abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67173318
Betalen.

TS neemt een kat. Hij wéét vooraf dat dit een roofdier is dat zich niet graag laat opsluiten.
De bijkomende risico's neemt hij dus voor lief op het moment dat hij die kat neemt.
Die risico's kan hij niet bij de buurman neerleggen.
De kat is en blijft zijn verantwoordelijkheid.
pi_67176814
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Kat hoort niet 'in the dutch nature'.

Dus een kat afmaken wanneer hij WEER in de tuin loopt: tja, that's nature..
Of jou afmaken als je weer ns onzin loopt te verkondigen. Dat zou tenminste mijn voorkeur hebben.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_67177225
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
Laat hem eerst maar bewijzen dat het jouw kat was. Hij kan wel zoveel zeggen.
Dit dus. Die vraag was al een keer eerder gesteld aan TS, dus: "Hoe wist de duivenman dat het jouw kat was? En kan hij dit aantonen?" Anders kun je dit geintje natuurlijk wel bij iedereen uithalen die een kattenluikje heeft, lucratieve bijverdienste zeker als het klopt wat Argento zegt, namelijk dat TS wel moet betalen
pi_67177610
Behalve de vraag waaruit blijkt dat de kat van TS dit heeft gedaan is er ook nog de vraag waaruit blijkt dat die vogel ¤ 100 waard was.
pi_67197662
Volgens mij kunnen we concluderen dat de duif total loss is. Economische waarde 0, dus de schade kan ook niet meer bedragen dan 0. De kat heeft misschien wat extra verzorging nodig, gepikt door de duif, haren kwijt geraakt. Kat heeft daardoor extra verzorging nodig dus de schade is voor de kat groter dan 0.

Ik zou de buurman een rekening sturen.
Wartaal.
pi_67197898
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Argento het volgende:

[..]

Of jou afmaken als je weer ns onzin loopt te verkondigen. Dat zou tenminste mijn voorkeur hebben.
is geen onzin

Wat nagevraagd:
een duif kost geen 100 euro als het een eigen broedsel is. Voor 100 euro moet het een hele goede duif zijn. Conclusie:
buurman probeert een poot uit je te draaien.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:01:50 #107
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67202207
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:58 schreef mgerben het volgende:
Betalen.

TS neemt een kat. Hij wéét vooraf dat dit een roofdier is dat zich niet graag laat opsluiten.
De bijkomende risico's neemt hij dus voor lief op het moment dat hij die kat neemt.
Dasvidanja
pi_67202342
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:01 schreef Verluste het volgende:

[..]
En die buurman neemt een risico door die duif vrij rond te laten vliegen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:19:04 #109
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_67202734
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:05 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Een duif kan geen schade toebrengen aan iemands eigendom. Nou jij weer.
Dasvidanja
pi_67203011
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Verluste het volgende:

[..]

Dat boeit niet, zo'n beest loopt gewoon risico door buiten rond te vliegen, als hij bijvoorbeeld aangereden zou worden door een auto is het ook jammer maar helaas.
pi_67203812
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:28 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Dat boeit niet, zo'n beest loopt gewoon risico door buiten rond te vliegen, als hij bijvoorbeeld aangereden zou worden door een auto is het ook jammer maar helaas.
Een wedstrijdduif wordt niet snel aangereden door een auto, omdat de duif in de lucht vliegt en niet rust op de straat. Je verwart de stadsduif met een wedstrijd duif.

Jammer maar helaas
  donderdag 19 maart 2009 @ 12:59:19 #112
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67203978
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:58 schreef mgerben het volgende:
Betalen.

Zou hier geen sprake van eigen schuld (art. 6:101 BW) kunnen zijn, omdat aan de eigenaar van de duif toe te rekenen valt dat die vrij rond mocht vliegen en ook in andermans tuin mocht gaan zitten?

Dan is er in elk geval sprake van een verminderde schadevergoedingsplicht en kun je nog discussiëren of er 75% of 25% af moet.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:14:14 #113
178553 loving_mama
Ik ben ik,.... daarom,...
pi_67204500
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Verluste het volgende:

[..]

Ik weet niet of er wel eens een duif op je auto gescheten heeft? Maar dat kan behoorlijke schade aan je lak geven hoor!!! Dat bijt lekker uit!!
pi_67204651
Duiven zijn smerige beesten en een gevaar voor de volksgezondheid. De kat verdient een beloning voor het afmaken van zo'n vliegende rat.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_67204702
Dekt je aansprakelijkheidsverzekering dit niet? Mijn hond sloopte een boek uit de bieb. Bonnetje naar verzekering, geregeld! (wel lastig opsturen zo'n dooie mus)
pi_67204818
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:53 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Een wedstrijdduif wordt niet snel aangereden door een auto, omdat de duif in de lucht vliegt en niet rust op de straat. Je verwart de stadsduif met een wedstrijd duif.

Jammer maar helaas
Wat snap je niet aan het woordje 'bijvoorbeeld'?
Jij je zin, dat beest wordt geraakt door een vliegtuig.
Ik weet dat de kans niet zo heel groot is dat iets dergelijks gebeurt, maar als je die beesten rond hebt vliegen, loop je simpelweg het risico dat hen iets overkomt. Dat is niet meer of minder dan risico van het vak.
pi_67204960
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 13:23 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

Wat snap je niet aan het woordje 'bijvoorbeeld'?
Jij je zin, dat beest wordt geraakt door een vliegtuig.
Ik weet dat de kans niet zo heel groot is dat iets dergelijks gebeurt, maar als je die beesten rond hebt vliegen, loop je simpelweg het risico dat hen iets overkomt. Dat is niet meer of minder dan risico van het vak.
Je hebt gelijk over bijvoorbeeld.

Dat is inderdaad het risico van het vak. Betekent dus dat de eigenaar van het dier voor de kosten kan opdraaien. Daarnaast veroorzaakt een duif minder leed dan een kat voor de flora en fauna en is het a-sociaal te noemen wanneer mensen geen verantwoordelijkheid durven te nemen van hun dieren en bijvoorbeeld de katten naar buiten schoppen.
  donderdag 19 maart 2009 @ 13:32:18 #118
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67205105
Katten hebben een veel beter leven als ze buiten komen hoor . Daarnaast zijn ze ook nog eens nuttig want de muizen blijven er uit de buurt, en ze bemesten gratis je tuin .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67206015
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 12:05 schreef ruud.nl het volgende:
En zo kun je alles omdraaien, en alle schuld altijd naar het slachtoffer toedraaien.
Als je een groter slot voor je fiets had gekocht was ie niet gestolen -> eigen schuld dat hij gestolen is.
Als ze niet zo'n kort rokje aan had gehad en op karate had gezeten was er niets gebeurd -> eigen schuld.

Nee dus. Verzachtende omstandigheden daargelaten: Schuld begint bij degene die de schade veroorzaakt.
De eigenaar van een dier is verantwoordelijk voor dat dier, en voor de schade die dat dier veroorzaakt.

Het maakt voor de aansprakelijkheid dus niet uit of de kat zijn klauwen in een duif zet of in jouw nieuwe bank (of wilde je suggereren dat het die bank zijn eigen schuld was omdat-ie bleef staan ).
In beide gevallen is de eigenaar van de kat aansprakelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door mgerben op 19-03-2009 14:04:51 ]
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:02:58 #120
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67206108
Ik heb zojuist besloten dat ik wedstrijdmieren ga houden á 500E per stuk.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67206202
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:02 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb zojuist besloten dat ik wedstrijdmieren ga houden á 500E per stuk.
Mét stamboom.
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:07:28 #122
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67206251
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:05 schreef mgerben het volgende:

[..]

Mét stamboom.
Puik idée!
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 19 maart 2009 @ 14:09:08 #123
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_67206305
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Puik idée!
Dure grap als jouw mieren mijn gekweekte ras-superaasregenwormen in mijn tuin komen aanvallen en in mijn keuken mijn kaviaar opeten.
pi_67206524
Wat een stel idioten die lopen te roepen dat jansen222 die kat maar binnen had moeten houden!
Leuk hoor, een depressieve, luie kat binnen! Dierenmishandeling noem je dat. Die dieren horen buiten, ken ook niemand die zijn kat binnenhoud. Het is NIET normaal om je kat binnen te houden, punt.
Dat hij moet betalen kan zo zijn, maar dat zou wel belachelijk zijn.
pi_67207075
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 14:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat een stel idioten die lopen te roepen dat jansen222 die kat maar binnen had moeten houden!
Leuk hoor, een depressieve, luie kat binnen! Dierenmishandeling noem je dat. Die dieren horen buiten, ken ook niemand die zijn kat binnenhoud. Het is NIET normaal om je kat binnen te houden, punt.
Dat hij moet betalen kan zo zijn, maar dat zou wel belachelijk zijn.
je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw huisdier aanbrengt aan anderen en hun bezittingen.
ik heb zelf 2 katten die buiten komen en als ze schade veroorzaken dan mogen de getroffen personen gerust bij mij aanbellen. schade door huisdieren wordt ook gewoon vergoed door mijn verzekering
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')