  Donald Duck held vrijdag 20 maart 2009 @ 00:12:04 #129
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_67226188
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 23:51 schreef Moam het volgende:
Er zijn veel verzen in de Koran die indirect over de rondheid van onze aardbol spreken.
Die indirectheid is het nou juist. Je moet enorme omwegen zoeken om er iets in te zien. Er staat niks concreets in.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_67226256
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:12 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die indirectheid is het nou juist. Je moet enorme omwegen zoeken om er iets in te zien. Er staat niks concreets in.
Ruis op de lijn.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:15:41 #131
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226288
Hier 1tje over de wind

De wind

En in de wisseling van nacht en dag en de voorziening die Allah uit de hemel nederzendt waardoor Hij de aarde doet herleven na haar dood en in de verandering van de winden, zijn eveneens tekenen voor een volk, dat zijn verstand gebruikt. (Koran 45:5)

Het is onze achteloosheid dat we de verzen van de Koran niet beter willen bestuderen. Als we de Koran zo nauwkeurig mogelijk lezen, zien we de ene sluier na de ander sluier omlaag vallen. Het vers dat we tot dan als doodgewone proza zagen, blijkt dan wetenschap te bevatten, waar onze wetenschap stil bij lijkt te staan.

We concentreren ons voornamelijk op het laatste gedeelte van het vers waarin wordt gezegd, dat er in de veranderingen van de wind tekenen zijn voor een volk, dat zijn verstand gebruikt. We moeten weten, dat de wind zijn bestaan niet alleen dankt aan de aanwezigheid van verschillen in luchttemperatuur. Dit zou een te simpele uitleg van dit wonderbaarlijke gebeuren zijn. Zo makkelijk zal de wetenschapper er niet van af komen.

Laat wij eerst een paar interessante feiten bekijken:

a) Wat zou er gebeuren als de aarde een gewone planeet zou zijn, een planeet die niet helt? Als dit het geval zou zijn, zouden er slechts winden zijn in de vorm van onweerstaanbare stormen, die van de polen naar de evenaar en weer terug zouden blazen Zij zouden grote schade aanrichten overal waar zij komen. Het leven dat wij heden ten dage kennen, zou niet bestaan, simpelweg omdat de omstandigheden dat niet zouden toelaten. Allah liet de as van de aarde echter 23,5 graden hellen. Hiermee voorkwam Hij het bovengenoemde en zorgde ervoor dat de mate afkoelen van de Noord- en de Zuidpool een verschillende waarde aannam, afhankelijk van de tijd van de jaar. Nu het temperatuurverschil tussen de polen en de evenaar kleiner werd, nam ook de kracht van de wind af, zodat zij zich beter ten dienste van de mens kon stellen.

b) Omdat de dikte van de atmosfeer bij de polen en de evenaar verschillend zijn, begonnen aparte windvlagen zich in de bovenste en onderste lagen van de atmosfeer te ontwikkelen. Er vormden zich hierdoor nieuwe warme en koude frontsystemen. De wind kreeg hierdoor de kans zich te bewegen in meer dan een richting.

c) Hoe moest de vorm van de aarde met al haar bergen en heuvels, haar vlaktes en al haar plateaus worden gevormd, zodat iedereen op de wereld, elk bevolkingsgroep kon worden voorzien van de voordelen van de wind? Laten alle wetenschappers, alle computers bij elkaar komen en een dergelijke structuur bedenken. Zij zouden geen enkele berg op de juiste plaats kunnen zetten, al hun wetenschappelijke pogingen zouden falen. Het is Allah Die de aarde met daarop de winden als tekenen heeft geplaatst en daarmee bewijst waartoe Hij in staat is.

d) Allah heeft de atmosfeer uitgerust met twee belangrijke ‘beschermheren’, die moeten voorkomen dat de winden ondraaglijk worden. Ten eerste noemen we de ozonlaag. Ten tweede het gas koolstofdioxide die als het ware een beschermende deken vormt. Het zorgt ervoor dat de aarde, met name in de nacht, niet te sterk afkoelt.

En hebben wij de nacht niet als een mantel gemaakt (Koran 78:10)

Een briesje komt moeilijker tot stand dan een typhoon. Wind neigt eerder tot Storm dan tot een aangenaam briesje. Allah heeft het perfect uitgebalanceerd, waardoor de wind aangenaam voor ons is geworden. Met elke storm wijst Allah de vergeetachtige mens op de ware aard van de wind.

Waarom noodzakelijk is dat de wind uit verschillende richtingen moet komen wordt zo duidelijk!
* Het verversen van vervuilde lucht boven de steden. Er wordt zuurstof en verse lucht naar de steden gebracht, terwijl de vervuilde lucht wordt afgevoerd naar bosrijke omgevingen waar zij gereinigd wordt.

* De straten worden schoon geblazen.

* De warme en koude lucht die de winden transporteren, zorgen voor de voorbereiding van regen.

* Soms worden winden sterk en trekken ionen mee vanuit de lucht. Elk druppel wordt dan een levensoverbrenger geladen met elektriciteit.

* De wind functioneert ook als een transportsysteem voor zaden uit planten (bestuiving). Ook de bevruchtings stuifmeel wordt in de Koran reeds besproken.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:17:45 #132
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226361
en nog 1

Uitbreiding van het helaal

Na de explosie (Opening) begon de uitzetting en de structuur van het heelal:
Voorzeker Wij bouwden de hemel door onze macht en waarlijk Wij zijn het die hem uitbreiden. (Koran 51:47)

Het woord “Le moesi’oen (uitbreiden)” in het Arabisch staat niet alleen voor de uitzetting van de ruimte, maar voor alle ontwikkeling in het heelal, zoals b.v. het ontstaan van quasars, melkwegstelsels, ontstaan van planeten en sterren.

De uitzetting van bet heelal werd 14 eeuwen geleden gemeld, in een tijd waarin de mensen dachten dat de aarde plat was. Tegenwoordig worden miljoenen dollars besteed om een kleinste glimp van bet gebeuren te ontvangen. Zo hebben wetenschappers vastgesteld, dat het heelalgebied, zich elke dag met 1018 kubieke lichtjaar uitbreidt. Dit proces zal op een dag stoppen, zoals Allah het in de Koran beschrijft.

De dag , waarop Wij de hemelen zullen oprollen zoals een schrijver zijn schriften oprolt.
Gelijk Wij de schepping eerst begonnen, aldus zullen Wij haar terugbrengen
- een belofte van Ons; voorwaar Wij zullen deze nakomen.
(Koran 21:104)

De hemelen waarvan bet lot is vastgesteld zal ook bet proces van inkrimping ondergaan.
De meeste wetenschappers zijn het hierover eens.
Allah's woord zal waarheid worden.
pi_67226417
De architectuur.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:26:32 #134
249245 Moam
Alahoewekbal
pi_67226566
Hier heb je een link met allerlei lezingen over de islam. Luister ernaar als je wil, ze zijn op MP3 te zetten

http://www.dimadima.nl/catplay.php?catsmktba=155

Linkmuisknop op dat box icon
vervolgens met je rechtermuisknop op download klikken
tot sluit doel opslaan als.

Zijn 2 paginas met lezingen
  vrijdag 20 maart 2009 @ 00:38:52 #135
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_67226848
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:17 schreef Moam het volgende:
en nog 1

Uitbreiding van het helaal

Nog een negatief punt. Kap eens met die dubbele a's.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 01:57:04 #136
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_67227852
Moam, je hebt me aan het denken gezet. Morgen ga ik me laten informeren door moslims na het vrijdaggebed.

Ameen to that! Dat zouden meer mensen moeten doen.

PS: Het valt me op hoeveel arrogante leeghoofden er zijn hier op fok.nl. De waarheid gelezen, maar toch ontkennen? Grappig.. je houdt jezelf voor de gek. Ow w8 niet gaan reply-en op mij. Vooral niet doen svp.

(k)
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 02:01:13 #137
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_67227893
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 01:57 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Moam, je hebt me aan het denken gezet. Morgen ga ik me laten informeren door moslims na het vrijdaggebed.

PS: Het valt me op hoeveel arrogante leeghoofden er zijn hier op fok.nl. De waarheid gelezen, maar toch ontkennen? Grappig.. je houdt jezelf voor de gek. Ow w8 niet gaan reply-en op mij. Vooral niet doen svp.

(k)
Dus als je het niet met jou eens bent , dan ben je een leeghoofd , nee je laten leiden door een boek , waarvan je de scrijver niet eens kent , dat getuigt van enige intelligentie
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 20 maart 2009 @ 02:04:09 #138
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_67227923
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:26 schreef Moam het volgende:
Hier heb je een link met allerlei lezingen over de islam. Luister ernaar als je wil, ze zijn op MP3 te zetten

http://www.dimadima.nl/catplay.php?catsmktba=155

Linkmuisknop op dat box icon
vervolgens met je rechtermuisknop op download klikken
tot sluit doel opslaan als.

Zijn 2 paginas met lezingen
Jongen. blijf eens ontopic, het gaat hierover wat je goed vind aan de islaam, dan moet je niet de hele Koran, gaan c&p-en hiero.
Als ik Koranles wilde hebben, dan zei ik dat wel.
pi_67228084
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:08 schreef Meki het volgende:
Ik sluit me aan bij Maom.

Zijn verhaal en feiten kloppen allemaal.
Veel onleesbaar gelul is het. Dat klopt.
pi_67228265
Heb je het over het idee achter de islam of over de uitvoering

er zitten mooie dingen in, zorgen voor je ouders als zij niet meer voorzichzelf kunnen zorgen is iets wat tegenwoordig er misschien wel inschiet bij niet moslims. het delen met minder bedeelden ook.

De mensen als viceregent op aarde, met kennis en leren de schepping in stand houden.. prachtig stuk.

Slechte punten zijn het gebrek aan respect voor mensen die iets anders geloven. wat uiteindelijk de ondergang gaat betekenen voor het geloof samen met de onwil om mee te groeien met de tijd. het boek is geschreven in de tijdsgeest die tig jaar geleden heerste het word tijd om mee te gaan met de tijd voor een hoop moslims.

Ook helpt het blinde vertrouwen bij veel volgelingen niet, bij hollandse krijgers een paar maanden geleden. een jongen die kon de verzen in het arabisch opdreunen maar begreep niet wat er gezegd werd maar geloofde er wel in... Wat een imam zegt en vind word automatisch een waarheid. Terwijl de Koran toch echt meld
quote:
"En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?". (Koran 2:170)
Het zelf nadenken, onderzoeken, afvragen, niet blind volgen, gebruiken aanpassen aan het heden zou een belangrijk punt moeten zijn voor elke islamiet... maar helaas is dat tegenwoordig voor weinig islamieten weggelegd
pi_67228595
Dat ze onderscheid maken tussen dieren die haram (bijv. varkens en apen) en halal zijn, ik geloof daar wel in. De rituele slachtwijze vind ik alleen niet meer van deze tijd.
Ik support gevallen topclubs!
pi_67228679
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 01:57 schreef THE_WAARHEID het volgende:

(k)
Wat is dat met moslims die niet kunnen typen

En waarom zit je op fok als je ons allemaal domme leeghoofden vindt?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_67229479
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 00:02 schreef Moam het volgende:
Even voor de duidelijkheid. de koran is niet alleen door Mohamed vzmh geschreven, het is door alle profeten geschreven, de laatste was zoon 14 eeuwen geleden (mohamed vzmh), en de 1e weet ik niet hoe lang, dat was adam vzmh
De Qor-aan is niet 'geschreven' door Mohammed (Vrede zij met hem) want Mohammed (vrede zij met hem) was analfabeet. Hij kon niet lezen of schrijven. Sommige van Zijn metgezellen (Moge Allaah tevreden met hen zijn) hebben wel de Qor-aan opgeschreven en laten controleren door de Profeet van Allaah dwz recitatie.
pi_67229801
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 08:43 schreef AY het volgende:

[..]

De Qor-aan is niet 'geschreven' door Mohammed (Vrede zij met hem) want Mohammed (vrede zij met hem) was analfabeet. Hij kon niet lezen of schrijven. Sommige van Zijn metgezellen (Moge Allaah tevreden met hen zijn) hebben wel de Qor-aan opgeschreven en laten controleren door de Profeet van Allaah dwz recitatie.
Je vergeet het stukje waarin de Koran geredigeerd werd door Uthman omdat hij tot dat moment bestond uit losse teksten die uit het hoofd gereciteerd werden en er nergens een complete versie bestond. Tot dat moment waren er meerdere versies in omloop die verschilden op kleine punten zoals werkwoordsvormen of woordvolgorde en in het feit dat sommige stukken bevatten die anderen niet hadden.
Enkele oude en sinds Uthman niet meer als standaard geziene versies zijn nog opgedoken, bijvoorbeeld in Jemen, waar ze gevonden werden in een graf. Hierop is duidelijk te zien hoe zelfs twee verschillende versies over elkaar heen geschreven zijn:
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 20 maart 2009 @ 09:46:54 #145
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67230832
Best wel grappig dat ik nu een boek met regeltjes en feitjes kan schrijven die mensen over 1500 jaar gewoon als de enige waarheid zouden kunnen aannemen. Geen wonder dat er geen buitenaardse beschaving contact wil, we zijn nog maar net primaat af.
Dat mensen (willen) geloven in een god kan ik nog een beetje inkomen maar figuren als Moam missen toch echt een chromosoom volgens mij.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_67230898
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:46 schreef pisnicht het volgende:
Best wel grappig dat ik nu een boek met regeltjes en feitjes kan schrijven die mensen over 1500 jaar gewoon als de enige waarheid zouden kunnen aannemen. Geen wonder dat er geen buitenaardse beschaving contact wil, we zijn nog maar net primaat af.
Dat mensen (willen) geloven in een god kan ik nog een beetje inkomen maar figuren als Moam missen toch echt een chromosoom volgens mij.
Waren de goden kosmonauten?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 20 maart 2009 @ 10:34:36 #148
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_67232193
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 09:49 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Waren de goden kosmonauten?
Leuke theorie Het is een kwestie van tijd wat betreft het vinden van de oorsprong. Het is nog niet zo lang dat we zaken als DNA en atomen hebben ontdekt dus wie weet wat we over 100 jaar weten. Overigens kunnen wel al zelf 'god' spelen (klonen) dus zo'n moeilijk trucje is het blijkbaar niet.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:10:45 #149
248149 THE_WAARHEID
HARD EN DUIDELIJK
pi_67233318
Over 10 jaar is een islamiet onze minister-president. Wedden?
DE WAARHEID IS... DE WAARHEID?
  vrijdag 20 maart 2009 @ 11:15:55 #150
227439 Murloc
Vegetarian grindcore _O_
pi_67233490
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 10:26 schreef AY het volgende:
Enkele betrouwbare websites voor mensen die meer informatie willen over deze religie:

verzameling propaganda websites
Wat is dat toch met die gasten die net als jehova's iedereen zo nodig moeten overtuigen van hun geloof.
Flikker toch op.
Endure the pain
you know my name
I am your soul insane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')