Of jou afmaken als je weer ns onzin loopt te verkondigen. Dat zou tenminste mijn voorkeur hebben.quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:54 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Kat hoort niet 'in the dutch nature'.
Dus een kat afmaken wanneer hij WEER in de tuin loopt: tja, that's nature..
Dit dus. Die vraag was al een keer eerder gesteld aan TS, dus: "Hoe wist de duivenman dat het jouw kat was? En kan hij dit aantonen?" Anders kun je dit geintje natuurlijk wel bij iedereen uithalen die een kattenluikje heeft, lucratieve bijverdienstequote:Op woensdag 18 maart 2009 10:49 schreef Mylene het volgende:
Laat hem eerst maar bewijzen dat het jouw kat was. Hij kan wel zoveel zeggen.
is geen onzinquote:Op woensdag 18 maart 2009 18:00 schreef Argento het volgende:
[..]
Of jou afmaken als je weer ns onzin loopt te verkondigen. Dat zou tenminste mijn voorkeur hebben.
quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:58 schreef mgerben het volgende:
Betalen.
TS neemt een kat. Hij wéét vooraf dat dit een roofdier is dat zich niet graag laat opsluiten.
De bijkomende risico's neemt hij dus voor lief op het moment dat hij die kat neemt.
Die risico's kan hij niet bij de buurman neerleggen.
De kat is en blijft zijn verantwoordelijkheid.
Een duif kan geen schade toebrengen aan iemands eigendom. Nou jij weer.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:05 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
En die buurman neemt een risico door die duif vrij rond te laten vliegen.
Dat boeit niet, zo'n beest loopt gewoon risico door buiten rond te vliegen, als hij bijvoorbeeld aangereden zou worden door een auto is het ook jammer maar helaas.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Verluste het volgende:
[..]
Een duif kan geen schade toebrengen aan iemands eigendom. Nou jij weer.
Een wedstrijdduif wordt niet snel aangereden door een auto, omdat de duif in de lucht vliegt en niet rust op de straat. Je verwart de stadsduif met een wedstrijd duif.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:28 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Dat boeit niet, zo'n beest loopt gewoon risico door buiten rond te vliegen, als hij bijvoorbeeld aangereden zou worden door een auto is het ook jammer maar helaas.
Zou hier geen sprake van eigen schuld (art. 6:101 BW) kunnen zijn, omdat aan de eigenaar van de duif toe te rekenen valt dat die vrij rond mocht vliegen en ook in andermans tuin mocht gaan zitten?quote:Op woensdag 18 maart 2009 15:58 schreef mgerben het volgende:
Betalen.
TS neemt een kat. Hij wéét vooraf dat dit een roofdier is dat zich niet graag laat opsluiten.
De bijkomende risico's neemt hij dus voor lief op het moment dat hij die kat neemt.
Die risico's kan hij niet bij de buurman neerleggen.
De kat is en blijft zijn verantwoordelijkheid.
Ik weet niet of er wel eens een duif op je auto gescheten heeft? Maar dat kan behoorlijke schade aan je lak geven hoor!!! Dat bijt lekker uit!!quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:19 schreef Verluste het volgende:
[..]
Een duif kan geen schade toebrengen aan iemands eigendom. Nou jij weer.
Wat snap je niet aan het woordje 'bijvoorbeeld'?quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:53 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Een wedstrijdduif wordt niet snel aangereden door een auto, omdat de duif in de lucht vliegt en niet rust op de straat. Je verwart de stadsduif met een wedstrijd duif.
Jammer maar helaas
Je hebt gelijk over bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 19 maart 2009 13:23 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woordje 'bijvoorbeeld'?
Jij je zin, dat beest wordt geraakt door een vliegtuig.
Ik weet dat de kans niet zo heel groot is dat iets dergelijks gebeurt, maar als je die beesten rond hebt vliegen, loop je simpelweg het risico dat hen iets overkomt. Dat is niet meer of minder dan risico van het vak.
En zo kun je alles omdraaien, en alle schuld altijd naar het slachtoffer toedraaien.quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:05 schreef ruud.nl het volgende:
En die buurman neemt een risico door die duif vrij rond te laten vliegen.
Mét stamboom.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:02 schreef Maanvis het volgende:
Ik heb zojuist besloten dat ik wedstrijdmieren ga houden á 500E per stuk.
Puik idée!quote:
Dure grap als jouw mieren mijn gekweekte ras-superaasregenwormen in mijn tuin komen aanvallen en in mijn keuken mijn kaviaar opeten.quote:
je bent verantwoordelijk voor de schade die jouw huisdier aanbrengt aan anderen en hun bezittingen.quote:Op donderdag 19 maart 2009 14:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Wat een stel idioten die lopen te roepen dat jansen222 die kat maar binnen had moeten houden!
Leuk hoor, een depressieve, luie kat binnen! Dierenmishandeling noem je dat. Die dieren horen buiten, ken ook niemand die zijn kat binnenhoud. Het is NIET normaal om je kat binnen te houden, punt.
Dat hij moet betalen kan zo zijn, maar dat zou wel belachelijk zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |