omg heb ik dat echt zo geschrevenquote:
ja, de volgorde is van belangquote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:45 schreef n0r het volgende:
Maakt het uit of je dit in willekeurige volgorde zet of krijgt de nr 1 meer punten bijv?
ik vind jou wel een echte pussymagnet met dit topic. de vrouwen zullen glibberig van hun stoeltje glijden met een vent zoals jij die het opneemt voor de vrouwtjes. driewerf hulde.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 11:48 schreef Beregd het volgende:
[..]
ja, de volgorde is van belang
nog ff een extra regel toegvoegd in de openingspost
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind jou wel een echte pussymagnet met dit topic. de vrouwen zullen glibberig van hun stoeltje glijden met een vent zoals jij die het opneemt voor de vrouwtjes. driewerf hulde.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 11% gewijzigd door n0r op 17-03-2009 12:32:05 ]
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vind jou wel een echte pussymagnet met dit topic. de vrouwen zullen glibberig van hun stoeltje glijden met een vent zoals jij die het opneemt voor de vrouwtjes. driewerf hulde.
Ach, sommigen komen niet verder dan 3 nummers van 1 artiestquote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:08 schreef belsen het volgende:
Oeh! Leuk, ik ga ook even kijken, maar als 'niet zo vrouwenzang liefhebben' vraag ik mij wel af of ik tot de 100 kan komen.
Dat eerste nummer ken ik niet (zal het eens beluisteren als ik niet op mijn werk ben), dat tweede is wmb een duet en dus niet een echt vrouwennummer.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:22 schreef thijsdetweede het volgende:
Bij wijze van tvp (ik ga eens tournooi niet over het hoofd zien):
Definieer ik de grens goed als ik zeg dat pakweg Your Ghost van Kirsten Hirsh wel mag, maar dat El President van Drugstore niet mag?
met tom yorke (die kan nog net voor man doorgaan)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:25 schreef ranja het volgende:
Drugstore heeft toch een zangeres? Of is dat nummer een duet?
Oja, ik heb geloof ik alleen de eerste van Drugstore.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:27 schreef Beregd het volgende:
met tom yorke (die kan nog net voor man doorgaan)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.YUI =
exist†trace = heavy stuff, en de zangeres heeft een prachtige stem![]()
De rest = ook
[ Bericht 22% gewijzigd door Desunoto op 17-03-2009 18:36:25 ]
zekerquote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:38 schreef On het volgende:
Mogen electronische vrouwen stemmen ook
Oke, want ik doelde op één van mijn alltime fav. songs 1969 van boards of canada, . Die stem lijkt me vrouwelijk maar ik weet niet of dit telt.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:44 schreef Beregd het volgende:
[..]
zeker
valt onder de regel van de instrumentale nummers
quote:
Vreemde spelling, maar zo hoort 'ie.quote:
Grmbl, doe ik eens iets goed in het Frans....;)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 22:44 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Vreemde spelling, maar zo hoort 'ie.
Vind je die trouwens echt beter dan het origineel van Minnie Riperton?
Hij zou bij mij iig hoog scoren in het toernooi Meest luie cover aller tijden
Leuk lijstje verder
En je begon zo goedquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:31 schreef ethiraseth het volgende:
En dat was het wel. Ik doe niet echt aan zangeressen verder.
Ik ging uit van een 1 liedje per band/zangeres regel.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:59 schreef ranja het volgende:
[..]
En je begon zo goedNogal een verschil tussen 100 Cocteau Twins of slechts 4 in totaal.
ja, heb even een regel toegevoegd, want een lijst met 100 nummers van cocteau twins is natuurlijk niet wenselijk. Maar te streng wil ik de regel ook niet stellen.quote:Op woensdag 18 maart 2009 12:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Zijn er nog limieten aan hoeveel nummer van 1 artiest je er in mag stoppen?
jij kent Cocteau Twins niet hequote:Op woensdag 18 maart 2009 12:27 schreef Beregd het volgende:
een lijst met 100 nummers van cocteau twins is natuurlijk niet wenselijk.
dan maak je er een top 25 vanquote:Op woensdag 18 maart 2009 12:31 schreef Desunoto het volgende:
Oh, ik voldoe niet aan die nieuwe regel.
Heb een top 20 gemaakt en daar staat 5x YUI in.
Dat is dus 1 op de 4.
dat viel mij ook al op jaquote:Op woensdag 18 maart 2009 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Wordt trouwens een gevoegelijk kansloze bende om een top 100 van te maken, als iedereen met net even andere nummers van dezelfde artiesten aan komt zetten.
Tja, dat is het nadeel als het om individuele nummers gaat.quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Wordt trouwens een gevoegelijk kansloze bende om een top 100 van te maken, als iedereen met net even andere nummers van dezelfde artiesten aan komt zetten.
frozen is wel al genoemdquote:Op woensdag 18 maart 2009 21:56 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Er stond 1 solozangeres in de Artiesten Top 100 en daar is nog geen 1 nummer van genoemd?
Verder zijn de zwarte soulzangeressen tot nu weer heel ver te zoeken. Maar wel leuke lijsten
ja, idd. Zou het komen doordat vrouwen voor minder klassiekers hebben gezorgd?quote:Op woensdag 18 maart 2009 20:48 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik had toevallig ook hetzelfde idee als jou om gewoon mijn top 100 hiervoor te gebruikenquote:Op donderdag 19 maart 2009 18:35 schreef ranja het volgende:
Ha, Charmian, volgens mij zijn jij en ik de enige die dezelfde nummer 1 hebben in de 'gewone' lijst als in deze lijst
Bedoel je niet Carly Simon?quote:Op donderdag 19 maart 2009 18:13 schreef Charmian het volgende:
47 Carole King - You're So Vain
Shit je hebt gelijk, ik haal die 2 altijd door elkaar. I Feel the Earth Move is dan zeker van Carole (staat niet op de lijst hoor)quote:Op donderdag 19 maart 2009 20:38 schreef cafca het volgende:
Mooie lijst, Charmian, maar:
[..]
Bedoel je niet Carly Simon?
quote:Op donderdag 19 maart 2009 22:07 schreef Charmian het volgende:
[..]
I Feel the Earth Move is dan zeker van Carole
Ken ik niet, zag toevallig wel dat op de CD van Headless Heroes een nummer van haar gespeeld werd. Heb je een tip qua nummer / CD om op te zoeken?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:26 schreef cafca het volgende:
Leuk lijstje, methodmich! Ik mis alleen Linda Perhacs!
Parallellograms, met het nummer Chimacum Rain (zie mijn lijst, en die van On)quote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ken ik niet, zag toevallig wel dat op de CD van Headless Heroes een nummer van haar gespeeld werd. Heb je een tip qua nummer / CD om op te zoeken?
Deze blijft ook leuk van P.P.!!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
02 P.P. Arnold - The First Cut is the Deepest
Oh, nog wat aanvullingen. Kan mn eerste post niet editten, stomme 48 uurs regel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:31 schreef ethiraseth het volgende:
1. Cocteau Twins - Aloysius (eigenlijk kan ik de top 100 wel met cocteau twins nummers vullen, maar goed, dat is ook zo iets)
2. Sonic Youth - Kool Thing
3. Dead Can Dance -The Host Of Seraphim Tja, wat kan je van Dead can Dance zeggen. Samen met Cocteau Twins heeft de zangeres een van de meest unieke stemmen in de muziekwereld.![]()
4. My Bloody Valentine - Lose My Breath
(yeah, lekker ruizende live versie, zoals het hoort bij shoegaze)
En dat was het wel. Ik doe niet echt aan zangeressen verder. Mijn comedy option/nummer 5 zou Toy-Box - Tarzan & Jane zijn, maar die komt niet aan 2/3e zangeres.
Dat waren er een paar die ik vergeten was!quote:Op zaterdag 21 maart 2009 21:02 schreef ranja het volgende:
Nena - Nur geträumt (1983)
Kim Wilde - Chequered Love (1981)
In Tua Nua - Seven Into the Sea (1986)
Bow Wow Wow - Do You Wanna Hold Me?
Katrina & The Waves - Walking on Sunshine
Sandie Shaw - Always Something There to Remind Me
wat een prachtig nummerquote:
Ik snap dat je dat een mooi nummer vindt, en het is jouw toernooi, maar is dit niet tegen de regels?quote:Op dinsdag 24 maart 2009 08:31 schreef Beregd het volgende:
ook van mij een top 75:
...
11) lucinda williams - can't let go
...
33) luncinda williams - can't let go
...
ik bepaal de regels!quote:Op dinsdag 24 maart 2009 09:19 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik snap dat je dat een mooi nummer vindt, en het is jouw toernooi, maar is dit niet tegen de regels?
Blijft natuurlijk de ULTIEME girlgroup-soulklassieker!quote:Op vrijdag 20 maart 2009 22:06 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
21 Flirtations - Nothing But a Heartache
quote:I got a lot of those heartaches
I got a lot of those tear drops
Heartaches, tear drops, all of the way
Nothing but a heartache every day!
Nee tochquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:40 schreef sportfreak het volgende:
Hier mijn top 50, beetje fout af en toe, maar ach, moet toch ook kunnen.
8 Madonna - American Pie
En die heet uiteraard Wenn es passiertquote:Op woensdag 25 maart 2009 17:40 schreef sportfreak het volgende:
Hier mijn top 50, beetje fout af en toe, maar ach, moet toch ook kunnen.
9 Wir Sind Helden - Ich Will Da Sein
Naast Frozen voeg ik daarbij toe:quote:
Tja... er is zoveel goede muziek gemaakt door de dames dat iedereen z'n eigen favorieten heeft. Bij de mannen is het veel meer eenheidsworst, kiest iedereen hetzelfdequote:Op zondag 29 maart 2009 00:12 schreef On het volgende:
Ik denk dat we beter voor een vrouwelijke artiesten toplijst kunnen gaan oid.
tuurlijk welquote:Op donderdag 2 april 2009 17:05 schreef methodmich het volgende:
Maar valt er dan nog geen lijst te maken met de inzendingen tot nu toe dan? Zullen toch wel een paar dubbele nummers tussen staan?
quote:
quote:Op donderdag 2 april 2009 19:46 schreef fripper het volgende:
17. Sunday All Over the World - Sunday All Over the World
Ik wacht nog minstens een week!quote:Op vrijdag 3 april 2009 13:13 schreef Anton het volgende:
Op het randje van sluiting (?)
Vrouwen muziek is een guilty pleasure voor ons allemaal. Daarom durven we er normaal niet over te praten en komen we niet tot consensus. Bovendien doen we allemaal ons uiterste best om ontzettend obscure nummers-met-vrouwen te vinden, om de credibility als muziekliefhebber nog een beetje intact te laten.quote:Op donderdag 2 april 2009 12:04 schreef ranja het volgende:
[..]
Tja... er is zoveel goede muziek gemaakt door de dames dat iedereen z'n eigen favorieten heeft. Bij de mannen is het veel meer eenheidsworst, kiest iedereen hetzelfde
Volgens mij niet meer dan bij de mannelijke artiesten toch? Ik bedoel, een Madonna is zeg maar de Michael Jackson van de vrouwen en Michael Jackson eindigt in lijstjes hier ook nooit erg hoog dacht ik.quote:Op vrijdag 3 april 2009 14:05 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Vrouwen muziek is een guilty pleasure voor ons allemaal. Daarom durven we er normaal niet over te praten en komen we niet tot consensus. Bovendien doen we allemaal ons uiterste best om ontzettend obscure nummers-met-vrouwen te vinden, om de credibility als muziekliefhebber nog een beetje intact te laten.
Wurthering Heights trouwens het beste vrouwennummer?
Ja,quote:Op vrijdag 24 april 2009 18:36 schreef On het volgende:
is er al een uitslag?
Mijn nummer 1 staat er inquote:Op zondag 26 april 2009 17:31 schreef Beregd het volgende:
[..]
35) Astrud Gilberto - Girl from Ipanema
Ik bedoel vooral, sommige nummers uit de top 50 zijn slechts 2 keer genoemd, dus als die ene persoon per toeval niet een lijst had ingediend, was het nummer niet eens in de eindlijst voorgekomen.quote:Op maandag 27 april 2009 09:31 schreef ranja het volgende:
Dat betwijfel ik. Overigens ben ik het er niet mee eens dat deze lijst niet relevant is, als het de keus van de fokkers is?
Maar met songs heb je toch 10x meer nummers om uit te kiezen dan bij albums.
Bovendien vallen bij albums nog een hoop af van de 'combi-bands' zoals Fleetwood Mac en Sonic Youth.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |